quote:
"waar heb je em voor het laatst gezien?"quote:Op maandag 12 maart 2012 11:00 schreef brother52 het volgende:
[..]![]()
Welkom terug. We waren je al kwijt!
Ergens in deze reeksquote:Op maandag 12 maart 2012 11:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
"waar heb je em voor het laatst gezien?"
Ach ja, blijft altijd een dilemma.. Geld kunnen verdienen met muziek maken vs eigen creativiteitquote:Op maandag 12 maart 2012 10:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat moeten ze ook van hun management en daar luisteren ze graag naar want eigen initiatief en creativiteit is ze vreemd.
quote:Op maandag 12 maart 2012 11:09 schreef Braddie het volgende:
Aha... reden dat ik zo ongelovelijk slordig ben is me duidelijk, ik hield mijn plectrum *fout* vast.
Ik hield hem in een hoek van een aantal graden
Ik meld het alleen, doe verder niks, toch ?quote:
Dat kan ook op twitterquote:Op maandag 12 maart 2012 11:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik meld het alleen, doe verder niks, toch ?:D
Een combinatie daarvan is natuurlijk het mooistquote:Op maandag 12 maart 2012 11:10 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ach ja, blijft altijd een dilemma.. Geld kunnen verdienen met muziek maken vs eigen creativiteit
Okayquote:Op maandag 12 maart 2012 11:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik meld het alleen, doe verder niks, toch ?:D
Maar tegenwoordig haast onmogelijkquote:Op maandag 12 maart 2012 11:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een combinatie daarvan is natuurlijk het mooist
Zal er op letten inderdaadquote:Op maandag 12 maart 2012 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okaymaar je ziet zelf toch ook wel dat het 'uitlokkende' mededeling is. Zeg gewoon "hey ik heb nu pas door dat ik mijn plectrum verkeerd vast houd" en zeg niet dat het daarom is dat je slordig speelt. Verder prima dat je erachter gekomen bent, hoe houden anderen hier hun plectrum vast?
Want? Je kunt tegenwoordig makkelijker een niche aanspreken, dingen als pledgemusic en bandcamp bieden een goede mogelijkheid om geld te verdienen juist door een eigen sound te behouden. Niemand zit te wachten op de zoveelste dubstep producer.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:15 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig haast onmogelijk
Ja, helaas wel. Je moet er tegenwoordig een grote marketingmachine achter hebben zitten.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:15 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig haast onmogelijk
Het grote publiek helaas wel.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op de zoveelste dubstep producer.
Dat is helaas het enige dat telt, het is tegenwoordig ook geen echte dubstep meer, de producers hebben het vèèlste commercieel gemaakt.quote:
Tja het ligt er een beetje aan op welk publiek je je richt natuurlijk. Maar er ligt een behoorlijke markt in het alternatieve segment, kijk alleen maar hoe relatief goed het wtf-muziek topic loopt. Men wil wel andere muziek, maar het moet ook maar aangeboden worden.quote:
Maar met alleen een cd kom je er natuurlijk niet. Er moeten ook optredens geregeld worden en het is erg moeilijk om in het clubcircuit te komen en pas als je in het clubcircuit zit, heb je kans dat je als bandje opgepikt wordt door de alternatieve radiostations (die ook steeds meer verdwijnen) en zonder marketing kom je niet in het clubcircuit.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja het ligt er een beetje aan op welk publiek je je richt natuurlijk. Maar er ligt een behoorlijke markt in het alternatieve segment, kijk alleen maar hoe relatief goed het wtf-muziek topic loopt. Men wil wel andere muziek, maar het moet ook maar aangeboden worden.
Ik heb juist het idee dat tegenwoordig muziek verkoopt omdat men de muziek goed vind, en juist niet door de marketing... En als het al marketing is dan is het vaak door de band zelf op myspace/twitter/facebook. De meeste nieuwe artiesten bieden ook vaker eigen geproduceerde dingen aan. Kijk naar bandjes als semi0n en cerror hier op fok ik heb van beide een cd, in de jaren 90 zou ik nooit van ze gehoord hebben. Marketing en vooral distributie is een stuk makkelijker/directer geworden.
Die zijn er nog niet. Van Kramtried is een EP uitquote:That said, waar kan ik LPs van kramtried en fat cat heart atack kopen
Nou ik zie anders cerror en boem dikkie behoorlijk vaak melden dat ze weer een optreden hebben... en dat is de chiptune scene maar toch. Er is natuurlijk altijd nog de andere kant, als je nergens snel kan optreden, regel je eigen optredens! Een zaaltje huren voor avond kost vaak niet meer dan ¤200 en je kunt vast vragen of het bier iets duurder mag en je daar wat winst van kunt halen of desnoods hef je intree. En dan trommel je al je vrienden en vrienden van hun op om te komen. Voor een intree van ¤5 heb je met 40 man de zaalkosten er al uit.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar met alleen een cd kom je er natuurlijk niet. Er moeten ook optredens geregeld worden en het is erg moeilijk om in het clubcircuit te komen en pas als je in het clubcircuit zit, heb je kans dat je als bandje opgepikt wordt door de alternatieve radiostations (die ook steeds meer verdwijnen) en zonder marketing kom je niet in het clubcircuit.
En een artiest wil zich daar niet mee bezig houden. Die wil gewoon spelen en nummers maken.
[..]
Die zijn er nog niet. Van Kramtried is een EP uit
En een cd van Green Cheese is er ook nog niet
Dean je hebt een DMquote:
Truequote:Op maandag 12 maart 2012 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nou ik zie anders cerror en boem dikkie behoorlijk vaak melden dat ze weer een optreden hebben... en dat is de chiptune scene maar toch. Er is natuurlijk altijd nog de andere kant, als je nergens snel kan optreden, regel je eigen optredens! Een zaaltje huren voor avond kost vaak niet meer dan ¤200 en je kunt vast vragen of het bier iets duurder mag en je daar wat winst van kunt halen of desnoods hef je intree. En dan trommel je al je vrienden en vrienden van hun op om te komen. Voor een intree van ¤5 heb je met 40 man de zaalkosten er al uit.
Het is tijd de de DIY metaliteit weer eens een beetje terug komt
Oooooh,was dát het?quote:Op maandag 12 maart 2012 11:09 schreef Braddie het volgende:
Aha... reden dat ik zo ongelovelijk slordig ben is me duidelijk, ik hield mijn plectrum *fout* vast.
Ik hield hem in een hoek van een aantal graden
Je kan natuurlijk ook overdrijven qua vrolijk op mij reageren hequote:Op maandag 12 maart 2012 12:25 schreef guitarist het volgende:
[..]
Oooooh,was dát het?
Nou tof dat je nu wel goed kan spelen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |