abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109080989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:28 schreef RM-rf het volgende:
Heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje slap en kortzichtig om bepaalde misdragingen heel makkelijk af te schuiven op 'ik ben gepest vroeger'...

als ik in de OP lees dat je bv je partner slaat in relaties, dieren mishandelt, crimineel en geweldadig was, vind ik het alelrminst gepast jezelf gelijk als 'slachtoffer' presenteren...
Ik vind het wel gepast in combinatie met andere psychische issues.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109081378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:08 schreef superkoos het volgende:
Reageerde het wel vaak af op de hond bijvoorbeeld door hem te mishandelen psychisch of lichamelijk.
:( Wat.

Ik ben nooit gepest, dus ik zal het wel weer niet begrijpen, maar dat is vreselijk. Vreselijk. Ik hoop dat je die hond nu niet meer hebt?
Verder ken ik eigenlijk ook weinig mensen die gepest zijn, de paar die ik kende waren net zoals jij enorme aanstellers en alles kwam door dat vroegere gepest. Wat ik zo'n storende eigenschap/dooddoener vind.
  PR/Manusje van alles woensdag 14 maart 2012 @ 10:48:47 #53
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109081473
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:45 schreef Aliana het volgende:

[..]

:( Wat.

Ik ben nooit gepest, dus ik zal het wel weer niet begrijpen, maar dat is vreselijk. Vreselijk. Ik hoop dat je die hond nu niet meer hebt?
Verder ken ik eigenlijk ook weinig mensen die gepest zijn, de paar die ik kende waren net zoals jij enorme aanstellers en alles kwam door dat vroegere gepest. Wat ik zo'n storende eigenschap/dooddoener vind.
heb jij ooit iemand gepest?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_109081596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

heb jij ooit iemand gepest?
Nee.
Maar bij ons in de klas zat (gelukkig) ook nooit iemand die echt gepest werd. Meer dat groepjes gedoe.
Hoezo? :(
pi_109081651
Als je door een groep gepest wordt dan wordt je niet geaccepteerd in die groep, dus dan blijf je alleen. Dan krijg je een naar gevoel genaamd eenzaamheid. Je voelt je ook minderwaardig.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109081699
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:08 schreef superkoos het volgende:
Reageerde het wel vaak af op de hond bijvoorbeeld door hem te mishandelen psychisch of lichamelijk.
Hier stopte ik met lezen. Het kan me werkelijk geen ene fuck schelen of jij gepest bent vroeger knul, en wat mij betrefd zul je het ook gewoon verdiend hebben. Dus voel je maar minderwaardig want dat ben je ook ;)
pi_109081780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:55 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen. Het kan me werkelijk geen ene fuck schelen of jij gepest bent vroeger knul, en wat mij betrefd zul je het ook gewoon verdiend hebben. Dus voel je maar minderwaardig want dat ben je ook ;)
nee, dit is inderdaad niet goed te praten maar niemand verdient het om gepest te worden. Mensen die pesten goedpraten zouden het zelf eens even moeten ervaren, dan piepen ze wel anders.
pi_109081826
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

nee, dit is inderdaad niet goed te praten maar niemand verdient het om gepest te worden. Mensen die pesten goedpraten zouden het zelf eens even moeten ervaren, dan piepen ze wel anders.
Ja ja. Het zal wel.
Voor mij gaat het nog zover dat ik vind dat TS zijn gepest dubbel en dwars verdiende. Wat hij die hond aangedaan heeft.. ik hoop dat hij nog 10 keer erger gehad heeft. :N Onmensen zijn dat, dierenmishandelaars.
  PR/Manusje van alles woensdag 14 maart 2012 @ 11:01:20 #59
Toezicht is gezond!
pi_109081873
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:52 schreef Aliana het volgende:

[..]

Nee.
Maar bij ons in de klas zat (gelukkig) ook nooit iemand die echt gepest werd. Meer dat groepjes gedoe.
Hoezo? :(
Wat weet jij dan wat het met iemand anders doet?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_109081891
Ik ben ook van mening dat hij problemen heeft en dat het gepest die problemen alleen maar heeft versterkt.
pi_109081905
Door strenge ouders is mijn opvoeding navenant. Niet dat ik direct gepest werd of wordt, maar ik merk dat je toch als "een eitje" wordt gezien. Het was niet in mijn voordeel dat ik 's avonds bijna nooit meer naar buiten mocht terwijl het kleinste grut vaak nog het grootste plezier had.
Uitgaan is ook maar heel kort geweest, toen ik het te laat maakte en bovendien bleef hangen op school was dat gelijk afgelopen. Ja, minderwaardig gevoel, dat krijg je daardoor.
  PR/Manusje van alles woensdag 14 maart 2012 @ 11:03:44 #62
Toezicht is gezond!
pi_109081947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben ook van mening dat hij problemen heeft en dat het gepest die problemen alleen maar heeft versterkt.
Dat sowieso. ^O^ Aangezien er genoeg mensen zijn die ook gepest zijn en wellicht nog wel erger dan TS. Het is een excuus om z'n gekheid goed te praten.
pi_109081966
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef RoadrunnerX het volgende:
Door strenge ouders is mijn opvoeding navenant. Niet dat ik direct gepest werd of wordt, maar ik merk dat je toch als "een eitje" wordt gezien. Het was niet in mijn voordeel dat ik 's avonds bijna nooit meer naar buiten mocht terwijl het kleinste grut vaak nog het grootste plezier had.
Uitgaan is ook maar heel kort geweest, toen ik het te laat maakte en bovendien bleef hangen op school was dat gelijk afgelopen. Ja, minderwaardig gevoel, dat krijg je daardoor.
Het is gewoon zo dat andere mensen dit oppikken en je erop pakken. En dat is het nare ervan. Dat maakt dat gevoel alleen erger.
pi_109081970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat weet jij dan wat het met iemand anders doet?
Ja ik zei toch ook: Ik ben nooit gepest, dus ik zal het wel weer niet begrijpen. ;)
  Miss 200.000.000! woensdag 14 maart 2012 @ 11:05:06 #65
367000 roos94
pi_109081987
ik ken genoeg mensen die erg gepest zijn maar die mishandelen hun hond ook niet
pi_109082023
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:05 schreef roos94 het volgende:
ik ken genoeg mensen die erg gepest zijn maar die mishandelen hun hond ook niet
Tja die hond was onmacht denk ik. Was af en toe een rotschop en soms bond ik hem vast aan een hek en liet ik hem de halve avond daar alleen.
Moet wel een soort an projectie zijn, kan niet anders. Hond is trouwens gewoon 14 geworden wat best oud is voor een Golden Retriever :P
pi_109082042
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:04 schreef Aliana het volgende:

[..]

Ja ik zei toch ook: Ik ben nooit gepest, dus ik zal het wel weer niet begrijpen. ;)
Uit je reacties denk ik ook niet dat je het snapt. Niet iedere gepeste vervalt in een slachtofferrol, niet iedere gepeste gaat zijn hond mishandelen, daar zit meer achter. Maar het kan wel iets triggeren, pesten doet veel met je en haalt soms dingen in mensen naar boven die er anders niet waren gekomen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:08:04 #68
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109082076
Ik ben nooit gepest, maar als ik mensen hoor lachen denk ik ook wel dat ze mij uitlachen :')
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_109082083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef RoadrunnerX het volgende:
Mijn ouders waren vroeger ook zo. Ze waren inmiddels van gedachten veranderd zonder daar mij van op de hoogte te brengen. Ik heb de afgelopen paar maanden knallende ruzie met ze gehad. Het voelde wel goed zo even voor mezelf opkomen, maar ik had het helaas bij het verkeerde eind.
pi_109082089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef superkoos het volgende:

[..]

Tja die hond was onmacht denk ik. Was af en toe een rotschop en soms bond ik hem vast aan een hek en liet ik hem de halve avond daar alleen.
Moet wel een soort an projectie zijn, kan niet anders. Hond is trouwens gewoon 14 geworden wat best oud is voor een Golden Retriever :P
Dat is geen onmacht, dat zijn bewuste acties die ik eerlijk gezegd niet onder "ik ben gepest" zou schuiven maar "Ik heb serieuze hulp nodig want er zit meer achter dan alleen gepest te zijn geweest". Het hoeft geen projectie te zijn, ik trap toch ook niet mijn hond in een zandbak omdat ik dat heb ervaren? Ik smijt mijn kat ook niet tegen een muur omdat ik dat weleens mee heb gemaakt. Onzin, zoek hulp.
pi_109082129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Uit je reacties denk ik ook niet dat je het snapt. Niet iedere gepeste vervalt in een slachtofferrol, niet iedere gepeste gaat zijn hond mishandelen, daar zit meer achter. Maar het kan wel iets triggeren, pesten doet veel met je en haalt soms dingen in mensen naar boven die er anders niet waren gekomen.
Het traumatiseert je waardoor je lompe dingen gaan doen.
Sommige breken zelfs zo hard dat ze iedereen willen vermoorden. Denk maar aan die amerikaanse scholen of hier in nederland Kart Tates.

pesters moeten ze gewoon harder aanpakken om te beginnen op scholen
pi_109082146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat is geen onmacht, dat zijn bewuste acties die ik eerlijk gezegd niet onder "ik ben gepest" zou schuiven maar "Ik heb serieuze hulp nodig want er zit meer achter dan alleen gepest te zijn geweest". Het hoeft geen projectie te zijn, ik trap toch ook niet mijn hond in een zandbak omdat ik dat heb ervaren? Ik smijt mijn kat ook niet tegen een muur omdat ik dat weleens mee heb gemaakt. Onzin, zoek hulp.
Ik was 7 of 8 toen ik dat deed hoor :{
pi_109082156
Je moet echt hulp zoeken superkoos. Ik meen het. Ik heb dieren nog nooit wat aangedaan.
pi_109082182
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Hij deugd niet. Er is geen excuus voor om een onschuldig dier te gaan mishandelen. Er zijn wel meer mensen die vreselijk gepest zijn, en dan juist steun zoeken in een dier. Dat dier liefdevol behandelen, omdat dieren in tegenstelling tot mensen je waarderen om hele andere eigenschappen.

Ik ben als kind zowel populair geweest als het mikpunt van spot. Door medicatie ben ik op de basisschool in een psychose geraakt en heb toen heel vreemd gedrag vertoond. Maar in tegenstelling tot meneer de dierenmishandelaar realiseer ik me ook dat er een reden voor was dat ik belachelijk werd gemaakt. En ik kan het kinderen van die leeftijd totaal niet kwaad nemen dat ze geen begrip hadden voor mijn situatie.

Daarbij kom ik genoeg mensen uit die tijd nog wel eens tegen, en blijkt dat ze me vaak ook nog mochten, en dat ze gewoon niet zo goed wisten hoe ze ermee om moesten gaan.

Slachtoffers van pesterijen roepen het vaak over zichzelf heen. En daarmee praat ik het pesten opzich niet goed, maar mensen die vaak gepest zijn moeten zich ook eens afvragen waarom het hun telkens weer gebeurd. Beter houden ze eens op met het zielig doen en leren ze hoe ze voor zichzelf op moeten komen.

De wereld is niet lief en aardig. En het is ''niet'' oke om te laten zien hoe erg gekwetst je wel niet bent. Je moet juist doen alsof het je niet raakt. Of denk je dat al die pestkoppen zelf wel barsten van zelfverzekerdheid? Nee dus, ze voeren gewoon een act op.

Vooral op scholen word ons geleerd dat we één grote community van vrede en liefde zijn, en dat ook de zwakkere meetellen. Maar guess what, zo werkt het dus niet. De wet van de sterkste geldt juist heel erg op scholen, en ik denk ook dat er een taak bij ouders ligt om hun kinderen dat al van jongs af aan mee te geven van thuis.
pi_109082193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:04 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dat andere mensen dit oppikken en je erop pakken. En dat is het nare ervan. Dat maakt dat gevoel alleen erger.
Nou en of. Als ik naar binnen werd gehaald was het toch iets van lacherig: ha,ha,ha, hij moet naar binnen en naar bed, hihi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')