abonnement Unibet Coolblue
pi_110585717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, stel dat een vlucht bij een normale aankomsttijd ruimschoots voor het vertrek van de laatste trein aankomt op Schiphol maar door vertraging nu na de laatste trein aankomt kan je dan ergens aanspraak op maken?
Er is een regeling voor de vertraging van de vlucht zelf als die 3 uur of langer bedraagt. Je krijgt dan een vergoeding van minimaal 250 euro. Hier is een topic over: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!

Die vergoeding is een standaardbedrag waar je het mee moet doen. Of je net je trein mist of dat je helemaal geen extra schade hebt, maakt dus niet uit. Voor 250 euro kun je echter wel een hotel in de buurt van Schiphol betalen of een taxi naar je huis afhankelijk van waar je woont.
pi_110585728
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:02 schreef bunnahabhain het volgende:
Maar in principe moeten ze alles doen om je redelijk thuis te laten komen.
Je bedoelt tot aan je woning of hotel? Op basis van welke regelgeving is de luchtvaartmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?
pi_110593043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 07:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Er is een regeling voor de vertraging van de vlucht zelf als die 3 uur of langer bedraagt. Je krijgt dan een vergoeding van minimaal 250 euro. Hier is een topic over: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!

Die vergoeding is een standaardbedrag waar je het mee moet doen. Of je net je trein mist of dat je helemaal geen extra schade hebt, maakt dus niet uit. Voor 250 euro kun je echter wel een hotel in de buurt van Schiphol betalen of een taxi naar je huis afhankelijk van waar je woont.
Daar zijn toch nog al wat voorwaarden voor nodig, en er zijn veel truckjes van luchtvaartmaatschappijen, waardoor ze daar onderuit komen.
het gaat slecht met de luchtvaart, een vlucht met 100 passagiers elk 250,- betalen is al direct een 25 000 euro schade, te zwijgen als het een vlucht is met een volle 747 met 400 passagiers uit New York elk 600,- schade vergoeding geven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 07:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Je bedoelt tot aan je woning of hotel? Op basis van welke regelgeving is de luchtvaartmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?
Tot aan je eindbestemming. hoe precies die regelgeving zit weet ik ook niet precies, omdat dat verhaal van hier boven, op honderden websites wordt verteld. De luchtvaart maatschappij heeft de verplichting om je hier in goed voor te lichten, en de meeste maatschappijen hebben hier flyers over. Die moet je dan eerst vragen.

Maar het geld gewoon als door toe doen van de luchtvaart maatschappij, jij extra kosten maakt, heb je er recht op dat deze vergoed worden. Je kan dan wel die kosten eerst op je nemen, en achteraf proberen terug te claimen, maar de policy bij maatschappijen is. Ach dat gepeupel uit de toeristen klasse schrikken toch terug, als ze al de griffie rechten moeten betalen. Rechtsbijstandsverzekeringen zijn in dit soort gevallen ook erg laks, dus die laten het gewoon er op aankomen. Schandalig, maar goed, we zijn het zelf schuld door altijd voor de goedkoopste te kiezen.

Dus het beste wat je kan doen aan de balie, drama maken, en op dat moment het beste er uithalen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:51:47 #254
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110601237
Ik krijg nu zin om vertraging te krijgen, gewoon om scene te schoppen :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110616005
je moet het niet schoppen heh, vriendelijk blijven, maar drama.Morgen beginnen bij je nieuwe baan, vriendin ligt op bevallen, je kat staat in brand en je huis is krols.
pi_110622289
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:32 schreef bunnahabhain het volgende:
Tot aan je eindbestemming. hoe precies die regelgeving zit weet ik ook niet precies, omdat dat verhaal van hier boven, op honderden websites wordt verteld.
Het is jammer dat je geen enkele referentie naar die regelgeving hebt. Dan kun je die regel gewoon citeren bij de balie in plaats van drama te maken.

Ik heb altijd begrepen dat een vliegticket een overeenkomst is voor vervoer van Luchthaven A naar Luchthaven B. Als tijdens de reis daartussen vertraging optreedt, dan is de maatschappij verantwoordelijk voor verzorging en de schadevergoeding onder de voorwaarden van EU261/2004.

Als je eenmaal op Luchthaven B staat, is de verdere reis echter je eigen verantwoordelijkheid, ook al is het 4 uur s'nachts. Als ze jou een taxi of hotel voucher hebben gegeven, dan is dat uit coulance gebeurd vanwege je zwangere vrouw of uit service oogpunt omdat je met een platinum card rondloopt.
  zondag 22 april 2012 @ 04:54:20 #257
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110622379
Dat laatste dus. Vloog laatst via Parijs, we kwamen te laat aan in Parijs vanwege een kleine vertraging op Schiphol, dus heb ik mijn aansluting gemist, heb me gemeld op CDG en werd zonder pardon in een taxi gezet naar een goed hotel, inclusief dinner, ontbijt en telefoontjes.

Alles op rekening van AF/KLM en doorgeboekt op de vlucht van de volgende dag. Geen centje pijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110622460
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 04:54 schreef static het volgende:
Dat laatste dus. Vloog laatst via Parijs, we kwamen te laat aan in Parijs vanwege een kleine vertraging op Schiphol, dus heb ik mijn aansluting gemist, heb me gemeld op CDG en werd zonder pardon in een taxi gezet naar een goed hotel, inclusief dinner, ontbijt en telefoontjes.

Alles op rekening van AF/KLM en doorgeboekt op de vlucht van de volgende dag. Geen centje pijn.
Ja perfect, maar dit is dus tijdens de reis. De vraagsteller wil weten hoe het zit bij een verlate aankomst op de bestemmingsluchthaven.
  zondag 22 april 2012 @ 05:29:34 #259
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110622482
Ohw, niet gelezen. Haat lange teksten. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110623003
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 04:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is jammer dat je geen enkele referentie naar die regelgeving hebt. Dan kun je die regel gewoon citeren bij de balie in plaats van drama te maken.

Ik heb altijd begrepen dat een vliegticket een overeenkomst is voor vervoer van Luchthaven A naar Luchthaven B. Als tijdens de reis daartussen vertraging optreedt, dan is de maatschappij verantwoordelijk voor verzorging en de schadevergoeding onder de voorwaarden van EU261/2004.

Als je eenmaal op Luchthaven B staat, is de verdere reis echter je eigen verantwoordelijkheid, ook al is het 4 uur s'nachts. Als ze jou een taxi of hotel voucher hebben gegeven, dan is dat uit coulance gebeurd vanwege je zwangere vrouw of uit service oogpunt omdat je met een platinum card rondloopt.
Nee, er is naar mijn weten ook niets precieze regelgeving, die dit soort zaken letterlijk regelt. Hier geld gewoon het algemeen recht. Als ik iets doe waar door jij een bepaalde schade oploopt, dan kun jij me daar voor aanklagen. En zal een rechter uit eindelijk beoordelen wat ik aan jouw moet betalen, als we het niet onderling eens worden.

En zou dat dan al KLM zijn, waardoor je makkelijk een Nederlandse rechtbank kan inschakelen, dan is het nog redelijk makkelijk. Maar wat is makkelijk, een advocaat inschakelen voor een taxi rit van 200,= . Waarschijnlijk heb je het tienvoudige geīnvesteerd, en een x aantal dagen verlof op moeten pakken, voordat je die 200,- terug krijgt. Als de rechter vind dat jij in je recht staat.
En dat weten ze, de ratten.
  zondag 22 april 2012 @ 10:14:54 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110623709
Er is naar mijn idee ook geen precieze regelgeving op dit vlak omdat het meeste al gedekt is door de EU regeling, bij 2 uur vertraging recht op verzorging, bij 3 uur vertraging recht op compensatie.

Je moet jezelf de vraag stellen of het redelijk is om te verwachten dat een luchtvaartmaatschappij een vergoeding geeft wanneer er een uur vertraging is waardoor je de laatste trein mist, Lufthansa laatste vlucht uit Frankfurt komt op een dusdanig tijdstip aan dat wanneer er een vertraging is van 30 minuten en ook de bagage 30 minuten duurt om op de band te verschijnen er een grote kans is dat ik de laatste trein naar mijn woonplaats niet kan halen.

Waar trek je de grens van de verantwoordelijkheid van een luchtvaartmaatschappij, je koopt immers een ticket van A naar B, en niet van A naar B en dan C.
Het is ook, in mijn ogen, oneerlijk voor een luchtvaartmaatschappij, want passagiers die met de auto komen hebben geen probleem om thuis te komen vanaf de luchthaven, en is ook afhankelijk waar plaats C is, wellicht kan je nog wel naar plaats D op het tijdstip dat je op de luchthaven aankomt.
Wanneer je deze zaak voor de rechter zou willen brengen zullen ook deze factoren meegewogen worden, het tijdig aanwezig zijn op de luchthaven valt ook onder jouw verantwoordelijkheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110630798
dat zal inderdaad een afweging zijn.
Over het algemeen staat in garantie voorwaarden, dat gevolg schade niet verhaalt kan worden. Dus in dit geval jouw trein missen, zal je waarschijnlijk niet terug vinden in de algemene voorwaarden.
Dat betekend niet als je je gelijk gaat halen via de rechter dat jouw claim van zelf sprekend af gewezen wordt. Als de luchtvaartmaatschappij zo wanprestatie heeft geleverd, zou je vlucht om 18 uur landen, en je laatste trein zou om 23 uur rijden, dan denk ik dat je een gerede kans maakt voor een schade vergoeding. Maar zou je vlucht om 22 uur landen, dan neem je zelf al een behoorlijk risico.

Vergeet trouwens niet dat dit soort gevallen ook gedekt kan zijn door je reisverzekering.
  zondag 22 april 2012 @ 14:54:51 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110632048
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef bunnahabhain het volgende:
dat zal inderdaad een afweging zijn.
Over het algemeen staat in garantie voorwaarden, dat gevolg schade niet verhaalt kan worden. Dus in dit geval jouw trein missen, zal je waarschijnlijk niet terug vinden in de algemene voorwaarden.
Dat betekend niet als je je gelijk gaat halen via de rechter dat jouw claim van zelf sprekend af gewezen wordt. Als de luchtvaartmaatschappij zo wanprestatie heeft geleverd, zou je vlucht om 18 uur landen, en je laatste trein zou om 23 uur rijden, dan denk ik dat je een gerede kans maakt voor een schade vergoeding. Maar zou je vlucht om 22 uur landen, dan neem je zelf al een behoorlijk risico.

Vergeet trouwens niet dat dit soort gevallen ook gedekt kan zijn door je reisverzekering.
Maar als die vlucht dus meer dan 3 uur vertraagd is, dan is er al recht op schadevergoeding door middel van de EU regeling van kracht.

Dat is dus precies het punt dat ik wil maken, ik weet dat de laatste Lufthansa vlucht behoorlijk kritiek is voor mijn laatste trein naar mijn woonplaats, om deze reden heb ik dan ook een back-up plan. Ik verwacht niet dat bijvoorbeeld Lufthansa instaat voor gevolgschade bij een relatief kleine vertraging. (Alhoewel ik mij gigantisch erger aan de lage taxi snelheid na het landen, met Easyjet doe ik er na landing op de polderbaan 7 minuten over om bij de gate te komen, met Lufthansa duurt dat gewoon 20 minuten, en de B gate is wel iets verder dan de M/H-gate, maar geen 13 minuten).

Daarnaast is zo'n regeling voor gevolgschade echt heel lastig in te regelen, simpelweg omdat je geen duidelijke criteria kan opstellen, het is makkelijk om te bepalen dat wanneer een vlucht van A naar B meer dan 3 uur vertraging heeft er een schaderegeling van toepassing kan zijn, het is gemakkelijk aan te tonen dat de vlucht vertraagd is, maar bij een vertraging van 60 minuten de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk te stellen voor een taxirit naar Maastricht vanaf Amsterdam omdat de trein niet meer rijdt lijkt mij niet redelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110634232
Die EU regeling, bij vertraging, mij is die nog steeds niet duidelijk.
Ik heb zelf vorig jaar op mijn vakantie van af Keulen met KLM naar Johannesburg gevlogen (1e en laatste keer) en op de terug weg, is de vlucht zes uur later vertrokken, omdat de crew niet de wettelijke rust tijd heeft gehad. Maar ik heb toen totaal niets gekregen, mbt die regeling. Eerst rechtstreeks geprobeerd, daarna rechts bijstand, die zagen het niet zitten, en daarna EU-claim, maar die zagen het ook niet zitten.
Gezien ik vaker voor mijn werk vlieg, gebruik ik alleen nog KLM als het echt niet anders kan, zullen ze wel niet echt wakker van liggen. maar goed
pi_110638712
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:43 schreef bunnahabhain het volgende:
Die EU regeling, bij vertraging, mij is die nog steeds niet duidelijk.
Ik heb zelf vorig jaar op mijn vakantie van af Keulen met KLM naar Johannesburg gevlogen (1e en laatste keer) en op de terug weg, is de vlucht zes uur later vertrokken, omdat de crew niet de wettelijke rust tijd heeft gehad. Maar ik heb toen totaal niets gekregen, mbt die regeling. Eerst rechtstreeks geprobeerd, daarna rechts bijstand, die zagen het niet zitten, en daarna EU-claim, maar die zagen het ook niet zitten.
Gezien ik vaker voor mijn werk vlieg, gebruik ik alleen nog KLM als het echt niet anders kan, zullen ze wel niet echt wakker van liggen. maar goed
je hebt niet altijd recht op vergoeding na vertraging, alleen als de luchtvaartmaatschappij schuld aan de situatie heeft.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_110649711
Daarvoor heb je nou reisverzekeringen (meestal al gratis via je creditcard)..
  maandag 23 april 2012 @ 14:45:04 #267
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110675004
Godver; ik zeg dat ik wel eens een vertraging zou willen.. vandaag een goed uur vertraagd :')
En bijna over de kop met de airport shuttle bus. Ding werd afgesneden, raakte in de slip en toen stonden we ineens over dwars op de snelweg :')__!!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 15:14:37 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110676131
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 14:45 schreef Boterbartje het volgende:
Godver; ik zeg dat ik wel eens een vertraging zou willen.. vandaag een goed uur vertraagd :')
Waarom zou je in godsnaam vertraging willen :o
  maandag 23 april 2012 @ 15:21:14 #269
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110676407
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam vertraging willen :o
Krijg je geld, dat kan ik wel goed gebruiken :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 15:28:13 #270
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110676682
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 15:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Krijg je geld, dat kan ik wel goed gebruiken :P
Oh op die manier :P Ik heb al heel wat vertraging gehad, maar nog geen enkele keer een vergoeding omdat het steeds overmacht was. Dus zo vaak gaat die vlieger niet eens op ;)
  maandag 23 april 2012 @ 15:35:21 #271
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110676939
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Oh op die manier :P Ik heb al heel wat vertraging gehad, maar nog geen enkele keer een vergoeding omdat het steeds overmacht was. Dus zo vaak gaat die vlieger niet eens op ;)
Ik ken het, heb ook wel eens een nacht op de tegels van schiphol geslapen hoor :@
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 16:22:45 #272
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110679045
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik ken het, heb ook wel eens een nacht op de tegels van schiphol geslapen hoor :@
Serieus? :o Nee dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, er was elke keer netjes een hotel geregeld.
  maandag 23 april 2012 @ 16:29:13 #273
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110679328
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Serieus? :o Nee dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, er was elke keer netjes een hotel geregeld.
Herinner je dat alle treinen en verkeer eruit lag in december 2010 door sneeuwval?
We zouden om 7 uur vliegen en we waren om 9 uur op het vliegveld na uren vast gezeten te hebben in een trein in amsterdam omdat we via centraal moesten ineens.

Vlucht was toch gecancelled. Hotel had geen zin want we moesten om 5 uur 's morgens alweer bij het loket zijn om omgeboekt te worden. Lekker met heel schiphol op de vloer geslapen, echt overal sliepen mensen op bagagebanden, onder trappen, op trappen, op tassen op dekentjes alles :P

Was wel knooiig want was ams-madrid-santiago dus aansluiting ging wel maar die hadden we ook gemist. Daarom een ams-lima-santiago gekregen. met half leeg vliegtuig dus 3 stoelen voor mezelf zodat ik languit kon slapen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110681008
Waar kan ik een goedkope koffer/tas van de afmeting van 55x40x20(wizzair) of 55 x 35 x 25 cm (transavia) vinden?

Bij de supermarkt hoogvliet heb je een trolley voor ¤18 maar de afmeting is 50x38x28. Dat kan zeker niet mee met wizzair/transavia ?
pi_110681293
Mwah, hoe streng ze zijn varieert enorm. Wat is er mis met een zachte weekend tas? Da's altijd prima als je maar een beetje in de buurt komt en hem niet helemaal vol propt. Lekker flexibel namelijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 17:16:06 #276
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110681304
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:07 schreef qwerty31 het volgende:
Waar kan ik een goedkope koffer/tas van de afmeting van 55x40x20(wizzair) of 55 x 35 x 25 cm (transavia) vinden?

Bij de supermarkt hoogvliet heb je een trolley voor ¤18 maar de afmeting is 50x38x28. Dat kan zeker niet mee met wizzair/transavia ?
x28 is wel een erg groot verschil inderdaad. Bij de V&D misschien?
  maandag 23 april 2012 @ 17:27:11 #277
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110681667
ja echt, scheelt maar 8 cm. Wie meet in godsnaam je tas op. Gewoon een klein model meeslepen in de cabine, een groot model als ruimbagage en klaar
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 19:14:29 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110686147
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
ja echt, scheelt maar 8 cm. Wie meet in godsnaam je tas op. Gewoon een klein model meeslepen in de cabine, een groot model als ruimbagage en klaar
Op Eindhoven Airport kan ie waarschijnlijk nog wel mee, zeker als je deze wat kan indeuken. Maar vervolgens sta je op bijvoorbeeld Budapest Airport en dan kunnen de 3 meiden voor mij wel blijven roepen dat de koffer wel mee mocht vanuit Eindhoven, hij paste nu mooi niet meer in het Wizz Air koffervoorbeeld en moet er op het laatste moment even 45 euro p.p. betaald worden.

Door dit akkefietje wel vertraging gehad, want de meiden in kwestie, stonden erop dat nu de koffer klaarblijkelijk te groot was voor de handbagage nu ook daadwerkelijk als ruimbagage vervoerd ging worden, ook al mochten ze na het betalen de koffer eigenlijk gewoon aan boord meenemen.
Ik vond dat een goed standpunt, immers was er ook voor betaald dus laat je Wizz Air er voor werken ook. Uiteindelijk is deze alsnog als ruimbagage geladen, maar dat kost dus veel tijd.

Er wordt op veel luchthavens, zeker op een basis van de betreffende budgetmaatschappij streng gekeken naar afmetingen en gewicht, persoonlijk heb ik nooit last, de handbagage van mij is dusdanig dat deze geen discussiepunt kan zijn, de bagage van de dames voor mij was niet eens overdreven groot, alleen paste deze niet van bovenaf in het bagagerek van Wizz Air, terwijl als je deze er middenin stopte deze prima paste en er niet uitstak. Maar onder dreiging dat ze niet mee mochten mag je op het laatste moment gewoon de extra kosten aftikken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110703707
Hoe zit dat eigenlijk met mobiel inchecken als je met z'n tweeën reist? Het lijkt me dat je niet beide boarding passes op één telefoon krijgt. Moeten passagiers dan apart inchecken?

(Hangt ws ook van de maatschappij af, heb het sowieso tot nu toe maar 1× kunnen doen en toen was ik alleen.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_110703782
Ah: http://www.flyertalk.com/(...)i-passenger-pnr.html

Zoeken op "mobile boarding pass" ipv "mobile check-in" werkt ook beter. :) Zo te zien wordt er ook mee geëxperimenteerd nu.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_110823704
Ik heb de e-tickets nu binnen via de mail. Moet ik ze uitprinten ofzo? Of is online inchecken voldoende?
  donderdag 26 april 2012 @ 18:20:18 #282
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110824456
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
ja echt, scheelt maar 8 cm. Wie meet in godsnaam je tas op. Gewoon een klein model meeslepen in de cabine, een groot model als ruimbagage en klaar
Zorg maar gewoon voor een 55x35x20 cm tas, dan kun je hem in ieder vliegtuig meenemen. En ja, ze letten er op sommige vliegvelden extreem goed op!
pi_110831769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb de e-tickets nu binnen via de mail. Moet ik ze uitprinten ofzo? Of is online inchecken voldoende?
Uitprinten.
pi_110839434
Misschien een rare vraag maar. Als je op de heenreis online incheckt, moet je dat op de terugreis ook doen? Of is 1x voldoende?
pi_110840140
Nee niet voldoende. 2 x doen.
pi_110841123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zorg maar gewoon voor een 55x35x20 cm tas, dan kun je hem in ieder vliegtuig meenemen. En ja, ze letten er op sommige vliegvelden extreem goed op!
het ligt altijd aan de maatschappij, vroeger was ik daar altijd heel braaf in. Maar als je dan telkens weer gewoon 80 liter rugzakken ziet verdwijnen in de overhead bins. |:(
heb ik me ook een trolley aangeschaft die best ruim is. Maar goed dan betaald de baas, op het moment als het toch in het ruim mee moet.
Des te goedkoper het ticket, des te groter de kans, dat men gaat mouwen over.... wat al vaak genoeg is vermeld.
  zondag 29 april 2012 @ 01:02:30 #287
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110918005
Oke mensen met verstand van vertragingen; het volgende!

Gister vlucht van 17:35 shanghai-hongkong. vloog rond 8:20
Vervolgens aansluiting gemist naar bangkok
hotel gekregen (dure suite boh wat mooi) vervoer erheen. nieuwe vlucht in de ochtend.
taxi vandaag zelf betaald want shuttle bus reed niet

Wat kan ik nou voor financiele compensatie krijgen? en kan ik mijn taxigeld declareren?

Groetjes kusjes alles
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 29 april 2012 @ 07:13:22 #288
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_110921126
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
Oke mensen met verstand van vertragingen; het volgende!

Gister vlucht van 17:35 shanghai-hongkong. vloog rond 8:20
Vervolgens aansluiting gemist naar bangkok
hotel gekregen (dure suite boh wat mooi) vervoer erheen. nieuwe vlucht in de ochtend.
taxi vandaag zelf betaald want shuttle bus reed niet

Wat kan ik nou voor financiele compensatie krijgen? en kan ik mijn taxigeld declareren?

Groetjes kusjes alles
Financiele compensatie? In Azie? Wees maar blij dat er een hotel voor je geregeld werd. Want Europese maatschappijen doen dat voor die chineesjes in de regel geeneens. Mogen ze op matjes in de vertrekhal slapen. En dat taxigeld kun je natuurlijk altijd declareren. Het blijft natuurlijk wel de vraagt of he het ooit ook nog uitbetaald krijgt.

Hé, het is daar geen Europa hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 29 april 2012 @ 12:41:47 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110925754
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 07:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Financiele compensatie? In Azie? Wees maar blij dat er een hotel voor je geregeld werd. Want Europese maatschappijen doen dat voor die chineesjes in de regel geeneens. Mogen ze op matjes in de vertrekhal slapen. En dat taxigeld kun je natuurlijk altijd declareren. Het blijft natuurlijk wel de vraagt of he het ooit ook nog uitbetaald krijgt.

Hé, het is daar geen Europa hoor.
Maar ik had dus ook geen goedkope airasia vlucht maar een cathay pacific vlucht geboekt via oneworld wat weer via finnair ging, dus wel weer europees!

Hotel was wel super chill, normaal 400 euro per nacht en ik mocht daar zo in + ontbijt. Alleen dan 30 euro voor taxi zou ik wel graag terug willen. Want vanmorgen had die vlucht natuurlijk ook 2 uur vertraging en had ik ook wel met de shuttle gekund. Maar ik zit nu in bangkok dus alles is goed, maar ik ben wel benieuwd wat ik hier nog uit kan slaan.

Het was van origine een cathay pacific vlucht dus die deelt uitmaakt van een RTW ticket van oneworld en als je hotel overnachting en alles meetelt had ik waarschijnlijk tussen de 13 en 15 uur vertraging
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110925825
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar ik had dus ook geen goedkope airasia vlucht maar een cathay pacific vlucht geboekt via oneworld wat weer via finnair ging, dus wel weer europees!

Hotel was wel super chill, normaal 400 euro per nacht en ik mocht daar zo in + ontbijt. Alleen dan 30 euro voor taxi zou ik wel graag terug willen. Want vanmorgen had die vlucht natuurlijk ook 2 uur vertraging en had ik ook wel met de shuttle gekund. Maar ik zit nu in bangkok dus alles is goed, maar ik ben wel benieuwd wat ik hier nog uit kan slaan.

Het was van origine een cathay pacific vlucht dus die deelt uitmaakt van een RTW ticket van oneworld en als je hotel overnachting en alles meetelt had ik waarschijnlijk tussen de 13 en 15 uur vertraging
nee, het gaat om vluchten van en naar europa. Ga maar eens googelen op EU 261/2004. En die kosten voor de taxi kun je waarschijnlijk bij de luchtvaartmaatschappij declareren, gewoon een briefje schrijven.
  zondag 29 april 2012 @ 12:44:53 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110925874
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, het gaat om vluchten van en naar europa. Ga maar eens googelen op EU 261/2004. En die kosten voor de taxi kun je waarschijnlijk bij de luchtvaartmaatschappij declareren, gewoon een briefje schrijven.
Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110926041
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Als je een arme student was zat je nu niet in hong kong.

Nee, er is niets meer aan te doen....
  zondag 29 april 2012 @ 12:49:30 #293
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110926053
Wees blij dat je in een goed hotel zat. Allemachtig zeg. :{
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 29 april 2012 @ 12:52:50 #294
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110926188
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Je doet alsof vliegen een soort van loterij is _O- Hopen dat je vertraging hebt en met een beetje geluk recht hebt op een vergoeding :')
  zondag 29 april 2012 @ 13:01:19 #295
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110926509
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hotel was wel super chill, normaal 400 euro per nacht en ik mocht daar zo in + ontbijt.
Welk hotel eigenlijk?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110926518
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je doet alsof vliegen een soort van loterij is _O- Hopen dat je vertraging hebt en met een beetje geluk recht hebt op een vergoeding :')
als je googled op "vlucht vertraging rechten" dan wordt idd de illusie gewekt dat je stinkend rijk kan worden door wat heen en weer te vliegen op routes waar de kans op vertragingen groot is.
  zondag 29 april 2012 @ 13:03:17 #297
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110926587
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:01 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

als je googled op "vlucht vertraging rechten" dan wordt idd de illusie gewekt dat je stinkend rijk kan worden door wat heen en weer te vliegen op routes waar de kans op vertragingen groot is.
Wat een hobby :D :')
pi_110927487
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Is het geld dat je kunt krijgen niet compensatie voor kosten door de onverwachte overnachting (dus voer, hotel, taxi)? Als je liever geld had gehad dan een gratis nacht in een elite hotel had je dat ws eerder moeten bedenken... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 29 april 2012 @ 13:49:00 #299
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110928217
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Is het geld dat je kunt krijgen niet compensatie voor kosten door de onverwachte overnachting (dus voer, hotel, taxi)? Als je liever geld had gehad dan een gratis nacht in een elite hotel had je dat ws eerder moeten bedenken... :')
Dan nog had ie geen geld kunnen krijgen in plaats van een hotelovernachting.
  zondag 29 april 2012 @ 18:39:00 #300
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110938362
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je doet alsof vliegen een soort van loterij is _O- Hopen dat je vertraging hebt en met een beetje geluk recht hebt op een vergoeding :')
Gave loterij wel! Nee maar hier heb ik nog geen vlucht zonder vertraging gehad in azie :')
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:01 schreef static het volgende:

[..]

Welk hotel eigenlijk?
Grand Hyatt Hong Kong
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Is het geld dat je kunt krijgen niet compensatie voor kosten door de onverwachte overnachting (dus voer, hotel, taxi)? Als je liever geld had gehad dan een gratis nacht in een elite hotel had je dat ws eerder moeten bedenken... :')
Nouja, ik heb dus kosten voor taxi moeten maken dus die ga ik terug proberen te vragen. Gratis nacht in een elite hotel heb ik niet verzonnen. Ik werd op een 18:30 vlucht gegooit met de wetenschap dat ik in 20 minuten naar de volgende vlucht moest rennen en ik dan m'n originele vlucht zou halen. Toen ik daarna nog 2 uur in een stilstaand vliegtuig zat vervloog die hoop wel snel :P

Toen ik aankwam hadden ze hotel al voor me klaar liggen incl nieuwe vlucht etc
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')