Ja, dus? Dan heb je er al wel aanleg voor, want ik ben jaren gepest, het gaat nu zelfs nog door, ik denk dat ik 16 jaar ben gepest, met nu erbij geteld. Maar ik ga geen gestoorde dingen doen, of mijn vriend slaan. Ik zoek hulp als ik problemen heb in plaats van het af te reageren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:09 schreef superkoos het volgende:
[..]
Het traumatiseert je waardoor je lompe dingen gaan doen.
Sommige breken zelfs zo hard dat ze iedereen willen vermoorden. Denk maar aan die amerikaanse scholen of hier in nederland Kart Tates.
pesters moeten ze gewoon harder aanpakken om te beginnen op scholen
Oh ja dan is het goed.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:10 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ik was 7 of 8 toen ik dat deed hoor
Jij vind het ook nog grappig?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef superkoos het volgende:
[..]
Tja die hond was onmacht denk ik. Was af en toe een rotschop en soms bond ik hem vast aan een hek en liet ik hem de halve avond daar alleen.
Moet wel een soort an projectie zijn, kan niet anders. Hond is trouwens gewoon 14 geworden wat best oud is voor een Golden Retriever
Ja, ik heb mezelf wat dat betreft ook eens ingeschakeld maar ik heb het uitgemeten gekregen, dat wil je niet weten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn ouders waren vroeger ook zo. Ze waren inmiddels van gedachten veranderd zonder daar mij van op de hoogte te brengen. Ik heb de afgelopen paar maanden knallende ruzie met ze gehad. Het voelde wel goed zo even voor mezelf opkomen, maar ik had het helaas bij het verkeerde eind.
Ga je dan mee?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:15 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Jij vind het ook nog grappig?
Jongen je bent echt om te kotsenSchamen moet je je, diep schamen!
Dus als je zelf misbruikt bent moet je in de toekomst ook maar anderen gaan misbruiken?
Jij spoort gewoon niet, en dat hebben de kinderen bij jou op school destijds ook gezien.
Je zegt het. Het zit dus wel in die mensen. Dus de kern deugt niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Maar het kan wel iets triggeren, pesten doet veel met je en haalt soms dingen in mensen naar boven die er anders niet waren gekomen.
Dus als je als 7 jarige 'doktertje' speelt met een ander kind in de zandbak moet je op je 19e met terugwerkende kracht naar de zedenpolitie stappen?quote:
De kern deugt wel. Het is maar net welke triggers jij allemaal krijgt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:19 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Je zegt het. Het zit dus wel in die mensen. Dus de kern deugt niet.
En die mensen interesseren me dus ook echt TOTAAL geen hol!quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:09 schreef superkoos het volgende:
[..]
Het traumatiseert je waardoor je lompe dingen gaan doen.
Sommige breken zelfs zo hard dat ze iedereen willen vermoorden. Denk maar aan die amerikaanse scholen of hier in nederland Kart Tates.
Het is niet belangrijk wat voor issues ik heb, jij hebt duidelijk genoeg van je eigen om aan te werken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:18 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ga je dan mee?
Zo te zien heb jij ook een aantal problematische issues waar je je niet over gaat groeien
Als je net even fatsoenlijk gelezen had, had je geweten dat ik net zo goed een vorm van pesten heb meegemaakt in het verleden. Ik heb een hele psychose meegemaakt rond die leeftijd, dus zo vloeiend verliep het bij mij allemaal ook nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:21 schreef superkoos het volgende:
[..]
De kern deugt wel. Het is maar net welke triggers jij allemaal krijgt.
Kennelijk zelf niet gepest anders zou je wel weten hoe het voelt
Alsof jij het recht hebt om mij even hier als mens te veroordelen op basis van foutief gedrag als kind.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:21 schreef Moofasah het volgende:
[..]
En die mensen interesseren me dus ook echt TOTAAL geen hol!
Dus omdat hun gepest zijn door een aantal mensen, moet iedereen om hen heen, zelfs de mensen die niet betrokken zijn bij de pesterijen, boeten.
Ook de hele manier waarop ej het brengt. Alsof je nu recht hebt om anderen slechte dingen aan te doen, omdat jou ooit iets slechts is overkomen.
Ik ken mensen die wel ergere dingen zijn overkomen, en die mishandelen nu ook geen honden en schieten geen willekeurige studenten overhoop.
Daar merk ik anders vrij weinig van. Hij probeert zijn daden voortdurend goed te praten, en zetquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef Lithia het volgende:
Ja, zijn acties waren niet goed, maar hij kan nu ook niet terug in de tijd om het te voorkomen. TS wéét dat het fout was en hij heeft al eerder verteld dat hij hier spijt van heeft.
Ja, dat bedoel ik. En het kan best te fixen zijn, maar het moet wel aangepakt worden. Anders gaat het van kwaad tot erger. Dit zijn van die seriemoordenaars-verhalen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:19 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Je zegt het. Het zit dus wel in die mensen. Dus de kern deugt niet.
Nee, dat hoor je me niet zeggen, maar wel als je dat kind vast hebt gebonden en fysiek mishandeld hebt. Doktertje spelen is wel wat anders dan de dingen die jij met je hond hebt gedaan. Ik ben echt niet kortzichtig, en ik zeg ook niet dat je een zware crimineel bent, alleen dat je hulp moet gaan zoeken (vind ik). Je vriendin slaan is gewoon not-done, en de dingen die je vroeger deed, en het dus wel waard vindt om te vernoemen, zijn ook not-done.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:20 schreef superkoos het volgende:
[..]
Dus als je als 7 jarige 'doktertje' speelt met een ander kind in de zandbak moet je op je 19e met terugwerkende kracht naar de zedenpolitie stappen?
Geef je openheid van zaken krijg je alsnog een bak stront over je heen, wat zijn dit in godsnaam voor kortzichtige josties hier?
Nee, niet onmacht. Ik denk zelfs "macht". Als je altijd in de hoek geschopt wordt (hoeft natuurlijk niet letterlijk te zijn) kan het een "goed gevoel" geven als je dat eens een keer bij een ander kan doen. Je was blijkbaar ook nog redelijk jong en nog de grenzen aan het verkennen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef superkoos het volgende:
[..]
Tja die hond was onmacht denk ik. Was af en toe een rotschop en soms bond ik hem vast aan een hek en liet ik hem de halve avond daar alleen.
Moet wel een soort an projectie zijn, kan niet anders. Hond is trouwens gewoon 14 geworden wat best oud is voor een Golden Retriever
Dan mag jij zeggen wat ik deed waardoor ik gepest werd, want ik heb nu nog steeds geen idee. Was het omdat ik toevallig goed was met rekenen? Of graag boeken las? Of misschien wel omdat ik bruine ogen had... Het is pas opgehouden toen ik na de 3e klas middelbare school (door een verhuizing) naar een andere middelbare school ging. Daar kende niemand mij en m'n geschiedenis (op de eerste middelbare school waren ook veel oud-klasgenootjes van de lagere school). Ik heb pas in de 4e klas middelbare school vrienden gemaakt! Onzekerheid en een lage zelfdunk is daar nog steeds het gevolg van. Dat is pas een beetje goed gekomen sinds ik werk en om m'n werk gewaardeerd wordt (en mensen vragen je om advies, etc).quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:11 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Slachtoffers van pesterijen roepen het vaak over zichzelf heen. En daarmee praat ik het pesten opzich niet goed, maar mensen die vaak gepest zijn moeten zich ook eens afvragen waarom het hun telkens weer gebeurd. Beter houden ze eens op met het zielig doen en leren ze hoe ze voor zichzelf op moeten komen.
Ja, want dan kom je achter de beweegredenen van je acties. Waarom reageer je bijvoorbeeld agressief waar een ander zich zou terug trekken?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:28 schreef superkoos het volgende:
[..]
Ben daar geweest maar helpt niet. Bovendien de vraag zou jij je eigen stront eten door die hele beerput van vroeger weer opnieuw open te trekken?
Achter welke zin stond diequote:Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Daar merk ik anders vrij weinig van. Hij probeert zijn daden voortdurend goed te praten, en zetpoppetjes achter de verhalen over hoe hij zijn hond schopte en aan een hek vastbond.
Ik ben anders duidelijk niet de enige die niet te spreken is over jouw verhalen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:27 schreef superkoos het volgende:
[..]
Alsof jij het recht hebt om mij even hier als mens te veroordelen op basis van foutief gedrag als kind.
Dit is serieuse zaken, als je wilt klagen of afzeiken hebben ze hier geloof ik ergens een klaagbak of zo waar je je verhaal kwijt kunt.
Dat hele belerende toontje staat mij totaal niet aan. Ik heb eerder al erkent dat het fout was toch? Dat jij vindt dat mensen die een hond schoppen naar de hel moeten kan helemaal niemand iets schelen en is niet relevant.
Goh, hoe zou het komen dat mensen je gepest hebben?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef superkoos het volgende:
[..]
Achter welke zin stond dienou nou ? Je moet opletten en niet alles uit verband rukken hier.
En ik geef idd geen kut om beesten in het algemeen. Mensen hier zijn verwesterd en hypocriet in hun denkbeelden, ik Sri Lanka werden laatst doodleuk 1 miljoen honden afgemaakt omdat ze een plaag vormden stond op de voorpagina van de site .
Logisch, als men roept dat hij pesten verdient, dan begrijp ik wel waarom hij zich wilt verdedigen. Je in de grond laten boren terwijl je bewust bent dat je iets fouts doet, zou ik ook niet altijd willen horen. Sowieso, als hij de hele situatie niet erg zou vinden, dan denk ik niet dat ie een topic heeft gemaakt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Daar merk ik anders vrij weinig van. Hij probeert zijn daden voortdurend goed te praten, en zetpoppetjes achter de verhalen over hoe hij zijn hond schopte en aan een hek vastbond.
Waarschijnlijk omdat je zwakte en onzekerheid uitstraalde als kind. Pesters zijn vaak ook laffe mensen, en die pikken iemand als jou er dan uit, omdat ze weten dat jij je toch niet verdedigd. Je was dus gewoon ene makkelijk prooi.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Dan mag jij zeggen wat ik deed waardoor ik gepest werd, want ik heb nu nog steeds geen idee. Was het omdat ik toevallig goed was met rekenen? Of graag boeken las? Of misschien wel omdat ik bruine ogen had... Het is pas opgehouden toen ik na de 3e klas middelbare school (door een verhuizing) naar een andere middelbare school ging. Daar kende niemand mij en m'n geschiedenis (op de eerste middelbare school waren ook veel oud-klasgenootjes van de lagere school). Ik heb pas in de 4e klas middelbare school vrienden gemaakt! Onzekerheid en een lage zelfdunk is daar nog steeds het gevolg van. Dat is pas een beetje goed gekomen sinds ik werk en om m'n werk gewaardeerd wordt (en mensen vragen je om advies, etc).
Eens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:36 schreef Lithia het volgende:
[..]
Logisch, als men roept dat hij pesten verdient, dan begrijp ik wel waarom hij zich wilt verdedigen. Je in de grond laten boren terwijl je bewust bent dat je iets fouts doet, zou ik ook niet altijd willen horen. Sowieso, als hij de hele situatie niet erg zou vinden, dan denk ik niet dat ie een topic heeft gemaakt.
Het is al lastig genoeg om je open te stellen aan vreemden op het internet.
En zelfs als je het niet zo vindt, vind ik het nog steeds onnodig om te oordelen of iemand iets verdient of niet. Niemand heeft het recht om zoiets te bepalen. Bovendien zou het kunnen dat het niet gebeurd zou zijn als hij wat ouder was of als hij niet gepest is.
Nu is het ondertussen vrij duidelijk dat hier weinig tot geen mensen zijn die het goed vinden. Ik zou eerder TS adviseren om hulp te halen, ipv hem verder in de grond te boren.
Kijk dit is een goede reactie, duidelijk, confronterend maar niet veroordelendquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, niet onmacht. Ik denk zelfs "macht". Als je altijd in de hoek geschopt wordt (hoeft natuurlijk niet letterlijk te zijn) kan het een "goed gevoel" geven als je dat eens een keer bij een ander kan doen. Je was blijkbaar ook nog redelijk jong en nog de grenzen aan het verkennen.
[..]
Dan mag jij zeggen wat ik deed waardoor ik gepest werd, want ik heb nu nog steeds geen idee. Was het omdat ik toevallig goed was met rekenen? Of graag boeken las? Of misschien wel omdat ik bruine ogen had... Het is pas opgehouden toen ik na de 3e klas middelbare school (door een verhuizing) naar een andere middelbare school ging. Daar kende niemand mij en m'n geschiedenis (op de eerste middelbare school waren ook veel oud-klasgenootjes van de lagere school). Ik heb pas in de 4e klas middelbare school vrienden gemaakt! Onzekerheid en een lage zelfdunk is daar nog steeds het gevolg van. Dat is pas een beetje goed gekomen sinds ik werk en om m'n werk gewaardeerd wordt (en mensen vragen je om advies, etc).
[..]
Ja, want dan kom je achter de beweegredenen van je acties. Waarom reageer je bijvoorbeeld agressief waar een ander zich zou terug trekken?
Ik ben niet naar de psycholoog geweest (ja, op de middelbare school, maar ik geloof nooit dat psychologen en tieners samen gaan!), maar het eruit praten heeft mij uiteindelijk geholpen om uit dat dal van zelfverachting te klimmen. Wil niet zeggen dat ik nu op de top sta, maar ik heb ondertussen al wel uitzicht gekregen.
Medicijnen geloof ik zelf niet in, tenzij je echt problemen hebt om je agressie onder controle te houden (maar dat heb je dan al vanaf je geboorte, en is hooguit versterkt door het pesten vroeger).
Een beetje frustratie en de kern komt steeds meer naar boven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef superkoos het volgende:
[..]
Achter welke zin stond dienou nou ? Je moet opletten en niet alles uit verband rukken hier.
En ik geef idd geen kut om beesten in het algemeen. Mensen hier zijn verwesterd en hypocriet in hun denkbeelden, ik Sri Lanka werden laatst doodleuk 1 miljoen honden afgemaakt omdat ze een plaag vormden stond op de voorpagina van de site .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |