Ouwe topics uit de sloot halen... stelletje vrouwenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:08 schreef brother52 het volgende:
Is nog van het vorige topic toen je het goede knopje om een nieuwe te openen niet wist te vinden
Niettus!quote:
Wellusquote:
quote:
een Rick moet je dan ook 2e hands kopen of importerenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:30 schreef Braddie het volgende:
Ik wil ook een Rickenbacker, het liefst een 330-12maar de laagste prijs die ik vond was 1995 bij Thomann
Indie?, dat imitatie merk toch?quote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:40 schreef Cynic het volgende:
Oef, computer is gerepareerd, opnames zijn gered. Dit weekend maar even backups maken voordat ik er iets verder mee ga doen.
Woei, gelukkig zeg!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:40 schreef Cynic het volgende:
Oef, computer is gerepareerd, opnames zijn gered. Dit weekend maar even backups maken voordat ik er iets verder mee ga doen.
Wat heb je nu geleerd ?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:40 schreef Cynic het volgende:
Dat analoog opnemen beter is, ben al aan het sparen.....quote:
Tom Scholtz over de opnames voor Boston's "Third Stage":quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:00 schreef Witchfynder het volgende:
Met al die tapes die breken en demagnetiseren.
quote:Sticky tape
Did you know that when some recording tape sits for a long time, it gets sticky? Neither did I. How would you feel if you took out your four-year old, one of a kind mix of "Cool The Engines," (with no safety copy) and halfway through the song, the reels stop dead with a bang because your tape has become glued to the guides and must be peeled off the playback head like adhesive tape. The fix: spread a suspicious looking silicon concoction onto the tape as it runs by, and try not to let the enormous beads of sweat dripping from your forehead get your capstan rusty.
Vorige plaat hebben we alle basistracks analoog opgenomen, was goed te doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:00 schreef Witchfynder het volgende:
Met al die tapes die breken en demagnetiseren.
Was je erheen? Ik ben niet gegaan omdat ik niemand kon vinden die mee wilde! Dooohquote:Op zondag 11 maart 2012 01:41 schreef brother52 het volgende:
Pfff, dat protest the hero is echt niet leuk om naar te kijken....
Die gasten zijn veel te goed.
Wij nemen alles digitaal op en dat gaat ook prima, mits je weet hoe je met computers om moet gaanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Vorige plaat hebben we alle basistracks analoog opgenomen, was goed te doen.
Ja, dat wist je toch?quote:Op zondag 11 maart 2012 10:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Was je erheen? Ik ben niet gegaan omdat ik niemand kon vinden die mee wilde! Doooh.
Maandag maar even zo'n externe hardeschijfdinges halen. Hoop dat ik daar een beetje uit komquote:Op zondag 11 maart 2012 10:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wij nemen alles digitaal op en dat gaat ook prima, mits je weet hoe je met computers om moet gaan![]()
.
Ik hoor geen 9/4, maar een polymetrisch stuk waarin de gitaar 3/4 speelt en een drum die 4/4 speelt. In het tweede stuk speelt de gitaar 2 maten van 3/4, 1 van 5/4, dan weer 2 van 3/4 en 1 van 7/4. De drum blijft continu netjes een vierkwartsmaat spelen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:16 schreef CoiLive het volgende:
Timing is een beetje vreemd. Eerste deel is in 9/4 en het tweede deel geen idee, maar er mist een halve tel, maar die komt toch weer goed uit
http://picosong.com/wnzW/
Ik weet verder helemaal niks van timingenquote:Op zondag 11 maart 2012 12:24 schreef starla het volgende:
[..]
Ik hoor geen 9/4, maar een polymetrisch stuk waarin de gitaar 3/4 speelt en een drum die 4/4 speelt. In het tweede stuk speelt de gitaar 2 maten van 3/4, 1 van 5/4, dan weer 2 van 3/4 en 1 van 7/4. De drum blijft continu netjes een vierkwartsmaat spelen.
Ook lekker:
quote:Review: Hammond reviews the BMW M5 F10, and an attempt to prove it is better than a jet plane, pits May in a jet plane to beat him in a lap of the track.
Challenge: The trio attempt to prove you can go motor racing for less than it costs to play golf.
Stars in a Reasonably Priced Car: Both Slash and Kimi Räikkönen complete laps of the track.
Toch maar een keer rijden. en niet om die gitarist te zienquote:Op zondag 11 maart 2012 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Nog een extra reden om vanavond te kijken:
BBC2 21:00 - 22:00 uur: Top Gear: Series 18, Episode 7
[..]
Gewoon omhoog schroeven.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:22 schreef Niles-Crane het volgende:
Gitaartje is binnen, klinkt best grappig alleen is de actie veels te laag waardoor de fretten niet meer goed vallen, even kijken hoe ik de brug kan verhogen
Het is een akoestischequote:
Waarom ontmoet ik nou nooit vrouwen die zo praten?quote:Op zondag 11 maart 2012 12:24 schreef starla het volgende:
[..]
Ik hoor geen 9/4, maar een polymetrisch stuk waarin de gitaar 3/4 speelt en een drum die 4/4 speelt. In het tweede stuk speelt de gitaar 2 maten van 3/4, 1 van 5/4, dan weer 2 van 3/4 en 1 van 7/4. De drum blijft continu netjes een vierkwartsmaat spelen.
Als ik het heb gelezen, dan heb ik het niet opgeslagen. Ik werd vorige week verrast met het feit dát ze zouden optredenquote:Op zondag 11 maart 2012 10:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, dat wist je toch?
Je hebt een erg goed optreden gemist.
quote:Op zondag 11 maart 2012 21:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als ik het heb gelezen, dan heb ik het niet opgeslagen. Ik werd vorige week verrast met het feit dát ze zouden optreden.
Je bent het gewoon glad vergetenquote:Op maandag 16 januari 2012 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Protest the Hero!*gaat zoeken*
Ik denk het. Ook zoveel aan mijn hoofd (gehad), met een huis kopen, werk, band en dingen met vrouwenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Je bent het gewoon glad vergeten
Interview was niet bijster interessant, maar hij speeld in deze laatste aflevering van het seizoen wel even het Top Gear deuntje op z'n Les Paul op de Toyota Hilux aan het einde.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:32 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Toch maar een keer rijden. en niet om die gitarist te zien
Ja, dat zag ik, maar niet zo boeiend...quote:Op zondag 11 maart 2012 23:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Interview was niet bijster interessant, maar hij speeld in deze laatste aflevering van het seizoen wel even het Top Gear deuntje op z'n Les Paul op de Toyota Hilux aan het einde.
Kloptquote:Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef brother52 het volgende:
Hmmm ja, dat klinkt als erg druk en zo.
Alhoewel, huis kopen stelt in principe niet zo heel erg veel voor maar gedoe met vrouwen geeft je inderdaad heel wat kopzorgen
Iedere staalsnarige gitaar heeft een trussrod. Kun je bij akoestische gitaren meestal bij via het klankgat.quote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:40 schreef Cynic het volgende:
Di-Rect wel eens gezien... Met die nieuwe zanger vind ik 't niet zoveel meer aan eigenlijkquote:Op maandag 12 maart 2012 10:21 schreef Braddie het volgende:
Net terug van Di-Rect
Hartstikke gaaf concertje.. Spike had een ènorm vette U2 sound te pakken, ze klonken trouwens allemaal ènorm als U2 om de een of andere reden, de drums/bas/gitaar alleen de toetsen/zang niet.
Tijdens de soundcheck werd nog een stukje Desire gespeeld ♥ en het gaafste was natuurlijk SPIKE! met de Gretsch CountryMen
En achteraf nog een schouderklopje gekregen van Jamie
[ afbeelding ]
Het is een totaal andere stijl, dus niet echt te vergelijken, wel jammer aan de ene kant, ze zijn qua sound veel meer U2 achterna gegaan, terwijl ik hun eigen sound veel toffer vond.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:24 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Di-Rect wel eens gezien... Met die nieuwe zanger vind ik 't niet zoveel meer aan eigenlijk
Dat moeten ze ook van hun management en daar luisteren ze graag naar want eigen initiatief en creativiteit is ze vreemd.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:29 schreef The_Dean het volgende:
Ze doen ook wel hun best om zo te klinken als de andere grote bands op de radio.
quote:
"waar heb je em voor het laatst gezien?"quote:Op maandag 12 maart 2012 11:00 schreef brother52 het volgende:
[..]![]()
Welkom terug. We waren je al kwijt!
Ergens in deze reeksquote:Op maandag 12 maart 2012 11:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
"waar heb je em voor het laatst gezien?"
Ach ja, blijft altijd een dilemma.. Geld kunnen verdienen met muziek maken vs eigen creativiteitquote:Op maandag 12 maart 2012 10:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat moeten ze ook van hun management en daar luisteren ze graag naar want eigen initiatief en creativiteit is ze vreemd.
quote:Op maandag 12 maart 2012 11:09 schreef Braddie het volgende:
Aha... reden dat ik zo ongelovelijk slordig ben is me duidelijk, ik hield mijn plectrum *fout* vast.
Ik hield hem in een hoek van een aantal graden
Ik meld het alleen, doe verder niks, toch ?quote:
Dat kan ook op twitterquote:Op maandag 12 maart 2012 11:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik meld het alleen, doe verder niks, toch ?:D
Een combinatie daarvan is natuurlijk het mooistquote:Op maandag 12 maart 2012 11:10 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ach ja, blijft altijd een dilemma.. Geld kunnen verdienen met muziek maken vs eigen creativiteit
Okayquote:Op maandag 12 maart 2012 11:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik meld het alleen, doe verder niks, toch ?:D
Maar tegenwoordig haast onmogelijkquote:Op maandag 12 maart 2012 11:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een combinatie daarvan is natuurlijk het mooist
Zal er op letten inderdaadquote:Op maandag 12 maart 2012 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okaymaar je ziet zelf toch ook wel dat het 'uitlokkende' mededeling is. Zeg gewoon "hey ik heb nu pas door dat ik mijn plectrum verkeerd vast houd" en zeg niet dat het daarom is dat je slordig speelt. Verder prima dat je erachter gekomen bent, hoe houden anderen hier hun plectrum vast?
Want? Je kunt tegenwoordig makkelijker een niche aanspreken, dingen als pledgemusic en bandcamp bieden een goede mogelijkheid om geld te verdienen juist door een eigen sound te behouden. Niemand zit te wachten op de zoveelste dubstep producer.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:15 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig haast onmogelijk
Ja, helaas wel. Je moet er tegenwoordig een grote marketingmachine achter hebben zitten.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:15 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig haast onmogelijk
Het grote publiek helaas wel.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op de zoveelste dubstep producer.
Dat is helaas het enige dat telt, het is tegenwoordig ook geen echte dubstep meer, de producers hebben het vèèlste commercieel gemaakt.quote:
Tja het ligt er een beetje aan op welk publiek je je richt natuurlijk. Maar er ligt een behoorlijke markt in het alternatieve segment, kijk alleen maar hoe relatief goed het wtf-muziek topic loopt. Men wil wel andere muziek, maar het moet ook maar aangeboden worden.quote:
Maar met alleen een cd kom je er natuurlijk niet. Er moeten ook optredens geregeld worden en het is erg moeilijk om in het clubcircuit te komen en pas als je in het clubcircuit zit, heb je kans dat je als bandje opgepikt wordt door de alternatieve radiostations (die ook steeds meer verdwijnen) en zonder marketing kom je niet in het clubcircuit.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja het ligt er een beetje aan op welk publiek je je richt natuurlijk. Maar er ligt een behoorlijke markt in het alternatieve segment, kijk alleen maar hoe relatief goed het wtf-muziek topic loopt. Men wil wel andere muziek, maar het moet ook maar aangeboden worden.
Ik heb juist het idee dat tegenwoordig muziek verkoopt omdat men de muziek goed vind, en juist niet door de marketing... En als het al marketing is dan is het vaak door de band zelf op myspace/twitter/facebook. De meeste nieuwe artiesten bieden ook vaker eigen geproduceerde dingen aan. Kijk naar bandjes als semi0n en cerror hier op fok ik heb van beide een cd, in de jaren 90 zou ik nooit van ze gehoord hebben. Marketing en vooral distributie is een stuk makkelijker/directer geworden.
Die zijn er nog niet. Van Kramtried is een EP uitquote:That said, waar kan ik LPs van kramtried en fat cat heart atack kopen
Nou ik zie anders cerror en boem dikkie behoorlijk vaak melden dat ze weer een optreden hebben... en dat is de chiptune scene maar toch. Er is natuurlijk altijd nog de andere kant, als je nergens snel kan optreden, regel je eigen optredens! Een zaaltje huren voor avond kost vaak niet meer dan ¤200 en je kunt vast vragen of het bier iets duurder mag en je daar wat winst van kunt halen of desnoods hef je intree. En dan trommel je al je vrienden en vrienden van hun op om te komen. Voor een intree van ¤5 heb je met 40 man de zaalkosten er al uit.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar met alleen een cd kom je er natuurlijk niet. Er moeten ook optredens geregeld worden en het is erg moeilijk om in het clubcircuit te komen en pas als je in het clubcircuit zit, heb je kans dat je als bandje opgepikt wordt door de alternatieve radiostations (die ook steeds meer verdwijnen) en zonder marketing kom je niet in het clubcircuit.
En een artiest wil zich daar niet mee bezig houden. Die wil gewoon spelen en nummers maken.
[..]
Die zijn er nog niet. Van Kramtried is een EP uit
En een cd van Green Cheese is er ook nog niet
Dean je hebt een DMquote:
Truequote:Op maandag 12 maart 2012 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nou ik zie anders cerror en boem dikkie behoorlijk vaak melden dat ze weer een optreden hebben... en dat is de chiptune scene maar toch. Er is natuurlijk altijd nog de andere kant, als je nergens snel kan optreden, regel je eigen optredens! Een zaaltje huren voor avond kost vaak niet meer dan ¤200 en je kunt vast vragen of het bier iets duurder mag en je daar wat winst van kunt halen of desnoods hef je intree. En dan trommel je al je vrienden en vrienden van hun op om te komen. Voor een intree van ¤5 heb je met 40 man de zaalkosten er al uit.
Het is tijd de de DIY metaliteit weer eens een beetje terug komt
Oooooh,was dát het?quote:Op maandag 12 maart 2012 11:09 schreef Braddie het volgende:
Aha... reden dat ik zo ongelovelijk slordig ben is me duidelijk, ik hield mijn plectrum *fout* vast.
Ik hield hem in een hoek van een aantal graden
Je kan natuurlijk ook overdrijven qua vrolijk op mij reageren hequote:Op maandag 12 maart 2012 12:25 schreef guitarist het volgende:
[..]
Oooooh,was dát het?
Nou tof dat je nu wel goed kan spelen!
quote:Op maandag 12 maart 2012 12:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook overdrijven qua vrolijk op mij reageren heje hoeft het niet te faken..
Tja, als ik zeg dat ik je een domme kut mongool vind krijg ik weer een ban, dus dat doe ik maar niet.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook overdrijven qua vrolijk op mij reageren heje hoeft het niet te faken..
Oe, spannend. Solo/slag?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:40 schreef brother52 het volgende:
Straks voor de eerste keer de oefenruimte in met de nieuwe gitarist.
Ben benieuwd...
Gewoon.Negeren.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:36 schreef Braddie het volgende:
Will you EVER stop?
Je hoeft me niet te mogen, maar om dan òf te gaan schelden òf heel overdreven vrolijk te doen is ook zo sneu als je het mij vraagt, blijf dan neutraal over mij.
Maargoed, deze discussie is wat mij betreft afgelopen, anders krijg je weer 100+ posts met heen en weer gezeik van mij en Brian.
Soloquote:
Meeschreeuwen in een microfoon is het leukste wat er is in band formatiequote:Op maandag 12 maart 2012 17:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Solo
Hoef ik dat niet meer te doen en kan ik weer wat meer meeschreeuwen in de microfoon
Negeren hoeft volgens mij niet eens hoor, maar in elk geval neutraal/normaal proberen te doen lijkt me slim, niet geforceerd aardig/hatelijk, dan is er niks aan de hand.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:43 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Gewoon.Negeren.
Geldt ook voor guitarist
Vorige bandje moest ik beide doen, in huidige bandje alleen slag, kun je net iets meer rondspringen idd!quote:Op maandag 12 maart 2012 17:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Solo
Hoef ik dat niet meer te doen en kan ik weer wat meer meeschreeuwen in de microfoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |