abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109081732
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door creepycookie op 14-03-2012 11:42:25 ]
pi_109081745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:56 schreef creepycookie het volgende:
Ik heb zojuist vernomen dat het morgen (in Utrecht) 19 graden wordt, met zon. *O*
Hier zou het vandaag 17 graden met zon zijn..

-O- ;(
Ja doei.
pi_109081760
19 graden is wel heel optimistisch volgens mij. Helga zei gister 16 :Y
Be someone that makes you happy
pi_109081766
Ik vind strijken ook zo zinloos en irritant. Ooit is er 1 iemand mee begonnen en nu moeten we allemaal strijken. Als ik ooit een tijdmachine uitvind dan ga ik degene die begonnen is met strijken omleggen..
pi_109081810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

Das ook nog behoorlijk, maar je wilde ook zwaarder worden toch? Ik zit gemiddeld tussen 2000-en 2500 kcal.
Er moeten inderdaad wat kg's bij en het gaat op deze manier best goed. Het meeste wat er bij komt lijkt spier te zijn. :) Die 2000-2500 moet voor jou prima zijn om nog wat gewicht te verliezen.
pi_109081813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:54 schreef Adelie het volgende:
En je hoeft ook niet iedere dag te schoonmaken en tv te kijken ;). Dus naast het strijken kan je dat ook makkelijk een keer schrappen :+
haha ja. Ik denk wat hpkw al zegt, eerst lichte maaltijd, dan een Jillian sessie, en dan avond eten!

En strijken vind ik juist wel leuk :@ Lekker ontspannend, om de maandagavond tijdens Voetbal International *) En mijn vriend draagt veel blousjes & polo's... Dus dan is t ook wel nodig ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_109081820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef the85mc het volgende:
Ik vind strijken ook zo zinloos en irritant. Ooit is er 1 iemand mee begonnen en nu moeten we allemaal strijken. Als ik ooit een tijdmachine uitvind dan ga ik degene die begonnen is met strijken omleggen..
Nee hoor :')
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 10:59:46 #8
70532 loveli
N
pi_109081825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef the85mc het volgende:
Dat heb ik even gemist geloof ik.
crap in = crap out
pi_109081827
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

-O- ;(
Bij on morgen 17 graden met zon! O+
~ Bonito La Risa ~
pi_109081828
Welnee, strijken is optioneel. Kwestie van de was goed ophangen, en dan hoeft het niet meer. Of koop strijkvrije dingen.

En 19 graden! :o Vandaag is het best koud, dus ik ben benieuwd ;)
pi_109081833
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:59 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

haha ja. Ik denk wat hpkw al zegt, eerst lichte maaltijd, dan een Jillian sessie, en dan avond eten!

En strijken vind ik juist wel leuk :@ Lekker ontspannend, om de maandagavond tijdens Voetbal International *) En mijn vriend draagt veel blousjes & polo's... Dus dan is t ook wel nodig ;)
Dat mag Mr.Mo lekker zelf doen als hij die dingen wil/moet dragen.
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 11:00:25 #12
70532 loveli
N
pi_109081843
Joggingpakken hoef je ook niet te strijken.
crap in = crap out
pi_109081859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat mag Mr.Mo lekker zelf doen als hij die dingen wil/moet dragen.
Haha, ja maar ik vind t niet erg om te doen :+
~ Bonito La Risa ~
pi_109081863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist geloof ik.
*; *;
Ja doei.
pi_109081880
Ik voel me aangesproken door de TT :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:03:04 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109081931
Oek oek!

Li en Mo, wat zitten jullie goed op een lijn vandaag *; Ik heb niet eens een strijkplank, als ik iets zie in de winkel wat eruit ziet alsof ik het zou moeten strijken dan koop ik het al niet (of twijfel ik iig harder!) :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109081983
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Haha, ja maar ik vind t niet erg om te doen :+
Ik vind het ook wel ontspannend hoor, om te strijken. :)
En ik vind het er ontzettend onverzorgd uitzien wanneer je een nette broek of blouse aanhebt die overduidelijk niet gestreken is.

Maar hé, als je niet wilt strijken, moet je het vooral niet doen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109082033
Ik ga morgen lekker hardlopen in het zonnetje denk ik. Heb mijn motivatie hervonden geloof ik.
Moet alleen nog zo'n armband voor mn iphone halen, dat rent wat makkelijker ;)
Nog tips?
pi_109082034
Ik heb echt een intense hekel aan strijken.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_109082045
Misschien gaat het dan mis bij ophangen. M'n overhemden moet ik wel strijken.. de rest geloof ik wel
pi_109082073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

-O- ;(
hier maar 13 maar wel zon.. Maar het is grijs en bewolkt net nu ik vandaag minder uren hoef te werken :(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_109082124
Ik strijk zelfs de onderbroeken van mijn lief.
Vind ik leuk. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_109082157
Nu ik hier toch zit te wachten op mijn queries, lijstjestijd!

Gister:
O: koffier verkeerd, havermout, melk, appel
T: boterham brandnetelkaas
L: bak lasagna (heel veel groente, weinig pasta)
T: boterham brandnetelkaas, bakje griekse yoghurt
D: Hamburger met frietjes bij Hotel New York en de helft van een stuk :9~ chocoladetaart! :9~

Vandaag:
O: koffier verkeerd, havermout, melk, appel
T: oranje mini paprika's, boterham brandnetelkaas
L: bak lasagna (heel veel groente, weinig pasta)
T: boterham brandnetelkaas, bakje griekse yoghurt
D: krieltjes uit de oven (met rozemarijn en zeezout) en sla
T: kwark
S: 3,5 km roeien en half uur krachttraining. Misschien toch maar weer eens een keer mn core stability oefeningen, want daar had ik gister echt geen puf meer voor toen ik thuis kwam.
Doe wat je niet durft.
pi_109082256
Oeh, chocoladetaart :9

Lijstje van gister

O: 2 boterhammen schwarzwalder schinken
L: 2 boterhammen schwarzwalder schinken
T: mininepmagnum
D: braadworstje, iets van een halve kg groenten
T: yoghurt

Geen fruit dus. Vandaag wel.

Planning:
O: boterham worst
T: appel, boterham worst
L: boterham worst, soepje
T: appel
D: pizza (ivm overwerk)
t: yoghurt
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_109082293
Yess Sigur Ros! Ik dacht al dat het niet meer doorging! Meteen alarmpje zetten!

Ik had een soort tabouleh van de quinoa gemaakt en goed afgespoeld voor het klaarmaken, dus het zal wel gewoon oude/slechte quinoa geweest zijn.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109082307
-O- Den Haag moet even wachten. 1 van de kittens zet haar pootjes niet goed onder haar lijfje en moet even getapet worden. Daarna komt het weer goed. Eerst naar de dierenarts dus en daarna kijken of ik nog zin heb.
pi_109082394
Strijken! Dat doe ik nooit. Heb laatst (lees: 1 maand geleden) een nieuwe strijkplankhoes gekocht omdat ik zo'n aftandse hoes heb. Maar het is veel werk om de plank tevoorschijn te halen dus dan laat ik het vaak automatisch al zitten. Ik heb 1 rokje en 1 blousje wat gestreken moet worden en die draag ik dus ook nooit :'). Soms krijg ik ineens de geest en ga ik alles strijken wat ik zie :D
pi_109082463
Ik haat strijken, maar we (lees: voornamelijk mijn vriend) strijken alles. Ik kan er niet tegen als kleding niet lekker glad en zacht en ongekreukd is :')
Ondergoed, handdoeken, sportkleding en stretchy onderhemdjes ofzo strijk ik dan weer niet.
pi_109082526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:15 schreef An24 het volgende:
-O- Den Haag moet even wachten. 1 van de kittens zet haar pootjes niet goed onder haar lijfje en moet even getapet worden. Daarna komt het weer goed. Eerst naar de dierenarts dus en daarna kijken of ik nog zin heb.
-O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109082548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:15 schreef An24 het volgende:
Ow balen! Hopen dat t tapen helpt!
~ Bonito La Risa ~
pi_109082582
Ow en even voor het jilian/sport schema. Thuis komen, en dan ff wat luchtigs eten... Wat? Iets eiwitrijks, of moet dat juist erna? (heb wel altijd honger als ik thuis kom hoor :+ )
~ Bonito La Risa ~
pi_109082607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:24 schreef Mixende_match het volgende:
Ow en even voor het jilian/sport schema. Thuis komen, en dan ff wat luchtigs eten... Wat? Iets eiwitrijks, of moet dat juist erna? (heb wel altijd honger als ik thuis kom hoor :+ )
Banaan en/of kwark werkt bij mij altijd wel goed vlak voor het sporten.
pi_109082633
Sterkte voor het beestje.

MM: als ik voor het eten ga sporten, eet ik vaak op mijn werk wat (een uur van te voren). Smoothie ofzo? Maar wellicht hebben anderen betere tips!
pi_109082694
Ik neem meestal een paar nootjes, of wat gedroogd fruit. Maar meestal ga ik gewoon meteen weg (als ik ga hardlopen) en dan merk ik de honger niet meer. Eet dan wel mijn T rond 4en.
pi_109082720
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Banaan en/of kwark werkt bij mij altijd wel goed vlak voor het sporten.
Oke, dan eet ik op mijn werk, rond half 6 kwark met banaan O+ Lekkur!
En dan ga ik sporten rond 7uur.

Check! gaat echt gebeuren... haha.. Echt..

Shit, wat zeg ik nou allemaal weer.. Na de mini vakantie maar beginnen denk, kan ik vast aan t idee wennen.. Per 2 april :')
~ Bonito La Risa ~
pi_109082728
Ik drink net een bak koffie en wilde er melk in gooien. Mijn (magere) melk is op, dus de volle melk van mn huisgenoot moest er aan geloven. Wat een smaaksensatie! Ik drink al een paar maanden magere shit, maar dit is toch wel erg lekker!
pi_109082733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Ow balen! Hopen dat t tapen helpt!
Gelukkig weten we zeker dat het helpt. Ze heeft gewoon wat hulp nodig en daarna rent ze waarschijnlijk over zes weken het hardst door de huiskamer :P

Ohw, en ik ben ook geen fan van strijken. Alleen wat echt nodig is, voor belangrijke afspraken enzo!
pi_109082777
Heb even zitten rekenen aan mijn lijstjes:
Gisteren:
O: smoothie rode vruchten/banaan/kwark met een klein beetje cruesli erop
T: 2 bth houmous
L (14.30): Broodje brie met wat decoratie, beker optimel
T: Droog meergranenbroodje
'D': spa rood, glas fanta, glas jus d'orange, handje tortillachips, 2 kleine bladerdaaghapjes
S: 30-40 min duurloop
T: kwark met cruesli
zonder de bladerdeegdingen en zonder de houmous: 1631 kcal

Vandaag:
O: smoothie kwark/banaan/rood vriesfruit & beetje cruesli
L: 3 br bth met 2 gekookte eitjes
D: bloemkoolbroccolisoep met 2 kleine witte pistoletjes

zonder de soep: 1082 kcal

Mijn BMR is 1444, onderhoud 1986, dus gisteren lijkt me prima (hoewel de voedingsstoffen wel scheef verdeeld zijn). Vandaag zou ook wel goed moeten komen denk ik eigenlijk, maar ik kijk even in de kantine voor ander broodbeleg zodat ik een eitje kan bewaren als T. Of is het alsnog te weinig?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_109082779
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef the85mc het volgende:
Ik drink net een bak koffie en wilde er melk in gooien. Mijn (magere) melk is op, dus de volle melk van mn huisgenoot moest er aan geloven. Wat een smaaksensatie! Ik drink al een paar maanden magere shit, maar dit is toch wel erg lekker!
:D of niet? Is al duidelijk verschil met halvol!
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 11:30:29 #40
70532 loveli
N
pi_109082783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:24 schreef Mixende_match het volgende:
Hangt er een beetje vanaf wat je doel is. Wil je gericht spieren kweken, dan eiwitten tussen een uur voor en een half uur na trainen (geen kwark, wel kip/ei).
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef the85mc het volgende:
Vet is lekker. En niet per definitie slecht.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 11:30:47 #41
70532 loveli
N
pi_109082800
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D of niet? Is al duidelijk verschil met halvol!
De helft :')
crap in = crap out
pi_109082852
Ik ga trouwens zeker wat restjes in de koelkast/vriezer leggen, Co, dat is inderdaad een goede tip. Probleem is dat ik ook nog wel eens in de kantine blijf hangen na het lopen (nog ff kopje thee drinken), en dan rond 21 uur thuis kom. Ik merkte gisteren toen ik in bed lag wel dat dat niet echt lekker sliep, met een bak kwark in je buik.
pi_109082853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Quinazoline het volgende:
Heb even zitten rekenen aan mijn lijstjes:
Gisteren:
O: smoothie rode vruchten/banaan/kwark met een klein beetje cruesli erop
T: 2 bth houmous
L (14.30): Broodje brie met wat decoratie
T: Droog meergranenbroodje
'D': spa rood, glas fanta, glas jus d'orange, handje tortillachips, 2 kleine bladerdaaghapjes
S: 30-40 min duurloop
T: kwark met cruesli
zonder de bladerdeegdingen en zonder de houmous: 1631 kcal

Vandaag:
O: smoothie kwark/banaan/rood vriesfruit & beetje cruesli
L: 3 br bth met 2 gekookte eitjes
D: bloemkoolbroccolisoep met 2 kleine witte pistoletjes

zonder de soep: 1082 kcal

Mijn BMR is 1444, onderhoud 1986, dus gisteren lijkt me prima (hoewel de voedingsstoffen wel scheef verdeeld zijn). Vandaag zou ook wel goed moeten komen denk ik eigenlijk, maar ik kijk even in de kantine voor ander broodbeleg zodat ik een eitje kan bewaren als T. Of is het alsnog te weinig?
ik vind 1700 kcal met hardlopen nog steeds weinig, zeker als je BMR 1444 is. Ik denk dat je met 40 minuten hardlopen wel meer dan 300 kcals verbrandt...
pi_109082877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind 1700 kcal met hardlopen nog steeds weinig, zeker als je BMR 1444 is. Ik denk dat je met 40 minuten hardlopen wel meer dan 300 kcals verbrandt...
Met 30 minuten verbrand ik zo'n 500 kcal. Maar ligt aan je eigen gewicht en tempo.
pi_109082990
off topic...

Hoe kan je ooit normaal op deze schoenen lopen? :X
~ Bonito La Risa ~
pi_109083026
Wat een lilleke krengen, lijken net ezelspoten!
pi_109083037
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar moet je meer eten dan je BMR + zoveel als je verbrand met sporten? Niet structureel denk ik, maar ik denk dat ik ook regelmatig iets boven mijn onderhoud uitkom, dus dan maakt dat toch niet zoveel uit? Hoeveel ik sport zit ook al in mijn onderhoud meegerekend namelijk..

[ Bericht 4% gewijzigd door Quinazoline op 14-03-2012 11:44:24 ]
pi_109083270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:36 schreef Mixende_match het volgende:
off topic...

Hoe kan je ooit normaal op deze schoenen lopen? :X
[ afbeelding ]
Dat schijnt dus helemaal niet moeilijk te zijn, zo zonder hak. Juist comfortabeler. Maargoed, dat zei Posh Beckham dus ik weet niet hoeveel ik daar van moet geloven :P
pi_109083356
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:44 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Dat schijnt dus helemaal niet moeilijk te zijn, zo zonder hak. Juist comfortabeler. Maargoed, dat zei Posh Beckham dus ik weet niet hoeveel ik daar van moet geloven :P
Maar dan loop je dus de hele tijd op de tenen, want het is niet dat je je hak kan neerzetten... lijkt me niet comfortabel :P misschien even voorleggen in het heels-topic ;)
pi_109083369
Ik strijk niets, behalve de overhemden van mijn vriendje. Dat doe ik omdat hij altijd 1. de was doet 2. de was ophangt 3. de was afhaalt 4. de afwasmachine vult 5. de afwasmachine leeghaalt 6. stofzuigt 7 . de vuilnis buiten zet en omdat hij de helft van de week kookt.

Dus dat is mooi in evenwicht die huishoudelijke taken bij ons.
pi_109083390
En voor twintig minuten Jill kan je toch ook een extra boterham eten om vier uur?
pi_109083463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef anna82 het volgende:
En voor twintig minuten Jill kan je toch ook een extra boterham eten om vier uur?
:Y
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 11:50:24 #53
70532 loveli
N
pi_109083514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:46 schreef Nallie het volgende:

[..]

Maar dan loop je dus de hele tijd op de tenen, want het is niet dat je je hak kan neerzetten... lijkt me niet comfortabel :P misschien even voorleggen in het heels-topic ;)
Als de schoen goed gebalanceerd is (en dat zal 'ie zijn, anders verkopen ze het niet als schoen), wordt de druk van je hiel goed verdeeld zodat het niet voelt alsof je op je tenen loopt.
crap in = crap out
pi_109083553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef anna82 het volgende:
Maar het is toch niet de bedoeling dat je gaat sporten zodat je meer kan eten :?
Ik sport zodat ik meer verbrand. Dan moet je wel genoeg blijven eten ja, maar niet dusdanig compenseren om het hele sporten weer teniet te doen (er even vanuitgaande dat er nog iets gewicht verloren moet worden dus..). Althans, dat lijkt mij niet zinvol..
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 11:52:54 #55
70532 loveli
N
pi_109083608
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:46 schreef anna82 het volgende:
Ik strijk niets, behalve
Uh-uh..
quote:
Dat doe ik omdat hij altijd 1. de was doet 2. de was ophangt 3. de was afhaalt 4. de afwasmachine vult 5. de afwasmachine leeghaalt 6. stofzuigt 7 . de vuilnis buiten zet en omdat hij de helft van de week kookt.
Prima vent. En als 'ie dan toch de was al doet, dan is strijken niet eens zoveel extra werk.
crap in = crap out
pi_109083659
:D
pi_109083741
Vrouwen, je geeft ze een vinger.. :')
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 11:56:20 #58
70532 loveli
N
pi_109083751
Misschien ben ik gewoon jaloers :')
crap in = crap out
pi_109083846
Als iemand anders het stofzuigen zou doen ben ik al tevreden! ROTGELUID! }:| :(
pi_109083883
Ja stofzuigen heb ik ook echt een gruwelijke hekel aan zeg... Ow en de wc schoonmaken ook..
~ Bonito La Risa ~
pi_109083898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Als de schoen goed gebalanceerd is (en dat zal 'ie zijn, anders verkopen ze het niet als schoen), wordt de druk van je hiel goed verdeeld zodat het niet voelt alsof je op je tenen loopt.
Ja, idd, anders zouden ze ze niet verkopen voor 150.- haha
~ Bonito La Risa ~
pi_109083906
Ik strijk broeken, bloezen, shirts en rokken en jurkjes. En beddegoed.
Straks doe ik de strijk en vriendlief de afwas (hoop ik)
pi_109083970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:51 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Maar het is toch niet de bedoeling dat je gaat sporten zodat je meer kan eten :?
Ik sport zodat ik meer verbrand. Dan moet je wel genoeg blijven eten ja, maar niet dusdanig compenseren om het hele sporten weer teniet te doen (er even vanuitgaande dat er nog iets gewicht verloren moet worden dus..). Althans, dat lijkt mij niet zinvol..
Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde het meer als een alternatief voor "iets lichts" vlak voor het sporten, dus een andere verdeling van de etenswaren gedurende de dag.

Plus: ik ging uit van mezelf en op dagen dat ik sport eet ik wel iets meer. Ik sport eigenlijk vooral voor het opbouwen van conditie en het fine-tunen van het lijf. Afvallen hoef ik niet van loveli, zie haar sig ;)

Al vond ik laatst wel dat ik het sporten wat aan het overcompenseren was, dus ik hou jouw punt in gedachten. En zelf vind ik dat er nog wel vier kilo af kan.

[ Bericht 5% gewijzigd door anna82 op 14-03-2012 12:06:57 ]
pi_109084073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:56 schreef loveli het volgende:
Misschien ben ik gewoon jaloers :')
Hij is kalend, is het nu weer over? ;)
pi_109084141
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:46 schreef anna82 het volgende:
Ik strijk niets, behalve de overhemden van mijn vriendje. Dat doe ik omdat hij altijd 1. de was doet 2. de was ophangt 3. de was afhaalt 4. de afwasmachine vult 5. de afwasmachine leeghaalt 6. stofzuigt 7 . de vuilnis buiten zet en omdat hij de helft van de week kookt.

Dus dat is mooi in evenwicht die huishoudelijke taken bij ons.
Hahaha, mooi evenwicht! Tsja, iemand moet managen en de helicopter view houden en helaas ben jij degene die dat moet doen in jullie huishouden ;)
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 12:08:39 #66
70532 loveli
N
pi_109084193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:04 schreef anna82 het volgende:
Hij is kalend, is het nu weer over? ;)
Haargroei is niet echt relevant voor het buitenzetten van vuilnis :+

*nog van slag is dat er mensen zijn die beddegoed strijken*
crap in = crap out
pi_109084199
:D anna! ben je weer helemaal beter?

Ik doe koken, de badkamer poetsen en stof afnemen en meestal de was. Vriendje doet de was ophangen, stofzuigen, de vuilnisbak en afwassen. Al een stuk beter dan een tijd geleden! Nu moet vriendje alleen wat vaker koken en dan ben ik tevreden *)
pi_109084368
Ik heb zin in mn lunch... maar ik moet nog ff wachten ;(
pi_109084386
Ik strijk niks :+
pi_109084421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:01 schreef anna82 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde het meer als een alternatief voor "iets lichts" vlak voor het sporten, dus een andere verdeling van de etenswaren gedurende de dag.

Plus: ik ging uit van mezelf en op dagen dat ik sport eet ik wel iets meer. Ik sport eigenlijk vooral voor het opbouwen van conditie en het fine-tunen van het lijf. Afvallen hoef ik niet van loveli, zie haar sig ;)

Al vond ik laatst wel dat ik het sporten wat aan het overcompenseren was, dus ik hou jouw punt in gedachten. En zelf vind ik dat er nog wel vier kilo af kan.
Het is ook een kwestie van balans. Wil je afvallen dan zul je meer moeten verbranden dan je inneemt. Om dat op een fatsoenlijke en gezonde manier te doen is het verstandig goed te eten en die extra verbranding door sport te bewerkstelligen.
Als het afvallen klaar is en je in balans wil blijven kan je het eten iets opschroeven en/of je sportroutine aanpassen op 'fine-tune' niveau.
Dit is hoe ik het voor mezelf heb 'bedacht'.
Overcompensatie wil ik voor waken iig, lijkt me geen goede ontwikkeling. Ik sport omdat het mijn gehele gezondheid bevorderd, spieren hebben gezonder is dan vetjes, ik het (inmiddels) fijn vind en omdat ik er nog iets vanaf wil, of op z'n minst niet meer er weer bij. En dus niet zodat ik meer kan eten :+
pi_109084445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:14 schreef creepycookie het volgende:
Ik strijk niks :+
Check!

Daar heb ik een schoonmoeder voor met een strijkhobby O-)
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:31:35 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109084935
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 08:59 schreef minilot het volgende:
Over dat sporten, danwel hoepelen in de woonkamer: hebben jullie allemaal geen gordijnen ofzo? Mij lijkt het meeglurende voorbijgangers-probleem daarmee redelijk eenvoudig op te lossen! ;)

[..]

Oe, die lijken me heel oncomfortabel, zo met van die ribbels aan de binnenkant! :N Nou gebruik ik die hoepel ook niet als workout, maar om mee te dansen en trucs te doen en dergelijke, en dan is een gladde hoepel wel zo fijn. Er zit bij mij wel een reep stoffen tape omheen voor meer grip bij het hoepelen om schouders en knieën en enkels enzo, maar verder is -ie heel basic.

[..]

Hoopdance is wat anders dan zomaar retro hoepelen natuurlijk. ;)

Ter inspiratie: de verrukkelijke straatartieste Lisa Lottie, op op wie ik in een grijs verleden een crush van jewelste had. Ik heb haar al jaaaaren niet meer gekust gezien, maar ik volg haar en haar acrobatische kunsten over de hele wereld nog steeds met plezier via Youtube. O+

Die mag ook wel bij mij komen hoepelen O+.

Hoi btw :W. Dit weekend wordt het niet mooi weer }:|. Ik wil hardlopen in het zonnetje }:|.
Niet meer actief op Fok!
pi_109084962
Zo af en toe komt mijn moeder logeren om leuke dingen te doen in Amsterdam e.o. en als wij dan een beetje uitslapen op zondagochtend en zij al wakker is gaat ze ook wel eens onze was strijken, dus beddegoed, theedoeken, t-shirts etc.

En dan denk ik: "wat zou dat netjes lijken in de kast, als ik alles zou strijken". Punt.
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:34:25 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109085015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nu duurt het inderdaad wel 20-30 minuten voor je hersenen het signaal "vol" hebben gekregen. Maar dat signaal is bij mij volgens mij verstoord :')
Dat van die 20-30 minuten vergeet ik elke keer :').
Niet meer actief op Fok!
pi_109085024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:01 schreef anna82 het volgende:

[..]

Helemaal met waar jij voor aan het trainen bent is het wel iets om op te letten! :Y ^O^
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:37:44 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109085118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:26 schreef V1z0R het volgende:
Daar kan ik dus absoluut niet tegen minilot :') Van die vaatdoekjes...

[..]

:@ 3647...
Wth! :o. Waar komt dat door dan? Ik zie niet zo veel geks?
Niet meer actief op Fok!
pi_109085333
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wth! :o. Waar komt dat door dan? Ik zie niet zo veel geks?
O = 510
L = 862
D = 723
T = 1553

Nootjes zijn al bijna 500, kwark 300, schinken 300, makreel 200...

Verdeling is wel ongeveer 33/33/33, dus daar flink tevreden over!
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:56:33 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109085690
Dunne ledematen meldt zich... Sorry :P

Lijst:
O: 2 boterhammen met zelfgegrilde kipfilet, beschuit kaas, beker melk
B: 1.15 uur wandelen, alle ramen wassen van binnen en buiten, mos tussen de tegels weghalen, terras aanvegen.
L: kwark en vla, beschuit kaas, boterham kipfilet
T's: appel, peer, mandarijn, stukje ananas, paar dropjes
D: verse spinazie, wortelen, tartaar, gekookte aardappelen, kookroom door spinazie
T: : nog wat kwark
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109085762
Squashen gaat vanavond niet door, dus dan kan ik toch les 2 van Evy lopen vanavond zoals gepland *O*
Net lekker gegeten: omelet van 2 eieren en heel veel groente.
pi_109085939
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:58 schreef V1z0R het volgende:
Als iemand anders het stofzuigen zou doen ben ik al tevreden! ROTGELUID! }:| :(
Mijn lief zei dat laatst ook. Ik vind het juist wel ontspannend ofzo, dat monotone gezoem. Ik ga dan zingen, neuriën (dat hoort dan lekker niemand) of gewoon op dezelfde toon hummen, dat klinkt dan zo geinig in je hoofd :@ :') oO<
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109085978
ik heb ook een heerlijke lunch gehad: grote kom tomatensoep (300 gram), flink gevulde salade (champignons, spekjes, appel, feta, wat geitenkaas) op een bedje van donkergroene sla, en een hardgekookt ei. Als toetje wat griekse yoghurt(2 lepels) met een klein beetje granola. En nu weer aan eht werk.
pi_109086029
Strijken :{w. Alleen het grote tafelkleed dat we hooguit 2x per jaar gebruiken en het jurkje dat ik aanhad op Mo's bruiloft. Mijn lief strijkt zo nodig zijn eigen overhemden (waarschijnlijk ook 2x per jaar).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109086386
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef progje het volgende:
Ik heb echt een intense hekel aan strijken.
^^

Meestal zet ik een serie aan en ga ik strijken, dan gaat iig de tijd sneller voorbij :')

En spuit elf: Die Jillian is te recht, geen taille, maar ook geen rugwijdte, daardoor oogt ze ook nog eens recht.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109086445
Matje, dumbbells en springtouw gehaald! Die ga ik mooi gebruiken voordat we gaan spinnen vanavond. 8-)

En de waterkoker was ineens kapot ;( dus moest ik daar ook een nieuwe van halen :o
Ja doei.
pi_109086599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Li en Mo, wat zitten jullie goed op een lijn vandaag *; Ik heb niet eens een strijkplank, als ik iets zie in de winkel wat eruit ziet alsof ik het zou moeten strijken dan koop ik het al niet (of twijfel ik iig harder!) :+
Wel in het bezit van een strijkplank, maar meestal is het me te veel werk om dat ding uit te halen. Dus áls ik eens een keer echt iets moet strijken, dan leg ik het meestal gewoon op de grond of op 't bureau :+ Meestal doe ik alsof me pas op 't werk opvalt dat m'n kleding toch wel erg gekreukeld is :') Of bij sommige truitjes doe ik alsof 'het zo hoort' of 'blijkbaar in de autorit flink is gaan kreukelen' :+
pi_109086639
O: smoothie
t: rijstwafels en pindakaas
L: rijst, kalkoen en broccoli
T: kwark en bessen
D: spicy carrot & lentil soup
S: fitness &cardio
T: biefstuk en paprika
T: kwark

Ik sport meestal gelijk uit werk, da's iig wel het plan met hardlopen. Anders komt het er niet van.

Voor de fitness eet ik eerst avondeten anders ben ik halverwege en ben ik leeg :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109086768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:32 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ga trouwens zeker wat restjes in de koelkast/vriezer leggen, Co, dat is inderdaad een goede tip. Probleem is dat ik ook nog wel eens in de kantine blijf hangen na het lopen (nog ff kopje thee drinken), en dan rond 21 uur thuis kom. Ik merkte gisteren toen ik in bed lag wel dat dat niet echt lekker sliep, met een bak kwark in je buik.
Kan iemand hier iets over zeggen? Ik snap het allemaal prima meestal, behalve dan als het ineens over mijzelf gaat.

Heb net bij de lunch een bakje salade met wat dressing erbij genomen.
pi_109086892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:26 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Kan iemand hier iets over zeggen? Ik snap het allemaal prima meestal, behalve dan als het ineens over mijzelf gaat.

Heb net bij de lunch een bakje salade met wat dressing erbij genomen.
Hoe laat ga je naar bed dan?
Overigens had ik een paar jaar geleden ook veel meer last van eten vlak voor het sporten dan tegenwoordig. Dus kennelijk went je lichaam er toch meer aan. :)
Doe wat je niet durft.
pi_109086990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hoe laat ga je naar bed dan?
Overigens had ik een paar jaar geleden ook veel meer last van eten vlak voor het sporten dan tegenwoordig. Dus kennelijk went je lichaam er toch meer aan. :)
Ik probeer op dinsdag om 22 uur in bed te liggen ivm vroeg op moeten de volgende dag. Ga sowieso meestal tussen 22-23 slapen.

Mijn trainer zei inderdaad ook dat hij er aan begon te wennen, maar van pittig eten meer last heeft. Probleem als ik het D probeer te splitsen is dat ik dan vaak toch te veel eet van te voren.

En op sportdagen moet ik toch nog steeds tussen BMR en onderhoud zitten als ik wil afvallen?
pi_109087161
Lijstjes update!
O: 50 gr havermout + 200 sojamelk + 1 kleine banaan
T: appel en koffie verkeerd (150 ml melk)
L: halve bruine pistolet, kleine kom gebonden soep, 200 gr salade (sla/komkommer/wortel/zilveruitjes/tomaatjes/olijven met olijfolie en 2 el geraspte kaas)
T: 150 ml yoghurt, 1 chocolate chip cookie, appel
B: 2x20 minuten fietsen
D: koolvis op venkel met gevulde salade ernaast
S: 15 minuten warming up, bodypump, buikspieren
T: eiwitshake

edit: volgens eetmeter 1700 kcal exclusief eiwitshake

Zie, viz? carbs :9

[ Bericht 7% gewijzigd door Perruche op 14-03-2012 13:45:20 ]
pi_109087286
Kun je dan niet iets meenemen naar je training? Een extra broodje of een bak yoghurt/kwark wat je dan direct na het lopen eet? :) Dan heeft het nog wat tijd om te zakken voordat je naar bed gaat. :)
Wat ook een oplossing is: een zwaardere lunch en een lichter diner.

En ik heb geen idee hoe het zit met BMR en onderhoud. *)
Doe wat je niet durft.
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:44:19 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109087405
Zo nou, Jillian houdt het tempo er wel in :') heb me even 20 min laten afbeulen en toen was ik icky dus --> douchen, en toen moest ik ook nog naar het station racen om mn trein te halen xD

Met mijn S zit het dus wel snor denk ik zo :p
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109087420
Als 'ie zo blijft Perr ^O^ top!
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:32 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik probeer op dinsdag om 22 uur in bed te liggen ivm vroeg op moeten de volgende dag. Ga sowieso meestal tussen 22-23 slapen.

Mijn trainer zei inderdaad ook dat hij er aan begon te wennen, maar van pittig eten meer last heeft. Probleem als ik het D probeer te splitsen is dat ik dan vaak toch te veel eet van te voren.

En op sportdagen moet ik toch nog steeds tussen BMR en onderhoud zitten als ik wil afvallen?
Je onderhoud wijzigt naarmate je beweegt.

BMR + verbruik = onderhoud. Verbruik jij op een sportdag 2300kcal en je krijgt er 2000 binnen dan heb je een tekort van 300, wat dus prima is!
pi_109087432
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zo nou, Jillian houdt het tempo er wel in :') heb me even 20 min laten afbeulen en toen was ik icky dus --> douchen, en toen moest ik ook nog naar het station racen om mn trein te halen xD

Met mijn S zit het dus wel snor denk ik zo :p
Goed bezig!
Ja doei.
pi_109087436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kun je dan niet iets meenemen naar je training? Een extra broodje of een bak yoghurt/kwark wat je dan direct na het lopen eet? :) Dan heeft het nog wat tijd om te zakken voordat je naar bed gaat. :)
Wat ook een oplossing is: een zwaardere lunch en een lichter diner.

En ik heb geen idee hoe het zit met BMR en onderhoud. *)
Meenemen ga ik ook eens proberen. Met een beetje mazzel morgen al. Sowieso probeer ik altijd later en wat zwaarder te lunchen, maar dat lukt niet altijd ivm werk.
pi_109087490
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:44 schreef V1z0R het volgende:

[..]

BMR + verbruik = onderhoud. Verbruik jij op een sportdag 2300kcal en je krijgt er 2000 binnen dan heb je een tekort van 300, wat dus prima is!
En dan nog steeds max. 500 onder je (nieuwe) onderhoud?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109087510
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:44 schreef V1z0R het volgende:
Als 'ie zo blijft Perr ^O^ top!

[..]

Bij het bereken van mijn onderhoud heb ik aangegeven hoeveel ik sport. Dat zit daar dan toch al in? Dat zal dan op niet-sport dagen mss 1700 zijn en 2100 op sportdagen, maar als ik van 1900 uit ga en daar onder (maar boven BMR) ga zitten, zou het toch goed moeten zijn?
pi_109087514
Iedereen aan de Jillian :Y)
pi_109087711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:46 schreef Mini. het volgende:

[..]

En dan nog steeds max. 500 onder je (nieuwe) onderhoud?
Onderhoud varieert (net als Q al zegt) maar omdat je dat moeilijk elke dag precies kan berekenen houdt je vaak een standaard onderhoud aan. Daar ga je dan elke dag zo'n 300-500kcal onder zitten mits dat hoger uitvalt dan je BMR.
pi_109087781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:47 schreef _aurum_ het volgende:
Minilot kwam er precies op het juiste moment mee voor mij! Want vorige week dus een soortgelijke circuittrainingles gedaan en dat vond ik echt súper leuk! Alleen zijn die lessen normaal op niet zulke handige dagen/tijden hier in de sportschool, dus dan is het zelf doen een zeer goede optie.
Ja doei.
pi_109087806
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:47 schreef _aurum_ het volgende:
Ik sla even over hoor. Zeker deze week. :D
De 2 avonden dat ik thuis ben ga ik gewoon braaf naar de sportschool. *)
Doe wat je niet durft.
pi_109088219
Ik ga ook deze week nog niet beginnen hoor. Moet eerst gewichtjes hebben. En mn sportschoolabbo loopt nog tot eind van de maand dus denk dat ik dat nog paar keer doe :Y
pi_109088246
Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk #2

:o die bus met belgisch/nederlandse schoolkinderen -O- 28 doden -O-
Ja doei.
pi_109088339
:') Ik heb een hond gevonden :')
Liep zomaar los door de straat (drukke weg) toen ik mijn eigen hond ging uitlaten. Heb bij iemand een touw geregeld en hem mee genomen, nu drentelt hij hier door de kamer.. Lief ding. Dierenambulance gebeld, die komen hem halen.
pi_109088535
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Minilot kwam er precies op het juiste moment mee voor mij! Want vorige week dus een soortgelijke circuittrainingles gedaan en dat vond ik echt súper leuk! Alleen zijn die lessen normaal op niet zulke handige dagen/tijden hier in de sportschool, dus dan is het zelf doen een zeer goede optie.
Nou ja, ik had het ook maar van tipgever Novem hier! :) Waarvoor heel veel dank nogmaals, want mij bevalt het zo na twee dagen in elk geval ook nog reuzegoed. Wel heel handig en compact, zo even alle hoeken van de kamer zien in twintig minuten, inclusief warming up stretchen achteraf. ^O^ En die Jillian grunt zo lekker in de camera. Ik word er wel een beetje bang van telkens! *)
pi_109088803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Onderhoud varieert (net als Q al zegt) maar omdat je dat moeilijk elke dag precies kan berekenen houdt je vaak een standaard onderhoud aan. Daar ga je dan elke dag zo'n 300-500kcal onder zitten mits dat hoger uitvalt dan je BMR.
Okee dus het maakt niet uit als je dan op een sportdag wat verder onder je verbruik van die dag uitkomt. Duidelijk! :)

Poeh, ik heb vandaag moeite om überhaupt iets binnen te krijgen. :{
Everything has changed
pi_109088884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoe kom ik er eigenlijk achter wat mijn BMR en mijn standaard onderhoud is? :)
pi_109088930
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoe kom ik er eigenlijk achter wat mijn BMR en mijn standaard onderhoud is? :)
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
Ik gebruik de formule van Harris-Benedict.
pi_109089040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:29 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
Ik gebruik de formule van Harris-Benedict.
Die klopt wel aardig geloof ik. Ik heb BMR van ruim 1900. Dat soort waarden komen er bij altijd ongeveer uit, ook als je preciezere invult met vetpercentage enzo.
pi_109089166
:W Flora was leukkk O+

Kan zo meteen de tuin in :P heb superveel leuke dingen gekocht.

Eerst maar even eten :@ had niks meegenomen omdat ik vroeg thuis dacht te zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:40:29 #111
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109089282
Hond O+

Jillian, nah laat maar ga liever naar buiten..
Net gedaan, de ramen en deuren buitenom schoonmaken, zo nog de tuin in maar de buurvrouw is ook bezig en ben niou niet echt sociaal :')

Mijn ananas is helmaal goed rijp nu maar nu moet ie natuurlijk binnen 2 dagen op en ik ben alleen.. hmmm
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109089341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:40 schreef uniekhoorn het volgende:

Mijn ananas is helmaal goed rijp nu maar nu moet ie natuurlijk binnen 2 dagen op en ik ben alleen.. hmmm
Dat gaat je vast wel lukken. :D
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:44:03 #113
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109089429
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:42 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat gaat je vast wel lukken. :D
Bijna op de helft :Y
pi_109089671
Aha! Ik heb schijnbaar een BMR van 1386 en een onderhoud van 1906.
Altijd leuk om te weten.
pi_109089697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:33 schreef the85mc het volgende:

[..]

Die klopt wel aardig geloof ik. Ik heb BMR van ruim 1900. Dat soort waarden komen er bij altijd ongeveer uit, ook als je preciezere invult met vetpercentage enzo.
Bij mij komt 'ie iets te hoog uit gok ik, 2400 om 3800 :o
pi_109089755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

3800 onderhoud? :o Dat is flink dooreten. :P
pi_109089798
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zou best kunnen hoor, jij bent ook wel een stukkie groter. Bij mij komt er met beide methodes 1900 en nog wat uit. En met sport/beweging bijna 3000.
pi_109089835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:50 schreef minilot het volgende:
Altijd leuk om te weten.
En natuurlijk nu niet meer miepen over dat ik te weinig eet hier hè? ;)
pi_109089868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:50 schreef minilot het volgende:
Altijd leuk om te weten.
Zelfde als ik :D

Daarom zit ik op sportloze dagen op 1500 en op sportdagen rond de 1900/ 2000. Zo word ik nog wat strakker en krijg ik voldoende binnen.

Met kittens alles okay. Cheiron en Cassi zijn getapet, over een aantal dagen zouden ze het al beter moeten doen.
pi_109089909
Ik schrik daar altijd van, volgens mij eet ik veel te weinig.

Onderhoud: 2615
BMR: 1687
pi_109089989
Mijn onderhoud is 2850.. en dan te bedenken dat ik een paar weken het eten nauwelijks op kon om daar aan te komen. :')
pi_109090023
Hmm, dan speelt gewicht best wel veel mee met BMR denk ik :')

Mijn BMR zit rond de 1600 en onderhoud 2350 ofzo...wel lekker dan kan ik veel eten :P

Ik weet niet meer waar ik het las, maar het schijnt wel dat je je onderhoud ietwat met een korreltje zout moet nemen, als je weinig spiermassa hebt verbrand je minder.
pi_109090058
Nou, zo ongeveer zit het, Novem:

Vrouwen: BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) – (4.7 x leeftijd in jaren)
pi_109090111
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:00 schreef Novem het volgende:
Hmm, dan speelt gewicht best wel veel mee met BMR denk ik :')

Mijn BMR zit rond de 1600 en onderhoud 2350 ofzo...wel lekker dan kan ik veel eten :P

Ik weet niet meer waar ik het las, maar het schijnt wel dat je je onderhoud ietwat met een korreltje zout moet nemen, als je weinig spiermassa hebt verbrand je minder.
Daarom kun je beter met vetpercentage invullen. Dan zie je dat het enige dat uitmaakt je 'droge' gewicht is.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:02:55 #125
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109090112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik schrik daar altijd van, volgens mij eet ik veel te weinig.

Onderhoud: 2615
BMR: 1687
Heb het gevoel dat je soms even moet/kan switchen...
Er heel even boven zitten en dan weer 'normaal'

Toch heb ik het gevoel dat je veel carbs mag/kan schrappen in je avondeten ofzo en dan weer meer eten van groente en noten.
Dat gevoel heb ik bij Vik ook, volgens mij werkt dat bij jullie best goed
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:03:53 #126
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109090143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:02 schreef the85mc het volgende:

[..]

Daarom kun je beter met vetpercentage invullen. Dan zie je dat het enige dat uitmaakt je 'droge' gewicht is.
Mjah, als ik mijn middel/buik vet zal pakken rekent hij waarschijnlijk mijn overtollig huid :')
pi_109090153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:02 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb het gevoel dat je soms even moet/kan switchen...
Er heel even boven zitten en dan weer 'normaal'

Toch heb ik het gevoel dat je veel carbs mag/kan schrappen in je avondeten ofzo en dan weer meer eten van groente en noten.
Dat gevoel heb ik bij Vik ook, volgens mij werkt dat bij jullie best goed
Dat doe ik al heel lang. Tegenwoordig meer in de lunch dan in het avondeten...Ik probeer een maaltijd zonder carbs te eten, per dag. En weer wat meer te bewegen...
pi_109090181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Nou, zo ongeveer zit het, Novem:

Vrouwen: BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) – (4.7 x leeftijd in jaren)
Oh ik weet wel dat gewicht natuurlijk meespeelt. Hoe meer je meesleept hoe meer je verbrand lijkt me :P
pi_109090273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:02 schreef the85mc het volgende:

[..]

Hmm ik heb geen idee wat dat is, misschien eens een weegschaal met vetmeter kopen, hoewel niet helemaal accuraat.
Of de US Army methode, meten van je nek en buikomtrek.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:07:26 #130
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109090275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat doe ik al heel lang. Tegenwoordig meer in de lunch dan in het avondeten...Ik probeer een maaltijd zonder carbs te eten, per dag. En weer wat meer te bewegen...
En andersom, wel weer wat carbs in de avond en overdag niet?
Weet niet hoor, vind het maar moeilijk :')

Mijn BMR is 1290 en onderhoud 1970, mijn 2000 elke dag is dus wel heel reeel, dat dacht ik al
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 15:15:38 #131
70532 loveli
N
pi_109090529
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:04 schreef Novem het volgende:

[..]

Oh ik weet wel dat gewicht natuurlijk meespeelt. Hoe meer je meesleept hoe meer je verbrand lijkt me :P
En hoe meer je nodig hebt om dat gewicht in stand te houden.
crap in = crap out
pi_109090569
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:15 schreef loveli het volgende:

[..]

En hoe meer je nodig hebt om dat gewicht in stand te houden.
Yes!
pi_109090702
Mijn BMR = 1481 en mn onderhoud is 2295, maar dat zal wel iets minder zijn, want ik sport niet elke week even intensief. Wel meer dan ik dacht dus! Vandaar dat ik nog wel wat afval nu waarschijnlijk.
pi_109091209
Ik heb ook even gerekend. Mijn BMR is 1677 en onderhoud is 2306. Dus als ik gezond wil afvallen moet ik minimaal 1806 kcal per dag eten. Zie ik dat goed? En dan is het sporten erin verwerkt als ik het goed begrijp?
pi_109091299
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:39 schreef Adelie het volgende:
Ik heb ook even gerekend. Mijn BMR is 1677 en onderhoud is 2306. Dus als ik gezond wil afvallen moet ik minimaal 1806 kcal per dag eten. Zie ik dat goed? En dan is het sporten erin verwerkt als ik het goed begrijp?
Ja klopt!
pi_109091684
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:42 schreef Novem het volgende:

[..]

Ja klopt!
Mooi, dan ga ik dat eens goed in de gaten houden!
pi_109092110
Hai, kom me hier ook maar eens melden. :W

Ooit één keer eerder wat gepost hier, om vervolgens nooit meer terug te komen :+ Daar moet maar eens verandering in komen. Ik kom net uit een redelijk grote dip en moet van alles weer op de rit krijgen, vandaar dat ik voorlopig vooral bewuster en gezonder probeer te eten en me nog niet zo focus op de kilo's die ik uiteindelijk ook kwijt wil. Ik zie dat jullie het hebben over BMR en onderhoud, ook binnenkort maar eens checken dan. Wel al sinds kort begonnen met hardlopen samen met Evy, gaat aardig relaxt en ik voel me langzamerhand al wel fitter worden en het helpt me ook om weer in een beter slaapritme te komen.

Verder over mij: 24, studente, 1.80 lang en op 't moment kan ik alleen maar een vage gok naar mijn gewicht maken. Ietwat overgewicht, dat waarschijnlijk wel. Ik heb ook even in het dieet-topic gelezen, maar ik voel me hier geloof ik meer thuis.
I reject reality and substitute my own
pi_109092373
:W Cindie!

Hondje is opgehaald door de dierenambulance, ik hoop dat zijn baasjes hem komen halen :) was echt een schatje O+
pi_109092469
Welkom Cindie!

Fijn dat je het hondje kon helpen Sun. Hopelijk wordt hij snel opgehaald.
pi_109092635
Mijn BMR is 1525, mijn onderhoud 2364. Ik gok dat ik meestal tussen de 1600-1900/2000 zit.
pi_109092647
Hoi Cindy! :)
pi_109092678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:12 schreef An24 het volgende:
Welkom Cindie!

Fijn dat je het hondje kon helpen Sun. Hopelijk wordt hij snel opgehaald.
ja, ik kan zo'n dier echt niet laten lopen! Er waren al heel wat mensen voorbij gefietst en gelopen, die deden niets. :? Ik snap dat nooit, als mijn hond kwijt is hoop ik ook dat mensen dat voor ons doen.. (al betwijfel ik of ze hem tepakken krijgen, hij is wat eenkennig :') )
Tijd terug ook al een keer snachts een hond onderschept die achter de konijnen op een rotonde aan zat :') We kwamen terug uit de kroeg dus niets bij ons verder. Dus een hele tijd staan wachten op de dierenambulance en toen die er eenmaal was en de chip had gevonden kwam net het baasje aangefietst. Die was hem al aan het zoeken.
pi_109092699
Welkom CindieY en veel succes alvast! ^O^

Op wat voor manier wil je je eetpatroon aanpassen, als in: wat gaat er nog mis en wat kan er zoal bewuster en gezonder? :)

---

Verder: een uur eerder thuis dan ik had verwacht, en ter voorbereiding op wellicht een ongezond pre-bioscoop-avondmaal heb ik zojuist dit bakje groenten + olie + peper onder de grill geschoven:

-klik-

:9
pi_109092781
Omnomnom morgen quinoa salade.
pi_109092900
Ik ga zo lekker op tijd no-butter chicken maken :9 :9
pi_109093393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:17 schreef minilot het volgende:

Op wat voor manier wil je je eetpatroon aanpassen, als in: wat gaat er nog mis en wat kan er zoal bewuster en gezonder? :)

Er ging véél mis: ik at veel te weinig, dat allereerst al. Hoogstuit 2 boterhammen op een dag en avondeten, heel misschien nog een koekje als tussendoortje. Ik ontbeet niet, at geen fruit, weinig tussendoor, weinig drinken ook (krijg je hoofdpijn van). Had ook totaal geen ritme in het eten, lunchen om een uur of 3 's middags was me niet vreemd en dat was dan mijn eerste maaltijd. Verschrikkelijk, als ik het zo opsom hier. Ik ben nu dus eerst bezig weer dat ritme in het eten terug te brengen en meestal is het ontbijten met magere yoghurt, havermout en een drupje honing, lunchen met volkoren of tarweboterhammen en wat fruit, vaak ook een glas sinaasappelsap, tussendoor ook wat fruit vaak. Avondeten verschilt per dag, maar vandaag gewoon een VGA'tje. Als ik eenmaal het ritme weer terug heb, wil ik nog gedetailleerder gaan kijken naar wat ik nu echt in m'n mond prop :P

Heeft er iemand eigenlijk een lekker en gezond recept? Donderdags eet ik altijd samen met een vriendin en we koken om en om. Ik heb wel redelijk wat beperkingen: geen vriezer voor restjes en geen oven om van alles in te stoppen. Ik zat te denken aan iets met rijst en kipfilet, maar verder heb ik nog geen inspiratie.
pi_109093514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:33 schreef CindieY het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk een lekker en gezond recept? Donderdags eet ik altijd samen met een vriendin en we koken om en om. Ik heb wel redelijk wat beperkingen: geen vriezer voor restjes en geen oven om van alles in te stoppen. Ik zat te denken aan iets met rijst en kipfilet, maar verder heb ik nog geen inspiratie.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga zo lekker op tijd no-butter chicken maken :9 :9
O-)
pi_109093568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:17 schreef minilot het volgende:

---

Verder: een uur eerder thuis dan ik had verwacht, en ter voorbereiding op wellicht een ongezond pre-bioscoop-avondmaal heb ik zojuist dit bakje groenten + olie + peper onder de grill geschoven:

-klik-
[ afbeelding ]

:9
Je maakt ook smaakvolle foto's :9
Straks nog even een grote bak yoghurt eten voordat we gaan hardlopen.
Vriend is rond 6 uur thuis dus lopen we nog niet helemaal in het pikdonker gelukkig
pi_109093819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

[..]

O-)
Ziet er inderdaad smakelijk uit! Dit ga ik inderdaad morgen proberen te maken, straks maar alvast boodschappenlijstje maken :9
pi_109093853
Doe net als ik morgen en eet bruine bonen met spek! :9~

Recept:
• Kook de bruine bonen
• Bak de spekjes
• Mix het met een versnipperd uitje
pi_109093906
Welkom cindiey! Je insteek en inzicht klinkt alvast goed, daarmee heb je al een eind gewonnen denk ik!
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:48:19 #152
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109093986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:45 schreef V1z0R het volgende:

Recept:
• Kook de bruine bonen
• Bak de spekjes
Daar kan gewoon geen sterrenrestaurant tegenop! Heerlijk!!!

Cindy, hoi!
pi_109094079
ik. heb. honger. in. avondeten.

/einde mededeling
pi_109094155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:48 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Cindy, hoi!
met wat stroop erbovenop, heerlijk...En amsterdamse uitjes...
pi_109094194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:48 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Cindy, hoi!
:o
...
7 gangen bruine bonen met spek!
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

O+
pi_109094204

Mine! O+ *O*
Ja doei.
pi_109094251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:19 schreef Perruche het volgende:
Omnomnom morgen quinoa salade.
Ik strakjes.. Omnomnom ;)
pi_109094280
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:o
...
7 gangen bruine bonen met spek!
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

O+
Jij at toch zo'n hele pot leeg als je wil? Pff zou het niet weg krijgen.
pi_109094378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:45 schreef V1z0R het volgende:

Recept:
• Kook de bruine bonen
• Bak de spekjes
en dan gooit mijn vader er nog een halve fles stroop bij _O-
pi_109094429
Lijstje!

O: 1 volkorenboterham met boter en pindakaas, gekookt ei, beker thee met melk
L: kaastosti van volkorenbrood met tomaat, ui en een beetje ketchup. Ranja met spa
T: 200 gram wortel, paprika, komkommer
T: 20 gram nougat
D: ik ga zo maken: viskoekjes, kiemsalade met avocado en krieltjes met thijm en rozemarijn.
T: thee
pi_109094515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:58 schreef An24 het volgende:
Lijstje!

O: 1 volkorenboterham met boter en pindakaas, gekookt ei, beker thee met melk
L: kaastosti van volkorenbrood met tomaat, ui en een beetje ketchup. Ranja met spa
T: 200 gram wortel, paprika, komkommer
T: 20 gram nougat
D: ik ga zo maken: viskoekjes, kiemsalade met avocado en krieltjes met thijm en rozemarijn.
T: thee
ik vind het een mooi lijstje, maar wel erg mager! Ik schat zo dat dit niet meer is dan 1300 kcal..
pi_109094538
Ik vind m aan de lage kant An, maar zag ook een lager onderhoud bij jou. Lekkere D wel! Heb je een receptje voor viskoekjes?
pi_109094713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind het een mooi lijstje, maar wel erg mager! Ik schat zo dat dit niet meer is dan 1300 kcal..
Boter, brood, pindakaas, ei, melk, ranja, viskoekjes, nougat en aardappelen - dat kan bij zo op een dag bij elkaar qua kcal behoorlijk aantikken hoor. :Y
pi_109094828
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:44 schreef CindieY het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad smakelijk uit! Dit ga ik inderdaad morgen proberen te maken, straks maar alvast boodschappenlijstje maken :9
Tip: peultjes en sugarsnaps er bij :9 :9
pi_109094840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Boter, brood, pindakaas, ei, melk, ranja, viskoekjes, nougat en aardappelen - dat kan bij zo op een dag bij elkaar qua kcal behoorlijk aantikken hoor. :Y
Ja, maar 3 sneen brood is misschien 300 kcals, 50 kcal pindakaas op brood, 20 gram nougat zal ook nog eens 100 kcals zijn...ikdenk dat het wel meevalt. Als het nu 4 boterhammen waren met pindakaas, ja..
pi_109094848
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Mine! O+ *O*
^O^ kekke schoentjes!! ;)
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:16:12 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109095083
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Mine! O+ *O*
gelukkig is XM et niet :P
Niet meer actief op Fok!
pi_109095171
Nou, poe poe.
Ja doei.
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:22:53 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109095314
Er mag eem minizakje chips bij mn lijstje :@. En ik heb een opgeblazen gevoel,geen idee hoe dat kan.
Niet meer actief op Fok!
pi_109095319
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

1567 volgens mijn teller.
pi_109095566
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:00 schreef Nallie het volgende:
Ik vind m aan de lage kant An, maar zag ook een lager onderhoud bij jou. Lekkere D wel! Heb je een receptje voor viskoekjes?
Ja, mijn lunch pakte anders uit, omdat ik naar de dierenarts moest. Laten we het houden op de hoeveelheid kaas :')

Recept:

2 sneetjes oud brood
150 gram zalm
100 gram kabeljouw
Bladpeterselie
Citroen
Knoflook

Brood met knoflook fijn maken.
Vis fijn maken, citroenrasp erbij.
Snipper peterselie, bij de vis. Met peper en zout op smaak maken. Alles bij elkaar en in de pan met goede olie
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 17:37:17 #172
70532 loveli
N
pi_109095859
Straks weer hardlopen.
crap in = crap out
pi_109095866
Komende vrijdag naar de Carrierebeurs. Normaal heb ik een gruwelijke hekel aan dat soort massale carriere shit, maar ik was uitgenodigd voor een paar assessment en een gesprek. Ik kwam in aanmerking voor bestgraduates ofzo. Ik kreeg net een sms van dat bedrijf waar ik een gesprek mee heb en dat ze uitkijken naar het gesprek. Op zich wel chill, dat bedrijven zelf contact met me opnemen en dat ze interesse hebben, scheelt weer sollicitaties schrijven :) En ik ga lekker ontspannen heen als je uitgenodigd wordt. Ik zie het vooral als sollicitatie oefening ;)
pi_109096009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef loveli het volgende:
Straks weer hardlopen.
Goed bezig! *O*
Ik eet zo snel iets en dan ga ik naar de sportschool. Hardlopen schiet er hier deze week even bij in vrees ik. -O-
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 17:42:07 #175
70532 loveli
N
pi_109096040
Ik post het vooral zodat ik er niet onderuit kan :P
crap in = crap out
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:42:28 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109096052
Ik ga weer stoppen met de crackers denk ik. Ik heb zomaar het vermoeeden dat die mijn opgeblazen buik wel eens zouden kunnen verklaren. Het is echt extreem nu en dat komt echt niet doordat ik mogelijk iets aangekomen ben want het is ook niet eens langzaam gegaan maar binnen een paar dagen. Ok zie er elke ochtend em avond uit alsof ik patat heb gegeten :') of zal ik er eens mee naar de ha evt?
Niet meer actief op Fok!
pi_109096058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:42 schreef loveli het volgende:
Ik post het vooral zodat ik er niet onderuit kan :P
Sociale dwang is niet altijd slecht. :P

Zegt degene die nog steeds niet begonnen is met hardlopen. :')
pi_109096061
Even iets anders: heb net iets geniaals gevonden voor op sommige topics:
Bagger of pareltje :) Ik kreeg net al de opmerking dat ik dat niet overal topics mee mag vervuilen, dus als ik binnenkort een ban heb, dan weten jullie hoe het komt
Kun je maken via http://www.media-helpdesk.nl/meter/create.php

Stem -> bagger of pareltje

meter
pi_109096070
Over die bmr etc. Heb het ook ingevuld
1516 BMR, onderhoud 1819...

Dat houdt dus in dat ik, om niet af te vallen en niet aan moet komen aan de 1819 moet zitten, wil ik wel afvallen op 1516?
:+
~ Bonito La Risa ~
pi_109096286
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Mixende_match het volgende:
Over die bmr etc. Heb het ook ingevuld
1516 BMR, onderhoud 1819...

Dat houdt dus in dat ik, om niet af te vallen en niet aan moet komen aan de 1819 moet zitten, wil ik wel afvallen op 1516?
:+
Dan zou ik maar eens wat gaan bewegen als ik jou was. Daar valt het nodige te winnen.
Bewegen kan overigens ook gewoon fietsen of wandelen zijn. Je hoeft je echt niet voor te bereiden op een Urbanathlon ofzo. :P
Doe wat je niet durft.
pi_109096310
Mooie hardlooproute gevonden voor vanavond, helaas bijna 1km te lang.....
Dus eens vragen wat vriendlief er van denkt, anders lekker lang wandelen aan het eind.
pi_109096778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:42 schreef the85mc het volgende:
Even iets anders: heb net iets geniaals gevonden voor op sommige topics:
Bagger of pareltje :) Ik kreeg net al de opmerking dat ik dat niet overal topics mee mag vervuilen, dus als ik binnenkort een ban heb, dan weten jullie hoe het komt
Kun je maken via http://www.media-helpdesk.nl/meter/create.php
[ afbeelding ]
Stem -> bagger of pareltje
[ afbeelding ]
meter
Ik drukte per ongeluk op de verkeerde knop ;(
pi_109096790
@hpkw dat is wel de bedoeling ja haha

Maar wat houd t nou precies in? :@
~ Bonito La Risa ~
pi_109096844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:48 schreef Sarabi het volgende:
Mooie hardlooproute gevonden voor vanavond, helaas bijna 1km te lang.....
Dus eens vragen wat vriendlief er van denkt, anders lekker lang wandelen aan het eind.
Zorg dan wel dat je warm genoeg gekleed bent voor dat laatste stuk, is ook beter voor je spieren!
Ja doei.
pi_109096896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zorg dan wel dat je warm genoeg gekleed bent voor dat laatste stuk, is ook beter voor je spieren!
Zal ik doen :Y
Vraag me sowieso af hoe mijn spieren gaan voelen, heb nu geen spierpijn maar voel nog wel dat ik de vorige dagen getraind heb.
pi_109097068
Ik ga zo ook mijn sportkleren weer aan doen, kijken hoe dat gaat ;) Knietje doet al weer een stukje liever en heeft de gorilla training van vanochtend ook aardig doorstaan. Alleen de zware lunges en squats sla ik toch nog maar even over. ;)
pi_109097159
Hier ook zo omkleden: fietsen naar de sportschool voor spinningles :9
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 18:20:56 #188
70532 loveli
N
pi_109097370
Zo ontzettend hard geen zin om me om te kleden :')
crap in = crap out
pi_109097496
hup!
Ja doei.
pi_109097594
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga weer stoppen met de crackers denk ik. Ik heb zomaar het vermoeeden dat die mijn opgeblazen buik wel eens zouden kunnen verklaren. Het is echt extreem nu en dat komt echt niet doordat ik mogelijk iets aangekomen ben want het is ook niet eens langzaam gegaan maar binnen een paar dagen. Ok zie er elke ochtend em avond uit alsof ik patat heb gegeten :') of zal ik er eens mee naar de ha evt?
Heb je er vaker last van? En merk je het dan ook aan je stoelgang bijvoorbeeld?
pi_109097631
Ik heb net Jillian tegen me laten schreeuwen. M'n gewichtjes van drie kilo per stuk waren toch nog wel wat aan de zware kant. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_109098043
*duwt Loveli naar buiten en bedankt haar voor de goede tips O+

Meneer de dokter did agree with you!
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 18:41:34 #193
70532 loveli
N
pi_109098076
Fijne dok.

Half omgekleed, blaarpleister geplakt, moet er om 19 uur zijn. Volgens mij gaat het met onfrisse tegenzin lukken.
crap in = crap out
pi_109098138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:41 schreef loveli het volgende:
Fijne dok.

Half omgekleed, blaarpleister geplakt, moet er om 19 uur zijn. Volgens mij gaat het met onfrisse tegenzin lukken.
Zit er geen leuke man in dat groepje die vooruit kan rennen ofzo? :P

En ja :Y niet mijn eigen dok maar die van de schildklieronderzoeken, hij was het helemaal met jou eens en ik moet maar eens gaan testen (een half jaar dan wel :P ).
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:45:09 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109098203
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:27 schreef Nallie het volgende:

[..]

Heb je er vaker last van? En merk je het dan ook aan je stoelgang bijvoorbeeld?
Nee, het is echt iets van de laatste weken en ik eet nu voor de derde week crackers, dus er zou best een verband kunnen zijn. Ik merk dus dat mijn buik opgezet is en dat het niet weggaat na een dag (zoals normaal zo is als ik uit eten ben geweest), ik heb nu een opgeblazen gevoel en een beetje buikpijn en ik heb last van winderigheid. Dus ik heb net brood gekocht en ik ga de komende dagen weer gewoon brood eten, eens kijken of dat verschil maakt.
Niet meer actief op Fok!
pi_109098274
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, het is echt iets van de laatste weken en ik eet nu voor de derde week crackers, dus er zou best een verband kunnen zijn. Ik merk dus dat mijn buik opgezet is en dat het niet weggaat na een dag (zoals normaal zo is als ik uit eten ben geweest), ik heb nu een opgeblazen gevoel en een beetje buikpijn en ik heb last van winderigheid. Dus ik heb net brood gekocht en ik ga de komende dagen weer gewoon brood eten, eens kijken of dat verschil maakt.
Lijkt me goed en anders even je klachten bijhouden en kijken of je zelf een verband kan leggen! Is wel moeilijk hoor.. heb er zelf ook lang over gedaan :')
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 18:47:44 #197
70532 loveli
N
pi_109098292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zit er geen leuke man in dat groepje die vooruit kan rennen ofzo? :P

En ja :Y niet mijn eigen dok maar die van de schildklieronderzoeken, hij was het helemaal met jou eens en ik moet maar eens gaan testen (een half jaar dan wel :P ).
Vrouwensportschool. En de laatste keer dat ik met een manspersoon liep, rende hij achter mij aan (en verloor 10 kilo in da process).
crap in = crap out
pi_109098303
En anders lijnzaad proberen?
Mik dat altijd door de yoghurt en dat werkt prima.
pi_109098349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:47 schreef loveli het volgende:

[..]

Vrouwensportschool. En de laatste keer dat ik met een manspersoon liep, rende hij achter mij aan (en verloor 10 kilo in da process).
Jij bent ook jaloersmakend slank }:|
Vrouwensportschool, ik moet er niet aan denken :@ maarja ik ben dan ook fan van mannen qua talk en sports.
pi_109098445
Ik ga de tuin maar aanvegen enzo :W
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 18:55:05 #201
70532 loveli
N
pi_109098623
*zoef*
crap in = crap out
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:57:03 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109098708
Pangasiusfilet was lekker trouwens! Maar wel te weinig om alleen dat als hoofdmaaltijd te nemen.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:57:35 #203
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109098731
Wat zijn de ingredienten van je crackers Vik?

Sport ze iedereen, stelletje dapperen.

Ga straks douchen en dan eens lezen op bed, ben toch maar alleen.
Mijn vreetbui was: 500 gr spinazie, 500 gram wortelen, 2 tartaar, 1 ui, 2 rode paprika's, 100 ml room, 3 teentjes knoflook
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:11:16 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109099369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat zijn de ingredienten van je crackers Vik?

Sport ze iedereen, stelletje dapperen.

Ga straks douchen en dan eens lezen op bed, ben toch maar alleen.
Mijn vreetbui was: 500 gr spinazie, 500 gram wortelen, 2 tartaar, 1 ui, 2 rode paprika's, 100 ml room, 3 teentjes knoflook
Haha, dat is een vreetbui? :P.

De crackers bestaan voor 67% uit volkoren granen en 24% uit voedingsvezels. Verder per stuk 1,3 g eiwit, 4,8 gram koolhydraten, 0,7 gram vet en 2,4 gram voedingsvezels en 0,05 gram zout.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:13:36 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109099471
Mijn lijstje:

O: yoghurt met muesli, banaan en honing (dat is ook een verandering trouwens, van de laatste weken, bedenk ik me net...)
T: 200 gram worteltjes
T/L/T: zes crackers met 1,5 plak kaas in totaal
T: klein zakje hamka's
D: Pangasiusfilet met kerstomaatjes, pesto en olijven
T: nog wat druiven

Vanaf morgen ga ik dus weer brood eten. Heb nog kaas op het werk, een pot pindakaas en ik neem sandwichspread mee. En als dat ook niet helpt na een week, ga ik ook minderen met de muesli.
Niet meer actief op Fok!
pi_109099522
Ja maar ze vraagt naar de ingredienten Vik, waar het van gemaakt is zeg maar...
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:15:18 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109099563
honing zou juist goed zijn tegen winderigheid...
Kwak
pi_109099567
Ik krijg ook een opgeblazen buik van rauwe groenten trouwens (eet het nog wel gewoon). Heb t idee dat je dat eerst minder at?!
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:15:41 #209
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109099579
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Haha, dat is een vreetbui? :P.

De crackers bestaan voor 67% uit volkoren granen en 24% uit voedingsvezels. Verder per stuk 1,3 g eiwit, 4,8 gram koolhydraten, 0,7 gram vet en 2,4 gram voedingsvezels en 0,05 gram zout.
Hmm, klinkt toch niet al te slecht de crackers..

Nee een eetbui heb ik genegeerd en ben gaan schoonmaken, anders had ik nog een paar marsen, 4 toumpouchen, paar oliebollen (ja heb ik nog in de vriezer), reep chocolade en een zak wokkels opgegeten.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:15:47 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109099590
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:14 schreef Nallie het volgende:
Ja maar ze vraagt naar de ingredienten Vik, waar het van gemaakt is zeg maar...
Ja daarvan dus? :P. Ik heb overgetikt wat er op het pakje staat :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:24:34 #211
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109100039
http://www.simonscat.com/Films/Double-Trouble/

Niet zo kattig O+

Alvast trusten
pi_109100066
Weer een beetje dood gegaan, maar hardlopen was ook weer lekker :D
Laatste 800meter voordat we thuis waren was Evy al afgelopen dus daarna rustig verder gelopen met af en toe een sprintje.
Straks even kijken op Runkeeper hoever we gelopen hebben.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:26:01 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109100111
Goed gedaan Sarabi!
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:26:03 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109100114
Boh, ik hoop dat ik dit weekend dan eindelijk ook weer fatsoenlijk naar het toilet kan _O-. Als ik weer iets ga wijzigen in m'n eetpatroon ga ik het wel netjes noteren :Y.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:26:32 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109100139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Sarabi het volgende:
Weer een beetje dood gegaan, maar hardlopen was ook weer lekker :D
Laatste 800meter voordat we thuis waren was Evy al afgelopen dus daarna rustig verder gelopen met af en toe een sprintje.
Straks even kijken op Runkeeper hoever we gelopen hebben.
^O^. Welke les? :).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:28:06 #216
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109100210
Vik, je moet dus eigenlijk al een paar dagen enorm poepen maar het wil niet..
Enorm irritant is dat... bakje koffie?
pi_109100218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

^O^. Welke les? :).
Les 2, het is vooral voor mijn vriend en ik loop voor de gezelligheid mee.
'Mijn' sporten zijn het 3x in de week buikdansen en 1x in de week krachttrainen.
pi_109100241
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Goed gedaan Sarabi!
Thanks *O* ben wel trots dat ik nu buiten durf te lopen
pi_109100339
Ik had bíjna een kant-en-klaarmaaltijd gekocht, maar toen heb ik toch iets anders genomen en zelf gekookt. *)
Lijstje wordt dan dit:
O: havermout met appel
T: klein stukje taart :+
L: 2x brood met kaas
T: meergranenbroodje met kaas
T: 3 mandarijnen
S: 40 minuten fietsen
D: 2 wraps met rundergehakt (75g), roerbakgroente, beetje avocado en sour cream
T: wijntje
Everything has changed
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:31:15 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109100400
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Vik, je moet dus eigenlijk al een paar dagen enorm poepen maar het wil niet..
Enorm irritant is dat... bakje koffie?
Nou ja, het móet niet, maar ik ben gewend om elke ochtend een flinke lading in de toiletpot te deponeren :Y) en nu zit ik meerdere keren per dag op het toilet en gebeurt er niet zo veel.
Niet meer actief op Fok!
pi_109100411
Zucht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:31:47 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109100431
Oh ik had gisteren dus die kipwraps. Man, een sausje met yogonaise. Srsly, zo vies :').
Niet meer actief op Fok!
pi_109100507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja daarvan dus? :P. Ik heb overgetikt wat er op het pakje staat :P.
Staat er niet op welke soort granen enzo?
Bedoelde t niet betweterig, maar op mijn knackebrod staat bijvoorbeeld van alles :)
pi_109100553
Vrouwen poepen niet. :N

Heeeerlijk gesport, nu tijd om op te laden. :9 :9
pi_109100584
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:31 schreef anna82 het volgende:
Zucht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet normaal :*
pi_109100730
Ik had je gewaarschuwd voor de stoelgang Vik! :+
Lijnzaad in de yoghurt helpt :Y
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_109100817
Aloha! :W

O: bakje magere kwark met muesli
T: volkoren boterham hummus, appel
L: 2 allinson volkoren boterhammen salami, banaan
T: 3 blokjes goddelijke chocola
S: half uur oefeningen met de app van Tink (waar is Tink, trouwens? of mis ik die toevallig steeds net?)
D: ovenschotel met gehakt, zuurkool en aardappelschijfjes (en een kant en klaar mixje er overheen :+ )

Hm, daar kan nog wel wat bij vanavond.. nu nog bedenken wat. Extreem veel zin in meer chocola, maar dat lijkt me dan weer niet zo slim.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:42:57 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109101047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:36 schreef Syrena het volgende:
Ik had je gewaarschuwd voor de stoelgang Vik! :+
Lijnzaad in de yoghurt helpt :Y
Oh ja? :P.

En maar eens op zoek naar lijnzaad dan.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:43:42 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109101089
Ik heb nog steeds geen hummus gevonden bij de AH trouwens, en ik ben zo nieuwsgierig :'(.
Niet meer actief op Fok!
pi_109101091
lijst
• 5 km hardlopen (inclusief fraaie omrol en weer verder in de berm; misstapje)
• yoghurt & havermout
• 3 roggebrood pindakaas
• 3 boterham pindakaas
• 1,3 kg rauwe groente
• 2 appels
• 1 peer
• 1 bastogne
• avondeten: kekers, lading groente, wat spekjes & worst
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 19:43:50 #231
70532 loveli
N
pi_109101100
1 blaar :')
crap in = crap out
pi_109101259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:43 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nog steeds geen hummus gevonden bij de AH trouwens, en ik ben zo nieuwsgierig :'(.
Bij mijn AH staat het in het koelvak waar ook de huzarensalade en andere lekkere smeerseltjes voor op toastjes staan. :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_109101298
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:43 schreef Viking84 het volgende:
Ook niet bij de italiaanse potjes afdeling? Daar ligt het volgens mij altijd wel tussen de potjes paprika, olijven, tapenade etc. Zit in een plat glazen potje van het merk 'Merza' (zwart label volgens mij).
pi_109101344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:47 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ook niet bij de italiaanse potjes afdeling? Daar ligt het volgens mij altijd wel tussen de potjes paprika, olijven, tapenade etc.
Daar staat het ook inderdaad :Y
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:48:50 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109101385
Ik ga nog wel een keer kijken als ik er weer ben. En anders vraag ik!
Niet meer actief op Fok!
pi_109101407
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:48 schreef Viking84 het volgende:
Altijd mooi.. Dan staat zo'n vakkenvuller je een beetje glazig aan te kijken omdat hij niet weet wat het is. :D
pi_109101442
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:48 schreef Viking84 het volgende:
Hm, ik schat de gemiddelde vakkenvuller bij mijn AH even in en ik denk niet dat die de hummus weten te vinden. :')
pi_109101460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Altijd mooi.. Dan staat zo'n vakkenvuller je een beetje glazig aan te kijken omdat hij niet weet wat het is. :D
GMTA *;
pi_109101472
:W
pi_109101492
Ha, hier werken veel marokkanen dus die weten perfect wat hummus is!
pi_109101542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef Perruche het volgende:
Ieder nadeel heb z'n voordeel. :D

Sorry, slecht grapje. :')
pi_109101556
:W

Anna, dat is niet normaal. Tenzij ze zich enorm bij je thuisvoelen :P

Ik ga vlug de laatste dingen in vazen mikken en boeketjes maken O+

8 uur klaarrr *O*
pi_109101565
quote:
:')
pi_109101626
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:51 schreef Nallie het volgende:

[..]

sorry :')
pi_109101654
Het is zo herkenbaar hahaha
pi_109102097
mijn D is geeindigd in 3 rijstewafels met hummus ( :') ) en 2 rijstewafels met pindakaas en hagelslag.

Sterkte met je schoonfamilie Anna, hoe lang blijven ze?
pi_109102107
Raad eens wie er wederom op haar overwerkende kerel zit te wachten? :').
pi_109102160
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Raad eens wie er wederom op haar overwerkende kerel zit te wachten? :').
ik zou dat wel een pietsie beetje zat worden :X

Krijgt hij zijn overuren uitbetaald?
pi_109102367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:59 schreef _aurum_ het volgende:
mijn D is geeindigd in 3 rijstewafels met hummus ( :') ) en 2 rijstewafels met pindakaas en hagelslag.

Sterkte met je schoonfamilie Anna, hoe lang blijven ze?

Nog tijd genoeg om dit te verbeteren! ~O>
pi_109102455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik zou dat wel een pietsie beetje zat worden :X

Krijgt hij zijn overuren uitbetaald?
Ja, dat word ik het inmiddels ook wel... Hij zou iets na zeven uur thuis zijn. :').

En nee. :X .
pi_109102488
:% zo, dat ging lekker..
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:10:07 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109102779
quote:
Hier ook :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 20:11:11 #253
70532 loveli
N
pi_109102829
Sterkte met overwerkers en schoonfamilie. Treinkaartjes zijn bij de Appie 16 euro, dus stuur ze naar de Jumbo.

Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een hartgrondige gloeiende rothekel heb aan lopen. Of een slecht humeur.
crap in = crap out
pi_109102837
Zou hij daarom recent die enorme loonsverhoging hebben gehad? Misschien heeft hij (onbewust) ook het gevoel dat hij daar een tandje extra voor moet bijzetten? Maar het is niet leuk, nee.

Mijn vriend moet ook veel overwerken in deze tijd van het jaar, maar dat weet ik van tevoren. Als je je er op in kan stellen is het al weer een stuk dragelijker.
pi_109102865
Nou vik dan heb je zo je hummus te pakken!

loveli ik gok het eerste :')
pi_109103188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:11 schreef Goodbye het volgende:
Zou hij daarom recent die enorme loonsverhoging hebben gehad? Misschien heeft hij (onbewust) ook het gevoel dat hij daar een tandje extra voor moet bijzetten? Maar het is niet leuk, nee.

Mijn vriend moet ook veel overwerken in deze tijd van het jaar, maar dat weet ik van tevoren. Als je je er op in kan stellen is het al weer een stuk dragelijker.
Nee, dat geloof ik niet. Het is gewoon heel druk nu. Ze gaan verhuizen, wat hij grotendeels regelt, er moeten nieuwe mensen aangenomen worden met wie 'ie sollicitatiegesprekken moet voeren, paar enorme orders gekregen, en dat gewoon naast z'n gewone werk. Een voordeel: hij heeft ook een assistent aangenomen, per 1 april. :P .

Hij zou alleen inmiddels wel al een uur geleden thuis zijn.
pi_109103190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, dat word ik het inmiddels ook wel... Hij zou iets na zeven uur thuis zijn. :').

En nee. :X .
Hij is gek.. Of compenseert hij ze wel ergens?
-edit- na de drukte een huuuge vakantie dus ;)
pi_109103289
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hij is gek.. Of compenseert hij ze wel ergens?
Nope. Geen tijd voor.
pi_109103427
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet. Het is gewoon heel druk nu. Ze gaan verhuizen, wat hij grotendeels regelt, er moeten nieuwe mensen aangenomen worden met wie 'ie sollicitatiegesprekken moet voeren, paar enorme orders gekregen, en dat gewoon naast z'n gewone werk. Een voordeel: hij heeft ook een assistent aangenomen, per 1 april. :P .

Hij zou alleen inmiddels wel al een uur geleden thuis zijn.
Oh, dat hij een assistent krijgt betekent in ieder geval wel dat er gesignaleerd is dat hij teveel werk heeft ;) Dus hopelijk istie in de zomer wel weer lekker op tijd thuis! :7 O+
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:23:54 #260
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109103578
Ben ik blij dat vriendje en ik hetzelfde doen, toch gemakkelijker om te begrijpen als er weer een van ons 2 veel te laat thuis is...Maar het is natuurlijk super frustrerend.

Lijstje:
O: 250 mg magere kwark met muesli
T: pompelmoes
T: worteltjes
L: Veel te lang op de trein gezeten en dus razende honger. 1 bruine boterham jonge kaas. 3 witte boterhammen (de bruine waren op) jonge kaas + ham. 1 witte boterham zwarte chocopasta. Fail!
T: paprika en tomaatjes, handje wokkels
D: 2 stronken brocolli met wat kokosmelk, gember en dergelijke in de wok
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109103627
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:19 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nope. Geen tijd voor.
Hmm nou ja dan hoop ik maar op goede salariële compensatie :)
Is overwerken gebruikelijk waar hij werkt?
pi_109104221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:03 schreef Nallie het volgende:

[..]

Nog tijd genoeg om dit te verbeteren! ~O>
Meh, het is goed zo. Vandaag is rotdag. Morgen eet ik weer netjes :Y
pi_109104308
quote:
OMG O+ begin jij nou ook al :')
pi_109104413
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:35 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik controleer je lijstje morgen hoor :P
Waarom is het een rotdag? Of niks naars?
pi_109104542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:37 schreef Nallie het volgende:

[..]

OMG O+ begin jij nou ook al :')
Ik mag dan wel een man zijn, maar kittens en puppies: O+
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 20:43:08 #267
70532 loveli
N
pi_109104629
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:35 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:*
crap in = crap out
pi_109104857
Animals *O*

Ik heb hoofdpijn en wil met Aurum mee-eten :+

Heb net een zak tortilla rolls geopend :@ en een bakje gepakt ^O^
En gedroogde abrikozen :9
pi_109105094
Viskoekjes waren lekker! Aan de salade moet ik nog even sleutelen, was nog niet helemaal naar mijn zin.

Vik: Wat vervelend die verstopping. Ga je van banaan ook niet verstoppen trouwens? Nou goed, hopen dat brood en lijnzaad helpen :*

En ik ben echt gezegend met mijn schoonouders. Sterkte Anna!
pi_109105420
Omnomnom lekkere bak 0%Griekse kwark met banaan en amandelen. Nu zit ik op een keurige 1800 kcal totaal met een mooie verdeling (45/27/27). Tevreden is :Y
pi_109105708
Ik heb een briljant einde van mn training bedacht. Thuis gewoon alle trappen 2 keer op en af rennen. *)
En over anderhalve week zit ik in een nieuw gebouw, op de 11e verdieping, dus kan ik mooi iedere dag met de trap. B-)

En verder ben ik moe, wens ik een ieder sterkte toe die dat kan gebruiken en moet ik even een toffe foto uitzoeken die kan gaan fungeren als sticker op mn werklaptop.
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 21:08:08 #272
70532 loveli
N
pi_109106000
crap in = crap out
pi_109106061
O: vanillekwark
T: gekookt ei, volkoren boterham garnalensalade
L: garnalen-rijstsalade met mango
T: gekookt ei
D: 2 vieze pizza slices tijdens overwerken (rest van de pizza niet op gegeten)
T: parmaham, amandelen

Morgen:
O: griekse yoghurt met honing
T: banaan, ijskoffie
L: 3 volkoren boterhammen met kaas
T: amandelen, hele rode paprika
S: 45 minuten fietsen, Jillian dag 2, 3 a 4 km hardlopen
T: stuk gerookte kip
D: risotto met parhamam en rucola
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:11:34 #274
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109106170
Lijstje
s. Kwartier hardlopen
o. ei, melk met 2 eetlepels muesli, duits broodje met boter en jam
t. grapefruit
l. Gehaktbal en 200 gram koolsalade
t. hand drop
d. Halve pizza, vla, calvados
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109106418
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje
s. Kwartier hardlopen
o. ei, melk met 2 eetlepels muesli, duits broodje met boter en jam
t. grapefruit
l. Gehaktbal en 200 gram koolsalade
t. hand drop
d. Halve pizza, vla, calvados
Beetje karig Tink... misschien nog wat fruit ter compensatie?
pi_109106441
In totaal 3.7km gelopen volgens Runkeeper, voor de toekomst dus nog een iets groter rondje uitzoeken.
Maar op dit moment is deze perfect.
pi_109106480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:15 schreef Sarabi het volgende:
In totaal 3.7km gelopen volgens Runkeeper, voor de toekomst dus nog een iets groter rondje uitzoeken.
Maar op dit moment is deze perfect.
^O^ netjes!! ik doe het je niet na! :N
pi_109106624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

^O^ netjes!! ik doe het je niet na! :N
Wel met wandelen tussendoor he :D zo'n ster ben ik niet in hardlopen.
pi_109106656
Spaghetti van mama O+

Verder misselijk en koppijn, dus zo lekker mijn bed in :)
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:19:59 #280
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109106677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:15 schreef Nallie het volgende:

[..]

Beetje karig Tink... misschien nog wat fruit ter compensatie?
Goed plan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109106999
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wel met wandelen tussendoor he :D zo'n ster ben ik niet in hardlopen.
Dan nog :P ik kan niet rennen :N ;)
pi_109107015
Eindlijst:

O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: banaan, koffie verkeerd
L: speltbroodje geitenkaas, salade van kikkererwten en een blikje tonijn
T: bio reepje en 5 cherrytomaatjes
T: paar nootjes
D: quinoa salade met linzen/paprika/tomaat/courgette en tahini dressing
T: 2 abrikozen, 2 pruimen en wat kokos

Ik vind m mooi, morgen weer sporten :Y
pi_109107219
Ik neem nog een sinaasappel! Die heb ik wel verdiend :+ w/
pi_109107320
Mijn telefoon is vandaag gestolen.. FML ;(
Worry is a misuse of imagination
pi_109107328
mooi lijstje Nallie!

Die van mij:

O: yoghurt met bosbessenprut, granola en nog wta muesli
B: half uurtje wandelen
L: kom tomatensoep, salade met van alles, gekookt ei
T: bakje yoghurt met wat granola.
T: 2 handen droge havervierkanten, soort muesli. ongeveer 200 kcals denk ik.
D: zuurkoolstamppot zonder spekjes of worst, met wat geitenkaas
S: uur volleyballen
T: bak yoghurt met bosvruchtenprut, wat granola
T: 2 oatmeal cookies.

Tis misschien wat veel...
pi_109107398
Thuis. :X .
pi_109107414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:11 schreef Goodbye het volgende:

Hoezo deze tijd van het jaar :)?
pi_109107491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:26 schreef Nallie het volgende:
Eindlijst:

O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: banaan, koffie verkeerd
L: speltbroodje geitenkaas, salade van kikkererwten en een blikje tonijn
T: bio reepje en 5 cherrytomaatjes
T: paar nootjes
D: quinoa salade met linzen/paprika/tomaat/courgette en tahini dressing
T: 2 abrikozen, 2 pruimen en wat kokos

Ik vind m mooi, morgen weer sporten :Y
Mooi.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 21:36:30 #289
70532 loveli
N
pi_109107501
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:32 schreef Probability het volgende:
Crap! Ben je verzekerd?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 21:36:53 #290
70532 loveli
N
pi_109107527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:34 schreef Probability het volgende:

[..]

Hoezo deze tijd van het jaar :)?
Belastingen?
crap in = crap out
pi_109107685
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:51 schreef Nallie het volgende:

[..]

Het staat hier ook wel prominent in de schappen :P
pi_109107728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Crap! Ben je verzekerd?
Niet extra, gewoon uit m'n tas in het lokaal terwijl ik een presentatie stond te geven en niemand er in of er uit kwam -O- Dubbel -O- -O-
pi_109107737
Lekker lijstje wel Jagar, inderdaad wat veel. Vooral je T's zijn wat calorierijk... deels vervangen door groente?
pi_109107742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Belastingen?
Ah die sector. Oké.
pi_109107763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Niet extra, gewoon uit m'n tas in het lokaal terwijl ik een presentatie stond te geven en niemand er in of er uit kwam -O- Dubbel -O- -O-
Oh das erg zeg!
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:46:14 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109108116
Ik heb contact met een vrouw van wie ik blij word :s). En ze is niet verliefd/verloofd/getrouwd/moeder :o.

En dan ga ik nu slapen. Trusten Slankies :W.
Niet meer actief op Fok!
pi_109108151
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb contact met een vrouw van wie ik blij word :s). En ze is niet verliefd/verloofd/getrouwd/moeder :o.

En dan ga ik nu slapen. Trusten Slankies :W.
*O*
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:50:47 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109108441
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb een briljant einde van mn training bedacht. Thuis gewoon alle trappen 2 keer op en af rennen. *)
En over anderhalve week zit ik in een nieuw gebouw, op de 11e verdieping, dus kan ik mooi iedere dag met de trap. B-)

En verder ben ik moe, wens ik een ieder sterkte toe die dat kan gebruiken en moet ik even een toffe foto uitzoeken die kan gaan fungeren als sticker op mn werklaptop.
Ik zou 8 trappen op moeten, maar ik heb weinig zin om als een stervend paard boven te komen. Anderszijds: miss moet ik het juist wel doen en dan steeds iets minder kapot boven komen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_109109050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Niet mogelijk om iedereen uit die groep aan te spreken en zeggen dat ze de telefoon ergens anoniem achter kunnen laten? Beetje dreigen met aangifte doen etc.
pi_109109194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zou 8 trappen op moeten, maar ik heb weinig zin om als een stervend paard boven te komen. Anderszijds: miss moet ik het juist wel doen en dan steeds iets minder kapot boven komen :P.
Als het goed is ben je binnen een minuut hersteld met jouw conditie. :)
En je hoeft niet omhoog te rennen natuurlijk, je mag ook rustig de trap op lopen. :P
Doe wat je niet durft.
pi_109109663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:32 schreef Probability het volgende:
Balen! Weet je ckr dat je m niet bent verloren tijdens leswisseling ofzo??

Mm net lekker 2 bonbons op O+
En ook patatjes en kaassouffle ;(

Not good..

Nu ff criminal minds kijken en dan slapen!!
~ Bonito La Risa ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')