abonnement Unibet Coolblue
pi_109912519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 07:35 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

WTF?

ik heb de 442 (de 14,4v versie) en heb hem al wel mishandeld, maar tot nu toe heeft hij nog geen krimp gegeven....
Ik gebruik hem veel voor schroefdraad (op) tappen vind ie blijkbaar niet zo leuk :P
Nog geen bericht gehad over garantie, wat ik eigenlijk wel verwachtte. Morgen maar eens rustig afwachten.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zondag 8 april 2012 @ 22:21:00 #52
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_110076159
Vandaag m'n laatste aanwinst gebruikt, de Mafell P1 decoupeerzaag. De kwaliteit is fenomenaal, daar kan Festool niet tegenop. De machine heeft zoals normaal gesproken het geval is geen geleidewieltjes maar een hele dikke zaagas en een klemsysteem met een wig waardoor die simpelweg overbodig zijn en je toch zuiver haaks kan zagen. Ik had er ook de verstelbare zool bij gekocht want met de standaard zool kun je alleen haaks zagen. Met een snelwisselsysteem dat met een hendel werkt kun je de zolen heel makkelijk verwisselen.

"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 8 april 2012 @ 22:57:27 #53
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_110078364
Dat ding heeft idd een paar zaken die festool er wel in zou kunnen verwerken. enige wat ze hopelijk niet overnemen is die presentator... mozes kriebel, wat een figuur zeg. Lijkt wel of die alleen in one liners kan spreken.

Wat me overigens wel opvalt is de leveringsomvang. In de set die in de video word gebruikt zit heel wat meer dan de ste die ze bij toolnation aanbieden. Die tweede grondplaat om onder een hoek te zagen zit er volgens de video wel bij maar bij toolnation weer niet. Daar maken ze dan reclame dat je een extra accesoire mag uitzoeken... ws die grondplaat die er eerst is uitgehaald.

Overigens best een prijzig ding.

Maar.... idd, mooi ding!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 9 april 2012 @ 10:45:01 #54
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_110088524
Ik zit er over te denken om de MT55 invalzaag van Mafell ook te kopen. Daar heb ik al eens een keer mee gewerkt en dat ding is ronduit fantastisch....maar ook nogal aan de prijs.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 9 april 2012 @ 15:15:52 #55
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_110096429
yay, na m'n verjaardag wat gamma bonnen gekregen en daar een decoupeerzaag en haspel voor gekocht.

Makita 4392K


Plieger Pro Haspel
pi_110180133
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Alleen wel jammer dat ze met de L-Box niet op het systainerformat gemaakt hebben.
De M-Box van Makita kan wel gewoon op de systainers van Tanos.
Op mijn verlanglijstje staat dan ook nog een aantal systainers om al mijn veelgebruikte niet-systainer gereedschap in op te bergen :P .

Maareh, mooi gereedschap. Flinke investering :Y . Pastte de 18v aanschaf niet in de huidige aanbieding die overal aangeboden wordt? Dan had je er een extra accu en systainer bij gehad.
Ik geen idee wat systainers zijn, dus ik zal ze vast ook niet missen ;)

Welke aanbieding bedoel je? Misschien dat ik er nog wat bijkoop.
De 18v accudrill was inkl die 77 delen 200NOK (25-30¤) goedkoper dan zonder...

De 10.8v set is heerlijk in gebruik, vooral de slagschroevendraaier is een verademing ^O^
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  woensdag 11 april 2012 @ 15:05:47 #57
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_110182988
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 23:02 schreef Rio het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.toolsxl.nl/met(...)-klasse-p-19546.html

Nu nog ff wachten tot ie geleverd kan worden; voorraden zijn overal uitgeput :-(
Eind vorige week eindelijk ontvangen (via Toolnation uiteindelijk, die waren sneller). Geweldig apparaat, erg blij mee!
Ik heb al een boek.
pi_110220145


Werkt als een tierelier
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:33:26 #59
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_110309577
Bij Baptist is nu de Festool TS 55 invalzaag, 48 tands zaagblad, FS1400 liniaal, systainer en 3 Protool zaalbladen in de aanbieding voor 499 euro...gelijk besteld. De invalzaag van Mafell is geweldig maar deze set voor 500 euries, ben goed gek als ik die niet gelijk bestel.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 15 april 2012 @ 00:50:45 #60
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_110336757
bij die aanbieding had je de lineaal met de gaatjes moeten lospeuteren.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 11:41:51 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_110344214
Afgelopen week een nieuwe Black en Decker Mouse schuurmachine gekocht omdat de oude het echt op had gegeven.

We hebben nog stapels schuurpapier liggen voor deze machine, vandaar dat we dezelfde soort schuurmachine weer gekocht hebben :)

pi_110733281
Nieuwe baan, nieuw gereedschap _O_

http://www.makita.nl/bore(...)boor-schroefmachine/


http://www.makita.nl/bore(...)lagschroevendraaier/


http://www.makita.nl/bore(...)1rfx-18v-combihamer/


http://www.makita.nl/slij(...)akse-slijper-115-mm/


http://www.makita.nl/zage(...)v-cirkelzaag-165-mm/


http://www.makita.nl/zage(...)1zk-18v-reciprozaag/

en nog een zaklamp maar die kon ik niet vinden op de site.

Uiteraard met acculader en mooie koffertjes, waarbij alle accu's onderling te gebruiken zijn, mooi spul !

[ Bericht 15% gewijzigd door Markster op 24-04-2012 19:21:03 ]
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:11:03 #63
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110739963
quote:
Gaaf setje gereedschap. Wat voor werk doe je?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110740175
Hoe bevalt de btd 146? zelf een ironside ratel/doppenset gekocht:



De half inch uitvoering had ik in een eerder stadium al eens gekocht, prima spul :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_110745143
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:11 schreef cvboer het volgende:

[..]

Gaaf setje gereedschap. Wat voor werk doe je?
Beveiliging (camerasystemen en alarm)
Die boormachines zijn echt heerlijk vergeleken met mijn vorige set (hitachi en metabo)

Die overige dingen zijn niet zo vaak nodig, maar je kan het maar beter bij je hebben als je het nodig hebt, zeker als je in Frankrijk bezig bent :')
  woensdag 25 april 2012 @ 00:54:23 #66
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_110753924
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 11:33 schreef PalmRoyale het volgende:
Bij Baptist is nu de Festool TS 55 invalzaag, 48 tands zaagblad, FS1400 liniaal, systainer en 3 Protool zaalbladen in de aanbieding voor 499 euro...gelijk besteld. De invalzaag van Mafell is geweldig maar deze set voor 500 euries, ben goed gek als ik die niet gelijk bestel.
kreeg vandaag de folder van de nieuwe TS55 binnen. Moest direct aan jou denken... Heeft die Niels bij Baptist niet aangegeven dat je ff een weekje moest wachten zodat je het nieuwste model had ?

Dat je zo superdicht langs de kanten kunt zagen met dit ding vind ik wel een mooie optie. op 12mm strak langs de muur is ideaal als je weer een vloertje hebt gelegd.


De aanbiedingen van festool met dit nieuwe ding zijn me overigens een raadsel. De goedkoopste versie kost 410 euro met een standaard algemeen blad. Een stapje hoger levert je een aankoopprijs op van 516 euro maar je krijgt er enkel een ander blad voor in de plaats. Een blad dat los nog geen 100 euro kost... :?

Pas bij optie nummer 3, 570 euri komt er een lineaal bij (normaal 93). Bij alle varianten zit standaard een systainer 4.
Het voordeligste ben je dus af bij de goedkoopste variant van 410 met los erbij gekocht een extra zaagblad en lineaal... dan heb je een extra blad voor iets van 15 euro |:(

[ Bericht 6% gewijzigd door klusfoobje op 25-04-2012 01:31:53 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 25 april 2012 @ 08:28:57 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110756539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 00:54 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

kreeg vandaag de folder van de nieuwe TS55 binnen. Moest direct aan jou denken... Heeft die Niels bij Baptist niet aangegeven dat je ff een weekje moest wachten zodat je het nieuwste model had ?

Dat je zo superdicht langs de kanten kunt zagen met dit ding vind ik wel een mooie optie. op 12mm strak langs de muur is ideaal als je weer een vloertje hebt gelegd.

De aanbiedingen van festool met dit nieuwe ding zijn me overigens een raadsel. De goedkoopste versie kost 410 euro met een standaard algemeen blad. Een stapje hoger levert je een aankoopprijs op van 516 euro maar je krijgt er enkel een ander blad voor in de plaats. Een blad dat los nog geen 100 euro kost... :?

Pas bij optie nummer 3, 570 euri komt er een lineaal bij (normaal 93). Bij alle varianten zit standaard een systainer 4.
Het voordeligste ben je dus af bij de goedkoopste variant van 410 met los erbij gekocht een extra zaagblad en lineaal... dan heb je een extra blad voor iets van 15 euro |:(
de aanbiedingen die nu rond gaan met de ts55 zijn juist omdat er een nieuwe komt. Die overigens nog stukken minder schijnt te zijn dan de mafell, maar dat heeft palm mogen testen en hij vind wat anders. De ts55 kan je nu vinden voor 500 eur met 2 linialen en 3 extra zaagbladen. Dat redt je niet met de ts55r voor die prijs.
  woensdag 25 april 2012 @ 08:47:46 #68
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_110756839
ik heb die ts55r eens bekeken maar eigenlijk kan ik er weinig aan ontdekken dat het nu zoveel beter maakt dan de vorige. Je kunt er idd veel dichter langs een muur zagen en je hebt een handel waarmee je de diepte kunt instellen met of zonder lineaal. Het voordeel van dat nieuwe spauwmes zie ik nog niet helemaal.

wat me dus wel achter de oren doet krabben is die prijsstelling die ze nu met de nieuwe sets hebben. reken zelf maar eens uit. de logica is ver te zoeken. Dat ze de oude sets met veel extra's aanbieden is op zich niet vreemd.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_110764099
quote:
De aanbiedingen van festool met dit nieuwe ding zijn me overigens een raadsel. De goedkoopste versie kost 410 euro met een standaard algemeen blad. Een stapje hoger levert je een aankoopprijs op van 516 euro maar je krijgt er enkel een ander blad voor in de plaats. Een blad dat los nog geen 100 euro kost... :?
Goedkope versie heeft geen elektronische snelheidsregeling en rem (TS55Q). Voor 100 Euro meer krijg je de letters E en B er bij...
  woensdag 25 april 2012 @ 13:42:07 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110765636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:02 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Goedkope versie heeft geen elektronische snelheidsregeling en rem (TS55Q). Voor 100 Euro meer krijg je de letters E en B er bij...
Ah natuurlijk. Dat had ik moeten weten :P . Zat me al te vragen hoe dat dan zou zitten toen ik de post van klusfoobje las.
Dat EB is trouwens toch dat ie het toerental vasthoudt op het moment dat ie het zwaar krijgt?
EB = Elektronische snelheidsregeling.
Plus = Systainer
FS = Incl. Rail

Als ik het goed onthouden heb.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 22:18:24 #71
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111062609
tienmaal 1 mm dikke 125 schijven á ¤1,10

doos van 50 was 2 cent per stuk goedkoper maar dan heb je er 50
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_111063754
heeft iemand ervaring met een goede haakse slijper 125mm?
mijn lagers zijn ondertussen ver op dus het wordt tijd voor een nieuwe
en dan moet mijn fein 180 mm ook maar vervangen worden door een 230 mm
dus een mooie set in de aanbieding is ook te overwegen

btw de 125mm moet met 1 hand te bedienen zijn

[ Bericht 9% gewijzigd door densmee op 02-05-2012 22:53:53 ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_111072824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:44 schreef densmee het volgende:
heeft iemand ervaring met een goede haakse slijper 125mm?
mijn lagers zijn ondertussen ver op dus het wordt tijd voor een nieuwe
en dan moet mijn fein 180 mm ook maar vervangen worden door een 230 mm
dus een mooie set in de aanbieding is ook te overwegen

btw de 125mm moet met 1 hand te bedienen zijn
ik ben erg tevreden met mijn Makita MEU019 combi-set: een 125mm en een 230mm slijper in 1 koffer voor een leuke prijs. de 125mm is volgens mij wel met 1 hand te bedienen (al gaat mijn voorkeur juist uit naar 2 handig: ik vind die slijpers maar enge dingen :P )

heb er al menig hardstenen blok, tegel en stukken metaal mee doorgeslepen zonder problemen

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_111073914
Beste mensen, waar koop ik het makkelijkst/goedkoopst/snelst mijn gereedschap? Ik heb nodig, accuboormachine set, boorhamer, sleuvenfrees en nog wat klein materiaal.
Hoor ik die Griekse melodie...
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 10:24:24 #76
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111075494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Beste mensen, waar koop ik het makkelijkst/goedkoopst/snelst mijn gereedschap? Ik heb nodig, accuboormachine set, boorhamer, sleuvenfrees en nog wat klein materiaal.
Wat voor merk machines heb je op het oog ? Makita ? DeWalt ? Panasonic ?
Wat is je budget ? Wat voor eisen stel je aan je machines ? :)
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 11:04:30 #77
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111076761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Beste mensen, waar koop ik het makkelijkst/goedkoopst/snelst mijn gereedschap? Ik heb nodig, accuboormachine set, boorhamer, sleuvenfrees en nog wat klein materiaal.
Het snelst en makkelijkst? In de Gamma.
Het goedkoopst? Op internet ergens.
pi_111077432
Het zijn met name machines die tijdens de verbouwing veel worden gebruikt, daarna weinig/sporadisch. Het is echter wel makkelijk om wat gereedschap op de plank te hebben.
Hoor ik die Griekse melodie...
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:17:37 #79
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111081588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:22 schreef mark_dabomb het volgende:
Het zijn met name machines die tijdens de verbouwing veel worden gebruikt, daarna weinig/sporadisch. Het is echter wel makkelijk om wat gereedschap op de plank te hebben.
Voor het sleufwerk in stenen muren heb ik zelf een Ferm FWS 125 aangeschaft, prijs/kwaliteitsverhouding is uitstekend. Doet gewoon wat hij moet doen; de standaard diamantschijven die er bij geleverd worden zijn niet van heel erg goede kwaliteit.


Maar dat kun je eenvoudig oplossen door zelf los er een paar goede diamantschijven van 125mm bij te kopen. Wel moet je een bouwstofzuiger hebben die je op de machine aansluit :).

Accuboor zal ik als ik jou was niet op gaan besparen; dus sowieso een merk machine kopen van Makita, DeWalt, Bosch Blauw of een ander degelijk A merk.
Zorg ook voor minimaal 2 accu's van minimaal 2 Ah dan kun je altijd door werken terwijl de andere accu in de lader zit. Heb je nog een voorkeur voor Nicd of Lion accu's ? Kijk ook eens naar setjes die verkocht worden met een zaklantaarn op boormachine accu; die dingen zijn ook heel erg handig !

Machines met Nicd (nickel-cadmium) accu's zijn vaak goedkoper in aanschaf maar zijn net iets zwaarder en groter gebouwd, Lion machines zijn duurder in aanschaf maar daar in tegen zijn de machines en de accus wat compacter en lichter.

Ook moet je even goed kijken naar de spanning waar de machine op werkt 12V, 14,4V of 18V dat bepaald (samen met de capaciteit van de accu) de kracht van een machine.
pi_111082013
Zo een muurfrees kan je misschien ook wel huren bij Boels of Bo-rent?
pi_111082121
Zo'n ferm gaat er zeker komen, kan ik daar ook een alleszuiger op aansluiten? Zo'n grote ronde zeg maar?
Hoor ik die Griekse melodie...
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:36:53 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111082389
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef JohnB52 het volgende:
Zo een muurfrees kan je misschien ook wel huren bij Boels of Bo-rent?
Moet je wel afwegen hoe vaak je hem gaat gebruiken !
Of je nu alleen paar leidingen in bijvoorbeeld de woonkamer en keuken moet verleggen; of dat je zo als wij een compleet huis van boven tot onder moet worden voorzien van nieuwe leidingen voor het elektra, water en riool.

Het probleem bij huren is vaak dat je zo'n machine vaak voor een complete dag of weekend moet huren, je moet hem zelf halen en brengen en dat ze het "verbruik" van de diamantschijven doorberekenen aan de klant.

Voor en na gebruik word zo'n diamantenschijf gemeten en de "slijtage" werd bij terugbrenging van de machine verrekend. En dat kan best duur uitvallen.

En als je later nog wat extra werk wil aanleggen voor een wandcontactdoos of schakelaar oid. dan moet je zo'n ding weer huren, ophalen e.d.

één keer raden wat uiteindelijk goedkoper is ;)
pi_111082756
Dat is ook mijn afweging, en ik denk inderdaad aan kopen. Welke schijven heb jij gekocht of raad je aan Vonkenboer?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_111083116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Voor het sleufwerk in stenen muren heb ik zelf een Ferm FWS 125 aangeschaft, prijs/kwaliteitsverhouding is uitstekend. Doet gewoon wat hij moet doen; de standaard diamantschijven die er bij geleverd worden zijn niet van heel erg goede kwaliteit.

[ afbeelding ]
Maar dat kun je eenvoudig oplossen door zelf los er een paar goede diamantschijven van 125mm bij te kopen. Wel moet je een bouwstofzuiger hebben die je op de machine aansluit :).

...
Geweldig apparaat!
Heb de muurfrees bij de Gamma gehaald met een 20% kortingsbon, voor 80 een handig apparaat :)

Ik heb m gebruikt om de leidingen in de keukenmuur te slijpen. Na ongeveer 20 meter was het apparaat niet meer vooruit te branden... schijven helemaal op.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:45 schreef mark_dabomb het volgende:
Dat is ook mijn afweging, en ik denk inderdaad aan kopen. Welke schijven heb jij gekocht of raad je aan Vonkenboer?
Bij de Gamma geen goedkope schijven, alleen Black & Decker en die waren 32 euro per stuk. Heb ze vervangen door Hornbach schijven, 12 euro per stuk. Ik moest niet veel meer slijpen, dus geen idee hoe de Hornbach schijven presteren.
pi_111087100
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Moet je wel afwegen hoe vaak je hem gaat gebruiken !
Of je nu alleen paar leidingen in bijvoorbeeld de woonkamer en keuken moet verleggen; of dat je zo als wij een compleet huis van boven tot onder moet worden voorzien van nieuwe leidingen voor het elektra, water en riool.

Het probleem bij huren is vaak dat je zo'n machine vaak voor een complete dag of weekend moet huren, je moet hem zelf halen en brengen en dat ze het "verbruik" van de diamantschijven doorberekenen aan de klant.

Voor en na gebruik word zo'n diamantenschijf gemeten en de "slijtage" werd bij terugbrenging van de machine verrekend. En dat kan best duur uitvallen.

En als je later nog wat extra werk wil aanleggen voor een wandcontactdoos of schakelaar oid. dan moet je zo'n ding weer huren, ophalen e.d.

één keer raden wat uiteindelijk goedkoper is ;)
Precies, ligt er aan hoevaak je m nodig hebt...

Ik had al gekeken wat zo'n ding kost om te huren, ruim 60 euro, maar het is lastig van te voren inschatten hoeveel van de schijf je gaat verbruiken. Vriend van mij moet met dat ding in de betonnen buitenmuur gaan slijpen, ik denk dat kopen wellicht voordeliger is, alleen, wat kosten nieuwe schijven, en hoe lang gaan ze mee?
pi_111088864
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:23 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Precies, ligt er aan hoevaak je m nodig hebt...

Ik had al gekeken wat zo'n ding kost om te huren, ruim 60 euro, maar het is lastig van te voren inschatten hoeveel van de schijf je gaat verbruiken. Vriend van mij moet met dat ding in de betonnen buitenmuur gaan slijpen, ik denk dat kopen wellicht voordeliger is, alleen, wat kosten nieuwe schijven, en hoe lang gaan ze mee?
Ligt aan de schijven die je gebruikt. De schijven die erbij zaten gingen 20 meter mee...
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 20:56:45 #87
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111102663
Een paar goede diamantschijven voor dhz gebruik kosten een keer een euro of ¤ 20,- á ¤ 30,- het stuk.
En dan heb je schijven die toch wel een hele tijd mee gaan.

Een echte indicatie durf ik niet te geven :) ligt er ook maar net aan hoever je ze (mis)bruikt :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:47:40 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111112702
Een mooie set Stehle zaagbladen in ene kist en een kist Stehle frezen, goed spul voor weinig.
pi_111147761



Eigenlijk van de zotte dat het zo ongelooflijk duur is voor iets wat ik maar 1x nodig heb, maar goed je moet wat :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111151581
Wat heb je er voor betaald dan ?
Ik weet niet hoeveel verbindingen je moet doen, je zegt dat je het maar 1x nodig hebt... hopelijk bedoel je niet maar 1 gat.
Dan was deze denk ik goedkoper http://www.bouwshoponline(...)-vs-150-c-45302.html
Dit verkopen ze zelfs bij de bouwmarkt nog, een apart pistool heb je er niet voor nodig, een paar maanden geleden heb ik het gewoon met een kitpistool gedaan, dat lukt ook wel.
pi_111153701
haha nee niet 1 gat... ik verwacht 36 gaten van 30cm diep... setje was incl 9 tubes, verlengpijpjes en een extra 10mm boor van 36?cm voor 270 euro..

verwacht echt geen 9 tubes nodig te hebben, maar die kunnen gewoon terug..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111164760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:27 schreef RanTheMan het volgende:
haha nee niet 1 gat... ik verwacht 36 gaten van 30cm diep... setje was incl 9 tubes, verlengpijpjes en een extra 10mm boor van 36?cm voor 270 euro..

verwacht echt geen 9 tubes nodig te hebben, maar die kunnen gewoon terug..
Wat wil je er op gaan hangen?
pi_111166357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:57 schreef solidworks het volgende:

[..]

Wat wil je er op gaan hangen?
300 kilo beton verwacht ik....

ik ga mn oude trapgat dichtstorten. 1.20x80.. maar daar ga ik dus eerst ijzeren staven in vlechten, en die zet ik dus vast met de chemische ankers.. heb t nog nooit gedaan, maar liever te veel dan te weinig in dit geval ;)

in mn klustopic vind je wel een filmpje van t gat ;) en de verdere hoe en waarom...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111167179
Die ijzeren staven ram je gewoon in de geboorde gaten in de bestaande vloer. Die hoef je niet met een chemisch anker vast te zetten. Belangrijk is ook dat je de randen van de bestaande betonvloer opruwt zodat je nieuwe beton goed hecht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111167258
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Beste mensen, waar koop ik het makkelijkst/goedkoopst/snelst mijn gereedschap? Ik heb nodig, accuboormachine set, boorhamer, sleuvenfrees en nog wat klein materiaal.
Boorhamer heb ik 10 jaar geleden bij de Aldi gekocht. Zeg 1 - 2 x per jaar gebruikt sindsdien, maar wel 'n bere handig en goed ding. Voor prof. gebruik zou ik 'm niet vertrouwen, sta je halverwege de klus in 't weekeind met een kapotte boorkop.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111167588
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:57 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

300 kilo beton verwacht ik....

ik ga mn oude trapgat dichtstorten. 1.20x80.. maar daar ga ik dus eerst ijzeren staven in vlechten, en die zet ik dus vast met de chemische ankers.. heb t nog nooit gedaan, maar liever te veel dan te weinig in dit geval ;)

in mn klustopic vind je wel een filmpje van t gat ;) en de verdere hoe en waarom...
Ah! Ik ben even gaan zoeken, was m kwijt. Had tot maart de vorderingen stilletjes gevolgd, ik zal me eens inlezen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:27 schreef blomke het volgende:
Die ijzeren staven ram je gewoon in de geboorde gaten in de bestaande vloer. Die hoef je niet met een chemisch anker vast te zetten. Belangrijk is ook dat je de randen van de bestaande betonvloer opruwt zodat je nieuwe beton goed hecht.
Bij mn ouders was de fundering voor de garage niet helemaal goed gestort. Daar heb ik een gat geboord, spanhuls erin en vervolgens wapeningstaal er helemaal in gebeukt. Hoefde maar een klein stukje aan te helen, dus werkte prima. Weet niet of ik dat bij een trapgat ook zou doen.
pi_111182250
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:27 schreef blomke het volgende:
Die ijzeren staven ram je gewoon in de geboorde gaten in de bestaande vloer. Die hoef je niet met een chemisch anker vast te zetten. Belangrijk is ook dat je de randen van de bestaande betonvloer opruwt zodat je nieuwe beton goed hecht.
@ blomke, wellicht heb je gelijk, maar dit komt me degelijker over... heb zoiets nog nooit gedaan en wil voor die paar centen geen enkel risico lopen.. suggestie voor hie ik dat beton moet opruwen? wellichtmoet dat ff in een ander topic beantwoord worden :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:56:58 #98
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111182495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:27 schreef blomke het volgende:
Die ijzeren staven ram je gewoon in de geboorde gaten in de bestaande vloer. Die hoef je niet met een chemisch anker vast te zetten. Belangrijk is ook dat je de randen van de bestaande betonvloer opruwt zodat je nieuwe beton goed hecht.
Inderdaad, een chemisch anker is wat overdreven. Gewoon boren en die haarspelden erin rammen.
pi_111184521
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:50 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

@ blomke, wellicht heb je gelijk, maar dit komt me degelijker over... heb zoiets nog nooit gedaan en wil voor die paar centen geen enkel risico lopen.. suggestie voor hie ik dat beton moet opruwen? wellichtmoet dat ff in een ander topic beantwoord worden :)
met een diamant schijf wat sleufjes slijpen horizontaal, of een mazenpatroon erin maken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 6 mei 2012 @ 02:20:38 #100
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_111193270
Jullie weten dattie al voor 270 euro aan chemische ankers thuis heeft liggen?
Laat em die dan gewoon gebruiken :P .
Wel bruikbare tips overigens, al weet ik niet of ik het aan zou durven als hobbyist zijnde.
Ik heb liever iets te goed vast dan net niet goed vast ;) .
Wens daarom de volgende eigenaar van dit huis veel succes O-) .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')