Ik mag toch hopen dat je in de koudwaterleiding een inlaatcombinatie hebt opgenomen....quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:42 schreef robber57 het volgende:
Ik heb een hotfill boiler en alle twee de aansluitingen gemaakt met een 3weg afsluiter zodat ik kan kiezen; door de week ben ik alleen en gebruik ik weinig warm water en staat ie op de koudwater leiding, de inhoud van de boiler is dan genoeg, in het weekend is de inhoud niet genoeg en zet ik hem op hotfill...
Ik heb de hotfill trouwens gekocht om net zoals ts af te zijn van dat eeuwige wachten maar wilde niet mijn hele gootsteenkastje kwijt, dat hotfillboilertje past in het kastje en er is nog genoeg ruimte over.
Uiteraard, als je zo'n boilertje koopt is het handig om gewoon het aansluitsetje erbij te kopen en daar zit het overstortje bij, het overstortje monteer je na de drieweg kraan zodat deze werkt voor zowel het koud als warm aanvoer water.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:44 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je in de koudwaterleiding een inlaatcombinatie hebt opgenomen....
Anders heb je een mooie waterbom in je keukenkastje staan.
Bedoel je dat je een half uur onafgebroken heet water tapt? Of dat je de mogelijkheid hebt tot hotfill gedurende dat halve uur?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 02:07 schreef robber57 het volgende:
Ik heb er laats wel weer een aardige comfort verhogende aanvulling op bedacht; een elektrisch bediende drieweg icm een timer en een drukknop naast de kraan uitloop, standaard staat de koud water aan geschakeld, drukken op de drukknop geeft door de timer bv 1/2 uur lang warm water voeding.
Ik ben wel benieuwd naar het merk en type van die boiler, dat verbruik is namelijk wel heel erg laag voor die inhoud en temperatuur.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij mij doordeweeks niet vaker dan 1x per 24 uur (daltarief schakeling). Is overigens wel een 50 liter boiler in de badkamer en deze staat op 80 graden omdat er ook mee gedoucht moet worden. Waterleiding naar de keuken is vrij kort, keuken zit naast de badkamer.
Het gebruik van deze boiler schat ik op zo'n 500 kwh/jaar. Komt neer op ca 120 euro per jaar ofwel zo'n 30 cent per dag.
Ivm legionella ontwikkeling. Die vermenigvuldigt zich als een razende in een plens warm, stilstaand water. Maar inderdaad, afsluiten bij de ketel eln leeg laten lopen; geen probleem.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:56 schreef zxperia het volgende:
De boiler die wij hebben moet inderdaad gewoon op een koudwaterleiding aangesloten worden. Dat is verder geen probleem, alleen was het volgens de loodgieter wél een probleem dat je dan een loze/dode warmwaterleiding hebt. Volgens hem mag dat niet.
Waarom is dat eigenlijk, en wat zou een handige oplossing zijn? Als we die leiding al helemaal bij de ketel aflsluiten kan dat toch geen kwaad?
+1 scherp !quote:Op maandag 12 maart 2012 13:04 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Raymond de hele dag voor z'n boiler bivakkeert om te kijken hoe vaak het ding inschakelt.
zo ligt er bij mn ouders ook een ongebruikte leiding vanaf de ketel op zolder naar de keuken...quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Ivm legionella ontwikkeling. Die vermenigvuldigt zich als een razende in een plens warm, stilstaand water. Maar inderdaad, afsluiten bij de ketel eln leeg laten lopen; geen probleem.
Het wordt dus een close-in op koud water toevoer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |