Dat, én eventueeel met een beitel (hamerboor van de Aldiquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:38 schreef densmee het volgende:
met een diamant schijf wat sleufjes slijpen horizontaal, of een mazenpatroon erin maken.
QFT!quote:Op zondag 6 mei 2012 02:20 schreef bleiblei het volgende:
...
Ik heb liever iets te goed vast dan net niet goed vast.
...
Dat ding heeft werk zat aan mijn eigen beitels, ik heb ze schandalig mishandeld de laatste tijd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:58 schreef bleiblei het volgende:
Oh! Jaloers! Wanneer kan ik langs komen met mijn beitels?
Of gewoon je trapgat aftimmeren met hout, boven afwerken met lewisplaatjes, en aan de onderzijde gipsplaten.... lijkt me echt twintig keer logischer/sneller/beter dan een bestaand gat vol te blubberen.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:15 schreef blomke het volgende:
Dat, én eventueeel met een beitel (hamerboor van de Aldi) de gladde randen eraf boeksen, zodat het ruwe beton tevoorschijn komt.
ik heb er over nagedacht om het zo af te timmeren, maar heb daar toch van afgezien.. Reden, mn overloop wordt opnieuw gestuuct en ik wilde eigenlijk krimpscheruen voorkomen, die ik met een gips plaatje wel verwacht.. Daarnaast vind ik beton terugstorten degelijker overkomen, onderbuik gevoel zeg maarquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:16 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Of gewoon je trapgat aftimmeren met hout, boven afwerken met lewisplaatjes, en aan de onderzijde gipsplaten.... lijkt me echt twintig keer logischer/sneller/beter dan een bestaand gat vol te blubberen.
Maare, 300 kg beton, dat is echt een trapgat van niks dan? Dan zit je net aan 1/8 m³. Ofwel, bij een vloerdikte van 20 cm een gat van 0,6 m².....
Nee, bij Baptist.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef Cybersijp het volgende:
@ betyar, bij axminster vandaan ? hebben ook actie lopen met die slijper nl.Wel mooi ding hoor !
En hoe bevalt ie?quote:
Als je hier je beitels niet scherp meekrijgt weet ik het ook niet meer. Ik kan mijn arm ermee ontharen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En hoe bevalt ie?
Heb zelf nu zoon goedkope droog slijpgeval maar dat is echt dramatisch slijpen.
Ik vraag mij af of het makkelijker is met een Tormek.
dat kan ik met de epilady van mn eega ook... maar mag ik mn beitels opsturen???quote:
Ik ga echt niet elke week mijn beitels opsturen naar een fabrikant, sowieso een houtbewerker die zijn beitels opstuurt...........quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:12 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ga binnenkort mijn mishandelde beitels even terug sturen naar Kirsch. Kost me iets van 5-8 euro per beitel en ze zijn weer perfect en vlijm scherp. Das toch wel een stuk makkelijk en goedkoper. Ik vin die Tormek namelijk behoorlijk prijzig.
Wet je de beitels wel zelf?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:12 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ga binnenkort mijn mishandelde beitels even terug sturen naar Kirsch. Kost me iets van 5-8 euro per beitel en ze zijn weer perfect en vlijm scherp. Das toch wel een stuk makkelijk en goedkoper. Ik vin die Tormek namelijk behoorlijk prijzig.
Waar kan je Narex kopen? Zelf heb ik nog Sweetheart beitels op mijn lijstje staan. Kosten ongeveer 170 euro voor een setje van 8 geloof ik.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ga echt niet elke week mijn beitels opsturen naar een fabrikant, sowieso een houtbewerker die zijn beitels opstuurt............
Zit trouwens te denken om een set Narex beitels aan te schaffen, op een na beste volgens de test van Fine WoodWorking en ze kosten haast niks.
Als ik tijd over heb mag dat best.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:19 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
dat kan ik met de epilady van mn eega ook... maar mag ik mn beitels opsturen???
Dat is correct, regelmatig dient er ook te worden gesloopt en daar gebruik je een beitel voor, na een dag werken is die beitel bot, vaak kom je toch nog verassingen tegen zoals spijkers en schroeven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:36 schreef klusfoobje het volgende:
Dat is dus wat ik bedoel... Je slijpt ze op zo'n ding als je je beitels eigenlijk op een mindere manier hebt gebruikt. Zijn ze gewoon netjes dan kun je ze wetten en klaar.
Ik wet ze of en dat is echt handig en snel, ik haal ze over papier waar ik zo'n soort was laagje op het gezet. Komen ze echt VLIJMSCHERP vanaf.
Bij sommige beitels zitten nu echter butsen.. Die kan ik er wel zelf uitkrijgen met een schuurpapier methode maar dat duurt me te lang. Voor die paar euro stuur ik ze op en krijg ze dan precies goed geslepen weer terug. Even wetten en klaar.
EN ja , EEN houtbewerker die zijn beitels op stuurt.. Als je goed met die dingen omgaat hoef je ze ook maar zelfden op zo'n slijpsteen ding te zetten.. eigenlijk heb je je beitels dan ook niet als een houtbewerker gebruikt...
Waar ik cursussen volg. Die verkoopt Narex beitels n.a.v. dat artikel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:22 schreef bleiblei het volgende:
Waar kan je Narex kopen? Zelf heb ik nog Sweetheart beitels op mijn lijstje staan. Kosten ongeveer 170 euro voor een setje van 8 geloof ik.
Ik heb zelf de Stanley Sweethearts en ik heb ook de beitels van Narex gebruikt. Ik vind de Stanleys beter. De balans is beter, ze slijpen makkelijker en blijven langer scherp. Daarnaast kun je ook flink op het handvat meppen zonder het risico dat het splijt omdat het handvat in de beitel zit. Maar goed, dit is alleen maar 16 jaar ervaring als scheepstimmerman die spreekt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:22 schreef bleiblei het volgende:
Waar kan je Narex kopen? Zelf heb ik nog Sweetheart beitels op mijn lijstje staan. Kosten ongeveer 170 euro voor een setje van 8 geloof ik.
het is voor een maat van mij, wel goede kwaliteit als Busch en jaeger of jungquote:
Ben zelf tevreden met mijn Makita-set van de Praxis, twee lades vol met schroefbitjes en een reserve-accu, zodat je door kunt blijven gaanquote:Op maandag 14 mei 2012 01:53 schreef xaban06 het volgende:
Wij krijgen eind dit jaar ons nieuwbouwwoning opgeleverd. Ik wil alvast wat gereedschap kopen, alleen weet ik niet watHet beste is misschien even wachten en zien wat ik nodig ga hebben, maar ik wil het nu al allemaal kopen
Ik ga (bijna) niet verbouwen, alleen verhuizen en wat meubels schroeven, dus sowieso een accuboor (welk merk?).
Ik heb laatst schakelmateriaal besteld bij www.elektrototaalmarkt.nl. Die hebben een groter assortiment dan electroshop.nl en zijn ook nog goedkoper.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:59 schreef densmee het volgende:
[..]
het is voor een maat van mij, wel goede kwaliteit als Busch en jaeger of jung
Ik heb t laatst bij klusspullen.nl besteld. Doordat ik een redelijke order had (500+ eur) kwam ik in een hogere kortingsstaffel uit, waardoor hun de goedkoopste waren. (bij kleine aantallen zijn ze idd wat duurder)quote:Op maandag 14 mei 2012 12:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik heb laatst schakelmateriaal besteld bij www.elektrototaalmarkt.nl. Die hebben een groter assortiment dan electroshop.nl en zijn ook nog goedkoper.
leuk braai apparaat, zit daar nu een 220 en 380 snoer aan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:44 schreef betyar het volgende:
Een lasapparaat, voor niks noppes nada:
[ afbeelding ]
220 en 380 inderdaad waarom is me een raadsel, er plakt niks vast. (Geen idee of dat juist goed of fout is).quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef densmee het volgende:
[..]
leuk braai apparaat, zit daar nu een 220 en 380 snoer aan?
En wil hij goed starten of plakt de elektrode direct vast
bij 380 heb je waarschijnlijk een grotere startstroom en dit is voor een beginnend lasser makkelijker.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:04 schreef betyar het volgende:
[..]
220 en 380 inderdaad waarom is me een raadsel, er plakt niks vast. (Geen idee of dat juist goed of fout is).
Zal morgen eens wat proberen te lassen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:07 schreef densmee het volgende:
[..]
bij 380 heb je waarschijnlijk een grotere startstroom en dit is voor een beginnend lasser makkelijker.
bij een lage startstroom plakt je elektrode heel snel aan het materiaal.
2 plaatjes in de lengte aan elkaar lassen en dan een op verschillende plekken de las doorslijpen om te kijken hoe diep hij is ingebrand.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Zal morgen eens wat proberen te lassen.
Dat is een duur tangetje van Knipex Cijb! Maar wel heel degelijkquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:48 schreef Cybersijp het volgende:
ff denken :
Borencassete van Heller 25 delig van 1,5 mm t/m 13 mm hss. Moest twee boren nieuw kopen (iets te enthousiast rvs mee lopen boren .....Waren Co trouwens voordat jullie beginnen te mekkeren... ) Kostte iets van ¤13,5 exclusief, oude cassette was ook gaar aan het worden (snap er niks van met dat zand zout etc etc ). Dus hss nieuwe gekocht, als ik dan rvs moet boren kopp ik wel een losse cobalt weer ofzo.
Verder: een knipex 12 40 200 tang gekocht, om te strippen. 12 mm , 10mm, 6 mm doe je niet helemaal op het oog natuurlijk.... Dus altijd lastig, plus ik had nog de standaard striptang van de knipex nog in gebracht van de tijd dat ik op de mts electro zat dus t mocht wel eens...... lang over zitten dubben, maar voelt degelijk aan en wat compacter dan de wat goedkopere haupa's etc.
[ afbeelding ]
Ook nog tien meter neopreen kabel 3x2,5mm2 gekocht, kost altijd een hoop centen de meter maar ik had een gratis driewegstekker waterdicht plus een rubber ip44 stekker liggen. Kun je wel 3x1,5 op gooien maar mijn ervaring is dan dat er wel eens(lees regelmatig) wat overbelasting kon komen. Nu kan er 100 % van de tijd een volle 220 groep op gegooid worden. Alle aansluiting keurig gestrip( Duh....![]()
) en voorzien van adereindhulzen voor een optimaal contact. Lag al lang op de plank als idee, maar vanmiddag dus maar even ten uitvoer gebracht
Een laskap is ook wel handig, dacht gewoon effe de ogen dicht te knijpen. Maar dat werkt niet. Morgen effe eentje halen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:13 schreef densmee het volgende:
[..]
2 plaatjes in de lengte aan elkaar lassen en dan een op verschillende plekken de las doorslijpen om te kijken hoe diep hij is ingebrand.
en de slak moet in een keer van de las afkrullen, dan heb je geen slak insluitingen
had je zand in de ogen de volgende dag, ook verschillende keren gehad met snel denken iets te lassen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Een laskap is ook wel handig, dacht gewoon effe de ogen dicht te knijpen. Maar dat werkt niet. Morgen effe eentje halen.
Leuk zaagje,quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:45 schreef betyar het volgende:
Een nieuwe Stihl MS181 voor openhaardhout:
[ afbeelding ]
Nope, was net of je effe in de zon had gekeken.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:11 schreef densmee het volgende:
[..]
had je zand in de ogen de volgende dag, ook verschillende keren gehad met snel denken iets te lassen.
Kisten en oorkleppen. Een zaagbroek moet ik nog aanschaffen..... (klopt af, tot nu toe gaat het goed.)quote:Leuk zaagje,
heb je daar wel een zaagbroek, zaagschoenen/laarzen, en gehoorbeschermers bij?
motorzaag wonden zien er niet uit als snijwonden, maar een snelle ketting scheurt een strook vlees van 5cm breed weg.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Nope, was net of je effe in de zon had gekeken.
[..]
[..]
Kisten en oorkleppen. Een zaagbroek moet ik nog aanschaffen..... (klopt af, tot nu toe gaat het goed.)
Ik geloof je meteen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:14 schreef densmee het volgende:
[..]
motorzaag wonden zien er niet uit als snijwonden, maar een snelle ketting scheurt een strook vlees van 5cm breed weg.
Je stelt je geleider toch niet helemaal voorbij het zaagblad in? Hiermee loop je risico dat je materiaal klemt tussen het zaagblad en geleiderail met als gevolg dat het terugkomt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:41 schreef blomke het volgende:
Nadeel:
- geleiderail is maar aan één kant te klemmen. Jammer, 20 cm langer en je had 'm aan het tafeleind kunnen.
Werk dat karretje dan wel of heb je geen klinkersquote:Op maandag 21 mei 2012 12:10 schreef Leipo666 het volgende:
ik werk op straat dus ik heb liever iets wat niet aan snoeren/slangen gebonden is
bus staat op 30x30 betontegels (stoep) en daar werkt in ieder geval goed opquote:Op maandag 21 mei 2012 12:41 schreef densmee het volgende:
[..]
Werk dat karretje dan wel of heb je geen klinkers
Vraag, passen daar alleen van die zaagbladen in die bij het binnenste rondje een soort van inkeping hebben? Dat zou wel jammer zijn, want dan zit je altijd vast aan die behoorlijk prijzige zaagbladenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:52 schreef cracktor het volgende:
[ afbeelding ]
Metabo
KGS254M afkortzaag met trekfunktie.. 234 ex btw
Die andere Hitachi heeft er een zaklamp bij, maar ja... leuk.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:37 schreef xaban06 het volgende:
Beetje offtopic, maar welke zouden jullie kopen?
Hitachi DS14DSFL EUR 189,-
In de doos:
2 accu's
Oplader
Koffer
Kruiskop-bit 2
Handleiding
DS14DSFL Li-Ion features:
Standaard met 2 accu's om langer door te klussen
Laag gewicht door Lithium-Ion accu's
Traploos regelbaar toerental
Vervangbare koolborstels van buitenaf
Maximaal 34 newtonmeter koppel
Lege accu's in 40 min. opgeladen met oplader
Softgrip-handgreep voor goede grip
ik ga het voor je uitchecken, bedoel je de gaten naast het asgat?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:15 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Vraag, passen daar alleen van die zaagbladen in die bij het binnenste rondje een soort van inkeping hebben? Dat zou wel jammer zijn, want dan zit je altijd vast aan die behoorlijk prijzige zaagbladen
nou zelf heb ik een rexon met een volledig ronde as.. nu heb ik daar onlangs een nieuw zaagblad van metabo ingezet.. alleen was het gat in de schijf niet rond maar had het een inkeping in het rondje zeg maar.. blad was 60 euro. dus best duur. maar ik heb ook een blad van ferm voor metaal, zelden nodig, maar die was maar 20 euro.. vandaar dat ik me afvroeg of je bij een metabo altijd vast zat aan metaboschijven ivm dat inkepinkje. neem aan dat die niet voor niets in dat blad zat...quote:Op maandag 21 mei 2012 21:33 schreef cracktor het volgende:
[..]
ik ga het voor je uitchecken, bedoel je de gaten naast het asgat?
nou ik heb ook een ander blad van een andere machine waar ook een soortgelijke inkeping in zat. Maar die werd verder nergens voor gebruikt.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
nou zelf heb ik een rexon met een volledig ronde as.. nu heb ik daar onlangs een nieuw zaagblad van metabo ingezet.. alleen was het gat in de schijf niet rond maar had het een inkeping in het rondje zeg maar.. blad was 60 euro. dus best duur. maar ik heb ook een blad van ferm voor metaal, zelden nodig, maar die was maar 20 euro.. vandaar dat ik me afvroeg of je bij een metabo altijd vast zat aan metaboschijven ivm dat inkepinkje. neem aan dat die niet voor niets in dat blad zat...
Thanks voor de tip! Inderdaad heel wat goedkoper.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:45 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Die andere Hitachi heeft er een zaklamp bij, maar ja... leuk.
Deze is wat lichter (1,5 vs 1,9kg) en heeft een traploos regelbaar toerental. Imho nuttiger dan een zaklamp.
Overigens is ie bij Toolnation.nl 40 eur goedkoper:
http://www.toolnation.nl/(...)chine-14-4-volt.html (148 eur incl btw)
Ow prijsverschil zit hem ook zeker in de kwaliteit, maar ik zaag zelden tot nooit metaal, dus ik vond een kwalitatief mindere ook goed genoeg.. En daarnaast kan het ook wel met een multiblad... Maar voor de duidelijkheid, hieronder een foto van wat ik bedoel.. vlak boven de [31] zit een soort inkeping:quote:Op maandag 21 mei 2012 23:20 schreef cracktor het volgende:
[..]
nou ik heb ook een ander blad van een andere machine waar ook een soortgelijke inkeping in zat. Maar die werd verder nergens voor gebruikt.
dat prijsverschil wat je noemt lijkt eerder door de kwaliteit van het zaagblad te komen.. 60 euro is niet eens heel duurMaar hij komt morgen pas binnen dus ik hou je op de hoogte
dat hebben wel meer zaagbladen, heeft sowieso nix met metabo te maken. Ik heb ook nog nooit een zaagblad vast gezet in die inkeping.. weet helaas niet waarom het er op zit.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:27 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ow prijsverschil zit hem ook zeker in de kwaliteit, maar ik zaag zelden tot nooit metaal, dus ik vond een kwalitatief mindere ook goed genoeg.. En daarnaast kan het ook wel met een multiblad... Maar voor de duidelijkheid, hieronder een foto van wat ik bedoel.. vlak boven de [31] zit een soort inkeping:
[ afbeelding ]
In de losse flens zit vaak een klein nokje, die past daar precies in.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:49 schreef cracktor het volgende:
[..]
dat hebben wel meer zaagbladen, heeft sowieso nix met metabo te maken. Ik heb ook nog nooit een zaagblad vast gezet in die inkeping.. weet helaas niet waarom het er op zit.
is het niet zo dat als de zaag vastslaat dat de motor dan niet direct blokkeerdquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:55 schreef betyar het volgende:
[..]
In de losse flens zit vaak een klein nokje, die past daar precies in.
Nee, zie de flens meer als een revet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:16 schreef densmee het volgende:
[..]
is het niet zo dat als de zaag vastslaat dat de motor dan niet direct blokkeerd
ah zo ik dacht dat je een spiebaan bedoelde waarmee het blad aan de aandrijfas gekoppeld wordtquote:
Waarvoor dienen die drie kleine sneetjes in het zaagblad uitkomend in een rondje zodat het niet verder uitscheurtquote:[b]Op dinsdag 22 mei 2012 10:27 schreef RanTheMan het volgende:Maar voor de duidelijkheid, hieronder een foto van wat ik bedoel.. vlak boven de [31] zit een soort inkeping:
[ afbeelding ]
Zodat het blad kan uitzetten bij warmte.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Waarvoor dienen die drie kleine sneetjes in het zaagblad uitkomend in een rondje zodat het niet verder uitscheurt![]()
is dat een pomp met sms melding als de diesel op is of als hij wordt afgezet?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:09 schreef OkkieTrooy het volgende:
[ afbeelding ]
Draait net een week.![]()
Heerlijke pomp om mee te werken.
Yep, deze meld dat soort storingen door zodat we hierop kunnen reageren.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:30 schreef densmee het volgende:
[..]
is dat een pomp met sms melding als de diesel op is of als hij wordt afgezet?
Het blad zal gaan zwabberen en uiteindelijk breken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]wat zou er dan gebeuren als die er niet zouden zijn
![]()
![]()
Krom of vastlopen of ....
Ziet er redelijk onschuldig uit. Maar als je uitschiet er zitten in je pols slagaders. Als je deze gebruikt dus altijd oppassen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:27 schreef solidworks het volgende:
Gisteren een tegelsnijder gekocht:
[ afbeelding ]
jep 2 jaar geleden had ik al 1 volle verhuisdoos, en die was ondertussen ver opquote:Op zondag 27 mei 2012 00:13 schreef bleiblei het volgende:
Wow, das een goeie deal ja.![]()
Mag je flink aan de gang wil je dat op krijgen.
Kickquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Inderdaad heel wat goedkoper.
En wat als je de keuze zou hebben tussen de Hitachi en deze Makita
De Makita heeft 4 jaar garantie, Hitachi 3.
De Makita wordt geleverd met een gratis bitset.
De Makita weegt 1.2kg, Hitachi 1.5kg.
De Hitachi heeft 2x 1.5Ah, de Makita volgens mij 1.5Ah
Gips molt je tol ook (lagers )quote:Op zondag 27 mei 2012 13:51 schreef Vinz0r het volgende:
Gips/zandbeton is niet echt wenselijk dacht ik voor t diamant in je schijf
ik heb dezequote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Inderdaad heel wat goedkoper.
En wat als je de keuze zou hebben tussen de Hitachi en deze Makita
De Makita heeft 4 jaar garantie, Hitachi 3.
De Makita wordt geleverd met een gratis bitset.
De Makita weegt 1.2kg, Hitachi 1.5kg.
De Hitachi heeft 2x 1.5Ah, de Makita volgens mij 1.5Ah
ja al het slijpwerk, maar met je tanden een sleuf knagen valt ook niet meequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |