abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109129526
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
winka (01-2011)
L0t.. (02-2012)
10 april Lijnloos (02-2011)
21 maart Sterrenmunt (09-2011)

chanty (01-2012)
Spewey
Aemelia (01-2012)
Lindala (10-2011)
Ashina
designed
Ladyblack (08-2010)
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Tuktuk (02-2012)
aurum (08-2011)
barreltje (11-2011)
sethiwe (08-2011)
Nytar (01-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 16-03-2012 01:15:23 ]
pi_109129558
Nu geen tijd meer, maar mochten er wijzigingen zijn, laat het dan maar weten dan verander ik het vanavond.
pi_109129594
Ja morgen is het mijn beurt, 16.00 :{

Sparking :* Stomme slakken met hun wachttijd!
pi_109130388
16.00 uur pas? Jeetje, dan zit je de hele dag nog in spanning. Ik moest de vorige keer bij de tweede echo om te kijken of het echt zo was ook pas half 3 en toen liepen ze ook 3 kwartier uit..

Nou, hier is het zoals verwacht. Het vruchtje zit er nog, wel wat gezakt maar de vruchtzak zit nog helemaal vol. De gyn dacht niet dat het voorlopig los komt.
Woensdag is de opname voor de curretage, dan pas. Ik moet om half 9 in het ziekenhuis zijn en in de middag is het. Shit, alle moeite voor niets geweest :( ben best een beetje verdrietig..
E.
pi_109130518
Ohh Sparkling wat een tegenvaller! ;(
En al die krampen voor niks...

Moet je dan de hele dag in het ziekenhuis zijn!?? Moet je zeker ook nog nuchter blijven? :{
Hebben ze je verder al ingelicht over hoe het gaat? Of je man erbij mag blijven enzo? Of heb je daar verder niet meer naar gevraagd?

Ben je er nu geestelijk wel aan toe, curretage?

Sterkte :* :* :*
pi_109131110
He bah Sparkling... Wat klote dat je na alle pijn en moeite (letterlijk) nu toch nog een curretage meot krijgen. En dan ook nog zo lang erop moeten wachten... Nou heel veel sterkte meid!

En Fieder, jij ook sterkte morgen! :*

Mijn NOD mag trouwens op 10-4.... -O- *zucht
pi_109131306
Dankjewel!

Fieder, ja, ik moet de hele dag in het ziekenhuis blijven maar mag in de ochtend wel rond lopen. Wel nuchter blijven ja. Dat wachten lijkt me het ergste.
Of mijn man erbij mag blijven konden ze geen antwoord geven. Dat is raar toch? Ze dacht van wel maar wist het niet zeker. We zullen zien. Heb in ieder geval maandag een afspraak bij het pre operatief spreekuur en net al bloeddruk, gewicht en lengte wezen meten.
Of ik er geestelijk aan toe ben.. Ik weet niet, ik heb gewoon geen keus meer. Hiermee door lopen trek ik niet dus wat dat betreft wel. Aan de andere kant ben ik boos op mijn lichaam, het voelt alsof die me ontzettend in de steek laat.
E.
pi_109131639
Lijnloos, jammer!

Dat is inderdaad raar, Sparkling. Daar zijn toch afspraken over neem ik aan?
Lange periode om nuchter te zijn :{
Wat je zegt over je lichaam herken ik wel ja. Mijn lichaam heeft echt al wel gemerkt dat het niet goed zit. Waarom blijft het dan toch zitten? Ik heb sinds die 1e avond bruinverlies zelfs geen druppel rood bloed verloren...

Je gaat in ieder geval een paar rotdagen tegemoet, nog meer gewacht! Probeer in gedachten te houden dat je er volgende week om deze tijd vanaf bent. :* Dan kun je door! Doorbijten...
pi_109131796
jammer lijnloos!
pi_109132077
Ik vind net in de bus een kadobon van 5 euro voor n bosje bloemen.
Van MvM, omdat ze meeleven. :'( O+
Nu even een heel moeilijk momentje hier, (ondanks superlief enzo...) ga even in de zon zitten om uit te zuchten.
  donderdag 15 maart 2012 @ 15:38:14 #11
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109132267
Heel veel sterkte, Sparkling en Fieder... :*
pi_109134246
Sparkling, vraag maandag bij het pre-operatief spreekuur na of je ook met een ruggeprik geholpen kan worden. Zo ja, dan hoef je niet nuchter te blijven wrs. en dan bespaar je jezelf een narcose. Ik heb destijds ook zo mijn curretage na een miskraam gedaan en ik vond het 100% meevallen. Na de ingreep mocht ik binnen een uur naar huis, de pijn erna was heel goed te doen, het bloedverlies was weinig.
Mijn man mocht wel bij me blijven op de afdeling, maar op de OK niet. Dat zal bij jou ook zo zijn vanwege het steriel staan etc.

Ik heb destijds een missed abortion gehad met 8 weken. Daar kwamen we met 11 weken achter en toen duurde het nog meer dan een week voor ik de curretage had. Mijn lichaam hield het ook gewoon vast, daar doe je weinig aan.
Er is trouwens ook een topic over miskramen, misschien kan je daar nog wat informatie halen. Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109135033
Mefke, dat is een goed idee. Dat ga ik doen! Op de OK begrijp ik wel dat mijn man er niet bij mag blijven, op de afdeling hoop ik van wel.
Ik heb de MA ook gehad bij 8 weken, we zijn er na een paar dagen al achter gekomen maar dat is ondertussen al ruim een maand geleden. Ik ga het topic even doorlezen.

Fieder, die bon heb ik ook gehad. Heel erg lief en tegelijkertijd ook heel confronterend he? Een beetje bijgekomen in het zonnetje?

Ik heb net een weekendje weg geboekt als verrassing voor mijn man. In mei zijn we een jaar getrouwd en dat weekend gaan we maar even lekker weg met zijn tweetjes. Daar heb ik nu al zin in!
E.
pi_109135041
Wil ik even in al mijn enthousiasme laten weten dat ik niet meer twijfel want:

met gewoon een namiddagplasje :o

Lees ik die droevige verhalen hier -O-.

Dames het is jullie zo van harte gegund, ik vind het zo lullig dat een newbie als ik dan als eerste door mag, ik had 't met veel plezier doorgeschoven...

Bij deze alvast een goeie portie virtuele feromonen (of hoe dat ook mag heten) om het zwangerschapssyndroom snel te verspreiden!
pi_109135068
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb net een weekendje weg geboekt als verrassing voor mijn man. In mei zijn we een jaar getrouwd en dat weekend gaan we maar even lekker weg met zijn tweetjes. Daar heb ik nu al zin in!
Lekker, hebben jullie ook zo hard verdiend! En wie weet... op vakantie...
pi_109135097
Het is echt zo Liza! *O*
En niet lullig voelen joh, ik gun het iedereen even hard hoor! En zo denkt vast iedereen! :*
E.
pi_109135115
Jezus Sparkling en Fieder, wat ontzettend klote :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:58:08 #18
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109135137
Liza, je niet schuldig voelen. Dit topic heeft zowel ruimte voor verdriet als voor vreugde. Gefeliciteerd, meid! *O*
pi_109135191
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:56 schreef .Sparkling. het volgende:
Het is echt zo Liza! *O*
En niet lullig voelen joh, ik gun het iedereen even hard hoor! En zo denkt vast iedereen! :*
jullie zijn zo lief O+
mag ik niet gewoon nog even hier blijven? :X
pi_109135262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:59 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

jullie zijn zo lief O+
mag ik niet gewoon nog even hier blijven? :X
Het mag wel, ik gun je alleen toch liever een topic verder hoor! ;)
E.
pi_109135279
Liza *O* Zie je wel?? Jee! En geen verontschuldigingen gekkie.
Ik ben hier ook een tijdje blijven hangen hoor! En toen een beetje in beide topics. Gezellig juist!

Sparkling, wat een leuk idee! Leuk vooruitzicht, even weg.
Ik wil zelf denk ik wel onder volledige narcose, al is het maar om niks te zien en te horen. Maar dat is qua herstel wel heftiger geloof ik. En ruggenprik vind ik persoonlijk enger dan infuus in mn hand...
Maar die optie heb je geloof ik wel ja!
pi_109135424
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:01 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Het mag wel, ik gun je alleen toch liever een topic verder hoor! ;)
Komen jullie me dan snel achterna?
pi_109135464
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Regenboogjes, gefeliciteerd :)

Ik kom er overigens nu pas achter dat OooLizaooO eigenlijk gewoon 'Liza' heet met wat O's ervoor en erachter. Mijn hoofd maakte er altijd iets als 'Olizeo' van... :')
Alle andere varianten waren al bezet ;)
pi_109135465
Ik denk dat we bijna allemaal wel kunnen zeggen dat we hard ons best doen om je te volgen. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:08:44 #25
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109135466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Komen jullie me dan snel achterna?
Misschien gaat dat nóg sneller als jij wat van je HCG in de rondte gooit! ;) Geniet ervan!
pi_109135502
* OooLizaooO strooit heftig HCG in het rond

m'n vent: jij hebt echt een kweeklijf! Nou, dank je :')

Kweeklijf dus ipv kwijklijf 8)7
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:11:20 #27
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109135556
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:09 schreef OooLizaooO het volgende:

m'n vent: jij hebt echt een kwijklijf! Nou, dank je :')
Kwijklijf...? :?
pi_109135558

[ Bericht 100% gewijzigd door OooLizaooO op 15-03-2012 17:12:28 ]
pi_109135695
Mag ik trouwens nog eventjes heel trots mijn echofoto's laten zien? Zwangere dames, zulke mooie plaatjes krijgen jullie ook! Alleen dan wel met een beter einde, dat moet! :*

De eerste is rond de 6,5 week gemaakt. Amper iets te zien maar wel een mooi knipperhartje!

De volgende zijn gemaakt rond 8,5/9 weken en 1 een week erna. Toen was het al niet meer in leven maar ik vind ze zo mooi. Je ziet er een heel mini mensje in. O+

Oh, en nog voor de twijfelaars met lichte streepjes.
Mijn eerste test, de bovenste deed ik een paar dagen ervoor en er was niets te zien en de onderste deed ik rond mijn NOD. Mijn zus twijfelde nogal of het echt een streepje was maar ik was toch echt zwanger hoor!
E.
pi_109135781
Terecht trots! 't Zag er zo'n mooi mini'tje uit!
Zo zonde -O-
pi_109135794
Past die clearblue natuurlijk niet in die sigarenhuls _O-
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:20:06 #32
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109135820
Wat een mooie echo's, Sparkling! :) Knuf voor jou :*
pi_109135859
Ahh gossie Sparkling, wat mooi!
Ik moet morgen ook maar om een foto vragen, heb vorige keer niks gehad.
Ga je er nog iets mee doen? Een fotohoekje maken of iets anders?

Liza ik weet niet hoe lang die clearblue zichtbaar blijft? Maar je hebt t vanavond nodig als ik me goed herinner. Doe gewoon zo'n streepjesding erin! En deze erbij ofzo.
pi_109135933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:21 schreef Fieder het volgende:

Liza ik weet niet hoe lang die clearblue zichtbaar blijft? Maar je hebt t vanavond nodig als ik me goed herinner. Doe gewoon zo'n streepjesding erin! En deze erbij ofzo.
24 uur normaal, maar ik heb het al opgelost zoals jij beschrijft: vage streep in de cohibahuls, dikke plus als bewijsmateriaal ;)
en een Papa is the best tutje :D
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:24:02 #35
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109135954
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:09 schreef OooLizaooO het volgende:

m'n vent: jij hebt echt een kweeklijf! Nou, dank je :')

Kweeklijf dus ipv kwijklijf 8)7
Aaah ;)
pi_109136045
Ik zou er wel naar vragen, Fieder. Ik zei eerst dat ik ze niet wou hebben maar de week erna heb ik ze toch maar gevraagd. Vooralsnog heb ik er niets mee gedaan en ze in een hoesje gestopt. Misschien wil ze ooit wel in een lijstje doen maar dat voelt nu nog niet goed. Maar af en toe kijk ik er eventjes naar en dan word ik toch weer warm van binnen. Het is toch mooi mijn kindje! O+
We hebben wel een hoekje gemaakt trouwens, vrij snel nadat we zeker wisten dat het mis was. Ik zal zo eventjes een foto zoeken.

Liza, je had het al opgelost zie ik. Ik had die Clearblue gedaan en was heel trots (bij mij stond er toen 3+) op en na een paar dagen wou ik hem weer pakken en toen deed hij het niet meer. Wat baalde ik zeg! ik vond het veel echter dan zo'n streepjestest :D
Ik ben benieuwd hoe je man gaat reageren!
E.
pi_109136096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:26 schreef .Sparkling. het volgende:
ik vond het veel echter dan zo'n streepjestest :D
:Y
ja toen was er ineens geen ontkennen meer aan :D
pi_109136161
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:28 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

:Y
ja toen was er ineens geen ontkennen meer aan :D
Inderdaad! Met de streepjes weet je het ook al wel maar er stond toen zo mooi 'zwanger'. Zo leuk! O+

Dit hoekje hebben wij gemaakt trouwens. Het beeldje hebben we via internet besteld en daar ben ik heel blij mee. Een baby in een baarmoeder.
E.
pi_109136661
Wat een prachtige echofoto's Sparkling. Heel veel sterkte de komende tijd. :*

Fieder, voor jou geldt natuurlijk hetzelfde. Ik wens ook jou heel veel sterkte de komende tijd en jullie beide heel veel sterkte voor het verwerkingsproces. :*

Ahum, dan nog even een praktische opmerking; eigenlijk voor iedereen. Echofoto's vervagen in de loop der tijd; als je ze wilt bewaren scan ze dan ook even in. :*
pi_109137072
Mooi Sparkling!

Bedankt allemaal voor de lieve wensen :* Nog maar één dagje doorbijten. (en dan nog het wachten op curettage natuurlijk, maar nu is het helemaal nog zo onzeker...)

En bedankt voor de tip Regenboogjes; echofoto scannen!
pi_109137501
Een gedichtje wat bij mij heel erg binnenkwam... Ik denk dat ik dit met de echofoto op een mooi blad ga plakken en dan ergens weg berg.

Ik moest persoonlijk vreselijk janken van het gedicht dus als je snel huilt en dat nu niet goed uitkomt, niet lezen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109138347
Oh Fieder, die heb ik laatst op mijn Facebook gezet met een echofoto. Ik vind hem ook zo mooi en heb er ook veel traantjes om gelaten..
E.
pi_109138920
Ohh Fieder dat gedichtje ;( Nog even volhouden tot morgen, dan is er iig duidelijkheid :*

Sparkling, wat klote! En nog zo lang wachten... Heel veel sterkte :* Mooi dat beeldje :)

Liza en Regenboogjes gefeliciteerd!! O+ *O* *O*

Ik ben vandaag ongesteld geworden en daar ben ik eigenlijk heel blij mee! Ik heb gewoon hartstikke geluk dat ik na 10 jaar pilgebruik meteen een eerste cyclus van 32 dagen heb :) En nu kunnen we weer verder met de volgende ronde. Meteen maar gebruik van gemaakt door vanmiddag een lekker witbiertje te drinken in de zon O+
pi_109139599
Lot ^O^ (was lekker he buiten??)
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:24:53 #45
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_109139766
Dikke knuffel voor Fieder, heb je hoop of helemaal niet?

En ook eentje voor sparkling!

L0t kan dr veur gaan! Mooi! Nu volhouden die cyclus of eigenlijk helemaal niet. Voorlopig niet meer ongesteld! Dat zou tof zijn!

Regenboog is zwangerrrrrr!! *O* en Liz ooook! Zie je wel!

Hier nog niet ongesteld. Snap dr geen kut van maar we wachten nog maar even af. Ik weet wanneer mij ei is geweest dmv temp en ovu testen en inmiddels zit ik op 11 dpo. Maar gister die spierwitte test en mijn temp dip voorspellen niet veel goede. Hoewel temp maar 0.2 lager was dus hmmmmm. Verder geen kramp of klacht te bekennen. We wachten af en anders zondag weet testen?
pi_109140216
Ja zondag weer! Spannend! 11 dagen dpo is toch niet lang? Niet dat ik er verstand van heb...
pi_109140577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:24 schreef Aemelia het volgende:
L0t kan dr veur gaan! Mooi! Nu volhouden die cyclus of eigenlijk helemaal niet. Voorlopig niet meer ongesteld! Dat zou tof zijn!
Dat zou zeker tof zijn! Daar gaan we iig voor :P

quote:
Hier nog niet ongesteld. Snap dr geen kut van maar we wachten nog maar even af. Ik weet wanneer mij ei is geweest dmv temp en ovu testen en inmiddels zit ik op 11 dpo. Maar gister die spierwitte test en mijn temp dip voorspellen niet veel goede. Hoewel temp maar 0.2 lager was dus hmmmmm. Verder geen kramp of klacht te bekennen. We wachten af en anders zondag weet testen?
Pff spannend! Hoeveel dagen na je ovulatie word je meestal ongesteld dan?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:21 schreef Fieder het volgende:
Lot ^O^ (was lekker he buiten??)
Heerlijk! O+ Voel me meteen ook weer een stuk vrolijker zo met die zon :)
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:01:28 #48
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_109141604
L0t, Fieder, ik ben altijd op 9 dagen dpo ongesteld. Dat was iig zo bij mijn dochter en ook vorige maand dus das wel redelijk 'altijd' toch?
pi_109141673
Tip voor de echo foto's, scan ze in! Na verloop van tijd kunnen de foto's vergaan. :*
Sterkte meiden!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_109141677
Ok! :o
Hmm vreemd... Zondag dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')