abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:46:34 #76
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109175353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:29 schreef koekwausss het volgende:
Een paar wereldvreemde wijsneusjes zitten hier van de daken te schreeuwen dat 2000 euro netto niets is, veel te weinig, politievak zo gevaarlijk, boven jan modaal is niets. Zoals ik al in diverse posts aangaf, complete nonsens, dan heb je totaal geen besef hoe er in het echte leven betaald wordt. Leef nog maar lekker op een roze wolk.
Inderdaad er zijn hordes mensen die met 1500-1800 euro moeten en kunnen rondkomen
pi_109175542
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Inderdaad er zijn hordes mensen die met 1200-1500-1800 euro bruto moeten en kunnen rondkomen
pi_109175577
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:05 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dan ontvangt 80% van werkend Nederland een nog slechter salaris. Ook dan kan je je gelukkig prijzen..
Eh, wat? 80% van Nederland verdient minder dan modaal? :?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:56:08 #79
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_109175725
Nog even over de rangen.
Je hebt surveillanten, agenten, hoofdagenten, politiekundigen, recherche en dan hoger.
Surveillant: MBO2 (Twee-streper)
Agent: MBO3 (Drie-streper)
Hoofdagent: MBO4 (Vier-streper)
Politiekundige: HBO Bachelor (Vier-streper of kroon met zwaard met krans omheen, afhankelijk van korps)
Recherche: HBO Master (Kroon met zwaard met krans omheen of kroon, afhankelijk van korps)

Kroon met zwaard en krans: Brigadier
Kroon: Inspecteur

Daarnaast heb je bijv. ook ervaren Hoofdagenten die zeg maar teamleider worden en die worden dan ook als rang brigadier. De bovengenoemde rangen zijn als je begint bij de politie en net de opleiding hebt afgemaakt en je rang krijgt.
Hoofdagent is dus MBO4 en dus gemiddeld.

M.i. staat het risico niet in proportie met het loon, maar agenten weten dat en doen het werk niet voor 't geld.
.......
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:03:03 #80
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109178144
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:20 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

2000 euro is volgens mij meer dan een modaal inkomen.
Klinkt als het einde van schaal 8 hier bij de Rijksoverheid. Rond of een fractie beneden het gemiddelde dus als het een eindsalaris is. Met de onregelmatige werktijden in het achterhoofd...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109178579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:51 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

We kunnen het er toch wel mee eens zijn dat dit niet bijster veel is. Een fultime job in de super verdient meer dan dat. Ongeacht of je daarvan kan rondkomen of niet.
Laten we zeggen dat de gemiddelde agent hoofdagent word? Ik weet hier verder geen cijfers van. Ik denk dat een aspirant agent wel 2 keer nadenkt en met de financiele situatie zal het er heus niet rooskleuriger op gaan worden. Korpsen worden gefuseerd etc. Je moet toch wel erg van je werk houden om op 40ste, fultime, met dag en nacht diensten, 2000 te verdienen.
pi_109178603
foutje
pi_109181842
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:15 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

We kunnen het er toch wel mee eens zijn dat dit niet bijster veel is. Een fultime job in de super verdient meer dan dat. Ongeacht of je daarvan kan rondkomen of niet.
Laten we zeggen dat de gemiddelde agent hoofdagent word? Ik weet hier verder geen cijfers van. Ik denk dat een aspirant agent wel 2 keer nadenkt en met de financiele situatie zal het er heus niet rooskleuriger op gaan worden. Korpsen worden gefuseerd etc. Je moet toch wel erg van je werk houden om op 40ste, fultime, met dag en nacht diensten, 2000 te verdienen.
Noem mij een super die mij 2000 netto geeft per maand. Ik ga er meteen heen, lekker vakjes vullen voor die centen.
pi_109182892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:15 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Doel je met dat dikgedrukte op politiemensen of meer in het algemeen?

Er zijn namelijk massa's mensen die ook onregelmatige diensten en ook nachtdiensten moeten draaien voor veel minder!
En dat heeft weinig te maken met veel van je werk houden.
Mijn vader bijvoorbeeld is zijn hele leven verpleegkundige geweest en hij heeft tot aan zijn pensioenering gewoon de onregelmatige diensten inclusief nachtdiensten moeten draaien. Fulltime, voor zo'n 1700 euro netto.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:13:55 #85
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109183166
Ik denk dat mensen zoals je vader eerder uitzondering dan de regel zijn. Sowieso zijn mensen in die sector zwaar, zwaar ondergewaardeerd en onderbetaald, heb er dan ook erg veel respect voor. Ik denk dat dat wel gaat veranderen zodra de babyboom generatie echt gaat verouderen trouwens.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_109188514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoezo raar? Vroeger kon het ook.
We zijn er dus met z'n allen echt flink op achteruit gegaan en accepteren dat.
Nou ik niet.
watch out, we have a badass here! a digital one, but still a badass! hahaha
pi_109192044
Er is nogal een vertekend beeld van de realiteit hier in dit topic en Fok! in zijn algeheel, merk ik. Ik ken genoeg mensen die minimaal 40 uren per week draaien voor nog geen 1500 bruto per maand. Zelf was ik tot enkele jaren geleden ook nog zo iemand. Ik heb wegens gebrek aan diploma's 2 jaren lang in de horeca gewerkt. Toen maakte ik dagen van 9 uur 's morgens tot half 7 's avonds + een uur reistijd per dag. Er hebben vakantie/piekperiodes bij gezeten dat ik niet 5, niet 6, maar 7 dagen in de week werkte. 1200 netto had ik dan. En zwoegen dat het was. Ook heb ik een tijd als 'leerling' monteur voor een detacheringsbureau gewerkt. 40 uurtjes per week keihard aan het werk, op locaties die vaak een uur van mijn woonplaats verwijderd waren. Ik mocht toen blij zijn als ik 1200 netto per maand had, waarvan een groot gedeelte bestond uit kilometervergoeding.

Tegenwoordig heb ik het gelukkig een stuk beter getroffen. Ik ben 2 jaar geleden op mijn eigen begonnen en de zaken gaan goed. Toch hebben veel van mijn vrienden, kennissen en familieleden nog een 'simpele' baan waarmee ze dus echt niet boven die 14 á 1500 bruto per maand uit komen. Dat er hier mensen lopen te bléren dat 2000 netto een 'normaal' salaris is, is absurd.

Maar, om niet té veel van het onderwerp af te dwalen, vind ik dat politiemensen dus echt niet te klagen hebben. Als ik wederom naar die maat van me kijk, en op welke extra`tjes die allemaal recht heeft omdat hij agent is, breekt mijn klomp. Denk niet alleen aan een behoorlijk riant salaris (1800 netto) voor wat eenvoudig administratief werk, af en toe op in doodsaaie gebieden surveilleren, aangiftes verwerken en flitsen met hier en daar een nachtdienst. Maar ook aan een waslijst aan 'goodies', waaronder andere fikse kortingen op autoverzekeringen en sportabonnementen, een dertiende maand, provisieregeling, enzovoorts. Als ik dat zo vergelijk met bijvoorbeeld een andere vriend, die dag in dag uit aan een assemblageband staat, elke dag hetzelfde geestdodende werk moet doen en daar nauwelijks 1500 bruto per maand aan overhoudt, dan is dat toch wel erg triest. Gelukkig klaag die maat van me die bij de politie zit niet, maar die agenten die dat wel doen zouden zich diep moeten schamen, en zouden ze eens een maand op een bouwterrein of in een afwaskeuken moeten zetten tegen de daarbij horende salariëring...
pi_109196157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hou ik wel rekening mee, want ik ga er niet vanuit dat je miljonair bent.
Eigen smartphone... hou toch op man..... Als mijn kinderen daar mee thuis komen met dat idee, lach ik ze uit... Dat kan ik echt nooit en te nimmer betalen en het is totaal overbodig. Ik heb er zelf niet eens 1. Ik houd het bij een telefoon van 30 euro met beltegoed met 10 euro per jaar (vaak haal ik dat niet eens).
Dure schoenen netzo....
Als ze dat willen, gaan ze maar lekker zelf geld verdienen.
Dan kun je toch rondkomen van dat bedrag? Sociale huurwoning, subsidies opstrijken, enz.
Waarschijnlijk heb je wel minder dan de buurman, maar dat overleef je ook wel :)

TS volg dus je hart en word agent ;)
pi_109209640
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:40 schreef Impossibruuu het volgende:
Er is nogal een vertekend beeld van de realiteit hier in dit topic en Fok! in zijn algeheel, merk ik. Ik ken genoeg mensen die minimaal 40 uren per week draaien voor nog geen 1500 bruto per maand. Zelf was ik tot enkele jaren geleden ook nog zo iemand. Ik heb wegens gebrek aan diploma's 2 jaren lang in de horeca gewerkt. Toen maakte ik dagen van 9 uur 's morgens tot half 7 's avonds + een uur reistijd per dag. Er hebben vakantie/piekperiodes bij gezeten dat ik niet 5, niet 6, maar 7 dagen in de week werkte. 1200 netto had ik dan. En zwoegen dat het was. Ook heb ik een tijd als 'leerling' monteur voor een detacheringsbureau gewerkt. 40 uurtjes per week keihard aan het werk, op locaties die vaak een uur van mijn woonplaats verwijderd waren. Ik mocht toen blij zijn als ik 1200 netto per maand had, waarvan een groot gedeelte bestond uit kilometervergoeding.

Tegenwoordig heb ik het gelukkig een stuk beter getroffen. Ik ben 2 jaar geleden op mijn eigen begonnen en de zaken gaan goed. Toch hebben veel van mijn vrienden, kennissen en familieleden nog een 'simpele' baan waarmee ze dus echt niet boven die 14 á 1500 bruto per maand uit komen. Dat er hier mensen lopen te bléren dat 2000 netto een 'normaal' salaris is, is absurd.

Kan me weinig baantjes voorstellen die 1500 bruto verdienen, misschien als mbo starter ofzo, maar verder niet. Een vrij simpel administratief baantje zonder vooropleiding verdient al snel 1800-2000 bruto, dus ik denk dat jouw vrienden en kennissen toch iets verkeerd doen.
pi_109210363
Als agent kan je sowieso lekker bijverdienen, genoeg mensen die je willen omkopen. En je kan gratis wiet halen, naar de hoeren, hamburgers noem maar op.
pi_109210628
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar vind de overheid het ook te weinig, want je krijgt met dat bedrag heel wat toeslagen.. Als het wel genoeg zou zijn, zouden toeslagen niet nodig zijn....

Zorgtoeslag
Zorgtoeslag krijg je niet met ¤2000 netto
quote:
Kindgebonden budget
Is geheel afhankelijk van hoe oud je kind is.

quote:
kinderbijslag
Of je nu minimum of ¤100.000 verdient, kinderbijslag krijgt iedereen met kinderen.
quote:
je krijgt alleen geen huurtoeslag, maar wel weer HRA, maar dat is geen toeslag.
HRa gaan vergelijken met huurtoeslag, wat dat betreft zijn het twee totaal verschillende dingen, hoe minder je verdient des te meer huurtoeslag kun je krijgen, hoe anders is dat met de HRA, daar geldt juist hoe meer je verdient des te meer aftrek je kunt krijgen.
pi_109211459
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Kan me weinig baantjes voorstellen die 1500 bruto verdienen, misschien als mbo starter ofzo, maar verder niet. Een vrij simpel administratief baantje zonder vooropleiding verdient al snel 1800-2000 bruto, dus ik denk dat jouw vrienden en kennissen toch iets verkeerd doen.

Dan nog; die vergelijking tussen wat een agent doet en een ongeschoolde lopende-bandmedewerker slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_109330430
Want agenten zijn allemaal hoogopgeleid? :') Man, elke VMBO-dropout kan tegenwoordig bij de politie.
pi_109330586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 21:11 schreef Impossibruuu het volgende:
Want agenten zijn allemaal hoogopgeleid? :') Man, elke VMBO-dropout kan tegenwoordig bij de politie.
Bedankt voor deze kutkick die totaal niks bijdraagt aan de discussie ^O^
pi_109348528
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:07 schreef Impossibruuu het volgende:
Maat van mij die bij de politie werkt heeft echt niet te klagen. Die heeft net zijn 'opleidingsperiode' van 4 jaar achter de rug en zit nu (wel met enkele nachtdiensten) op zo'n 1700 netto per maand. Tel daarbij op dat ook de secundaire voorwaarden (dertiende maand, aantal vrije dagen) erg gunstig zijn. Als ik de verhalen van die maat moet geloven, heeft 'ie ook echt een luizenbaantje. Een beetje administratief werk op het bureau, surveilleren waarbij ze vooral azen op leuk uitziende dames voor onbenullige redenen aan de kant houden, enzovoorts. Zó slecht hebben ze het bij de politie niet hoor. Denk dat een standaard fabrieksmedewerker of vakman/monteur, die het vaak maar met 1500 bruto moeten doen onder veel ergere omstandigheden, meer recht tot klagen heeft.
Even een voorbeeld! Ik ben de afgelopen 9 jaar met de kerst,oudjaar en andere feestdagen niet vrij geweest. Draai regelmatig laat / vroeg diensten. Dus om 23.00 uur klaar en de volgende dag om 07.00 uur beginnen. Jazeker, er zijn momenten dat ik " niets doe ", maar er zijn ook momenten dat ik erbij sta wanneer de hersenen van het dashboard worden afgeschraapt. Ja, ik krijg korting op een fitnessabbo (zoals zoveel werknemers in andere sectoren ). Maar ik moet wel zorgen dat mijn lichamelijke conditie in orde is. De sportbeurten die ik de baas zijn tijd mag doen zijn minimaal. Dus ik moet ook in mijn eigen tijd sporten. Maar de baas verwacht wel dat ik in conditie ben. En politieagent ben je 24 uur per dag!

Ik heb hier zelf voor gekozen maar nu na mijn veertigste begint het wel een wissel te trekken op mijn privéleven. Ik merk aan mijzelf dat het te zwaar wordt. De beloning staat niet meer in verhouding. Dus voor mij is het tijd om ermee te stoppen en wat anders te zoeken(scheelt ook een hoop stress voor mijn vrouw en kinderen ). Ik heb verschillende aanbeidingen gehad waarbij ik van Ma t/m Vrij werk en er bruto zo'n 1000 euro op vooruit ga.
pi_109348957
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:40 schreef Impossibruuu het volgende:

Maar, om niet té veel van het onderwerp af te dwalen, vind ik dat politiemensen dus echt niet te klagen hebben. Als ik wederom naar die maat van me kijk, en op welke extra`tjes die allemaal recht heeft omdat hij agent is, breekt mijn klomp. Denk niet alleen aan een behoorlijk riant salaris (1800 netto) voor wat eenvoudig administratief werk, af en toe op in doodsaaie gebieden surveilleren, aangiftes verwerken en flitsen met hier en daar een nachtdienst. Maar ook aan een waslijst aan 'goodies', waaronder andere fikse kortingen op autoverzekeringen en sportabonnementen, een dertiende maand, provisieregeling, enzovoorts. Als ik dat zo vergelijk met bijvoorbeeld een andere vriend, die dag in dag uit aan een assemblageband staat, elke dag hetzelfde geestdodende werk moet doen en daar nauwelijks 1500 bruto per maand aan overhoudt, dan is dat toch wel erg triest. Gelukkig klaag die maat van me die bij de politie zit niet, maar die agenten die dat wel doen zouden zich diep moeten schamen, en zouden ze eens een maand op een bouwterrein of in een afwaskeuken moeten zetten tegen de daarbij horende salariëring...
Ik loop liever op een bouwterrein dan op zateravond, in uniform, in een gemiddelde provinciestad.

Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar die provisieregeling van jouw maat!
pi_109350698
Ik dacht dat jullie geen boetes meer uitschreven voor kleinigheidjes? 4 km te hard, stelletje helden.
pi_109350823
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:54 schreef koekwausss het volgende:
Ik dacht dat jullie geen boetes meer uitschreven voor kleinigheidjes? 4 km te hard, stelletje helden.
Ben je daarvoor staande gehouden?
pi_109350928
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ben je daarvoor staande gehouden?
Nee, gelaserd.
pi_109352011
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:00 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Nee, gelaserd.
En wanneer was je gelaserd, die acties zijn nog niet zo lang aan de gang.
En daarbij, niet alle regio's deden in één keer mee, het is langzaam uitgebreidt.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')