thanks!quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bridgeathooverdam.com/
whehehequote:Op woensdag 6 juni 2012 12:40 schreef Gwywen het volgende:
Mooie foto. Ben vanmorgen speciaal extra vroeg opgestaan, was het bewolkt.
En toen kwamen de tranen, schitterende reportage.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:34 schreef fh101 het volgende:
Deze fotoreportage. Let op, kan shockerend zijn.
Het leven van Lucas uitgebeeld in foto's. Lucas was 3 toen hij overleed aan neuroblastoom kanker.
http://tommyimages.com/Projects/Lucas_Tran/index.html
wat een prachtige foto's en wat een prachtige mensen
Ik ben een bikkel, maar dit was welquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:34 schreef fh101 het volgende:
Deze fotoreportage. Let op, kan shockerend zijn.
Het leven van Lucas uitgebeeld in foto's. Lucas was 3 toen hij overleed aan neuroblastoom kanker.
http://tommyimages.com/Projects/Lucas_Tran/index.html
wat een prachtige foto's en wat een prachtige mensen
Ik dacht, ik weet al dat het zielig is, ik weet al dat het ventje doodgaat, dus ik hoef echt niet te huilen. Nou.. mooi niet. Pff, wat een mooie fotoserie.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:14 schreef dakpan90 het volgende:
En toen kwamen de tranen, schitterende reportage.
Same herequote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:14 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik dacht, ik weet al dat het zielig is, ik weet al dat het ventje doodgaat, dus ik hoef echt niet te huilen. Nou.. mooi niet. Pff, wat een mooie fotoserie.
In Amerika krijgt de familie van een overleden soldaat altijd een vlag van Verenigde Staten overhandigd tijdens de begrafenisquote:
Wow, daar zie je echt dat je huid dus sneller veroudert door de zon.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:13 schreef Murdera het volgende:
[ afbeelding ]
Seen here looking suspiciously like Gandalf, a 69-year old trucker who's had the left side of his face exposed to the sun for 28 years.
His condition is called unilateral dermatoheliosis, from the Greek dermis and helios, skin and sun. It's also called photoaging, and it results from chronic exposure to the sun's UVA and UVB rays. In his case, it only affected the left side of his face because of his work. As he drove, he received much many hours of sunlight through the left window of his vehicle.
Ik blijf het bizar vinden die landingsbaan. We leggen hele polders droog en spuiten complete palmboomeilanden in de zee.quote:
Omdat het nu ook kan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom wordt daar niet gewoon een stuk zee opgespoten om er een fatsoenlijke landingsbaan van te maken?
Ziet er fucking droog uitquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:54 schreef Drebbelman het volgende:
Als een vliegtuig daar opstijgt krijg je dit:
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:32 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij is er geen plek op aarde waar je dichter bij een vliegende 747 kunt komen
quote:
Lijkt me zo vervelend als je geen gevoel voor humor hebtquote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lijkt me zo vervelend als je niet kunt lezen
Tja, het werkt nu. Eigenlijk moet de baan wel langer maar er zijn 2 redenen waarom ze zo laag aanvliegen:quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden die landingsbaan. We leggen hele polders droog en spuiten complete palmboomeilanden in de zee.
Waarom wordt daar niet gewoon een stuk zee opgespoten om er een fatsoenlijke landingsbaan van te maken?
jazeker.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:08 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En aan het kleine jongetje de eer om de vlag die op de kist lag in ontvangst te nemen?
Vliegen doen ze daar toch ook echt niet. Opstijgende vliegtuigen kun je vanaf Schiphol ook van vrij dichtbij bekijken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lijkt me zo vervelend als je niet kunt lezen
dat is allemaal wel op te maken uit die fotoquote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:08 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En aan het kleine jongetje de eer om de vlag die op de kist lag in ontvangst te nemen?
Mooi overzicht.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tja, het werkt nu. Eigenlijk moet de baan wel langer maar er zijn 2 redenen waarom ze zo laag aanvliegen:
- De baan is maar 2300 meter lang. Dat is eigenlijk te kort voor grote toestellen als de 747.
Ter vergelijking; 'onze' Polderbaan (die vijfde baan) is 3800 meter lang (en rete lange taxibaan erna toe)
- Onderstaand zit aan de andere kant van de baan. Een landing afbreken en weer optrekken is bijna onmogelijk, zo niet onmogelijk:
[ afbeelding ]
Nog een aantal bizarre (en daarmee indrukwekkende) vliegvelden die mij te binnenschieten:
Gibraltar:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
1: Een van de drukte wegen van Gibraltar kruist de landings- startbaan!
2: Die rots daar op de achtergrond creeërt gigantische rukwinden waardoor vliegtuigen eerst omhoog geduwd worden en daarna juist naar de grond gedrukt worden.
Madeira, Spanje:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Landingsbaan was te kort, dus wat doe je? Je bouwt een brug en verlengt 'm!
Congonhas Airport, Sao Paulo, Brazilië
[ afbeelding ]
Midden in de stad São Paulo. Gigantische helling aan het eind van de baan en had vaak problemen van water op de baan; ofwel veel ongelukken waarbij de vliegtuigen doorgeschoten zijn en de weg/bebouwing onderaan ingeschoten zijn; het bekendste ongeval is TAM Airlines Flight 3054.
Courchevel International Airport, Frankrijk:
[ afbeelding ]
Hier hoef ik niet veel over uit te leggen; je ziet het wel.
Juancho E. Yrausquin Airport, Saba, Nederlandse Antillen:
[ afbeelding ]
Ook redelijk duidelijk dacht ik. Is overigens maar beperkt toegankelijk voor vliegverkeer. Baan is ook maar 400 meter lang.
Kai Tak Airport, Japan:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Min of meer zelfde tafereel als op Sint Maarten; laag aanvliegen over de (ditmaal) de woonwijk omdat de baan uitloopt in de zee (waar ook genoeg vliegtuigen in zijn beland na doorgeschoten te zijn)
Vloog men boven dat schaakbord (foto 2) dan moest men scherp naar rechts sturen om te landen.
Ligt er nu om begrijpelijke reden (toch jammer) zo bij:
[ afbeelding ]
Tenzing-Hillary (Lukla) Airport, Nepal:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Baan is maar 460 meter lang, stijgt 12%, hoge bergen achter de baan en een ruim 600 meter diep dal ervoor, hoog gelegen (2800 meter boven zeeniveau) ofwel weinig lift.
En kom je aanvliegen dan land je. Je kunt het niet afbreken.
En zo zijn er nog wel een paar indrukwekkende vliegvelden. Helaas worden sommige zelden gebruikt, anderen zijn gesloten maar wat zijn ze gaaf.
Overigens, land opspuiten voor een (internationaal) vliegveld? Dat doen ze in Japan wel ff: Kansai International Airport:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |