abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:24:41 #101
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112651539
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:12 schreef Individual het volgende:
Haha, ik zit dan op een ander Brits eiland, maar ik zou 12 jaar geleden voor slechts een maand gaan. :P
Ierland IS geen Brits eiland :P Mochten ze willen!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:32:00 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112651704
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ierland IS geen Brits eiland :P Mochten ze willen!!!!
:D

..maar ja aardrijkskunde vindt ook dat de UK deel van Europa is. :P

Het is nog geen 100 jaar oud als huidig land en na de bailout zouden we Dublin moeten hernoemen in Londondublin! :P
(net als ik "Back Home in Derry" zit te luisteren. :P)
reset
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:42:19 #103
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112657715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:32 schreef Individual het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
..maar ja aardrijkskunde vindt ook dat de UK deel van Europa is. :P

British Isles en Islands...Hmm, dat wist ik niet

Zo, nog even en dan ga ik een "Orange March" naar het centrum maken w/
The best firms advertise the least...
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:02:17 #104
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112658389
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:42 schreef edcetera het volgende:

[..]

British Isles en Islands...Hmm, dat wist ik niet

Zo, nog even en dan ga ik een "Orange March" naar het centrum maken w/
Het is dezelfde kleur oranje evenals in de vlag van Ierland. ;) w/
reset
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:46:32 #105
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112662058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Kom kom, mag ik misschien een beetje patriotisch zijn??

quote:
Het is nog geen 100 jaar oud als huidig land
Dus? Wat is je punt? Als was het pas 1 jaar een zelfstandige republiek, dan nog hoort Ierland niet bij de Britse eilanden.

Uiteraard is aardrijkskundig gezien Ierland een onderdeel van de Britse eilanden, maar als je in het centrum van Dublin op een sinaasappelkistje gaat staan en beweert dat Ierland een Brits eiland is dan wordt je dat toch niet in dank afgenomen, en ik zou dat ook niet wagen, tenzij ik heel hard kon lopen.

Dus ook ik benader het bij voorkeur geschiedkundig in plaats van aardrijkskundig. Ierland is GEEN Brits eiland.

quote:
en na de bailout zouden we Dublin moeten hernoemen in Londondublin! :P
Want? Waarom niet Amsterdublin, of Parisdublin? Ik zie het verband de UK en de bailout niet meteen?
quote:
(net als ik "Back Home in Derry" zit te luisteren. :P)
Noem het dan Stroke City! :P Een echte Ier zal het nooit of te nimmer Londonderry noemen. Maar dat weet je zelf ook wel :)
  zondag 10 juni 2012 @ 00:54:10 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112682068
Take a chill pill Lizzie, I was only joking! :D
reset
pi_112683260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:45 schreef LintuxCx het volgende:
Ik had geen idee hoe lang het zou worden maar het is uiteindelijk ook net wat meer dan vijf jaar geworden ja. :) Zit je werkgever ook buiten Dublin dan?
ik zie mezelf er wel studeren iig :) over 1,5 jaar ofzoiets..
Ik zit buiten Dublin tijdens die tijd ja (Dundalk) en wellicht daarna kans op een baan in Dublin, hoewel het leven daar natuurlijk een stuk duurder is dus dan moet ik ook wat meer verdienen.
pi_112689167
Ha, weer een pennenverkoper erbij! Welkom!
  zondag 10 juni 2012 @ 12:47:41 #109
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112689251
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:54 schreef Individual het volgende:
Take a chill pill Lizzie, I was only joking! :D
I am chill :D

Niles-Crane, Dundalk, wel een aardige omgeving. Hoop dat je een auto ter beschikking hebt, zat te zien in de omgeving.
pi_112689505
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:43 schreef Tennessee het volgende:
Ha, weer een pennenverkoper erbij! Welkom!
Zijn er mensen in dit topic die dat momenteel doen? :D
pi_112689529
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

I am chill :D

Niles-Crane, Dundalk, wel een aardige omgeving. Hoop dat je een auto ter beschikking hebt, zat te zien in de omgeving.
Ziet er niet naar uit, ik las dat wegenbelasting heel duur is voor buitenlanders. En om nou voor 3 maanden een auto te kopen :P Ik ga wel kijken voor een goedkoop fietsje.
pi_112689597
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:57 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik weet idd wel waar je werkt nu :P Is volgens mij een van de weinige bedrijven in Dundalk met Nederlanders.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:58 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Ziet er niet naar uit, ik las dat wegenbelasting heel duur is voor buitenlanders. En om nou voor 3 maanden een auto te kopen :P Ik ga wel kijken voor een goedkoop fietsje.
www.arguscarhire.ie via hen huur ik altijd mn auto's. Is véél goedkoper dan er eentje hebben. In elk geval in het centrum van Dublin (bij mij in de omgeving betaal ik 150 in de maand voor parkeren), een kleine auto kost tussen de 20 en 30 euro voor een weekend. Meestal krijg ik een upgrade als ik de auto ophaal dus dat is ook altijd lekker. Als je een grote auto wil kan dat voor 50-70 euro al geregeld zijn (Ford Mondeo formaat). Echt top ^O^
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 10 juni 2012 @ 13:02:44 #113
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112689655
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:58 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Ziet er niet naar uit, ik las dat wegenbelasting heel duur is voor buitenlanders.
:? O ja?? Geen idee, ik heb gewoon een Iers kenteken natuurlijk. Je hoeft het eerste half jaar geen wegenbelasting te betalen met een buitenlandse auto, trouwens.
quote:
En om nou voor 3 maanden een auto te kopen :P
O, dat deed ik meteen. Je bent in Ierland gehandicapt als je geen auto hebt.

quote:
Ik ga wel kijken voor een goedkoop fietsje.
Ach, je hebt zelfmoordneigingen?
pi_112689767
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:02 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

:? O ja?? Geen idee, ik heb gewoon een Iers kenteken natuurlijk. Je hoeft het eerste half jaar geen wegenbelasting te betalen met een buitenlandse auto, trouwens.

[..]

Onzin, in Dublin is een auto een last geen must en Dundalk - Dublin heeft prima bus verbindingen, als je een auto alleen in het weekend gebruikt is het véél goedkoper om een auto te huren.
quote:
[..]

Ach, je hebt zelfmoordneigingen?
Nogmaals onzin, ik fiets al maanden elke dag, door de drukste en 'gevaarlijkste' straten van Dublin. Misschien dat jij niet kan fietsen, maar als je uit een gemiddelde stad in NL komt, kan je hier prima fietsen.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:10:23 #115
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112689878
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:06 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Onzin, in Dublin is een auto een last geen must en Dundalk - Dublin heeft prima bus verbindingen, als je een auto alleen in het weekend gebruikt is het véél goedkoper om een auto te huren.

In Dublin ja. Ik heb het over Ierland. Groot verschilletje. Als ik in Dundalk woonde kocht ik wel degelijk een auto om de omgeving te kunnen exploren, zelfs al was het maar voor 3 maanden. Dundalk is saai, en Dublin is geen Ierland.

quote:
Nogmaals onzin, ik fiets al maanden elke dag, door de drukste en 'gevaarlijkste' straten van Dublin. Misschien dat jij niet kan fietsen, maar als je uit een gemiddelde stad in NL komt, kan je hier prima fietsen.
In Dublin ja. Maar hij woont in Dundalk, dat is platteland. Met enkelbaans 100km per uur wegen, en landweggetjes waar men rustig 80 -100 scheurt. Fietsers zijn daar levensgevaarlijk.

Jij doet dat steeds, maar je kunt echt Dublin niet vergelijken met Ierland hoor. Sorry.
pi_112689950
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

In Dublin ja. Ik heb het over Ierland. Groot verschilletje. Als ik in Dundalk woonde kocht ik wel degelijk een auto om de omgeving te kunnen exploren, zelfs al was het maar voor 3 maanden. Dundalk is saai, en Dublin is geen Ierland.

[..]

In Dublin ja. Maar hij woont in Dundalk, dat is platteland. Met enkelbaans 100km per uur wegen, en landweggetjes waar men rustig 80 -100 scheurt. Fietsers zijn daar levensgevaarlijk.

Jij doet dat steeds, maar je kunt echt Dublin niet vergelijken met Ierland hoor. Sorry.
Huren is goedkoper dan kopen, zeker voor 3 maanden als je de auto alleen in het weekend gebruikt. En ik ga er vanuit dat hij die fiets wil voor woon-werk verkeer. Ik vergelijk Ierland niet met Dublin, het is jammer dat jij denkt dat je het alwetende orakel over Ierland bent, is een beetje sneu.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:16:31 #117
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112690036
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:13 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Huren is goedkoper dan kopen, zeker voor 3 maanden als je de auto alleen in het weekend gebruikt.
Ik zeg alleen maar wat IK zou doen. In ieder geval ben je zonder auto buiten DUBLIN behoorlijk beperkt in de mogelijkheden om verder te komen dan de straat waar je woont en je werk,

quote:
En ik ga er vanuit dat hij die fiets wil voor woon-werk verkeer.
Ok. Dat kan, ik ging ervan uit dat ie in 3 maanden tijd ook zoveel mogelijk van het land wil zien. Want anders hoef je echt niet in Ierland te komen werken als je alleen maar tussen je huis en je werk heen en weer pendelt en verder niets wilt zien. Dan kun je net zo goed in Nederland in een callcenter blijven werken.

quote:
Ik vergelijk Ierland niet met Dublin,
Je doet niet anders!

quote:
het is jammer dat jij denkt dat je het alwetende orakel over Ierland bent, is een beetje sneu.
Typisch, want dat is exact mijn mening over jou.

[ Bericht 4% gewijzigd door ElizabethR op 10-06-2012 13:21:35 ]
pi_112690193
Vrienden, vrienden, het is zondag, we hebben van Denemarker verloren, wees een beetje lief voor elkaar!
  zondag 10 juni 2012 @ 13:24:12 #119
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112690283
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:21 schreef Tennessee het volgende:
we hebben van Denemarker verloren,
/care

Deze al gezien? :D

pi_112690422
/care...

ik wil zoiets zien;

pi_112690495
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:57 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar ze waren flink agressief aan het recruteren hoorde ik, dus het zal vast niet lang meer duren...
  zondag 10 juni 2012 @ 13:31:43 #122
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112690522
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:02 schreef ElizabethR het volgende:

In Dublin ben je gehandicapt met een auto. Naar het centrum ga ik nooit met de auto, je betaald je suf aan parkeerkosten. Verder is je auto verzekeren voor het eerste jaar een prijzige aangelegenheid (150 euro/maand :( ) tenzij je kunt aantonen, dat je in een ander Europees land verzekerd bent geweest.
pi_112690586
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:31 schreef edcetera het volgende:

[..]

In Dublin ben je gehandicapt met een auto. Naar het centrum ga ik nooit met de auto, je betaald je suf aan parkeerkosten. Verder is je auto verzekeren voor het eerste jaar een prijzige aangelegenheid (150 euro/maand :( ) tenzij je kunt aantonen, dat je in een ander Europees land verzekerd bent geweest.
Hangt er vanaf, mijn Saab 95 kost 50 euro per maand aan verzekering (met 0 jaar no claim bonus)... Ik geloof dat ze vooral naar leeftijd kijken, hoe jonger je bent, hoe verschrikkelijk veel duurder het is. En als je zoals ik helemaal aan de rand van Dublin woont is een auto toch wel erg prettig hoor
  zondag 10 juni 2012 @ 13:36:02 #124
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112690650
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:33 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Hangt er vanaf, mijn Saab 95 kost 50 euro per maand aan verzekering... Ik geloof dat ze vooral naar leeftijd kijken, hoe jonger je bent, hoe verschrikkelijk veel duurder het is.
Dat betaal ik nu ook voor een vergelijkbare auto (Saab 93) maar het eerste jaar betaalde ik gewoon belachelijk veel.
pi_112690670
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:36 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dat betaal ik nu ook voor een vergelijkbare auto (Saab 93) maar het eerste jaar betaalde ik gewoon belachelijk veel.
DIt is mijn eerste jaar...
  zondag 10 juni 2012 @ 13:39:03 #126
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112690739
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:36 schreef Tennessee het volgende:

[..]

DIt is mijn eerste jaar...
Waar ben jij dan verzekerd? Ik kon me in het eerste jaar bijna nergens laten verzekeren (geen punten opgebouwd en geen Ierse staatsburger)

En nog iets: autos boven 1.6 liter kon je vaak niet verzekeren als "beginner"
pi_112690775
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:39 schreef edcetera het volgende:

[..]

Waar ben jij dan verzekerd? Ik kon me in het eerste jaar bijna nergens laten verzekeren (geen punten opgebouwd en geen Ierse staatsburger)
ik precies hetzelfde, kon maar 1 quote krijgen, bij 123.ie En die kost welgeteld 50,51 euro per maand... en ik heb 2 liter
  zondag 10 juni 2012 @ 13:42:16 #128
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112690812
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:40 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ik precies hetzelfde, kon maar 1 quote krijgen, bij 123.ie En die kost welgeteld 50,51 euro per maand
Haha, daar zit ik nu ook. Zat het eerste jaar bij Quinn, die waren toen de enige, die me accepteerden, maar een rip uit je portemonnee
pi_112690840
leuk, en ook een Saab! U is een verstandig mens!
  zondag 10 juni 2012 @ 13:44:04 #130
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112690845
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:31 schreef edcetera het volgende:

[..]

In Dublin ben je gehandicapt met een auto.
Klopt. Dat zei ik al eerder.

Ik betaal overigens voor mijn utoverzekering ongeveer 250 euro per jaar. Stationwagen, Ford. 2 liter motor. En dat betaal ik al sinds ik hier woon. Ik had inderdaad al no claim in nederland van 75%. Hier wordt dat vrolijk teruggebracht naar max 50% :( En dan groei je niet meer in je no claim. Bovendien tellen ze hier maar 6 jaar door. Dus mijn no claim staat al 7 jaar op 6 jaar 50%
pi_112690874
Ja, maar JIJ woont in de jungle

En dat je in Dublin gehandicapt bent met een auto, misschien als je in de buurt van het centrum woont... Zker niet als je zoals ik in een buitenwijk zit...
  zondag 10 juni 2012 @ 13:46:08 #132
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112690900
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:45 schreef Tennessee het volgende:
Ik moet inderdaad wat lianen wegkappen uit mijn achtertuin ja, de vijver is zowat overgroeid :D
  zondag 10 juni 2012 @ 13:47:55 #133
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112690946
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:43 schreef Tennessee het volgende:
leuk, en ook een Saab! U is een verstandig mens!
Heb hem ook toevallig van een ex-collega kunnen overkopen. Maar prima bak en automaat, wat wel relaxed is in Dublin ;)
pi_112692294
Ach eerste jaar betaalde ik 250 euro per maand voor de verzekering van mijn BMW en dat was nog alleen 3rd party, fire en theft.

Mijn vriendin die in ierland rijbewijs gehaald heeft kost het geen reet om een auto te verzekeren. Ze hebben gewoon hekel aan mensen met buitelands rijbewijs die hier hun auto willen verzekeren :P
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 10 juni 2012 @ 14:37:06 #135
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112692451
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:45 schreef Tennessee het volgende:

En dat je in Dublin gehandicapt bent met een auto, misschien als je in de buurt van het centrum woont... Zker niet als je zoals ik in een buitenwijk zit...
Ik woon 20 min lopen van het centrum af. Daar gebruik ik de auto niet voor, maar als je ergens buite het centrum moet zijn of ontsnappen uit Dublin, dan is een auto wel erg handig.

Deze blijft herkenbaar:

pi_112692866
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:37 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik woon 20 min lopen van het centrum af. Daar gebruik ik de auto niet voor, maar als je ergens buite het centrum moet zijn of ontsnappen uit Dublin, dan is een auto wel erg handig.

Deze blijft herkenbaar:

Herkenbaar :D hoewel er 1 fietspad is dat werkt, op 1 punt na, waar er 10m geen fietspad is, zonder dat je een kant op kan en dus over de stoep verder moet :')

En de Luas werkt ook wel eigenlijk, rijdt iig redelijk regelmatig. Behalve de rode lijn voor een paar maanden door een huisbrand :')

Ik gebruik een auto alleen in het weekend. Ben ook nog een vaak het land uit en ik ga niet elk weekend de stad uit, zeg 2 weekenden per maand max. Daarvoor zou ik met wat geluk 100 euro verzekering hebben en 150 aan parkeren. Dat is 250 in de maand voor een auto die ik 6 dagen gebruik. Dus ik kan 40 euro per dag besteden aan een huur auto en nog goedkoper uit zijn. Een eigen auto betaal je zelf en als ik de stad uit ga, doe ik dat meestal met vrienden, dus delen we de kosten.

Waardoor ik geen klein autotje hoef te rijden maar gewoon een lekkere luxe wagen kan huren en comfortabel weg kan.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:29:56 #137
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112696579
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik gebruik een auto alleen in het weekend.
Grappig filmpje inderdaad.

Ik ben met je eens dat voor jouw persoonlijke situatie een auto in bezit hebben onnodig is, en dat je met het huren van een auto in de weekenden dat je hem nodig hebt vlot vooruit kunt. Maar jij zult het toch ook met me eens zijn dat als je niet in het centrum van Dublin woont, behoorlijk geisoleerd kunt raken als je geen auto constant ter beschikking hebt? Ik woon echt midden op het platteland, en kom gewoon nergens als ik niet kan rijden.

Er komt welgeteld 2x per dag een bus langs hier. Een in de ochtend richting Galway en 1 in de avond, vanuit Galway. Beiden echter op tijdstippen die totaal niet aansluiten bij mijn werk. Bovendien moet ik dan eerst nog 4 km lopen naar de bushalte, en dan kost me dat geintje 5,50 euro per ritje.

Ben erg blij met mijn autootje, en mijn man met de zijne. Mijn zoon heeft er ook een, wij zijn dus grote milieuvervuilers met zijn drietjes, maar ja, geen keus. Public transport in Ierland is een lachertje.
pi_112696963
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Grappig filmpje inderdaad.

Ik ben met je eens dat voor jouw persoonlijke situatie een auto in bezit hebben onnodig is, en dat je met het huren van een auto in de weekenden dat je hem nodig hebt vlot vooruit kunt. Maar jij zult het toch ook met me eens zijn dat als je niet in het centrum van Dublin woont, behoorlijk geisoleerd kunt raken als je geen auto constant ter beschikking hebt? Ik woon echt midden op het platteland, en kom gewoon nergens als ik niet kan rijden.

Er komt welgeteld 2x per dag een bus langs hier. Een in de ochtend richting Galway en 1 in de avond, vanuit Galway. Beiden echter op tijdstippen die totaal niet aansluiten bij mijn werk. Bovendien moet ik dan eerst nog 4 km lopen naar de bushalte, en dan kost me dat geintje 5,50 euro per ritje.

Ben erg blij met mijn autootje, en mijn man met de zijne. Mijn zoon heeft er ook een, wij zijn dus grote milieuvervuilers met zijn drietjes, maar ja, geen keus. Public transport in Ierland is een lachertje.
Ben het met je eens hoor, ik zou een auto hebben als het iets goedkoper was, in NL had ik er altijd twee (een dagelijkse en een hobby). Maar ik ga er vanuit dat NC em ook niet dagelijks nodig heeft, zijn situatie zal meer lijken op die van mij dan die van jou vermoed ik ;) Daarom mijn advies.

Als mijn apartement een parkeerplaats had gehad, zou ik wel een auto hebben denk ik.

Overigens hoorde ik van een paar Ierse vrienden dat de verzekering van je auto héél erg bepaald wordt door waar je woont. Ik, in het uitgaans gebied, zou daarom 3-5x zoveel moeten betalen dan iemand die in het zuiden van Dublin woont. Zélfs als ik een eigen afgesloten parkeerplaats zou hebben.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:25:05 #139
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112698787
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Herkenbaar :D hoewel er 1 fietspad is dat werkt, op 1 punt na, waar er 10m geen fietspad is, zonder dat je een kant op kan en dus over de stoep verder moet :')

En de Luas werkt ook wel eigenlijk, rijdt iig redelijk regelmatig. Behalve de rode lijn voor een paar maanden door een huisbrand :')

Ik gebruik een auto alleen in het weekend. Ben ook nog een vaak het land uit en ik ga niet elk weekend de stad uit, zeg 2 weekenden per maand max. Daarvoor zou ik met wat geluk 100 euro verzekering hebben en 150 aan parkeren. Dat is 250 in de maand voor een auto die ik 6 dagen gebruik. Dus ik kan 40 euro per dag besteden aan een huur auto en nog goedkoper uit zijn. Een eigen auto betaal je zelf en als ik de stad uit ga, doe ik dat meestal met vrienden, dus delen we de kosten.

Waardoor ik geen klein autotje hoef te rijden maar gewoon een lekkere luxe wagen kan huren en comfortabel weg kan.
Ik betaal de verzekering ga voor mijn NCT , road tax :? Nooit betaald, nooit van gehoord. Laat die Ieren dat zelf regelen.... :)
pi_112698885
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:25 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik betaal de verzekering ga voor mijn NCT , road tax :? Nooit betaald, nooit van gehoord. Laat die Ieren dat zelf regelen.... :)
NCT is de apk toch?

Road tax is een van de schijven op je voorruit volgens mij, zou ik even naar kijken als ik jouw was. Je schijnt dat per jaar te betalen en afhankelijk te zijn van de uitstoot van je auto? Dat is iig de reden die de taxi chauffeur geven als je vraagt waarom er bijna alleen maar klein gemotoriseerde auto's zijn in Ierland.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:36:37 #141
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112699221
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

NCT is de apk toch?

Road tax is een van de schijven op je voorruit volgens mij, zou ik even naar kijken als ik jouw was. Je schijnt dat per jaar te betalen en afhankelijk te zijn van de uitstoot van je auto? Dat is iig de reden die de taxi chauffeur geven als je vraagt waarom er bijna alleen maar klein gemotoriseerde auto's zijn in Ierland.
Huh?? Road tax is gewoon de motorrijtuigenbelasting. Verplicht. De boetes als je die niet hebt zijn pittig.

SUV's en die enorme landrovers die overal rijden zijn toch niet te beschouwen als klein gemotoriseerd? Bij ons in de buurt zijn we de enigen die geen jeep/landrover/4-wheeldrive hebben!!

NCT is apk inderdaad. Ook weer 50 euries, en bij een herkeuring 28. Dure hobby, autorijden in Ierland :)
  zondag 10 juni 2012 @ 17:37:24 #142
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112699256
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

NCT is de apk toch?

Ik heb 3 "stickers" op mijn auto: De verzekering, de NCT en mijn parkeervergunning. De tax heb ik never nooit betaald en nooit een rekening van gekregen. Laat ze dat lekker zelf uitzoeken.

De Garda zijn enkel op zoek naar criminelen en bij een fuik show je je rijbewijs :P
  zondag 10 juni 2012 @ 17:39:18 #143
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112699342
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:37 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik heb 3 "stickers" op mijn auto: De verzekering, de NCT en mijn parkeervergunning. De tax heb ik never nooit betaald en nooit een rekening van gekregen. Laat ze dat lekker zelf uitzoeken.

De Garda zijn enkel op zoek naar criminelen en bij een fuik show je je rijbewijs :P
Maar jouw auto staat toch op jouw naam geregistreerd? Nu, dan hebben ze een reminder gestuurd naar het adres waarop jij je hebt laten registeren. Als je geen adreswijziging gaat doorgeven als je verhuist, dan krijg je die dus niet meer. Maar er wordt wel precies bijgehouden vanaf wanneer jij geen road tax meer hebt betaald hoor. En als ze je een keer pakken, dan ben je goed nat. 60 euro fixed boete van de gardia, en je kunt alsnog alles betalen wat ze nog van je tegoed hebben + boete voor te laat betalen. Bovendien, als je zonder tax disc rijdt dat is ook je insurance invalid. Mocht je een ongeluk maken, dan kun je ook nog zelf betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ElizabethR op 10-06-2012 17:46:50 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 17:54:51 #144
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112700006
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar jouw auto staat toch op jouw naam geregistreerd? Nu, dan hebben ze een reminder gestuurd naar het adres waarop jij je hebt laten registeren. Als je geen adreswijziging gaat doorgeven als je verhuist, dan krijg je die dus niet meer. Maar er wordt wel precies bijgehouden vanaf wanneer jij geen road tax meer hebt betaald hoor. En als ze je een keer pakken, dan ben je goed nat.
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar jouw auto staat toch op jouw naam geregistreerd? Nu, dan hebben ze een reminder gestuurd naar het adres waarop jij je hebt laten registeren. Als je geen adreswijziging gaat doorgeven als je verhuist, dan krijg je die dus niet meer. Maar er wordt wel precies bijgehouden vanaf wanneer jij geen road tax meer hebt betaald hoor. En als ze je een keer pakken, dan ben je goed nat.
Als ze me echt pakken, ben ik mijn auto kwijt (in het ergste geval). Maar ff serieus, administratie in Ierland is zo'n grote puinhoop. Mijn vorige bedrijf ging failliet, dus heb ik 5 maanden op sociale voorzieningen geleeft en toen ik een nieuwe job had, kon ik nog steeds "jobseekers allowance"-geld krijgen (ala 250 per week). Gewon een uitkering dus terwijl ik een nieuwe baan had :Z . Ik heb er geen gebruik meer van gemaakt, maar de brieven met "aanbiedingen" als werkloze kwamen maar binnen. De shit is echt nergens gegegistreerd :o
pi_112700673
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Huh?? Road tax is gewoon de motorrijtuigenbelasting. Verplicht. De boetes als je die niet hebt zijn pittig.

SUV's en die enorme landrovers die overal rijden zijn toch niet te beschouwen als klein gemotoriseerd? Bij ons in de buurt zijn we de enigen die geen jeep/landrover/4-wheeldrive hebben!!

NCT is apk inderdaad. Ook weer 50 euries, en bij een herkeuring 28. Dure hobby, autorijden in Ierland :)
Ik ben gewend grote motoren in mijn auto's te hebben, maar die auto's vind je hier bijna niet. De meeste auto's die ik te koop heb gezien hebben de kleinste motoren waarmee ze verkocht zijn, soms in een formaat dat in NL niet eens verkocht is. Terwijl de grotere motoriseringen hier dan weer niet geleverd worden.

Dat scheen dus te komen door de belasting die erop geheven wordt.
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:54 schreef edcetera het volgende:

[..]

[..]

Als ze me echt pakken, ben ik mijn auto kwijt (in het ergste geval). Maar ff serieus, administratie in Ierland is zo'n grote puinhoop. Mijn vorige bedrijf ging failliet, dus heb ik 5 maanden op sociale voorzieningen geleeft en toen ik een nieuwe job had, kon ik nog steeds "jobseekers allowance"-geld krijgen (ala 250 per week). Gewon een uitkering dus terwijl ik een nieuwe baan had :Z . Ik heb er geen gebruik meer van gemaakt, maar de brieven met "aanbiedingen" als werkloze kwamen maar binnen. De shit is echt nergens gegegistreerd :o
Dat klinkt wel heel herkenbaar inderdaad :')

En ik help je hopen met de WB-hoop niet dat ze je ooit echt pakken.
pi_112794505
Lange discussie door één opmerking :P
Ben de toelatingstest goed doorgekomen en wss vrijdag een telefonische sollicitatie. Laat maar komen :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:17:30 #147
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112910335
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:59 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Eten en drinken is wel aanzienlijk duurder, een tv licentie betaald niemand, ik sowieso niet, maar heb dan ook geen tv. Zorgverzekering is goedkoper in Ierland, maar wordt meestal betaald door de werkgever.
Die TV-license is net zoiets als die wegenbelasting: De meeste Ieren betalen dat dus WEL maar het wordt niet echt gecontroleerd en als je gesnapt wordt, dan zit er een boete aan vast (is het prima, dat we daar verder niet meer over discussieren ;) )
Officieel moet je zelfs een licentie betalen als je DVB-T kaart hebt of zelfs internet (via de RTE player kun je de Ierse kanalen krijgen). Dit was ook de reden, dat de Ierse zenders op satelliet zijn gegooid op een vage goedkope satelliet:

http://www.lyngsat.com/Eutelsat-Ka-Sat-9A.html

Zelfs in een afgelegen gebied, moest de Ier hun zenders kunnen ontvangen, ook al is het maar voor de 200 Britse "Freesat" zenders: maar wel je licentie betalen. _O- . Lijkt wel NL

Stroom is behoorlijk duurder als in NL: 21ct /KWh

Wat de prijzen voor levensmiddelen* betreft is dat verschil met Nederland niet meer zo groot als 4-5 jaar geleden: Als ik toen in NL kwam keek ik mijn ogen uit en was de Appie nog stukken goedkoper als de Ierse Lidl. Dat is echt wel veranderd op dit moment!

Als je op een minimum bestaan zit, ben je in Ierland beter af. Verdien je meer en wil je dezelfde levensstandaard als in NL houden, dan ben je in Ierland minder gunstig uit.

Wat ziektenkosten betreft: Het is niet verplicht, maar dan krijg je ook niks hier: Je wilt echt niet in een "public hospital" terechtkomen hier, dat is te vergelijken met een gemiddeld Afrikaans land. Ik betaal LEVEL 2 en dus heb ik recht op een private hospital. 90 euro per maand, als je werkgever (bij een multinational vaak een mogelijkheid:) dat biedt, doe dat dan! Ik werk voor een Iers bedrijf, dus daar is dat niet goed geregeld op dit moment, maar als je voor HP, Dell Google etc een aanbod krijgt, maak er gebruik van!

*Kleine toevoeging: De kwaliteit van vlees is in Ierland stukken beter als in Nederland. En de meeste vleesprodukten zijn nog steeds goedkoper als in NL met sommig uitzondering zoals kipfilet. Een typisch veelgekocht produkt in NL is hier een minder gevraagd produkt, wat gezien wordt als "luxe" en je betaald er simpelweg 10-20 euro de kilo voor (TESCO-prijzen).

[ Bericht 7% gewijzigd door edcetera op 15-06-2012 02:10:21 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:57:04 #148
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_112910838
Yess, FOK is weer terug *O* . Dacht even dat het aan UPC lag (stiekeme ander klacht: Internet in Ierland :( ) maar dat was dut niet zo.

[ Bericht 17% gewijzigd door edcetera op 15-06-2012 01:29:15 ]
pi_112954906
ik heb UPC en ik heb wel erg vaak dat de DNS server ineens zoek is... al lijkt dat met mijn nieuwe modem eigenlijk bedenk ik nu iets minder te gebeuren...

Oh ja, en inderdaad, je kan hier vaak in de aanbieding echt enorme lappen erg lekkere biefstuk kopen voor weinug

en natuurlijk; gesprekken hier gaan in de eerste plaats over het weer, dan over voetbal/rugby/hurling en dan de crisis/bailout... Ik kan me eigenlijk niet herinneren in drie jaar tijd dat het ergens anders over ging.... Oh wacht, het songfestival, das ook erg populair hier

[ Bericht 30% gewijzigd door Tennessee op 15-06-2012 23:59:49 ]
pi_112955206
Bizar, net ff gekeken, kip 20 euro/kilo en biefstuk 10 euro per kilo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')