abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109081732
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door creepycookie op 14-03-2012 11:42:25 ]
pi_109081745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:56 schreef creepycookie het volgende:
Ik heb zojuist vernomen dat het morgen (in Utrecht) 19 graden wordt, met zon. *O*
Hier zou het vandaag 17 graden met zon zijn..

-O- ;(
Ja doei.
pi_109081760
19 graden is wel heel optimistisch volgens mij. Helga zei gister 16 :Y
Be someone that makes you happy
pi_109081766
Ik vind strijken ook zo zinloos en irritant. Ooit is er 1 iemand mee begonnen en nu moeten we allemaal strijken. Als ik ooit een tijdmachine uitvind dan ga ik degene die begonnen is met strijken omleggen..
pi_109081810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

Das ook nog behoorlijk, maar je wilde ook zwaarder worden toch? Ik zit gemiddeld tussen 2000-en 2500 kcal.
Er moeten inderdaad wat kg's bij en het gaat op deze manier best goed. Het meeste wat er bij komt lijkt spier te zijn. :) Die 2000-2500 moet voor jou prima zijn om nog wat gewicht te verliezen.
pi_109081813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:54 schreef Adelie het volgende:
En je hoeft ook niet iedere dag te schoonmaken en tv te kijken ;). Dus naast het strijken kan je dat ook makkelijk een keer schrappen :+
haha ja. Ik denk wat hpkw al zegt, eerst lichte maaltijd, dan een Jillian sessie, en dan avond eten!

En strijken vind ik juist wel leuk :@ Lekker ontspannend, om de maandagavond tijdens Voetbal International *) En mijn vriend draagt veel blousjes & polo's... Dus dan is t ook wel nodig ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_109081820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef the85mc het volgende:
Ik vind strijken ook zo zinloos en irritant. Ooit is er 1 iemand mee begonnen en nu moeten we allemaal strijken. Als ik ooit een tijdmachine uitvind dan ga ik degene die begonnen is met strijken omleggen..
Nee hoor :')
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 10:59:46 #8
70532 loveli
N
pi_109081825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef the85mc het volgende:
Dat heb ik even gemist geloof ik.
crap in = crap out
pi_109081827
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

-O- ;(
Bij on morgen 17 graden met zon! O+
~ Bonito La Risa ~
pi_109081828
Welnee, strijken is optioneel. Kwestie van de was goed ophangen, en dan hoeft het niet meer. Of koop strijkvrije dingen.

En 19 graden! :o Vandaag is het best koud, dus ik ben benieuwd ;)
pi_109081833
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:59 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

haha ja. Ik denk wat hpkw al zegt, eerst lichte maaltijd, dan een Jillian sessie, en dan avond eten!

En strijken vind ik juist wel leuk :@ Lekker ontspannend, om de maandagavond tijdens Voetbal International *) En mijn vriend draagt veel blousjes & polo's... Dus dan is t ook wel nodig ;)
Dat mag Mr.Mo lekker zelf doen als hij die dingen wil/moet dragen.
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 11:00:25 #12
70532 loveli
N
pi_109081843
Joggingpakken hoef je ook niet te strijken.
crap in = crap out
pi_109081859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat mag Mr.Mo lekker zelf doen als hij die dingen wil/moet dragen.
Haha, ja maar ik vind t niet erg om te doen :+
~ Bonito La Risa ~
pi_109081863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist geloof ik.
*; *;
Ja doei.
pi_109081880
Ik voel me aangesproken door de TT :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:03:04 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109081931
Oek oek!

Li en Mo, wat zitten jullie goed op een lijn vandaag *; Ik heb niet eens een strijkplank, als ik iets zie in de winkel wat eruit ziet alsof ik het zou moeten strijken dan koop ik het al niet (of twijfel ik iig harder!) :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109081983
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Haha, ja maar ik vind t niet erg om te doen :+
Ik vind het ook wel ontspannend hoor, om te strijken. :)
En ik vind het er ontzettend onverzorgd uitzien wanneer je een nette broek of blouse aanhebt die overduidelijk niet gestreken is.

Maar hé, als je niet wilt strijken, moet je het vooral niet doen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109082033
Ik ga morgen lekker hardlopen in het zonnetje denk ik. Heb mijn motivatie hervonden geloof ik.
Moet alleen nog zo'n armband voor mn iphone halen, dat rent wat makkelijker ;)
Nog tips?
Be someone that makes you happy
pi_109082034
Ik heb echt een intense hekel aan strijken.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_109082045
Misschien gaat het dan mis bij ophangen. M'n overhemden moet ik wel strijken.. de rest geloof ik wel
pi_109082073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

-O- ;(
hier maar 13 maar wel zon.. Maar het is grijs en bewolkt net nu ik vandaag minder uren hoef te werken :(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_109082124
Ik strijk zelfs de onderbroeken van mijn lief.
Vind ik leuk. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_109082157
Nu ik hier toch zit te wachten op mijn queries, lijstjestijd!

Gister:
O: koffier verkeerd, havermout, melk, appel
T: boterham brandnetelkaas
L: bak lasagna (heel veel groente, weinig pasta)
T: boterham brandnetelkaas, bakje griekse yoghurt
D: Hamburger met frietjes bij Hotel New York en de helft van een stuk :9~ chocoladetaart! :9~

Vandaag:
O: koffier verkeerd, havermout, melk, appel
T: oranje mini paprika's, boterham brandnetelkaas
L: bak lasagna (heel veel groente, weinig pasta)
T: boterham brandnetelkaas, bakje griekse yoghurt
D: krieltjes uit de oven (met rozemarijn en zeezout) en sla
T: kwark
S: 3,5 km roeien en half uur krachttraining. Misschien toch maar weer eens een keer mn core stability oefeningen, want daar had ik gister echt geen puf meer voor toen ik thuis kwam.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109082256
Oeh, chocoladetaart :9

Lijstje van gister

O: 2 boterhammen schwarzwalder schinken
L: 2 boterhammen schwarzwalder schinken
T: mininepmagnum
D: braadworstje, iets van een halve kg groenten
T: yoghurt

Geen fruit dus. Vandaag wel.

Planning:
O: boterham worst
T: appel, boterham worst
L: boterham worst, soepje
T: appel
D: pizza (ivm overwerk)
t: yoghurt
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_109082293
Yess Sigur Ros! Ik dacht al dat het niet meer doorging! Meteen alarmpje zetten!

Ik had een soort tabouleh van de quinoa gemaakt en goed afgespoeld voor het klaarmaken, dus het zal wel gewoon oude/slechte quinoa geweest zijn.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')