abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109378690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:03 schreef Mangostine het volgende:
Even een hart onder de riem voor Coco vandaag: O+
O+
pi_109378987
Heel veel sterkte en succes vandaag Coco, ik duim voor een wondertje!
pi_109379135
quote:
+1 Succes straks Coco! :*

Frummeltje, lastig hoor.. Wij zaten 3 jaar geleden in hetzelfde pakket, althans deels. Ik wilde in elk geval niet hoogzwanger zijn tijdens de bruiloft, dus even 2 of 3 maandjes goed opgelet, maar daarna gewoon weer geprobeerd. Uiteindelijk is Minke op de dag van ondertrouw gemaakt en was ik 3 maanden zwanger toen we trouwden. Nog niet heel erg te zien (dus jurk hoefde ook niet vermaakt te worden en ik kon het allemaal prima volhouden. Enige minpunt: geen drank bij mijn vrijgezellendag... maar het was ook zonder geweldig O+
pi_109379269
Coco, ik hoop voor jou op goed nieuws straks!

En poes! Feli!

En voor alle anderen :-* en/of succes!
pi_109379548
Heel veel succes Coco! Ik duim en hoop op een klein mooi wondertje met hartje in jouw buik!
E.
pi_109381214
Wow, dat gaat snel hier! Ben een uur bezig geweest met bij lezen ;) Ik moet echt wat vaker inloggen, denk ik.

Coco, succes met de echo vandaag! Hopelijk is het allemaal dik in orde. Ik zal in ieder geval voor je duimen! :Y

Liz, Poesopstokje en Regenboogjes, nog van harte gefeliciteerd! *O*

Sparkling :*, Fieder, heel veel succes maandag!

En voor alle andere klussende en wachtende dames, kop op en zet 'm op!

Hier héél veel negatieve ovu - testen, maar wel een verhoogde temp. FF heeft mijn eiersprong op cd 13 ingetekend (ik zie nu op cd 19), maar ik durf na mijn lange cyclus vorige maand en met de negatieve ovu - testen nu, nergens van uit te gaan. Iemand ideeën over mijn temp. kaartje?

Klussen doen we nog steeds om de dag, just to be sure :9

[ Bericht 3% gewijzigd door Lindala op 22-03-2012 11:43:14 ]
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2012 @ 11:50:10 #207
70532 loveli
N
pi_109381712
Kan cyclusdag 16 een meetfout zijn? Op welk moment temperatuur je en waarmee (direct na wakker worden? gewone thermometer of nauwkeurige? na hoeveel minuten lees je af? Is dit je eerste gemeten cyclus?)?

Zo op het oog is het lastig te zeggen. Bij mij is het 'gewoon' duidelijk een halve graad verschil op standaard een x-aantal dagen tot volgende menstruatie (cyclusduur varieert wel).

Geloof dat je volgens de laatste geluiden elke dag mag klussen voor grootste kans op zwangerschap ;)
crap in = crap out
pi_109382803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:50 schreef loveli het volgende:
Kan cyclusdag 16 een meetfout zijn? Op welk moment temperatuur je en waarmee (direct na wakker worden? gewone thermometer of nauwkeurige? na hoeveel minuten lees je af? Is dit je eerste gemeten cyclus?)?

Zo op het oog is het lastig te zeggen. Bij mij is het 'gewoon' duidelijk een halve graad verschil op standaard een x-aantal dagen tot volgende menstruatie (cyclusduur varieert wel).

Geloof dat je volgens de laatste geluiden elke dag mag klussen voor grootste kans op zwangerschap ;)
Ik temp. met een zogenaamde 'ovulatie thermometer', deze is nauwkeurig tot 2 cijfers achter de komma. Het tempen doe ik inderdaad direct na het wakker worden, heb mijn wekker er ook voor staan, maar ben soms iets eerder wakker. Aflezen doe ik na het piepje (dus als de meting voltooid is). Ik heb trouwens niet eerder getempt, dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal.

Heb bij cd 16 niet anders gemeten dan bij de anderen, voelde me die dag ook niet anders (lees: ziek). De eerste meting (op cd 7) heb ik overigens met een andere (minder nauwkeurige) thermometer gedaan.

Ik snap er de ballen niet van 8)7

Heb overigens begrepen dat elke dag klussen geen meerwaarde heeft en dat het zelfs goed is, zeker voor de man in kwestie :P, om na het klussen minimaal één rustdag in te lassen.
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2012 @ 12:44:51 #209
70532 loveli
N
pi_109383896
Een of 2 rustdagen was 'vroeger', volgens de laatste berichten is de kans op zwangerschap groter als je in de vruchtbare periode elke dag klust (kan zo snel het linkje naar onderzoek niet meer vinden). En na afloop een kwartiertje blijven liggen verhoogt de kans ook.

Ik zou nog even doorgaan met tempen, zeker omdat je zegt dat de cyclus vorige maand lang was. Bij eenb regelmatige cyclus is de eisprong steeds ongeveer op dezelfde dag, maar het gaat juist om de periode na de eisprong, die is vast, de periode ervoor is variabel. Tijd tussen eisprong en menstruatie is in principe tussen de 11 en 15 dagen. Dus als je vorige cyclus 35 dagen duurde, is de kans groot dat je pas op dag 20 een eisprong had (er vanuit gaande dat je een eisprong hebt). Bij een erg lange cyclus bestaat de kans dat er geen eisprong is geweest.

Bij een kwikthermometer zeggen ze na 3 minuten aflezen, maar als het ding een piepje geeft heb je wel een standaard meettijd. Afwijkingen op dag 16 kon ook zijn dat je wakker hebt gelegen of woelig hebt geslapen. Een temp stijging is pas officieel als het meer dagen achter elkaar hoog is. Uit jouw grafiekje haal ik nog geen duidelijke eisprong.

Meting dag 7 met een andere thermometer kun je wegstrepen. Als je steeds dezelfde gebruikt, heb je dezelfde evt meetfout. Bij koorts maakt een verschil van 0.2 graden niet echt uit, voor je cyclus moet je dezelfde thermometer gebruiken om de gegevens te mogen vergelijken.

Kijk je ook naar andere signalen zoals slijm? Dat is een no-brainer, eiwitachtig slijm = vruchtbare periode, moeilijk om je daarin te vergissen. Die info combineren met tempen geeft je meer info over hoe je lijf werkt dan tempen alleen.
crap in = crap out
pi_109384429
quote:
Mee eens
pi_109384572
Ik had al wel nieuws verwacht uit Coco's hoek. Nou ja. *nog even verder duimt*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_109384896
Hier wordt ook al de hele dag geduimd voor Coco. Hoop op geen nieuws = goed nieuws...

En anders komt het ook wel weer goed, alleen paar maandjes wachten weer... :Y :*
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:14:53 #213
258612 nytar
boys boys boys
pi_109384993
sorry, maar ik moet even van me afschrijven...
Net de dokter gebeld om te vragen of er iets te doen is tegen het uitblijven van de eisprong. Zegt die vent doodleuk, nee niks aan te doen. Wacht het maar af.
Pas na doorvragen gaf hij toe dat als ik binnen 3 maanden nog niet ongesteld ben (dan zijn we idd een half jaar verder) dat we dan nog eens contact op kunnen nemen...
Ja dodo ik ben het wachten beu!

Nou ja, nu weer genuanceerd... Over 3 maanden zal ik vast wel weer ongesteld zijn en 'echt' kunnen starten met baby's maken...
pi_109386065
Pff Nytar stomme dokter! Ok, dat half jaar dat snap ik nog... hoe lang het ook duurt...
maar om dan eerst heel stom 'nee' te zeggen! Net alsof je achterlijk bent!
pi_109386635
He hoi! Update: (ik het het zelf écht totaal niet verwacht, maar) het hartje klopt! :o

So far so good. Volgens de gyn ziet alles er tot nu toe prima uit. Ben nu 7 weken, dus het is en blijft voorlopig nog pril. Op naar de volgende mijlpalen dus. Maar voor nu al voorzichtig blij :)

*O* <-- "voorzichtig blij"
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:11:00 #216
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109386993
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
He hoi! Update: (ik het het zelf écht totaal niet verwacht, maar) het hartje klopt! :o

So far so good. Volgens de gyn ziet alles er tot nu toe prima uit. Ben nu 7 weken, dus het is en blijft voorlopig nog pril. Op naar de volgende mijlpalen dus. Maar voor nu al voorzichtig blij :)

*O* <-- "voorzichtig blij"
wow!
Coco!! :*
je kan het!! :) ;)
en nou een beetje genieten jij! :D :D :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_109387090
Jaaaaa, Coco! Wat fijn voor jullie! Ik hoop dat je een beetje kan genieten tot de volgende echo. En dan weer een kloppend hartje natuurlijk! Zo leuk nieuws dit! :D
E.
pi_109387287
Jeeeeeeeeee coco! *O*
Ik ben blij voor je lieverd! :*
pi_109387395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:44 schreef loveli het volgende:
....

Kijk je ook naar andere signalen zoals slijm? Dat is een no-brainer, eiwitachtig slijm = vruchtbare periode, moeilijk om je daarin te vergissen. Die info combineren met tempen geeft je meer info over hoe je lijf werkt dan tempen alleen.
Dank voor je uitgebreide reactie. Sowieso ga ik door met het tempen en de ovu - testen, ik heb immers nog steeds geen compleet beeld van mijn cyclus. Mijn cyclus is zodanig onregelmatig dat ik niet kan zeggen wanneer mijn eiersprong plaats zou moeten vinden (33, 35, 30, 49), maar als ik uit ga van een gemiddelde cyclus van 35 dagen (volgens menstruatiekalender.net), moet mijn eiersprong nog komen. Neemt niet weg dat ik in mijn grafiek, ook zonder die grote piek, een duidelijke verhoging zie in mijn temperatuur.

Maar ik heb nog niet echt vruchtbaar slijm kunnen ontdekken, hoewel ik het een en ander ook .. eh .. gemist kan hebben, in combinatie met de 'gevolgen' van het klussen was het 'soort' slijm soms lastig te beoordelen :9

Ik kan nu alleen maar hopen dat het snel wat duidelijker wordt allemaal }:|

Coco, super fijn nieuws! *O* Probeer er inderdaad van te genieten! :*
pi_109387485
:') Lindala, ik snap wat je bedoelt haha
Maar zonder gekheid, ik heb zelf ook moeite met die slijmtheorie. Ik zie het gewoon niet :{
En verder heb ik er geen verstand van dus kan je niet helpen :P Gelukkig zijn hier heel veel
mensen die er volgens mij ondertussen net zoveel van weten als de gemiddelde gynaecoloog!
pi_109387859
Oh Coco, wat geweldig!!! Een voorzichtige maar aanmoedigende jompel van mij aan jullie -> *O*
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2012 @ 14:45:18 #222
70532 loveli
N
pi_109388258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:21 schreef Lindala het volgende:

[..]

Dank voor je uitgebreide reactie. Sowieso ga ik door met het tempen en de ovu - testen, ik heb immers nog steeds geen compleet beeld van mijn cyclus. Mijn cyclus is zodanig onregelmatig dat ik niet kan zeggen wanneer mijn eiersprong plaats zou moeten vinden (33, 35, 30, 49), maar als ik uit ga van een gemiddelde cyclus van 35 dagen (volgens menstruatiekalender.net), moet mijn eiersprong nog komen. Neemt niet weg dat ik in mijn grafiek, ook zonder die grote piek, een duidelijke verhoging zie in mijn temperatuur.
Duidelijke verhoging: ja, maar zonder uitschieter zit tussen je laagste en hoogste temp 0.4 graden verschil. Even wachten tot je cyclus verder is en kijken hoe het plaatje er dan uitziet (vergelijken met een volgende cyclus is nog prettiger). Ik durf er nog niks om te verwedden dat deze piek een eisprong was.

Bij de cyclus van 49 dagen is de kans aanwezig dat er geen eisprong was. Voor de andere cycli is het wel aannemelijk.
quote:
Maar ik heb nog niet echt vruchtbaar slijm kunnen ontdekken, hoewel ik het een en ander ook .. eh .. gemist kan hebben, in combinatie met de 'gevolgen' van het klussen was het 'soort' slijm soms lastig te beoordelen :9

Ik kan nu alleen maar hopen dat het snel wat duidelijker wordt allemaal }:|
Dat speelt idd ook mee. En een orgasme kan een eisprong iets eerder opwekken ;) (je lijf is niet gek, orgasme betekent sex, zaad, kans op zwangerschap).
quote:
Coco, super fijn nieuws! *O* Probeer er inderdaad van te genieten! :*
En dattem!
crap in = crap out
pi_109390176
Coco, wat goed! *O* Gelijk weer naar het andere topic jij! :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_109390304
Ik heb verhoging :( voel me verder goed maar net toch eventjes het ziekenhuis gebeld. Ik moet het blijven meten en als het morgen niet beter is weer bellen..
E.
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:45:33 #225
258612 nytar
boys boys boys
pi_109390343
Yeah! Fijn zeg coco! Wat een opluchting! Lekker proberen te genieten nu!
pi_109391715
Oei Sparkling, goed in de gaten houden! :{
Misschien gewoon een griepje, nu alle spanning van je afgevallen is...
pi_109392791
Coco wat fantastisch!! Gefeliciteerd, ben zo blij voor je! O+ *O*

Ik had vandaag echt zo'n geluksgevoel terwijl ik lekker in de zon zat, alles gaat op dit moment gewoon zo goed, alleen een baby ontbreekt nog O+
pi_109393798
Coco, gefeliciteerd. Wat een fantastisch nieuws zeg.
pi_109395201
Coco wat een goed nieuws *O* *O* *O*.

Nytar wat een stomme reactie van je dokter :*.

Sparkling balen van je temp houd het maar goed in de gaten.
pi_109395981
Even een hoera voor Coco! Snelle update vanaf hier,morgen voor de derde keer een echo voor cyclusanalyse,maandag was er nog weinig actie te zien in mijn eierstokken. Morgen zit ik op dag 14 van deze cyclus.
pi_109396940
Spannend Milka! Ben benieuwd!
pi_109399374
Dat is spannend Milka! Succes morgen!
E.
pi_109400653
Succes milka, hopelijk is er morgen meer actie te zien.
pi_109401092
Coco O+ wat heerlijk dit! Het is jullie wèl gegund! Geniet :*
pi_109408418
Bedankt iedereen O+

Sparkling, he, komt dat er ook nog bij -O- Wat Fieder zegt zou natuurlijk goed kunnen, nu komt alle spanning natuurlijk vrij. Hopelijk gaat het snel beter :*

Milka, wat spannend! Succes :)
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:53:19 #236
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_109409921
Coco wat een goed nieuws! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 23 maart 2012 @ 07:58:45 #237
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109417428
hmm.. mijn ei-sprong is binnenkort..
alle ofshore mannen zijn " ineens " :9~
8)7
hormonen.. het is net alcohol.. :X :D
pi_109419014
_O- Barreltje, dat is ook een manier om je cyclus bij te houden!

Sparkling, hoe is het nu met je?
pi_109421217
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 07:58 schreef Barreltje het volgende:
hmm.. mijn ei-sprong is binnenkort..
alle ofshore mannen zijn " ineens " :9~
8)7
hormonen.. het is net alcohol.. :X :D
Oh, schei uit :D Dat heb ik ook altijd rond die tijd :D :+

Spark, wat Fieder al vraagt: voel je je vandaag al wat beter? Koorts gezakt? :*
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:51:45 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109421281
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, schei uit :D Dat heb ik ook altijd rond die tijd :D :+

Spark, wat Fieder al vraagt: voel je je vandaag al wat beter? Koorts gezakt? :*
:D ik weet wat me zondag avond bij thuis komst te doen staat O-)
pi_109421847
Nou dus..... Dag 14 van de cyclus en nog geen actie te zien in beide eierstokken? :? Wel een verrassende uitslag van mijn bloed,ik heb ooit eens chlamydia opgelopen (echt WTF,ik ben de braafheid zelve,drie bedmaatjes gehad,waarvan 1 mijn ex en tevens vader van midi en mijn huidige tevens vader van jongste) Volgende week woensdag weer een echo en vrijdag een uitstrijkje om te kijken hoe lang ik met die ziekte loop. Ik viel zowat van de stoel toen ik het hoorde :X
pi_109422113
Zo Milka, dat is schrikken! Daar wist je dus niks van??? Nooit iets gemerkt ook?

Volgende woensdag echo, das best lang! Dan zit je dus op dag 19? Mis je dan tussendoor misschien niet je ei, of werkt dat niet zo?

Jammer dat er nog geen actie was...
pi_109422183
Woww Milka daar zul je wel van geschrokken zijn! Valt dat eigenlijk te genezen? Heftig zeg ..
pi_109422238
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:15 schreef Fieder het volgende:
Zo Milka, dat is schrikken! Daar wist je dus niks van??? Nooit iets gemerkt ook?

Volgende woensdag echo, das best lang! Dan zit je dus op dag 19? Mis je dan tussendoor misschien niet je ei, of werkt dat niet zo?

Jammer dat er nog geen actie was...
Volgens mij is chlamydia heel sneaky. Hoef je echt jaren- en jarenlang niks van te merken.

Schrikken, Milka. :* Kan het gevolgen hebben voor je kinderwens? Of hoor je dat na 't uitstrijkje ofzo?
pi_109422308
Ja dat sneaky dat had ik ook wel eens gehoord. Maar ik ben zo'n apart geval die dan meteen denkt dat ze het zelf misschien ook heeft. Dus voor de zekerheid ff checken of je daar eeeecht niks van merkt. :') Muts die ik ben!
pi_109423952
Oei Milka, dat was vast schrikken! En jammer dag er nog niets te zien was :

Barreltje! Ha, makkelijk hoor, om het zo te weten! :D

Ik had vanochtend weer 36,8 dus dat is netjes. Blijf het voorlopig maar even in de gaten houden maar het lijkt gezakt te zijn. Was wel aardig in de stress geschoten.
Ik kan wel merken dat het nu pas begint om het een plekje te geven. Ik ben opgelucht dat het voorbij is maar ja, het is ook echt voorbij. Mijn man had vanochtend een afspraak ingepland voor 10 en 11 september en ineens kwam de schok dat ik dan bijna uitgerekend zou zijn. Heb er eventjes om moeten huilen en toen ging het ook wel weer. Lastig is het..
E.
pi_109424191
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:09 schreef .Sparkling. het volgende:
Oei Milka, dat was vast schrikken! En jammer dag er nog niets te zien was :

Barreltje! Ha, makkelijk hoor, om het zo te weten! :D

Ik had vanochtend weer 36,8 dus dat is netjes. Blijf het voorlopig maar even in de gaten houden maar het lijkt gezakt te zijn. Was wel aardig in de stress geschoten.
Ik kan wel merken dat het nu pas begint om het een plekje te geven. Ik ben opgelucht dat het voorbij is maar ja, het is ook echt voorbij. Mijn man had vanochtend een afspraak ingepland voor 10 en 11 september en ineens kwam de schok dat ik dan bijna uitgerekend zou zijn. Heb er eventjes om moeten huilen en toen ging het ook wel weer. Lastig is het..
Dat laatste heb ik ook nog soms hoor. 'Vriend' op facebook (iemand die ik ken van vroeger maar verder nooooit meer spreek) is uitgerekend rond de periode dat ik zou bevallen (in mei). Soms vind ik het nog best lastig om foto's van haar langs te zien komen.

Vreemd (en gelukkig) genoeg heb ik dat niet bij mensen die ik wél regelmatig spreek en/of bij wie ik heel enthousiast ben over de zwangerschap (onze zwangere Slankie bijvoorbeeld of mijn IRL vriendin).
pi_109432555
Ik denk dat dat heel normaal is. Misschien dat je dat altijd wel zal blijven houden, ik weet het niet.
Mijn uitgerekende datum was gelijk met mijn verjaardag, denk dat dat ook nog wel een aantal jaar dubbel zal zijn... (terwijl ik het juist zo superleuk vond!)

We gaan het zien meiden. :*

Ik ben op het moment vreemd rustig. Misschien dat de zenuwen pas zondag toeslaan. Zit al de hele dag lekker buiten te lezen en liters cola weg te werken. :)

Het is trouwens prachtig streepjesweer, dus wie meldt zich? *O*
pi_109434375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:15 schreef Fieder het volgende:
....
Het is trouwens prachtig streepjesweer, dus wie meldt zich? *O*
Zal ik dan maar?

Even onder een kloon, want het is nog te pril om echt bekend te maken. (Bang dat mijn moeder meeleest hier ;) ) Plus dat ik heel bang ben dat het eigenlijk toch mis aan het gaan is. Ik ben al twee weken aan het 'vloeien' (zoals mijn huisarts vanmiddag het zo netjes noemde) en ik durf nog niet echt blij te zijn...

Ik dacht dat ik 'gewoon' ongesteld was de laatste twee weken. Wel lang inderdaad, maar ach.. ik ben al zeker een half jaar zo onregelmatig als de pest, dus dat kon er ook nog wel bij. Vanochtend in een gekke bui eens in een potje gepiest, in volle overtuiging dat ie toch niet positief kon zijn...
En voila! Twee streepjes... ik ben nog nooit zo in de war geweest...
pi_109434522
:D Amoriel! Dat zijn in ieder geval twee streepjes! *O*

Hoe het verder afloopt is dus nog even spannend. Zal voor je duimen!

Is het je eerste zwangerschap? Heb je verder al kwaaltjes? Waarschijnlijk niet omdat je zo verrast bent. Wat zei de huisarts er verder van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')