Ha, mijn peuter had zondag oma aan de telefoon in de auto en oma kon precies horen wanneer we in Amersfoort langs de IKEA redenquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Mijn peuter zegt nog weinig/niks maar hij kan wel de Zwitserse vlag aanwijzen, hoe miniscuul klein ook!
Gefeliciteerd en welkom! Wat een knappe peuter is je zoon.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:59 schreef leonieke het volgende:
Ik kom me hier ook melden met ThomasAfgelopen zaterdag had hij zijn verjaardagsfeestje waar hij zich uiteraard kostelijk geamuseerd heeft met zijn neefjes en nichtjes. Het huis was een bende, maar dat kon de pret niet drukken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een lekker dessertje kon er ook wel in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En afgelopen maandag heeft hij voor de eerste keer op het potje geplast bij de onthaalmoeder. Je moet iets als je jarig bent
Haha, die horen wij ook standaard als we daar rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Ha, mijn peuter had zondag oma aan de telefoon in de auto en oma kon precies horen wanneer we in Amersfoort langs de IKEA reden
selene wil ook nog niet hoor, en die wordt in augustus al 4quote:Op donderdag 8 maart 2012 07:55 schreef Estrys het volgende:
Mijn peuter is 3 jaar en 3 maanden en er is nog geen zicht op zindelijkheid. Je mag wel bij ons clubje Bleie. Van knappe kinderen met een luier.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:52 schreef simmu het volgende:
mijn jongste liet vanochtend de halve psz smelten door eerst gezellig bij de rest aan te schuiven (het was selene's beurt vandaag, die hebben een andere start dan de kleintjesgroep) en vervolgens netjes alles weer in te leveren, zijn zusje een kusje te geven () en vervolgens zonder morren mee naar huis
Nou, ik herken het wel, hoor! Ivan vindt het niet fijn om in zijn blote billen te lopen. Gister heeft hij voor het eerst op het potje geplast, op het kinderdagverblijf. Hij plaste nog over z'n broek heen ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 05:52 schreef Bleie het volgende:
Ik ben lichtelijk jaloers op alle zindelijkheidsverhalen... Mijn peuter wil al een half jaar lang (serieus, al sinds rond haar verjaardag, en ze is overmorgen 2,5) regelmatig op t potje of de wc zitten, maar heeft er nog nooit op geplast of gepoept. Op t kdv geloof ik 1 keer per ongeluk. Ze zegt ook nog steeds alleen nadat t gebeurt is dat ze gepoept heeft (in de luier dus), dat dat gebeurt is. Zit werkelijk geen enkele vooruitgang in. Nou zijn we komende week allemaal vrij, zou t helpen om haar gewoon echt elke 2 uur of zo naar de wc te laten gaan?
Oh dat ken ik niet, is dat een peuterserie? Niels wil op het potje omdat ik dan weer met hem in de folder van Thomas de Trein ga kijken. En dan zit hij zo lang dat hij helemaal een rode rand op zijn billen heeft staatquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:11 schreef Troel het volgende:
Leuk he Twink? Jochem wil vooral graag op het potje omdat hij dan nog koek en ei mag kijken
Ja 94 cm en 15,5 kiloquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:59 schreef kitty_hello het volgende:
Nog gefeliciteerd met MartWat een grote knul is hij zeg
Twink wat een lief snoetje heeft Niels!
quote:
Het is niet aan hem te zien dat hij 15,5 kilo isquote:
Maar dat is dan ook ongeveer het enige EO-erige eraanquote:Op donderdag 8 maart 2012 18:23 schreef Poppejans het volgende:
[..]![]()
Wat een lang end!
Ja, ik blijf in herhaling vallen als ik stats van Mart zie![]()
Welkom![]()
en ook welkom Leonieke en Thomas![]()
wat is hij groot geworden, echt een ander gezichtje en meer haartjes gekregen!
Wat knap Twinkly van Niels, al meerdere keren zo ineens op het potje![]()
Zo zie je maar; Wolf geeft al maanden (soms van tevoren)aan als hij poept maar heeft vooralsnog nog nooit wat gedaan op het potje.
Koek en ei is leukal had van mij in dat liedje niet naar voren hoeven komen dat ''God het gemaakt heeft''
![]()
Vanochtend was het zoontje van mn collega er toevallig in te zien!
Leuk dat Harryleuke dingen gedaan heeft op de psz
Wat mij betreft wel al een burg te ver, eigenlijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook ongeveer het enige EO-erige eraan
Dat start je net iets later inquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel al een burg te ver, eigenlijk
Dan ben ik mijn laptop kwijtquote:
quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel al een burg te ver, eigenlijk
Mooi dat hij het er leuk vind! Dat lijkt me voor nu gewoon even het belangrijkste.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:03 schreef freecell het volgende:
Ze gaan straks weer.
Hij heeft het er verschrikkelijk naar zijn zin, speelt heerlijk en doet niet mee
De leidsters vinden hem absoluut schattig en absoluut onhandig,want hij reageert gewoon niet op ze
Maar hij vindt het cool,het is goed voor hem en ze redden zich er maar mee
Ik zeg niet dat ik het daarom niet zou laten kijken, ik ken het verder niet, maar jij zegt "dat is het enige EO-erige eraan, en ik vind dat al behoorlijk watquote:
Ik vind het helemaal niet vervelend als iemand over geloof praat. Ik vind het niet kloppen als mijn kleine spons iedere keer zou horen dat god iets gemaakt heeft, als wij ervan overtuigd zijn dat een god daar niets mee te maken heeft. Kunnen we dat weer gaan corrigeren, terwijl ik liever heb dat het er vanaf het begin goed in komtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef Troel het volgende:
Ik vind 1 zo'n zinnetje in een voorstukje persoon erg meevallen in vergelijking met andere EO-programma's
Maar ik ben dan ook van mening dat het niet slecht is om dat soort dingen te horen, al is het alleen maar zodat je duidelijk kunt maken dat iedereen wat anders denkt en dat niemand iets zeker weetEen beetje wat mignonne zegt dus.
Net zoals de jongens hier wel opgevoed worden met het geloof en ook horen dat er mensen zijn die daar niet in geloven en het vervelend vinden als je erover praat.
Agossie, ik vind het wel sneu dat dat blijkbaar ook zo blijft hangen bij dr.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:50 schreef miss_sly het volgende:
Tuurlijk is er nog minstens een andere leidster, maar ze draaien daar in twee ploegen: een leidster begint om half 8 (dan komen de eerste kindjes) de andere (2?) beginnen na 9 uur. Dus als ik Senna ga brengen, is altijd S aanwezig.
Ze moet zeker nog wennen, en daar heeft ze vast tijd voor nodig. Ik vind het wel lastig, want naar de dreumessen ging ze heel graag. Ik hoor ook wel eens dat Senna zegt "S zegt dat ik (niet moet proppen (fruit), niet met de grote kleurtjes mag spelen, met mijn mond dicht moet eten)". En op zich allemaal terechte opmerkingen wellicht, maar ze komt er net een week of 3 en dan voelt het net of ze veel commentaar krijgt van S. Zou ik daar eens over moeten praten, of ze vinden dat Senna zich op een aantal gebieden nog neit als peuter gedraagt en of we daar thuis eens naar moeten kijken? Hoewel ze thuis nooit propt, en redelijk goed met haar mond dicht eet (ik heb er opgelet).
\quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Agossie, ik vind het wel sneu dat dat blijkbaar ook zo blijft hangen bij dr.
Je kunt het natuurlijk best bespreekbaar maken he, vertel hoe Senna is, dat ze gevoelig is, en wat ze thuis vertelt.... ze voelt zich heel klein, en dat gevoel wordt bevestigd, wat helemaal niet nodig is mijns inziens, ze moeten ze gelijk behandelen op een peutergroep....of allemaal met de kleurtjes, of niemand... bijv.
Lijkt me ook niet nee! Misschien zeggen ze ook wel heel veel dingen die wel goed gaan, maar blijft dit bij Senna hangen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
\
Ja, dat van die kleurtjes vond ik ook al zo vreemd. Inderdaad: die kleurtjes horen kennelijk bij de peuters, dus zijn die dan toch voor alle peuters?
Ik vond het ook zo'n sneu gezicht (hoewel ze zich prima amuseerde met een hamertje en een plankje om staafjes doorheen te slaan), mijn kleine daar in haar eentje aan de tafel terwijl de andere tafel gezellig vol was, maar nog wel plaats had voor haar. Een zelfverkozen plaatsje, maar ze is helemaal niet van het afzonderen, integendeel juist!
En andere opmerkingen: ze zal best nog wat moeten leren, zeker vergeleken met de echt grote peuters, maar het lijkt me dat je dan niet meteen begint met commentaar op van alles?
Van de andere kant komt ze vaak met haar haar mooi ingevlecht ofzo thuis en dan blijkt S dat gedaan te hebben.
Lastig hoor, zo'n peuter die wel goed kan praten, maar nog niet goed genoeg kan vertellen wat ze nou precies voelt.
Ik zal eens kijken welke leidster er is als ik haar ophaal en of er even tijd is voor een kort gesprekje. S leek ook niet zo bereid tot praten, meldde dat het met 10 minuten wel weer over was en dat was het dan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet nee! Misschien zeggen ze ook wel heel veel dingen die wel goed gaan, maar blijft dit bij Senna hangen?
Oh wat heeeeerlijk, jullie gaan gewoon alquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:45 schreef miss_sly het volgende:
Morgen vertrekken we! Er staat al een koffer klaar volledig ingepakt met zomerkleren
Geweldig! Lijkt me ook zo leuk, de schoolfase, hoewel ik deze peuterfase ook echt heel leuk vind.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn grote peuter gaat morgen naar peuterspeelochtend op haar school. Gaat over een week of twee twee keer een ochtend wennen op school en mag vanaf 11 april echt echt echt naar school. Ik geloof dat ik het de leukste ontwikkeling tot nu toe vind.
Ze heeft er zoveel zin in, vindt het spannend en leuk, leeft er zo bewust naartoe, kent al kindjes in haar toekomstige klasje. En ik vind het super om het met haar zo mee te maken.
![]()
Ik ben zo benieuwd hoe het gaan zal, hoe ze het zal vinden.
En ik heb dan ineens één op één tijd met mijn jongste peuter.
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb bij de drieplusgroep wel eens een heel dubbel gevoel gehad. Ze deden blijkbaar stoelendans en blijkbaar vond S dat niet leuk om mee te doen en ze kon later in de auto ook heel goed verwoorden waarom niet (want dan zou er misschien geen stoel zijn en mocht ze niet meer meedansen en dat was te spannend).
Ik had dat ook altijd met de stoelendans!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ik zit helemaal niet lekker. Er gaan al allerlei dingen door mijn hoofd, van nog anderhalf jaar met tegenzin naar de peuters tot overstappen naar een ander kdv. Wat beiden niet echt een optie is, eigenlijk.
En je hebt gelijk, ik wil ook dat ze op haar gevoel vertrouwt! Dus aanmoedigen om te knuffelen met S doe ik ook zeker niet. Maar toen S vroeg of Senna dan even bij op schoot wilde, zei Senna geen nee, en heb ik haar even bij S op schoot gezet terwijl ik wat spullen opruimde. Maar, en dat zegt veel meer dan dat ze geen 'nee'zei, ze sprong ook niet enthousiast bij S op schoot, terwijl ze dat bij L en J wel altijd deed! Goed punt om op te letten voortaan.
Dreumes he! En dat deed ze dus bij hun wel. Sterker nog, daar rende ze de ruimte in om zo snel mogelijk een knuffel te halenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk niet
Is het niet ook nog een klein beetje wennen? Dat het op schoot springen vanzelf nog wel komt?
Ow, ik had dat ook. Ik vind het eigenlijk ook een heel naar spelletje, zoals veel spelletjes waarbij iemand moet afvallen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
de stoelendans. dan heb je een stoeltje veroverd en komt dat grote rotkind langs en trekt zo die stoel onder je kont vandaan. zo dat je dan nog ff met je harsens nastuitert op de rand van de stoelquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh dan ga ik daarna opzoek.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:08 schreef miss_sly het volgende:
De broek moet hier ook nog steeds uit, Twinkly. dus onderweg naar de wc vinden we een spoor van kleding: broek, sok, sok, onderbroek
Zo'n broekje kan ook, maar daar zal hij even op moeten oefenen. Dat uit- en aandoen van een broek valt nog niet mee, maar geen knoop en rits maakt het in ieder geval wel aan te leren
Wij hebben een opstapje van Kruidvat, kostte 2 of 3 euro.
Door de kracht van de straal komt ie wel eens omhoog en dan piemelen ze precies tussen de bril en de pot door, met een beetje pecht zó in hun broek.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:38 schreef Twinkly het volgende:
Oh wat een goede tip van het knoopsgaten elastiek! Dat wil wel lukken, het elastiek zit nu bijna op zijn strakst. Zijn piemel hangt altijd al naar beneden, vreemd genoeg, iemand anders vroeg me ook al of we geen over-de-pot-plas-incidenten hebben. Of zou dat bij de wc anders zijn omdat ze hun beentjes wat meer tegen elkaar aan drukken.
Ik ga eens zoeken naar zo'n wc verhoger, thanks!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |