Verder dit trouwens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zichtbare verbeteringen qua ooronstekingen, verkouden, snurken en keelontstekingen.
Nee Sjonnyquote:
Daar hoop ik dus ook vooral opquote:[..]
Verder dit trouwens.
Nou 14 mei mag hij weer geopereerd worden aan keel en neusamandelen en ook weer buisjesquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn zoontje is op de dag dat hij 1 werd geopereerd. Neus en keel amandelen eruit en buisjes erin. Duurde hooguit 10 minuten. Daarna op de uitslaapkamer wakker worden, had een beetje pijn de eerst 15 minuten en daarna niks meer.
Zichtbare verbeteringen qua ooronstekingen, verkouden, snurken en keelontstekingen. Nu 2 jaar geleden alweer en geen moment spijt gehad ervan
Het ging heel goed afgelopen 3 jaar alleen langzaam aan merkte wel dat hij steeds vaker verkouden en dover werd. Ook s'ochtends slecht uitgeslapen, last van slaapapneu.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:47 schreef Nijna het volgende:
. hopen dat het weer meevalt, althans... ik maak uit je vorige verhaal op dat het redelijk is meegevallen?
Zijn ze weer aangegroeid ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar toen het horen nog minder leek te worden ben ik toch een verwijzing gaan vragen. En de laatste week is het weer wat beter.
Buisjes hoeven dus niet, maar door die apneu leek het wel wijs om de keel- en neusamandelen te doen...
Ik heb in de bieb wat boekjes gereserveerd, want ze hadden niks liggen, dus ik hoop dat die er op tijd zijn. Kunnen we nog wat lezen om haar voor te bereiden. Van de oudste hadden we hier nog een kapje liggen, dus die heeft ze al gezien en geprobeerd.
Eerst van de week anesthesist en dan hopelijk een datum. We zullen zien.
Het is hier op de behandelpoli. Apart stukje met een "uitslaapkamertje" ernaast. Volgens mij doen ze een stuk of 8 a 10 kindjes op een ochtend. In principe tussen 8 en 9 aan de beurt, vorige keer gingen de amandel kinderen voor de buisjes kinderen, we zullen het zien.
En tegen 11.15u weer naar huis als alles gaat zoals het moet gaan.
Maar infoboekje krijgen we vast pas als we afspraak maken voor de ingreep. Ik heb het nu even op de site opgezocht, want ik hou er toch wel van om van tevoren te weten waar ik op moet rekenen en wat ik evt moet gaan regelen...Fake it till you make it...
Niet bang zijn!quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:11 schreef Nijna het volgende:
Onze jongste (3,8), mag binnenkort voor de keel- en neusamandelen...
Ze lijkt het wel interessant te vinden... ben benieuwd hoe dat na de ingreep is...
Ik zie er zelf best wel tegenop, maar volgens de KNO arts is het wel beter om het te laten doen.
I. heeft apneu, ze stopt met ademen tijdens het slapen.
Onze huisarts zei eerder dat het niet nodig was om er wat mee te doen, dat kon geen kwaad. De KNO arts vertelde dat men toch meer en meer daarop terugkomt en erachter komt dat net als bij volwassenen, apneu wel degelijk nadelige gevolgen kan hebben. En dus was het advies toch wel om ze te laten verwijderen. Hij verwacht ook dat daardoor, de vocht achter de trommelvliezen makkelijker weg kan en ze beter gaat horen (buisjes leek hem niet nodig, we gingen eigenlijk omdat ze zo slecht hoort, al is het net weer wat beter, zal je altijd zien he). Maar echt slecht hoort ze niet, want ze praat verder prima. Niet alsof ze dingen mist.
Ik hoop dat het mee gaat vallen... maar ik ben er wel een beetje bang voor...
ff tijdens de slaap een filmpje maken, dan zie je precies hoeveel seconden je kind zijn/haar slaap inhoudtquote:Op zondag 14 april 2013 10:25 schreef Nijna het volgende:
Mikoxx, I houdt tijdens het slapen op met ademen, je ziet haar borstkas wel op en neer gaan, maar ze ademt niet. Het duurt ook echt wel een tijdje voor ze dan weer een grote teug neemt.
Ze snurkt ook veel. Eigenlijk slapen ze niet goed, of niet diep genoeg, waardoor ze erg moe kunnen zijn overdag.
Overigens kunnen ze die diagnose officieel pas stellen in zo'n slaapcentrum, dat gaan wij verder niet doen, de verwachting is, dat het na de ingreep over zal zijn.
Dat bezoekje KNO zou ik zeker doen!
4 (zat wel een ander verhaal aan vast, infarct op zijn 3e, dacht dat er een verband was maar volgens arts niet) daarom dacht ik ook meteen, hup eruit met die dingen een gewoon ademen tijdens je slaap!quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:22 schreef Nijna het volgende:
Oh je bent de 2e die ik hoor over apneu, kimmie. Onze oude buren ook en bij hen was het daarna ook over.
Kind sliep ook weer lekker, niet meer dat onrustige. Dus wat dat betreft denk ik dat het wel positief is hoor. En ik probeer er ook niet al te schijterig over te doen of het niet teveel te laten merken.
Eerst maar kijken wanneer ze aan de beurt is, dan kunnen we het dan in de week leggen.
Hoe oud was jouw zoontje toen ze eruit gingen?
Hebben we idd gedaan en ook aan de KNO laten zien.quote:Op zondag 14 april 2013 11:58 schreef Kimmie het volgende:
[..]
ff tijdens de slaap een filmpje maken, dan zie je precies hoeveel seconden je kind zijn/haar slaap inhoudt
In welk opzicht dan Piet?quote:Op zondag 14 april 2013 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik dacht dat amandelen knippen iets volledig achterhaalds was?
Dat het niet meer gedaan werd omdat het niets doet.quote:
volgens mij is dit inmiddels weer achterhaald en doen ze dit tegenwoordig juist weer wel. 10 jaar geleden in ieder geval niet inderdaad. Inzicht weer veranderd schat ik.quote:Op zondag 14 april 2013 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat het niet meer gedaan werd omdat het niets doet.
Lees dat het in Nederland veel vaker gedaan wordt dan in andere landen. Vermoed dat dit komt omdat Nederland een snijtraditie heeft in de geneeskunde.quote:Op zondag 14 april 2013 18:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
volgens mij is dit inmiddels weer achterhaald en doen ze dit tegenwoordig juist weer wel. 10 jaar geleden in ieder geval niet inderdaad. Inzicht weer veranderd schat ik.
Idd.quote:Op zondag 14 april 2013 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees dat het in Nederland veel vaker gedaan wordt dan in andere landen. Vermoed dat dit komt omdat Nederland een snijtraditie heeft in de geneeskunde.
Ah, auf dem Fahrrad!quote:Op donderdag 18 april 2013 11:02 schreef Nijna het volgende:
Nee geen ROOD (kleur) ijs of drinken, ik denk dat dat is omdat je anders niet kan zien of het bloed of ijs is, als ze kotsen? Tenminste dat is voor mij de meest logische verklaring...
En roomijs lijkt me eerst ook niet lekker...
Ligt aan de buisjes en hoe diep je zwemtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:20 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand hoe het zit na het plaatsen van buisjes, wordt dan aangeraden om tijdens zwemmen enz oordopjes te gebruiken?
Ze zei dat we na het bezoekje aan de anesthesist zelf een datum konden prikken op de poli, das handig. Moeten ze eigenlijk nog wel een ziekenhuispyama aan op de behandelpoli?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef Nijna het volgende:
Jullie hebben wel gehoortest gehad? Oh en het zwemgebeuren kan natuurlijk ook nog meespelen... hmmmz. Zou het wel fijn vinden als ze nog door kan voor B... maar we zullen zien.
Karin, hier was het idd de week na het bezoek aan de anesthesist, de ingreep.
Voor de op maat gemaakte heb ik toen dacht ik tussen de 15/20 euro betaaldquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik Heb geen idee wat goedkoper is, deze waren 20¤. En volgens schoonenberg zitten deze comfortabeler
Mooi dat het goed was!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:48 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Controle was helemaal goed, ze slaapt inmiddels al 4wk door!![]()
Kon zijn dat het met kouder weer slechter zou gaan, maar dat verwachte de arts niet. Helemaal happy dus, nu alleen het stukje verlatingsangst doorbreken.
succes!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:27 schreef reeybehn het volgende:
Ik heb in mij jeugd heel vaak buisjes gehad. Ik denk een keer of 6-7. Ook zijn bij mij na een paar maanden m'n neus amandelen verwijderd. Echter laatste jaren veel last van amandelen en na aandringen bij de arts worden ze volgende maand bij mij er uit gehaald (18 jarige leeftijd) ben benieuwd...
qwatten? Maarja t schijnt echt niet fijn te zijn. Moet volgens de kno uitgaan van 1,5 week niet naar school oid. Lijkt t me allemaal wel waard hoor. Eindelijk normaal ademhalen, slikken, geen metaalsmaak meer in m'n keel en eindelijk van de permanente (niet helpende) antibiotica af. Kan om eerlijk te zijn niet wachten. Weg met die k*t dingen!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
succes!
Ik was 15 toen mijne eruit moesten. Ik vond t een dag wel flink pijnlijk. Maar paracetamol, ijs en goed drinken doet wonderen. (En qwatten in een bakje, om niet te hoeven slikken)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Dat lijkt me heel logisch Nijna... Wat een gedoe zeg. Drie keer onder narcose!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:40 schreef Nijna het volgende:
Ik merk dat het vertrouwen bij mij ook wel een beetje moet groeien hoor, nog steeds behoorlijk op mn hoede, maar dat is denk ik ook wel logisch.
Ja, ben ook heel trots...quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:15 schreef Nijna het volgende:
Oh wat goed Troel!!! En zelfs aan de pannenkoek met spek, gewoon ook nog iets nieuws proberen, zomaar even!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |