abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108911057
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:29 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Deze patiënten maken dit waarschijnlijk zelf al goed, door korter te leven en daardoor niet te snaaien uit pensioenpotten en andere welvaartsuitkeringen
Daar heb ik zelfs al een bron voor gepost.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:30:11 #27
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108911064
Eigenlijk is het schokkender hoe over rokers wordt gepraat dan die paar patiënten die daadwerkelijk langslepend ziek zijn kosten. Maar goed, ga vooral door met rokers in een hoek drukken als je je daar door prettiger door voelt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:31:02 #28
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:28 schreef TonyVermicelli het volgende:

[..]

En mensen die rood vlees eten?
Meer dan 2 glazen alcohol drinken?
Pizza's, chips, koekjes, patat eten?

Wat voor maatschappij wil jij heen jongen?
Dat je overal een pasje voor moet hebben en dat de overheid wel even bepaald hoe je moet leven?
En als je dat niet doet je meer moet betalen? (een boete als het ware)

Ik dacht dat wel al teveel in een gecontroleerde samenleving leven, op het moment dat je een voet buiten je (veel te kleine dure) huisje zet gelden er al tientallen regels. Zelfs op je eigen erf mag al veel niet meer.
Het halve land bestaat uit zombies die de hele dag achter de PC zitten en zo depresseief zijn dat ze medicijnen slikken (1 op 10 al) om zich een beetje normaal te voelen.

En jij wil NOG meer controle en regels?
Ik wil liever een afschaffing van de verplichte zorgverzekering. Ik maak werkelijk nooit ergens gebruik van en mag overal voor betalen. Ik betaal elke maand ruim 130 euro aan de zorgverzekering en als ik dan een keer wat heb dan mag ik het nog zelf betalen.
Domo Arigato!
pi_108911123
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:29 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Even van astmafonds.nl gehaald. Gaat over COPD en niet puur over rokers maar geeft wel een redelijk beeld van de kosten :)
Van hoeveel naar de 1,1 miljard?
Haal dat verschil van 2,6 miljard af, en je hebt wat rokers opbrengen. :')
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:32:55 #30
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:27 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Sporters komen veel sneller in aanmerking voor vervanging van de knieen, heupen en natuurlijk het hart. Beetje onredelijk om te verwachten dat een gewone burger hier aan mee betaald. En dan natuurlijk ook niet het extreme veelvuldige werkverzuim (werkgever moet dit kunnen verhalen op werknemer, eventueel door inbeslagname inboedel/roerend en onroerendgoed) door de vele gescheurde knie en enkelbanden en liesbreuken.
Reken je dan ook de de kosten voor de werkgever door voor al die rook pauzes?
Domo Arigato!
pi_108911169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:32 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik verwijs u graag door naar de link in de OP ^O^
http://derekenkamer.kro.n(...)veringen/04-03-2011/
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_108911191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:31 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik wil liever een afschaffing van de verplichte zorgverzekering.
en dan wil je graag ook liggen creperen als je in een verkeersongeluk terecht komt en niet even het geldt kan opbrengen voor een dure behandeling?
pi_108911205
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:31 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik wil liever een afschaffing van de verplichte zorgverzekering. Ik maak werkelijk nooit ergens gebruik van en mag overal voor betalen. Ik betaal elke maand ruim 130 euro aan de zorgverzekering en als ik dan een keer wat heb dan mag ik het nog zelf betalen.
Dat lijkt me onverstandig.
Zorgverzekeringen zullen dan minder verzekeringen hebben en dus minder winst maken waardoor de zorgverzekeringen NOG duurder worden. Sowieso zonder zorgverzekering ben je zwaar de lul als je wat krijgt.(ongeluk, hersenbloeding, etc.)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:40:18 #34
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108911342
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:32 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Dat is al berekend, en daarnaast heeft iedereen recht op zijn pauze's. Als een werkgever zijn personeel toestaat elk kwartier een kwartier bij de koffietafel te ouwehoeren of 1x per 30minuten een peuk te roken zijn zelfs de rokers nog steeds productiever.
Plus dat rokers tijdens het roken doorpraten over het werk, iets wat je van de nietrokers zelden kan zeggen.
En ja, uitzonderingen zijn er overal. Net als de uitzondering van de roker die daadwerkelijk een ziekte oploopt veroorzaakt door het roken. Nog geen 1%, en toch worden alle rokers over dezelfde kam geschoren.
pi_108911353
rokers moeten ook zelf gaan betalen lees dus ook alle amateur sporters die niet biij een club zijn aan gesloten want bij een club is men verzekert nemen we aan
pi_108911422
Ik krijg ineens een krankzinnig idee.
Misschien moeten we eens uitzoeken WAAROM de zorgkosten ineens sinds een paar jaar zo hoog zijn geworden.
Zal de privatisering er iets mee te maken hebben misschien?
Dat artsen en ziekenhuizen en managers nu ineens veel meer geld willen?
Of zorgverzekeringen meer winst willen?

Zoek dat uit. Los het op. Dat soort shit hebben we een regering voor.

Helaas is onze regering compleet incompetent en dan gaan wij verdomme manieren vinden om onszelf of de mede mens nog meer te naaien. De omgekeerde wereld jongens.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:43:32 #37
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911423
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:34 schreef Asphias het volgende:

[..]

en dan wil je graag ook liggen creperen als je in een verkeersongeluk terecht komt en niet even het geldt kan opbrengen voor een dure behandeling?
Yup :) want als ik het geld wat ik zou uitsparen zelf op spaar dan kan ik prima die dingen zelf betalen. Daarnaast zouden veel behandelingen stukken goedkoper worden omdat je dan echte marktwerking krijgt :)
Domo Arigato!
pi_108911425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:40 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is al berekend, en daarnaast heeft iedereen recht op zijn pauze's. Als een werkgever zijn personeel toestaat elk kwartier een kwartier bij de koffietafel te ouwehoeren of 1x per 30minuten een peuk te roken zijn zelfs de rokers nog steeds productiever.
Plus dat rokers tijdens het roken doorpraten over het werk, iets wat je van de nietrokers zelden kan zeggen.
En ja, uitzonderingen zijn er overal. Net als de uitzondering van de roker die daadwerkelijk een ziekte oploopt veroorzaakt door het roken. Nog geen 1%, en toch worden alle rokers over dezelfde kam geschoren.
Bron? :D
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:44:52 #39
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:40 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hier op de zaak werken wij gewoon door, we hebben geen eetpauzes en geef koffie pauzes (de neem je achter je computer). Mijn rokende collega's lopen wel gewoon naar buiten, bereken nu nog eens de kosten in het voordeel van de rokers...
Domo Arigato!
pi_108911484
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:44 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Hier op de zaak werken wij gewoon door, we hebben geen eetpauzes en geef koffie pauzes (de neem je achter je computer). Mijn rokende collega's lopen wel gewoon naar buiten, bereken nu nog eens de kosten in het voordeel van de rokers...
Ik verwijs u wederom naar deze video: http://derekenkamer.kro.n(...)veringen/04-03-2011/
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:48:30 #41
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911568
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:45 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik verwijs u wederom naar deze video: http://derekenkamer.kro.n(...)veringen/04-03-2011/
En ik naar de vragen er onder :)

quote:
Ik vond het een interessante uitzending. Een aantal zaken waren op z'n minst onduidelijk:
Hoe zit het met de gezondheidszorgkosten van het passief roken (meeroken)?
http://www.gezondheidsraa(...)e-door-passief-roken
Wat zijn de kosten van arbeidsongeschiktheidsuitkeringen ten gevolge van roken?
Volgens het RIVM kan 3,3% van de nieuwe gevallen van arbeidsongeschiktheid worden toegeschreven aan roken.
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270254001.pdf
Wat zijn de gevolgen voor de economie van het sneller verouderen en het vervroegd overlijden van rokers?
Mensen leveren in hun productieve periode het meest op, dus zorgt een kortere productieve periode voor minder opbrengsten.
Domo Arigato!
pi_108911599
Antirook nazi's, altijd leuk. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:50:12 #43
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108911623
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:49 schreef Monolith het volgende:
Antirook nazi's, altijd leuk. :')
Ik word een beetje moe van die mensen, zelfs van die lui die in de stad gaan naroepen als ze achter je lopen en een wolkje rook langs ze vliegt of op een terrasje. Altijd maar dat gezeik op rokers, zoek een leven.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:50:47 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108911645
Dom plan om meerdere redenen

Vooral dat het een juridisch mijnenveld is. Maar ook omdat het gezeik over comazuipers het comazuipen alleen maar in de hand werkt.
pi_108911657
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van die mensen, zelfs van die lui die in de stad gaan naroepen als ze achter je lopen en een wolkje rook langs ze vliegt of op een terrasje. Altijd maar dat gezeik op rokers, zoek een leven.
Ik ben erg blij dat ik niet meer rook, maar die obsessieve drang om maar te doen of roken zo ongeveer erger is dan genocide deel ik toch niet echt.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:51:32 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108911666
quote:

[..]

Ondanks ik niet rook ben ik het met je eens over dat drammerige gedoe.
pi_108911680
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:48 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

En ik naar de vragen er onder :)

[..]

1. Heb je de video überhaupt gekeken?
2. Mensen gaan gemiddeld eerder dood door roken, maar zijn ze nog wel zo productief één à twee jaar voor het pensioen?
3. http://henrysturman.com/dutch/artikelen/passiefroken.html
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:53:12 #48
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108911715
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben erg blij dat ik niet meer rook, maar die obsessieve drang om maar te doen of roken zo ongeveer erger is dan genocide deel ik toch niet echt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ondanks ik niet rook ben ik het met je eens over dat drammerige gedoe.
Precies, het is nogal zwaar ergerlijk, het is zelfs zo erg dat je al een sigaar zit te roken, dat mensen dan een tafeltje uitzoeken om te gaan zitten (die dan naast jou is) en daarna gaan lopen kankeren dat je aan 't roken bent. Man, ga dan ergens anders zitten als je er niet tegen kan.

En dan gaan de uitbaters je "vriendelijk verzoeken" niet te roken. :{
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:55:10 #49
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108911777
quote:

[..]

Ik zal de volgende keer als je op het terras zit uit gebreid gaan zitten ruften, dat je lekker kan mee genieten van mijn darmgassen. Maar dan mag je ook niet scheef kijken, ik in jouw stank, jij in die van mij :)

Ik vind dat iedereen moet doen wat hij of zij wil maar zodra er een ander las van heeft trek ik de grens. Als ik niet rokend op een terrasje zit en zonder veel herrie mijn drankje drink, waarom zou ik het dan zonder meer accepteren dat ik wel last van jou heb?
Domo Arigato!
pi_108911781
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:51 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

1. Heb je de video überhaupt gekeken?
2. Mensen gaan gemiddeld eerder dood door roken, maar zijn ze nog wel zo productief één à twee jaar voor het pensioen?
3. http://henrysturman.com/dutch/artikelen/passiefroken.html
3 is dan weer dusdanig stupide dat ik die achterwege zou laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')