abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:53:29 #101
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115622008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:35 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Dank: ik moet een maand vloeibaar voedsel eten, en nu herinner jij me even aan de goddelijke smaak van honing-caramel-geitenkaas ovenkip van de Appie.... :'(

Nu heb ik honger!
Ook niet fijn, Nutridrink/Fortimel.. ik ken het maar al te goed helaas.
Aan de andere kant, alles smaakt na zo'n maand extra lekker, succes ^O^
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:45:13 #102
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_115625201
Dop van het zoutvaatje niet goed dichtdoen -> Hele klomp zout bij de pasta -> Niet meer te eten :'(
  donderdag 16 augustus 2012 @ 06:48:49 #103
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115630943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ook niet fijn, Nutridrink/Fortimel.. ik ken het maar al te goed helaas.
Aan de andere kant, alles smaakt na zo'n maand extra lekker, succes ^O^
Dank je wel! Mag ik vragen waardoor 't bij jou kwam dat je aan het vloeibare voedsel moest? Ik vind mezelf nog een tikje zieliger, ik maak geen aanspraak op Nutridrink/Fortimel, omdat mijn kaken nog wel van elkaar kunnen. Ik kan ze alleen niet op elkaar zetten, waardoor ze dik anderhalve centimeter van elkaar blijven staan, dus iets kauwen heeft geen zin. Maar goed, er zijn wel lekkere recepten gelukkig!
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:26:03 #104
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115635630
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 06:48 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Dank je wel! Mag ik vragen waardoor 't bij jou kwam dat je aan het vloeibare voedsel moest? Ik vind mezelf nog een tikje zieliger, ik maak geen aanspraak op Nutridrink/Fortimel, omdat mijn kaken nog wel van elkaar kunnen. Ik kan ze alleen niet op elkaar zetten, waardoor ze dik anderhalve centimeter van elkaar blijven staan, dus iets kauwen heeft geen zin. Maar goed, er zijn wel lekkere recepten gelukkig!
Bij mij kwam het omdat ik ontstekingen in m'n darmen had, de darmen moesten dus even stilgelegd worden zodat de medicijnen beter zouden werken.
Die periode duurde wel 4 maanden, dat was wat minder fijn.
Aan de andere kant kan je nu wel zonder excuus lekker milkshakes en smoothies maken :)
(maaza fruitsappen mixen met roomijs.. jum.. vooral mango is lekker)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:19:31 #105
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115650216
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij mij kwam het omdat ik ontstekingen in m'n darmen had, de darmen moesten dus even stilgelegd worden zodat de medicijnen beter zouden werken.
Die periode duurde wel 4 maanden, dat was wat minder fijn.
Aan de andere kant kan je nu wel zonder excuus lekker milkshakes en smoothies maken :)
(maaza fruitsappen mixen met roomijs.. jum.. vooral mango is lekker)
Haha, inderdaad, het heeft ook voordelen. Ik eet nu ongeveer drie dagen volledig vloeibaar, en ik moet zeggen dat de honger me meevalt. Kon vandaag op mijn vrijwilligerswerk alleen maar twee kopjes Cup-a-Soup en drie glazen appelsap op, de honger is nog niet scheurend. Het is wel ontzettend slecht zo weinig te eten, maar omdat ik vanmorgen al een aardbei-druif-yoghurt-cruesli-smoothie op had ging het wel. Vanavond staat er een wortel-boontjes-cruesli-brinta-water-smoothie op 't programma. Niet te eten waarschijnlijk, maar goed, Brinta en cruesli moeten nu eenmaal voor de vezels.

Bij mij is het omdat mijn orthodontist een gruwelijke constructie in mijn mond gemaakt heeft waardoor ik continu minimaal een anderhalve centimeter ruimte tussen mijn kaken heb. Eten kauwen heeft dan geen zin, want dat moet je na twee keer kauwen (dan is het al te zacht om verder te kauwen) doorslikken. En dat is lekker, not, als je al gevoelige darmen hebt.....

Maar goed, back on topic maar weer....
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115685351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:45 schreef Jovatov het volgende:
Dop van het zoutvaatje niet goed dichtdoen -> Hele klomp zout bij de pasta -> Niet meer te eten :'(
Dit hebben we al vaker gehad :') Nu hebben we eindelijk een goede :D
pi_115686101
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:45 schreef Jovatov het volgende:
Dop van het zoutvaatje niet goed dichtdoen -> Hele klomp zout bij de pasta -> Niet meer te eten :'(
Vanochtend gehad, maar dan in mn pannetje scrambled eggs, waren ook mijn laatste eieren. }:|
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:39:13 #108
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_115687906
Dat met het zoutvaatje, herkenbaar. ;(
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_115688077
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:45 schreef Jovatov het volgende:
Dop van het zoutvaatje niet goed dichtdoen -> Hele klomp zout bij de pasta -> Niet meer te eten :'(
Of met kruidenpotjes ... :{
pi_115690007
het is helemaal offtopic maar over dat vloeibaar eten gesproken. Toen ik mijn gastric bypass kreeg en daarna een ring om de maaguitgang kreeg moest ik ook vloeibaar eten. Ik ben toen aan de olvarit babyvoeding gegaan wel zelf wat gezout want er zit anders geen smaak aan maar dat is anders wel redelijk goed te doen.

Binnen nu en een half jaar word er de ring uitgehaald en misschien een duodenal switch gemaakt bij mij misschien in 1 keer misschien in 2 keer en dan zal ik ook weer vloeibaar moeten dan ga ik toch ook weer aan de babyvoeding.
pi_115804065
Ik weet niet of ik hem hier al eens genoemd had, maar: de oven (combiding) even opnieuw aanzetten nadat de timer afgelopen is, de eendenborst erin doen en na enkele minuten eindigen met een donkerbruin stukje vlees van 1/3 van het formaat. Per ongeluk de knop verdraaid naar magnetron.

En dit is misschien geen kookblunder, maar toch. Fluitketel op het vuur voor thee. De voordeur uitlopen om wat takjes munt te plukken van het plantje voor de voordeur. Windvlaag - voordeur dicht, buitengesloten. Op mijn sokken :') Was 1 uur later weer terug met een reservesleutel, een een fluitketel met gesmolten plastic.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_115880061
Als student, errug lang geleden, had ik een ouwe oven waarvan de timer kapot was, dus het ding stopte niet automatisch. Dus ik had er een eierwekker bij staan.
Alleen was ik een keer vergeten de eierwekker te zetten toen ik een pizza erin had. Lekker op de bank, tv aan. Tot ik een vreemde geur rook.. ik naar de keuken.. stond blauw van de rook.
Pizza was zwart, dus toen maar eentje besteld :P
Oven heb ik ook meteen weggemieterd, want de gesmolten kaas (ik hoop dat het kaas was) had een leuk laagje gevormd op de bodem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_115891917
Een keer gehad aan boord van boot en de kok was naar huis. Tikbalang aan het koken super grote pan en proberen kippensoep te maken. Hebben aan boord van die grote pakken soep van honig 2 kilo verpakking. Nou ja kippenvlees gekookt en geplukt. Dus beetje scheppen in die pot groente erbij beetje vermicelli en daarna proeven maar. Veels te zout dus, water toevoegen 1ltr 2 ltr 3 ltr etc. Pan was maatje 30/45 ltr ofzo. Pan vol helft weg geflikkerd en weer water erbij tot pan weer vol. Daarna toch nog redelijke alsnog iets te zoute soep gekregen en gegeten door 5 man.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:58:31 #114
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_115897026
Toen ik nog voor geen meter kon koken, maar wel voor een groepje mensen eten ging maken. Ik had een recept van internet gehaald en ging met de ingrediëntenlijst naar de supermarkt. Alles ging goed, tot ik op een gegeven moment room nodig had. Ik stond heel lang te twijfelen wat ik nou moest hebben tot ik op een gegeven moment tot de conclusie kwam dat het gewoon slagroom moest zijn.

Thuis begonnen aan het recept en het rook allemaal goed. 'Voeg nu de room toe'. Ik vond het nog steeds een beetje vreemd, maar ik kookte nooit dus het zal wel kloppen dacht ik.

Anderhalf uur later had iedereen genoeg patat gehad.
pi_115897519
Ook gewoon een spuitbus slagroom gehaald?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:17:08 #116
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115900122
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:58 schreef Hondenfluitje het volgende:
Toen ik nog voor geen meter kon koken, maar wel voor een groepje mensen eten ging maken. Ik had een recept van internet gehaald en ging met de ingrediëntenlijst naar de supermarkt. Alles ging goed, tot ik op een gegeven moment room nodig had. Ik stond heel lang te twijfelen wat ik nou moest hebben tot ik op een gegeven moment tot de conclusie kwam dat het gewoon slagroom moest zijn.

Thuis begonnen aan het recept en het rook allemaal goed. 'Voeg nu de room toe'. Ik vond het nog steeds een beetje vreemd, maar ik kookte nooit dus het zal wel kloppen dacht ik.

Anderhalf uur later had iedereen genoeg patat gehad.
Met room bedoelen ze ook slagroom.. alleen dan wel ongeslagen slagroom.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:51:58 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_115901329
Ze bedoelden in ieder geval geen gezoete room :')
pi_115940844
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:27 schreef Tikbalang het volgende:
Een keer gehad aan boord van boot en de kok was naar huis. Tikbalang aan het koken super grote pan en proberen kippensoep te maken. Hebben aan boord van die grote pakken soep van honig 2 kilo verpakking. Nou ja kippenvlees gekookt en geplukt. Dus beetje scheppen in die pot groente erbij beetje vermicelli en daarna proeven maar. Veels te zout dus, water toevoegen 1ltr 2 ltr 3 ltr etc. Pan was maatje 30/45 ltr ofzo. Pan vol helft weg geflikkerd en weer water erbij tot pan weer vol. Daarna toch nog redelijke alsnog iets te zoute soep gekregen en gegeten door 5 man.
zoveel soep voor 5 man ;(
pi_115941757
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:47 schreef fotostarter het volgende:

[..]

zoveel soep voor 5 man ;(
Daarom toch ook blunder. Trouwende gemiddelde profesionele kok waar ik mee vaar die doen ook minimaal 10 ltr soep voor 3 man. Maar ook frikandellen koken, rookworsten frituren, beschimmeld brood aan tafel zetten en nog veel en veel meer. Heb er jammer genoeg nog nooit een lijst van bijgehouden.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:17:37 #120
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115944756
Gister had ik weer een nieuwe blunder..
Ik was pasta in een steelpan aan het koken, dekseltje erop zodat het sneller kookt.
Op een gegeven moment kookte het dus maar toen liep er ook wat water over de rand van de pan, dus zette ik het vuur wat zachter.
Na 5 minuten is mijn pasta nog steeds niet aan het koken dus ik zette het vuur weer harder maar weer geen kokend water na een tijdje...
Bleek dus dat door die eerste vloed aan water de vlammen van m'n gaspit uit waren gegaan :o

Wat nou het grootste probleem is is dat ik gas niet kan ruiken.
Ik heb ooit een schedelbasisfractuur gehad en toen zijn m'n reukzenuwen ook beschadigd geraakt, hierdoor zijn er sommige geuren en smaken veranderd en sommige geuren (kattepis en gas bijvoorbeeld) ruik ik dus helemaal niet meer.
Gelukkig ging m'n gasmelder af want het had minder fijn kunnen aflopen.
pi_115944837
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef SiGNe het volgende:
Gister had ik weer een nieuwe blunder..
Ik was pasta in een steelpan aan het koken, dekseltje erop zodat het sneller kookt.
Op een gegeven moment kookte het dus maar toen liep er ook wat water over de rand van de pan, dus zette ik het vuur wat zachter.
Na 5 minuten is mijn pasta nog steeds niet aan het koken dus ik zette het vuur weer harder maar weer geen kokend water na een tijdje...
Bleek dus dat door die eerste vloed aan water de vlammen van m'n gaspit uit waren gegaan :o

Wat nou het grootste probleem is is dat ik gas niet kan ruiken.
Ik heb ooit een schedelbasisfractuur gehad en toen zijn m'n reukzenuwen ook beschadigd geraakt, hierdoor zijn er sommige geuren en smaken veranderd en sommige geuren (kattepis en gas bijvoorbeeld) ruik ik dus helemaal niet meer.
Gelukkig ging m'n gasmelder af want het had minder fijn kunnen aflopen.
Oei! Dat is niet fijn nee, gelukkig dat je het op tijd doorhad.
Toen ik mijn fluitketel op het vuur had staan en mezelf buitengesloten (zie blunder hierboven) was ik ook bang dat de ketel zou gaan lekken -> vuur uit -> gas. Zijn geen fijne dingen.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:39:32 #122
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115945469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:20 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Oei! Dat is niet fijn nee, gelukkig dat je het op tijd doorhad.
Toen ik mijn fluitketel op het vuur had staan en mezelf buitengesloten (zie blunder hierboven) was ik ook bang dat de ketel zou gaan lekken -> vuur uit -> gas. Zijn geen fijne dingen.
Dat zou ik helemaal een ramp vinden, dat je bij wijze van spreken een fik ziet ontstaan terwijl je buiten staat :o
Ik zou dan echt een raam ingooien.
Ook als ik weet dat het gas nog aanstaat, ik heb ook een kat namelijk (zo handig dat ik die pis niet ruik :D )
pi_115947990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat zou ik helemaal een ramp vinden, dat je bij wijze van spreken een fik ziet ontstaan terwijl je buiten staat :o
Ik zou dan echt een raam ingooien.
Ook als ik weet dat het gas nog aanstaat, ik heb ook een kat namelijk (zo handig dat ik die pis niet ruik :D )
Dat schoot idd door mijn hoofd, eveneens de optie raam ingooien ;) Mijn kat was met me meegelopen naar buiten, dus die was ook buitengesloten, dat scheelde wel in de afweging.

Volgende keer mezelf toch een beter verjaardagskadootje geven (ja, ik doe dat soort dingen, mezelf buitensluiten op mn eigen verjaardag enzo ;))

Maar wel fijn dat je zo'n gasmelder hebt als je het zelf niet kunt ruiken (dat je kattenpis niet ruikt lijkt me idd iets minder vervelend ;))
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:38:26 #124
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_117747873
In plaats van suiker bij de rode bietjes een schep zout er in gooien :'(
Gelukkig door snel spoelen de schade kunnen beperken :D
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 oktober 2012 @ 23:30:28 #125
269689 crew  Viv
pi_117758029
Ik had laatst een gerookte makreel uit elkaar geplozen om door de pasta te roeren: 1 bord met het eetbare gedeelte en 1 bord met graten/vel/kop. Aangezien de pasta nog niet gaar was, ging ik keukenafval verzamelen zodat ik maar 1 keer naar de groenbak hoefde te lopen. Schud ik per ongeluk een zak verrotte ijsbergsla op het verkeerde bord! M'n visje kon ik dus ook wegmieteren, was niet meer te redden. :'(
pi_117759261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:45 schreef Jovatov het volgende:
Dop van het zoutvaatje niet goed dichtdoen -> Hele klomp zout bij de pasta -> Niet meer te eten :'(
Toen straks gehad met knoflookpoeder...
pi_117972083
Ik had is een keer haast en ging brownies eventjes maken(van die ah kant en klaar kerstbrownies), ipv 85 ml had ik 850 ml erin gegooid ;)
pi_118066310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:45 schreef Jovatov het volgende:
Dop van het zoutvaatje niet goed dichtdoen -> Hele klomp zout bij de pasta -> Niet meer te eten :'(
Of met nootmuskaat bij de bonen, en dan knetterstoned worden _O-
Because you know i'm all about that ass
pi_118086322
Heb een keer een pot thaise rode curry pasta gehaald bij de lidl. Stond verder niets op over hoe het gebruikt moest worden.
Ik dus een paar ons kip aangebakken en een halve zak wokgroenten, vervolgens de hele pot curry pasta erbij gedaan.
Was ongelovelijk zout en niet meer te eten.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:43:36 #130
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_118134163
Mag het ook de kookblunder van een ex-vriendje zijn?
Ik maakte wel eens curry, uit zo'n potje, waar je dan kokosroom bij moet doen. Mijn ex wou dat graag een keer voor mij maken.
Maar ipv kokosroom had hij kokosmelk/water (dat spul wat daadwerkelijk uit de kokosnoot komt) gekocht bij de toko, en gebruikt in de curry.
Dat was echt te pittig voor ons om te eten, we zaten te zweten en te snotteren, voor zulk pittig eten waren wij echt niet gemaakt. Dus we hebben het maar laten staan en verder alleen rijst gegeten.

(verhaal ging verder: zijn vader kwam op een gegeven moment thuis, dus die vroeg of we dat niet meer gingen eten. Dus wij zeiden heel eerlijk van: nee, dit is echt te heet. En hij had zo iets van: Ow jullie zijn gewoon niks gewend, ik kan dat best hebben. Dus hij neemt een hap, wordt meteen knalrood, staat even gekke bekken te trekken en slikt het door. En weer zeggen: jullie zijn niks gewend. Maar toen ik zei dat hij anders de rest wel mocht op eten, dan hoefde hij niet te koken had hij "geen zin in curry")
pi_118135345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:14 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Daarom toch ook blunder. Trouwende gemiddelde profesionele kok waar ik mee vaar die doen ook minimaal 10 ltr soep voor 3 man. Maar ook frikandellen koken, rookworsten frituren, beschimmeld brood aan tafel zetten en nog veel en veel meer. Heb er jammer genoeg nog nooit een lijst van bijgehouden.
Of Frikandel + Bloemkool en witte rijst. Combinaties die echt niet kunnen. Met name de russische koks hebben er een handje gehad.

Afgelopen jaren viel het nog wel mee. Echte horor verhalen ken ik niet.

Eigen ervaring:
Snelkook pan met stoof peren op het vuur gezet. Alleen een beetje vol gestopt met peren + Water

Gevolg eten kwam aan de kook en allemaal water uit het druk ventiel (Met veel suiker)

Pan onder de kraan. Druk ventiel iets te snel open.
Suiker water op het planfond...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:46:16 #132
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_118153302
ik had in mijn oude huis de soep aan het plafond.
Ik had mijn soep in de blender gedaan, die stond te draaien en er moest nog een theelepeltje van het een of het ander in. Helaas ging niet alleen het een of het ander in, maar liet ik ook het theelepeltje in de blender vallen.
Ow en een van de hoofdbestanddelen van de soep waren gegrillde rode paprika's.
pi_118160427
Was ooit pap aan het eten, pakte ik een bakje met basterdsuiker (dacht ik)... was het koffiepoeder, echt niet te vreten.. :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:34:15 #134
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118254000
Zucht, ben weer de fout in gegaan met sojasaus..
Het was een Japans gerecht dus ik ging er vanuit dat ik Japanse sojasaus moest gebruiken, niet dus..
het smaakt echt raar nu, kan me niet voorstellen dat dit de smaak hoort te zijn
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:45:49 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118254696
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:34 schreef SiGNe het volgende:
Zucht, ben weer de fout in gegaan met sojasaus..
Het was een Japans gerecht dus ik ging er vanuit dat ik Japanse sojasaus moest gebruiken, niet dus..
het smaakt echt raar nu, kan me niet voorstellen dat dit de smaak hoort te zijn
Welke soja heb je gebruikt? Kikkoman?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:46:49 #136
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118254742
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke soja heb je gebruikt? Kikkoman?
Ja.. en een beetje Pearl River bridge light soy omdat ik niet genoeg had
Ik wilde Sukiyaki maken overigens.
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:50:39 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118254967
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ja.. en een beetje Pearl River bridge light soy omdat ik niet genoeg had
Ik wilde Sukiyaki maken overigens.
Tja, dat is een apart smakend gerecht. En niets mis daar kikkoman en/ of light soy voor te gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:58:26 #138
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118255519
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, dat is een apart smakend gerecht. En niets mis daar kikkoman en/ of light soy voor te gebruiken.

Denk toch dat het beter had gesmaakt met gewone sojasaus, die had ik ook in huis.
Maar goed, ik heb nog 3kwart chinese kool over die op moet dus morgen gewoon nog een keer proberen :D
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:00:41 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118255663
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Denk toch dat het beter had gesmaakt met gewone sojasaus, die had ik ook in huis.
Maar goed, ik heb nog 3kwart chinese kool over die op moet dus morgen gewoon nog een keer proberen :D
Welke Mirin had je gebruikt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:04:58 #140
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118255981
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke Mirin had je gebruikt?
Dat vermeldde het recept niet..
heb ik wel in huis overigens, Marukin Shin Mirin
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:05:38 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118256020
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:04 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat vermeldde het recept niet..
heb ik wel in huis overigens, Marukin Shin Mirin
Werkelijk? Zeker ook geen rauw ei?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:07:47 #142
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118256173
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werkelijk? Zeker ook geen rauw ei?
OOk dat niet:

1 Snijd de rosbiefplakjes in kleinere plakjes. Snijd de ui in partjes, bosui in schuine stukken en de kool in reepjes.
2 Kook de mihoen volgens de bereidingswijze op de verpakking.
3 Bak het vlees kort op hoog vuur in de olie en schep het uit de pan. Bak de tofoe, groenten en shiitake één voor één in de achtergebleven olie (begin met de harde groenten). Voeg het vlees toe aan de groenten.
4 Meng de sojasaus met 100 ml water en de suiker. Voeg de saus toe aan het vlees en de groenten. Als de saus begint te koken is de Sukiyaki klaar. Serveer met de mihoen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:13:48 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118256594
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:29:05 #144
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118257585
quote:
:D da's een heel ander gerecht dus wat ik aanhet maken was..
Naja, met die kikkoman was het toch al mislukt, 't rook opzich wel weer lekker maar 't had zoeter gemogen.
pi_118258277
Toen ik jaar of 15 was ging ik een cake bakken, ik had in plaats van gewone boter Croma gebruikt omdat er op de verpakking stond: voor bakken en braden, tering wat een troep werd dat zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:51:19 #146
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_118259051
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:39 schreef raptorix het volgende:
Toen ik jaar of 15 was ging ik een cake bakken, ik had in plaats van gewone boter Croma gebruikt omdat er op de verpakking stond: voor bakken en braden, tering wat een troep werd dat zeg.
Een instinker inderdaad :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_118259388
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:39 schreef raptorix het volgende:
Toen ik jaar of 15 was ging ik een cake bakken, ik had in plaats van gewone boter Croma gebruikt omdat er op de verpakking stond: voor bakken en braden, tering wat een troep werd dat zeg.
:D
  maandag 22 oktober 2012 @ 07:27:36 #148
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_118269925
vorige week op vakantie vroeg ik 1 van de anderen om eitjes te koken. Normaal kookt zijn vrouw altijd. Pellen werd al vrij lastig en het eitje viel totaal slap uit elkaar. Hij dacht dat van het moment dat de eieren in het water gingen tot hard gekookt 3 minuten was.

Toen maar geen eitjes gegeten :')
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:17:53 #149
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_118339219
Ai, ik mag me hier ook melden *)

Ik wilde een kapsel gemaakt voor een taart en ik had de oven voorverwarmd..
Oven op temperatuur en dus hop.. biscuitmix erin!

Ineens begon het wel 'heel snel' te geuren in de keuken..
Ipv van de oven had ik de grill aangezet.. tjaaa :|W
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_118455556
stamppot willen maken en op de een of andere manier vergeten af te gieten en dat niet in de gaten hebben :P
soeppie iemand?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')