Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee afstudeerstage. Deeltijd zou een mogelijkheid wezen, maar het liefst ga ik nu werken buiten de ICT om.
Ik heb gemerkt dat het ICT wereld niet echt een wereld is waarin ik mij thuis voel.
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Ik wilde eerst ook de ICT in gaan, maar toch heb ik besloten dat het niet de juiste richting is voor mij.
Dank voor je antwoord!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nou ja in de ICT is het ze graag willen dat je zo goed mogelijk presteert. Zo veel mogelijk certificaten behaald en het liefst geen 9-5 mentaliteit. Daarbij is enige mate van prestatiedwang, waarbij het menselijke ondergeschikt is. Ik kan mij ei daar niet kwijt, Ik wil een simpelere baan zonder teveel dwang, Gewoon werken en gaan en niet 10 keer je kennis moeten aantonen.
Hoop dat je het begrijpt.
Het is wel zo dat je de eerste 3 maanden niet van je opgebouwde rechten zal snoepen. Dat recht is namelijk gebaseerd op het feit dat je de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt hebt. In ieder geval heb ik al eens eerder 2 maanden WW ontvangen en dat ook netjes aangegeven; alsnog had ik recht op 1 maand meer WW dan de vorige keer (omdat ik een jaar extra heb gewerkt), dus ik spreek uit ervaring.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Gebeld met UWV: ook een uitkering over krek 5 uren vreet resterende tijdsbestek waarover ik nog WW-recht heb onverminderd op. Terbeschikkingsuren laat ik per direct zodanig verlagen dat de WW-uitkering wegvalt en 'bewaart' wordt voor tijden wanneer het écht nodig is.
Die was dus vandaag. Alleen vanwege hun onhandige deadlines en policies is er nogal wat tijd overheen gegaan en leek het eind januari al richting een aanbod te gaan. Vandaag was het dan eindelijk zover.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij zou toch al een contractaanbieding krijgen ergens?
Klinkt bekend. Zit in dezelfde situatie, krijg vaak te horen dat ik te hoog opgeleid ben en dus zijn ze bang dat ik me zal gaan vervelen en weer weg zal gaan bij het baantje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik begin echt een beetje wanhopig te worden nu. Afwijzing na afwijzing, terwijl ik gewoon zeker weet dat ik een bedrijf genoeg te bieden heb. Dit begint je zelfvertrouwen op de arbeidsmarkt behoorlijk aan te tasten.
Te weinig ervaring voor dingen die echt in mijn richting liggen, te oud voor simpele bijbaantjes die scholieren ook kunnen doen, overgekwalificeerd voor de wat serieuzere bijbanen.
Uitzendbureaus hebben gewoon geen werk voor me, zelfs niet als ik zeg dat ik alles wel wil doen.
Ik heb nogal de neiging om wanhopig te vragen: "Kunnen jullie me dan echt niet aan werk helpen?" of geïrriteerd te vragen: "Zetten jullie mensen ook aan het werk of schrijven jullie ze alleen in?", maar dat zal me niet bepaald verder helpen denk ik.
Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen. Nou ja, ik ga straks een sollicitatie inleveren bij een broodjeszaak, maar dat gaat natuurlijk ook niks worden, er werken namelijk mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik.
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk,
Ik snap dat echt niet!
slimquote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:23 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad en toen was ik gewoon eerlijk. Ik zei dat ik al een jaar bezig was met zoeken, niks heb gevonden en dat het dan wel HEEEEEEEEEEEEL toevallig zou zijn als ik iets zou vinden in mijn afstudeerrichting als ik net daar was aangenomen.
Dus toen mocht ik een jaar blijven
Ik heb terug gemaild wat precies de reden was.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:40 schreef Devv het volgende:
Dan kan je inderdaad beter gelijk stoppen. Ik heb zelf bij de McDonald's gewerkt, en je hebt daar echt geen competenties voor nodig. Je hoeft alleen maar te weten hoe je hamburgers moet omdraaien.
gewoon je opleiding niet in je CV vermelden. Het schijnt te werken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is echt funest "je bent te hoog opgeleid dus je gaat je hier vast vervelen/snel weer weg" WTF ik solliciteer toch bij jullie hoezo doen jullie dan moeilijk,
Ik snap dat echt niet!
what thequote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:27 schreef FerryNL het volgende:
Damn net afgewezen bij McDonalds.
Waar gaat het heen als je daar al afgewezen wordt.![]()
![]()
Beste Ferry,
Hiermee danken we je hartelijk voor je sollicitatie naar de functie van CREWLID binnen onze organisatie. OP dit moment ontvangen we enorm veel sollicitaties waardoor we een strenge selectie kunnen toepassen. Beschikbaarheid en samenstelling van ons team spelen daarbij een belangrijke rol.
Na enige afweging zijn we tot de conclusie gekomen onze sollicitatieprocedure niet met jou voort te zetten, omdat jij niet geheel past binnen de door ons opgestelde profielen. We willen je bedanken voor je interesse in McDonald's en wensen je succes bij eventuele volgende sollicitaties.
![]()
![]()
Ja en snap je nu dat ik echt gek word ervan. Maarja nu heb ik dinsdag weer een gesprek bij een bedrijf. Dus hopelijk wordt dat nu echt wat zodat ik weer lekker kan gaan werken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:53 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
what the
volgens mij mogen ze je niet
volgende keer zeg je dat je voor een parttime baan zoekt als je gaat solliciterenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:54 schreef FerryNL het volgende:
Reactie terug van McDonald's.
Beste Ferry,
Ik haal uit je sollicitatie dat je op zoek bent naar een fulltime (of in ieder geval redelijk fulltime) functie omdat je werkloos bent. Wij hebben op dit moment daar geen vactures voor en zoeken vooral parttimers die een paar uur per week willen werken.
Misschien vergeten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:59 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb niet eens reactie gehad van de Mac
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:59 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb niet eens reactie gehad van de Mac
soms reageren ze helemaal niet terugquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:02 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Misschien vergeten.
In mijn mail stond dat ze echt enorm veel sollicictaties hebben gehad. Dus het kan dat ze het vergeten zijn.
Heb jij wel aangegeven dat je parttime wilt werken? Anders krijg je denk ik dezelfde mail als mij.
![]()
Dat vind ik helemaal belachlijk, maar jaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:05 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
[..]
soms reageren ze helemaal niet terug
in januari had ik 5 verschillende bedrijven gesolliciteerdquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:09 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal belachlijk, maar ja
Ja daarom. Lijk mij een kleine moeite om even te mailen of te bellen, ook al heb je veel reacties ontvangen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:12 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
in januari had ik 5 verschillende bedrijven gesolliciteerd
4 v/d 5 geen berichten gekregen
1 kreeg ik wel bericht maar werd afgewezen
preciesquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja daarom. Lijk mij een kleine moeite om even te mailen of te bellen, ook al heb je veel reacties ontvangen.
Werk, werk, werk, werk, werk, werk en nog eens werk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
HEY!
Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Een beetje over werk praten terwijl het weekend is!!
Het is de hele week bijna weekend zo. Kijk eens naar de TT.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
HEY!
Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Een beetje over werk praten terwijl het weekend is!!
Ik zit nog met een 0-urencontract. Volgende week 16uurtjes of zoquote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het is de hele week bijna weekend zo. Kijk eens naar de TT.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |