abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:55:19 #51
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109165380
Ben zelf ook werkzaam voor de overheid, maar verdien wel meer dan dat en ik heb er geen onregelmatige werktijden bij.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:57:11 #52
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_109165442
Het is niet top betaald, maar waarom moet het dan zo goedbetaald zijn? Tegenwoordig is een agent ook laaggeschoold, dus als je het vergelijkt met een fabrieksarbeider die net zoveel jaren in schoolbanken heeft doorgebracht, dan is het een normaal salaris.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:11 #53
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_109165490
Vergeet niet dat 2000 netto 3000 bruto is. Maar ik moet wel eerlijk stellen doordat je alle voordelen van de overheid misloopt (logisch ergens want je verdient dan voldoende om het zelf op te hoeste), dus meer verdienen op lange termijn kent nauwelijks een netto verhoging van jouw inkomen. Maar goed dat is weer een andere discussie. Voor mij is 3000 bruto trouwens een startsalaris, maar goed daarvoor heb ik wel wat jaartjes doorgebracht op school/uni.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:38 #54
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109165501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:57 schreef joekeloekes het volgende:
Het is niet top betaald, maar waarom moet het dan zo goedbetaald zijn? Tegenwoordig is een agent ook laaggeschoold, dus als je het vergelijkt met een fabrieksarbeider die net zoveel jaren in schoolbanken heeft doorgebracht, dan is het een normaal salaris.
Omdat het als een zwaarder beroep gezien kan worden door verhoogde risico's en onregelmatige werktijden?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_109165517
quote:
Fabrieksarbeiders krijgen doorgaans niet zoveel te maken met agressie, geweld, criminaliteit en andere ellende.

Als je dat bekijkt dan is het idd onderbetaald wat ze krijgen. En ja, ze kiezen er zelf voor, maar daar mag ook wel wat tegenover staan vind ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_109165598
quote:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Waarom is een agent laaggeschoold? De instroomeis is misschien MBO maar je krijgt tijdens je werk veel opleidingen en cursussen, dus het is niet dat elke malloot er maar lekker rond mag lopen in een uniform.

Als je kijkt naar de druk waar een agent onder komt te staan, dan gaat je vergelijking met die fabrieksarbeider echt niet op hoor.

Ter illustratie:

Er stonden dus een paar agenten bij die hekken.
pi_109165817
2000 netto is meer dan jan modaal. Niet zo veel eisend zijn kinders.
pi_109165860
ik bedoel inderdaad gewoon agent, en wat slecht betaald is inderdaad relatief... Echter vind ik ¤ 2000 netto prima, hier kan je goed van rondkomen en alles.

Zoals al eerder gezegd, politie word je niet voor het geld, maaaaaar als je er echt geen reet voor krijgt denk aan ¤ 2000 bruto, dan is het gewoon moeilijk rondkomen en dan zak de motivatie je al snel in de schoenen.

Tnx voor de reacties!
pi_109165873
Wat heeft Jan Modaal hiermee te maken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_109166073
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat heeft Jan Modaal hiermee te maken?
Dat wil ik niet slecht betaald noemen.
pi_109166169
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:18 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dat wil ik niet slecht betaald noemen.
De vraag blijft staan:"wat heeft Jan Modaal hiermee te maken? De hoogte van een modaal inkomen zegt toch niets of iets goed of slecht betaald wordt?
pi_109166269
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De vraag blijft staan:"wat heeft Jan Modaal hiermee te maken? De hoogte van een modaal inkomen zegt toch niets of iets goed of slecht betaald wordt?
Als je boven het modale inkomen betaald krijgt, kan je helemaal niet van "slecht betaald" spreken. Is de link zo moeilijk te leggen?
pi_109167706
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:25 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Als je boven het modale inkomen betaald krijgt, kan je helemaal niet van "slecht betaald" spreken. Is de link zo moeilijk te leggen?
Hoezo niet? Wat is goed en wat is slecht? De een vindt modaal goed en de andere niet. Allemaal een beetje subjectief.
pi_109167776
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:04 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Hoezo niet? Wat is goed en wat is slecht? De een vindt modaal goed en de andere niet. Allemaal een beetje subjectief.
Dan ontvangt 80% van werkend Nederland een nog slechter salaris. Ook dan kan je je gelukkig prijzen..
pi_109167902
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:04 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Nee... Relatief. Zoals ik al meerdere malen probeer aan te geven. Diepe diepe zucht :O
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:59:59 #66
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_109169765
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:05 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dan ontvangt 80% van werkend Nederland een nog slechter salaris. Ook dan kan je je gelukkig prijzen..
Je snapt toch wel dat het ene beroep het andere niet is en dat een modaal salaris voor het ene beroep prima kan zijn en voor het andere veel te weinig? Mafkees.
Ook geen sig dus
pi_109169962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:59 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat het ene beroep het andere niet is en dat een modaal salaris voor het ene beroep prima kan zijn en voor het andere veel te weinig? Mafkees.
Natuurlijk snap ik dat, maar boven jan modaal politie agentje spelen, kan niemand zeer slecht noemen.

mafkees.
pi_109169979
Maat van mij die bij de politie werkt heeft echt niet te klagen. Die heeft net zijn 'opleidingsperiode' van 4 jaar achter de rug en zit nu (wel met enkele nachtdiensten) op zo'n 1700 netto per maand. Tel daarbij op dat ook de secundaire voorwaarden (dertiende maand, aantal vrije dagen) erg gunstig zijn. Als ik de verhalen van die maat moet geloven, heeft 'ie ook echt een luizenbaantje. Een beetje administratief werk op het bureau, surveilleren waarbij ze vooral azen op leuk uitziende dames voor onbenullige redenen aan de kant houden, enzovoorts. Zó slecht hebben ze het bij de politie niet hoor. Denk dat een standaard fabrieksmedewerker of vakman/monteur, die het vaak maar met 1500 bruto moeten doen onder veel ergere omstandigheden, meer recht tot klagen heeft.
pi_109170337
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:07 schreef Impossibruuu het volgende:
Als ik de verhalen van die maat moet geloven,
Mja, zal vast ergens gebeuren, maar er zitten nogal wat wisselende kanten aan het politiewerk. De noodhulp zit echt anders in elkaar (hij loopt blijkbaar in de wijk), maar ook in diverse wijken is het niet simpel een beetje surveilleren. De gemiddelde fabrieksarbeider hoeft in elk geval niet echt over levensbedreigende zaken na te denken als het zover is of bemiddelen tussen ruzies.

Verder is het feit dat hij toevallig meer verdient dat 'een' fabrieksarbeider (zat die daarboven zitten, maar ook eronder), geen reden dat een agent niet mag klagen. Dan moet die arbeider z'n mond open doen :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:28:44 #70
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109170580
Ik snap echt niet dat mensen blij zijn met zo'n saai en weinig uitdagend luizenbaantje waar ze schijnbaar de kantjes er nog aflopen ook. En daar vervolgens ook nog ook over gaan opscheppen bij burgers, waardoor alle ambtenaren en collega's die wel goed hun best doen, en wel goed werk leveren voor het belastinggeld dat ze de maatschappij kosten een slechte naam krijgen. Ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:33:27 #71
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109170743
Als je met 2000 euro NETTO niet met een 4 koppig gezin kan rondkomen ben je echt een klapjosti. Nee je zal niet in een villa wonen en 10 ipads hebben maar je kan niet alles hebben.
pi_109172472
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, zal vast ergens gebeuren, maar er zitten nogal wat wisselende kanten aan het politiewerk. De noodhulp zit echt anders in elkaar (hij loopt blijkbaar in de wijk), maar ook in diverse wijken is het niet simpel een beetje surveilleren. De gemiddelde fabrieksarbeider hoeft in elk geval niet echt over levensbedreigende zaken na te denken als het zover is of bemiddelen tussen ruzies.

Verder is het feit dat hij toevallig meer verdient dat 'een' fabrieksarbeider (zat die daarboven zitten, maar ook eronder), geen reden dat een agent niet mag klagen. Dan moet die arbeider z'n mond open doen :)
Dat politiewerk gevaarlijk is wordt anders ook flink overdreven hoor. Het meest gevaarlijke wat die betreffende vriend moet doen is in het weekend met 3 collega's in het stadscentrum surveilleren, waarbij er af en toe een dronken puber wildplast of baldadig is. Ja, hij heeft ook wel eens een boom van een kerel aan moeten houden die ook vervelend en agressief ging doen, maar dan is een half politiekorps snel ter plekke om te ondersteunen. Een 'doorsnee' agent zal echt niet snel te maken krijgen met levensbedreigende situaties. Althans niet vaker dan ieder ander persoon. Een bouwvakker heeft meer kans op letsel, al is het alleen maar door het dagelijkse, 'normale' werk en nog niet eens uitzonderlijke situaties. Om nog maar te zwijgen over lichamelijke belasting op lange termijn. Een bouwvakker loopt op middelbare leeftijd vaak al met kwaaltjes en andere lichamelijke aandoeninkjes. Hoe vaak zie je een agent die zich vertild heeft en door zijn rug gegaan is?
pi_109172617
Een paar wereldvreemde wijsneusjes zitten hier van de daken te schreeuwen dat 2000 euro netto niets is, veel te weinig, politievak zo gevaarlijk, boven jan modaal is niets. Zoals ik al in diverse posts aangaf, complete nonsens, dan heb je totaal geen besef hoe er in het echte leven betaald wordt. Leef nog maar lekker op een roze wolk.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:25:21 #74
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109174686
als je ziet wat voor malloten er rondlopen binnen het korps is elke cent boven jan modaal er 1 teveel.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:38:36 #75
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_109175136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:25 schreef RamboDirk het volgende:
als je ziet wat voor malloten er rondlopen binnen het korps is elke cent boven jan modaal er 1 teveel.
Bron?
Ook geen sig dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')