Ja want het vlak verspreid zich zodat het een heel dun snoepvliesje isquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Briljant inderdaad! Maar is je koekje dan wel te eten met zo'n hard stuk in het midden?
Ik mag van mezelf niet bakken. Ik wil er niet zo'n 'foute' hobby bij.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
want van teveel taart ende koekjens worden we dik
Leuke koekjes zijn datquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja want het vlak verspreid zich zodat het een heel dun snoepvliesje is
Och... dat zijn we allemaal alquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
want van taart ende koekjens worden we dik
Dat is mijn standaardantwoord als iemand zegt 'daar word je dik van'quote:
Ja maar als we af willen vallen kunnen we het beter even laten staanquote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit hier lekker een zakje puntpaprikastukjes en komkommerschijfjes leeg te eten op kantoor. Ook lekker!
Ik zou een tomaat ook nooit zo eten. Behalve in landen waar ze lekker zijn dan. Tomaten horen ergens bij of door wat mij betreft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar als we af willen vallen kunnen we het beter even laten staan
[..]honger!
Heb alleen nog drie tomaten maar ik vind tomaten van die mweh dingen. Ga zo maar naar huis voor boodschappen
Precies, daarom ga ik maar aan de popcornquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik zal 'm anders stellen:
Want van taart ende koekjens blijven we dik
Ik heb dit recept geprobeerd: http://www.voedingscentru(...)scurrymettomaat.aspxquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou een tomaat ook nooit zo eten. Behalve in landen waar ze lekker zijn dan. Tomaten horen ergens bij of door wat mij betreft.
Oeh, viscurry! Ik had pas ook een lekkere gemaakt, die zet ik volgende week weer eens op het menu. Straks ga ik voor puntpaprika gevuld met tonijn en gebakken aardappeltjes.
Ik begin het steeds leuker te vinden om slank avondeten te maken. Ik vind het wel een uitdaging. Het moet wel voedzaam blijven natuurlijk.
Die ziet er lekker uit! Ik had deze gemaakt, zonder de garnalen en met minder kokosmelk. Ik had dit erbij zonder de omelet en met weer minder kokosmelk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik heb dit recept geprobeerd: http://www.voedingscentru(...)scurrymettomaat.aspx
En ik vind hem lekker. Nu afwachten wat mijn vriend ervan vindt..
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is mijn standaardantwoord als iemand zegt 'daar word je dik van'
"Dat ben ik al!"
De Luxe Cherrytomaatjes van de Appie. Die aan tros. Die zijn goed zoet en errug lekkerquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou een tomaat ook nooit zo eten. Behalve in landen waar ze lekker zijn dan. Tomaten horen ergens bij of door wat mij betreft.
oh, dat doe ik ookquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is mijn standaardantwoord als iemand zegt 'daar word je dik van'
"Dat ben ik al!"
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:25 schreef Joene het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej !!!!!!! weegmoment was top !!!
van 86,1 , naar 83,7 gewoon -2,4KG in 1 week![]()
![]()
OMG , al die feestjes en verjaardagen geen hapjes en drankjes ,maar water ! heeft effect...
![]()
OMG , al die feestjes en verjaardagen geen hapjes en drankjes ,maar water ! heeft effect...
Goed bezig man.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:25 schreef Joene het volgende:
![]()
![]()
![]()
Heel goedquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb 5 minuten voor ik weer opgehaald word, dus ik doe hier even een snellevoor mezelf.
Geen dessert genomen, ondanks dat het alleen maar' geschaafde ananas met ananas sorbet-ijs was en iedereen aandrong!
En het voorgerecht was eendeleverpaté en dat heb ik ook geweigerd en kreeg keurig een salade!Daarna een heerlijk stuk vis met artichok puree. Prima lunch al met al.
Nu eens zien wat we vanavond gaan krijgen.
En dan beloof ik braaf dat ik vanavond bij zal lezen.![]()
Super gefeliciteerdquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:25 schreef Joene het volgende:
![]()
Ik geloof niet dat ik dat zou kunnenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb 5 minuten voor ik weer opgehaald word, dus ik doe hier even een snellevoor mezelf.
Geen dessert genomen, ondanks dat het alleen maar' geschaafde ananas met ananas sorbet-ijs was en iedereen aandrong!
En het voorgerecht was eendeleverpaté en dat heb ik ook geweigerd en kreeg keurig een salade!Daarna een heerlijk stuk vis met artichok puree. Prima lunch al met al.
Nu eens zien wat we vanavond gaan krijgen.
En dan beloof ik braaf dat ik vanavond bij zal lezen.![]()
Daar heb ik nou eigenlijk niet zoveel last van. Ik vond het op een gegeven moment haast een sport worden... De taart afslaan en dan toekijken hoe de rest een groot stuk nam van taart die ik niet de moeite waard vond...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Als ik weer in mijn 'lijnen zal me worst wezen, ik ben zo ook heus wel mooi - waar is de chocolade' buien ben denk ik altijd met weemoed aan de zalige dingen die ik omwille van mijn lijn heb afgeslagen![]()
Echt waar
Keertje een dinertje van 350kcal is best okay hoor .quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmz, ik heb net per ongeluk een diner van maar 350 kcal gemaakt. Toen ik daar achter kwam kreeg ik natuurlijk gelijk honger. Na een vitalinea mousse, time out biscuit en 4 walnoten zit ik wel vol. Lekker handig zo.
Nu weer lekker aan de thee zodat ik er vannacht weer drie keer uit kan.
vergeet niet dat de laatste kilo's langzamer gaan en met je sportschoolbezoeken je ook meer spier kweekt. Maar zo in de nazomer op streef is zeer reeelquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:47 schreef Joene het volgende:
Nog 11.7 kg afvallen klinkt best ver weg maar, als het zo doorgaat doe ik gemiddeld dus 4kg per 5 weken , dus over 15 weekjes zou ik dat moeten hebben ? Kortom dat is ergens halverwege juni ? mits het zo doorgaat dus.... Dus dat is dan gewoon eh met een mooi gewicht de zomer in ofzo ?
ik zeg niet voor niks , als het zo doorgaatquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vergeet niet dat de laatste kilo's langzamer gaan en met je sportschoolbezoeken je ook meer spier kweekt. Maar zo in de nazomer op streef is zeer reeel
Neem maar gewoon dubbele espresso !quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
zo, nu een kop 'stoelgangthee'. Kijken of je daar nu echt lekkerder van gaat schijten.
Volgens mij ligt trek/honger gevoel niet direct aan kcals ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Grrr, ik heb nog trek... Avondmaaltijd was rond de 450 kcal zag ik net... Misschien wat weinig. Maar ik weet bijna zeker dat het niet aan de hoeveelheid vocht ligt, die heb ik inmiddels goed aangevuld..
met de hoeveelheden koffie die ik op een kantoordag weg tik zet dat weinig zoden meer aan de dijkquote:
Veel koffie is slecht voor afvallen btw.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
met de hoeveelheden koffie die ik op een kantoordag weg tik zet dat weinig zoden meer aan de dijk
Ach alleen de eerste keer is eng!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat ik maar eens op de weegschaal moet gaan staan, dan kan ik beter bijhouden wat eraf gaat.
Maar ik durf niet. Is al maanden geleden.
Klopt inderdaad. Het ligt er een beetje aan waar die kcals uitkomen. Bij mij was het gewoon niet zoveel eten en ik had al veel honger. Maar ik kreeg pas honger toen ik het in mijn app ging invoeren dus dan is t ook psychisch uiteraard. Iets met eten zal ook eens niet psychisch zijn....quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef Joene het volgende:
[..]
Volgens mij ligt trek/honger gevoel niet direct aan kcals ?
Het is meer dat ik het even nakeek nav de post van LuckyStrike. Ik twijfelde er eigenlijk gelijk al wat aan, ik heb de neiging om honger te blijven houden van rijst, en ik had net na het eten al ietwat het gevoel dat het eigenlijk niet vulde... Je hebt soms van die dingen, daar blijf je dan van eten, ik heb dat erg vaak met rijst en pastaquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef Joene het volgende:
[..]
Volgens mij ligt trek/honger gevoel niet direct aan kcals ?
Ja gewoon elk half uur een kopje koffie <3 heerlijk. hahahahaquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:09 schreef Stormqueen het volgende:
achttien??? Dude
nee, ik drink 's morgens 2 espresso met sigaretjes voor ik naar werk ga, en dan nog iets van vier, vijf koffie op kantoor (lees: theewater met koffiegeur)
Je kan je afvragen of al die zalige dingen nu echt zo zalig zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Als ik weer in mijn 'lijnen zal me worst wezen, ik ben zo ook heus wel mooi - waar is de chocolade' buien ben denk ik altijd met weemoed aan de zalige dingen die ik omwille van mijn lijn heb afgeslagen![]()
Echt waar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oftewel:9
(Het restaurant was Tetedoie voor wie ooit nog van plan is naar Lyon te gaan)
En dan morgenavond nog Bocuse en dan kan je me donderdag zo het vliegtuig in rollen!![]()
Trusten allemaal!***
Nee, pak een cracker of een bak kwark. Je lichaam is niet gemaakt om zonder eten te draaien. Eet gewoon minder maar blijf je lichaam de hele dag door voeren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is het raar dat, wanneer ik 's avonds weg ben geweest en laat thuis kom, ik dan honger heb?
Nee, dan ben je wrsch meer bezig geweest dan dat je normaal thuis op de bank zit en heb je dus meer verbrand?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is het raar dat, wanneer ik 's avonds weg ben geweest en laat thuis kom, ik dan honger heb?
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
Holy!!! Ik heb zo asociaal lekker gegeten vanavond!
![]()
![]()
En deze keer wel heerlijk het dessert gegeten. Ik heb foto's maar die passen hier niet helemaal.
Voor het idee, het aantal gerechten:Dat dinerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oftewel:9
(Het restaurant was Tetedoie voor wie ooit nog van plan is naar Lyon te gaan)
En dan morgenavond nog Bocuse en dan kan je me donderdag zo het vliegtuig in rollen!![]()
Trusten allemaal!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ik wou dat ik met BE mee was, nog leuker!quote:
quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:42 schreef Stormqueen het volgende:
klinkt heerlijk BE!
Zo, sta alweer op -2,2 tov maandag. Vocht, gotta love it
naja, het geeft wel snel resultaat zoquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]alleen als het weg gaat zeker
Jij houdt dus eigenlijk stiekem helemaal niet van vocht!
Geef het maar toe
Do not read beauty magazines - they will only make you feel ugly!!!quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moet ook niet te vaak Bazz Luhrman luisterenIk zing de hele dag tegen mezelf "you are NOT as fat as you imagine"
I AM I AM I AAAAAAAAAAAM STOP EAAAAAAAAAAATING CHUBBY!!!
Fixed!quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Do not read beauty magazines - they will only make you feel ugly!!!
En ik vind mezelf ook eigenlijk niet megadik of zo. Tot ik een foto zie of als ik naast een 'normaal' postuur naakt voor een spiegel in mijn vetjes sta te prikken
Wat miep je dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:56 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik heb wel dikke benen ja! Maar alles is stevig en zacht en ik heb een zeer duidelijke taille en niet zoveel buik (geen vetrollen oid, ook geen blokjes)
Blijf van die totaal zinloze donut afquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bootycalls helpen gewoon ook niet.... Ben ik heel eerlijk in...
* DancingPhoebe neemt nog een donut...
Nu net ontbeten, met fruit en lichte dingen en heel eerlijk gezegd moet ik nu niet denken aan weer zo'n super-diner vanavond.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:23 schreef Isabeau het volgende:
Alhoewel, zo lekker eten is wel heel erg leuk, maar dagen achter elkaar is misschien wat te veel voor mijn heupen
Kledingwinkels vinden dat ik te dik ben, die verkopen geen broeken die passenquote:
Oi hoe vervelendquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:26 schreef Brighteyes het volgende:
Wij organiseren jaarlijks een groot congres, elk jaar in en ander land en ik ben de liaison person tussen onze organisatie, de local committee en de congres organisator.
En de visit nu en die van vorige week zijn om een verslag uit te brengen aan onze board om te bepalen waar we een van onze toekomstige congressen gehouden zal worden. Beetje zoals het systeem van de olympische spelen. Ze doen dus heel erg hun best om indruk te maken, lekker eten, mooie hotels, maar ook veel meetings met oa de burgemeester, hoge ambtenaren van de betreffende ministeries etc.
Hele nare baan, maar iemand moet het doen.![]()
Kledingwinkels hebben gewoon niet goed gelet op de behoefte van hun klantenquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kledingwinkels vinden dat ik te dik ben, die verkopen geen broeken die passen
Bij mij vinden ze dat mijn taille totaal niet in verhouding staan met mijn heupen... ik koop dus maar gewoon geen broeken meerquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kledingwinkels vinden dat ik te dik ben, die verkopen geen broeken die passen
Nou ja, dat dus! Ze vinden dat als je dikke benen hebt je dus ook een enorm dikke buik hebt en die heb ik nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:38 schreef Sjeen het volgende:
Bij mij vinden ze dat mijn taille totaal niet in verhouding staan met mijn heupen... ik koop dus maar gewoon geen broeken meer
ze vinden ook dat als je een buik hebt, dus ook enorme heupen/billen hebt, voor mij geldt het issue precies andersomquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus! Ze vinden dat als je dikke benen hebt je dus ook een enorm dikke buik hebt en die heb ik niet![]()
En dat gesnoer met riemenEcht geen gezicht.
+1quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoor jou vaak.dingen zeggen waardoor ik me afvraag waarom je.bij.hem.blijft.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoor jou vaak.dingen zeggen waardoor ik me afvraag waarom JIJ bij.hem.blijft.
ah... ik ben ook een tijdje hip geweest met een I-phone... nu weer een ouderwetse mobiel en een goede, grote windowsbak. Ineens doet alles het gewoon goedquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Klote touchscreen icm fijn motorisch uitgedaagd zijn
maar dat heb ik je ook al vaker verteld ( @ CotS)quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoor jou vaak.dingen zeggen waardoor ik me afvraag waarom je.bij.hem.blijft.
Hear hear. Iemand die niet de moeite neemt om dingen die belangrijk voor jou zijn te onthouden is jouw moeite niet waard.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
maar dat heb ik je ook al vaker verteld ( @ CotS)
Ja, maar een lange relatie gooi je niet zo maar weg... (en hij weet mij verdomme nog een schuldgevoel aan te praten ook)...quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
maar dat heb ik je ook al vaker verteld ( @ CotS)
Tsja, dan moet je het dus maar slikken, als je je relatie niet weg wil gooien. Daarbij hoe lang noem je lang?quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar een lange relatie gooi je niet zo maar weg... (en hij weet mij verdomme nog een schuldgevoel aan te praten ook)...
Kun je je voorstellen dat je in de toekomst gezellig samen met hem op de bank zit in jullie huis, terwijl er kinderen rondscharrelen? En nog later lekker samen bridgen (oid) terwijl jullie mijmeren over het geweldige leven dat jullie al samen achter jullie hebben liggen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Meneer heeft het gepresteerd dat ik nu serieus twijfel of ik bij hem wil blijven. Ik ben zijn gelieg en zijn onbetrouwbaarheid echt zat.
We zijn nu ongeveer twee en een half jaar samen, en als hij de drie jaar wil halen moet hij vooral zo door gaan *not*
Oké....quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:18 schreef littledrummergirl het volgende:
soms hou ik van de markteen kg aardbeien voor drie euro is niet duur in de winter. en
yay
voor aardbeiensmoothies
[ afbeelding ]
mooi dat laatste zinnetjequote:Op woensdag 14 maart 2012 11:17 schreef Lonaa het volgende:
Soms is het gewoon genoeg geweest, en ja, je bent de eerste tijd verdrietig, en je zelf je nog afvragen of je hier wel goed aan hebt gedaan, maar uiteindelijk maakt dat gevoel plaats voor een fantastisch gevoel van opluchting.
Geen negativiteit meer, de wereld is van jou.
maar laat alsjeblieft wel duidelijk merken wat je vind en voelt nu. Want als hij het gevoel krijgt dat hij over je grenzen kan stampen zonder dat daar al te grote consequenties aan zitten kun je er donder op zeggen dat hij het nog een keer gaat doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had gewoon nooit aan een heteroseksuele relatie moeten beginnen... dit heb ik nog nooit met een vrouw meegemaakt.... en ik houd gewoon zoveel van hem
Ik merk zo wel wat hij doet en wat ik dan doe...
Ik geloof er niet zo in dat je dit niet net zo goed bij een vrouw zou kunnen meemaken...quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had gewoon nooit aan een heteroseksuele relatie moeten beginnen... dit heb ik nog nooit met een vrouw meegemaakt.... en ik houd gewoon zoveel van hem
Dat heeft niks met sexe te maken, maar met persoon.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
In Duitsland problemen met lingerie, bij sommige winkels verkopen ze alleen setjes. En dan heb je bijvoorbeeld een beha maat 90G met meteen een tent van een onderbroek maar 56 erbij.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus! Ze vinden dat als je dikke benen hebt je dus ook een enorm dikke buik hebt en die heb ik niet![]()
En dat gesnoer met riemenEcht geen gezicht.
Je LAAT je grenzen oprekken imo...quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat heeft niks met sexe te maken, maar met persoon.
Sommige mensen zullen altijd proberen grenzen op te rekken, er over heen te gaan. Sommige mensen zijn egoisitisch en egocentrisch.
Lesbische relaties gaan natuurlijk perfect ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kan het altijd nog op een broodje hotdog !quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zo in dat je dit niet net zo goed bij een vrouw zou kunnen meemaken...
Ik heb de zuurkool laten droogkoken
Ik vertrouw geen enkele weegschaalquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
Laatst net een weegschaal geruild bij de winkel omdat die telkens een ander gewicht aangaf. Nu weer hetzelfde probleem, dagenlang ongeveer hetzelfde gewicht en `k ging er net weer op staan en ding geeft aan dat ik te zwaar ben voor de weegschaal. Kan er dus weer mee naar de winkel
Net geproefd en besloten het aan de biobak te voerenquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Kan het altijd nog op een broodje hotdog !
Oh de bovenkant was ook vies ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Net geproefd en besloten het aan de biobak te voeren
ik wil een omron weegschaal.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vertrouw geen enkele weegschaalDie fabrikanten doen maar wat of zo
Als ik dat ding moet geloven ben ik meer dan 30kg aangekomen in een paar dagenquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij de Diëtist kom ik niet meer sinds ik gestopt ben met fitness, ik had namelijk gesprekken en werd gewogen bij de diëtist die aan de sportschool verbonden was.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:00 schreef Joene het volgende:
http://www.weegschaalshop(...)meter-hbf-508/29744/
Overigens ik weeg me thuis wel is maar doe niks met die waarden , weeg gewoon bij de dietiste.
Klopt. Maar mensen proberen het ook. Dus is een wisselwerking, over je grenzen heen gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je LAAT je grenzen oprekken imo...
Hmmm ik zit juist met vol gevoel sinds ik me aan dat schema houquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:02 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Bij de Diëtist kom ik niet meer sinds ik gestopt ben met fitness, ik had namelijk gesprekken en werd gewogen bij de diëtist die aan de sportschool verbonden was.
Maar dat sporten en diëten had bijna geen effect, voelde me telkens zo slap als een vaatdoek. Hele dag vreselijk hongergevoel.
Ik niet en het afvallen gaat veel te traag, vandaar dat ik nu een intake krijg voor maagbandoperatie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Hmmm ik zit juist met vol gevoel sinds ik me aan dat schema hou
Dat snap ik alleen niet. Je dieet wordt er dan toch in principe niet anders door dan bij een dieetist? Alleen MOET je nu wel?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik niet en het afvallen gaat veel te traag, vandaar dat ik nu een intake krijg voor maagbandoperatie.
Kijk naar peter beense , toevallig gister in het nieuws , door zn eerste maagband gewoon weer heen gaan eten , nu heeft die recent een 2e laten plaatsenquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind, persoonlijk, maagband/maagverkleining een luie optie die de kern van het probleem niet aanpakt. Maar goed, misschien zie ik dat verkeerd.
Ik heb dat zien gebeuren, en haar daar destijds voor gewaarschuwd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind, persoonlijk, maagband/maagverkleining een luie optie die de kern van het probleem niet aanpakt. Maar goed, misschien zie ik dat verkeerd.
Tsja, afvallen is ook niet altijd het enige probleemquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dat zien gebeuren, en haar daar destijds voor gewaarschuwd.
Maar nee, als ze maar af zou vallen, zou alles beter zijn. Dat was het ENIGE probleem.
Yeah right. Nu x tal kilo's lichter, en helemaal fucked up in d'r hoofd.
Dat soort verhalen hoor je regelmatig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:29 schreef Joene het volgende:
Kijk naar peter beense , toevallig gister in het nieuws , door zn eerste maagband gewoon weer heen gaan eten , nu heeft die recent een 2e laten plaatsen
Ja precies, daar gaat het dus om. Je moet je houding veranderen t.o.v eten. En dat is een hele klus, maar het is niet onmogelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:38 schreef Lonaa het volgende:
Inderdaad Selestha. En daar komt ze NU achter. Niet zo handig.
Ik kan ook niet normaal met eten omgaan. Al jaren niet. Dus een maagband is gewoon geen optie voor mij.
Ik probeer nu, mijn relatie met eten te veranderen, anders te eten, anders te leven.
Ik heb het zelfde gevoel daarover hoor. Laatst obese gekeken, ik denk echt dat die persoon echt wel aan de criteria voor een maagbandje voldeed, maar deed dat niet maar ging met een goede coach werken en verloor heel veel kilo's gewoon door een ander patroon maar ook de kijk op voedsel te veranderen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Toen ik dat 4 jaar geleden in dit topic zei werd het iets anders opgenomen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
misschien wel in zo'n Poolse kliniekquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toen ik dat 4 jaar geleden in dit topic zei werd het iets anders opgenomen.
Maar dat van Peter Beense begrijp ik niet, welke arts geeft zo'n persoon nog een keer zo'n maagband als het toch echt niet blijkt te werken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag
O: omelet van 2 eieren
T: whey shake met handje cashews
L: bak magere yoghurt met appel en muesli
T: boterham met aardbeien & whey shake
D: denk vlees/groente/aardappels of iets mexicaans
T: rauwkost salade
oh nee bah, het ideequote:Op woensdag 14 maart 2012 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben veel te laf voor zo'n operatie... Ik doe mee aan migraine onderzoek en daar vroegen ze of ik ook een hetsenvochtpunctie zou willen laten doen (gaat ongeveer zoals een ruggeprik). No way dat ik dat ga doen hè
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:08 schreef Audreyoot het volgende:
haha gister was echt erg in de bios, ze hadden geen popcorn en ik had echt honger! Had overdag te weinig gegeten en toen ging ik schranzen. Vandaag nog niks ervan bijgekomen gelukkig maargoed, als het morgen meer is weet ik waardoor het komtAch, je hebt iig een goede overdosis gehadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag
O: omelet van 2 eieren
T: whey shake met handje cashews
L: bak magere yoghurt met appel en muesli
T: boterham met aardbeien & whey shake
D: denk vlees/groente/aardappels of iets mexicaans
T: rauwkost salade
disclaimer
Als ik het doe dan doe ik het goed hequote:Op woensdag 14 maart 2012 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh nee bah, het idee
[..]
Ach, je hebt iig een goede overdosis gehad
Ja precies, en nu niet schuldig gaan voelen, maar gewoon doorgaan op de goede manierquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:09 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Als ik het doe dan doe ik het goed he
Doordat er een band om het bovenste deel van de maag komt heb je sneller het gevoel dat je vol zit omdat je niet meer kunt eten. Het hongergevoel is dan dus veel minder.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat snap ik alleen niet. Je dieet wordt er dan toch in principe niet anders door dan bij een dieetist? Alleen MOET je nu wel?
Sporten gaat vast ook niet makkelijker met een maagband?
Dat ben ik ook van planquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja precies, en nu niet schuldig gaan voelen, maar gewoon doorgaan op de goede manier
Ja klopt nu ik al een tijd aan het afvallen ben merk ik dat als ik een zwak moment heb en ergens een grote portie van neem, ik het niet eens meer op krijgquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
als je twee weken matigt met eten houdt dat hongergevoel ook op
Maar ja, dan moet je toch echt eens met een psych gaan praten, anders eet je ook wel weer door je maagband heen..quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb ook wel eens iemand horen zeggen dat "gewoon afvallen geen optie was" voor hem. Ik blijf dat raar vinden. Zeg dan gewoon dat je jezelf niet kan/wil bedwingen
ja dat was mijn respons ook al, van dan wil je het probleem gewoon niet onder ogen komen ofzo.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
Maar ja, dan moet je toch echt eens met een psych gaan praten, anders eet je ook wel weer door je maagband heen..
En zo'n maagband, dat is toch ook hartstikke eng. Al die complicaties die er mogelijk bij komen kijken.. Ik moet er niet aan denken!
Dit ja. Kijk eens een paar honderd jaar geleden toen waren dit soort welvaartsziektes er niet, want iets anders is het niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb ook wel eens iemand horen zeggen dat "gewoon afvallen geen optie was" voor hem. Ik blijf dat raar vinden. Zeg dan gewoon dat je jezelf niet kan/wil bedwingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dit ja. Kijk eens een paar honderd jaar geleden toen waren dit soort welvaartsziektes er niet, want iets anders is het niet.
Hongergevoel heeft te maken met koolhydraten, als je dat wil aanpakken moet je naar het eetpatroon en niet naar een maagband kijken.
Sowieso als je dit leest ga je dat toch nooit doen:brrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Iets in het kader van 'liever kans op overlijden dan dik zijn'quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jaa, in dit geval is het middel vaak nog erger dan de kwaal
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:08 schreef Audreyoot het volgende:
haha gister was echt erg in de bios, ze hadden geen popcorn en ik had echt honger! Had overdag te weinig gegeten en toen ging ik schranzen. Vandaag nog niks ervan bijgekomen gelukkig maargoed, als het morgen meer is weet ik waardoor het komtVolgens mij heb je je schransbui met name te danken aan dat weinige eten overdag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja dat zeg ik in dat stukje wat erboven staatquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heb je je schransbui met name te danken aan dat weinige eten overdag.
Ongelofelijk toch!quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:32 schreef Audreyoot het volgende:
Iets in het kader van 'liever kans op overlijden dan dik zijn'
Te snel gelezenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:33 schreef Audreyoot het volgende:
Ja dat zeg ik in dat stukje wat erboven staat
Ik zou het ook nooit doenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ongelofelijk toch!
Op FOK kwam iemand geloof ik in dat topic over bariatrische chirurgie ook even melden dat zijn jonge zus door complicaties bij een dergelijke ingreep was overleden. Dat brengt dat soort risico's ineens wel heel dichtbij.
haha ja het was ook weinig, was nerveus gister en dan krijg ik geen hap door de keel. In de avond waren de zenuwen weg zoals aan mijn lijstje te zienquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Te snel gelezenen toen zag ik je lijstje en dacht: ja maar
Haha, ik was ook ''egaal dik'' daardoor was mijn taille verdwenenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Ziet er goed uit.
Ik ben heel blij dat ik "egaal" dik ben.Dus nog steeds in proportie, en nog steeds een taille.
Dat heeft Knut pas moeten laten doen en dat viel echt heel erg mee! Ik mocht erbij zijn, en dacht ook iets vreselijks. Je weet wel, gillende mensen in ziekenhuis series. Zo'n pijn doet het dus niet, het is ook heel snel klaar. En tuurlijk is het niet gevoelloos, het is een prik in je rug. Maar niet zo eng als we dachten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben veel te laf voor zo'n operatie... Ik doe mee aan migraine onderzoek en daar vroegen ze of ik ook een hetsenvochtpunctie zou willen laten doen (gaat ongeveer zoals een ruggeprik). No way dat ik dat ga doen hè
curves!quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:43 schreef Selestha het volgende:
Ik heb helaas geen lange spiegel dus kan geen foto van mezelf maken met mijn gewone camera, en heb dus maar een foto van mijn taille zoals hij nu is gemaakt met de webcam
Jammer dat het niet mijn hele lijf is, maar het geeft een idee
Er zit nu vorm in.
[ afbeelding ]
Yupquote:
Klein dik propke is inderdaad niet fijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha, ik was ook ''egaal dik'' daardoor was mijn taille verdwenen
Nu is ie dus weer zichtbaar, maar op mijn afrikaanse kont bespeur ik nog geen verandering
Het is fijn als je in proportie blijft, ik was helaas verworden tot een klein dik propjeMaar ik woog ook veel te veel, 112 bij 172.
Nu 98
Zulke mensen heb ik op 't internet/FOK! wel meer zien posten: wel zo'n ingreep maar vervolgens niet je eetgewoonten aanpassen en ondertussen maar klagen dat er wel iets anders aan de hand moet zijn, want met die operatie had 'het toch opgelost moeten zijn'.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Kijk naar peter beense , toevallig gister in het nieuws , door zn eerste maagband gewoon weer heen gaan eten , nu heeft die recent een 2e laten plaatsen
Als je 6 keer per dag kleine beetjes eet, verdwijnt dat honger gevoel ook, alleen moet je dat wel eerst 2 weken tot een maand volhouden, dan merkj je het pas.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Doordat er een band om het bovenste deel van de maag komt heb je sneller het gevoel dat je vol zit omdat je niet meer kunt eten. Het hongergevoel is dan dus veel minder.
De eerste weken na de ingreep is sporten niet mogelijk maar daarna is het juist belangrijk om dat wel te doen. Ik zwem zelf iedere dag en dat wil ik ook zeker blijven doen.
Denken dat je door een operatie permanent af gaat vallen en gewoon door kan etenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zulke mensen heb ik op 't internet/FOK! wel meer zien posten: wel zo'n ingreep maar vervolgens niet je eetgewoonten aanpassen en ondertussen maar klagen dat er wel iets anders aan de hand moet zijn, want met die operatie had 'het toch opgelost moeten zijn'.
Ja of een rijstwafel ofzo, doet het altijd primaquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:54 schreef BGTes het volgende:
[..]
Denken dat je door een operatie permanent af gaat vallen en gewoon door kan eten
Avondsnack: Matze-cracker. Kan ik toch knagen en me niet al te schuldig voelen
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:56 schreef Silmarwen het volgende:
Selestha! Wat een taille. <3
Oh! Rijstwafels zijn mijn redding geweest in het begin.Ik at er zo 6 kaal op een avond omdat ik vooral 's avonds aan de toastjes/kaasjes/chips ging. Nu heb ik na het avondeten nog amper trek.
Naja... iig veel gemakkelijkquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:54 schreef Joene het volgende:
[..]
Lesbische relaties gaan natuurlijk perfect ?
Ik ben niet te zwaar, het ligt aan de fabrikantquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels al bijna 9 jaar bezig met diëten. En die maagband was ook niet mijn eigen idee maar mijn huisarts adviseerde me om naar het CON te gaan omdat ik vanwege m`n overgewicht steeds meer longklachten krijg.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Als je 6 keer per dag kleine beetjes eet, verdwijnt dat honger gevoel ook, alleen moet je dat wel eerst 2 weken tot een maand volhouden, dan merkj je het pas.
Kun je eerst niet eens met een psycholoog gaan praten die gespecialiseerd is in mensen die teveel eten/over eten/emotioneel eten.
Zoals ik al zei, makkelijke oplossing want honger gevoel minder. Denk je niet dat wij hier allemaal wel eens met een knorrende maag op de klok kijken of het niet tijd is voor lunch/diner/whatever? DOORZETTEN! Even doorbijten, je gaat vanzelf wennen aan minder eten.
Maar als je dat nu al niet kan, hoe gevaarlijk is het dan met maagbandje? Wat nou als je dan teveel eet met alle gevaren van dien? Is het niet beter te leren waar het nou wringt, wat je nou echt dwars zit en waarom je naar eten grijpt?
Ik ben een enorme emotionele eter, en ik weet ook wel waarom. Maar met tijd (en geen psycholoogDie heb ik als kind wel 6 jaar gehad) en mijzelf leren kennen, zie ik waar het misgaat. En nu eet ik echt wel slechte dingen hoor, maar niet als troost, maar gewoon omdat dat af en toe ook moet kunnen. Als troost beloon ik mezelf nu met gezond eten, en dan ben ik trots op mijzelf dat ik niet ben gaan snaaien, of ga ik heel boos in de sportschool aan de gang. Daar had een maagbandje mij echt niet mee kunnen helpen!
Ik snap het wel hoor. Al die geweldige dieeeten/operaties. Je wil een oplossing en die wil je NU. Twee tot drie jaar keihard werken, is een stuk minder leuk en een stuk moeilijker, maar dat is wel permanent.
Een kennis van mij heeft ook de intake bij het CON gehad en zij is afgewezen omdat ze last had van eetbuien. En dat heb ik dus totaal niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:08 schreef laiveneertiekje het volgende:
Selestha, mooie curves!
En mbt een WLS, ik kan mij voorstellen dat als je alles geprobeerd hebt(en ook echt geprobeerd), en je overgewicht zoveel is dat het qua gezondheidsrisico's gewoon heel erg is, dat je dan zo'n operatie neemt.
Maar er glippen toch best veel mensen doorheen bij wie het psychisch niet goed zit.
Dan zit er toch ook ergens een fout in de selectieprocedure, hoe komen die mensen er dan doorheen? En waarom blijven ze daar dan aan sleutelen?
Ja maar, dan kan een maagband je toch niet helpen? Als je niet te veel eet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Een kennis van mij heeft ook de intake bij het CON gehad en zij is afgewezen omdat ze last had van eetbuien. En dat heb ik dus totaal niet.
Klinkt erg lekker maar dan wel zonder de gember en appelmoes.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:18 schreef Lonaa het volgende:
Zo, ik heb vanochtend tomatengroentesoep staan maken. Erg lekker!
Men neme 2 uien, snipperen, in de pan, glazig bakken, gemberpoeder erbij. 3 blikken gepelde tomaten erbij. tomaten kapot laten koken, blender pakken, een shitload soepgroente erin kiepen, tomatensoep erbij, pap van maken. In de pan flikkeren samen met de rest van de liter tomatensap.
Gehakt erbij, 2 scheppen appelmoes, wat boullionpoeder, peper en klaar!
Nog even een drupje room in m'n kop, en ik ben gelukkig.
Hij vult ENORM!
Met de maagband zal ik nog minder kunnen eten dan nu en pas dan val ik af omdat een deel van de maag dan gedeeltelijk afgesloten is. De kleine porties die ik nu al eet is eigenlijk al teveel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar, dan kan een maagband je toch niet helpen? Als je niet te veel eet?
Dat kan. De gember is voor iets meer pit, en de appelmoes om het iets zachter/zoeter te maken, en doet nog wat bij aan de structuur.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Klinkt erg lekker maar dan wel zonder de gember en appelmoes.
quote:
Bedanktquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:18 schreef Lonaa het volgende:
Zo, ik heb vanochtend tomatengroentesoep staan maken. Erg lekker!
Men neme 2 uien, snipperen, in de pan, glazig bakken, gemberpoeder erbij. 3 blikken gepelde tomaten erbij. tomaten kapot laten koken, blender pakken, een shitload soepgroente erin kiepen, tomatensoep erbij, pap van maken. In de pan flikkeren samen met de rest van de liter tomatensap.
Gehakt erbij, 2 scheppen appelmoes, wat boullionpoeder, peper en klaar!
Nog even een drupje room in m'n kop, en ik ben gelukkig.
Hij vult ENORM!
Geloof dat dat al wel gepost was en het was bijzonder weinig. Daar had je gewoon van af moeten vallen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Maar Wildervankstertje, wat eet je nu dan op een dag als ik vragen mag?weet niet of je dat eerder al eens had gepost?
Ja dat snap ik dus ook niet. Volgens mij was het maar iets van max 1200 kalorieen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geloof dat dat al wel gepost was en het was bijzonder weinig. Daar had je gewoon van af moeten vallen.
Ik denk dan altijd dat die mensen liegenquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:50 schreef Silmarwen het volgende:
Ja dat snap ik dus ook niet. Volgens mij was het maar iets van max 1200 kalorieen.
Ik wilde het niet zeggen eigenlijk, maar dat denk ik ook.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd dat die mensen liegen
Want zelfs door te lijnen kan je je stofwisseling niet zo enorm vernaggelen.
Mja, toen ik één maaltijd per dag at en dan slecht eten (pizza, patat, chinees) en de hele dag door cola/fanta zoop en rookte, viel ik alsnog 30 kilo af omdat ik gewoon slecht at. Dus die spaarstand werd niet bereikt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd dat die mensen liegen(tenzij medische oorzaak zoals schildklierproblemen!)
Want zelfs door te lijnen kan je je stofwisseling niet zo enorm vernaggelen.
Dan moet ze toch helemaal afvallen als ze dat al 4 jaar doet en sport?quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, toen ik één maaltijd per dag at en dan slecht eten (pizza, patat, chinees) en de hele dag door cola/fanta zoop en rookte, viel ik alsnog 30 kilo af omdat ik gewoon slecht at. Dus die spaarstand werd niet bereikt.
Alleen toen stopte ik met roken, en ging normaal eten, en wham, alles zat er weer aan plus 10 kilo erbij.
Dus het is ook niet altijd zo dat je in de spaarstand gaat als je te weinig calorieen eet.
'quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dan moet ze toch helemaal afvallen als ze dat al 4 jaar doet en sport?
ontbijtje met 2 of 3 sneetjes volkeren brood.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Maar Wildervankstertje, wat eet je nu dan op een dag als ik vragen mag?weet niet of je dat eerder al eens had gepost?
Nee ik heb niet gepost wat ik eet op een dag, wel eens een recept dat ik tegen kwam op internet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geloof dat dat al wel gepost was en het was bijzonder weinig. Daar had je gewoon van af moeten vallen.
En belangrijker: waarom zou je dan van een maagbandje plots wel afvallen aangezien dat ook alleen maar minder voedsel binnen krijgen is? Maar dan met grote gevolgen omdat je nooit meer normaal kan eten. Dinertjes met familie worden 1 klein voorgerechtje. Etc.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:54 schreef Silmarwen het volgende:
Dan moet ze toch helemaal afvallen als ze dat al 4 jaar doet en sport?
Ja!quote:
Met de maagband krijg ik nog kleinere porties binnen dan nu zonder dat ik honger krijg. Als ik nu zulke extreem kleine porties eet word ik ziek.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En belangrijker: waarom zou je dan van een maagbandje plots wel afvallen aangezien dat ook alleen maar minder voedsel binnen krijgen is? Maar dan met grote gevolgen omdat je nooit meer normaal kan eten. Dinertjes met familie worden 1 klein voorgerechtje. Etc.
Waar zijn je eiwitten? En een calorie arme maaltijd werkt nu ook niet altijd. Skip dat brood en eet eens eiwitten, dan heb je geen honger en je valt af.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:56 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
ontbijtje met 2 of 3 sneetjes volkeren brood.
lunch ook 2 of 3 sneetjes brood
`s avonds een caloerie arme warme maaltijd.
Tussendoor meestal appel, komkommer of rauwe wortel
Tsja als alles zo is als jij het zegt, dan weet ik in ieder geval niet meer hoe ik je moet helpen. Nog minder eten dan je nu al doet, lijkt mij niet gezond. De bijwerkingen van een maagband lijken me ook iets om écht nog eens bij stil te staan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:02 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Met de maagband krijg ik nog kleinere porties binnen dan nu zonder dat ik honger krijg. Als ik nu zulke extreem kleine porties eet word ik ziek.
Jaren geleden bij diëtist geweest en die wist ook niet wat ik eraan kon doen omdat ik werkelijk gewoon alles geprobeerd heb. Toen wilden ze me al verwijzen naar het ziekenhuis voor een operatie maar op dat moment wilde ik dat nog niet.
Ik ben toen door blijven gaan met lijnen en sporten maar in al die tijd (bijna 9 jaar) maar 10 kilo afgevallen en er moet er nog zo`n 50 af.
Het wordt gewoon steeds frustrerender ook omdat ik niet eens normaal kleding kan kopen. Er is 1 winkel waar ik kleding kan kopen en dat is de Bon Prix, maar vaak als ik daar kom zijn de grote maten weg
De diëtist waar ik jaren geleden was daar ben ik via de huisarts gekomen. Daarna nog wel gesprekken gehad met een diëtist van de sportschool waar ik toen naartoe ging, heb voedingsschema`s gehad en me daar keurig aan gehouden maar geen resultaat. Op een gegeven moment woog ik 135kg bij een lengte van 1.65m.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Tsja als alles zo is als jij het zegt, dan weet ik in ieder geval niet meer hoe ik je moet helpen. Nog minder eten dan je nu al doet, lijkt mij niet gezond. De bijwerkingen van een maagband lijken me ook iets om écht nog eens bij stil te staan.
En je bent ''jaren geleden'' bij een diëtist geweest, misschien moet je weer eens naar een ander en heb je dit al uitgebreid met een dokter besproken en heb je jezelf al op álle andere mogelijkheden laten onderzoeken?
Ik denk niet, dat wij kunnen helpen als de situatie zo is als jij beschrijft. Dit moet je met professionals bespreken.
Ja ok, heb je dit al besproken met artsen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:09 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
De diëtist waar ik jaren geleden was daar ben ik via de huisarts gekomen. Daarna nog wel gesprekken gehad met een diëtist van de sportschool waar ik toen naartoe ging, heb voedingsschema`s gehad en me daar keurig aan gehouden maar geen resultaat.
Je moet maar zo denken, het is een pak suiker minder wat je mee moet dragenquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nog honderdmiljoenmiljard te gaan, maar het begin is er
oh, zo had ik het niet eens bekeken, goeien!quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, het is een pak suiker minder wat je mee moet dragen
Ja, ik heb heel veel gesprekken gehad. Maar mijn huisarts blijft erbij dat ik het beste naar het CON kan gaan omdat mijn longen ook steeds slechter worden door mijn overgewicht, ik ben heel snel buiten adem.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ok, heb je dit al besproken met artsen?
Dat is namelijk wat ik vroeg. Of je dit uitgbreid met artsen besproken hebt, of je je hebt laten testen op andere oorzaken, en of het geen idee is het eens te proberen met een andere diëtist.
Ik stel die vragen in jouw belang. Als ik jou was, zou ik ze ook stellen in mijn eigen belang.
Super!quote:
Dit doe ik nu sinds een maandje of 9, daarvoor at ik anders. Voordat ik begon met lijnen ontbeet ik ook nooit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:05 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Waar zijn je eiwitten? En een calorie arme maaltijd werkt nu ook niet altijd. Skip dat brood en eet eens eiwitten, dan heb je geen honger en je valt af.
En eerlijk gezegd geloof ik niet dat je dit al 9 jaar eet.
Bij het CON word ik eerst helemaal onderzocht voordat er een behandeling gestart wordt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vreemd dat de huisarts dat allemaal maar beslist, en je niet eens doorstuurt om je ergens anders goed door te laten lichten... Maar misschien dat dat bij het CON ook wel gaat gebeuren..
Heb je al eens geprobeerd meer eiwitten te eten? Begin morgen bv de dag eens met een omelet ipv brood, en voor de rest hetzelfde. Doe dat eens 3 dagen en kijk eens of je verschil op de weegschaal ziet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dit doe ik nu sinds een maandje of 9, daarvoor at ik anders. Voordat ik begon met lijnen ontbeet ik ook nooit.
Ik eet weleens een gekookt eitje op brood in plaats van ander beleg, m`n eiwitten krijg ik wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd meer eiwitten te eten? Begin morgen bv de dag eens met een omelet ipv brood, en voor de rest hetzelfde. Doe dat eens 3 dagen en kijk eens of je verschil op de weegschaal ziet?
Ik zwem iedere dag, meestal 1 tot 1,5u maar soms ook 2 uur maar dan wel verdeeld over 2x per dag. Ik ben helaas tijdelijk werkeloos en heb nu dus nog meer tijd voor het zwemmen en daar maar ik ook zeker gebruik van zolang het kan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:25 schreef Sarabi het volgende:
Wildervankstertje misschien heb ik het gemist maar doe je ook aan sport?
Gezond eten is belangrijk maar sport kan net die kickstart geven.
Nee, helemaal weg met dat brood! Beperk de inname van koolhydraten eens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:25 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik eet weleens een gekookt eitje op brood in plaats van ander beleg, m`n eiwitten krijg ik wel.
Veel eieren eten is ook slecht i.v.m. chelosterol, bij mij in de familie zijn cholesterolproblemen erfelijk dus dat is ook weer iets waar ik op let.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee, helemaal weg met dat brood! Beperk de inname van koolhydraten eens.
Je mag zonder problemen een ei per dag hebben. Er zijn zelfs mensen getest die 12 weken lang elke dag 2 eieren aten en er was niks in het cholesterol te merken. Drink dan wat zoethoutthee erbij want dat is cholesterol verlagend.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:34 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Veel eieren eten is ook slecht i.v.m. chelosterol, bij mij in de familie zijn cholesterolproblemen erfelijk dus dat is ook weer iets waar ik op let.
Zoethoutthee heb ik net gisteren in de vuilnisbak gegooidquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je mag zonder problemen een ei per dag hebben. Er zijn zelfs mensen getest die 12 weken lang elke dag 2 eieren aten en er was niks in het cholesterol te merken. Drink dan wat zoethoutthee erbij want dat is cholesterol verlagend.
En van 2 of 3 dagen achter elkaar ontbijten met een omeletje ga je minder snel dood dan van een maagband
Drink heel veel thee op een dag, eerst met gewone zoetjes maar nu met stevia.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben nog steeds erg benieuwd wat de clou is van het verhaal
Jarenlang weinig eten en maandenlang twee uur sporten per dag en niks afvallen is empirisch gezien gewoon onmogelijk
Of wildervankstertje drinkt hierbij nog een pak chocomel, een fles cola en een krat bier weg per dag
Ik zou er helemaal niks in doen!quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:44 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Drink heel veel thee op een dag, eerst met gewone zoetjes maar nu met stevia.
Zal het proberen, ben benieuwd wat ze er bij het CON van zeggen. Ik moet 4 dagen alles wat ik eet+drink opschrijven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:46 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik zou er helemaal niks in doen!
Ga je het proberen met de eieren?
Gewoon proberenquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zal het proberen, ben benieuwd wat ze er bij het CON van zeggen. Ik moet 4 dagen alles wat ik eet+drink opschrijven.
Eet dagelijks 1 of 2 eieren soms zelfs meer en mijn cholestrol is er een waarvan de huisarts gaat juichen maar ik ben dan ook nog onder de 30.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je mag zonder problemen een ei per dag hebben. Er zijn zelfs mensen getest die 12 weken lang elke dag 2 eieren aten en er was niks in het cholesterol te merken. Drink dan wat zoethoutthee erbij want dat is cholesterol verlagend.
En van 2 of 3 dagen achter elkaar ontbijten met een omeletje ga je minder snel dood dan van een maagband
Ja ik gaf in het vorige deel ook aan tussen de 2-3 eieren per dag te eten en met mijn cholesterol is ook niks mis.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Eet dagelijks 1 of 2 eieren soms zelfs meer en mijn cholestrol is er een waarvan de huisarts gaat juichen maar ik ben dan ook nog onder de 30.
quote:
Riann heeft een bindweefselaandoening waardoor ze oa zo zwaar was geworden. Bij zoiets kan ik me een maagbandje wel voorstellen dat dat de enige oplossing is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:25 schreef Sjeen het volgende:
Trouwens, had Riann niet ook zo'n probleem?
Inderdaad.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:26 schreef Isabeau het volgende:
Een beetje meelezen in dat topic heeft mij in ieder geval definitief het gevoel gegeven dat ik dat nooit zou willen! Al die complicaties, problemen en ellende en dan na flink afvallen vaak nog weer aankomen ook. okok, doorgaans blijft het overgrote deel er wel af, maar tegen welke prijs
quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik had net zoveel overgewicht als sommige mensen in dat topic en ben toch erg blij dat ik het op deze manier heb kunnen doen.
Ja, ik kon me iets herinneren van een ziekte die normaal afvallen compleet onmogelijk maakte bij haar. Overigens moet ik er zelf niet aan denken hoor, om zoiets te laten doen. Zoals ik al aangaf, daar ben ik veel te laf voor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Riann heeft een bindweefselaandoening waardoor ze oa zo zwaar was geworden. Bij zoiets kan ik me een maagbandje wel voorstellen dat dat de enige oplossing is.
een kop soep is een tussendoortje, geen avondetenquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit een beetje in dubio.
Ontbijt was 100/150 gram koud vlees van gisteren
Lunch was grote kop tomatengroentesoep.
Laat opgestaan, dus ontbijt was om uur of 12 en lunch om een uur of 2.
Nu heb ik honger. Fruit eten? Cracker met kaas? Of al gelijk avondeten? (Wat ook een kop soep is)
Of iets anders? Roerei?
Heb je gezien wat voor soep? Of baseer je dit alleen op het woord "soep"?quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:42 schreef The_Hives het volgende:
[..]
een kop soep is een tussendoortje, geen avondeten
nee, op dat waardeloze lijstje van jequote:Op woensdag 14 maart 2012 16:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Heb je gezien wat voor soep? Of baseer je dit alleen op het woord "soep"?
Das niet aardig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee, op dat waardeloze lijstje van je
wel eerlijkquote:
Popje, je hebt een beetje te weinig gegeten.quote:
Minestronesoep wordt wel als avondeten gegeten vooral omdat er vaak pasta of rijst in zit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:42 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Mijn kop soep bevat alles wat een goede portie avondeten ook bevat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:42 schreef The_Hives het volgende:
[..]
fixedquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Popje, je hebt een beetje veel te weinig gegeten.
Lieve schat, eet aub wat.. Lekker pasta met groente, daarna fruit met zuivel.
Kusje
quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Popje, je hebt een beetje te weinig gegeten.
Lieve schat, eet aub wat.. Lekker pasta met groente, daarna fruit met zuivel.
Kusje
als je dat van te voren weet, kan je ook meteen beginnen met meer eten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:49 schreef Lonaa het volgende:
Dat waardeloze lijstje is vooral waardeloos om 2 redenen:
1. Ik ben nog niet eens halverwege mijn dag.
2. Ik heb gister de beslissing gemaakt om het niet half/half te doen, maar om het echt te doen. Maar dat vind ik moeilijk. De balans tussen gezond/te weinig/te veel. En ik weet van mezelf dat ik dan eerst te weinig ga eten, en dan hoop ik de balans te kunnen vinden, naar gezond en goed voor mij.
Het echt doen is iets anders dan gelijk maar een superslecht dieet te volgen hequote:Op woensdag 14 maart 2012 16:49 schreef Lonaa het volgende:
Dat waardeloze lijstje is vooral waardeloos om 2 redenen:
1. Ik ben nog niet eens halverwege mijn dag.
2. Ik heb gister de beslissing gemaakt om het niet half/half te doen, maar om het echt te doen. Maar dat vind ik moeilijk. De balans tussen gezond/te weinig/te veel. En ik weet van mezelf dat ik dan eerst te weinig ga eten, en dan hoop ik de balans te kunnen vinden, naar gezond en goed voor mij.
Zo makkelijk is het dus niet. Het is alles of niks. En aangezien alles niet zo goed beviel, begin ik dus nu met niks (weinig, te weinig, however you want to call it), om het dan op te bouwen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als je dat van te voren weet, kan je ook meteen beginnen met meer eten.
En straks heb je ook ineens niks meerquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het dus niet. Het is alles of niks. En aangezien alles niet zo goed beviel, begin ik dus nu met niks (weinig, te weinig, however you want to call it), om het dan op te bouwen.
Das ook niet de bedoeling, zo weinig (blijven) eten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het echt doen is iets anders dan gelijk maar een superslecht dieet te volgen he
Je eet echt te weinig, zelfs ik eet nog meer.
Zo ga je, als je dan je streefgewicht bereikt hebt en wat meer "mag" eten veel meer aankomen.
Niet goed dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |