Hij had ws wel levenslang gekregen als hij iets langer gewacht had en Pim Fortuyn een minister of zelfs president was geweest. Dan was het een politieke moord geweest waar je wel levenslang voor kan krijgen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:16 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij heeft 18 jaar gekregen, wat "normaal" is voor zijn vergrijp. Echt levenslang kan men wel krijgen in Nederland, maar die straf wordt enkel opgelegd bij meerdere moorden, en/of als iemand in herhaling is gevallen. De OvJ heeft het wel geëist, maar de rechtbank, en ook het gerechtshof in Amsterdam tijdens het hoger beroep, hebben mede op basis van het psychiatrisch rapport gemeend de "normale" straf te geven. Met aftrek van voorarrest en goed gedrag etc, is zijn vrijlating in 2014, en net als elke andere gevangene mag hij ~18 maanden daarvoor beginnen met zijn eerste proefverlof.
In mijn onderbuik voelt het wat oneerlijk, maar in mijn hoofd het enige wat een rechter kán doen in een rechtstaat als de onze. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als de publieke opinie/waan van de dag mee gaat spelen bij het bepalen van de strafmaat. Dan glijden we af naar bananenrepubliek willekeur.
Um, nee. Als de omstandigheden verder hetzelfde waren geweest, was de straf ook hetzelfde geweest. Alleen bij moord op een lid van het koningshuis krijg je direct levenslang.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:25 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hij had ws wel levenslang gekregen als hij iets langer gewacht had en Pim Fortuyn een minister of zelfs president was geweest. Dan was het een politieke moord geweest waar je wel levenslang voor kan krijgen.
Is dat zo ja? Ik dacht dat het nl. zo was bij een politieke moord, meervoudige moord of een heel gruwelijke moord.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. Als de omstandigheden verder hetzelfde waren geweest, was de straf ook hetzelfde geweest. Alleen bij moord op een lid van het koningshuis krijg je direct levenslang.
Oh, en ter info: Nederland heeft geen president.
Waarom moet ik ergens respect voor hebben als niemand respect heeft voor mij .quote:
. De rechtsstaat geldt ook voor jou, zolang je je waxinelichtjes thuislaat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:48 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom moet ik ergens respect voor hebben als niemand respect heeft voor mij .
Ook als je ze niet thuis laat, hoop ik.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:33 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
... De rechtsstaat geldt ook voor jou, zolang je je waxinelichtjes thuislaat.
lijkt me logischquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef teknomist het volgende:
Waarom niet? Hoe eerder vrij, hoe verser het geheugen en hoe meer kans op een publieke lynch-partij...
Moet zíj zich dat afvragen? Waarom zou ze?quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je wel een idee wat dat betekent: 20 jaar opgesloten zitten?
Nou nou, beestmensen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Moet zíj zich dat afvragen? Waarom zou ze?Dat is hooguit boeiend om over na te denken als je zelf met moordplannen rondloopt.
De maatschappij moet worden beschermd tegen dit soort beestmensen en zéker niet worden opgezadeld met de vraag hoe lang zo'n straf wel niet duurt. Dat is namelijk m.i. het probleem van de criminelen die tegen zo'n straf aanlopen, niet van normale mensen.
Lijkt me ook , ik zou de donkere steegjes maar mijden als ik hem was, zelfs een kopje koffie drinken is een linke zaakquote:Op zondag 6 mei 2012 19:17 schreef matspontius het volgende:
Leuk, al deze discussies. Maar de idioot Volkert van der Graaf wordt geliqideerd zodra hij vrij komt. Let op mijn woorden ...
Hij heeft helemaal een homofiel vermoord. Maar bij welke pedofiel heeft hij misgeschoten dan? Of wou je zeggen dat Pim bijna pedofiel was?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:23 schreef Marlan het volgende:
Waarom heef Volkert niet zoals Mo.B levenslang gekregen? Ze pleegden toch beide een politieke aanslag, beide toonden ook geen berouw?
Waar zit het verschil?![]()
Overigens is een liquidatie van Volkert wel erg overdreven, deze man heeft bijkans wel een pedeofiel vermoord (zonder dat hij het wist waarschijnlijk).
Pim deed het met Marokkaanse jongetjes.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal een homofiel vermoord. Maar bij welke pedofiel heeft hij misgeschoten dan? Of wou je zeggen dat Pim bijna pedofiel was?
hoe oud dan wel?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Pim deed het met Marokkaanse jongetjes.
Ligt dan gelijk even de hele politieke lichting, de rooms-katholieke kerk, het onderwijs, de koninklijke familie, etc door. Ik denk dat je gaat gruwelen van het aantal randebielen die er in hoge posities rondlopen en die niet met hun vingers van andermans vrouw, kind, geld, etc kan afblijvenquote:Op zondag 6 mei 2012 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Pim deed het met Marokkaanse jongetjes.
Laten we het hopen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:17 schreef matspontius het volgende:
Leuk, al deze discussies. Maar de idioot Volkert van der Graaf wordt geliqideerd zodra hij vrij komt. Let op mijn woorden ... hij weet te veel en hij wordt enorm gehaat door allerlei mensen. Dus mits deze man via de overheid niet een complete make-over (a la Face Off) krijgt en onder gaat duiken op de Zuidpool gaat ie deze kerst niet meer meemaken.
Sorry, mijn Nederlands is (nog) niet optimaal. Per toeval i.p.v bijkans? Kan niet op een passender woord komen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal een homofiel vermoord. Maar bij welke pedofiel heeft hij misgeschoten dan? Of wou je zeggen dat Pim bijna pedofiel was?
Dat vermoedde ik al, vandaar de tweede suggestie. (Ik vond je foutje ook wel grappig, trouwens.)quote:Op zondag 6 mei 2012 19:34 schreef Marlan het volgende:
[..]
Sorry, mijn Nederlands is (nog) niet optimaal. Per toeval i.p.v bijkans? Kan niet op een passender woord komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |