abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122287554
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Serieus? Heb je daar een linkje van? ( Van die klagende ouders)
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130125_00446292
pi_122288238
De klacht betreft kennelijk het onderzoek. Ik kan dat wel begrijpen. Er is geen oorzaak bekend en voor de verwerking wil je graag de oorzaak weten. De ouders zijn kennelijk van mening dat er niet alles aan wordt gedaan om de oorzaak te achterhalen en willen dat er meer en beter wordt gezocht. Het lijkt mij redelijk zinloos (Zwitsers staan sowieso al niet bekend om slordig zijn...), maar vanuit hun positie kan ik er wel begrip voor hebben.

Het is ook een beetje afreageren natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_122288355
Wellicht ook een stel advocaten dat hamerde op 'schuldplaatsing', je weet het niet. En het zal dan niet aan het adres van de daadwerkelijke hulpverleners ter plaatse zijn geweest, maar misschien eerder aan het overkoepelend orgaan? Wat ik nog steeds een vreemde gang van zaken vind; hulpdienstuitrukpunten zitten niet op elke straathoek, en ook niet aan het begin van zo'n tunnel; aanrijdtijd is onoverkomelijk.

Daarbij, als de eerste auto die stopte de eerste is geweest die een noodnummer gebeld heeft, dan is dat natuurlijk ook een stukje vertraging omdat het op zo'n rustig tijdstip was.
Ja doei.
pi_122288618
Ik zou niet weten waarom advocaten hierachter zouden zitten.

Die mensen zijn gewoon radeloos en zoeken naar antwoorden op hun vragen. En gelet op hun situatie vind ik het niet zo gek dat ze niet snel opgeven. Objectief gezien zouden ze dat wellicht al lang hebben moeten doen, maar probeer maar eens rationeel te doen als je je kind verloren hebt...
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 10:20:04 #230
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122289299
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Serieus? Heb je daar een linkje van? ( Van die klagende ouders)
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20130125_115

Ik denk ook dat de Zwitserse politie als tegenantwoord daarom die video publiek heeft gemaakt, om de transparantie te bewijzen. Ik heb dat gisteren ook precies ergens online in een krant gelezen, maar dat vind ik even niet terug...
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 10:21:58 #231
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122289333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:32 schreef DS4 het volgende:
De klacht betreft kennelijk het onderzoek. Ik kan dat wel begrijpen. Er is geen oorzaak bekend en voor de verwerking wil je graag de oorzaak weten. De ouders zijn kennelijk van mening dat er niet alles aan wordt gedaan om de oorzaak te achterhalen en willen dat er meer en beter wordt gezocht. Het lijkt mij redelijk zinloos (Zwitsers staan sowieso al niet bekend om slordig zijn...), maar vanuit hun positie kan ik er wel begrip voor hebben.

Het is ook een beetje afreageren natuurlijk.
Niet alleen het onderzoek. Ze hekelen ook de aankomsttijd van de hulpdiensten enzo.
Are you fokking to me?
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:01:17 #232
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122290420
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:21 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Niet alleen het onderzoek. Ze hekelen ook de aankomsttijd van de hulpdiensten enzo.
Dat ze antwoorden over het hoe en waarom van het ongeluk, oke, maar om nu ook met een beschuldigde vinger naar hulpdiensten te wijzen vind ik ongepast.

Daar moeten instanties oid de ouders toch op wijzen hoewel je idd niet rationeel kan denken als je je kind hebt verloren.
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 11:23:16 #233
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122291065
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:01 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat ze antwoorden over het hoe en waarom van het ongeluk, oke, maar om nu ook met een beschuldigde vinger naar hulpdiensten te wijzen vind ik ongepast.

Daar moeten instanties oid de ouders toch op wijzen hoewel je idd niet rationeel kan denken als je je kind hebt verloren.
Opvallend is ook dat het een minderheid van ouders is. Zes ouderparen, Lommel heeft die dag 15 kinderen verloren en 2 volwassenen.
Are you fokking to me?
pi_122291714
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:21 schreef Marie30 het volgende:

Nou ja, ze mogen daar van mij vragen over stellen.

Het is afreageren vaak en dat is vaak ten onrechte, maar het verdriet is groot en dat leidt bij de een tot grote treurnis en de ander wordt kwaad en zoekt een zondebok.

Ik kan daar begrip voor opbrengen in de zin van dat ik begrijp dat het verlies van een kind een enorme impact heeft en dat die emoties aan de oppervlakte komen en dat is nu eenmaal niet altijd even fraai.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:18:54 #235
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122297041
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:25:11 #236
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122300197
quote:
Uit de autopsie bleek dat de chauffeur een hartprobleem had en dagelijks antidepressivum gebruikte

Nu gebruikt een aardig percentage onder de bevolking antidepressivum maar ik zou in principe toch zelf willen beslissen of ik mijzelf of mijn kind zo'n afstand wil laten rijden door iemand die dit dagelijks gebruikt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:33:36 #237
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122300611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:25 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Uit de autopsie bleek dat de chauffeur een hartprobleem had en dagelijks antidepressivum gebruikte

Nu gebruikt een aardig percentage onder de bevolking antidepressivum maar ik zou in principe toch zelf willen beslissen of ik mijzelf of mijn kind zo'n afstand wil laten rijden door iemand die dit dagelijks gebruikt.
Als het medicijnen zijn waar geen gele sticker (check) op zit is er niets aan de hand. Als dat wel zo is dan heeft de chauffeur dat in NL iig aan moeten geven bij de 5jaarlijkse controle en heeft een arts toestemming gegeven om zijn werk te doen.

http://www.rijbewijskeuringsarts.nl/medibus.html
http://www.medibus.nl/pag(...)licht-de-werkge.html

Daarnaast kom je er als t goed is niet achter of er iemand medicijnen gebruikt, welke medicijnen dit zijn en de reden van de medicatie. Of wil je dat iedere chauffeur, iedere dag bij iedere klant moet vertellen wie hij is en welke medicijnen hij slikt?
It's Time To Shine
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:42:24 #238
43642 Bayswater
pi_122301077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:33 schreef qu63 het volgende:

[..]

Daarnaast kom je er als t goed is niet achter of er iemand medicijnen gebruikt, welke medicijnen dit zijn en de reden van de medicatie. Of wil je dat iedere chauffeur, iedere dag bij iedere klant moet vertellen wie hij is en welke medicijnen hij slikt?
Een buschauffeur draagt veel verantwoordelijkheid, dus ja dat zou ik wel willen weten.
Life lies a slow suicide
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 15:46:50 #239
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122301286
quote:

[..]

Een antidepressivum in een normale dosis kan toch geen kwaad of heeft toch geen negatieve invloed op het besturen van een machine/voertuig? Is niet hetzelfde als een slaappil of spierontspanner.

In België word je wel medisch gekeurd alvorens je het rijbewijs van buschauffeur kan halen: http://www.vlaanderen.be/(...)en-van-een-rijbewijs Maar ik vind zo vlug ook niet terug of die medische keuring jaarlijks herhaald wordt of niet. Dat zou toch moeten vind ik...
Are you fokking to me?
pi_122301382
quote:

[..]

er zijn ook artsen, chirurgen, apothekers, vrachtwagenchauffeurs, etc. die dit soort medicijnen dagelijks gebruiken en gewoon prima functioneren :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:10:01 #241
43642 Bayswater
pi_122302345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:48 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

er zijn ook artsen, chirurgen, apothekers, vrachtwagenchauffeurs, etc. die dit soort medicijnen dagelijks gebruiken en gewoon prima functioneren :')
Je kent waarschijnlijk ook psychologen die dagelijkse anti depressiva gebruiken :') Ken er in mijn omgeving ook drie maar zijn wel alledrie onderhevig aan stemmingswisselingen ondanks het medicijngebruik. Doen overigens hun werk prima zo ver ik dat kan zien, maar rijden geen bussen met schoolkinderen.
Life lies a slow suicide
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:53:26 #242
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122306938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:10 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Je kent waarschijnlijk ook psychologen die dagelijkse anti depressiva gebruiken :') Ken er in mijn omgeving ook drie maar zijn wel alledrie onderhevig aan stemmingswisselingen ondanks het medicijngebruik. Doen overigens hun werk prima zo ver ik dat kan zien, maar rijden geen bussen met schoolkinderen.
Want dat zou een probleem zijn? Je kan niet alles voorkomen he.. Of mag een chauffeur die medicijnen gebruikt wel volwassenen rijden? Waar leggen we de grens dan? Bij 18 jaar en ouder? 19 jaar en ouder?

Statistisch gezien is de bus het op 1 na veiligste vervoersmiddel, alleen worden ongelukken groot uitgemeten in het nieuws.

Ik zou je graag wat statistieken laten zien, alleen ligt de database van swov.nl plat..
It's Time To Shine
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:35:09 #243
43642 Bayswater
pi_122310528
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:53 schreef qu63 het volgende:

[..]

Want dat zou een probleem zijn? Je kan niet alles voorkomen he.. Of mag een chauffeur die medicijnen gebruikt wel volwassenen rijden? Waar leggen we de grens dan? Bij 18 jaar en ouder? 19 jaar en ouder?

Bejaardenuitjes naar kerstmarkten lijkt mij economisch wel verantwoord. ;)

Als je je kind met een bekende laat meerijden weeg je ook af of je dat verantwoordelijk vindt. Van een buschauffeur op een schoolreis weet je niets. Ik begrijp ook wel dat dat allemaal erg ingewikkeld gaat worden, maar ik begrijp wel dat als je je kind hebt verloren achteraf deze vragen gaat stellen en je leven eigenlijk plots alleen maar uit vragen gaat bestaan.
Life lies a slow suicide
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:47:50 #244
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122311197
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:35 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Wat denk je dat een kind kost? ;)
quote:
Als je je kind met een bekende laat meerijden weeg je ook af of je dat verantwoordelijk vindt. Van een buschauffeur op een schoolreis weet je niets. Ik begrijp ook wel dat dat allemaal erg ingewikkeld gaat worden, maar ik begrijp wel dat als je je kind hebt verloren achteraf deze vragen gaat stellen en je leven eigenlijk plots alleen maar uit vragen gaat bestaan.
Verschil is wel dat het iemands werk is. Ik vertrouw mijn slager meer dan mijn buurman die een stukje vlees voor me snijdt ;)
It's Time To Shine
pi_122343453
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:35 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ik ga van het oordeel van de school uit én van de werkgever van de chauffeur. Als zij erop vertrouwen dat die chauffeur gaat rijden vertrouw ik daar ook op. Anders kun je je ook eerst even af gaan vragen hoe het met de machinist van die trein zit. De piloot van dat vliegtuig.

Mijn zoon (14 jaar) ging niet zo gek lang na dit ongeluk op skitrip met school, naar Oostenrijk. Natuurlijk ben je dan angstig als ouder zijnde, zeker met dit vreselijke ongeluk (en Friso) in je achterhoofd maar ik denk dat je jezelf knettergek maakt wanneer je overal vraagtekens bij gaat zetten.
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2013 @ 01:11:33 #246
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122367305
quote:
Klacht tegen perschef van politie na beelden van Sierre

vr 01/02/2013 - 19:13 Er is een klacht ingediend tegen de perschef van de politie van het Zwitserse kanton Wallis, omdat deze week beelden werden verspreid van het busongeval van vorig jaar.

Eerder deze week had de persdienst de beelden van het busongeval, waarbij 28 mensen zijn omgekomen, vrijgegeven. De perschef deed dat naar eigen zeggen om de kritiek op de politie te weerleggen.

De procureur die met het onderzoek belast is, maakte duidelijk dat het om een persoonlijk initiatief ging van de persdienst en dat de politiedienst het initiatief niet steunde. Veel ouders in België reageerden geschokt.

Nu is er een klacht ingediend. Van wie de klacht komt, is niet duidelijk. Dat maakt deel uit van het geheim van het onderzoek, klinkt het. Schending van het beroepsgeheim is een inbreuk die sowieso wordt vervolgd.
Bron
Are you fokking to me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')