Het zou zomaar kunnen dat je geblaat als kut op Dirk slaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik vraag me af of het geen smaad is (en dus strafbaar) om Volkert van der G. te beschuldigen van moord. Het aantasten van de goede naam van mensen is verboden.
Het zou zo maar kunnen dat Volkert van der G. een rechtszaak zou kunnen winnen en een geldsom per overtreding zou kunnen eisen.
Oh ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:32 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat je geblaat als kut op Dirk slaat.
Dat is in de strafzaak al lang en breed behandeld. En slachtoffers zijn slachtoffers. Ik heb meer medelijden met een meisje die vanwege eerwraak vermoord wordt dan met een politicus.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iets moet dit slachtoffer toch onderscheiden van al die andere?
hoezo? Hij heeft toch ook iemand vermoord? Sterker nog, hij heeft bekend, is schuldig bevonden door een rechter, en zit momenteel zijn tijd uit. Daardoor is er van smaad geen sprake.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik vraag me af of het geen smaad is (en dus strafbaar) om Volkert van der G. te beschuldigen van moord. Het aantasten van de goede naam van mensen is verboden.
Het zou zo maar kunnen dat Volkert van der G. een rechtszaak zou kunnen winnen en een geldsom per overtreding zou kunnen eisen.
Misschien nu WIlders, die is in zijn ogen vast nog gevaarlijker als Fortuynquote:Op zondag 29 april 2012 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat hij in staat is het nog eens te doen: Fortuyin is immers al dood.
Fixedquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Van de ene kant laten zitten, van de andere kant zit hij dan langer op onze kosten in een staatshotel, dus eigenlijk moet hij gewoon vrij en dan wordt hij vanzelf gelynched. Tokkies, rancuneuze rechtsen en mensen zonder respect voor de rechtsstaat blij.
quote:Volkert van der Graaf kan mogelijk op 6 november al met proefverlof.
Jawel, maar iemands goede naam aantasten is ook strafbaar als hij iets fouts heeft gedaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 06:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
hoezo? Hij heeft toch ook iemand vermoord? Sterker nog, hij heeft bekend, is schuldig bevonden door een rechter, en zit momenteel zijn tijd uit. Daardoor is er van smaad geen sprake.
Ja en? Hij is de enige niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Voor een koelbloedige moord, meneer de moordenaar mag straks weer gewoon naar buiten.
Hij is wettig en overtuigend bewezen veroordeeld.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
Jawel, maar iemands goede naam aantasten is ook strafbaar als hij iets fouts heeft gedaan.
Nee hoor.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hij is wettig en overtuigend bewezen veroordeeld.
Ergo; hij hééft, op dat punt, geen goede naam meer.
Dit.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:06 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet waarom Volkert dat recht niet zou hebben als andere moordenaars dat wel hebben. Ik vind straffen ook te laag in Nederland, maar het moet wel gelijke monnikken gelijke kappen zijn.
Of je nu een 3-jarige kleuter verkracht en afmaakt of een politicus. Dat mag niet uitmaken, enkel vanwege de bekendheid
Heb je wel een idee wat dat betekent: 20 jaar opgesloten zitten?quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:34 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dit.
En de straffen moeten sowieso hoger worden.
Het is toch bizar dat je in dit land voor moord met voorbedachten rade nog geen 20 jaar krijgt?
De nabestaanden van het moordslachtoffer hebben levenslang.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je wel een idee wat dat betekent: 20 jaar opgesloten zitten?
Kan hoor.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
De nabestaanden van het moordslachtoffer hebben levenslang.
Oh? En onbewust, per ongeluk en ongepland is dus minder zwaar?quote:Als je bewust en gepland iemand van het leven berooft, is 20 jaar geen zware straf.
Wat heeft dat nou weer te maken met een moordaanslag? Stemmingmakerij?quote:In Nederland mag je zelfs ongestraft mensen slaan en duwen, want als diegene er geen blauwe plekken aan overhoudt, is het niet strafbaar.
Op doodslag en "tweedegraads moord" staan niet voor niks minder zware straffen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 02:04 schreef Kees22 het volgende:
Oh? En onbewust, per ongeluk en ongepland is dus minder zwaar?
[..]
Wat heeft dat nou weer te maken met een moordaanslag? Stemmingmakerij?
Laat dan maar!
Wat een zeveropmerking.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
De nabestaanden van het moordslachtoffer hebben levenslang.
Dan ga je toch fijn in de VSvA wonen. Of in Oekraïne. Of Syrië.quote:Op woensdag 2 mei 2012 02:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Op doodslag en "tweedegraads moord" staan niet voor niks minder zware straffen.
En ik heb het over de straffen in Nederland, die veel te laag zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |