Fietsers en dan niet één specifiek ding, maar echt alles wat ze doen is irritant en vervelend. Het is me pas op gaan vallen sinds ik mijn rijbewijs heb, dus ik ben er ook wel schuldig aan. Maar hoe gruwelijk irritant zijn die kutpubers geen richting aangeven

, gewoon voorrang nemen

, 3 en soms 4 breed (!!!) op de weg fietsen en ten slotte gewoon zonder licht rijden

Als er een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt, gaan al die opgefokte zakenlui en vrouwen zonder inzicht
meteen op de linkerbaan voorsorteren om in te halen. Prima, maar dat doen ze vaak al 500 meter voordat het echt moet. Met als resultaat: 15 wachtende auto's op de linkerbaan om de vrachtwagen voorbij te kunnen. Ik ga er dan altijd lekker rechts langs en voeg dan gewoon in op een moment dat het wel hoort

En dan nog ergernis
drie: Als er file is zijn er mensen die NIET de hele invoegstrook gebruiken en meteen aan het begin gaan zitten invoegen. Resultaat is dan een heel stuk asfalt (200 meter invoegstrook) die gewoon niet gebruikt wordt. Ik gebruik dan ook lekker de hele invoegstrook en ga er op het laatst tussen.
Hetzelfde geldt trouwens voor files op een uitvoegstrook. Automobilisten kunnen dan nog een heel stuk doorrijden via de linker rijstroken, om vervolgens pas in te voegen. Maar nee, al die mongolen gaan meteen aan het BEGIN van de uitvoegstrook in de file staan. En als ik er dan langs rijd en op een later moment in wil voegen dan zijn er van die sukkeltjes in A3'tjes die proberen te verhinderen dat ik invoeg