Ik zit in de ziektewet, bij het uwv sinds november, Ik heb nog nooit een oproep gehad, krijg wekelijks mijn uitkering, en we zijn nog niet bezig aan reintegratie, dat is iets wat de loog ook nog afraad, Ik zie het nut dus ook niet zo van het melden dat ik 5 dagen op vakantie ben, maar volgende de site moet ik dat adres toch doorgeven, maar ik hoef geen toestemming te vragen omdat ik in Nederland blijf!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:52 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ja, bizar he. Ik wist dus ook niet eens dat je 4 weken per jaar weg mocht (tenminste, er staat dat dat bij de WW is; dat je maximaal 4 weken per jaar vrij wordt gesteld van je sollicitatieplicht). Maar ik dacht: dan zal je straks net zien dat je weer een oproep krijgt ofzo net als je weg bent. En je moet zelfs officieel goedkeuring krijgen...
Ben jij eigenlijk al vaak op bezoek bij ze geweest? Of het werkt het bij jou? Ik ben in oktober toen werkeloos geworden, 2 weken later gebeld door een reïntegratiecoach, vervolgens eind december bij de arts en de werkcoach geweest. En die werkcoach belt me nu af en toe en ik mail hem af en toe een update. That's pretty much it.
En tand weer gefixt
Hmm, dat is ook vaag. Ik sprak dus eerst een reintegratiecoach, maar later moest ik dus naar de arts en arbeidsdeskundige. Die ging me vragen wat voor werk ik had gedaan etc en dat ik nu dan iets met vrijwilligerswerk kon doen. Dat deed ik al, dus dat kwam goed uit. De reïntegratiecoach spreek ik nu niet meer, maar was misschien iets voor later...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik zit in de ziektewet, bij het uwv sinds november, Ik heb nog nooit een oproep gehad, krijg wekelijks mijn uitkering, en we zijn nog niet bezig aan reintegratie, dat is iets wat de loog ook nog afraad, Ik zie het nut dus ook niet zo van het melden dat ik 5 dagen op vakantie ben, maar volgende de site moet ik dat adres toch doorgeven, maar ik hoef geen toestemming te vragen omdat ik in Nederland blijf!
Stom gedoe allemaal! maar goed inderdaad wat jij zegt, je zult net zien dat ze een brief sturen in die week dat ik in een huisje in groenlo zit! Better safe than sorry!
Fijn dat je tand weer gefixt is!
Ik heb toen een heel verslag meegekregen van de arbo-arts, waarin stond dat ik nog wel een weg te gaan had inderdaad,En dat heb ik uiteindelijk ook naar ze opgestuurd omdat mijn oude werkgever verzaakte had om mij aan te melden, Dus dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan, en toen de bevestiging gekregen, en verder niks meer gehoord!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:06 schreef Nyota het volgende:
[..]
Hmm, dat is ook vaag. Ik sprak dus eerst een reintegratiecoach, maar later moest ik dus naar de arts en arbeidsdeskundige. Die ging me vragen wat voor werk ik had gedaan etc en dat ik nu dan iets met vrijwilligerswerk kon doen. Dat deed ik al, dus dat kwam goed uit. De reïntegratiecoach spreek ik nu niet meer, maar was misschien iets voor later...
Het zal wel. Verder kan een psycholoog niet bepalen of jij kan werken of niet, daar heb je een bedrijfsarts/verzekeringsarts voor eigenlijk. Dus dat jij nog niet langs hebt moeten komen, vind ik echt wel heel vaag. Ik neem aan dat jij van de bedrijfarts toen je nog wel in dienst was, wel het een en ander hebt meegekregen (actueel oordeel en heel dossier enzo)?
Ik snap soms weinig van het UWV.
Ja, echt heel vaag. En wat stom van je werkgever zeg. Pff, als ik terug denk aan die periode, echt, stressmeter was zwart.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb toen een heel verslag meegekregen van de arbo-arts, waarin stond dat ik nog wel een weg te gaan had inderdaad,En dat heb ik uiteindelijk ook naar ze opgestuurd omdat mijn oude werkgever verzaakte had om mij aan te melden, Dus dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan, en toen de bevestiging gekregen, en verder niks meer gehoord!
Ik snap ook weinig van het uwv, Moet je eens proberen een adreswijziging door te geven, Daar ben je gewoon een half bos aan papier aan kwijt, terwijl ik denk dat kun je toch ook telefonisch regelen, maar dat schijnt lastig te zijn!
Anyway, ik ga lekker op vakantie,dat staat al een tijd vast, en ik verheug me er ook wel op, een weekje in t zwembad, bubbelbad of onder de sunshower, Ach ik kan me ergere dingen bedenken
Bij mij sloeg de stressmeter toen ook behoorlijk uit inderdaad! Pfft, je denkt dat het allemaal geregeld wordt, maar tip 1! is altijd zelf controleren!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:27 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ja, echt heel vaag. En wat stom van je werkgever zeg. Pff, als ik terug denk aan die periode, echt, stressmeter was zwart.
En ik ben niet van plan te gaan verhuizen, dus dat scheelt![]()
Maar vakantievooruitzicht is goed! Ik ga dus eind mei als het goed is en heb er zo veel zin in. Lekker wandelen, zon, warm en niks doen. Weg van al het gezeik.
Maar dat duurt nog even.
Ga je met je vriend?
Lekkerquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Bij mij sloeg de stressmeter toen ook behoorlijk uit inderdaad! Pfft, je denkt dat het allemaal geregeld wordt, maar tip 1! is altijd zelf controleren!
Ik ga samen met mijn vriend en onze beste vrienden met hun dochtertje, Zij konden dmv vaste klanten en jonge gezinnen korting goedkoop boeken, en we wilde graag een keer met elkaar op vakantie, En nu zitten we voor 5 dagen in een luxe huisje voor nog geen 150 euro per koppel! Nu alleen hopen dat het weer goed is!
En als we terug komen komt ons bulletje thuis, dus leuke dingen in het vooruitzicht!
Waar wil/ga jij heen? En alleen of samen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.
Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.
Iemand tips/suggesties?I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:09 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ben weliswaar nieuw hier, maar even polsen:
Ik zit de laatste jaren niet lekker in mijn vel, werk en prive zitten me wisselend mee en tegen. Onlangs mijn relatie verbroken omdat ik het gevoel had niet aan mijzelf, laat staan "ons" toe te komen, hield erg veel rekening met de problemen van mijn vriendin.Heb je als eens met een psycholoog gesproken? Kan heel verhelderend werkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.
Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.
Iemand tips/suggesties?Misschien heb je last van een depressie of is er iets anders aan de hand, zoals bijvoorbeeld ADD. Sommige dingen komen me namelijk wel bekend voor. Het klinkt alsof je snel afgeleid bent en je niet meer uitgedaagd voelt. Dit kunnen kenmerken van ADD zijn
Maar je kunt het beste eens met een psycholoog praten, die weten er meer van. Sowieso lastig om via een forum erachter te komen waar je 'last' van hebt, maar het is een mooie plek om je verhaal kwijt te kunnen. Welkom hier
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Rutte bedankt, Rutte bedankt. Hé, anders ga je toch ff langs de buurvrouw voor een kop koffiequote:Op woensdag 14 maart 2012 13:51 schreef MaJo het volgende:
Vandaag de laatste afspraak ooit met mijn psychiater gehadDankzij ons fantastische kabinet moet ik namelijk vanaf juli een eigen bijdrage gaan betalen van 200 euro per jaar dus hebben we afgesproken dat het nu via de huisarts gaat en als het echt weer slecht gaat kan ik alsnog weer contact opnemen en zal ik toch die bijdrage moeten gaan betalen. Maar op zich gaat het de laatste maanden wel weer beter dus hopelijk is dat niet nodig
Ik ga wel weer op werkdagen kijken of ritalin werkt omdat ik zo ontzettend snel afgeleid ben en mega druk in mijn hoofd. Hoop dat het werkt
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:09 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ben weliswaar nieuw hier, maar even polsen:
Ik zit de laatste jaren niet lekker in mijn vel, werk en prive zitten me wisselend mee en tegen. Onlangs mijn relatie verbroken omdat ik het gevoel had niet aan mijzelf, laat staan "ons" toe te komen, hield erg veel rekening met de problemen van mijn vriendin.En nee, helaas geen suggesties, maar het klinkt inderdaad alsof je heel snel bent afgeleid. Eigenlijk klink je net als m'n vriend...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.
Iemand tips/suggesties?
Is een psycholoog inderdaad geen goed idee? Die kan je wellicht helpen je gedachten wat te structureren.
Fijn he dit kabinetquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:55 schreef Nyota het volgende:
[..]
Rutten bedankt, Rutten bedankt. Hé, anders ga je toch ff langs de buurvrouw voor een kop koffie
Ging je daarnaast ook nog naar een psycholoog, of dat niet? (vraag me nu namelijk af of je en een eigen bedrage betaalt voor psychiater en ook nog een voor de psychotherapeut)..
Fijn dat het wel wat beter gaatHoud dat vast! You go girl!!
Het kost helaas aardig wat, de zorg die jij krijgt. En als jij het niet betaalt moet de maatschappij ervoor opdraaien. Ik vergelijk het altijd als volgt; zou je, als je buurman/vrouw voor de deur stond om te vragen of je 200,- per jaar voor zijn zorg wilt betalen, dat doen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Fijn he dit kabinet![]()
Mijn gesprekken bij de psycholoog had ik al een tijdje afgesloten, ging alleen nog naar de psychiater voor controle. Ik denk trouwens dat alle psychische hulp onder die eigen bijdrage valt. Als ik ook nog naar de psycholoog ging dan had ik die bijdrage wel betaald maar voor ongeveer 4 bezoeken per jaar aan de psychiater vind ik het wat prijzigZe vond het trouwens helemaal niet leuk dat ik niet meer kom omdat ze het altijd leuk vind om met me te praten
![]()
Een eigen bijdrage vragen kan prima, maar waarom dan niet voor mensen die om de zoveel tijd iets breken of wat dan ook fysieks?quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het kost helaas aardig wat, de zorg die jij krijgt. En als jij het niet betaalt moet de maatschappij ervoor opdraaien. Ik vergelijk het altijd als volgt; zou je, als je buurman/vrouw voor de deur stond om te vragen of je 200,- per jaar voor zijn zorg wilt betalen, dat doen?
Ik werk 4 dagen in de week en draag dus netjes belasting af zoals iedereenquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het kost helaas aardig wat, de zorg die jij krijgt. En als jij het niet betaalt moet de maatschappij ervoor opdraaien. Ik vergelijk het altijd als volgt; zou je, als je buurman/vrouw voor de deur stond om te vragen of je 200,- per jaar voor zijn zorg wilt betalen, dat doen?
Al zou je niet werken... (en dat zeg ik niet omdat ik nu even niet werk, want geloof me, ik had liever mijn baan gehouden). Dan nog is het onzin onderscheid te maken tussen psychische en fysieke aandoeningen. Maar goed, het kabinet heeft besloten en we doen er niks tegen nuquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik werk 4 dagen in de week en draag dus netjes belasting af zoals iedereenVoor de gewone zorg betaal je ook niet extra (hoewel ik al een groot deel van de medicijnen zelf betaal), waarom moet dat voor psychische zorg dan wel? Dan zou je overal die eigen bijdrage in moeten voeren
Eigenlijk is het ook helemaal niet relevant maar ik merk dat ik me vaak moet verdedigen als het om dit onderwerp gaatquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:34 schreef Nyota het volgende:
[..]
Al zou je niet werken... (en dat zeg ik niet omdat ik nu even niet werk, want geloof me, ik had liever mijn baan gehouden). Dan nog is het onzin onderscheid te maken tussen psychische en fysieke aandoeningen. Maar goed, het kabinet heeft besloten en we doen er niks tegen nu
Dat zal uiteindelijk ook wel komen, want er is echt veel te weinig geld voor de zorg. De psychische zorg is daarin misschien gewoon het eerste. Daarom bedoel ik ook al 'zou je 200,- aan je buurman geven zodat ie psychische hulp kan zoeken'. Want dat is het dus met belasting, je moet je naaste helpen. En even als voorbeeld, m'n zusje heeft een nierziekte en slikte daarvoor op een gegeven moment tienduizenden euro's aan medicijnen per jaar. Daarvoor moeten heel veel mensen werken om dat op te brengen. Maar krijgt ze die medicijnen niet dan wordt ze heel erg ziek.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Nyota het volgende:
[..]
Een eigen bijdrage vragen kan prima, maar waarom dan niet voor mensen die om de zoveel tijd iets breken of wat dan ook fysieks?
Gelukkig maar toch? Het is alleen raar datze dus beginnen (?) met de psychische zorg, heb toch de indruk dat op neer wordt gekeken door het kabinet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zal uiteindelijk ook wel komen, want er is echt veel te weinig geld voor de zorg. De psychische zorg is daarin misschien gewoon het eerste. Daarom bedoel ik ook al 'zou je 200,- aan je buurman geven zodat ie psychische hulp kan zoeken'. Want dat is het dus met belasting, je moet je naaste helpen. En even als voorbeeld, m'n zusje heeft een nierziekte en slikte daarvoor op een gegeven moment tienduizenden euro's aan medicijnen per jaar. Daarvoor moeten heel veel mensen werken om dat op te brengen. Maar krijgt ze die medicijnen niet dan wordt ze heel erg ziek.
Wat goed van je dat je dat doet (ongeacht of het terecht is of niet).quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:14 schreef Nijna het volgende:
Gisteren eindelijk mijn ongenoegen kunnen uiten op de afdeling en na ook vandaag nog een gesprekje is de rust weer wat weergekeerd. Ik was afgelopen weekend op oorlogspad (ook hier), mijn excuses daarvoor...
Hier is inderdaad karakter voor nodig! Ik was afgelopen weekend ook niet altijd even subtiel! Ik ben blij voor je dat de rust is wedergekeerd!quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:14 schreef Nijna het volgende:
Gisteren eindelijk mijn ongenoegen kunnen uiten op de afdeling en na ook vandaag nog een gesprekje is de rust weer wat weergekeerd. Ik was afgelopen weekend op oorlogspad (ook hier), mijn excuses daarvoor...
Ze kunnen hun geld maar 1x uitgeven, dus het is logisch dat ze keuzes maken. Maargoed, mochten we hierover verder willen discussiëren dan is het best om een nieuw topique er voor aan te maken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:33 schreef Nyota het volgende:
[..]
Gelukkig maar toch? Het is alleen raar datze dus beginnen (?) met de psychische zorg, heb toch de indruk dat op neer wordt gekeken door het kabinet.
Tja, waar. En we kunnen er een nieuw topic over openen, maar zin heeft het toch niet. Heb al genoeg andere dingen om me druk over te makenquote:Op donderdag 15 maart 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze kunnen hun geld maar 1x uitgeven, dus het is logisch dat ze keuzes maken. Maargoed, mochten we hierover verder willen discussiëren dan is het best om een nieuw topique er voor aan te maken.
Dat heb ik ook vaak.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:19 schreef kingtoppie het volgende:
Hebben jullie bij het opstaan ook vooral last van depressieve lusteloze energieloze gevoelens?
Of is dat alleen bij sommige mensen? Of kan het ook nog iets betekenen?
Ik probeer mijn gevoel te negeren en gewoon op te staan... Maar ik ben zo traaaag op die momenten, en het komt eigenlijk gewoon omdat ik mijn eigen leven niet zo waardeer...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:40 schreef cafpow het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak.
Ik word mega-lusteloos en zonder zin wakker, maar op bepaald moment als ik toch aan de slag ga valt het wel weer mee, hoewel ik dan eind van de dag kapot ben.
Ik ken dat wel jaquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik probeer mijn gevoel te negeren en gewoon op te staan... Maar ik ben zo traaaag op die momenten, en het komt eigenlijk gewoon omdat ik mijn eigen leven niet zo waardeer...
Ook niet een cursus zoals ik doe?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:08 schreef kingtoppie het volgende:
Mijn probleem is dus eigenlijk dat ik niks leuk lijk te vinden.. Ik vind het lastig om dagen te vullen.. Heb niet echt dromen waar ik naar streef, dus ik kan ook in bed blijven liggen omdat eruit klimmen weinig waarde toevoegt.. Omdat ik toch niks te doen heb..
Dus het is een hele goede tip, maar ik ben daar dus nu wel mee bezig met een psycholoog.. Ik zal mezelf wel gewoon moeten dwingen oid.
Ah ok, maar dan heb je dus in ieder geval een reden om op te staanquote:
Dit is wel très importante, VWO.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ok, maar dan heb je dus in ieder geval een reden om op te staanMaar vind je het niet leuk? MIsschien een andere opleiding?
Uiteindelijk heb ik wel goed geslapen ja, maar goed, het was wel ff schrikken!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:14 schreef Nijna het volgende:
Lekker geslapen cafpow?
Brrr, gewoonmezelf, wel een beetje kunnen slapen?
Murmeli, dank je.
Ach leuke meneer ziek... maar wel leuk dat ie gezellig was!
Haha heb je hem te veel drank gegevenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:48 schreef Murmeli het volgende:
@Nijna: ik vind het ook stoer dat je zo eerlijk bent over hoe je je afgelopen weekend voelde. En fijn dat t weer wat beter gaat
@gewoonmezelf: leuke meneer was gezelligEn nu issie ziek.
Hij heeft t hier tot woensdag uitgehouden (hij was er dinsdag)
Fijne kerel, kan ik wel wat mee denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |