Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Franknfurter het volgende:
als ik jou was zou ik eens even heel snel een psychiater zoeken. Het paranoide gevoel is nog tot daar aan toe, maar mensen en dieren mishandelen getuigt van een veel groter probleem. Dit is niet om je af te kraken maar je het een probleem dat groter is dan 'ik ben gepest'. Je hebt waarschijnlijk een trauma van het pesten én de omgang met je ouders, waardoor je nu een agressieprobleem hebt.
Dus mijn advies is écht om zo snel mogelijk een psychiater te zoeken en het daar vooral niet te snel op te geven als het pijnlijk wordt.
Wat dacht je van het afreageren op andere mensen danquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.
dit dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben vroeger ook jaren gepest op de basisschool en middelbare school. Ik heb daar veel onzekerheid aan overgehouden. Verder denk ik bijvoorbeeld nog steeds als er gelachen wordt in mijn omgeving dat ik uitgelachen wordt (dat werd ik vroeger ook).
Mijn ouders zeggen nu steeds dat ik niet zo hard moet zijn en meer mijn gevoelens moet uiten.
Dieren en mensen mishandelen heb ik nog nooit gedaan. Dus ik raad je aan om hulp te gaan zoeken.
Dat vind ik dolkomisch natuurlijk, duh.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:21 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Wat dacht je van het afreageren op andere mensen dan![]()
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Lithia het volgende:
Enige wat bij mij gebeurde was dat ik enorm veel moeite had om mensen te vertrouwen en extreme zelfhaat. Kon het goed verbergen though, niemand die dit wist als ik niets had verteld. Later professionele hulp gezocht, verhuisd en een nieuw leven opgepikt.
Nu heb ik veel meer zelfvertrouwen en ik ebn nu een klein beetje minder streng op mezelf, maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Was een rustige, vrij intelligente maar daardoor denk ik wel wat sullig jochie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijkquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:
[..]
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
Ben daar geweest maar helpt niet. Bovendien de vraag zou jij je eigen stront eten door die hele beerput van vroeger weer opnieuw open te trekken?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je moet echt serieus hulp zoeken.
Dat klinkt zo afkrakerig of negatief maar het is niet zo bedoeld.
Mensen of dieren slaan of mishandelen door problemen of dingen die je mee hebt gemaakt vroeger.. dat is gewoon totaal niet goed.
Ook voor jezelf niet uiteraard.
Dus niet bang zijn.
Gewoon GGZ bellen of doorverwezen worden door je huisarts.
Je word echt niet lullig behandeld en er word dan ook naar je verhaal geluisterd en gekeken van hoe je geholpen kan worden.
(medicatie kan altijd besproken worden.. je wil dan ook niet naar een psychiater maar een psycholoog)
En misschien helpt dat alleen al.
Dat iemand luistert.
Invloed op gedrag heeft zoiets altijd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:
[..]
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
Ah ja, meisjes.vrouwen projecteren negatieve emoties meestal op zichzelf en mannen op hun omgeving maar is wel mooi dat je er aan kan werken voor jou zelfquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:27 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijk).
Ok kan je wel zo doen maar in een relatie is dat funest. Dan heb je teveel 2 gezichten en gaan ze weg die meiden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.
Die meiden komen waarschijnlijk toch niet, maar dat even terzijde. Ik laat alleen die andere gezicht zien als mensen echt heel vervelend beginnen te worden. Normaal gesproken doe ik dat niet, vandaar die 95% in mijn post. De 5% hoort bij de interacties met vervelende mensen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:31 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ok kan je wel zo doen maar in een relatie is dat funest. Dan heb je teveel 2 gezichten en gaan ze weg die meiden.
Ja tuurlijk, logisch.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Invloed op gedrag heeft zoiets altijd.
Vrouwen halen het slechtste in je naar boven. Instinctief, omdat ze willen weten of jij met hun jongen kunt handelen zonder ze iets aan te doen als ze vervelend gaan doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Die meiden komen waarschijnlijk toch niet, maar dat even terzijde. Ik laat alleen die andere gezicht zien als mensen echt heel vervelend beginnen te worden. Normaal gesproken doe ik dat niet, vandaar die 95% in mijn post. De 5% hoort bij de interacties met vervelende mensen.
Joa, je open proberen te stellen aan anderen, zodat ze je een handje kunnen helpen, helpt ook vaak goed. Tenminste, dan weet je dat je er niet alleen voor staat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ah ja, meisjes.vrouwen projecteren negatieve emoties meestal op zichzelf en mannen op hun omgeving maar is wel mooi dat je er aan kan werken voor jou zelf
Het is lastig als je dat doet en men laat je vallen en probeert je op iedere manier mogelijk te kwetsen. Keer op keer weer. Mensen zomaar vertrouwen gaat steeds lastiger, hoe ouder ik word.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:40 schreef Lithia het volgende:
[..]
Joa, je open proberen te stellen aan anderen, zodat ze je een handje kunnen helpen, helpt ook vaak goed. Tenminste, dan weet je dat je er niet alleen voor staat.
Ik zal kleine kinderen nooit iets aan doen. Dat doe ik nu ook niet, ook al luisteren ze niet naar mij. Ik heb het over een heel specifieke manier van vervelend zijn. Ik zie dat je er moeite mee hebt om goed te interpreteren over wat voor soort "vervelend" ik het heb.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:37 schreef superkoos het volgende:
[..]
Vrouwen halen het slechtste in je naar boven. Instinctief, omdat ze willen weten of jij met hun jongen kunt handelen zonder ze iets aan te doen als ze vervelend gaan doen.
Hele nare, primaire emoties zijn dat. Bij sommige andere zoogdieren zie je dat gedrag ook terug. Ook bij zwanen trouwens.
Nou laat ik het zo stellen, ik zou nooit nimmer niet op een reünie komen, ook niet na 50 jaar. Ik ben helemaal klaar met die lui eigenlijk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:38 schreef RenRen- het volgende:
Wat het met me gedaan heeft, op dit punt, is dat ik mensen niet vertrouw, ik zal niet snel bij klasgenoten op bezoek gaan (Lees, laten we daar maar een jaartje mee wachten), als iemand bevriend wil raken of aardig doet ben ik argwanend en kijk de kat uit de boom. Ik wil niet weer gekwetst worden door mensen waar ik een vriendschap mee opbouw die dan geen zin meer hebben in mijn gezelschap.
Ik heb hetzelfde als jouw vorige post. Toch heb ik het geluk om een handvol mensen in mijn leven te hebben, waar ik op kan steunen. De risico datje gekwetst wordt zal er altijd zijn. Ik ben gewoon een sucker dat weigert om alleen te zijn, want ik verdrink snel in zelfmedelijden en zelfhaat. En een sucker die mensen altijd een kans geef, hoe veel pijn ze me ook geven (want, ik geef mezelf tenslotte de schuld, niet anderen). Het duurde lang voordat ik mezelf 100% kan openen, maar ik kom er wel, daar heb ik wel vertrouwen in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:41 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Het is lastig als je dat doet en men laat je vallen en probeert je op iedere manier mogelijk te kwetsen. Keer op keer weer. Mensen zomaar vertrouwen gaat steeds lastiger, hoe ouder ik word.
Ik heb 2 echt leuke middelbare school-jaren gehad. Dat was toen ik van de andere school af werd getrapt omdat ik de pesterijen niet de baas kon worden. Toen heb ik 2 leuke laatste jaren gehad met vrienden en al. De eerste school, waar ik 3 jaar heb gezeten, werd ik heel erg gepest. Ik heb er leuke vrienden aan overgehouden, maar die zaten niet in mijn klas. Dus ik snap heel goed waar je het over hebt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo stellen, ik zou nooit nimmer niet op een reünie komen, ook niet na 50 jaar. Ik ben helemaal klaar met die lui eigenlijk.
Ik heb ook wel mensen in mijn leven waar ik op kan steunen, ook een handvol, maar op school heb ik dat eigenlijk niet. Ik heb dagen dat niemand met me praat. Ik ben 21, doe mijn eigen ding en kan er prima mee omgaan, maar sommige dagen zijn best eenzaam. Want de laatste jaren was het geen risico, maar een zekerheid dat ik gedumpt zou worden door 'vrienden', dus daar heb ik nu geen zin meer in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:45 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als jouw vorige post. Toch heb ik het geluk om een handvol mensen in mijn leven te hebben, waar ik op kan steunen. De risico datje gekwetst wordt zal er altijd zijn. Ik ben gewoon een sucker dat weigert om alleen te zijn, want ik verdrink snel in zelfmedelijden en zelfhaat. En een sucker die mensen altijd een kans geef, hoe veel pijn ze me ook geven (want, ik geef mezelf tenslotte de schuld, niet anderen). Het duurde lang voordat ik mezelf 100% kan openen, maar ik kom er wel, daar heb ik wel vertrouwen in.
Is niet zo dramatisch, ik begrijp het wel. Maarja, ik had het dus over die handvol mensen waar je op kan steunen, wat jij dus ook hebt. Mensen vertrouwen in het algemeen is een ander verhaal, maar dat is bij mij ook een stuk beter geworden nadat ik verhuisd ben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:49 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik heb 2 echt leuke middelbare school-jaren gehad. Dat was toen ik van de andere school af werd getrapt omdat ik de pesterijen niet de baas kon worden. Toen heb ik 2 leuke laatste jaren gehad met vrienden en al. De eerste school, waar ik 3 jaar heb gezeten, werd ik heel erg gepest. Ik heb er leuke vrienden aan overgehouden, maar die zaten niet in mijn klas. Dus ik snap heel goed waar je het over hebt.
[..]
Ik heb ook wel mensen in mijn leven waar ik op kan steunen, ook een handvol, maar op school heb ik dat eigenlijk niet. Ik heb dagen dat niemand met me praat. Ik ben 21, doe mijn eigen ding en kan er prima mee omgaan, maar sommige dagen zijn best eenzaam. Want de laatste jaren was het geen risico, maar een zekerheid dat ik gedumpt zou worden door 'vrienden', dus daar heb ik nu geen zin meer in.
Ik herken me wel in wat je post, dat heb ik heel lang gehad, maar nu niet meer. Ik wil geen hoop meer hebben (Dat klinkt dramatisch, maar zo bedoel ik het niet). Ik wil geen vrienden meer in de klas of iets. Het hoeft van mij niet meer, vage kennissen zijn genoeg.
Dat is wel een goed teken!quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:56 schreef Lithia het volgende:
[..]
Is niet zo dramatisch, ik begrijp het wel. Maarja, ik had het dus over die handvol mensen waar je op kan steunen, wat jij dus ook hebt. Mensen vertrouwen in het algemeen is een ander verhaal, maar dat is bij mij ook een stuk beter geworden nadat ik verhuisd ben.
Hoe is dat gekomen dan? Of stel ik een rare vraag?quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben echt helemaal alleen. Ik heb die "handvol mensen" niet. Ik heb ook bijna geen contact met mijn ouders, terwijl ik wel in hetzelfde huis woon. Ik denk dat ik hier op het forum in 1 dag meer zeg dan wat ik zeg tegen mijn ouders in 1 week.
Daarom zei ik ook dat ik het geluk heb om ze te ontmoeten. Er zijn namelijk ook mensen zoals jij, die helemaal niemand heeft. Hierom hecht ik veel waarde aan ze.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben echt helemaal alleen. Ik heb die "handvol mensen" niet. Ik heb ook bijna geen contact met mijn ouders, terwijl ik wel in hetzelfde huis woon. Ik denk dat ik hier op het forum in 1 dag meer zeg dan wat ik zeg tegen mijn ouders in 1 week.
Ik denk dat dat deels in je aard moet zitten. Maar dat traumatische gebeurtenissen dit getriggerd kunnen hebben of verergerd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:28 schreef RM-rf het volgende:
Heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje slap en kortzichtig om bepaalde misdragingen heel makkelijk af te schuiven op 'ik ben gepest vroeger'...
als ik in de OP lees dat je bv je partner slaat in relaties, dieren mishandelt, crimineel en geweldadig was, vind ik het alelrminst gepast jezelf gelijk als 'slachtoffer' presenteren...
Ik vind het wel gepast in combinatie met andere psychische issues.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:28 schreef RM-rf het volgende:
Heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje slap en kortzichtig om bepaalde misdragingen heel makkelijk af te schuiven op 'ik ben gepest vroeger'...
als ik in de OP lees dat je bv je partner slaat in relaties, dieren mishandelt, crimineel en geweldadig was, vind ik het alelrminst gepast jezelf gelijk als 'slachtoffer' presenteren...
quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:08 schreef superkoos het volgende:
Reageerde het wel vaak af op de hond bijvoorbeeld door hem te mishandelen psychisch of lichamelijk.
heb jij ooit iemand gepest?quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:45 schreef Aliana het volgende:
[..]Wat.
Ik ben nooit gepest, dus ik zal het wel weer niet begrijpen, maar dat is vreselijk. Vreselijk. Ik hoop dat je die hond nu niet meer hebt?
Verder ken ik eigenlijk ook weinig mensen die gepest zijn, de paar die ik kende waren net zoals jij enorme aanstellers en alles kwam door dat vroegere gepest. Wat ik zo'n storende eigenschap/dooddoener vind.
Nee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
heb jij ooit iemand gepest?
Hier stopte ik met lezen. Het kan me werkelijk geen ene fuck schelen of jij gepest bent vroeger knul, en wat mij betrefd zul je het ook gewoon verdiend hebben. Dus voel je maar minderwaardig want dat ben je ookquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:08 schreef superkoos het volgende:
Reageerde het wel vaak af op de hond bijvoorbeeld door hem te mishandelen psychisch of lichamelijk.
nee, dit is inderdaad niet goed te praten maar niemand verdient het om gepest te worden. Mensen die pesten goedpraten zouden het zelf eens even moeten ervaren, dan piepen ze wel anders.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:55 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Het kan me werkelijk geen ene fuck schelen of jij gepest bent vroeger knul, en wat mij betrefd zul je het ook gewoon verdiend hebben. Dus voel je maar minderwaardig want dat ben je ook
Ja ja. Het zal wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
nee, dit is inderdaad niet goed te praten maar niemand verdient het om gepest te worden. Mensen die pesten goedpraten zouden het zelf eens even moeten ervaren, dan piepen ze wel anders.
Wat weet jij dan wat het met iemand anders doet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:52 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nee.
Maar bij ons in de klas zat (gelukkig) ook nooit iemand die echt gepest werd. Meer dat groepjes gedoe.
Hoezo?
Dat sowieso.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben ook van mening dat hij problemen heeft en dat het gepest die problemen alleen maar heeft versterkt.
Het is gewoon zo dat andere mensen dit oppikken en je erop pakken. En dat is het nare ervan. Dat maakt dat gevoel alleen erger.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef RoadrunnerX het volgende:
Door strenge ouders is mijn opvoeding navenant. Niet dat ik direct gepest werd of wordt, maar ik merk dat je toch als "een eitje" wordt gezien. Het was niet in mijn voordeel dat ik 's avonds bijna nooit meer naar buiten mocht terwijl het kleinste grut vaak nog het grootste plezier had.
Uitgaan is ook maar heel kort geweest, toen ik het te laat maakte en bovendien bleef hangen op school was dat gelijk afgelopen. Ja, minderwaardig gevoel, dat krijg je daardoor.
Ja ik zei toch ook: Ik ben nooit gepest, dus ik zal het wel weer niet begrijpen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat weet jij dan wat het met iemand anders doet?
Tja die hond was onmacht denk ik. Was af en toe een rotschop en soms bond ik hem vast aan een hek en liet ik hem de halve avond daar alleen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:05 schreef roos94 het volgende:
ik ken genoeg mensen die erg gepest zijn maar die mishandelen hun hond ook niet
Uit je reacties denk ik ook niet dat je het snapt. Niet iedere gepeste vervalt in een slachtofferrol, niet iedere gepeste gaat zijn hond mishandelen, daar zit meer achter. Maar het kan wel iets triggeren, pesten doet veel met je en haalt soms dingen in mensen naar boven die er anders niet waren gekomen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:04 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja ik zei toch ook: Ik ben nooit gepest, dus ik zal het wel weer niet begrijpen.
Mijn ouders waren vroeger ook zo. Ze waren inmiddels van gedachten veranderd zonder daar mij van op de hoogte te brengen. Ik heb de afgelopen paar maanden knallende ruzie met ze gehad. Het voelde wel goed zo even voor mezelf opkomen, maar ik had het helaas bij het verkeerde eind.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef RoadrunnerX het volgende:
Door strenge ouders is mijn opvoeding navenant. Niet dat ik direct gepest werd of wordt, maar ik merk dat je toch als "een eitje" wordt gezien. Het was niet in mijn voordeel dat ik 's avonds bijna nooit meer naar buiten mocht terwijl het kleinste grut vaak nog het grootste plezier had.
Uitgaan is ook maar heel kort geweest, toen ik het te laat maakte en bovendien bleef hangen op school was dat gelijk afgelopen. Ja, minderwaardig gevoel, dat krijg je daardoor.
Dat is geen onmacht, dat zijn bewuste acties die ik eerlijk gezegd niet onder "ik ben gepest" zou schuiven maar "Ik heb serieuze hulp nodig want er zit meer achter dan alleen gepest te zijn geweest". Het hoeft geen projectie te zijn, ik trap toch ook niet mijn hond in een zandbak omdat ik dat heb ervaren? Ik smijt mijn kat ook niet tegen een muur omdat ik dat weleens mee heb gemaakt. Onzin, zoek hulp.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef superkoos het volgende:
[..]
Tja die hond was onmacht denk ik. Was af en toe een rotschop en soms bond ik hem vast aan een hek en liet ik hem de halve avond daar alleen.
Moet wel een soort an projectie zijn, kan niet anders. Hond is trouwens gewoon 14 geworden wat best oud is voor een Golden Retriever
Het traumatiseert je waardoor je lompe dingen gaan doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Uit je reacties denk ik ook niet dat je het snapt. Niet iedere gepeste vervalt in een slachtofferrol, niet iedere gepeste gaat zijn hond mishandelen, daar zit meer achter. Maar het kan wel iets triggeren, pesten doet veel met je en haalt soms dingen in mensen naar boven die er anders niet waren gekomen.
Ik was 7 of 8 toen ik dat deed hoorquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dat is geen onmacht, dat zijn bewuste acties die ik eerlijk gezegd niet onder "ik ben gepest" zou schuiven maar "Ik heb serieuze hulp nodig want er zit meer achter dan alleen gepest te zijn geweest". Het hoeft geen projectie te zijn, ik trap toch ook niet mijn hond in een zandbak omdat ik dat heb ervaren? Ik smijt mijn kat ook niet tegen een muur omdat ik dat weleens mee heb gemaakt. Onzin, zoek hulp.
Hij deugd niet. Er is geen excuus voor om een onschuldig dier te gaan mishandelen. Er zijn wel meer mensen die vreselijk gepest zijn, en dan juist steun zoeken in een dier. Dat dier liefdevol behandelen, omdat dieren in tegenstelling tot mensen je waarderen om hele andere eigenschappen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
nee, dit is inderdaad niet goed te praten maar niemand verdient het om gepest te worden. Mensen die pesten goedpraten zouden het zelf eens even moeten ervaren, dan piepen ze wel anders.
Nou en of. Als ik naar binnen werd gehaald was het toch iets van lacherig: ha,ha,ha, hij moet naar binnen en naar bed, hihi.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:04 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Het is gewoon zo dat andere mensen dit oppikken en je erop pakken. En dat is het nare ervan. Dat maakt dat gevoel alleen erger.
Ja, dus? Dan heb je er al wel aanleg voor, want ik ben jaren gepest, het gaat nu zelfs nog door, ik denk dat ik 16 jaar ben gepest, met nu erbij geteld. Maar ik ga geen gestoorde dingen doen, of mijn vriend slaan. Ik zoek hulp als ik problemen heb in plaats van het af te reageren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:09 schreef superkoos het volgende:
[..]
Het traumatiseert je waardoor je lompe dingen gaan doen.
Sommige breken zelfs zo hard dat ze iedereen willen vermoorden. Denk maar aan die amerikaanse scholen of hier in nederland Kart Tates.
pesters moeten ze gewoon harder aanpakken om te beginnen op scholen
Oh ja dan is het goed.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:10 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ik was 7 of 8 toen ik dat deed hoor
Jij vind het ook nog grappig?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef superkoos het volgende:
[..]
Tja die hond was onmacht denk ik. Was af en toe een rotschop en soms bond ik hem vast aan een hek en liet ik hem de halve avond daar alleen.
Moet wel een soort an projectie zijn, kan niet anders. Hond is trouwens gewoon 14 geworden wat best oud is voor een Golden Retriever
Ja, ik heb mezelf wat dat betreft ook eens ingeschakeld maar ik heb het uitgemeten gekregen, dat wil je niet weten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn ouders waren vroeger ook zo. Ze waren inmiddels van gedachten veranderd zonder daar mij van op de hoogte te brengen. Ik heb de afgelopen paar maanden knallende ruzie met ze gehad. Het voelde wel goed zo even voor mezelf opkomen, maar ik had het helaas bij het verkeerde eind.
Ga je dan mee?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:15 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Jij vind het ook nog grappig?
Jongen je bent echt om te kotsenSchamen moet je je, diep schamen!
Dus als je zelf misbruikt bent moet je in de toekomst ook maar anderen gaan misbruiken?
Jij spoort gewoon niet, en dat hebben de kinderen bij jou op school destijds ook gezien.
Je zegt het. Het zit dus wel in die mensen. Dus de kern deugt niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Maar het kan wel iets triggeren, pesten doet veel met je en haalt soms dingen in mensen naar boven die er anders niet waren gekomen.
Dus als je als 7 jarige 'doktertje' speelt met een ander kind in de zandbak moet je op je 19e met terugwerkende kracht naar de zedenpolitie stappen?quote:
De kern deugt wel. Het is maar net welke triggers jij allemaal krijgt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:19 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Je zegt het. Het zit dus wel in die mensen. Dus de kern deugt niet.
En die mensen interesseren me dus ook echt TOTAAL geen hol!quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:09 schreef superkoos het volgende:
[..]
Het traumatiseert je waardoor je lompe dingen gaan doen.
Sommige breken zelfs zo hard dat ze iedereen willen vermoorden. Denk maar aan die amerikaanse scholen of hier in nederland Kart Tates.
Het is niet belangrijk wat voor issues ik heb, jij hebt duidelijk genoeg van je eigen om aan te werken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:18 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ga je dan mee?
Zo te zien heb jij ook een aantal problematische issues waar je je niet over gaat groeien
Als je net even fatsoenlijk gelezen had, had je geweten dat ik net zo goed een vorm van pesten heb meegemaakt in het verleden. Ik heb een hele psychose meegemaakt rond die leeftijd, dus zo vloeiend verliep het bij mij allemaal ook nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:21 schreef superkoos het volgende:
[..]
De kern deugt wel. Het is maar net welke triggers jij allemaal krijgt.
Kennelijk zelf niet gepest anders zou je wel weten hoe het voelt
Alsof jij het recht hebt om mij even hier als mens te veroordelen op basis van foutief gedrag als kind.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:21 schreef Moofasah het volgende:
[..]
En die mensen interesseren me dus ook echt TOTAAL geen hol!
Dus omdat hun gepest zijn door een aantal mensen, moet iedereen om hen heen, zelfs de mensen die niet betrokken zijn bij de pesterijen, boeten.
Ook de hele manier waarop ej het brengt. Alsof je nu recht hebt om anderen slechte dingen aan te doen, omdat jou ooit iets slechts is overkomen.
Ik ken mensen die wel ergere dingen zijn overkomen, en die mishandelen nu ook geen honden en schieten geen willekeurige studenten overhoop.
Daar merk ik anders vrij weinig van. Hij probeert zijn daden voortdurend goed te praten, en zetquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef Lithia het volgende:
Ja, zijn acties waren niet goed, maar hij kan nu ook niet terug in de tijd om het te voorkomen. TS wéét dat het fout was en hij heeft al eerder verteld dat hij hier spijt van heeft.
Ja, dat bedoel ik. En het kan best te fixen zijn, maar het moet wel aangepakt worden. Anders gaat het van kwaad tot erger. Dit zijn van die seriemoordenaars-verhalen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:19 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Je zegt het. Het zit dus wel in die mensen. Dus de kern deugt niet.
Nee, dat hoor je me niet zeggen, maar wel als je dat kind vast hebt gebonden en fysiek mishandeld hebt. Doktertje spelen is wel wat anders dan de dingen die jij met je hond hebt gedaan. Ik ben echt niet kortzichtig, en ik zeg ook niet dat je een zware crimineel bent, alleen dat je hulp moet gaan zoeken (vind ik). Je vriendin slaan is gewoon not-done, en de dingen die je vroeger deed, en het dus wel waard vindt om te vernoemen, zijn ook not-done.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:20 schreef superkoos het volgende:
[..]
Dus als je als 7 jarige 'doktertje' speelt met een ander kind in de zandbak moet je op je 19e met terugwerkende kracht naar de zedenpolitie stappen?
Geef je openheid van zaken krijg je alsnog een bak stront over je heen, wat zijn dit in godsnaam voor kortzichtige josties hier?
Nee, niet onmacht. Ik denk zelfs "macht". Als je altijd in de hoek geschopt wordt (hoeft natuurlijk niet letterlijk te zijn) kan het een "goed gevoel" geven als je dat eens een keer bij een ander kan doen. Je was blijkbaar ook nog redelijk jong en nog de grenzen aan het verkennen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef superkoos het volgende:
[..]
Dan mag jij zeggen wat ik deed waardoor ik gepest werd, want ik heb nu nog steeds geen idee. Was het omdat ik toevallig goed was met rekenen? Of graag boeken las? Of misschien wel omdat ik bruine ogen had... Het is pas opgehouden toen ik na de 3e klas middelbare school (door een verhuizing) naar een andere middelbare school ging. Daar kende niemand mij en m'n geschiedenis (op de eerste middelbare school waren ook veel oud-klasgenootjes van de lagere school). Ik heb pas in de 4e klas middelbare school vrienden gemaakt! Onzekerheid en een lage zelfdunk is daar nog steeds het gevolg van. Dat is pas een beetje goed gekomen sinds ik werk en om m'n werk gewaardeerd wordt (en mensen vragen je om advies, etc).quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:11 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Slachtoffers van pesterijen roepen het vaak over zichzelf heen. En daarmee praat ik het pesten opzich niet goed, maar mensen die vaak gepest zijn moeten zich ook eens afvragen waarom het hun telkens weer gebeurd. Beter houden ze eens op met het zielig doen en leren ze hoe ze voor zichzelf op moeten komen.
Ja, want dan kom je achter de beweegredenen van je acties. Waarom reageer je bijvoorbeeld agressief waar een ander zich zou terug trekken?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:28 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ben daar geweest maar helpt niet. Bovendien de vraag zou jij je eigen stront eten door die hele beerput van vroeger weer opnieuw open te trekken?
Achter welke zin stond diequote:Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Daar merk ik anders vrij weinig van. Hij probeert zijn daden voortdurend goed te praten, en zetpoppetjes achter de verhalen over hoe hij zijn hond schopte en aan een hek vastbond.
Ik ben anders duidelijk niet de enige die niet te spreken is over jouw verhalen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:27 schreef superkoos het volgende:
[..]
Alsof jij het recht hebt om mij even hier als mens te veroordelen op basis van foutief gedrag als kind.
Dit is serieuse zaken, als je wilt klagen of afzeiken hebben ze hier geloof ik ergens een klaagbak of zo waar je je verhaal kwijt kunt.
Dat hele belerende toontje staat mij totaal niet aan. Ik heb eerder al erkent dat het fout was toch? Dat jij vindt dat mensen die een hond schoppen naar de hel moeten kan helemaal niemand iets schelen en is niet relevant.
Goh, hoe zou het komen dat mensen je gepest hebben?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef superkoos het volgende:
[..]
Achter welke zin stond dienou nou ? Je moet opletten en niet alles uit verband rukken hier.
En ik geef idd geen kut om beesten in het algemeen. Mensen hier zijn verwesterd en hypocriet in hun denkbeelden, ik Sri Lanka werden laatst doodleuk 1 miljoen honden afgemaakt omdat ze een plaag vormden stond op de voorpagina van de site .
Logisch, als men roept dat hij pesten verdient, dan begrijp ik wel waarom hij zich wilt verdedigen. Je in de grond laten boren terwijl je bewust bent dat je iets fouts doet, zou ik ook niet altijd willen horen. Sowieso, als hij de hele situatie niet erg zou vinden, dan denk ik niet dat ie een topic heeft gemaakt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Daar merk ik anders vrij weinig van. Hij probeert zijn daden voortdurend goed te praten, en zetpoppetjes achter de verhalen over hoe hij zijn hond schopte en aan een hek vastbond.
Waarschijnlijk omdat je zwakte en onzekerheid uitstraalde als kind. Pesters zijn vaak ook laffe mensen, en die pikken iemand als jou er dan uit, omdat ze weten dat jij je toch niet verdedigd. Je was dus gewoon ene makkelijk prooi.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Dan mag jij zeggen wat ik deed waardoor ik gepest werd, want ik heb nu nog steeds geen idee. Was het omdat ik toevallig goed was met rekenen? Of graag boeken las? Of misschien wel omdat ik bruine ogen had... Het is pas opgehouden toen ik na de 3e klas middelbare school (door een verhuizing) naar een andere middelbare school ging. Daar kende niemand mij en m'n geschiedenis (op de eerste middelbare school waren ook veel oud-klasgenootjes van de lagere school). Ik heb pas in de 4e klas middelbare school vrienden gemaakt! Onzekerheid en een lage zelfdunk is daar nog steeds het gevolg van. Dat is pas een beetje goed gekomen sinds ik werk en om m'n werk gewaardeerd wordt (en mensen vragen je om advies, etc).
Eens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:36 schreef Lithia het volgende:
[..]
Logisch, als men roept dat hij pesten verdient, dan begrijp ik wel waarom hij zich wilt verdedigen. Je in de grond laten boren terwijl je bewust bent dat je iets fouts doet, zou ik ook niet altijd willen horen. Sowieso, als hij de hele situatie niet erg zou vinden, dan denk ik niet dat ie een topic heeft gemaakt.
Het is al lastig genoeg om je open te stellen aan vreemden op het internet.
En zelfs als je het niet zo vindt, vind ik het nog steeds onnodig om te oordelen of iemand iets verdient of niet. Niemand heeft het recht om zoiets te bepalen. Bovendien zou het kunnen dat het niet gebeurd zou zijn als hij wat ouder was of als hij niet gepest is.
Nu is het ondertussen vrij duidelijk dat hier weinig tot geen mensen zijn die het goed vinden. Ik zou eerder TS adviseren om hulp te halen, ipv hem verder in de grond te boren.
Kijk dit is een goede reactie, duidelijk, confronterend maar niet veroordelendquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, niet onmacht. Ik denk zelfs "macht". Als je altijd in de hoek geschopt wordt (hoeft natuurlijk niet letterlijk te zijn) kan het een "goed gevoel" geven als je dat eens een keer bij een ander kan doen. Je was blijkbaar ook nog redelijk jong en nog de grenzen aan het verkennen.
[..]
Dan mag jij zeggen wat ik deed waardoor ik gepest werd, want ik heb nu nog steeds geen idee. Was het omdat ik toevallig goed was met rekenen? Of graag boeken las? Of misschien wel omdat ik bruine ogen had... Het is pas opgehouden toen ik na de 3e klas middelbare school (door een verhuizing) naar een andere middelbare school ging. Daar kende niemand mij en m'n geschiedenis (op de eerste middelbare school waren ook veel oud-klasgenootjes van de lagere school). Ik heb pas in de 4e klas middelbare school vrienden gemaakt! Onzekerheid en een lage zelfdunk is daar nog steeds het gevolg van. Dat is pas een beetje goed gekomen sinds ik werk en om m'n werk gewaardeerd wordt (en mensen vragen je om advies, etc).
[..]
Ja, want dan kom je achter de beweegredenen van je acties. Waarom reageer je bijvoorbeeld agressief waar een ander zich zou terug trekken?
Ik ben niet naar de psycholoog geweest (ja, op de middelbare school, maar ik geloof nooit dat psychologen en tieners samen gaan!), maar het eruit praten heeft mij uiteindelijk geholpen om uit dat dal van zelfverachting te klimmen. Wil niet zeggen dat ik nu op de top sta, maar ik heb ondertussen al wel uitzicht gekregen.
Medicijnen geloof ik zelf niet in, tenzij je echt problemen hebt om je agressie onder controle te houden (maar dat heb je dan al vanaf je geboorte, en is hooguit versterkt door het pesten vroeger).
Een beetje frustratie en de kern komt steeds meer naar boven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef superkoos het volgende:
[..]
Achter welke zin stond dienou nou ? Je moet opletten en niet alles uit verband rukken hier.
En ik geef idd geen kut om beesten in het algemeen. Mensen hier zijn verwesterd en hypocriet in hun denkbeelden, ik Sri Lanka werden laatst doodleuk 1 miljoen honden afgemaakt omdat ze een plaag vormden stond op de voorpagina van de site .
Niemand verdient het om gepest te worden hoorquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:38 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je zwakte en onzekerheid uitstraalde als kind. Pesters zijn vaak ook laffe mensen, en die pikken iemand als jou er dan uit, omdat ze weten dat jij je toch niet verdedigd. Je was dus gewoon ene makkelijk prooi.
Na mijn indruk, nee je hebt het niet verdiend. Maar dat is het punt, er overkomen je wel vaker dingen in eht leven die je niet verdiend. Beter leer je dus om sterk te staan tegen dat soort mispunten, zodat je voortaan korte metten met ze kan maken.
Hij vind het erg voor zichzelf ja. Het motief voor dit topic is dan ook uiterst een egoïstische.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:36 schreef Lithia het volgende:
Sowieso, als hij de hele situatie niet erg zou vinden, dan denk ik niet dat ie een topic heeft gemaakt.
Jij wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:42 schreef superkoos het volgende:
[..]
Niemand verdient het om gepest te worden hoor
Wat doet Marianne Thieme geneuzel in godsnaam in R&P?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:41 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Een beetje frustratie en de kern komt steeds meer naar boven.
Die mensen waarj ij het over hebt mogen van mij net zo goed tegen de muur, ik zal er niet om treuren.
Ik kan me ook vreselijk ergeren aan verhalen over een teveel aan ganzen, en zo als laatst het ''geitenruimen'' sportje
Wie the fuck denken mensen überhaupt wel niet dat ze zijn. Er zijn meer dan 6 MILJARD van onze soort, maar die dieren vormen zogenaamd een plaag. Waarom ruimen we elkaar dan niet ook meteen even op?
En jij lijkt mij wat dat betrefd een goed exemplaar om mee te beginnen
quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:46 schreef Comp_Lex het volgende:
Jullie moeten in mijn ogen allebei even rustig aan doen.
Zie je in dat doktertje spelen en dieren mishandelen niet hetzelfde is?
Deze topic is voor mensen die gepest worden om elkaar handvaten te geven en ook mezelf.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:44 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Hij vind het erg voor zichzelf ja. Het motief voor dit topic is dan ook uiterst een egoïstische.
[..]
Jij wel.
Want het is jouw topic?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik denk niet dat ik verder ga in dit topic. Voor mijn part mag het gesloten worden.
Een stukje ouder ondertussen, en gelukkig wat wijzer!quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:41 schreef superkoos het volgende:
Ben nu 19, weet niet hoe oud jij bent? Maar een psycholoog is niet zo van de pillen maar meer van de inzichten. Een psychiater en met name GGZ stuurt je eerder naar huis met pillen
Tuurlijk knul. Dat komt allemaal omdat jij vroeger gepest benquote:Soms na 1 dag al of ik sla haar weer in een refleks.
Same here. Ik zit echter nog op de middelbare school, het valt tegenwoordig wel weer mee, maar op de basisschool was het echt erg en nu nogsteeds af en toe. Ik heb zelfs overwogen te blijven zitten om maar van die mensen af te zijn (hoewel ze dan nog wel op mijn school zaten, maar dan zag ik ze niet zo veel meer).quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan mag jij zeggen wat ik deed waardoor ik gepest werd, want ik heb nu nog steeds geen idee. Was het omdat ik toevallig goed was met rekenen? Of graag boeken las? Of misschien wel omdat ik bruine ogen had... Het is pas opgehouden toen ik na de 3e klas middelbare school (door een verhuizing) naar een andere middelbare school ging. Daar kende niemand mij en m'n geschiedenis (op de eerste middelbare school waren ook veel oud-klasgenootjes van de lagere school). Ik heb pas in de 4e klas middelbare school vrienden gemaakt! Onzekerheid en een lage zelfdunk is daar nog steeds het gevolg van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |