abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:57:03 #51
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108911812
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:55 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer als je op het terras zit uit gebreid gaan zitten ruften, dat je lekker kan mee genieten van mijn darmgassen. Maar dan mag je ook niet scheef kijken, ik in jouw stank, jij in die van mij :)

Ik vind dat iedereen moet doen wat hij of zij wil maar zodra er een ander las van heeft trek ik de grens. Als ik niet rokend op een terrasje zit en zonder veel herrie mijn drankje drink, waarom zou ik het dan zonder meer accepteren dat ik wel last van jou heb?
Dan accepteer je het maar niet, dan paf ik m'n halve pakje op in je gezicht. :W

Ik mag buiten overal roken, en als je dat niet zint dan is 't jouw probleem.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108911813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:55 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer als je op het terras zit uit gebreid gaan zitten ruften, dat je lekker kan mee genieten van mijn darmgassen. Maar dan mag je ook niet scheef kijken, ik in jouw stank, jij in die van mij :)

Ik vind dat iedereen moet doen wat hij of zij wil maar zodra er een ander las van heeft trek ik de grens. Als ik niet rokend op een terrasje zit en zonder veel herrie mijn drankje drink, waarom zou ik het dan zonder meer accepteren dat ik wel last van jou heb?
Ik heb last van de ringbaan van mijn woonplaats, die dan ook maar verbieden/dichtgooien?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:58:36 #53
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan accepteer je het maar niet, dan paf ik m'n halve pakje op in je gezicht. :W

Ik mag buiten overal roken, en als je dat niet zint dan is 't jouw probleem.

quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:57 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik heb last van de ringbaan van mijn woonplaats, die dan ook maar verbieden/dichtgooien?
Grappig dat ik dus aangeef dat iedereen moet doen wat hij of zij niet laten kan tot het punt dat andere er last van hebben en dat het dan juist de rokers zijn die gelijk gaan roepen dat ik het maar te accepteren heb
Domo Arigato!
pi_108911895
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

[..]

Grappig dat ik dus aangeef dat iedereen moet doen wat hij of zij niet laten kan tot het punt dat andere er last van hebben en dat het dan juist de rokers zijn die gelijk gaan roepen dat ik het maar te accepteren heb
In dat geval zou ik graag zien dat iedereen per direct stopt met kinderen nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:00:02 #55
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911908
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

In dat geval zou ik graag zien dat iedereen per direct stopt met kinderen nemen.
Komt mooi uit, ik heb ze ook nog niet. Stop jij nu per direct met roken?

Correctie, ik zie dat je dat al gedaan hebt :) Mooi staan we weer gelijk :)
Domo Arigato!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:01:28 #56
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108911940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

[..]

Ik heb van zoveel dingen last, maar daar ga ik ook niet over lopen kankeren tegen die mensen. Anders blijf ik de hele dag wel bezig. Accepteer nou maar gewoon dat anderen anders leven dan jou, en dat je op straat dat nou eenmaal tegenkomt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108911943
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:00 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Komt mooi uit, ik heb ze ook nog niet. Stop jij nu per direct met roken?

Correctie, ik zie dat je dat al gedaan hebt :) Mooi staan we weer gelijk :)
Ja leuk en aardig, maar daar heb ik niets aan. Als ik gezellig een bakje koffie of een biertje wil drinken op een terrasje 's middags, dan word ik omringd door die koters.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:07:20 #58
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108912118
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb van zoveel dingen last, maar daar ga ik ook niet over lopen kankeren tegen die mensen. Anders blijf ik de hele dag wel bezig. Accepteer nou maar gewoon dat anderen anders leven dan jou, en dat je op straat dat nou eenmaal tegenkomt.
Nogmaals ik accepteer het ook en ik heb zelden iemand aangesproken op zijn rook gedrag (behalve in een restaurant waar het toch al niet mocht en ik nog lekker zat te eten). Maar als we hier een discussie hebben dan durf ik te vragen waarom rokers vinden dat ik last van hun moet hebben en als ik het dan omdraai met mijn ruft voorbeeld dan ben ik plots een antirook nazi
Domo Arigato!
pi_108912474
Joh rot toch op man, laten we lekker iedereen alles zelf betalen :N

Wil je sporten? Als je geblesseerd raakt draai je zelf voor de kosten op
Wil je friet eten? Als je aderen dichtslibben zelf betalen
Heb je gaatjes in je kiezen? Eigen schuld, moet je maar beter poetsen!
Wil je kraamzorg? Je betaalt zelf de kosten, immers kinderen krijgen is een keuze!
Krijg je een aan stress gerelateerde maagzweer? Eigen schuld! Moet je het maar rustig aan doen.
Raak je overspannen? Moet je ook maar kalm aan doen!

VVD heeft hier een houtje van onder de noemer liberalisme mensen gewoon uit te kleden. Zum kotsen :r
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:47:58 #60
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108918701
Deze man zegt dit Voornamelijk om aandacht te vragen.
Afgelopen weekend kregen ze geloof ik 's avonds 15 mensen binnen op de eerste hulp. Waarvan 14 minderjarigen met alcoholmisbruik.

Met dit soort extreme uitspraken verzeker je je van aandacht van de tweede kamer.
pi_108934178
We moeten eens ophouden met al die verboden en intoleranties.
pi_108934630
Ik haal maar weer eens een oud stokpaard van stal, differentiatie van verzekeringspremie naar rato van zorgconsumptie. Dat zou ook in dit geval een mogelijkheid geven om verzekeringspremies voor degenen die zich schuldig maken aan dit soort fratsen te verhogen.
pi_108934960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik haal maar weer eens een oud stokpaard van stal, differentiatie van verzekeringspremie naar rato van zorgconsumptie. Dat zou ook in dit geval een mogelijkheid geven om verzekeringspremies voor degenen die zich schuldig maken aan dit soort fratsen te verhogen.
Wordt het dat niet onnodig ingewikkeld? Er zijn namelijk zoveel dingen slecht voor je gezondheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 12:02:10 ]
pi_108935130
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Wordt het dat niet onnodig ingewikkeld? Er zijn namelijk zoveel dingen slecht voor je gezondheid.
De uitvoerbaarheid is eenvoudig omdat voor iedere consumptiemoment er een rekening wordt gedeclareerd bij de verzekeraar. De verzekeraar kan precies zien van hoeveel zorg je gebruikt hebt, en kan daar de premie op aanpassen als daar wettelijke ruimte voor komt. Ik vind het een stukje solidariteit van de zorgconsument naar de mensen zoals ik toe, die nooit hun zorgverzekering gebruik maken. Ik betaal ieder jaar 800 Euro zonder enig gebruik te maken van gezondheidszorg, en de tandarts betaal ik zelf.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:08:01 #65
208890 June.
Seriously?
pi_108935162
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Alsof iedere roker longkanker krijgt.
Nee, maar als je vanaf je 15e rustig doorpaft tot je 60ste dan kun je er wel vanuit gaan dat je COPD en/of hart- en vaatziekten ontwikkeld. En als je pech hebt ook long, slokdarm of blaaskanker.

Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. En het is een proces wat jarenlang duurt, dat kun je mijns inziens ook niet echt 'straffen'. De accijnzen zijn al hoog genoeg.

Alleen de comazuipers laten betalen vind ik wel een goed idee. Het staat zwart op wit dat ze zich, doelbewust, hebben lamgezopen. Voor een ongezonde leefstijl bijvoorbeeld zit je in een veel grijzer gebied, je kunt daar niet zo makkelijk oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen bij iedere patiënt.
Shine bright like a diamond.
pi_108935346
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:08 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, maar als je vanaf je 15e rustig doorpaft tot je 60ste dan kun je er wel vanuit gaan dat je COPD en/of hart- en vaatziekten ontwikkeld. En als je pech hebt ook long, slokdarm of blaaskanker.

Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. En het is een proces wat jarenlang duurt, dat kun je mijns inziens ook niet echt 'straffen'. De accijnzen zijn al hoog genoeg.

Alleen de comazuipers laten betalen vind ik wel een goed idee. Het staat zwart op wit dat ze zich, doelbewust, hebben lamgezopen. Voor een ongezonde leefstijl bijvoorbeeld zit je in een veel grijzer gebied, je kunt daar niet zo makkelijk oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen bij iedere patiënt.
Dus als jij op een zaterdag nacht langs de weg allemaal jonge kinderen ziet liggen die in coma liggen in de vrieskou, dan ga je ze uitlachen dat ze niet de kosten kunnen betalen van een ziekenhuis opname?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:16:34 #67
208890 June.
Seriously?
pi_108935400
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus als jij op een zaterdag nacht langs de weg allemaal jonge kinderen ziet liggen die in coma liggen in de vrieskou, dan ga je ze uitlachen dat ze niet de kosten kunnen betalen van een ziekenhuis opname?
Natuurlijk eerst zorg, daarna terugbetalen oid. Er bestaat ook nog zoiets als ouders hè. En ik heb niet gezegd hoeveel ze dan moeten betalen, maar dat ze in elk geval iets moeten betalen lijkt me wel een goed plan.
pi_108935460
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:16 schreef June. het volgende:

[..]

Natuurlijk eerst zorg, daarna terugbetalen oid. Er bestaat ook nog zoiets als ouders hè. En ik heb niet gezegd hoeveel ze dan moeten betalen, maar lijkt me wel een goed plan.
AH ok, dus wetende dat een opnamen duizenden euros kost nemen je vrienden/ouders je naar het ziekenhuis om daarna volledig financieel uitgekleed te worden... Wat denk je zelf?

Daarnaast kunnen ouders niet 24/7 bij hun kinderen zijn als ze 12+ zijn om te achterhalen wat ze doen. Je kan ze nog zo'n goede opvoeding geven, maar als je kinderen met "verkeerde" vrienden omgaan, dan is de sociale druk hoog om dit ook te doen. Dus ouders schuldgeven is te goedkoop.
Ik wqeet dat er een link is tussen opvoeding en coma zuipen, maar dat wil niet zeggen dat kinderen niet gaan comazuipen bij een strike/strenge/goede opvoeding. De kans is alleen kleiner, maar niet uitgesloten.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:40:09 #69
208890 June.
Seriously?
pi_108935971
Dat is wel heel erg doemdenken, ik heb nergens gezegd dat ze duizenden euro's moeten betalen. Zoveel kost het inderdaad misschien wel, maar dan lijkt me juist een 'bijdrage cq boete' meer op zijn plaats. En hoeveel dat dan is kan nog wel nader worden bepaald.

En nee, ze kunnen ook niet 24/7 bij hun kind zijn, maar ze hebben wel 24/7 verantwoordelijkheid voor hun kind. Ik geef de ouders ook niet de schuld, maar het is nu eenmaal zo dat als je kinderen hebt je soms moet opdraaien voor de acties van je kinderen. Het is echt niet normaal als je als 13-jarige in een alcoholcoma in het ziekenhuis ligt.
pi_108936409
Bolkesteijn, wat is nog het idee van een verzekering als er differentiatie plaatsvindt? Er is al een eigen risico (en daar ben ik het niet mee eens, althans niet de verplichting daartoe).

Als het om roken gaat:
Het tv-programma de rekenkammer (bepaald geen subjectieve bron) heeft uitgerekend dat rokers, alle kosten meegeteld (incl. opruimen van peukenafval bijv. zo ver ging dat), netto betalers zijn
Rokers dan ook nog zelf laten betalen voor kwalen die ze krijgen als gevolg van roken zou natuurlijk niets anders dan pesterij zijn. Met kostendekking heeft het in elk geval niets van doen.

Betreffende het (coma)zuipen: Laten we ons eerst eens afvragen waarom dit fenomeen jaarlijks toeneemt.
Ik ben ook niet erg onschuldig geweest als puber met alcohol, maar mezelf in een coma drinken? Dat is nooit voorgekomen, terwijl ik nogmaals bij mijn weten niet bij de lieverdjes hoorde.
Zelf laten betalen kan best een incentive zijn maar dan vooral richting ouders die eens een goed gesprek moeten aangaan met hun kinderen (of het gewoon aftrekken van hun zakgeld zodat ze het niet meer kunnen kopen).
Iemand van 15 past niet bepaald in het homo-economicus plaatje. Pubers willen feesten, jongens/meisjes versieren en de nieuwste gadgets. Daar helpt zo'n maatregel niet goed tegen.

Wat wel helpen kan:
Betere actieplannen in en om scholen. Wil je niet dat jongeren roken? Sluit dan het schoolplein af in de pauzes en verbiedt roken in en om scholen. Ik ging (zoals de meesten) voor het eerst roken zo rond de brugklas. Ik heb in mijn schooltijd denk ik duizenden sigaretten gerookt op schoolpleinen. Verbieden zou maken dat het onmogelijk is om tot je 16e een kettingroker te worden die geen 3 uurtjes zonder kan. Mensen met een irrationele verslaving nog meer geld laten afdragen (en dan n.b. als het al te laat is en ze ernstig ziek zijn) getuigt van weinig inzicht in de psychologie van een verslaving.

Het 'comazuipen' komt niet door bacardi breezer maar wel door de eenvoudige verkrijgbaarheid en bovenal door de tolerante opstelling die ingegeven is door ideologieën die in de jaren 60-80 schering en inslag waren. Laat kinderen zelf kiezen, laten we verboden verbieden, of nog mooier: verbieden werkt averechts. Zo bezien is het niet vreemd dat ouders die met zulke ideeën zijn opgegroeid hun kind niet makkelijk van de drank af kunnen houden.
Er zijn nog veel meer factoren natuurlijk (als ouder kun je het zeker niet in je eentje), zoals de grotere hoeveelheid geld en vrije tijd die kinderen hebben, de invloed van media (luister just dance van lady gaga om iets te noemen) en het feit dat alcohol onder alle lagen van de bevolking in toenemende mate geconsumeerd wordt. Dat heeft IMO vooral te maken met technologische ontwikkelingen. Welvaart, maar ook anonymisering zijn gevolgen daarvan en alcoholisme een uiterste gevolg.

Ik heb dat aan mijzelf gemerkt: niets werkt beter als je minder alcohol wilt drinken, dan een druk leven hebben. Geef die pubers dus maar gewoon wat extra lesuren ;).
pi_108941856
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De uitvoerbaarheid is eenvoudig omdat voor iedere consumptiemoment er een rekening wordt gedeclareerd bij de verzekeraar. De verzekeraar kan precies zien van hoeveel zorg je gebruikt hebt, en kan daar de premie op aanpassen als daar wettelijke ruimte voor komt. Ik vind het een stukje solidariteit van de zorgconsument naar de mensen zoals ik toe, die nooit hun zorgverzekering gebruik maken. Ik betaal ieder jaar 800 Euro zonder enig gebruik te maken van gezondheidszorg, en de tandarts betaal ik zelf.
Oke, wat is het nut dan nog van een verzekering. Je kan immers ook geen brandend huis verzekeren. Mensen sluiten een verzekering af omdat de kans bestaat daar ooit eens gebruik van te maken. Dat de een minder gebruik maakt van deze voorziening dan de ander werkt natuurlijk door in de prijs, dat lijkt me de hele bedoeling van een verzekering anders kan je het net zo goed afschaffen.
Ik voel helemaal niets voor dit soort maatregelen, voor je het weet zit je in een soort Amerikaans model.
pi_108942070
quote:
Comazuipers (en rokers?) zelf zorgkosten laten betalen?
Eens, onder de voorwaarde dat hier een hardheidsclausule aan gekoppeld wordt.

Dat je eens wat doms kan doen tijdens het opgroeien kan iedereen begrijpen. Maar je leert niet van de ene op de andere dag zoveel te zuipen, hierbij de kanttekening makende dat de hoeveelheid alcohol waardoor je naar het ziekenhuis moet worden afgevoerd (binnen eenzelfde tijdsduur natuurlijk) ook afhangt van hoeveel ervaring je hebt met het drinken van alcohol (heeft te maken met de stimulatie van de productie van bepaalde enzymen), het al dan niet voldoende hebben gegeten enzovoorts.
Er moeten stevige consequenties zijn, enerzijds omdat het onrechtvaardig is dat de maatschappij hier zoveel voor betaalt terwijl de zorgkosten (en bureaucratiekosten :( ) jaarlijks stijgen, anderzijds omdat er een afschrikwekkende werking vanuit gaat naar de jongeren en de ouders. Ja, ook die ouders hebben dat nodig aangezien maar al te veel ouders het prima vinden dat hun kind met alcohol experimenteert en omdat zij te weinig moeite doen om zichzelf goed te informeren. Zo zijn er bijvoorbeeld nog steeds ouders die denken dat het goed is om het kind op jonge leeftijd te leren drinken van kleine hoeveelheden alcohol terwijl inmiddels al lang is aangetoond dat dit een stadslegende is.

[ Bericht 74% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-03-2012 16:39:08 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108942277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:40 schreef June. het volgende:
Dat is wel heel erg doemdenken, ik heb nergens gezegd dat ze duizenden euro's moeten betalen. Zoveel kost het inderdaad misschien wel, maar dan lijkt me juist een 'bijdrage cq boete' meer op zijn plaats. En hoeveel dat dan is kan nog wel nader worden bepaald.

Ah ok, dus een boete en niet het betalen van de zorgkosten hiervoor? Daar kan ik me wel in vinden.
quote:
En nee, ze kunnen ook niet 24/7 bij hun kind zijn, maar ze hebben wel 24/7 verantwoordelijkheid voor hun kind. Ik geef de ouders ook niet de schuld, maar het is nu eenmaal zo dat als je kinderen hebt je soms moet opdraaien voor de acties van je kinderen. Het is echt niet normaal als je als 13-jarige in een alcoholcoma in het ziekenhuis ligt.
Uiteraard hebben ouders de verwantwoordelijkheid en draaien die op voor de kosten. Maar als je kind zoiets doet, wil nog niet zeggen dat de opvoeding per definitie altijd slecht is of dat je je kind niet in de gaten houdt.
pi_108942327
Tem, als jij zelf je huis in de fik steekt dan betaalt de brandverzekering niet. Het nut van de verzekering? Als door een ongeluk of door een fout van een ander jouw huis in de fik vliegt. Als jij veel alcohol drinkt dan doe jij iets vergelijkbaars met spelen met vuur in je huis. Tja, als het dan misgaat dan is het logisch dat de verzekering niet wil betalen.

Ik ben voorstander van 1 publieke verzekering maar ook dan ben ik er voorstander van dat comazuipers zelf zoveel mogelijk opdraaien voor de kosten die zij veroorzaken.
Het is natuurlijk wel wrang dat de anticonceptiepil en overbetaald water worden vergoed terwijl je medische zaken zelf moet betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-03-2012 16:48:47 ]
#NoDAPL
pi_108942358
quote:
Uiteraard hebben ouders de verwantwoordelijkheid en draaien die op voor de kosten. Maar als je kind zoiets doet, wil nog niet zeggen dat de opvoeding per definitie altijd slecht is of dat je je kind niet in de gaten houdt.
Daar durf ik geen uitspraak over te doen.

Hoeveel ouders zullen hun kind er op wijzen dat hun hersentjes ernstige schade oploopt wanneer ze voor hun 2xste jaar regelmatig alcohol drinken?
Licht ze gewoon realistisch voor over de gevaren van alcohol drinken op jonge leeftijd en leg ze uit wat er allemaal kan misgaan en wanneer dat risico groot wordt. Een realistische voorlichting houdt in dat je niet overdrijft: je gaat je kind dus niet wijsmaken dat hij in het ziekenhuis belandt of dat hij achterlijk wordt wanneer hij 2 of 3 standaardglazen alcoholische drank drinkt op een avond maar je wijst er op dat dat wel degelijk een risico is wanneer hij 2 keer per week 10 standaardglazen alcoholische drank drinkt.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')