Sorry, mijn Nederlands is (nog) niet optimaal. Per toeval i.p.v bijkans? Kan niet op een passender woord komen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal een homofiel vermoord. Maar bij welke pedofiel heeft hij misgeschoten dan? Of wou je zeggen dat Pim bijna pedofiel was?
Dat vermoedde ik al, vandaar de tweede suggestie. (Ik vond je foutje ook wel grappig, trouwens.)quote:Op zondag 6 mei 2012 19:34 schreef Marlan het volgende:
[..]
Sorry, mijn Nederlands is (nog) niet optimaal. Per toeval i.p.v bijkans? Kan niet op een passender woord komen.
Ik zou een andere constructie gebruiken: hij vermoordde iemand die bijna pedofiel was.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:34 schreef Marlan het volgende:
[..]
Sorry, mijn Nederlands is (nog) niet optimaal. Per toeval i.p.v bijkans? Kan niet op een passender woord komen.
Kom jij toevallig uit Noorwegen? Vind je het normaal dat iemand die bijna 80, vrijwel nog jonge mensen, afslacht, maar 18 jaar gevangenisstraf krijgt? Ik weet niet in welk rechtssyteem jij gelooft maar zo iemand is en blijft een potentieel gevaar voor de samenleving en mag de buitenlucht nooit meer zien. Hetzelfde geldt voor Volkert van der Graaf; eenzame opsluiting voor de rest van zijn leven of ...... (vul zelf maar in)quote:Op zondag 6 mei 2012 19:34 schreef Marlan het volgende:
[..]
Dat heb ik niet paraat, sorry.quote:
OK, blijft het open staan.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heb ik niet paraat, sorry.
quote:Op zondag 6 mei 2012 19:25 schreef matspontius het volgende:
Kennedy werd ook door een "eenling" vermoord.
Bij Breivik is de kans op herhaling vele malen groter dan bij Volkert van der Graaf. Gewoon omdat Breivik de pest heeft aan een grote groep mensen en Volkert maar op één man gericht was.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit Noorwegen? Vind je het normaal dat iemand die bijna 80, vrijwel nog jonge mensen, afslacht, maar 18 jaar gevangenisstraf krijgt? Ik weet niet in welk rechtssyteem jij gelooft maar zo iemand is en blijft een potentieel gevaar voor de samenleving en mag de buitenlucht nooit meer zien. Hetzelfde geldt voor Volkert van der Graaf; eenzame opsluiting voor de rest van zijn leven of ...... (vul zelf maar in)
Tja, op dit soort naieve reakties kun je wachten ... Ken je de geschiedenis van onze grote vriend Volkert van der Graaf? Verdiep je daar eerst eens in en dan zul je zien dat de kans op herhaling zeker aanwezig is. Maar de strekking van het verhaal komt natuurlijk niet helemaal over ..... zie ook het filmpje van MichealMoore hierboven. "Ook een onzinverhaal natuurlijk" .....quote:Op zondag 6 mei 2012 19:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bij Breivik is de kans op herhaling vele malen groter dan bij Volkert van der Graaf. Gewoon omdat Breivik de pest heeft aan een grote groep mensen en Volkert maar op één man gericht was.
Wat jij lijkt te zoeken is wraak en vergelding. En dan niet eens voor de pijn van Pim, want die was niet zo wraakzuchtig, maar meer voor je eigen geschoktheid.
Maar daar is ons recht niet voor! En terecht niet!
Top, bedankt, precies wat ik bedoel. En iedereen kan het verband zien .....quote:
Oh, jij denkt dat bepaalde personen of groepen die onze democratie willen ontwrichten en dan via vuige spelletjes de macht willen grijpen hem nog een keer gaan gebruiken voor zo'n klus?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tja, op dit soort naieve reakties kun je wachten ... Ken je de geschiedenis van onze grote vriend Volkert van der Graaf? Verdiep je daar eerst eens in en dan zul je zien dat de kans op herhaling zeker aanwezig is. Maar de strekking van het verhaal komt natuurlijk niet helemaal over ..... zie ook het filmpje van MichealMoore hierboven. "Ook een onzinverhaal natuurlijk" .....
Breivik komt nooit vrij. In Noorwegen kennen we idd geen levenslang, maar maximaal 21 jaar. Maar zijn straf kan wel eindeloos verlengd worden. Zit hij in een soort hechtenis. Tot hij dood is.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit Noorwegen? Vind je het normaal dat iemand die bijna 80, vrijwel nog jonge mensen, afslacht, maar 18 jaar gevangenisstraf krijgt? Ik weet niet in welk rechtssyteem jij gelooft maar zo iemand is en blijft een potentieel gevaar voor de samenleving en mag de buitenlucht nooit meer zien. Hetzelfde geldt voor Volkert van der Graaf; eenzame opsluiting voor de rest van zijn leven of ...... (vul zelf maar in)
Die idioot Van der Graaf denkt dat ie een held is die onze "democratie" gered heeft. Zie je de vergelijking met Breivik niet? Ook zo'n debiel die denkt dat ie door het vermoorden van onschuldigen de wereld verbetert. En dat noem jij dan geen gevaar voor de samenleving? En inderdaad is ie niet bijster slim dus moet ie hulp gehad hebben ...... van bepaalde groeperingen in Nederland die hun machtspositie dreigden kwijt te raken ja. Zie hier dan de link naar Kennedy ....quote:Op zondag 6 mei 2012 19:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, jij denkt dat bepaalde personen of groepen die onze democratie willen ontwrichten en dan via vuige spelletjes de macht willen grijpen hem nog een keer gaan gebruiken voor zo'n klus?
Vanavond is Nikita weer op Veronica te zien, gevolgd door NCIS.
Om in die termen te blijven: als er al dergelijke groepen in Nederland actief zijn, dan denk ik dat ze inmiddels een nieuw mafklapper hebben gevonden voor het vuile werk. Volkert lijkt me afgebrand.
Oh, en ik ken zijn geschiedenis goed genoeg om te weten dat veel van wat over hem gezegd wordt schromelijk overdreven is. Zoals niet verzonnen.
Of Breivik ooit vrijkomt ligt aan de vraag of hij toerekeningsvatbaar wordt verklaard voor zijn daden door de rechter. Dus het kan maar zo zijn dat die gek over 21 jaar zijn eerste proefverlofje krijgt.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:19 schreef Marlan het volgende:
[..]
Breivik komt nooit vrij. In Noorwegen kennen we idd geen levenslang, maar maximaal 21 jaar. Maar zijn straf kan wel eindeloos verlengd worden. Zit hij in een soort hechtenis. Tot hij dood is.
Ik trek de straf voor Volkert die jij voor ogen hebt niet in twijfel. Ik vraag me juist af waarom hij geen levenslang gekregen heeft, en Mohammed B wel.
Volgens mijn herinnering is het altijd duister gebleven wat Van der Graaf denkt of dacht. En ik zie de vergelijking wel, maar ook de verschillen. Van der Graaf had het niet gemunt op alle leden van een partij of alle mensen met bepaalde denkbeelden.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die idioot Van der Graaf denkt dat ie een held is die onze "democratie" gered heeft. Zie je de vergelijking met Breivik niet? Ook zo'n debiel die denkt dat ie door het vermoorden van onschuldigen de wereld verbetert. En dat noem jij dan geen gevaar voor de samenleving? En inderdaad is ie niet bijster slim dus moet ie hulp gehad hebben ...... van bepaalde groeperingen in Nederland die hun machtspositie dreigden kwijt te raken ja. Zie hier dan de link naar Kennedy ....
Ik heb nog een pakje DVD's van de serie 24 liggen. Iets voor jou?quote:Op zondag 6 mei 2012 20:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die idioot Van der Graaf denkt dat ie een held is die onze "democratie" gered heeft. Zie je de vergelijking met Breivik niet? Ook zo'n debiel die denkt dat ie door het vermoorden van onschuldigen de wereld verbetert. En dat noem jij dan geen gevaar voor de samenleving? En inderdaad is ie niet bijster slim dus moet ie hulp gehad hebben ...... van bepaalde groeperingen in Nederland die hun machtspositie dreigden kwijt te raken ja. Zie hier dan de link naar Kennedy ....
Ik niet. Ik ben er zelfs een voorstander van.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:33 schreef Kees22 het volgende:
En dan te weten dat Pim lichamelijk geweld ten sterkste afwees.
Ja, dat kan wel. Maar dan niet in naam of de geest van Pim.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben er zelfs een voorstander van.
Die naam of geest interesseert me niet. Ik heb het over wat ik graag zie gebeuren.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. Maar dan niet in naam of de geest van Pim.
Wie is dan het gevaar voor de maatschappij? Jij of hij?quote:Op zondag 6 mei 2012 21:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die naam of geest interesseert me niet. Ik heb het over wat ik graag zie gebeuren.
Hij, de bewezen moordenaar.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie is dan het gevaar voor de maatschappij? Jij of hij?
Wat bedoel je precies?quote:Op zondag 6 mei 2012 21:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben er zelfs een voorstander van.
Preciesquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Volkert niet en elke andere moordenaar wel? Wees dan consequent en doe een petitie tegen eerdere vrijlating in het algemeen en niet alleen voor de moordenaar van een kale, jongemarokkantjesneukende, homofiele politicus. Of zijn de slachtoffers van andere moorden en hun familie minderwaardig tov de Heilige Pim?
Ik ben een voorstander van zgn vigilanties.quote:
Ik neem aan dat je vigilantes bedoeld. Je bent dus een voorstander vsn eigenrichting. Ik hecht daarentegen waarde aan een onafhankelijk rechtssysteem dat niet door de onderbuik wordt gevoed.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van zgn vigilanties.
Jij bent oprecht de meest belachelijke persoon die op FOK! rondloopt.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van zgn vigilanties.
Nou, dat niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:17 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Jij bent oprecht de meest belachelijke persoon die op FOK! rondloopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |