Deze schiet niet echt op inderdaadquote:Op zondag 18 maart 2012 22:51 schreef JK1982 het volgende:
* JK1982 zocht naar het nieuwe topic, maar jullie zaten nog steeds in het huidige
Niks gemist vanavond dus? Dan ga ik ook maar effe zappen..
Ik heb helaas niet veel te bieden, alleen een 1ps bed die ik niet eens kan komen brengenquote:Op zondag 18 maart 2012 22:59 schreef Papabear het volgende:
De meesten hadden het vast al wel gezien, maar onze hulp is weer nodig[GEZ] Inboedel.
ja, ik denk dat ik ook maar eens even kijk of er nog wat in de koelkast staat..quote:Op zondag 18 maart 2012 22:58 schreef Papabear het volgende:
[..]
Deze schiet niet echt op inderdaad
*schenkt nog een wijntje in
Ik was er al mee bezig maar wel lastig dat het aan de andere kant van Nederland ligt.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:59 schreef Papabear het volgende:
De meesten hadden het vast al wel gezien, maar onze hulp is weer nodig[GEZ] Inboedel.
Daar kan je vast nog wel iemand anders mee blij maken.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:38 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb helaas niet veel te bieden, alleen een 1ps bed die ik niet eens kan komen brengen
sjit heppensquote:Op maandag 19 maart 2012 07:22 schreef DJMO het volgende:
*mompelt iets over kinderen en naar school brengen enzo
Als ik de berichten mag geloven wordt het de hele week mooi weer. Dat wordt weer lekker brommeren dus!quote:Op maandag 19 maart 2012 07:25 schreef maffemuts het volgende:
[..]
sjit heppens
Gelukkig schijnt het zonnetje... maakt het toch allemaal gevoelsmatig beter
* Rucky pakt al een zak drop voor je.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
God allemachtig
Ik heb zooon keelpijn
quote:Radboud Universiteit: onderzoek naar bijzondere taalfout
‘Ik ben een van de zeldzame mannen die niet de hele dag aan seks denkt.’ De grammaticale fout in deze zin (‘denkt’ hoort ‘denken’ te zijn) wordt in tachtig procent van dergelijke constructies gemaakt. Taalwetenschappers van de Radboud Universiteit hebben een verklaring, die ze zaterdag 4 februari presenteerden op de jaarlijkse Taalkunde in Nederland-dag.
De Nijmeegse taalwetenschappers onderzochten 268 zinnen van dit type, die ze vonden op het internetforum Fok!. Ze kozen voor die bron omdat het hen ging om spontaan geschreven tekst, waar mensen niet al te lang over nadenken en waarbij geen eindredacteur is die hen verbetert. In maar liefst 80 procent van de gevallen bleken schrijvers te kiezen voor de ‘foute’ persoonsvorm in deze constructie. Waarom?
Slechts twee factoren bleken ertoe te doen: of er wel of niet een zelfstandig naamwoord staat in de eerste helft van de constructie en of de constructie een bepaald contrast oproept. Staat er ‘een van de velen’ in plaats van ‘een van de vele deelnemers’, dan kiezen schrijvers nog vaker – in negentig procent van de gevallen – voor de ‘foute’ persoonsvorm. En wat dat contrast betreft: het blijkt dat mensen deze constructie vooral gebruiken om duidelijk te maken dat iemand een bijzondere eigenschap heeft of iets afwijkends doet.
Thank youuu !quote:
zacht laurier.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:52 schreef Rucky het volgende:
Ik ga vanmiddag nog halen heb je een voorkeur welke drop?
Je moet juist harde drop hebben. Het is de zuigbeweging die goed voor je keel is.quote:
Tjezus.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:49 schreef JaleesaJoia het volgende:
Laat de dropjes maar zitten, net bloeduitslag binnen, het is pfeifferschijnbaar kunnen daardoor ook je amandelen ontstoken zijn
Daar helpen geen dropje tegen inderdaad.. Sterkte..quote:Op maandag 19 maart 2012 15:49 schreef JaleesaJoia het volgende:
Laat de dropjes maar zitten, net bloeduitslag binnen, het is pfeifferschijnbaar kunnen daardoor ook je amandelen ontstoken zijn
Nee, ze wilt me niks geven, omdat die amandelen stoer doen door pfeiffer zouden medicijnen er niet tegen helpenquote:Op maandag 19 maart 2012 15:53 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Daar helpen geen dropje tegen inderdaad.. Sterkte..
Mag je nu dan wel aan de antibiotica, nu de uitslag bekend is?
Ha leuk! Iemand ging laatst op mij googlen en vond dit:quote:
bronquote:Vandaag staat in De Pers een wat merkwaardig interview met actrice en presentatrice Nicolette van Dam. Het interview gaat namelijk helemaal nergens over en er lijkt geen enkele aanleiding voor te zijn. Een diepte-interview is het evenmin, maar toch levert het krantenartikel wel een paar aardige zinnen op. Zoals de uitspraak van Van Dam dat ze de avond voor het interview is gaan stappen en te veel gedronken heeft: ‘Superleuke avond gehad, maar ik voel me nu minder super. Brakketak’ (De Pers, 18-10-2010).
Brakketak zal wel – het is maandagochtend, dus laten we er maar eens een gewichtige taalkundige term tegenaan gooien - een reduplicerende vorming zijn op basis van het woord brak in de betekenis gammel, vergelijkbaar met woorden als haaibaai, hittepetit, hossebossen, kissebissen, roezemoezen en viezevazen. Brakketak is trouwens geen vinding van Nicolette van Dam, want op internet blijkt deze reduplicatie wel vaker voor te komen. Zo schreef ene Chantal op 26 maar 2004 op het Brommerforum: ‘Ik ben de nacht ervoor uitgeweest hoor... dan ben ik dus brakketak!’.
Volgens De Pers kun je van Nicolette van Dam veel zeggen, maar niet dat ze camerageil is. De Pers drukt zich echter wat fatsoenlijker uit: ‘Iedereen denkt dat ze altijd maar camerahitsig is, maar dat is een misvatting.’ Net als mediahitsig de salonfähiger variant is van mediageil, zo kan camerahitsig blijkbaar ook worden gebruikt als variant van het gewonere woord camerageil. Vaak wordt camerahitsig echter nog niet aangetroffen in onze taal. In het Nederlandse krantencorpus van de afgelopen 20 jaar is het woord zelfs nog nooit eerder gevonden. Waarmee het bericht over Nicolette van Dam in elk geval taalkundig gezien een primeur heeft.
De varianten mediahitsig en camerahitsig verraden vooralsnog niet een nieuwe taalkundige trend. Tot nu toe zijn alleen naast mediageil en camerageil varianten op hitsig aangetroffen. Woorden als publiciteitsgeil, machtsgeil, regeergeil en geldgeil moeten het tot dusver stellen zonder de 'nettere' synoniemen publiciteitshitsig, machtshitsig, regeerhitsig engeldhitsig.
Trouwens, stukje van artsennet.nlquote:Op maandag 19 maart 2012 15:54 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Nee, ze wilt me niks geven, omdat die amandelen stoer doen door pfeiffer zouden medicijnen er niet tegen helpen
Tja je vind er vast geen zak aan maar de enige remidie is rust houden.. Mijn broertje en schoonzusje hebben het allebei gehad en als je dus te snel weer actief gaat doen kan het nog jaren sluimerenquote:
Haha gekkie, toch lief dat je het zou willen proberenquote:Op maandag 19 maart 2012 16:03 schreef JK1982 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan verder helaas vrij weinig voor je doen, vrees ik..
Dat wordt dan een maandje rustig aandoen en naar je lichaam luisteren. Wel doen, anders duurt het herstel langer.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:18 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Haha gekkie, toch lief dat je het zou willen proberen
Lekker Hollansche kostquote:Op maandag 19 maart 2012 18:30 schreef maffemuts het volgende:
Vanavond op t menu : Puree, rode biet en een bal gehakt.
Je vergeet één ding: en dan foto'ssss!quote:Op maandag 19 maart 2012 20:57 schreef maffemuts het volgende:
Morgen komt m'n dinnetjuh (kapster) ons weer even in model knippen.. dan Do-avond weer een kleurspoeling er ingooien en dan vind ik t weer leuk geweest... (en dat vind m'n portomoniks ook)
Vrijdag op z'n vroegst... maar alleen als ik me dan goed voel, want zie er nu letterlijk uit als een wandelend lijk en moet nog 40uur deze weekquote:Op maandag 19 maart 2012 21:17 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Je vergeet één ding: en dan foto'ssss!
Hmmz, dat klinkt niet best. Dan zou ik zo maar snel mijn mandje op gaan zoeken als ik jou was..quote:Op maandag 19 maart 2012 21:21 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Vrijdag op z'n vroegst... maar alleen als ik me dan goed voel, want zie er nu letterlijk uit als een wandelend lijk en moet nog 40uur deze week
Ohohoh.. en de dokter heeft nog wel gezegd dat je rust nodig hebt..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 02:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mwahh zit gewoon nog op het forum te kloten
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 02:47 schreef JaleesaJoia het volgende:
Achja, morgen ben ik vrij en is Deniz bij mn ouders.. Dus kan ik de heeeele dag slapen!
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 02:23 schreef JK1982 het volgende:
Verdorie, weer op de bank in slaap gevallen. Nouja, ben maar gauw naar boven gegaan en lig nu in bed, haha! Welterusten!
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:27 schreef JK1982 het volgende:
Ach, ik ben al met al ook maar wakker gebleven..
Goedemorgen!
Ik heb zo weer de hele dag om uit te rusten op mijn werkquote:
Ik zit al bijna op mijn werk maar ik heb gvd mijn overstap naar de bus gemist. Nu moet ik een kwartier wachten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:38 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik heb zo weer de hele dag om uit te rusten op mijn werk
Ik denk dat ik maar eens ga douchen... Half 8 moet ik de deur weer uit..
Leuke plek om een meeting te houden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:05 schreef JK1982 het volgende:
* JK1982 kijkt of hij ergens een naakte Hawaïaanse deerne op het strand ziet liggen met een paar gebronsde borsten..
Nope..
Dus geil? Mwoah.. Maar ik zou er best een tijdje willen vertoeven!
Of "Waar vogeltjes je auto onder schijten.."quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:04 schreef Ireth het volgende:
In het kader van de beginnende Lente morgen stel ik voor dat het volgende topic "#48 Waar de vogels je om de oren fluiten.." gaat heten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |