quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:03 schreef Mangostine het volgende:
Even een hart onder de riem voor Coco vandaag:
+1 Succes straks Coco!quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:03 schreef Mangostine het volgende:
Ik temp. met een zogenaamde 'ovulatie thermometer', deze is nauwkeurig tot 2 cijfers achter de komma. Het tempen doe ik inderdaad direct na het wakker worden, heb mijn wekker er ook voor staan, maar ben soms iets eerder wakker. Aflezen doe ik na het piepje (dus als de meting voltooid is). Ik heb trouwens niet eerder getempt, dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:50 schreef loveli het volgende:
Kan cyclusdag 16 een meetfout zijn? Op welk moment temperatuur je en waarmee (direct na wakker worden? gewone thermometer of nauwkeurige? na hoeveel minuten lees je af? Is dit je eerste gemeten cyclus?)?
Zo op het oog is het lastig te zeggen. Bij mij is het 'gewoon' duidelijk een halve graad verschil op standaard een x-aantal dagen tot volgende menstruatie (cyclusduur varieert wel).
Geloof dat je volgens de laatste geluiden elke dag mag klussen voor grootste kans op zwangerschap
Mee eensquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:03 schreef Mangostine het volgende:
wow!quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
He hoi! Update: (ik het het zelf écht totaal niet verwacht, maar) het hartje klopt!![]()
So far so good. Volgens de gyn ziet alles er tot nu toe prima uit. Ben nu 7 weken, dus het is en blijft voorlopig nog pril. Op naar de volgende mijlpalen dus. Maar voor nu al voorzichtig blij![]()
<-- "voorzichtig blij"
Dank voor je uitgebreide reactie. Sowieso ga ik door met het tempen en de ovu - testen, ik heb immers nog steeds geen compleet beeld van mijn cyclus. Mijn cyclus is zodanig onregelmatig dat ik niet kan zeggen wanneer mijn eiersprong plaats zou moeten vinden (33, 35, 30, 49), maar als ik uit ga van een gemiddelde cyclus van 35 dagen (volgens menstruatiekalender.net), moet mijn eiersprong nog komen. Neemt niet weg dat ik in mijn grafiek, ook zonder die grote piek, een duidelijke verhoging zie in mijn temperatuur.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:44 schreef loveli het volgende:
....
Kijk je ook naar andere signalen zoals slijm? Dat is een no-brainer, eiwitachtig slijm = vruchtbare periode, moeilijk om je daarin te vergissen. Die info combineren met tempen geeft je meer info over hoe je lijf werkt dan tempen alleen.
Duidelijke verhoging: ja, maar zonder uitschieter zit tussen je laagste en hoogste temp 0.4 graden verschil. Even wachten tot je cyclus verder is en kijken hoe het plaatje er dan uitziet (vergelijken met een volgende cyclus is nog prettiger). Ik durf er nog niks om te verwedden dat deze piek een eisprong was.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:21 schreef Lindala het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide reactie. Sowieso ga ik door met het tempen en de ovu - testen, ik heb immers nog steeds geen compleet beeld van mijn cyclus. Mijn cyclus is zodanig onregelmatig dat ik niet kan zeggen wanneer mijn eiersprong plaats zou moeten vinden (33, 35, 30, 49), maar als ik uit ga van een gemiddelde cyclus van 35 dagen (volgens menstruatiekalender.net), moet mijn eiersprong nog komen. Neemt niet weg dat ik in mijn grafiek, ook zonder die grote piek, een duidelijke verhoging zie in mijn temperatuur.
Dat speelt idd ook mee. En een orgasme kan een eisprong iets eerder opwekkenquote:Maar ik heb nog niet echt vruchtbaar slijm kunnen ontdekken, hoewel ik het een en ander ook .. eh .. gemist kan hebben, in combinatie met de 'gevolgen' van het klussen was het 'soort' slijm soms lastig te beoordelen![]()
Ik kan nu alleen maar hopen dat het snel wat duidelijker wordt allemaal![]()
En dattem!quote:Coco, super fijn nieuws!Probeer er inderdaad van te genieten!
Oh, schei uitquote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:58 schreef Barreltje het volgende:
hmm.. mijn ei-sprong is binnenkort..
alle ofshore mannen zijn " ineens "![]()
![]()
hormonen.. het is net alcohol..![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, schei uitDat heb ik ook altijd rond die tijd
![]()
Spark, wat Fieder al vraagt: voel je je vandaag al wat beter? Koorts gezakt?
Volgens mij is chlamydia heel sneaky. Hoef je echt jaren- en jarenlang niks van te merken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:15 schreef Fieder het volgende:
Zo Milka, dat is schrikken! Daar wist je dus niks van??? Nooit iets gemerkt ook?
Volgende woensdag echo, das best lang! Dan zit je dus op dag 19? Mis je dan tussendoor misschien niet je ei, of werkt dat niet zo?
Jammer dat er nog geen actie was...
Dat laatste heb ik ook nog soms hoor. 'Vriend' op facebook (iemand die ik ken van vroeger maar verder nooooit meer spreek) is uitgerekend rond de periode dat ik zou bevallen (in mei). Soms vind ik het nog best lastig om foto's van haar langs te zien komen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:09 schreef .Sparkling. het volgende:
Oei Milka, dat was vast schrikken! En jammer dag er nog niets te zien was :
Barreltje! Ha, makkelijk hoor, om het zo te weten!
Ik had vanochtend weer 36,8 dus dat is netjes. Blijf het voorlopig maar even in de gaten houden maar het lijkt gezakt te zijn. Was wel aardig in de stress geschoten.
Ik kan wel merken dat het nu pas begint om het een plekje te geven. Ik ben opgelucht dat het voorbij is maar ja, het is ook echt voorbij. Mijn man had vanochtend een afspraak ingepland voor 10 en 11 september en ineens kwam de schok dat ik dan bijna uitgerekend zou zijn. Heb er eventjes om moeten huilen en toen ging het ook wel weer. Lastig is het..
Zal ik dan maar?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:15 schreef Fieder het volgende:
....
Het is trouwens prachtig streepjesweer, dus wie meldt zich?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |