Vreselijkquote:Crisiscentrum geopend nabij tunnel Sierre
Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders is momenteel in Vietnam met de prinselijke handelsmissie, maar heeft kennis genomen van de feiten. Hij heeft onmiddellijk contact opgenomen met de Belgische ambassadeur in Zwitserland. Die is met zijn team afgezakt naar de plaats van het ongeval.
Vanuit het Crisiscentrum zal zo snel mogelijk een contactnummer opgericht worden. "In afwachting kunnen de families contact opnemen met de Zwitserse politie (0041/848.112.117)", luidt het. De bus raakte dinsdagavond rond 21.15u de wand van een tunnel op de autosnelweg ter hoogte van Sierre. Het gaat om een schoolbus met kinderen en hun begeleiders uit Lommel en Heverlee, bevestigt Buitenlandse Zaken.
http://www.demorgen.be/dm(...)-tunnel-Sierre.dhtml
Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik weet niet hoe groot Lommel is maar daar woont familie van me met schoolgaande kinderen en ze zijn nu niet bereikbaar
Voor een Kritische Massa ben je niet heel erg kritischquote:Op woensdag 14 maart 2012 06:54 schreef KritischeMassa het volgende:
Ik las het net... flink drama
en @ detulp050
Het is me wat he, een mening mogen hebben en geven, happy happy joy joy
Admiraal kent niet zo maar iemand daar, maar heeft er familie, iets beter lezen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.
Ik kan de zus van mijn broer zijn vriendin ook niet bereiken om half zeven en die zijn vorig jaar ook in Lommel geweest
En
Vorig jaar reed ik in exact dezelfde Zwitserse tunnel en toen was ik daar ook eenzijdig. OMG dat had ik ook kunnen zijn. Ik zit hier helemaal met kippenvel.
En
Ik heb ook een kind van 14, zit nu te huilen van geluk dat het niet mijnkind is. #besefhoewaardevolmijnkinderenzijn
Mensen hebben altijd zo erg de behoefte om slecht nieuws op zichzelf te betrekken, erg merkwaardig. Het is niet relevant, de constateringen hebben in 99,99% geheel niets te maken met het feitelijke ongeval en toch staat heel facebook, NWS, de telegraaf enzo er vol mee...
En dan mag je me gerust een botte lul noemen, dat kan ik best hebben.
Ja, want buschauffeurs zijn eigenlijk cyborgs, dus die worden nooit onwel en vallen nooit in slaap. Een klapband of andere defecten gebeuren bij bussen ook nooit. Voordat je die chauffeur alle blaam geeft voor de dood van 20 kinderen waar hij zelf zijn hele leven mee moet leven (als hij nog leeft) is het wel zo netjes geen voorbarige conclusies te trekken. Me dunkt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:28 schreef detulp050 het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar, een eenzijdig ongeluk in een tunnel
Dat is wel heel dumbasserig, naar voor de ouders iig.
Ik voel je pijn broeder.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.
Ik kan de zus van mijn broer zijn vriendin ook niet bereiken om half zeven en die zijn vorig jaar ook in Lommel geweest
En
Vorig jaar reed ik in exact dezelfde Zwitserse tunnel en toen was ik daar ook eenzijdig. OMG dat had ik ook kunnen zijn. Ik zit hier helemaal met kippenvel.
En
Ik heb ook een kind van 14, zit nu te huilen van geluk dat het niet mijnkind is. #besefhoewaardevolmijnkinderenzijn
Mensen hebben altijd zo erg de behoefte om slecht nieuws op zichzelf te betrekken, erg merkwaardig. Het is niet relevant, de constateringen hebben in 99,99% geheel niets te maken met het feitelijke ongeval en toch staat heel facebook, NWS, de telegraaf enzo er vol mee...
En dan mag je me gerust een botte lul noemen, dat kan ik best hebben.
De twee buschauffeurs zijn ook dood.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:08 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want buschauffeurs zijn eigenlijk cyborgs, dus die worden nooit onwel en vallen nooit in slaap. Een klapband of andere defecten gebeuren bij bussen ook nooit. Voordat je die chauffeur alle blaam geeft voor de dood van 20 kinderen waar hij zelf zijn hele leven mee moet leven (als hij nog leeft) is het wel zo netjes geen voorbarige conclusies te trekken. Me dunkt.
Extra zuur, want dan komen we het wellicht nooit te weten. Doen ze bij dit soort ongelukken (normale snelheid, geen evidente primaire mankementen aan de bus -in hoeverre dat na zware schade is vast te stellen-) wel eens forensische obducties om te kijken naar een eventueel gezondheidsprobleem. Misschien komen de overlevenden nog met een getuigeverklaring.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:10 schreef Quannum het volgende:
[..]
De twee buschauffeurs zijn ook dood.
http://www.deredactie.be/(...)nd/120214_vko_skibusquote:Aan boord zaten volgens Buitenlandse Zaken 11- en 12-jarige kinderen van de Sint-Lambertusschool in Heverlee en Basisschool 't Stekske uit Lommel. Ze hadden net een skivakantie achter de rug in Val d'Anniviers.
Stel je niet zo aan, wij gingen ook naar Rome. En dat is al 20 jaar geleden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:36 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Offtopic: Sinds wanneer gaan basisscholen overigens op ski-vakantie? Wij gingen vroeger naar een 5 kilomter verderop liggende speeltuin. En nu maar klagen dat onderwijs zo duur is. Tsja...
Ik ging 20 jaar geleden ook met de Christelijke Mutualiteit op skivakantie toen ik in de basisschool zat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:36 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Offtopic: Sinds wanneer gaan basisscholen overigens op ski-vakantie? Wij gingen vroeger naar een 5 kilomter verderop liggende speeltuin. En nu maar klagen dat onderwijs zo duur is. Tsja...
De tering zegquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:54 schreef Crazy-M het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)LGISCHE-SKIBUS.dhtml
quote:omgekomen
22 kinderen (11 á 12)
2 chauffeurs
4 volwassene
Damnquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:54 schreef Crazy-M het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)LGISCHE-SKIBUS.dhtml
denk dat ze juist eerst de ouders hebben ingelicht en daarna pas naar buiten gebrachtquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend overigens dat het nieuws nog zo lang geheim gebleven is. Kwam pas rond half 6 naar buiten terwijl het gisteravond om 21:15 uur al is gebeurd. Benieuwd hoe ze de ouders inlichten.
De scholen betalen deze reis niet maar de oudersquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:36 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Op het nieuws vanochtend in de auto (7u) zei men dat de ouders vanochtend vroeg op school zijn ingelicht. Het vervelende was dat men nog niet wist wie de dood was en wie gewond was, vandaar dus dat alle ouders per direct met legervliegtuig worden overgevlogen naar Zwitserland, zodat ze zo kort mogelijk in onzekerheid zitten...quote:Op woensdag 14 maart 2012 08:19 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
denk dat ze juist eerst de ouders hebben ingelicht en daarna pas naar buiten gebracht
hoorde het vanmorgen jah dat er 2 legervliegtuigen klaar stondenquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Op het nieuws vanochtend in de auto (7u) zei men dat de ouders vanochtend vroeg op school zijn ingelicht. Het vervelende was dat men nog niet wist wie de dood was en wie gewond was, vandaar dus dat alle ouders per direct met legervliegtuig worden overgevlogen naar Zwitserland, zodat ze zo kort mogelijk in onzekerheid zitten...
Hier zitten veel Nederlanders. Wij wonen aan de grens Bergijk... een 15tal km van Valkenswaard.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ook 7 Nederlandse kinderen in de klas aldus NOS-journaal.
Zal een verschrikkelijke impact hebben dan...quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:11 schreef Marie30 het volgende:
Op het journaal zeggen de mensen van Heverlee net, dat ze op 8 leerlingen na van alle anderen weten dat ze nog leven. Eén leerkracht en één skimonitor is verongelukt van hen...
Heel veel slachtoffers in mijn woonplaats dus...
Dan zit je Ketnet/Canvas te kijken. Op één is er al de hele tijd een journaal lus bezig. Volgende update om 10 uur.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zal een verschrikkelijke impact hebben dan...
Ik probeerde de bels te vinden, maar jullie hebben 's morgens nog geen journaal? Volgens mij zag ik Samson en Gertje?
Zal nog even kijken moment...quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dan zit je Ketnet/Canvas te kijken. Op één is er al de hele tijd een journaal lus bezig. Volgende update om 10 uur.
De zender één ken je mss beter als de vrt?
Begrijpelijk. Sterkte.quote:Op woensdag 14 maart 2012 08:57 schreef Marie30 het volgende:
Eén van die twee scholen ligt in mijn woonplaats. Het is hier paniek tot en met... Mijn eigen zoon is vorig jaar meegeweest. Ik ben zwaar aangeslagen.
quote:"Twaalf uur na de ramp zijn de ouders nog steeds in het ongewisse over de dodelijke slachtoffers. Pas in Zwitserland krijgen de ouders daar definitief uitsluitsel over."
Is ook moeilijk hé. Daarom worden de ouders met naar Melsbroek gebracht en vertrekken ze met militaire vliegtuigen naar Zwitserland.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)laats-van-ramp.dhtml
[..]
Er waren twee overige bussen van dezelfde school?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Is ook moeilijk hé. Daarom worden de ouders met naar Melsbroek gebracht en vertrekken ze met militaire vliegtuigen naar Zwitserland.
Die sneeuwklasbussen rijden altijd in colonne. Ik vraag me af waar die twee andere bussen, die niet betrokken waren bij het ongeval, nu gebleven zijn. Die kinderen zullen in shock zijn.
NOS-journaal kwam met dat nieuws, dat er ook 7 Nederlandse kinderen in die klas zaten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
Vooropgesteld: het is een enorme tragedie en ik betuig m'n medeleven met nabestaanden en slachtoffers.
... maar wat erger ik me mateloos aan de berichtgeving zeg.
Nu.nl kopt op dit moment: Bus met 7 Nederlandse kinderen verongelukt
Alsof er alleen 7 Nederlandse kinderen in die bus zaten.
Ook de titel van dit topic is volgens mij voorbarig:
Belgische en Nederlandse schoolkinderen komen om bij ongeluk
Zijn er bronnen waaruit duidelijk blijkt dat er Nederlandse kinderen zijn omgekomen? Volgens mij (nog) niet. We moeten eens ophouden om Nederlanders belangrijker te maken dan andere slachtoffers.
Damnquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
harde klap![]()
zo hard, dat volgens mij de kinderen uit de bus gegooid zijn en deze tussen bus en muur kwamenzie laatste foto
met 2 chaffeurs zou je toch denken dat ze goed afwisselen. Als slaap de oorzaak zou zijn.
Nee hoor, zo haal je het binnen in je monkeysphere. Zeer begrijpelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:33 schreef detulp050 het volgende:
Mensen hebben altijd zo erg de behoefte om slecht nieuws op zichzelf te betrekken, erg merkwaardig.
Wilde het net posten. Wat triest zeg, je kop aanpassen van '22 kinderen omgekomen bij busongeluk' naar '7 Nederlandse kinderen omgekomen bij busongeluk'.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
Vooropgesteld: het is een enorme tragedie en ik betuig m'n medeleven met nabestaanden en slachtoffers.
Zijn er bronnen waaruit duidelijk blijkt dat er Nederlandse kinderen zijn omgekomen? Volgens mij (nog) niet. We moeten eens ophouden om Nederlanders belangrijker te maken dan andere slachtoffers.
indd, maar zoiets zie je vaker.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:34 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Wilde het net posten. Wat triest zeg, je kop aanpassen van '22 kinderen omgekomen bij busongeluk' naar '7 Nederlandse kinderen omgekomen bij busongeluk'.
...
Ik denk niet dat ze het zo bedoeld hebben hoor, zal wel een beetje in de haast van het moment gebeurd zijn, die internetjournalisten willen scoops hebben en verhaspelen aldoende wel eens wat, lijkt me.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:34 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Wilde het net posten. Wat triest zeg, je kop aanpassen van '22 kinderen omgekomen bij busongeluk' naar '7 Nederlandse kinderen omgekomen bij busongeluk'.
...
ja slaap lijkt wel logisch maar is toch wel weer vreemd aangezien ze nooit lang onderweg hebben kunnen zijnquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef wise het volgende:
---knip--
met 2 chaffeurs zou je toch denken dat ze goed afwisselen. Als slaap de oorzaak zou zijn.
ja dat is minder erg. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn dan is dat vele malen erger dan mannen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:36 schreef wise het volgende:
[..]
indd, maar zoiets zie je vaker.
Als er een ongeluk gebeurd is dat wordt er extra bij vermeld dat er X kinderen en X vrouwen bij zaten. Of het dan minder erg is dat er mannen dood zijn
Hier heb je gelijk. Ik heb de TT aangepast na berichten in de pers, die ondertussen weer zijn aangepast. Ik draai de TT dan ook weer terug naar de vorige.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
V
Lijkt me dan ook eerder een technisch mankement. Ofschoon ook dat moeilijk valt te begrijpen. De busmaatschappij stond zeer goed aangeschreven. Maar als de vering plotseling afbreekt (zoals in dat ongeluk op de Italiaanse snelweg, op een beroemd filmpje) dan ben je weg. Vandaar misschien de zwieper eerst naar links (geloof ik) en daarna naar rechts.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ja slaap lijkt wel logisch maar is toch wel weer vreemd aangezien ze nooit lang onderweg hebben kunnen zijn
Wat is daar lastig aan dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef Ryan3 het volgende:
Die tunnels zijn ook wel een crime daar, ik kan me herinneren dat ik er toch met enige huivering doorheen gereden ben, zeker de tunnels met maar twee banen voor elkaar tegemoetkomend verkeer (in Oostenrijk was dat)...
Jezus die bloedvlekken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
harde klap![]()
zo hard, dat volgens mij de kinderen uit de bus gegooid zijn en deze tussen bus en muur kwamenzie laatste foto
Bronquote:De Zwitserse politie kan nog geen mededelingen doen over de nationaliteit van de slachtoffers van het busongeluk van gisteravond. Dat heeft een politiewoordvoerder van het kanton Valais vandaag gezegd tegen het ANP. Volgens de Belgische autoriteiten zaten er zeven Nederlandse kinderen in de bus.
Volgens de zegsman worden eerst de nabestaanden geïnformeerd. Familieleden van de slachtoffers zijn al onderweg naar Zwitserland. De kinderen gingen naar scholen in Belgisch Limburg en Vlaams Brabant, aldus de zegsman. Hij kon nog niets zeggen over de oorzaak van het ongeluk. Het wrak van de bus wordt onderzocht. Tijdens een persconferentie om 15.00 uur wordt meer informatie bekendgemaakt.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kte-bus-zwitserland/quote:‘Zeven Nederlandse kinderen in verongelukte bus Zwitserland’
Er zouden zeven Nederlandse kinderen hebben gezeten in de Belgische bus die gisteravond verongelukte in Zwitserland. Daarbij kwamen 28 van de 52 inzittenden om het leven. Onder de slachtoffers zijn 22 schoolkinderen.
Inderdaad zeg, de ramp is zojuist met een factor 1000 verergerd. Vanavond aan tafel bij P&W sowieso een expert buschauffeurs, tunnels en een belangrijk iemand uit Belgie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
Joh, moet je nou overal een fatsoensriedeltje van maken. Die internetjournalisten maakten een foutje, zullen ze heus wel herstellen hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:50 schreef Elfletterig het volgende:
Een voorbeeld van hoe het dan wél moet, als je het nieuws over Nederlandse kinderen wilt brengen:
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kte-bus-zwitserland/
Kijk, zo doe je dat. De speculatie tussen aanhalingstekens, de kern van wat er bekend is, in de intro van de tekst.
dat zou het allemaal een flink stuk duidelijker maken. Verschrikkelijk nieuws.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:02 schreef Ryan3 het volgende:
Wrs hebben ze op beeld wat er gebeurd is trouwens, hangen wrs camera's in die tunnels.
Het is structureel gedrag. Misschien voer voor een topic in R&P ofzo. Inderdaad niet voor nu in dit topic. Ik zal erover ophouden. Hopelijk krijgen betrokkenen zo snel mogelijk duidelijkheid.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:51 schreef Ryan3 het volgende:
Joh, moet je nou overal een fatsoensriedeltje van maken. Die internetjournalisten maakten een foutje, zullen ze heus wel herstellen hoor.
Ik zie niet in waarom het daar zo makkelijk mis kan gaan. De kans is groter dan op wegen in NL met vrij zicht, maar dat is wat anders dan vrij makkelijk mis kunnen gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:49 schreef Ryan3 het volgende:
Het besef dat het vrij makkelijk mis kan gaan. Of sta jij daar niet bij stil?
Je kunt niet uitwijken als het mis gaat, gesteld dat je kunt reageren. Het opgesloten karakter vormt dus een onderdeel van die huivering idd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het daar zo makkelijk mis kan gaan. De kans is groter dan op wegen in NL met vrij zicht, maar dat is wat anders dan vrij makkelijk mis kunnen gaan.
Argh. Ik las al dat ze aan het bloggen waren, was er expres niet naar op zoek maar uiteraard klikte ik op je link en scrollde een tijdje naar beneden.quote:
quote:
Wtf.. Deze jongen vindt het echt fijn als zijn ipod valt én heeft een aap?quote:- Hallo mama, papa en aap,
het is hier echt fijn ook al is mijn i-pod niet gevallen. Ik moet nu afronden want ik wil nog genieten van de laatste dagen, het is immers bijna voorbij.
Groetjes Alexander
Och die berichtjes voor de oudersquote:
quote:
quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:45 schreef Olga het volgende:
Blog maar weer snel gesloten. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen en zo emotioneel ben ik niet gauw
Blegh
11- en 12-jarigen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn toch nog erg jonge kinderen hoor. De jongensten waren een jaar of twaalf? Ze zien er echt nog jonger uit.
ik denk eerlijk gezegd dat ze het simpelweg soms niet weten, omdat de lichamen te verminkt zijn?quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
Pff, die ouders horen in Zwitserland pas of hun kind het heeft overleefd... Ondanks de goede manier waarop de overheid reageert, vind ik dit wel toch vrij... hrd. Kun je het je voorstellen eerst een reis nog maken van wat? 2/3 uur om dan pas te horen of je kind het heeft overleefd?
Lijkt mij dat, gezien de klap, sommige ouders hun kind zullen moeten identificeren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
Pff, die ouders horen in Zwitserland pas of hun kind het heeft overleefd... Ondanks de goede manier waarop de overheid reageert, vind ik dit wel toch vrij... hrd. Kun je het je voorstellen eerst een reis nog maken van wat? 2/3 uur om dan pas te horen of je kind het heeft overleefd?
ze worden door het belgisch leger overgevlogen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zwitserland is wel een uur of zes rijden. Als het niet langer is.
Wacht dan nog even. Denk ik dan. Ik zou gek worden op zo'n reis.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegd dat ze het simpelweg soms niet weten, omdat de lichamen te verminkt zijn?
Ja, maar dat kan later. Dat gaat sws later gebueren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat, gezien de klap, sommige ouders hun kind zullen moeten identificeren.
Ah, ok.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
ze worden door het belgisch leger overgevlogen.
Er stonden vanmorgen al twee speciale vliegtuigen klaar voor de oudersquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zwitserland is wel een uur of zes rijden. Als het niet langer is.
idd kippenvel als ik erover denk en dan heb ik geeneens kinderenquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
Daar zit je dan, je weet niet of je kind het heeft overleefd of niet, in dat vliegtuig... Is echt niet te geloven.
Als het slachtoffer ernstig verminkt is, gebeurt dit uiteraard niet op zicht maar op bijv tand gegevensquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat, gezien de klap, sommige ouders hun kind zullen moeten identificeren.
Er is een reden dat mensen uit de grensstreek hun kinderen graag in België op school doenquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn toch nog erg jonge kinderen hoor. De jongensten waren een jaar of twaalf? Ze zien er echt nog jonger uit.
Ik hoop het voor de ouders.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het slachtoffer ernstig verminkt is, gebeurt dit uiteraard niet op zicht maar op bijv tand gegevens
Is een noodlotsreis...quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:01 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
idd kippenvel als ik erover denk en dan heb ik geeneens kinderen
Onzin. Ik ken nauwelijks kinderen die er op hun 10de al als een sloerie bijlopen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:01 schreef lezzer het volgende:
[..]
Er is een reden dat mensen uit de grensstreek hun kinderen graag in België op school doen
O.a. dat ze daar veel strenger zijn, en dus kinderen er niet op hun 10e al als een sloerie bij lopen.
Mja, wat is het alternatief? Alle lichamen naar België overbrengen? Dan duurt het nog veel langer voordat de ouders weten of hun kind nog leeft.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, maar dat kan later. Dat gaat sws later gebueren.
Maar een reis maken van 2/3 uur waarbij je niet weet of je kind het heeft overleefd...?
Achterhalen wie de dodelijke slachtoffers zijn en dit zsm doorgeven aan die ouders. En hen apart vervoeren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, wat is het alternatief? Alle lichamen naar België overbrengen? Dan duurt het nog veel langer voordat de ouders weten of hun kind nog leeft.
Okquote:
quote:Vijf minuten twitterstilte
Twitteraars roepen op tot vijf minuten twitterstilte ter nagedachtenis van de slachtoffers van de busramp in Zwitserland. Om 12 uur moet de berichtenstroom op het microblognetwerk even tot stilstand komen. Meer...
Ongetwijfeld, maar om nou te beweren dat hier in Nederland kinderen er op hun 10e als een sloerie bijlopen vind ik nogal bevooroordeeld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok
Ik ben opgegroeid in die streek.
En het Belgisch onderwijs is wel degelijk anders dan het Nederlandse.
Ja, ik ben ook in zuid-limburg opgegroeid. En ik weet dat het Belgische onderwijs strenger is. Maar dat verhaal over 10-jarige sloeries vind ik een beetje kul hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok
Ik ben opgegroeid in die streek.
En het Belgisch onderwijs is wel degelijk anders dan het Nederlandse.
Blijkbaar (maar dat is pure speculatie) zijn er ouders nodig om lichamen te identificeren, op deze manier werkt het denk ik toch het snelste. Ook voor de kinderen die gewond zijn is het natuurlijk "fijn" (bij gebrek aan een beter woord) om hun ouders bij zich te hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef Ryan3 het volgende:
Achterhalen wie de dodelijke slachtoffers zijn en dit zsm doorgeven aan die ouders. En hen apart vervoeren.
Dat zei ik ook helemaal nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar om nou te beweren dat hier in Nederland kinderen er op hun 10e als een sloerie bijlopen vind ik nogal bevooroordeeld.
De ouders willen uiteraard asap bij hun kinderen zijn dus dat er speciale vliegtuigen ingezet zijn lijkt mij net lovenswaardig. Dat je als ouder uren in onzekerheid zit is, lijkt mij, is niet anders en is niet te voorkomen. Dan zit je misschien liever in het vliegtuig dan thuis op de bank, plus je zit met lotgenotenquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Achterhalen wie de dodelijke slachtoffers zijn en dit zsm doorgeven aan die ouders. En hen apart vervoeren.
Ja.. die woorden naar mam en pap thuis...quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:45 schreef Olga het volgende:
Blog maar weer snel gesloten. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen en zo emotioneel ben ik niet gauw
Blegh
en dan die fotosquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja.. die woorden naar mam en pap thuis...
Ik hoor dit niet te lezen.
Daar kreeg ik ook een brok van in mijn keel. Die vrolijke foto's, die lieve berichtjesquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja.. die woorden naar mam en pap thuis...
Ik hoor dit niet te lezen.
Probleem is idd, anders dan bij vliegtuigen, dat niet wordt geregistreerd waar wie zit in een bus. Maar je begrijpt toch wel dat het wreed is... 46 kinderen, 92 ouders bij elkaar in een vliegtuig, 44 ouders zullen horen dat hun kind dood is, 48 ouders zullen horen dat hun kind gewond (in gradaties) is maar leeft. Bij elkaar ongeveer 2 à 3 uur lang (zolang zal die reis wel duren). Alle hoop en alle afgrijzen bij elkaar gedurende die 2 à 3 uur. Dan word je helemaal gek, denk ik. Het leven van je kind, van je zelf, van je partner ontrolt zich voor je geestesoog...quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Blijkbaar (maar dat is pure speculatie) zijn er ouders nodig om lichamen te identificeren, op deze manier werkt het denk ik toch het snelste. Ook voor de kinderen die gewond zijn is het natuurlijk "fijn" (bij gebrek aan een beter woord) om hun ouders bij zich te hebben.
Nou ja, ik kan me daar niet eens een voorstelling van maken, dus ik doe dan ook geen poging.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:15 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem is idd, anders dan bij vliegtuigen, dat niet wordt geregistreerd waar wie zit in een bus. Maar je begrijpt toch wel dat het wreed is... 46 kinderen, 92 ouders bij elkaar in een vliegtuig, 44 ouders zullen horen dat hun kind dood is, 48 ouders zullen horen dat huin kind gewond (in gradaties) is maar leeft. Bij elkaar ongeveer 2 à 3 uur lang (zolang zal die reis wel duren). Alle hoop en alle afgrijzen bij lekaar gedurende die 2 à 3 uur. Dan word je helemaal gek, denk ik. Het leven van je kind, van je zelf, van je partner ontrolt zich voor je geestesoog...
Ligt aan het ongeval, dunkt me. Al zie je (maar dat is mijn indruk) dat voorin vaker dingen gebeuren dan achterin. Vaker bussen die tegen iets aanrijden dan bussen die aangereden worden van achter oid.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:17 schreef MCH het volgende:
Wat is eigenlijk de beste plek om in een bus/touringcar te zitten qua veiligheid?
In dit geval was dat waarschijnlijk achterin.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:17 schreef MCH het volgende:
Wat is eigenlijk de beste plek om in een bus/touringcar te zitten qua veiligheid?
Ik maak me er wel een voorstelling van, er loopt hier een net zo oude jongedame rond. Ik zou niet zolang in het ongewisse willen zijn, maar wrs kan het niet anders, omdat die kids zelf wel uitmaken waar ze gaan zitten in die bus (veel jongens wrs achter in de bus, en meisjes voor in)...quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan me daar niet eens een voorstelling van maken, dus ik doe dan ook geen poging.
Maar nog, nu hebben de ouders (hoe wrang ook) na een paar uur zekerheid. Elke andere optie laat ze langer in het ongewisse.
De hele situatie is van een afschuwelijke wreedheid. Of ze nu thuis wachten op de onheilstijding of in het vliegtuig onderweg naar de plaats des onheils.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:15 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem is idd, anders dan bij vliegtuigen, dat niet wordt geregistreerd waar wie zit in een bus. Maar je begrijpt toch wel dat het wreed is... 46 kinderen, 92 ouders bij elkaar in een vliegtuig, 44 ouders zullen horen dat hun kind dood is, 48 ouders zullen horen dat huin kind gewond (in gradaties) is maar leeft. Bij elkaar ongeveer 2 à 3 uur lang (zolang zal die reis wel duren). Alle hoop en alle afgrijzen bij lekaar gedurende die 2 à 3 uur. Dan word je helemaal gek, denk ik. Het leven van je kind, van je zelf, van je partner ontrolt zich voor je geestesoog...
Natuurlijk is nationaliteit belangrijk. Zo zit deze wereld nu eenmaal in elkaar.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:40 schreef lezzer het volgende:
Het ED spreekt al over 9 Nederlandse kinderen i.p.v. 7.
Niet dat de nationaliteit belangrijk is, maar meer als aanvulling op mijn vorige punt.
mens eigen, zelfde dat er specifiek over kinderen wordt gesproken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:31 schreef Loppe het volgende:
[..]
Natuurlijk is nationaliteit belangrijk. Zo zit deze wereld nu eenmaal in elkaar.
(Who gives a fuck about Kony.) Fuck this.
Als je met een bus tegen een betonnen muur rijdt? Ik denk helemaal nergens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:17 schreef MCH het volgende:
Mm. je hebt gedurende die reis hoop. Een reis van hoop die ook een noodlotsreis kan zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
De hele situatie is van een afschuwelijke wreedheid. Of ze nu thuis wachten op de onheilstijding of in het vliegtuig onderweg naar de plaats des onheils.
Gordels zijn ook niet eens aanwezig volgens mij (of tegenwoordig wel?). Kinderen worden gewoon gelanceerd en breken alles wat er maar te breken valt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je met een bus tegen een betonnen muur rijdt? Ik denk helemaal nergens.
tegenwoordig wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gordels zijn ook niet eens aanwezig volgens mij (of tegenwoordig wel?). Kinderen worden gewoon gelanceerd en breken alles wat er maar te breken valt.
Nu leg je wel heel eigen je eigen idee op de ouders. Ook zo'n term "noodlotsreis" vind ik daar van getuigen. Als daar al sprake van zou zijn, dan is het de reis van die kinderen geweest. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, zeg ik er (nogmaals) bij.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
Mm. je hebt gedurende die reis hoop. Een reis van hoop die ook een noodlotsreis kan zijn.
En ik denk toch dat als je een dochtertje hebt dat het wrs een noodlotsreis is, en als je een zoontje hebt dat het een hoopsreis is. Wat ik me nog kan herinneren van schoolreisjes is dat de meisjes voor in de bus zaten en jongens achter in de bus.
Denk je dat je die al dan niet ijdele hoop niet hebt als je thuis op de bank zit te wachten op nieuws?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
Mm. je hebt gedurende die reis hoop. Een reis van hoop die ook een noodlotsreis kan zijn.
Schijthekel aan dat soort mensenquote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erongelukte-bus.htmlquote:Identificatieteam
De Belgische regering stuurt een speciaal identificatieteam naar Zwitserland om de Zwitserse politie hulp te bieden. Woensdag nog zal het team van experts (Disaster Victim Identification) vertrekken naar Sierre.
Dat maakte minister Joëlle Milquet van Binnenlandse Zaken bekend. Zij liet weten ''als mama'' sterk mee te leven met de onuitsprekelijke pijn die de slachtoffers en hun families voelen. ''Er zijn geen woorden om deze trieste emoties te uiten'', aldus de minister.
Nee, ik bedoel het voor die ouders, wat er met die kinderen is gebeurd is al gebeurd, maar jij als ouder weet dat nog niet, en je zit bij elkaar kans ongeveer 50% dat je kind het heeft oberleefd of niet... gedurende die reis die je makt naar de plaats van dat ongeluk/de ziekenhuizen...quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu leg je wel heel eigen je eigen idee op de ouders. Ook zo'n term "noodlotsreis" vind ik daar van getuigen. Als daar al sprake van zou zijn, dan is het de reis van die kinderen geweest. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, zeg ik er (nogmaals) bij.
Dan krijg je het te horen in België en hoef je niet de reis te maken met de ouders die horen dat hun kind iig nog leeft...quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Denk je dat je die al dan niet ijdele hoop niet hebt als je thuis op de bank zit te wachten op nieuws?
Je anno 2012 verbazen over de lompheid van de Telegraaf.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef YazooW het volgende:
telegraaf.nl![]()
Meteen een foto op de voorpagina waar je, waarschijnlijk, die ouders van die kinderen ziet. Laat die mensen lekker met rust man...
Typisch De Telegraaf, hebben totaal geen respect en fatsoen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef YazooW het volgende:
telegraaf.nl![]()
Meteen een foto op de voorpagina waar je, waarschijnlijk, die ouders van die kinderen ziet. Laat die mensen lekker met rust man...
Ik denk dat je juist steun hebt aan het feit dat je samen met andere getroffenen bent.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
Dan krijg je het te horen in België en hoef je niet de reis te maken met de ouders die horen dat hun kind iig nog leeft...
Nee, ik denk dat er zich iets heel egoïstisch van je meester maakt. Bij mij wel iig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat je juist steun hebt aan het feit dat je samen met andere getroffenen bent.
En thuis afwachten maakt de rollercoaster van hoop en angst niet minder. Zeker niet.
Zoiets kun je je niet bedenken of voorstellen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat er zich iets heel egoïstisch van je meester maakt. Bij mij wel iig.
Het valt me nog mee dat de bewakingscamerafilmpjes nog niet op dumpert staan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Je anno 2012 verbazen over de lompheid van de Telegraaf.
Jawel, waarom niet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Zoiets kun je je niet bedenken of voorstellen.
Of dat Rutger er nog niet tussen staat met zijn roze microfoon.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:52 schreef Ulx het volgende:
Het valt me nog mee dat de bewakingscamerafilmpjes nog niet op dumpert staan.
stonden ook al fotos op nu.nl van volgens mij ouders.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef YazooW het volgende:
telegraaf.nl![]()
Ik zie hem er wel voor aan eigenlijk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of dat Rutger er nog niet tussen staat met zijn roze microfoon.
Valt me nog mee dat hier op FOK ook niet meteen allemaal hyves- en facebookprofielen van die kinderen worden gepost, incl. bijbehorende foto's.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef YazooW het volgende:
telegraaf.nl![]()
Nee, waarom, je kunt je veel voorstellen en je ergens in invoelen, hoef je niet per se meegemaakt te hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:54 schreef MCH het volgende:
[..]
Tenzij je zoiets heb meegemaakt natuurlijk.
Daaromquote:
quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat er zich iets heel egoïstisch van je meester maakt. Bij mij wel iig.
Omdat Nederland.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef Caland het volgende:
Waarom is er eigenlijk bij dit soort nieuws geen extra journaal en bij één of andere kutprins wel?
Misschien niet geheel gepast deze vraag, maar ok.
in belgie welquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef Caland het volgende:
Waarom is er eigenlijk bij dit soort nieuws geen extra journaal en bij één of andere kutprins wel?
sukkelquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef Caland het volgende:
Je kan je onmogelijk egoïstisch in zo'n situatie gedragen omdat dit een groepsgebeuren is. Waarom leg ik dit eigl. uit?quote:
Als ik in dat vliegtuig zit, hoop ik dat mijn kleine meide het overleefd heeft hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:00 schreef Loppe het volgende:
[..]
Je kan je onmogelijk egoïstisch in zo'n situatie gedragen omdat dit een groepsgebeuren is. Waarom leg ik dit eigl. uit?
Waarom zou dat niet kunnen? Je hoopt toch echt het allermeest dat je eigen kind nog leeft?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:00 schreef Loppe het volgende:
[..]
Je kan je onmogelijk egoïstisch in zo'n situatie gedragen omdat dit een groepsgebeuren is. Waarom leg ik dit eigl. uit?
Exact.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Je hoopt toch echt het allermeest dat je eigen kind nog leeft?
Ze hebben ook een slideshow van die ouders / familiequote:Op woensdag 14 maart 2012 11:47 schreef YazooW het volgende:
telegraaf.nl![]()
En dat neemt absoluut niet weg dat je ontzettend meeleeft met alle andere ouders, het een sluit het ander niet uit. Als groep leef je met elkaar mee, als individu hoop je voor het welzijn van je eigen kind.quote:
Dat valt dus te bezien als ik in die loterij van dat vliegtuig zit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dat neemt absoluut niet weg dat je ontzettend meeleeft met alle andere ouders, het een sluit het ander niet uit. Als groep leef je met elkaar mee, als individu hoop je voor het welzijn van je eigen kind.
Als er een heer was, had hij dit niet laten gebeuren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat de Heer ze in goede genade heeft mogen ontvangen en sterkte voor de nabestaanden.
Zit niet zo te trollen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat valt dus te bezien als ik in die loterij van dat vliegtuig zit.
Die is er dus niet hè.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef benx het volgende:
[..]
Als er een heer was, had hij dit niet laten gebeuren.
Als ie zelf achter het stuur zat, wellicht niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef benx het volgende:
[..]
ik ik ik en dit en dat en zus en zo en als en als. Vent, je hebt een hoog irritatie factor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat valt dus te bezien als ik in die loterij van dat vliegtuig zit.
Dat was tenminste een Heer in het verkeer geweest.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ie zelf achter het stuur zat, wellicht niet.
Kan ik het helemaal mee eens zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dat neemt absoluut niet weg dat je ontzettend meeleeft met alle andere ouders, het een sluit het ander niet uit. Als groep leef je met elkaar mee, als individu hoop je voor het welzijn van je eigen kind.
Alsjeblieft, niet die discussie hier. Ongepast.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef benx het volgende:
[..]
Hebt ge een filmpje ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:06 schreef poldergeist het volgende:
Zonet op het journaal op de Belgische zender zag ik een reconstructie; de bus is tegen de hoek van een veiligheidsnis aangeknald, daarbij is het vrijwel een frontale botsing en is het hoge aantal doden goed te begrijpen.
Jij zou hopen dat je eigen meisie overleden is, zodat het kind van een ander het had overleefd?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
ik ik ik en dit en dat en zus en zo en als en als. Vent, je hebt een hoog irritatie factor.
Ja natuurlijk hoop je dat je eigen kind het overleefd maar je gaat niet zo zwart wit denken als jij nu doet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij zou hopen dat je eigen meisie overleden is, zodat het kind van een ander het had overleefd?
Ik hoop dat je geen kinderen hebt... Jij bent volgens mij the odd man out.
Als je daar zit in zo'n vliegtuig en je weet niet wie het heeft overleefd, dan hoop je toch echt dat je kind het overleefd heeft. Allerlei andere correcte reacties die je uitstoot zijn boute leugens.
Mee eensquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij zou hopen dat je eigen meisie overleden is, zodat het kind van een ander het had overleefd?
Als je daar zit in zo'n vliegtuig en je weet niet wie het heeft overleefd, dan hoop je toch echt dat je kind het overleefd heeft. Allerlei andere correcte reacties die je uitstoot zijn boute leugens.
En de rest van de ouders moet hun bek houden want het gaat om jouw kindquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat dus wel zou doen. Als ik weet dat er een groot aantal kinderen dood zijn hoop ik toch echt dat de mijne er niet tussen zit. Dat betekent toch echt dat ik hoop dat de kinderen van iemand anders zijn omgekomen. Ik kan er niks anders van maken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja natuurlijk hoop je dat je eigen kind het overleefd maar je gaat niet zo zwart wit denken als jij nu doet.
Doet het niet bij mij. Zal wel te druk zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:09 schreef poldergeist het volgende:
Ik was het net aan het zoeken benx, voorlopig moeten we het maar hier mee doen http://www.een.be/programmas/het-journaal/kijk-live-0
Dat is toch wat er wrs gebeurt als je het zo doet als zij nu doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja natuurlijk hoop je dat je eigen kind het overleefd maar je gaat niet zo zwart wit denken als jij nu doet.
Hier ook niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:16 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Doet het niet bij mij. Zal wel te druk zijn.
Same.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat dus wel zou doen. Als ik weet dat er een groot aantal kinderen dood zijn hoop ik toch echt dat de mijne er niet tussen zit. Dat betekent toch echt dat ik hoop dat de kinderen van iemand anders zijn omgekomen. Ik kan er niks anders van maken.
Hulde.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zal maar onder 27 witte lakens hebben moeten kijken en elke keer van binnen keihard gejuicht hebben dat het je kind niet was en onder de 28ste is het toch raak.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is toch wat er wrs gebeurt als je het zo doet als zij nu doen.
Je moet dat toch van te voren al scheiden. Dat is dus ook het grote probleem nu.
Je gaat er gewoon kapot aan, al dat gereutel over een soort medegevoel met mensen waarvan het kind het niet heeft overleefd, geldt alleen als iedereen weet wie het wel of niet heeft overleefd. Dat is eigenlijk de logische consequentie van het feit dat niemand registreert waar wie gaat zitten. Anders dan bij vliegtuigen. (Wat vaak niet uitmaakt bij een crash...).
Misschien dus toch iets om door te voeren, registreren waar wie zit bij busreizen bij lange reizen.
Ik moet er niet aan denken. Ik trouwens niet dat je juicht van binnen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Je zal maar onder 27 witte lakens hebben moeten kijken en elke keer van binnen keihard gejuicht hebben dat het je kind niet was en onder de 28ste is het toch raak.
Ja, het gaat om je eigen meissie/zoontje ja. Dat is het egoïsme wat zich van je meester maakt tijdens zo'n reis. Voor je geestesoog verschijnt je leven de afgelopen 12 jaar, dat van je partner en dat van je kind. Misschien dat je hen haat, van wie het kind het heeft overleefd, terwijl jouw kind stierf. Andersom besef je dat je heel erg wellevend bent tegen ouders van wie het kind het niet heeft overleefd terwijl jouw kind het wel heeft overleefd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:16 schreef Loppe het volgende:
[..]
En de rest van de ouders moet hun bek houden want het gaat om jouw kind
Wreed hè, geen wonder dat egoïsme zich van je meester maakt dus.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Je zal maar onder 27 witte lakens hebben moeten kijken en elke keer van binnen keihard gejuicht hebben dat het je kind niet was en onder de 28ste is het toch raak.
Uhm .... een buslading dode en gewonde kleine kinderen versus een comateuze prins ...quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:24 schreef benx het volgende:
Misschien dat ik nu dom lul, maar CNN pakt dit wel meer op dan prinsje koud zo.
http://edition.cnn.com/
Nee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef benx het volgende:
Natuurlijk, geen discussie nodig.
Geen mens die denkt:
"ik hoop dat mijn dochter dood is en piet het heeft overleefd"
Mijn vrouw zat tijdens die moord op een kind in Hoogerheide op haar werk, Ze zegt net dat ze heel egoïstisch was toen ze hoorde van dat feit, nadat ze van collega's had gehoord dat er een kind was vermoord op een school. Zo trollerig is dat allemaal niet, egoístisch zijn in dit soort omstandigheden.quote:
ja, 't is mooi geweest, stop nu maarquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn vrouw zat tijdens die moord op een kind in Hoogerheide op haar werk, Ze zegt net dat ze heel egoïstisch was toen ze hoorde van dat feit, nadat ze van collega's had gehoord dat er een kind was vermoord op een school.
Een gelovige zou in ieder geval geruststelling vinden in het feit dat hun kind in de hemel is en niet alleen een herinnering meer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef benx het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze die 300.000 mensen hebben geidentificeerd bij de tsunami? Dan hebben die nabestaanden het wel druk gehad of niet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef MCH het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze die 300.000 mensen hebben geidentificeerd bij de tsunami? Dan hebben die nabestaanden het wel druk gehad of niet?
nouja, bedankt voor die eer dan maarquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap ueberhaupt niet waarom ik een post aan je wijdt.
Domme plaatjes op domme momenten op nog een dommere reactie. Bedankt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Leuk plaatje alleen verkeerde moment, jammer man
Daar heb je absoluut gelijk in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je denkt echt dat die ouders nu onder 28 lakens moeten gaan kijken? Ridicule idiootquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:35 schreef benx het volgende:
[..]
Domme plaatjes op domme momenten op nog een dommere reactie. Bedankt.
Dat heb je mij niet horen zeggen, ga terug naar de basisschool, begrijpend lezen lijkt me nog te moeilijk voor je.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je denkt echt dat die ouders nu onder 28 lakens moeten gaan kijken? Ridicule idioot
Nou, ik reageerde namelijk op die ridiculiteit, had jij blijkbaar gemist maar probeerde je toch de brote bojjj uit te hangen en mij te persifleren met dat plaatje. En dan moeten wij nu ontopic nadat jij begint te posten dmv plaatjes, nogal krankjorum. Veel plezier gewenstquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:46 schreef benx het volgende:
[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen, ga terug naar de basisschool, begrijpend lezen lijkt me nog te moeilijk voor je.
Nu on-topic.
Niet van dezelfde school. Meerdere scholen delen meerdere bussen en rijden altijd in colonne naar daar en terug. Dat gaat altijd ook zo. En ik weet dat er in dit geval ook drie bussen waren. Die andere twee waren niet betrokken bij het ongeval.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er waren twee overige bussen van dezelfde school?
Vind ik ook altijd dubieus, zo boeiend zijn geëmotioneerde mensen toch ook niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:10 schreef HyperViper het volgende:
De telegraaf is ook zó walgelijk. Werkelijk wat bezielt deze mensen?Mooie foto's hoor van die arme ouders...
Diep triest...
Ja dat vind ik ook.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:09 schreef RamboDirk het volgende:
je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind dat er snel en adequaat wordt gehandeld. Sommige van die ouders komen straks al aan in Zwitserland.
Telegraaf zegt 10. Op één zeiden ze inderdaad 9 en 1 Duits kind.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:11 schreef Marie30 het volgende:
Op het één journaal spreken ze wel van 9 Nederlandse kinderen i.p.v. 7
Op nu.nl staat inmiddels 10 Nederlandse kinderen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:11 schreef Marie30 het volgende:
Als die ouders vannacht waren weggereden waren ze er nu ook wel geweest, zo ver is dat toch niet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:09 schreef RamboDirk het volgende:
je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind dat er snel en adequaat wordt gehandeld. Sommige van die ouders komen straks al aan in Zwitserland.
NOS meldt 10 kinderen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:11 schreef Marie30 het volgende:
Probeer dan maar een auto te besturen, nadat je eerst een dag hebt gewerkt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die ouders vannacht waren weggereden waren ze er nu ook wel geweest, zo ver is dat toch niet?
Jij denkt dat je kan rijden op zo'n moment????quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die ouders vannacht waren weggereden waren ze er nu ook wel geweest, zo ver is dat toch niet?
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Telegraaf zegt 10. Op één zeiden ze inderdaad 9 en 1 Duits kind.
Tja het zal afwachten zijn. Zoals ik heel in het begin van het topic al postte: wij zitten hier aan de grensovergang met Bergijk / Luyksgestel... dat is ca 15 km van Valkenswaard. Hier wonen veel Nederlanders.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:12 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Op nu.nl staat inmiddels 10 Nederlandse kinderen.
Idd en ik ken best wel veel Nederlanders die hun kinderen naar België op school zetten. Dit omdat het iets strikter is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:14 schreef Marie30 het volgende:
[..]
[..]
Tja het zal afwachten zijn. Zoals ik heel in het begin van het topic al postte: wij zitten hier aan de grensovergang met Bergijk / Luyksgestel... dat is ca 15 km van Valkenswaard. Hier wonen veel Nederlanders.
Precies, maar mijn punt was dat het een pisstukje is. Zo vreemd is het dus niet dat die ouders er al snel bij kunnen zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Probeer dan maar een auto te besturen, nadat je eerst een dag hebt gewerkt.
Nu hebben ze "nachtrust" gehad en zijn ze er op hetzelfde tijdstip dat als ze snachts waren vertrokken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zitten gordels in een touringcar, maar er is niemand die ze omdoet en geen chauffeur die het verplicht stelt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gordels zijn ook niet eens aanwezig volgens mij (of tegenwoordig wel?). Kinderen worden gewoon gelanceerd en breken alles wat er maar te breken valt.
Dat ook ja... en hier wonen ook veel van je landgenootjes.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:15 schreef themole het volgende:
[..]
Idd en ik ken best wel veel Nederlanders die hun kinderen naar België op school zetten. Dit omdat het iets strikter is.
Wa een foto's..quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
harde klap![]()
Mijn zoon die vorig jaar met dezelfde groep mee op sneeuwklassen is geweest, moest de gordel wel omdoen. Behalve tijdens het slapen mochten ze de gordel los doen... Dus als die regels nog hetzelfde zijn hadden ze die misschien net niet meer om omdat het ongeval later op de avond gebeurde...quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zitten gordels in een touringcar, maar er is niemand die ze omdoet en geen chauffeur die het verplicht stelt.
Zo'n bus is dan ook niet heel erg stevig, het materiaal aan de buitenkant deukt zo in.quote:
Nou, rij met 80 km/u tegen een betonnen muur met massief graniet erachter en elke auto heeft een deuk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:21 schreef themole het volgende:
[..]
Zo'n bus is dan ook niet heel erg stevig, het materiaal aan de buitenkant deukt zo in.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:20 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Mijn zoon die vorig jaar met dezelfde groep mee op sneeuwklassen is geweest, moest de gordel wel omdoen. Behalve tijdens het slapen mochten ze de gordel los doen... Dus als die regels nog hetzelfde zijn hadden ze die misschien net niet meer om omdat het ongeval later op de avond gebeurde...
Mij ook niet maar toevallig ken ik een taxi chauffeur die dat wel heeft gehad. Zo in slaap vallen achter het stuur.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:21 schreef Ulx het volgende:
Het lijkt me niet dat ze om negen uur 's avonds in slaap vallen achter het stuur.
Weet ik, dun stalen plaatquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:21 schreef themole het volgende:
[..]
Zo'n bus is dan ook niet heel erg stevig, het materiaal aan de buitenkant deukt zo in.
Wat zit daar voor logica achter dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:20 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Mijn zoon die vorig jaar met dezelfde groep mee op sneeuwklassen is geweest, moest de gordel wel omdoen. Behalve tijdens het slapen mochten ze de gordel los doen... Dus als die regels nog hetzelfde zijn hadden ze die misschien net niet meer om omdat het ongeval later op de avond gebeurde...
Net alsof kinderen een gordel om gaan doen? Dat hoeft volgens mij niet eens perse. Ik heb dat op reisjes in ieder geval nooit gedaan en mijn klasgenoten ook niet. Laatste reis was eind 2011 naar Berlijn met mijn klas en ook toen heb ik geen riem om gedaan. Niemand.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat zit daar voor logica achter dan?
De overlevenden zaten wss. ook allemaal achterin.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:28 schreef MaLo het volgende:
De voorkant van de bus is verpulverd, denk niet dat gordels in dit geval veel verschil gemaakt zouden hebbn.
Dit, helemaal geen discussie nodig over die gordels.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:28 schreef MaLo het volgende:
De voorkant van de bus is verpulverd, denk niet dat gordels in dit geval veel verschil gemaakt zouden hebbn.
Natuurlijk wel, maar het is nu apart omdat ze volgens mij niet veel meer dan een half uur aan het rijden waren maar oververmoeid kan wel, net zoals een klapband oidquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:21 schreef Ulx het volgende:
Het lijkt me niet dat ze om negen uur 's avonds in slaap vallen achter het stuur.
Tja je hebt daar gelijk in.... Maar ze moeten iets hé. En er wordt nog altijd veel te weinig belang gehecht aan het dragen van de gordel in bussen. Dat is gewoon nog steeds nog, maar we weten helemaal niet hoe het dit jaar ging en of die kinderen hun gordel aanhadden of niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat zit daar voor logica achter dan?
Klopt, zelf ook nooit gedaan. Maar meestal zegt de chauffeur wel dat het verplicht is, hij weet verder ook wel dat niemand het doet. Maar is gewoon standaard procedure om zichzelf en de busmaatschappij in te dekken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Net alsof kinderen een gordel om gaan doen? Dat hoeft volgens mij niet eens perse. Ik heb dat op reisjes in ieder geval nooit gedaan en mijn klasgenoten ook niet. Laatste reis was eind 2011 naar Berlijn met mijn klas en ook toen heb ik geen riem om gedaan. Niemand.
Op zich is dat niet echt een indicatie volgens mij. Juist zo'n kreukelzone kan veel van de energie opvangen, waardoor je het nog kan overleven met een gordel om.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:28 schreef MaLo het volgende:
Het is Bergeijk overigens...quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:14 schreef Marie30 het volgende:
Zoals ik heel in het begin van het topic al postte: wij zitten hier aan de grensovergang met Bergijk / Luyksgestel... dat is ca 15 km van Valkenswaard. Hier wonen veel Nederlanders.
dat zei ons ma ook. ik heb nu echt een vreemd gevoel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:29 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Tja je hebt daar gelijk in.... Maar ze moeten iets hé. En er wordt nog altijd veel te weinig belang gehecht aan het dragen van de gordel in bussen. Dat is gewoon nog steeds nog, maar we weten helemaal niet hoe het dit jaar ging en of die kinderen hun gordel aanhadden of niet.
Als ik de foto's zie dan maakten die kindjes geen schijn van kans.
Duuudequote:Op woensdag 14 maart 2012 13:37 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop trouwens dat de overlevenden bewusteloos zijn geraakt door de klap en bewusteloos uit het wrak zijn gehaald. Het lijkt me voor de psychische gesteldheid van de kinderen niet zo best om hun geplette dan wel uiteengereten sneeuw-klasgenoten te hebben gezien.
Of denk je dat ze vredig met gesloten oogjes in hun stoeltjes zaten? Tis keihard maar wel waar. Ik hoop echt dat de overlevenden de ravage niet hebben gezien. en ik ben geen Duuude maar een Dudettequote:
Klopt, maar je gaat er ook niet vanuit dat je een ongeluk kan krijgen, eigenlijk. Je hebt alleen maar lol met klasgenoten, leraren (soms ook de buschauffeur) en verheugd je op de reis.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, zelf ook nooit gedaan. Maar meestal zegt de chauffeur wel dat het verplicht is, hij weet verder ook wel dat niemand het doet. Maar is gewoon standaard procedure om zichzelf en de busmaatschappij in te dekken.
En dan rijdt een vrachtwagenchauffeur aan de achterkant de bus binnen en ben jij de sjaak. Jij gaat ook altijd in een vliegtuig op de meest veilige plaatsen zitten? Als je zo gaat denken is het meest veilige thuisblijven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:42 schreef Ziba het volgende:
[..]
Klopt, maar je gaat er ook niet vanuit dat je een ongeluk kan krijgen, eigenlijk. Je hebt alleen maar lol met klasgenoten, leraren (soms ook de buschauffeur) en verheugd je op de reis.
Ik ga nu trouwens altijd achteraan in een bus. Deed ik altijd al want minder toezichtmaar nu geen twijfel meer mogelijk.
De meeste ongelukken gebeuren thuis toch?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:46 schreef themole het volgende:
En dan rijdt een vrachtwagenchauffeur aan de achterkant op de bus en ben jij de sjaak. Jij gaat ook altijd in een vliegtuig op de meest veilige plaatsen zitten? Als je zo gaat denken is het meest veilige thuisblijven.
Denk het nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
De overlevenden zaten wss. ook allemaal achterin.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Denk het niet
ad.nl-foto 22 ziet er niet al te best uit.
quote:De Belgische krant Het Laatste Nieuws bericht op basis van de Leuvense burgemeester Louis Tobback dat de meeste slachtoffers vermoedelijk uit de school in Lommel.
Tobback:
“Alles wijst er op dat de leerlingen uit Heverlee achteraan in de bus zaten. Ik leef mee met mijn collega in Lommel. Daar staan ze wellicht voor nog een grotere ramp.”
Het is anders een feit dat hoe nader je staat tot de betrokkenen, hoe meer je meeleeft. Ook al is dat niet helemaal rationeel vanaf het moment dat je de betrokkenen niet kent.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:53 schreef Specularium het volgende:
Dat regeltje dat het pas erg is als er Nederlanders bij betrokken zijn mag wel geschrapt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |