Ik denk wel dat deze ervaringen mij persoonlijk ook heel impulsief hebben gemaakt (al is mijn impulsiviteit niet per se slecht (zo heb ik mijn vriendin ontmoet))quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Voor mij heeft het uitpraten erg geholpen (geen psycholoog in mijn geval, maar m'n manager, een fantastische kerel die mij erg geholpen heeft) omdat ik ineens begon te zien wat mijn minderwaardigheidscomplex voor een invloed heeft op m'n dagelijkse gedragingen. Proberen de aandacht naar me toe te trekken, bang opmerkingen te maken omdat het mogelijk fout zou kunnen zijn, alles altijd wat te voorzichtig te proberen doen.
Nog meer mensen met pestverhalen/ wat er met ze gebeurd is?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:34 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Same here. Ik zit echter nog op de middelbare school, het valt tegenwoordig wel weer mee, maar op de basisschool was het echt erg en nu nogsteeds af en toe. Ik heb zelfs overwogen te blijven zitten om maar van die mensen af te zijn (hoewel ze dan nog wel op mijn school zaten, maar dan zag ik ze niet zo veel meer).
Ik heb ook geen flauw idee waarom ik gepest werd. Op de basisschool ben ik echt wel voor mezelf opgekomen, dit maakte het pesten echter alleen nog maar erger én ik kreeg problemen met school en ouders etc.
De paar momenten dat het mij teveel werd heb ik me (gelukkig) nog ingehouden en greep ik zo'n klootzakje apart, zette hem tegen een muur of bracht ze naar de toeziende krachten. 3 van die momenten gehad.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:00 schreef Anthony9219 het volgende:
Dit is het ventje wat op de grond werd gegooid door Casey Heynes, triest gevalletje. Helaas hebben niet alle mensen de kracht om dit te doen. Zelf heb ik er nooit last van gehad gelukkig, maar lijkt me vreselijk.
Je zegt terecht gelukkig, als deze jongen verkeerd terecht was gekomen had hij z'n nek gebroken. Ik kan me aan de andere kant de reactie zeker voorstellen. 'T lijkt me vrij moeilijk je in te houden wanneer je elke dag pesterijen krijgt te verdragen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De paar momenten dat het mij teveel werd heb ik me (gelukkig) nog ingehouden en greep ik zo'n klootzakje apart, zette hem tegen een muur of bracht ze naar de toeziende krachten. 3 van die momenten gehad.
Afvlakking uit zich bij mij met helemaal om niets iets geven. Dus ook niet om school of andere belangrijke dingen. Het was voor de zomer zelfs zo erg dat ik echt niets meer wou. Gewoon apathisch, niets willen, niets kunnen, alleen diezelfde ene gedachte: 'zelfmoord is de oplossing'quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:03 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan me ook wel wat vinden in afvlakking en minderwaardigheidscomplex, maar ik vind het moeilijk om te bepalen hoe dat zich uit bij mij. Ik heb geen gesprekken gehad met managers e.d. maar ik kreeg wel beoordelingen als "(te)veel werken, maar nerveus en angstig richting mensen".
Uhu. En als je niet sterk bent dan helpt voor jezelf opkomen niet, wordt je alleen zelf maar in elkaar getremd. (en ja dat is uit eigen ervaring) en krijg jij uiteindelijk de problemen. Zo was het bij mij tenminste. Boos worden hielp ook niet, dat vonden ze alleen maar grappig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:23 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Je zegt terecht gelukkig, als deze jongen verkeerd terecht was gekomen had hij z'n nek gebroken. Ik kan me aan de andere kant de reactie zeker voorstellen. 'T lijkt me vrij moeilijk je in te houden wanneer je elke dag pesterijen krijgt te verdragen.
Deze jongen werd inderdaad ook geschorst, hij heeft dan weer t geluk dat die video zo bekend is geworden. Ik begrijp de mensen die het doen ook niet, je kan iemand zijn leven er vreselijk mee verpesten. Nog zieliger vind ik als het op het werk gebeurt, waar mensen zogenaamd ''volwassen'' zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:24 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Uhu. En als je niet sterk bent dan helpt voor jezelf opkomen niet, wordt je alleen zelf maar in elkaar getremd. (en ja dat is uit eigen ervaring) en krijg jij uiteindelijk de problemen. Zo was het bij mij tenminste. Boos worden hielp ook niet, dat vonden ze alleen maar grappig.
Een tip die ik iedereen kan geven: praat erover met mensen die je vertrouwt.
ik hoop kind of dat het zodra ik naar de uni ga/ klaar ben met de middelbare dat het dan ophoud... Op het werk is iedereen toch volwassen? Wat zijn dat dan voor een rare dingen om collega's te gaan pesten?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:30 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Deze jongen werd inderdaad ook geschorst, hij heeft dan weer t geluk dat die video zo bekend is geworden. Ik begrijp de mensen die het doen ook niet, je kan iemand zijn leven er vreselijk mee verpesten. Nog zieliger vind ik als het op het werk gebeurt, waar mensen zogenaamd ''volwassen'' zijn.
En toch komt het helaas voor, dit is zelfs een hele website ervoor..quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:33 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
ik hoop kind of dat het zodra ik naar de uni ga/ klaar ben met de middelbare dat het dan ophoud... Op het werk is iedereen toch volwassen? Wat zijn dat dan voor een rare dingen om collega's te gaan pesten?
Daar kan ik echt niet bij. Ik snap nog wel dat je het gevoel van macht wil als pester, jezelf beter wilt voelen ten nadele van de ander, maar volwassenen? Vreemd.
Wat ik me eigenlijk afvraag, zou pesten ook denkniveau afhankelijk zijn? Dat het erger is op het vmbo? Of juist op het vwo? Of dat het erger is op een laagbetaalde baan of een relatief hoogbetaalde baan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:35 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
En toch komt het helaas voor, dit is zelfs een hele website ervoor..
Als je geluk hebt dan houdt het grotendeels op ja. Als je jezelf gewoon goed opstelt naar anderen, dan kan het het reuze meevallen. Er wordt bij mij nog maar af en toe gezegd dat ik raar ben. Objectief gezien is dat al een hele verbetering t.o.v. de middelbare school.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:33 schreef Newbie114 het volgende:
ik hoop kind of dat het zodra ik naar de uni ga/ klaar ben met de middelbare dat het dan ophoud...
Iemand die ouder is dan 18 hoeft niet perse volwassen te zijn in zijn/haar hoofd.quote:Op het werk is iedereen toch volwassen? Wat zijn dat dan voor een rare dingen om collega's te gaan pesten?
Je moet met de mensen omgaan die je accepteren zoals je bent. "Pesters" zijn bij mij in de minderheid dus die negeer ik ook gewoon. Ik lig niet 's nachts wakker om ze.quote:Daar kan ik echt niet bij. Ik snap nog wel dat je het gevoel van macht wil als pester, jezelf beter wilt voelen ten nadele van de ander, maar volwassenen? Vreemd.
Ik heb zelf op het gymnasium gezeten, en ook hier is er een meisje uit de klas gepest. Maar toch heb ik inderdaad wel het idee dat er statistisch meer op laag niveau gepest wordt. Op de basisschool waren het bij mij wel de mensen die uiteindelijk vmbo zijn gaan doen die pestten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:37 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Wat ik me eigenlijk afvraag, zou pesten ook denkniveau afhankelijk zijn? Dat het erger is op het vmbo? Of juist op het vwo? Of dat het erger is op een laagbetaalde baan of een relatief hoogbetaalde baan?
Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:40 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik heb zelf op het gymnasium gezeten, en ook hier is er een meisje uit de klas gepest. Maar toch heb ik inderdaad wel het idee dat er statistisch meer op laag niveau gepest wordt. Op de basisschool waren het bij mij wel de mensen die uiteindelijk vmbo zijn gaan doen die pestten.
Dat laatste herken ik ook wel. Al kwam dat laatste vooral omdat ik veel slimmer was (niet opschepperig bedoelt ofzo, maar het was gewoon zo) en dus heel andere interesses had, en dus 'raar' werd gevonden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:40 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik heb zelf op het gymnasium gezeten, en ook hier is er een meisje uit de klas gepest. Maar toch heb ik inderdaad wel het idee dat er statistisch meer op laag niveau gepest wordt. Op de basisschool waren het bij mij wel de mensen die uiteindelijk vmbo zijn gaan doen die pestten.
Voornamelijk vrouwen onderling hebben daar een handje van. Jaloerse takken, bah.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:30 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Deze jongen werd inderdaad ook geschorst, hij heeft dan weer t geluk dat die video zo bekend is geworden. Ik begrijp de mensen die het doen ook niet, je kan iemand zijn leven er vreselijk mee verpesten. Nog zieliger vind ik als het op het werk gebeurt, waar mensen zogenaamd ''volwassen'' zijn.
Tja hier heb ik dan geen ervaring mee (behalve dan geen meisjes kunnen krijgen). Ofja, misschien wel, maar dat weet ik dan niet meer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:45 schreef darpios het volgende:
[..]
Voornamelijk vrouwen onderling hebben daar een handje van. Jaloerse takken, bah.
Makkelijk doelwit, met z'n allen tegen 1. Kinderen kunnen zó gemeen zijn, ondanks dat het ''maar'' kinderen zijn. Ik was ook altijd wel slimmer, maar om de 1 of andere reden was ik niet het doelwit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:44 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dat laatste herken ik ook wel. Al kwam dat laatste vooral omdat ik veel slimmer was (niet opschepperig bedoelt ofzo, maar het was gewoon zo) en dus heel andere interesses had, en dus 'raar' werd gevonden.
Ben het er wel mee eens.
Ik wel altijd het idee dat vrouwen het achter elkaars rug om doen, en in het gezicht weer aardig doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:45 schreef darpios het volgende:
[..]
Voornamelijk vrouwen onderling hebben daar een handje van. Jaloerse takken, bah.
Nouja, ik was dan ook niet echt geïnteresseerd in buitenspelen en had en heb nog altijd een klein beetje smetvrees (heb meerdere malen echt wondjes op mijn handen gehad omdat ik ze zovaak waste) en deed nooit mee met grove spelletjes, ook niet met voetbal, vond ik niets aan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:48 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Makkelijk doelwit, met z'n allen tegen 1. Kinderen kunnen zó gemeen zijn, ondanks dat het ''maar'' kinderen zijn. Ik was ook altijd wel slimmer, maar om de 1 of andere reden was ik niet het doelwit.
Ja ze gaan dan in groepjes van 2 tot 4 samenzweren en dan vaak tegen 1 persoon. Met z'n allen bij elkaar zijn ze poeslief, maar zodra die ene weg is dan wordt er heel wat geroddeld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:50 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik wel altijd het idee dat vrouwen het achter elkaars rug om doen, en in het gezicht weer aardig doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |