Was mijn reden ook om te stoppen met SL, nu weer 5daagse split. met SS heb je dit niet, misschien is dat iets voor je?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:46 schreef Warsaw het volgende:
Stronglifts is wel leuk maar dat je je armen flink meetraint en dat isolatieoefeningen voor biceps en triceps zonde van je tijd zijn (volgens die medhi) vind ik onzin. Armen beginnen achter te lopen, overweeg weer een splitschema te gaan doen.
Gewoon een diepe V met een ketting (touw, geen bling bling) of twee om het op te vullen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:42 schreef Chuck_Norris het volgende:
Niet super diep ofc. Gewoon zoiets.
[ afbeelding ]
Komen je traps altijd LIKE A BOSS uit![]()
Ik heb het met SS ook. Heb toch curls toegevoegd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:48 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Was mijn reden ook om te stoppen met SL, nu weer 5daagse split. met SS heb je dit niet, misschien is dat iets voor je?
Zal me is in SS verdiepen!quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:48 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Was mijn reden ook om te stoppen met SL, nu weer 5daagse split. met SS heb je dit niet, misschien is dat iets voor je?
Dit zou kunnen helpen voor je schouder. http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htmquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:57 schreef star_gazer het volgende:
Shoulder press gisteren ging erg kut ivm die rotator cuff blessure. Laatste work set na 2x45kg gestaaktVoel trouwens wel mijn traps nu ik die shrug doe aan het eind
Ja. Heb gewoon wat tijd nodig om het te laten herstellen. Met name bench press is klote, want die wil ik niet stoppen. Misschien maar een paar weken deloaden ofzoquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:07 schreef Snakey het volgende:
Owwacht,je was er op gevallen toch? If so dan weet ik niet zeker of je iets aan bovenstaande hebt.
Die snorquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dit zou kunnen helpen voor je schouder. http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm
decline bench press, vaak verguisd, schijnt schouderklachten te omzeilen. De clavicular head van de bovenkant van je pecs wordt dan iets minder hard gepakt, in plaats daarvan doen je lats wat meer mee in de beweging.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja. Heb gewoon wat tijd nodig om het te laten herstellen. Met name bench press is klote, want die wil ik niet stoppen. Misschien maar een paar weken deloaden ofzo
Ja, je manouvreert jezelf idd in dezelfde mechanische beweging als een decline press.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:21 schreef Zith het volgende:
Goede holling in de rug (powerlift bench press) geeft hetzelfde effect.
Dat doe ik nagenoeg altijd; heb gebrepen dat je hiermee je lats wat meer activeert voor extra steun / kracht.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:21 schreef Zith het volgende:
Goede holling in de rug (powerlift bench press) geeft hetzelfde effect.
Is prima zolang je je kont op het bankje houdt, je voeten stevig op de grond houdt, en je schouders in het bankje drukt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, je manouvreert jezelf idd in dezelfde mechanische beweging als een decline press.
Maar is die holle rug wel zo goed eigenlijk?
Deze oefeningen helpen idd. wanneer het probleem bij je rotator cuff zit.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dit zou kunnen helpen voor je schouder. http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm
Vaak komt het probleem gewoon omdat men de achterkant v.d. schouder niet trained, daardoor de voorkant veel te sterk is, en heel je schoudergewricht verkracht wordt tijdens volle belasting.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:57 schreef star_gazer het volgende:
Shoulder press gisteren ging erg kut ivm die rotator cuff blessure. Laatste work set na 2x45kg gestaaktVoel trouwens wel mijn traps nu ik die shrug doe aan het eind
quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, je manouvreert jezelf idd in dezelfde mechanische beweging als een decline press.
Maar is die holle rug wel zo goed eigenlijk?
Als je dit doet dan kan er dus niet veel druk van het gewicht op je wervelkolom komen (die gaat via de schouders/traps het bankje in). Het gaat ook veel meer een compound worden, ik voel het in mijn lower/middle traps, lats, erector spinae. Natuurlijk moet je het niet overdrijven (denk ik, maar blijkbaar kan het als je hypermobiel bent):quote:Op donderdag 15 maart 2012 03:34 schreef Diabox het volgende:
[..]
Is prima zolang je je kont op het bankje houdt, je voeten stevig op de grond houdt, en je schouders in het bankje drukt.
Verdere goeden video om het te lerenquote:Arching your back helps put your put the weight where you have better leverages and decreases the distance the bar has to travel. When done correctly arch back benching is safer then how most people bench because it allows you to utilize your lats more to help and protects your shoulders. Some people definitely take it a little overboard but in sports like powerlifting everyone else is taking it overboard so why not be competitive with them.
As for being bad for your back, its not. First the weight is resting on your traps, not your spine therefore you increasing the stress to your spine. Secondly your lumbar spine has a natural arch to it, that you are not extending during an arch bench. The majority of your arch comes the thoracic area of your back. Finally as long as you are not neglecting training your posterior chain, your spinal erectors should be able to stabilize your arch so that you have a very solid base to push from, unlike a lot of flat benchers who kind of shift around all over the bench while pressing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemorgen!
[ Bericht 1% gewijzigd door Zith op 15-03-2012 08:40:56 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:03 schreef Panzermaus het volgende:
Holy core, hoeveel bf% ben je daar? En dit is 'endo' right?
Wtf?quote:
Hard man, tijd om een dippingbelt te halen dan. BW + 40 kg is wel de norm hier.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Wtf?
--
Ander endo gerelateerd nieuws, ik kan eindelijk ~100 kg (mijn gewicht) meerdere keren individueel chin-uppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |