Dan accepteer je het maar niet, dan paf ik m'n halve pakje op in je gezicht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer als je op het terras zit uit gebreid gaan zitten ruften, dat je lekker kan mee genieten van mijn darmgassen. Maar dan mag je ook niet scheef kijken, ik in jouw stank, jij in die van mij
Ik vind dat iedereen moet doen wat hij of zij wil maar zodra er een ander las van heeft trek ik de grens. Als ik niet rokend op een terrasje zit en zonder veel herrie mijn drankje drink, waarom zou ik het dan zonder meer accepteren dat ik wel last van jou heb?
Ik heb last van de ringbaan van mijn woonplaats, die dan ook maar verbieden/dichtgooien?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer als je op het terras zit uit gebreid gaan zitten ruften, dat je lekker kan mee genieten van mijn darmgassen. Maar dan mag je ook niet scheef kijken, ik in jouw stank, jij in die van mij
Ik vind dat iedereen moet doen wat hij of zij wil maar zodra er een ander las van heeft trek ik de grens. Als ik niet rokend op een terrasje zit en zonder veel herrie mijn drankje drink, waarom zou ik het dan zonder meer accepteren dat ik wel last van jou heb?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan accepteer je het maar niet, dan paf ik m'n halve pakje op in je gezicht.
Ik mag buiten overal roken, en als je dat niet zint dan is 't jouw probleem.
Grappig dat ik dus aangeef dat iedereen moet doen wat hij of zij niet laten kan tot het punt dat andere er last van hebben en dat het dan juist de rokers zijn die gelijk gaan roepen dat ik het maar te accepteren hebquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik heb last van de ringbaan van mijn woonplaats, die dan ook maar verbieden/dichtgooien?
In dat geval zou ik graag zien dat iedereen per direct stopt met kinderen nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Grappig dat ik dus aangeef dat iedereen moet doen wat hij of zij niet laten kan tot het punt dat andere er last van hebben en dat het dan juist de rokers zijn die gelijk gaan roepen dat ik het maar te accepteren heb
Komt mooi uit, ik heb ze ook nog niet. Stop jij nu per direct met roken?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
In dat geval zou ik graag zien dat iedereen per direct stopt met kinderen nemen.
Ik heb van zoveel dingen last, maar daar ga ik ook niet over lopen kankeren tegen die mensen. Anders blijf ik de hele dag wel bezig. Accepteer nou maar gewoon dat anderen anders leven dan jou, en dat je op straat dat nou eenmaal tegenkomt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Grappig dat ik dus aangeef dat iedereen moet doen wat hij of zij niet laten kan tot het punt dat andere er last van hebben en dat het dan juist de rokers zijn die gelijk gaan roepen dat ik het maar te accepteren heb
Ja leuk en aardig, maar daar heb ik niets aan. Als ik gezellig een bakje koffie of een biertje wil drinken op een terrasje 's middags, dan word ik omringd door die koters.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:00 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Komt mooi uit, ik heb ze ook nog niet. Stop jij nu per direct met roken?
Correctie, ik zie dat je dat al gedaan hebtMooi staan we weer gelijk
Nogmaals ik accepteer het ook en ik heb zelden iemand aangesproken op zijn rook gedrag (behalve in een restaurant waar het toch al niet mocht en ik nog lekker zat te eten). Maar als we hier een discussie hebben dan durf ik te vragen waarom rokers vinden dat ik last van hun moet hebben en als ik het dan omdraai met mijn ruft voorbeeld dan ben ik plots een antirook naziquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb van zoveel dingen last, maar daar ga ik ook niet over lopen kankeren tegen die mensen. Anders blijf ik de hele dag wel bezig. Accepteer nou maar gewoon dat anderen anders leven dan jou, en dat je op straat dat nou eenmaal tegenkomt.
Wordt het dat niet onnodig ingewikkeld? Er zijn namelijk zoveel dingen slecht voor je gezondheid.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik haal maar weer eens een oud stokpaard van stal, differentiatie van verzekeringspremie naar rato van zorgconsumptie. Dat zou ook in dit geval een mogelijkheid geven om verzekeringspremies voor degenen die zich schuldig maken aan dit soort fratsen te verhogen.
De uitvoerbaarheid is eenvoudig omdat voor iedere consumptiemoment er een rekening wordt gedeclareerd bij de verzekeraar. De verzekeraar kan precies zien van hoeveel zorg je gebruikt hebt, en kan daar de premie op aanpassen als daar wettelijke ruimte voor komt. Ik vind het een stukje solidariteit van de zorgconsument naar de mensen zoals ik toe, die nooit hun zorgverzekering gebruik maken. Ik betaal ieder jaar 800 Euro zonder enig gebruik te maken van gezondheidszorg, en de tandarts betaal ik zelf.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Wordt het dat niet onnodig ingewikkeld? Er zijn namelijk zoveel dingen slecht voor je gezondheid.
Nee, maar als je vanaf je 15e rustig doorpaft tot je 60ste dan kun je er wel vanuit gaan dat je COPD en/of hart- en vaatziekten ontwikkeld. En als je pech hebt ook long, slokdarm of blaaskanker.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof iedere roker longkanker krijgt.
Dus als jij op een zaterdag nacht langs de weg allemaal jonge kinderen ziet liggen die in coma liggen in de vrieskou, dan ga je ze uitlachen dat ze niet de kosten kunnen betalen van een ziekenhuis opname?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:08 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar als je vanaf je 15e rustig doorpaft tot je 60ste dan kun je er wel vanuit gaan dat je COPD en/of hart- en vaatziekten ontwikkeld. En als je pech hebt ook long, slokdarm of blaaskanker.
Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. En het is een proces wat jarenlang duurt, dat kun je mijns inziens ook niet echt 'straffen'. De accijnzen zijn al hoog genoeg.
Alleen de comazuipers laten betalen vind ik wel een goed idee. Het staat zwart op wit dat ze zich, doelbewust, hebben lamgezopen. Voor een ongezonde leefstijl bijvoorbeeld zit je in een veel grijzer gebied, je kunt daar niet zo makkelijk oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen bij iedere patiënt.
Natuurlijk eerst zorg, daarna terugbetalen oid. Er bestaat ook nog zoiets als ouders hè. En ik heb niet gezegd hoeveel ze dan moeten betalen, maar dat ze in elk geval iets moeten betalen lijkt me wel een goed plan.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus als jij op een zaterdag nacht langs de weg allemaal jonge kinderen ziet liggen die in coma liggen in de vrieskou, dan ga je ze uitlachen dat ze niet de kosten kunnen betalen van een ziekenhuis opname?
AH ok, dus wetende dat een opnamen duizenden euros kost nemen je vrienden/ouders je naar het ziekenhuis om daarna volledig financieel uitgekleed te worden... Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:16 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk eerst zorg, daarna terugbetalen oid. Er bestaat ook nog zoiets als ouders hè. En ik heb niet gezegd hoeveel ze dan moeten betalen, maar lijkt me wel een goed plan.
Oke, wat is het nut dan nog van een verzekering. Je kan immers ook geen brandend huis verzekeren. Mensen sluiten een verzekering af omdat de kans bestaat daar ooit eens gebruik van te maken. Dat de een minder gebruik maakt van deze voorziening dan de ander werkt natuurlijk door in de prijs, dat lijkt me de hele bedoeling van een verzekering anders kan je het net zo goed afschaffen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De uitvoerbaarheid is eenvoudig omdat voor iedere consumptiemoment er een rekening wordt gedeclareerd bij de verzekeraar. De verzekeraar kan precies zien van hoeveel zorg je gebruikt hebt, en kan daar de premie op aanpassen als daar wettelijke ruimte voor komt. Ik vind het een stukje solidariteit van de zorgconsument naar de mensen zoals ik toe, die nooit hun zorgverzekering gebruik maken. Ik betaal ieder jaar 800 Euro zonder enig gebruik te maken van gezondheidszorg, en de tandarts betaal ik zelf.
Eens, onder de voorwaarde dat hier een hardheidsclausule aan gekoppeld wordt.quote:Comazuipers (en rokers?) zelf zorgkosten laten betalen?
Ah ok, dus een boete en niet het betalen van de zorgkosten hiervoor? Daar kan ik me wel in vinden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:40 schreef June. het volgende:
Dat is wel heel erg doemdenken, ik heb nergens gezegd dat ze duizenden euro's moeten betalen. Zoveel kost het inderdaad misschien wel, maar dan lijkt me juist een 'bijdrage cq boete' meer op zijn plaats. En hoeveel dat dan is kan nog wel nader worden bepaald.
Uiteraard hebben ouders de verwantwoordelijkheid en draaien die op voor de kosten. Maar als je kind zoiets doet, wil nog niet zeggen dat de opvoeding per definitie altijd slecht is of dat je je kind niet in de gaten houdt.quote:En nee, ze kunnen ook niet 24/7 bij hun kind zijn, maar ze hebben wel 24/7 verantwoordelijkheid voor hun kind. Ik geef de ouders ook niet de schuld, maar het is nu eenmaal zo dat als je kinderen hebt je soms moet opdraaien voor de acties van je kinderen. Het is echt niet normaal als je als 13-jarige in een alcoholcoma in het ziekenhuis ligt.
Daar durf ik geen uitspraak over te doen.quote:Uiteraard hebben ouders de verwantwoordelijkheid en draaien die op voor de kosten. Maar als je kind zoiets doet, wil nog niet zeggen dat de opvoeding per definitie altijd slecht is of dat je je kind niet in de gaten houdt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |