SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
[ Bericht 4% gewijzigd door Mvr.Poes op 06-03-2012 22:45:08 ]
Dat kun jij alleen, of een mod. Daarom sluit ik dus zelf ook nooit topics, zit meestal op de mobiele versie te FOK!ken en dan werkt dat niet handigquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:31 schreef Mvr.Poes het volgende:
Hier haken we weer verder! Zou iemand de foto's uit het vorige deel aan de op kunnen toevoegen? Zit zelf op de ipad en weet niet hoe ik dat moet doen
Ik had niet eens door dat ik de laatste post had... Snap dat t niet handig is. Hoe krijg ik het aangepast?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kun jij alleen, of een mod. Daarom sluit ik dus zelf ook nooit topics, zit meestal op de mobiele versie te FOK!ken en dan werkt dat niet handig
De urls van een paar foto's uit het vorige topic onderaan de OP zetten tussen [img] en [/img]. Of je moet een van de modjes die in dit topic posten lief aankijkenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:35 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik had niet eens door dat ik de laatste post had... Snap dat t niet handig is. Hoe krijg ik het aangepast?
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
Foto's zijn toegevoegd, nu heb ik alleen een modje nodig voor de tt. Meelezend modje, zou je de tt willen veranderen in Waar we hakend de lente in gaan! ??
quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:15 schreef Dottey het volgende:
valt me op dat jij vaak met lichaamsonderdelen aankomt zetten hier...
zoek je er bewust op?
wie wil er nou geen sjaal met hangtieten?quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:25 schreef Angelof9 het volgende:
Neeeeeee!
Ik kijk elke dag wat er nieuw is ge-upload en dit soort gedrochten springen dan in het oog. Ik begrijp het gewoon niet, dat zal het zijn
quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:44 schreef trui het volgende:
[..]
wie wil er nou geen sjaal met hangtieten?
Ohh dat is een goeie! Ik zoek al jaren naar iets om m'n ipod shuffle netjes in te kunnen bewaren. Maar nooit op het idee gekomen om zo'n klein zakje te hakenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:56 schreef Angelof9 het volgende:
Die kleine behuist nu mijn ipod shuffle, past er samen met de koptelefoon precies inVoor die andere vind ik nog wel iets. Je kunt ze elke maat maken die je wilt.
Hier is het patroon.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:34 schreef crejo het volgende:
leuk die narcis en die kleine tasjes helemaal met die ribbels.Hoe heb je dat gedaan?
Leuk idee (en goed uitgewerktquote:
quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:49 schreef BrainTeaser het volgende:
Hier vandaag even een mini-tussendoor-projectje
[ afbeelding ]
Ah, kijk, zoiets zocht ik inderdaad. Ik zal eens gaan bekijken hoe ik dat kan aanpakken, er zijn vast meer mensen die leuke patroontjes van knuffels zien, maar dan geen idee hebben wat ze met de eenmaal gehaakte knuffel moeten doenquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:38 schreef EsseEi het volgende:
oeeh wat een lief schildpadje!en ik zag leuke zakjes
Bloempje: er is zoiets als het Poekie project dan moet het alleen wel naar Belgie...misschien/vast wel ook zoiets in nederland. Of misschien kun je het zelf aanbieden op een kinderafdeling in een ziekenhuis in de buurt.
(ga in november 7 weken op de kinderafdeling stage lopen, zit nu al te denken om te zorgen dat ik dan aan het eind wat dingen heb om daar achter te laten voor die kinders, heb er vorig jaar mei ook al 3 weken stage gelopen, maar ben er neit echt achter gekomen of ze het nou echt nodig hebben of niet, maar wou toen al graag iets doen eigenlijk)
Daar zat ik ook aan te denken. Zou eerst even navragen of het wel kan voordat je eventueel wat gaat opzetten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:54 schreef Bloempje. het volgende:
Ik twijfel alleen wel een beetje of ze daar in ziekenhuizen heel blij mee zijn. Als ik zie dat je in Hoofddorp niet eens een glazen vaas mee mag nemen uit angst voor infecties, dan zullen een hele hoop knuffels waarvan niemand zeker weet waar ze geweest zijn ook niet mogen...
Het AMC zit naast mijn school, ik denk dat ik het kinderziekenhuis daar even een mailtje stuurquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken. Zou eerst even navragen of het wel kan voordat je eventueel wat gaat opzetten.
Wat schattig!quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:49 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb één bolletje van de zeeman (roze) en de rest van het merk "red heart" (maar dat is uit de VS). Volgens mij hebben ze bij de zeeman nog wel een paar van die kleuren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:46 schreef crejo het volgende:
Ik zie regelmatig gehaakte dingen langs komen met kleurverlopend wol. Waar kan je dat halen? Ik vind dat wel grappig, maar kan het niet vinden bij ons in de buurt.
Zelfstrepend sokkengaren! Die vind ik zelf altijd het leukst. Dan krijg je die streepjes.quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:46 schreef crejo het volgende:
Ik zie regelmatig gehaakte dingen langs komen met kleurverlopend wol. Waar kan je dat halen? Ik vind dat wel grappig, maar kan het niet vinden bij ons in de buurt.
wil je die delen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef YogaLove het volgende:
Daar ben ik weer onder een nieuwe kloon!![]()
De giraf is klaar ondertussen en ik ga me wagen aan een blanket!!!
Ik heb een Nederlandse beschrijving gevonden voor de Ripple Blanket van Attic24![]()
En daar ga ik me de komende tijd over buigen, ik lees dat de eerste rijen erg moeilijk zijn, ben benieuwd!!
Ja natuurlijk, dat was ik ook van plan, maar alsnog vergetenquote:
Oh jammer, er is inderdaad altijd nog de originele beschrijving..quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:31 schreef Herfstblad het volgende:
Met het patroon van die link klopte er niets van mijn ripple, dus ik heb Lucy's beschrijving gepakt. Niet dat het toen klopte, maar wel beter
http://mepcarla.blogspot.com/2012/01/minineko.htmlquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wat mooi, waar heb je het patroon vandaan?
Wat een leuke kleurtjes heb je gebruikt!! Gezelligquote:Op donderdag 8 maart 2012 17:18 schreef Herfstblad het volgende:
Volgens mij ook ja
Had diegene die hem bedacht heeft, toch maar het patroon uit moeten schrijven en verkopen!
[ afbeelding ]
Nummer 1.
quote:![]()
zal de giraf ook zo populair zijn geweest als die neit gratis was?[b]Nee, hij is veeel leuker als hij gratis is!
oh wat is hij mooi geworden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:45 schreef Muck het volgende:
De deken is nu precies een meter breed:
[ afbeelding ]
Ooh, wat een werk al! Haak je de blokjes aan elkaar of naai je ze aan elkaar? Knap dat je zolang daarmee door kunt gaan. Ik ben altijd al heel snel uitgekeken als ik telkens hetzelfde moet doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:10 schreef Godagoyas het volgende:
Heb net zitten rekenen : 244 grijze blokjes, 120 gele, 204 blauwe, 108 rode en 324 witte voor mn huisjesdeken... heb al 1 deurtje van 6 blokjes + 22 grijze blokjes![]()
[ afbeelding ]
EN dit weekend kans om elders in het land te gaan Wibra- en Zeeman-shoppen, EN Veritas is ook nice
Ik kijk er stiekem toch naar uit
Die is leuk he?! Dat is dezelfde als degene die ik gehaakt had voor het speenkoord van mijn dochter, alleen had ik 3 kleuren gebruikt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:49 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn wel erg mooi, met die kleurencombinatie. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan/ga je ermee doen? Je zou er een paar kussentjes van kunnen maken, of een tas.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:48 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ooh, wat een werk al! Haak je de blokjes aan elkaar of naai je ze aan elkaar? Knap dat je zolang daarmee door kunt gaan. Ik ben altijd al heel snel uitgekeken als ik telkens hetzelfde moet doen.
Ik was ooit eens begonnen aan een hexagon deken, maar ben op een kwart gestrand. Ik heb al heel veel rondjes af, maar geen zin om alle hexagons aan elkaar te maken (en later de draadjes weg te werken).
[ afbeelding ]
Ik vind ze ook leuk, en ben er gisteravond eens aan begonnen. Maar dat haken in de BLO (Back Loop) vind ik zo 'onnatuurlijk' aanvoelen, of hoe zeg je dat, dat ik er mee gestopt ben. Het voelt steeds alsof ik een fout maak zeg maar. Snap je?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:41 schreef Angelof9 het volgende:
Leuk tussendoor projectje, deze schattige zakjesIk ga er nog een berg maken
[ afbeelding ]
Ik ben nog altijd van plan het af te maken, ik moet me er alleen nog toe gaan zetten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:04 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ze zijn wel erg mooi, met die kleurencombinatie. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan/ga je ermee doen? Je zou er een paar kussentjes van kunnen maken, of een tas.
Nee, ik vind het eigenlijk wel prettig werken en die ribbeltjes zijn zo leuk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik vind ze ook leuk, en ben er gisteravond eens aan begonnen. Maar dat haken in de BLO (Back Loop) vind ik zo 'onnatuurlijk' aanvoelen, of hoe zeg je dat, dat ik er mee gestopt ben. Het voelt steeds alsof ik een fout maak zeg maar. Snap je?
denk net zoals de padma slurfquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef MissN het volgende:
K heb ff n vraagje aan angelof over het meehaken van de benen .. Heb jij de benen eerst dichtgehaakt of gewoon alles in 1 keer dichthaken bij het meehaken aan het lijf?
om de ketting van de vorige toer (vorige reeks blaadjes), waar je ook vaste en halve stokjes enzo omheen hebt gemaakt. Je ziet de aanhechting van die blaadjes.. daar maak je de hv omheen voor het volgende blad. Het is een beetje te zien in je afbeelding. Groene hv om de roze aanhechtingen van de roze kettingen (ligt nu een beetje op de gele circel)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:18 schreef nathalie85 het volgende:
Wie kan me even helpen?
Ik ben bezig met een laagjes bloem van een haakpakketje van de kettingkast.
[ afbeelding ]
Nu staat er bij toer 4: Buig de blaadjes naar binnen en haak 1 h.v. om het staafje tussen de 2 blaadjes bij het rondje in het midden.
Ik heb nog niet eerder zo'n bloemetje gemaakt, maar ik snap niet waar ik precies die h.v. moet haken?
Ik heb ze eerst dichtgehaakt zodat je een mooi randje hebt om mee te haken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:54 schreef MissN het volgende:
K heb ff n vraagje aan angelof over het meehaken van de benen .. Heb jij de benen eerst dichtgehaakt of gewoon alles in 1 keer dichthaken bij het meehaken aan het lijf?
THX nu snap ik 'm!!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:21 schreef Dottey het volgende:
[..]
om de ketting van de vorige toer (vorige reeks blaadjes), waar je ook vaste en halve stokjes enzo omheen hebt gemaakt. Je ziet de aanhechting van die blaadjes.. daar maak je de hv omheen voor het volgende blad. Het is een beetje te zien in je afbeelding. Groene hv om de roze aanhechtingen van de roze kettingen (ligt nu een beetje op de gele circel)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ik zie dat je het antwoord al hebt gekregen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:18 schreef nathalie85 het volgende:
Wie kan me even helpen?
Ik ben bezig met een laagjes bloem van een haakpakketje van de kettingkast.
[ afbeelding ]
Nu staat er bij toer 4: Buig de blaadjes naar binnen en haak 1 h.v. om het staafje tussen de 2 blaadjes bij het rondje in het midden.
Ik heb nog niet eerder zo'n bloemetje gemaakt, maar ik snap niet waar ik precies die h.v. moet haken?
in een kleur met de laatste rand een kleur van de voorkant?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:28 schreef NicoleM het volgende:
Jeetje wat gaan jullie hard! Wat een mooie dingen komen er weer voorbij.
De voorkant van de kussenhoes is klaar. Ik weet nog niet hoe ik de achterkant zal doen. Jullie suggesties?
Ik heb deze in halve stokjes gehaakt.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:29 schreef Dottey het volgende:
waarom![]()
zet het maar in spoilers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... ♥ ik mis je ♥
Natuurlijk. Fluffy is ware klasse, ook al is het 'verkeerd' gespeld.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef Angelof9 het volgende:
Ze hadden bij mijn Zeeman opeens weer een hele voorraad RoyalDaar gingen mijn goede voornemens om geen wol meer te kopen. Overigens hadden ze ook iets dat "fluffy" heet en heel geschikt is voor die schaapjes amis.
Misschien wel hoor, maar is het me gewoon niet opgevallen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:58 schreef LittleQ het volgende:
@Angel, hadden ze bij jouw Zeeman nooit eerder Fluffy gehad?
Hier hetzelfde, ben al tijden op zoek naar blauw en geel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef BrainTeaser het volgende:
Zijn er mensen die de laatste tijd deze kleuren nog wel eens gezien hebben bij de Wibra??
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
De meest rechtse is grijs, trouwens
Want hier hebben ze die dus 1x gehad, maar de laatste 6x dat ik er was niet meer
Thanks! En ook Angelof9.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:17 schreef x__duck het volgende:
[..]
http://mepcarla.blogspot.com/2012/01/minineko.html
Hier heb ik hem vandaan. De grote kat is Amineko, die staat vast op ravelry en anders kom je er via google wel achter denk ik
Angelovquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef Angelof9 het volgende:
Ze hadden bij mijn Zeeman opeens weer een hele voorraad RoyalDaar gingen mijn goede voornemens om geen wol meer te kopen. Overigens hadden ze ook iets dat "fluffy" heet en heel geschikt is voor die schaapjes amis.
Ik heb ze alledrie een week of 3 geleden gekochtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef BrainTeaser het volgende:
Zijn er mensen die de laatste tijd deze kleuren nog wel eens gezien hebben bij de Wibra??
Want hier hebben ze die dus 1x gehad, maar de laatste 6x dat ik er was niet meer
Die grijze heb ik hier uberhaupt nog nooit gezien, en in elke wibra hebben ze weer andere kleuren.. Ik snap het systeem nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:49 schreef trovey het volgende:
Mooie dingen weer gezien, mijn complimenten. Die grijze Saskia is hier zeker niet, ik was deze week ook nog aan het kijken, de andere kan ik me ook niet herinneren dus waarschijnlijk zijn die momenteel ook exit.Zeeman is hier helemaal een drama qua aanvoer
en ze kunnen al helemaal niet zeggen wat en wanneer ze wat krijgen.
Die grijze heb ik een paar maanden geleden gekocht voor een project maar het blijft een drama bij Wibra en Zeeman, hier zitten 4 Zeemannen maar als ik wat wil hebben moet ik alles af (ze proberen wel voor me te bellen maar vaak lukt dat niet) en dan is het hopen dat er nog ergens onderaan een bol van het gezochte ligt, vaak zonder label dan en dat is dan ook weer een probleem bij het scannen want je kunt niet het label gebruiken van een andere kleur.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die grijze heb ik hier uberhaupt nog nooit gezien, en in elke wibra hebben ze weer andere kleuren.. Ik snap het systeem niet
quote:
Ohh wat fijn! Ik ga morgen gelijk even kijken hierquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef Angelof9 het volgende:
De meest rechtse wel, daar haak ik nu ook mee. Ze hebben ook wel geel, maar die is een stuk lichter.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, dat ligt dus niet aan mij... Want als je het vraagt, is het standaard antwoord "Tsja, daar kunnen wij niks over zeggen, wanneer we wat binnenkrijgen"quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die grijze heb ik hier uberhaupt nog nooit gezien, en in elke wibra hebben ze weer andere kleuren.. Ik snap het systeem niet
Zouden ze die zin standaard in een opleidingsboekje hebben staan want hier zeggen ze precies hetzelfdequote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:14 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Hmm, dat ligt dus niet aan mij... Want als je het vraagt, is het standaard antwoord "Tsja, daar kunnen wij niks over zeggen, wanneer we wat binnenkrijgen"
Haha, zou er nog niet eens van staan te kijken!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Zouden ze die zin standaard in een opleidingsboekje hebben staan want hier zeggen ze precies hetzelfde
Tja, dat zou ook nog kunnen ja!quote:
Ik denk dat ik dat wasquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Gisteren nog een dikke zwarte aparte wol gekocht van normaal 9,00 euro per 50 gramnu voor 1,00 per bol voor een doorijgkussen wat ik nog een keer wil maken, was een tijdje terug hier nog iemand die het erover had. maar deze wol is wat dunner dus het "raamwerk"moet wat fijner zijn, gelukkig hebben we You Tube voor het voorbeeld
die grijze welquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef BrainTeaser het volgende:
Ben je dan niet bang dat het gaat uitrafelen?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:35 schreef Angelof9 het volgende:
Ik maak geen knoopjes, want dat vind ik lelijk.
Hmm, lijkt me erg vervelend werken dan. Maar dan nog kunnen ze dat ook gewoon uitleggen aan klanten, i.p.v. dat standaard antwoord..quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:38 schreef Doobsie het volgende:
Dames, uit ervaring weet ik dat die meiden bij de wibra en zeeman ook ECHT niet weten wat en wanneer er voor wol binnen komt.
Het distributiecentrum zorgt voor de aanvoer en die beslissen. Heel krom maar het is zo.
Het is voor de meiden die daar werken dus echt elke keer weer een verrassing OF er wol komt en als het komt wat het is..
Dat is bij mij nog nooit gebeurd, ook niet na het wassen. Als je het draadje een beetje wegfrummelt (door het een paar keer heen en weer te steken tussen je steken door) dan is het stevig genoeg weggewerkt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:35 schreef YogaLove het volgende:
Edit: ik zie dat er daarna ook een leuk randje omheen kan, ala Lucy, dan zie je t natuurlijk ook niet meer.![]()
[..]
Ben je dan niet bang dat het gaat uitrafelen?
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:53 schreef LittleQ het volgende:
Leuke giraffe en deken in wording gezien!
Ik haak soms draadjes mee, maar als dat te zichtbaar is, werk ik ze later weg. Als je ze op en neer door de steken haalt, zie je er niks meer van.
Even voor de goede orde, en om misverstanden te voorkomen: jullie bedoelen het weg"frummelen" cq heen en weer steken met een wolnaald? Of met de haaknaald?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:42 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dat is bij mij nog nooit gebeurd, ook niet na het wassen. Als je het draadje een beetje wegfrummelt (door het een paar keer heen en weer te steken tussen je steken door) dan is het stevig genoeg weggewerkt.
Als je die knoopjes te kort wegknipt, gaan die dus wél ontrafelen.
Met de wolnaald. Als ik het op deze manier doe, dan piepen draadjes weleens los. Ik ga dan meestel met het stokje 'mee', dus draadje een paar keer omhoog en omlaag in de stokjes. Bij vasten eigenlijk precies hetzelfde. Ik doe het dan niet in 1 steek, maar in meerderequote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
[..]
Even voor de goede orde, en om misverstanden te voorkomen: jullie bedoelen het weg"frummelen" cq heen en weer steken met een wolnaald? Of met de haaknaald?
Sorry, niet aan gedacht! Ga het even aanpassenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:45 schreef trui het volgende:
geinig eitje, GF! maar wil je je foto's wel wat verkleinen voortaan, dit kost veel laadtijd en dat is vooral als je via de telefoon hier leest erg vervelend.
de basis-square kun je naar eigen wens zo groot/klein maken als je zelf wilquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:48 schreef melice het volgende:
Ben jullie hulp nodig! Ik ben op zoek naar een Granny Square die vrij groot is, of die ik zo groot kan maken als ik zelf zou willen. En de natuurlijk ook erg leuk is!
Ik wil hem als voorkant voor een tas gaan gebruiken ongeveer 20 bij 20 cm...
Grappig paas-ei!
Ik werk draadjes niet ik niet mee kan haken in de volgende toer weg door ze weg te steken met een naald.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:22 schreef Christa1986 het volgende:
Hallo allemaal
Ik lees al een poosje mee en heb in het verleden wel is wat gevraagd. Allereerst wat komen er weer mooie dingen voorbij ben helemaal weg van de giraffe mijn zoontje ook tevens heb ik een vraagje aan muck ik ben ook bezig met zo'n zelfde deken hoe werk je die draadjes netjes weg
Ik zal eens evenin die opbergbak duiken om de naam te vinden van het spul, het is in ieder geval dunner dan die Rumba, aanzienlijk dunner zelfs maar wel bijna zuiver wol. Je hoort van mij.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:55 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat wasToevallig vandaag druk aan het breien geslagen voor de achterzijde van het kussen. Breien gaat me veel te langzaam maar nu ik op de helft ben, ga ik het wel leuk vinden. Ik hoop het kussen dit weekend te rijgen en in elkaar te zetten!
Wat voor wol heb je gekocht? (de rumba die ik gebruik is trouwens 225g/ongeveer 24 meter, best dik inderdaad!)
Ik woon in midden Limburg, maar daar hebben ze ook markten. Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:56 schreef EsseEi het volgende:
Koningin ik weet niet waarje woont maar op de markt in rotterdam hebben ze een stand met vulspullen (ook voor matras enzo) en dan ehb je dus een zak fiberfill van een kilo (is HEEEELE grote zak) voor 7,50!
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:51 schreef EsseEi het volgende:
nee geen knoopjes maken Yogalove dat is niet mooi en hard! je moet gewoon het draadje afknippen en dan een aantal keer door de steken heen halen. gaat niet rafelen of los.
Thanks, ik kan de knoopjes nog losmaken en de draden er in wegwerken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:42 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dat is bij mij nog nooit gebeurd, ook niet na het wassen. Als je het draadje een beetje wegfrummelt (door het een paar keer heen en weer te steken tussen je steken door) dan is het stevig genoeg weggewerkt.
Als je die knoopjes te kort wegknipt, gaan die dus wél ontrafelen.
Thanks, het is inderdaad gezichtsbedrog denk ik, door die golfjes misschien.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:45 schreef trui het volgende:
yogalove, goed begin van je deken! let je wel op met keren, dat je niet perongeluk meerdert/mindert? het lijkt aan de zijkant wat scheef te lopen nl maar dat kan gezichtsbedrog zijn. ik werk de draadjes ook weg met een stopnaald, zo onzichtbaar mogelijk maar wel minimaal 2x heen en weer zodat de kans op losraken zo klein mogelijk is. vervelend karweitje maar losrakende draadjes zijn nog veel vervelender, dus beter meteen goed doen. hoe breed wordt je dekentje?
Oeh wat tof! Het is zo'n leuk patroon en je gebruikt hele mooie kleurtjes zo bij elkaar.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:01 schreef Peetje_75 het volgende:
Ik heb gisteren een plannetje zitten maken voor m'n deken... bedacht me ineens dat alleen maar horizontale strepen wel saai zou gaan worden... 't wordt nu heel wat meer uitdaging:
[ afbeelding ]
En zo ver ben ik er nu mee:
[ afbeelding ]
Alle foto's van m'n bezigheidstherapie zijn hier te zien
(hoop dat de plaatjes nu niet te groot zijn... heb ze een stuk verkleind...)
Leuk! Ik heb ook overal bloemetjes aanhangenquote:Op zondag 11 maart 2012 13:27 schreef nathalie85 het volgende:
Ik heb mn kleedje klaar alleen is die niet plat!![]()
Komt denk ik door de rand....
Tashanger is ook klaar, was wel ff lastig voor de 1ste keer maar dankzij hulp van hier is
het helemaal goed gekomen. Niet helemaal netjes afgewerkt maar oke, ik wist ff niet hoe.
En hij hangt nu mooi aan mn tas![]()
[ afbeelding ]
Kun je hem niet blokken?quote:Op zondag 11 maart 2012 13:27 schreef nathalie85 het volgende:
Ik heb mn kleedje klaar alleen is die niet plat!![]()
Ziet er ingewikkeld uit!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:01 schreef Peetje_75 het volgende:
Ik heb gisteren een plannetje zitten maken voor m'n deken... bedacht me ineens dat alleen maar horizontale strepen wel saai zou gaan worden... 't wordt nu heel wat meer uitdaging:
Okej ik ga het proberen! Thxquote:Op zondag 11 maart 2012 14:05 schreef Angelof9 het volgende:
Lukt wel denk ik. Het groene randje zal wel een beetje blijven golven, maar dat is niet erg. Gewoon natmaken (of even in een handwasje) en dan platwalsen en vast pinnen. Dus in plaats van dat je het uittrekt, pers je de steekjes als het ware een beetje in elkaar zodat het plat wordt. Als het dan is opgedroogd blijft het netjes plat.
Wat een mooie kleuren heb je gebruikt voor je kleedje.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:01 schreef nathalie85 het volgende:
@ Angelof: Blokken lukt niet denk ik...
[ afbeelding ]
Ik heb nu restjes van 1m en 1,5m dat is dus wel de moeite om te bewaren?
Heb ze om een kaartje gedaan dus ligt niet in de weg. Maar ben bang dat ik
ze niet zo snel pak. Bang dat ik dan in het project te kort heb....
quote:Op zondag 11 maart 2012 14:36 schreef phluphy het volgende:
Ik gooi alleen katoenen restjes weg.![]()
[ afbeelding ]
Ja, restjesdeken van maken.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:01 schreef nathalie85 het volgende:
@ Angelof: Blokken lukt niet denk ik...
[ afbeelding ]
Ik heb nu restjes van 1m en 1,5m dat is dus wel de moeite om te bewaren?
Heb ze om een kaartje gedaan dus ligt niet in de weg. Maar ben bang dat ik
ze niet zo snel pak. Bang dat ik dan in het project te kort heb....
Hmmz okej, is ff kijken danquote:Op zondag 11 maart 2012 14:21 schreef phluphy het volgende:
photobucket app voor iPhone/iPad. Je moet er wel een account voor hebben, maar dat is zo geïnstalleerd, en gratis.
Dat ga ik ook maar eens proberen. De Flickr app krijg ik niet meer aan de gang.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:21 schreef phluphy het volgende:
photobucket app voor iPhone/iPad. Je moet er wel een account voor hebben, maar dat is zo geïnstalleerd, en gratis.
Dank je! Ja, ik moet het ook gewoon proberen, maar het lukt maar niet en dan vind ik het niet leuk meerquote:Op zondag 11 maart 2012 19:31 schreef Godagoyas het volgende:
Nicole,
ik doe op de hoekjes 2 lossen, en vind dat perfecte hoekjes. Gewoon es proberen en kijken wat het mooiste is. 't Is niet omdat in het patroon 'dit' staat, dat je dat ook moet doen, je kan gewoon je eigen gevoel volgen bij een patroon
haha, ze is leuk geworden!quote:Op zondag 11 maart 2012 16:53 schreef Angelof9 het volgende:
Kikkermeisje is af, even met tijdelijke ogen want ik had geen zwarte kralen:
[ afbeelding ]
Als je twee pijpenragers in elkaar draait dan zijn ze steviger, is dat een idee?quote:Op zondag 11 maart 2012 21:11 schreef LittleQ het volgende:
Nathalie, leuke hanger en dekentje! Hoe groot is dat dekentje?
En dat nieuwe dekentje krijgt leuke kleurtjes!
@Angel, leuk kikkermeisje!
Ik heb mijn Flower Pot in een tasje gemikt, vond het heel leuk om 'm te maken, maar ik heb niks waarmee die stengels overeind blijven staan. Ik dacht dat ik het met van die pijpenragertjes wel voor elkaar zou krijgen, maar dan beginnen ze al een beetje te buigen, laat staan als de blaadjes er aan vast zitten. Dus binnenkort maar eens iets anders zoeken.
Verder nog een ei gehaakt. Ik dacht dat het volgens het patroon een te klein ei zou zijn, dus wat aangepast. Nu is mijn ei te groot... Vind het wel leuk om een paar eitjes te maken en die in een eierdoosje te doen![]()
Ik wil eigenlijk wel Sjakie de Stapelslak gaan maken denk ik, ik vind dat echt een leukerdje! Weet alleen niet wat ik er mee moet...
Dat had ik ook geprobeerd, maar nog steeds te zwaar... Kan ik best aan de pijpenragers liggen trouwens, heb die goedkope van de Action liggenquote:Op zondag 11 maart 2012 21:14 schreef x__duck het volgende:
[..]
Als je twee pijpenragers in elkaar draait dan zijn ze steviger, is dat een idee?
Oh ja, dat is slim!quote:Op zondag 11 maart 2012 21:16 schreef trui het volgende:
littleQ, er zijn hier mensen die de flowerpot al eens gemaakt hebben, misschien hebben die een goede tip voor sterk genoeg materiaal. lastig! en sjakie is een leuk kraamcadeautje lijkt me. die komt vast wel een keer van pas.
deze is daar trouwens ook zeer geschikt voor vind ik, wil ik ook nog eens gaan maken...
die heb ik toen voor Ferrari_rood gemaaktquote:Op zondag 11 maart 2012 21:16 schreef trui het volgende:
littleQ, er zijn hier mensen die de flowerpot al eens gemaakt hebben, misschien hebben die een goede tip voor sterk genoeg materiaal. lastig! en sjakie is een leuk kraamcadeautje lijkt me. die komt vast wel een keer van pas.
deze is daar trouwens ook zeer geschikt voor vind ik, wil ik ook nog eens gaan maken...
heb je nog lange tyeraps? als je daar een rondje met ducktape omheen doet zijn ze al een stuk stevigerquote:Op zondag 11 maart 2012 21:11 schreef LittleQ het volgende:
Nathalie, leuke hanger en dekentje! Hoe groot is dat dekentje?
En dat nieuwe dekentje krijgt leuke kleurtjes!
@Angel, leuk kikkermeisje!
Ik heb mijn Flower Pot in een tasje gemikt, vond het heel leuk om 'm te maken, maar ik heb niks waarmee die stengels overeind blijven staan. Ik dacht dat ik het met van die pijpenragertjes wel voor elkaar zou krijgen, maar dan beginnen ze al een beetje te buigen, laat staan als de blaadjes er aan vast zitten. Dus binnenkort maar eens iets anders zoeken.
Verder nog een ei gehaakt. Ik dacht dat het volgens het patroon een te klein ei zou zijn, dus wat aangepast. Nu is mijn ei te groot... Vind het wel leuk om een paar eitjes te maken en die in een eierdoosje te doen![]()
Ik wil eigenlijk wel Sjakie de Stapelslak gaan maken denk ik, ik vind dat echt een leukerdje! Weet alleen niet wat ik er mee moet...
Die is inderdaad leuk zeg!quote:Op zondag 11 maart 2012 21:16 schreef trui het volgende:
Dat is wel een idee inderdaad! Manlief moet toch nog naar de bouwmarkt deze week, dus dan kan hij ze meteen meenemen.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je nog lange tyeraps? als je daar een rondje met ducktape omheen doet zijn ze al een stuk steviger
En weer zit ik grinnikend op de bankquote:Op zondag 11 maart 2012 14:36 schreef phluphy het volgende:
Ik gooi alleen katoenen restjes weg.![]()
[ afbeelding ]
k was nu met de rammelhamer bezig, staat heel droog in dat je aan restjes genoeg hebtquote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Angelof9 het volgende:
Ik bewaar kleine stukjes ook. Het kan net dat kleurtje zijn wat je nodig hebt voor een strikje oid. Of een klein randje ergens aan. Ik heb gewoon een restjesdoos waar ik alles in stop.
hahahah dat is lief van je dat ik tussendoor een giraf mag makenquote:Op maandag 12 maart 2012 09:53 schreef Angelof9 het volgende:
Vind je het nu pas saai worden?? Ik zou het na twee vierkantjes al zat zijn. Het gaat we heel mooi worden denk ik.
En je mag best even tussendoor een giraffe maken hoor!
kan jij niet de oma van mijn toekomstige kleinkinderen worden?quote:Op maandag 12 maart 2012 09:34 schreef Toverheks het volgende:
Even een kleine up-date van me projekt, speelkleed voor kleindochter , er moeten 13 stuks aan elkaar en dan regenboogkleuren, en dan een mooie sierrand erom heen ( brede grijs) Komen nog meer kleuren bij, want waar ik ook loop even gauw in een wolwinkeltje kijken voor een paar bolletjes katoen dus hij wordt groter en langer heb nog allemaal nieuwe kleuren gescoord.
Hecht wel steeds de draadjes af dat wil zeggen rondje popcorn dan draad afknippen wegwerken, dan wit draad afknippen en wegwerken dan de laatste rand ook weer draadjes wegwerken. vind van *achteren* moet je geen draadje of wat dan ook zien zitten) maar vind het nu wel saai worden en wil aan de Giraf van EsseEi beginnen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt! Heb de link gelijk opgeslagenquote:Op zondag 11 maart 2012 19:50 schreef phluphy het volgende:
Ik begrijp je frustratie Nicole, mij kan dat ook ontmoedigen. Maar meestal maar tijdelijk, want ik ga altijd op zoek naar de oplossing.
Ik heb hier veel aan gehad: alle mogelijke steken en patronen in een duidelijke voorbeeldvideo:
http://www.garnstudio.com(...)bnails=&categoryid=2
De granny's staan er ook bij. Zo kun je altijd checken of je het goed doet, of een alternatieve manier zien.
Kwartiertje ongeveer.......................quote:Op maandag 12 maart 2012 12:18 schreef melice het volgende:
Die deken wordt echt gaaf! Hoe lang doe je nou over 1 zo'n vierkantje?
phildar is iets dunner maar niet veel als de nova van de wibra, de phildar katioen verwerk ik in mijn deken zie boven. en met Phildar blijf ik niet steeds steken in het garen zelf zoals bij de nova. maar phildar haakt wel lekker weg. Bravo ken ik nietquote:Op maandag 12 maart 2012 12:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iemand ervaring met dit garen? Hoe veel dunner is het als wibra? Lijkt het op bravo?
Ik wil namelijk een heel rijtje amineko's voor mezelf maken.
ik sjow hem nog 1 keer hier, wibrawol en echt ben je eenmaal bezig dan blijf je gaan, ik zeg gewoon doen, en je kan altijd iets anders er tussen door haken. 2 persoons begon met restjes en steeds maar bollen erbij kopen merk je het ook niet zo in je geldzakjequote:Op maandag 12 maart 2012 13:03 schreef melice het volgende:
@toverheks, goh wat kun jij toveren of heksen zeg. Kwartiertje maar?! Ik wil graag een mooi sprei voor op bed,maar omdat het zo'n megagroot project is doe ik het steeds maar niet. Het ene vierkantje haakt ook sneller als de ander natuurlijk. Maar 15 min is echt snel! ik ben ook een langzame haker hoor
ga ik je aan houdenquote:Op maandag 12 maart 2012 12:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Kwartiertje ongeveer.......................
en DOTje tegen die tijd roep je maar hoor
ikzelf vind impact fijner dan de wibra. voelt ook veel zachter aan langs je vingers met hakenquote:Op maandag 12 maart 2012 12:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iemand ervaring met dit garen? Hoe veel dunner is het als wibra? Lijkt het op bravo?
Haken met een 3 moet wel te doen zijn, anders worden ze echt miniquote:Op maandag 12 maart 2012 13:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
ikzelf vind impact fijner dan de wibra. voelt ook veel zachter aan langs je vingers met haken
wibra vind ik niet prettig haken met een 3 maar impact gaat daar nog goed mee.
bravo ken ik niet
nee wibra is echt dikker en is ook makkelijker kapot te trekkenquote:Op maandag 12 maart 2012 13:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Haken met een 3 moet wel te doen zijn, anders worden ze echt mini
Maar ik heb het aantal meters vergeleken en dat is ongeveer hetzelfde, dus dan kun je er wel van uitgaan dat het ongeveer even dik is toch?
Kijk, hij zit!
[ afbeelding ]
Nee ik had het over impact met bravo vergeleken.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee wibra is echt dikker en is ook makkelijker kapot te trekken
aah sorry, dat las ik verkeerd danquote:Op maandag 12 maart 2012 14:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Nee ik had het over impact met bravo vergeleken.
Wibra is inderdaad dikker.
Wibra Saskia en SMC Bravo vind ik wel goed te combineren qua dikte.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Nee ik had het over impact met bravo vergeleken.
Wibra is inderdaad dikker.
oh wat leuk deze slinger, vooral die *knoopjes) deze van de draak perfekt.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:46 schreef Tan het volgende:
Wouw, wat een prachtige deken, maar hoe doe je dat met steeds kleur wisselen? Is toch ontzettend veel werk om tijdens een toer te wisselen?
Hier mijn laatste project, net op tijd af voor de jarige (woensdag wordt hij TIEN!)
De slinger: onderin zitten knoopjes in een fantasy-thema (o.a. een tovenaar, draak, zandloper en toverboek)
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Een sterretje van dichtbij:
[ afbeelding ]
Dankje. De letters heb ik gewoon vergroot en uitgeprint, uitgeknipt op vilt en dan met de festonsteek erop genaaid. Maar dat viel best tegen, was daar langer mee bezig dan gedacht. Moet ook nog heel erg nadenken wat ik voor Junah ga doen, want zij is volgende maand al jarigquote:Op maandag 12 maart 2012 17:57 schreef phluphy het volgende:
Tan wat haak je netjes! Heb je de letters er met de hand op genaaid? Ziet er ook al zo professioneel uit!
Ik heb het gevoel dat ik hele domme dingen ga zeggen nuquote:Op maandag 12 maart 2012 12:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Valt mee hoorquote:Op maandag 12 maart 2012 18:13 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat ik hele domme dingen ga zeggen nu
Nova van de Wibra is 110m/50 gram 1.69 en dat dunnere gare 1.79, dit is 134m/50 gram een euro. Vergelijk ik nu appels met peren, of scheelt het echt zoveel?
Advies voor haaknaald: 3,5-4,5. Maar haak hem zelf altijd met een iets dunnere naald, maar dat kan ook aan mijn haaknaalden liggenquote:Op maandag 12 maart 2012 18:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Valt mee hoor
Ik weet niet of het aan dikte exact zoveel scheelt als aan gram, is het hetzelfde soort garen? Want dan zou die tweede +/- 18% dunner zijn.
Oeh, bijna overheen gelezen! Morgen toch ff checken dan, wie weet is dat hier ook!quote:Op maandag 12 maart 2012 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Zei ik een paar dagen geleden nog dat ik dat geel, blauw en grijs ook al ontzettend lang niet meer bij de wibra heb gezien.... En vandaag liggen ze er!Niet heel veel, dus ik heb de voorraad gelijk maar meegenomen
(4 bollen van allemaal), maar toch
Ja, ik baalde er ook best wel van. Het ruime assortiment aan kleurtjes in combinatie met de prijs vond ik ook wel ideaal!quote:Op maandag 12 maart 2012 19:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
Wat jammer dat het dan stiekem nog zo dun is!
Ze hebben juist zulke leuke kleurtjes.
quote:Op maandag 12 maart 2012 19:22 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Oeh, bijna overheen gelezen! Morgen toch ff checken dan, wie weet is dat hier ook!
Oeh, naast je supermarkt, da's gevaarlijk!quote:Op maandag 12 maart 2012 19:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Ik loop nu elke week een keer of 2 binnen, zit toch naast m'n supermarkt, omdat er soms ineens weer nieuwe kleuren liggen.
Ja hou maar op, ik verstop een deel van m'n wol zodat m'n vriend het niet zietquote:Op maandag 12 maart 2012 19:36 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Oeh, naast je supermarkt, da's gevaarlijk!Maar wel handig inderdaad!
En de Up ziet er mooi uit!quote:Tijd voor een UPdate:
[ afbeelding ]
59 squares gedaan, nog 149 te gaan!
(De rode had ik in november al af, maar bleef de groene maar uitstellen, dus nu 'moet' ik die van mezelf eerst afmaken voor ik aan iets nieuws begin!)
Ik ook, en dan biecht ik het op als hij weer een onderdeel voor de motor heeft besteld.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:39 schreef kwiwi het volgende:
Ja hou maar op, ik verstop een deel van m'n wol zodat m'n vriend het niet ziet![]()
ja dat klopt. mijn deken had zwart erinquote:Op maandag 12 maart 2012 22:15 schreef Toverheks het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eigenlijk moet ik hier niet meer komen gluren het babydekentje van EsseEi ppffftt leuk, mijn handen jeuken gewoon om niet weer een deken hier na te maken moet echt eens een beestje gaan leren haken (giraf van EsseEi) en zie steeds zakjes voorbij komen, leuk maar ik heb er niks aan al wil ik ze ook haken..............en dan over dat zwart haken, ik begin er niet aan ben al kippigmaar vind het zo leuk staan, dacht de deken van Dotje maanden terug had ook zwart erin en vond dat zo mooi staan, en nog steeds staat de poef van Trui op me doeheteenkeer lijst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |