Waar ben jij dan verzekerd? Ik kon me in het eerste jaar bijna nergens laten verzekeren (geen punten opgebouwd en geen Ierse staatsburger)quote:
ik precies hetzelfde, kon maar 1 quote krijgen, bij 123.ie En die kost welgeteld 50,51 euro per maand... en ik heb 2 literquote:Op zondag 10 juni 2012 13:39 schreef edcetera het volgende:
[..]
Waar ben jij dan verzekerd? Ik kon me in het eerste jaar bijna nergens laten verzekeren (geen punten opgebouwd en geen Ierse staatsburger)
Haha, daar zit ik nu ook. Zat het eerste jaar bij Quinn, die waren toen de enige, die me accepteerden, maar een rip uit je portemonneequote:Op zondag 10 juni 2012 13:40 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik precies hetzelfde, kon maar 1 quote krijgen, bij 123.ie En die kost welgeteld 50,51 euro per maand
Klopt. Dat zei ik al eerder.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:31 schreef edcetera het volgende:
[..]
In Dublin ben je gehandicapt met een auto.
Ik moet inderdaad wat lianen wegkappen uit mijn achtertuin ja, de vijver is zowat overgroeidquote:
Heb hem ook toevallig van een ex-collega kunnen overkopen. Maar prima bak en automaat, wat wel relaxed is in Dublinquote:Op zondag 10 juni 2012 13:43 schreef Tennessee het volgende:
leuk, en ook een Saab! U is een verstandig mens!
Ik woon 20 min lopen van het centrum af. Daar gebruik ik de auto niet voor, maar als je ergens buite het centrum moet zijn of ontsnappen uit Dublin, dan is een auto wel erg handig.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:45 schreef Tennessee het volgende:
Ja, maar JIJ woont in de jungle
En dat je in Dublin gehandicapt bent met een auto, misschien als je in de buurt van het centrum woont... Zker niet als je zoals ik in een buitenwijk zit...
Herkenbaarquote:Op zondag 10 juni 2012 14:37 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik woon 20 min lopen van het centrum af. Daar gebruik ik de auto niet voor, maar als je ergens buite het centrum moet zijn of ontsnappen uit Dublin, dan is een auto wel erg handig.
Deze blijft herkenbaar:
Grappig filmpje inderdaad.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik gebruik een auto alleen in het weekend.
Ben het met je eens hoor, ik zou een auto hebben als het iets goedkoper was, in NL had ik er altijd twee (een dagelijkse en een hobby). Maar ik ga er vanuit dat NC em ook niet dagelijks nodig heeft, zijn situatie zal meer lijken op die van mij dan die van jou vermoed ikquote:Op zondag 10 juni 2012 16:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Grappig filmpje inderdaad.
Ik ben met je eens dat voor jouw persoonlijke situatie een auto in bezit hebben onnodig is, en dat je met het huren van een auto in de weekenden dat je hem nodig hebt vlot vooruit kunt. Maar jij zult het toch ook met me eens zijn dat als je niet in het centrum van Dublin woont, behoorlijk geisoleerd kunt raken als je geen auto constant ter beschikking hebt? Ik woon echt midden op het platteland, en kom gewoon nergens als ik niet kan rijden.
Er komt welgeteld 2x per dag een bus langs hier. Een in de ochtend richting Galway en 1 in de avond, vanuit Galway. Beiden echter op tijdstippen die totaal niet aansluiten bij mijn werk. Bovendien moet ik dan eerst nog 4 km lopen naar de bushalte, en dan kost me dat geintje 5,50 euro per ritje.
Ben erg blij met mijn autootje, en mijn man met de zijne. Mijn zoon heeft er ook een, wij zijn dus grote milieuvervuilers met zijn drietjes, maar ja, geen keus. Public transport in Ierland is een lachertje.
Ik betaal de verzekering ga voor mijn NCT , road taxquote:Op zondag 10 juni 2012 14:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Herkenbaarhoewel er 1 fietspad is dat werkt, op 1 punt na, waar er 10m geen fietspad is, zonder dat je een kant op kan en dus over de stoep verder moet
![]()
En de Luas werkt ook wel eigenlijk, rijdt iig redelijk regelmatig. Behalve de rode lijn voor een paar maanden door een huisbrand![]()
Ik gebruik een auto alleen in het weekend. Ben ook nog een vaak het land uit en ik ga niet elk weekend de stad uit, zeg 2 weekenden per maand max. Daarvoor zou ik met wat geluk 100 euro verzekering hebben en 150 aan parkeren. Dat is 250 in de maand voor een auto die ik 6 dagen gebruik. Dus ik kan 40 euro per dag besteden aan een huur auto en nog goedkoper uit zijn. Een eigen auto betaal je zelf en als ik de stad uit ga, doe ik dat meestal met vrienden, dus delen we de kosten.
Waardoor ik geen klein autotje hoef te rijden maar gewoon een lekkere luxe wagen kan huren en comfortabel weg kan.
NCT is de apk toch?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:25 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik betaal de verzekering ga voor mijn NCT , road taxNooit betaald, nooit van gehoord. Laat die Ieren dat zelf regelen....
Huh?? Road tax is gewoon de motorrijtuigenbelasting. Verplicht. De boetes als je die niet hebt zijn pittig.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
NCT is de apk toch?
Road tax is een van de schijven op je voorruit volgens mij, zou ik even naar kijken als ik jouw was. Je schijnt dat per jaar te betalen en afhankelijk te zijn van de uitstoot van je auto? Dat is iig de reden die de taxi chauffeur geven als je vraagt waarom er bijna alleen maar klein gemotoriseerde auto's zijn in Ierland.
Ik heb 3 "stickers" op mijn auto: De verzekering, de NCT en mijn parkeervergunning. De tax heb ik never nooit betaald en nooit een rekening van gekregen. Laat ze dat lekker zelf uitzoeken.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
NCT is de apk toch?
Road tax is een van de schijven op je voorruit volgens mij, zou ik even naar kijken als ik jouw was. Je schijnt dat per jaar te betalen en afhankelijk te zijn van de uitstoot van je auto? Dat is iig de reden die de taxi chauffeur geven als je vraagt waarom er bijna alleen maar klein gemotoriseerde auto's zijn in Ierland.
Maar jouw auto staat toch op jouw naam geregistreerd? Nu, dan hebben ze een reminder gestuurd naar het adres waarop jij je hebt laten registeren. Als je geen adreswijziging gaat doorgeven als je verhuist, dan krijg je die dus niet meer. Maar er wordt wel precies bijgehouden vanaf wanneer jij geen road tax meer hebt betaald hoor. En als ze je een keer pakken, dan ben je goed nat. 60 euro fixed boete van de gardia, en je kunt alsnog alles betalen wat ze nog van je tegoed hebben + boete voor te laat betalen. Bovendien, als je zonder tax disc rijdt dat is ook je insurance invalid. Mocht je een ongeluk maken, dan kun je ook nog zelf betalen.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:37 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik heb 3 "stickers" op mijn auto: De verzekering, de NCT en mijn parkeervergunning. De tax heb ik never nooit betaald en nooit een rekening van gekregen. Laat ze dat lekker zelf uitzoeken.
De Garda zijn enkel op zoek naar criminelen en bij een fuik show je je rijbewijs
quote:Op zondag 10 juni 2012 17:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar jouw auto staat toch op jouw naam geregistreerd? Nu, dan hebben ze een reminder gestuurd naar het adres waarop jij je hebt laten registeren. Als je geen adreswijziging gaat doorgeven als je verhuist, dan krijg je die dus niet meer. Maar er wordt wel precies bijgehouden vanaf wanneer jij geen road tax meer hebt betaald hoor. En als ze je een keer pakken, dan ben je goed nat.
Als ze me echt pakken, ben ik mijn auto kwijt (in het ergste geval). Maar ff serieus, administratie in Ierland is zo'n grote puinhoop. Mijn vorige bedrijf ging failliet, dus heb ik 5 maanden op sociale voorzieningen geleeft en toen ik een nieuwe job had, kon ik nog steeds "jobseekers allowance"-geld krijgen (ala 250 per week). Gewon een uitkering dus terwijl ik een nieuwe baan hadquote:Op zondag 10 juni 2012 17:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar jouw auto staat toch op jouw naam geregistreerd? Nu, dan hebben ze een reminder gestuurd naar het adres waarop jij je hebt laten registeren. Als je geen adreswijziging gaat doorgeven als je verhuist, dan krijg je die dus niet meer. Maar er wordt wel precies bijgehouden vanaf wanneer jij geen road tax meer hebt betaald hoor. En als ze je een keer pakken, dan ben je goed nat.
Ik ben gewend grote motoren in mijn auto's te hebben, maar die auto's vind je hier bijna niet. De meeste auto's die ik te koop heb gezien hebben de kleinste motoren waarmee ze verkocht zijn, soms in een formaat dat in NL niet eens verkocht is. Terwijl de grotere motoriseringen hier dan weer niet geleverd worden.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Huh?? Road tax is gewoon de motorrijtuigenbelasting. Verplicht. De boetes als je die niet hebt zijn pittig.
SUV's en die enorme landrovers die overal rijden zijn toch niet te beschouwen als klein gemotoriseerd? Bij ons in de buurt zijn we de enigen die geen jeep/landrover/4-wheeldrive hebben!!
NCT is apk inderdaad. Ook weer 50 euries, en bij een herkeuring 28. Dure hobby, autorijden in Ierland
Dat klinkt wel heel herkenbaar inderdaadquote:Op zondag 10 juni 2012 17:54 schreef edcetera het volgende:
[..]
[..]
Als ze me echt pakken, ben ik mijn auto kwijt (in het ergste geval). Maar ff serieus, administratie in Ierland is zo'n grote puinhoop. Mijn vorige bedrijf ging failliet, dus heb ik 5 maanden op sociale voorzieningen geleeft en toen ik een nieuwe job had, kon ik nog steeds "jobseekers allowance"-geld krijgen (ala 250 per week). Gewon een uitkering dus terwijl ik een nieuwe baan had. Ik heb er geen gebruik meer van gemaakt, maar de brieven met "aanbiedingen" als werkloze kwamen maar binnen. De shit is echt nergens gegegistreerd
Die TV-license is net zoiets als die wegenbelasting: De meeste Ieren betalen dat dus WEL maar het wordt niet echt gecontroleerd en als je gesnapt wordt, dan zit er een boete aan vast (is het prima, dat we daar verder niet meer over discussierenquote:Op maandag 4 juni 2012 14:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Eten en drinken is wel aanzienlijk duurder, een tv licentie betaald niemand, ik sowieso niet, maar heb dan ook geen tv. Zorgverzekering is goedkoper in Ierland, maar wordt meestal betaald door de werkgever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |