Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:01 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zit nu trouwens bij 2 frequentflyer programma's
Moet ik gaan kiezen?
Flyingblue met ong 8000 miles
BA executive met ong 13000 miles
waarom 7 of 8?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen?
Nee, ik spaar gewoon graag punten en vlieg vaak met verschillende maatschappijenquote:Op donderdag 19 april 2012 14:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
waarom 7 of 8?
geil je op pasjes?
En vlieg jij mega super veel?! je woonde toch in twente en je bent toch studente of zit ik nu fout?!
Kan me moeilijk voorstellen dat zoveel nog echt nut heeft? Ik vlieg vrij veel, maar gebruik alleen BA, FB en StarAlliance.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen?
Probleem is dat ik nooit weet met welke maatschappij ik veel ga vliegen, dus ik heb gewoon elke keer een nieuwe account geopend als ik er nog geen had van dat spaarprogramma.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:10 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat zoveel nog echt nut heeft? Ik vlieg vrij veel, maar gebruik alleen BA, FB en StarAlliance.
Dat is niet zo vreemd, maar ik vroeg me meer af of het nog nut heeft.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Probleem is dat ik nooit weet met welke maatschappij ik veel ga vliegen, dus ik heb gewoon elke keer een nieuwe account geopend als ik er nog geen had van dat spaarprogramma.
Op zich wel, omdat ik vaak ineens periodes veel met dezelfde maatschappij vlieg en dan spaar ik meestal wel genoeg voor kortingen e.d. Alleen wisselt dat na een tijdje weer naar een andere, en dan spaar ik daar weer mee verderquote:Op donderdag 19 april 2012 14:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd, maar ik vroeg me meer af of het nog nut heeft.
wauw jaloers. ik wil ook veel vliegen!quote:Op donderdag 19 april 2012 14:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, ik spaar gewoon graag punten en vlieg vaak met verschillende maatschappijen
En mega superveel valt wel meemaar wel vrij veel ja.
Zo leuk is vliegen niet meer hoor als je het vaak doet. Dan is het gewoon een manier om van A naar B te komen.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
wauw jaloers. ik wil ook veel vliegen!
maar als je het over 7/8 programma's moet verdelen spaar je idd niet zo rap
Ja ik weet het, ik vlieg veel vaker dan gemiddeld maar het gaat mij ook om de bestemmingenquote:Op donderdag 19 april 2012 14:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo leuk is vliegen niet meer hoor als je het vaak doet. Dan is het gewoon een manier om van A naar B te komen.
Ah okequote:Op donderdag 19 april 2012 14:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik vlieg veel vaker dan gemiddeld maar het gaat mij ook om de bestemmingen
tsja, als je altijd naar dezelfde bestemming vliegt is het ook niet zo spannend.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik vlieg veel vaker dan gemiddeld maar het gaat mij ook om de bestemmingen
quote:Op donderdag 19 april 2012 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
tsja, als je altijd naar dezelfde bestemming vliegt is het ook niet zo spannend.
Ik vlieg vaak tussen stockholm en bremen. SAAAI! de enige keer dat het tof is is als ik via amsterdam vlieg met klm, omdat ik dan nederlands eten en de krant in kan slaan...
zijn er nog zoveel opties ?quote:Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen?
Even zien, ik heb sowieso: skyteam, sunmiles, miles & more, AAdvantage (oneworld), star alliance, dividend miles. Ik heb zie ik ook pasjes van verschillende airlines die (inmiddels) bij hetzelfde programma zijn aangesloten. Moet ik ook maar eens naar kijken, als ik ooit zin en tijd hebquote:Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
zijn er nog zoveel opties ?
ik heb Miles and More van Lufthansa, gezien ik 80% van al mijn vluchten Lufthansa of Air Canada vlieg. KLM Flying blue heb ik dan nog, uit nationale trots.
Ik heb nog iets van Air Berlin, maar dat is zo minimaal, ik ga toch vooral voor de status miles.
Ja er zijn wel vele opties maar uiteindelijk kun je toch van alle aliantie partners meesparen en dan blijven er naarmijn idee maar 3 grote spelers over: skyteam, oneworld en starquote:Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
zijn er nog zoveel opties ?
ik heb Miles and More van Lufthansa, gezien ik 80% van al mijn vluchten Lufthansa of Air Canada vlieg. KLM Flying blue heb ik dan nog, uit nationale trots.
Ik heb nog iets van Air Berlin, maar dat is zo minimaal, ik ga toch vooral voor de status miles.
Met dat aantal punten kun je met een beetje mazzel net een lolly kopen.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:01 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zit nu trouwens bij 2 frequentflyer programma's
Moet ik gaan kiezen?
Flyingblue met ong 8000 miles
BA executive met ong 13000 miles
Nee, met die BA puntjes kan je twee enkeltjes krijgen binnen Europa (voor 4500 punten + 13.50 euro per vlucht). Best ok.quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:58 schreef static het volgende:
[..]
Met dat aantal punten kun je met een beetje mazzel net een lolly kopen.
Bij sommige programma's heb je inderdaad maar weinig punten nodig om er wat mee te kunnen doen. Heb ik ook met m'n sunmiles.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, met die BA puntjes kan je twee enkeltjes krijgen binnen Europa (voor 4500 punten + 13.50 euro per vlucht). Best ok.
Ik herken het relaas niet echt, dus kan er ook weinig van zeggen (als "zakenlui" zijnde). Zelf heb ik vrij "hands on" en check ik zelf ook wel wat dingen voordat ik reis, maar op zich doet mijn assistente eigenlijk alles. Dingen als Visa enzo laat ik wel echt aan haar over, dat is admin en dus saaiquote:Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
Waarom zou je googelen of er een gidsje op naslaan? Dat doen de meeste mensen ook niet als ze naar andere landen gaan, zeker niet als het om een zakenreis gaat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom gaan sommigen (vaak zakenlui) zo vreselijk onvoorbereid en onwetend op reis ? Hier op de Filippijnen betaal je nog steeds op het vliegveld luchthavenbelasting. Iedereen weet dat, maar er zit altijd wel een zakenpikkie bij die (waarschijnlijk zijn laatste peso 's van de zaak heeft opgezopen) geen geld heeft. En dan maar hoog van de toren afblazen. Laatst wilde er eentje geld krijgen van deKLM om de belasting te betalen.
Verder wordt hier nogal eens, bij het verlaten van de bagage band, gechecked of je wel je eigen koffer meeneemt. Moet je dus dat stickertje laten zien wat je krijgt bij het inchecken. Hebben sommigen een ena nder al weggegooid.
Sta ik daar dus weer een half uur wortel te schieten omdat meneer op hoge poten een manager er bijwil halen.
Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
oei ik ben dol op lolly's!quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:58 schreef static het volgende:
[..]
Met dat aantal punten kun je met een beetje mazzel net een lolly kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oei dat klinkt wel goed, misschien deze herfst maar eens een keertje ergens heen of toch nog doorsparenquote:Op vrijdag 20 april 2012 08:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, met die BA puntjes kan je twee enkeltjes krijgen binnen Europa (voor 4500 punten + 13.50 euro per vlucht). Best ok.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
oei ik ben dol op lolly's!
Ik heb nog jaren om te sparen hoor, dus weest gerust.Het probleem is natuurlijk dat je alleen met BA kan vliegen, dus vanaf Amsterdam heb je waarschijnlijk alleen Brits bestemmingen. Geen ramp, goedkoop weekendje Engeland!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Oei dat klinkt wel goed, misschien deze herfst maar eens een keertje ergens heen of toch nog doorsparen"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
Dat klopt maar ik kan met alle oneworld maatschappijen vliegen om punten te sparenquote:Op vrijdag 20 april 2012 09:48 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je alleen met BA kan vliegen, dus vanaf Amsterdam heb je waarschijnlijk alleen Brits bestemmingen. Geen ramp, goedkoop weekendje Engeland!
Niet bij de 1%?quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:01 schreef Bajskorv het volgende:
Maar niet echt 90%, hoop ik. Ik hoor toch bij de 10% in dat geval!
quote:
Hoe bedoel je dat precies? Dat je de punten dubbel zou sparen?quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik kan met alle oneworld maatschappijen vliegen om punten te sparen
Wat ik me net trouwens afvroeg; kan ik ook een AAdvantage membership aanvragen en daar dezelfde vluchten op sparen?
Dat je dezelfde punten bij AAdvantage en BA executive hebt!quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Dat je de punten dubbel zou sparen?Of dat je bij twee oneworld maatschappijen bent aangesloten en soms het ene nummer en soms het andere zou gebruiken?
Dat werkt niet lijkt me want je kunt maar één spaarprogramma nummer per vlucht doorgeven. Ik heb hier ook 3 skyteam pasjes liggen, en op allemaal staat een ander aantal punten.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat je dezelfde punten bij AAdvantage en BA executive hebt!
dat is al helemaal niet handigquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat werkt niet lijkt me want je kunt maar één spaarprogramma nummer per vlucht doorgeven. Ik heb hier ook 3 skyteam pasjes liggen, en op allemaal staat een ander aantal punten.
hehe gekkerdquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee vertel mij watKwam er gisteren pas achter omdat ik er naar ging kijken door topic
Pas maar op dat je ze niet opeens kwijt bent als je een tijd niet met die maatschappij hebt gevlogen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb nog jaren om te sparen hoor, dus weest gerust.
[..]
Dan schoppen ze de captain het vliegtuig uit om een plek voor je te regelenquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:25 schreef Boterbartje het volgende:
record voor frequent flyer miles is 23 miljoen op 1 account
Ja klopt, goed excuus om leuke weekendtripjes te doen af en toequote:Op vrijdag 20 april 2012 10:47 schreef static het volgende:
[..]
Pas maar op dat je ze niet opeens kwijt bent als je een tijd niet met die maatschappij hebt gevlogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ben ik dus aan het rondreizen in china en de afstand met de trein tussen xi'an en guilin (28 uur) en guilin en shanghai (22 uur) was me te groot dus 2 binnenlandse vluchten. Met china southern, die bij skyteam zit
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ja ik las dat op zo'n website maar ik las een ander artikel over een auto-verkoper-trainer die de 10 miljoen ECHT gevolgen miles heeft gehaald. Hij werd ontvangen met familie en alles erbij en de CEO van unitedquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan schoppen ze de captain het vliegtuig uit om een plek voor je te regelen
het kon mij al veel vuldig zaken reiziger ook direct gebeuren. Het is ook overal het zelfde, en over het algemeen, zou ik dit soort heffing (visa) dus verwachten voordat je het land in gaat. ipv bij het verlaten.quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom gaan sommigen (vaak zakenlui) zo vreselijk onvoorbereid en onwetend op reis ? Hier op de Filippijnen betaal je nog steeds op het vliegveld luchthavenbelasting. Iedereen weet dat, maar er zit altijd wel een zakenpikkie bij die (waarschijnlijk zijn laatste peso 's van de zaak heeft opgezopen) geen geld heeft. En dan maar hoog van de toren afblazen. Laatst wilde er eentje geld krijgen van deKLM om de belasting te betalen.
Verder wordt hier nogal eens, bij het verlaten van de bagage band, gechecked of je wel je eigen koffer meeneemt. Moet je dus dat stickertje laten zien wat je krijgt bij het inchecken. Hebben sommigen een ena nder al weggegooid.
Sta ik daar dus weer een half uur wortel te schieten omdat meneer op hoge poten een manager er bijwil halen.
Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
Het zijn niet alleen de zakenlui hoor, op Denpasar Bali Airport regelmatig hordes toeristen die niet weten dat er een internationale vertrekbelasting van 150.000 rp contant voldaan moet worden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom gaan sommigen (vaak zakenlui) zo vreselijk onvoorbereid en onwetend op reis ? Hier op de Filippijnen betaal je nog steeds op het vliegveld luchthavenbelasting. Iedereen weet dat, maar er zit altijd wel een zakenpikkie bij die (waarschijnlijk zijn laatste peso 's van de zaak heeft opgezopen) geen geld heeft. En dan maar hoog van de toren afblazen. Laatst wilde er eentje geld krijgen van deKLM om de belasting te betalen.
Verder wordt hier nogal eens, bij het verlaten van de bagage band, gechecked of je wel je eigen koffer meeneemt. Moet je dus dat stickertje laten zien wat je krijgt bij het inchecken. Hebben sommigen een ena nder al weggegooid.
Sta ik daar dus weer een half uur wortel te schieten omdat meneer op hoge poten een manager er bijwil halen.
Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |