Dat zal uiteindelijk ook wel komen, want er is echt veel te weinig geld voor de zorg. De psychische zorg is daarin misschien gewoon het eerste. Daarom bedoel ik ook al 'zou je 200,- aan je buurman geven zodat ie psychische hulp kan zoeken'. Want dat is het dus met belasting, je moet je naaste helpen. En even als voorbeeld, m'n zusje heeft een nierziekte en slikte daarvoor op een gegeven moment tienduizenden euro's aan medicijnen per jaar. Daarvoor moeten heel veel mensen werken om dat op te brengen. Maar krijgt ze die medicijnen niet dan wordt ze heel erg ziek.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Nyota het volgende:
[..]
Een eigen bijdrage vragen kan prima, maar waarom dan niet voor mensen die om de zoveel tijd iets breken of wat dan ook fysieks?
Gelukkig maar toch? Het is alleen raar datze dus beginnen (?) met de psychische zorg, heb toch de indruk dat op neer wordt gekeken door het kabinet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zal uiteindelijk ook wel komen, want er is echt veel te weinig geld voor de zorg. De psychische zorg is daarin misschien gewoon het eerste. Daarom bedoel ik ook al 'zou je 200,- aan je buurman geven zodat ie psychische hulp kan zoeken'. Want dat is het dus met belasting, je moet je naaste helpen. En even als voorbeeld, m'n zusje heeft een nierziekte en slikte daarvoor op een gegeven moment tienduizenden euro's aan medicijnen per jaar. Daarvoor moeten heel veel mensen werken om dat op te brengen. Maar krijgt ze die medicijnen niet dan wordt ze heel erg ziek.
Wat goed van je dat je dat doet (ongeacht of het terecht is of niet).quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:14 schreef Nijna het volgende:
Gisteren eindelijk mijn ongenoegen kunnen uiten op de afdeling en na ook vandaag nog een gesprekje is de rust weer wat weergekeerd. Ik was afgelopen weekend op oorlogspad (ook hier), mijn excuses daarvoor...
Hier is inderdaad karakter voor nodig! Ik was afgelopen weekend ook niet altijd even subtiel! Ik ben blij voor je dat de rust is wedergekeerd!quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:14 schreef Nijna het volgende:
Gisteren eindelijk mijn ongenoegen kunnen uiten op de afdeling en na ook vandaag nog een gesprekje is de rust weer wat weergekeerd. Ik was afgelopen weekend op oorlogspad (ook hier), mijn excuses daarvoor...
Ze kunnen hun geld maar 1x uitgeven, dus het is logisch dat ze keuzes maken. Maargoed, mochten we hierover verder willen discussiėren dan is het best om een nieuw topique er voor aan te maken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:33 schreef Nyota het volgende:
[..]
Gelukkig maar toch? Het is alleen raar datze dus beginnen (?) met de psychische zorg, heb toch de indruk dat op neer wordt gekeken door het kabinet.
Tja, waar. En we kunnen er een nieuw topic over openen, maar zin heeft het toch niet. Heb al genoeg andere dingen om me druk over te makenquote:Op donderdag 15 maart 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze kunnen hun geld maar 1x uitgeven, dus het is logisch dat ze keuzes maken. Maargoed, mochten we hierover verder willen discussiėren dan is het best om een nieuw topique er voor aan te maken.
Dat heb ik ook vaak.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:19 schreef kingtoppie het volgende:
Hebben jullie bij het opstaan ook vooral last van depressieve lusteloze energieloze gevoelens?
Of is dat alleen bij sommige mensen? Of kan het ook nog iets betekenen?
Ik probeer mijn gevoel te negeren en gewoon op te staan... Maar ik ben zo traaaag op die momenten, en het komt eigenlijk gewoon omdat ik mijn eigen leven niet zo waardeer...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:40 schreef cafpow het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak.
Ik word mega-lusteloos en zonder zin wakker, maar op bepaald moment als ik toch aan de slag ga valt het wel weer mee, hoewel ik dan eind van de dag kapot ben.
Ik ken dat wel jaquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik probeer mijn gevoel te negeren en gewoon op te staan... Maar ik ben zo traaaag op die momenten, en het komt eigenlijk gewoon omdat ik mijn eigen leven niet zo waardeer...
Ook niet een cursus zoals ik doe?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:08 schreef kingtoppie het volgende:
Mijn probleem is dus eigenlijk dat ik niks leuk lijk te vinden.. Ik vind het lastig om dagen te vullen.. Heb niet echt dromen waar ik naar streef, dus ik kan ook in bed blijven liggen omdat eruit klimmen weinig waarde toevoegt.. Omdat ik toch niks te doen heb..
Dus het is een hele goede tip, maar ik ben daar dus nu wel mee bezig met een psycholoog.. Ik zal mezelf wel gewoon moeten dwingen oid.
Ah ok, maar dan heb je dus in ieder geval een reden om op te staanquote:
Dit is wel trčs importante, VWO.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ok, maar dan heb je dus in ieder geval een reden om op te staanMaar vind je het niet leuk? MIsschien een andere opleiding?
Uiteindelijk heb ik wel goed geslapen ja, maar goed, het was wel ff schrikken!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:14 schreef Nijna het volgende:
Lekker geslapen cafpow?
Brrr, gewoonmezelf, wel een beetje kunnen slapen?
Murmeli, dank je.
Ach leuke meneer ziek... maar wel leuk dat ie gezellig was!
Haha heb je hem te veel drank gegevenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:48 schreef Murmeli het volgende:
@Nijna: ik vind het ook stoer dat je zo eerlijk bent over hoe je je afgelopen weekend voelde. En fijn dat t weer wat beter gaat
@gewoonmezelf: leuke meneer was gezelligEn nu issie ziek.
Hij heeft t hier tot woensdag uitgehouden (hij was er dinsdag)
Fijne kerel, kan ik wel wat mee denk ik
En wat wil je daarna gaan doen, weet je dat al?quote:
Geneeskunde, maar ik ben overal bang voor eigenlijk... Ook omdat ik vorig jaar gestopt was met een HBO opleiding omdat het me eigenlijk weinig interesseerde.. Maar ik ben nu dus bang dat alles me niet interesseert.. Dat ik daar niks aan kan veranderen ofzo.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
En wat wil je daarna gaan doen, weet je dat al?
Ik denk dat als je dit echt leuk vind dat het dan helemaal goed gaat komenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geneeskunde, maar ik ben overal bang voor eigenlijk... Ook omdat ik vorig jaar gestopt was met een HBO opleiding omdat het me eigenlijk weinig interesseerde.. Maar ik ben nu dus bang dat alles me niet interesseert.. Dat ik daar niks aan kan veranderen ofzo.
Dat gevoel heb ik dus niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dit echt leuk vind dat het dan helemaal goed gaat komen
Je moet niet zo negatief denkenquote:
Maar wat vind ik leuk?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je moet niet zo negatief denkenAls je doet wat je leuk vindt dan kun je je daar een heel stuk beter door voelen
Blijkbaar geneeskunde, anders zou je dat niet willen studerenquote:
Uitgaan en dingen doen met vrienden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Blijkbaar geneeskunde, anders zou je dat niet willen studerenWat vond je leuk om te doen voordat je down was? Soms kan je leven stom lijken door je depressie, daardoor heb je nergens zin in. Maar dat kan best tijdelijk zijn. Met therapie en eventueel medicijnen vind je je 'eigen ik' weer terug
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |