abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108713546
2012

12 maart: Webkim (jongen)
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
13 September: Frups
17 september: Kwisted

03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
12 oktober: Mangostine
13 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
eind oktober: Enfermera

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 maart 2012 @ 20:22:00 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108713643
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:19 schreef covie het volgende:
Ik denk dat je de 40 weken niet haalt dit keer fluugs, dus ik zou emotioneel gezien ook de omslag maar eens proberen te maken :Y :*
Die omslag maken is best wel lastig merk ik... Ik heb gewoon geen enkel scenario in m'n hoofd waarbij Pieterke een paar weken eerder komt... Ook Martijn niet trouwens, die is nog haske druk bezig om op z'n werk alles zo voor te bereiden dat ie er bij 42 weken 4 weken tussenuit kan...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_108713705
Ik hoor het wel als er in de OP nog wat aangepast moet worden.

Correctie dan Flugel. Ik hoop dat hij komt wanneer jullie er klaar voor zijn :*
The way you rock'n'roll
pi_108713931
Vorige keer had je toch ook al lang van te voren last va voorweeen fluugs?
Althans k kan me herinneren dat ik er van overtuigd was dat jij en Pessie me in gingen halen :D
Nja hopelijk doen ze wel iets!

Vandaag de zolder opgeruimd. Weer een hoop weggedaan (blijven ieder jaar bezig :')). Volgende.week gaan ze beginnen aan de babykamer O+
En nu ben ik verrot, heb ook de woonkamer schoongemaakt, gisteren de bovenverdieping. Dus morgen doe k niks...
  zondag 4 maart 2012 @ 20:28:52 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108714115
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vorige keer had je toch ook al lang van te voren last va voorweeen fluugs?
Althans k kan me herinneren dat ik er van overtuigd was dat jij en Pessie me in gingen halen :D
Nja hopelijk doen ze wel iets!

Vandaag de zolder opgeruimd. Weer een hoop weggedaan (blijven ieder jaar bezig :')). Volgende.week gaan ze beginnen aan de babykamer O+
En nu ben ik verrot, heb ook de woonkamer schoongemaakt, gisteren de bovenverdieping. Dus morgen doe k niks...
Ja klopt, zei ik net in het vorige topic ook al... Alleen waren ze toen niet zo heftig als nu... Het zal er bijhoren bij mij denk ik, maar fijn is anders...

Zolder ruimen! Toch iets van nesteldrang dus :P
pi_108714216
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:22 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Die omslag maken is best wel lastig merk ik... Ik heb gewoon geen enkel scenario in m'n hoofd waarbij Pieterke een paar weken eerder komt... Ook Martijn niet trouwens, die is nog haske druk bezig om op z'n werk alles zo voor te bereiden dat ie er bij 42 weken 4 weken tussenuit kan...
Aah komt allemaal vast goed!
In elk geval hoop ik dat de kleine pieter het nog een week of 2 volhoud dat zou sowieso het beste zijn!

Doen voorweeën ook al echt pijn?
Kan me er niks bij voorstellen hoe het voelt.
pi_108714548
:* Fluugs, hou hem nog maar even lekker bij je hoor!!

Hier nu eindelijk met de benen omhoog op de bank. Lamp hangt, muur is geverfd, kozijn is geverfd, boel is gezogen en gedweild, de kast en de commode staan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_108714884
Nesteldrang. Ik heb het nog niet :@. Volgens mij. Ik heb het ledikantje opgemaakt, dat wel. En een sprei overheen gelegd.

JD heeft al gepoetst vandaag. :D ik zou alleen nog graag de voorraadkast opruimen. Want als ik die zie word ik wel gek :')

Mooi kamertje Marjolijn!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_108714981
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ja klopt, zei ik net in het vorige topic ook al... Alleen waren ze toen niet zo heftig als nu... Het zal er bijhoren bij mij denk ik, maar fijn is anders...

Zolder ruimen! Toch iets van nesteldrang dus :P
Oh daar heb ik overheen gelezen.
Nee dat snap ik. Lijkt me heel irritant die voorweeen. Hoop dat ik ze weer oversla :)

Nee joh, geen nesteldrang. Gewoon noodzaak. Anders klust t zo lastig. Maar tis wel fijn moet ik zeggen.
Dit weekend hadden we even groot onderhoud nodig in huis.
pi_108715127
Leuk je kamertje Marjolijn!
En boeiend dat t ikea is, dat t naar je zin is is toch het belangrijkste!
  zondag 4 maart 2012 @ 20:47:57 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108715396
flugel, ik heb stiekem zo'n vermoeden dat Pieter in elk geval niet blijft zitten tot 42 weken.

Ik heb zelf zo'n gevoel dat Huubke niet blijft zitten tot 40 weken.

Kuuks, hebben wij dezelfde voorraadkast? Ik moet de onze ook nog opruimen, maar ik denk dat dat toch echt een karweitje wordt voor na de bevalling...
Verder heb ik ook geen nesteldrang hoor :N

Leuk Marjolijntje :Y
pi_108715624
Zou wat zijn als we dezelfde kast hebben 8-). Dat houdt in dat als jij de jouwe opruimt de mijne ook is opgeruimd. :7
  zondag 4 maart 2012 @ 20:54:16 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108715782
Maar ik begin er pas aan na de bevalling, dus als jij jouw dadendrang nou eens wat eerder uitvoert? Dan hoef ik het niet meer te doen ;)
pi_108716162
Jeetje Fluugs, dan duim ik gewoon dat Pietertje nog even blijft zitten, tot jullie je er klaar voor voelen. En dat je gewoon een paar laatste ontspannende weken hebt zodat je uitgerust bent voor de bevalling. :*

PE, gefeliciteerd met jullie dochter! *O*

Lief dat er naar me gevraagd werd in het vorige topic. O+
Ik vind het moeilijk mee te schrijven. Ik weet nog goed dat toen ik zwanger was van Ko hier iemand tot weet ik hoe lang doorwerkte en dat ik dat echt idioot vond. :')
Nu doe ik het zelf.
En het voelt ook idioot en zwaar en ik ben ook bang dat het kind er ineens is en dat we nog geen naam hebben en geen geboortekaartje. :{
En mijn voeten zijn echt enorm gezwollen door het vocht, maar dat is ook niet zo verbazend.
Dus eigenlijk gaat het wat minder hier. ;(

Maar tussen alles door word ik zo verwend en verzorgd, dat het verheugen op ons nieuwe baby'tje steeds groter word.
Ik kreeg een enorme doos van Mignonne met spulletjes die ze nog had uit haar kraampakket, lieve joggingbroekjes, new born luiertjes en baby-olie en nog veel meer. O+
En Wickie kwam het mozesmandje brengen voor de baby. Heb ik even van Wies en Mette mogen genieten, wat een leukerds! O+
En mijn mama is ook een dagje komen helpen gister. O+

Nouja, gemengde gevoelens hier dus... ;)

Lief kamertje Marjoleintje! O+
Er is ook een topic he? Om je kamertje te showen. :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108716570
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:54 schreef Asyniur het volgende:
Maar ik begin er pas aan na de bevalling, dus als jij jouw dadendrang nou eens wat eerder uitvoert? Dan hoef ik het niet meer te doen ;)
Het staat op de planning voor volgende week zondag :D
  zondag 4 maart 2012 @ 21:07:41 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108716694
Ik weet het niet hoor dames of ie zoveel eerder gaat komen...

Oeks :* Pas op jezelf he dame?
pi_108716762
Oeke :* vervelend dat je je zo voelt! Heb je er zicht op hoe lang je nog door.moet werken?
Fijn dat er veel lieve mensen om je heen zijn die je toch een beetje verwennen.

Ik geloof dat ik zo mn bed induik. Ben echt niet lekker (net opeens, beetje bluh gevoel) en volgens mij is dat vermoeidheid.
Hoop dat dreumes me een beetje uit laat slapen. En om 8uur wakker wordt ipv rond half 7...
  zondag 4 maart 2012 @ 21:10:11 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108716865
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:05 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Het staat op de planning voor volgende week zondag :D
Aah mooi, ik verheug me alvast op een opgeruimde kast ;)

oeke, wat flugel zegt: pas goed op jezelf :*
Maar fijn dat je gisteren zo'n fijne dag gehad hebt O+
  zondag 4 maart 2012 @ 21:18:58 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108717527
Och Oeks, ik weet hoe je je voelt. Ik heb ook tot 39 weken doorgewerkt, het ging bij mij wel goed. Maar toch had ik achteraf beter met 37/38 weken max moeten stoppen. Het is dat Lientje pas met 41.4 weken werd geboren en ik daardoor weer goed uitgerust was, maar was ze voor de 40 weken geboren dan was dat niet zo geweest en dat nekt je dan volgens mij na de bevalling.

Sterkte ermee, dapper ben je zeker! ;)
pi_108717859
Sonnetje, ik heb vandaag besloten dat ik nog 3 volle dagen werk op het atelier en wat dan niet af is, neem ik mee naar huis. Dan kan ik dat in een iets rustiger tempo afmaken.
Bv 2 uurtjes werken als Ko naar de psz is ofzo.
Ik wil ook wat ruimte in mijn hoofd maken voor de bevalling. En dus de rest los kunnen laten.

Juud, dan bedoelde ik jou misschien! :D :*
Nouja, weet je, ik word zo door mijn werk in beslag genomen, dat er gewoon weinig anders overblijft. En normaal vind ik dat heerlijk, zo de laatste loodjes van een project. Maar nu heb ik 2 conflicterende belangen in mijn hart en hoofd. en dat botst.
Maar het voelt ook niet goed er hier over te 'zeuren'. Dus vandaar dat jullie me minder horen. En geen tijd natuurlijk. :P :')
pi_108731022
Oeke dat heb je goed, dan heb je nog maar 2 weken om echt uit te rusten.
Ik hoop wel dat als je het werk thuis hebt, je niet elk moment gaat pakken om verder te werken, maar echt je rust neemt.

Soempie, fijn dat het zo goed gaat. En ik ben echt wel jaloers een beetje dat je overweegt om helemaal te stoppen :o Oooh als ik dat toch kon *droomt weg* :+
pi_108731029
Misselijk O+

Marjoleintje, leuk kamertje! :)
pi_108731104
Oef, vanochtend de eerste kotspartij (sorry), maar het viel me mee! Alleen jammer dat ik er ivm verse mascara daarna uitzag als die sad panda van Coco :')
Wel apart hoe dat ineens komt opzetten, eerst was er weinig aan de hand, toen ineens brak het zweet me uit!? En nu vrolijk aan de yoghurt met muesli.

Fijn he Coco, die bevestiging? Zie je, deze blijft plakken. O+
  maandag 5 maart 2012 @ 07:05:36 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108731105
Soempie, ik ben na mn 2e bevalling helemaal gestopt met werken. Geen moment spijt van gehad en krijg je dat wel dan kun je altijd beslissen weer aan het werk te gaan.

Oeke, geen geboortekaartje, ach nou ja, dat kan ook wat later, maar geen naam wordt wel lastig. Verder nog wel aan je to do lijst toegekomen of is dat door de drukte naar de achtergrond geschoven?

Asy, ik ben nieuwsgierig naar het pakje.
pi_108731106
Nou *O* voor de misselijke dames dan maar? :D
  maandag 5 maart 2012 @ 07:06:35 #26
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108731109
Klinkt goed mango :D
pi_108731113
Zo voel ik me wel Covie! *O* I puked, and I survived. 8-)
pi_108731142
Ah, dat panda verhaal komt me bekend voor :') Gelukkig alweer een tijd geen last meer van!
pi_108731160
Hmm hier gaat alles zijn gangetje. Except dat ik gisteravond om 10 uur als een blok in slaap ben gevallen.. maar om half 2 was ik klaarwakker :{ ... Tot half 6 in bed blijven liggen en toen moest ik opstaan om te gaan werken (waar ik nu ben).

Hoop dat er veel te doen valt, dan trek ik het vandaag wel.
En vanavond weer vroeg naar bedje om de slaap in te halen :')
pi_108731227
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 06:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Misselijk O+

Marjoleintje, leuk kamertje! :)
Fijn! ;)

Mango, ook fijn dat t meeviel :*.

Oeke, sterkte met de laatste werkdingetjes, hopelijk kan je toch nog wat uitrusten ook.

Twinkle, sterkte vandaag. Niet kunnen slapen is rot.

Flugel, vervelend die pijnlijke voorweeën :*.

Hier een groeispurtje gehad, mijn navel is opeens een stuk platter. Echt in 2 dagen tijd, gek gezicht :D.

[ Bericht 15% gewijzigd door Phaidra op 05-03-2012 07:40:33 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108731268
Fijne dag iedereen! :* Nog geen naam en foto van PE he, of heb ik dat gemist?
pi_108731332
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 07:40 schreef KatyM het volgende:
Fijne dag iedereen! :* Nog geen naam en foto van PE he, of heb ik dat gemist?
Heb je niet gemist nee, ik wacht ook nieuwsgierig af.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 5 maart 2012 @ 07:49:38 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108731338
Zo rustig nachtje achter de rug, fijn geslapen tussen het piesen door en geen gerommel... Nu wel spierpijn, maar dat is niet zo gek. Het rommelde echt wel heel erg gisteren...

Ondanks de extra bevestiging die het geeft ben ik stiekem toch wel blij dat ik op wat misselijk gevoel na nooit boven de pot heb gehangen deze zwangerschap.

Oeke, neem je die 2 weken dan wel je rust? Niet dat je die weken zo druk bent met klussen, wassen, knutselen dat je geen tijd meer hebt om tot jezelf te komen... :*

Twinkle, 's nachts wakker liggen is balen he? Ik sta dan over het algemeen gewoon even op en drink wat. Beetje op het web browsen en meestal word ik dan wel weer moe genoeg om m'n ogen te kunnen sluiten. In bed blijven draaien werkt hier niet zo...

Marrije, kun jij straks wel makkelijk weer instromen dan? Ik heb een functie waar ik in 15jr naartoe gegroeid ben. Als ik nu heel erg part-time zou gaan werken of helemaal zou stoppen kwam ik nooit meer in een dergelijke functie terecht en dat vind ik dan ook weer heel erg zonde....

Oeh Webkim, spannende week voor je *O*
pi_108731800
Goedemorgen!

Ik ben ook weer enigszins onder de levenden. Wat een K-week heb ik achter de rug zeg. Ik denk dat ik wel 50 keer heb overgegeven.

Maar goed, nu weer op kantoor. Beetje slapjes nog en uiteraard nog wel misselijk, maar het is te doen.
  maandag 5 maart 2012 @ 08:55:42 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108731909
Fluug, volgens mij merk je dat vrij snel als thuisblijven bij de kinderen (en zelf dingen kiezen om bezig te blijven) niks voor jou is. Dan zou je niet zo gek veel langer uit de running zijn dan een maand of wat. Zelf wil ik helemaal niet instromen maar mocht de situatie zo zijn dat ik het wel wil of ga doen dan is dat wel te doen.

Dat gerommel (zo erg dat ik zelfs begon te timen) had ik een tijdje terug ook, maar ik had dan ook echt veel en veel te veel gedaan die dag. Dat doe ik dus niet meer.
  maandag 5 maart 2012 @ 09:01:31 #36
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108731969
Wel een goed punt ja, ik was aan het einde van m'n vorige verlof ook echt wel weer toe aan werken, ik ben er dus ook eigenlijk helemaal geen type voor om thuis te blijven...
pi_108732015
Goedemorgen, hier ookm alweer 2 uurtjes aan het werk. En al helemaal geen zin meer. Nog steeds een zieke baas. En het lijkt ernaar dat dat ook nog wel even zo blijft..
En volgens mij weet ik nu wat bandenpijn is. Zo net boven je liezen? Auw.. Vooral als ik sta/loop doet het pijn. Toch teveel gedaan afgelopen weekend, ben ik bang.

Morgen naar de vlos voor extra controle bloeddruk / potje pies inleveren. Ben benieuwd. En eindelijk ook naar de fysio!
pi_108732025
Meld. :)
  maandag 5 maart 2012 @ 09:06:33 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108732045
En als je aan het eind van je bevallingsverlof bijvoorbeeld het ouderschapsverlof plakt dan weet je ook wel of je je werk echt heel erg mist (mocht alleen bevallingsverlof niet genoeg zijn zeg maar).
  maandag 5 maart 2012 @ 09:15:32 #40
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_108732184
Goedemorgen dames :D Werk ze voor de meiden die moeten werken vandaag.
Ik ga eerst met de auto naar de garage, als ze tenminste start!
Dan maar even de belastingdienst blij maken denk ik, het moet er toch even van komen. Morgen weer werken en dan gelijk flink aan de slag, het stel wil namelijk iets heel leuks en willen niet direct aan de openingsdans beginnen. Dus dat wordt aanpoten :D

Sterkte Fluug, Hopen dat jouw kindje nog even lekker blijft waar die zit!
Be dance |Be real| Be You
pi_108732479
Boh, wat is dat verlof toch heerlijk. Iedere morgen om een uur of negen je bed es uit komen rollen. Ik geniet er echt van, zolang dat nog kan :P.
  maandag 5 maart 2012 @ 09:32:14 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108732507
Mangostine :D

Marrije, ik ga het strakjes even strijken (ja, om de een of andere vage waarschijnlijk hormonale reden moeten álle babykleertjes gestreken zijn) en dan zal ik er een foto van maken. :Y

Twinkle, succes vandaag!

flugel, fijn dat het bij jou beter ging vannacht!

SOrbo, jammer dat je zo'n slechte week hebt gehad zeg!

Loodje, wat voor werk doe jij dan? <nieuwsgierig is>

Ach weet je: als ik op het werk ben, dan wil ik naar huis (zeker bij mooi weer!) en als ik dan een paar dagen thuis ben, dan wil ik weer naar het werk ;)
Dus ik werk nu mooi 18 uur verdeeld over 3 dagen. Zo zijn de kids maar een paar uurtjes weg en ik werk precies genoeg om er voldoening uit te kunnen halen. Iedereen blij... ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 09:33:46 #43
30252 Soempie
Procreating
pi_108732531
Ik mis m'n werk echt geen seconde. :@ M'n man maakt er wel grappen over. Ik ben bijna klaar met de universiteit en hij is na de middelbare school gaan werken. Heeft zich vervolgens flink omhoog gewerkt en dan word ik 'huisvrouw'. :')

Dat is dus het enige, dat ik er zelfs soms een 'minderwaardig' gevoel van krijg. Helemaal als ik me indenk wat andere mensen vinden, alsof ik dan de hele dag op m'n reet zit niks te doen. Maar dat is dus helemaal niet zo. En dan bedenk ik dat er ook mensen werkzaam zijn in de kinderopvang, dus waarom zou thuis blijven dan minder zijn? Tja, als ik nou Mattís aan z'n lot over zou laten en zelf de halve dag ATWT zou kijken... :+

Marrije, heb je nooit dat mensen er negatief op reageren? En wat als je kindjes groot zijn? Wil je dan weer gaan werken?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 5 maart 2012 @ 09:35:07 #44
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108732556
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:30 schreef Kuukske het volgende:
Boh, wat is dat verlof toch heerlijk. Iedere morgen om een uur of negen je bed es uit komen rollen. Ik geniet er echt van, zolang dat nog kan :P.
Dat geldt ook alleen bij je eerste kind he? :P Dreumessen en/of Peuters houden daar echt geen rekening mee hoor :+

@Asy, als ik veel minder zou gaan werken zou ik niet in m'n huidige functie kunnen blijven. Maar ik vind het zo met 4x9 ook prima te doen hoor...
pi_108732579
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:46 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!

Ik ben ook weer enigszins onder de levenden. Wat een K-week heb ik achter de rug zeg. Ik denk dat ik wel 50 keer heb overgegeven.

Maar goed, nu weer op kantoor. Beetje slapjes nog en uiteraard nog wel misselijk, maar het is te doen.
Jeetje, bagger zeg! Gelukkig gaat het nu weer wat beter, sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108732676
Sorbo -O- I feel your pain. Sterkte :*
The way you rock'n'roll
  maandag 5 maart 2012 @ 09:40:28 #47
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108732693
Ik weet niet of ik helemaal thuis zou willen zijn. Ergens vind ik het toch weer zonde van mijn universitaire studie, bovendien ben ik ook nog steeds aan mijn studieschuld aan het afbetalen. Denk ook dat ik daarna niet meer zo makkelijk in mijn vakgebied zou kunnen instromen, is nu al lastig om tussen te komen.

Achteraf zou ik een paar maanden extra verlof wel fijn vinden. Misschien met een 2e.
pi_108732853
Moguh, iedereen die moest spugen of mega-misselijk is: :*

Stoppen met werken, volledig? Nee. Zou ik niet willen. Ik denk dat ik het liefst 2 dagen zou blijven werken. Maar dat is voorlopig nog niet haalbaar, (8> moet eerst nog een beetje klimmen in zijn werk en dan komt dat over een paar jaar wel. Vooralsnog werk ik 4 dagen, straks 3,5 dag. Ietsje minder hihi, maar goed alle beetjes helpen.

Fluugs lijkt me lastig als je zo in je hoofd er nog helemaal niet klaar voor bent, en je er eigenlijk van uit gaat dat Pieterke wel langer blijft zitten dan de 40 weken. Als er iets niet te voorspellen is is het dat wel. Maar denk je niet dat mocht hij nu ineens wel volgende week al komen dat je dat gevoel na de bevalling toch wel kwijt bent?
  maandag 5 maart 2012 @ 09:48:48 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108732854
flugel, ik doelde ook niet op jou en ook niet op een ander. Ik doelde puur op mezelf.
Enne hier ging het peuter-alarm om half 8. Dus ik heb nog geboft vandaag ;)

Kyara, dat is ook gedeeltelijk een reden waarom ik blijf werken. Anders vind ik het zo zonde van mijn universitaire studie en de kans om er later tussen te komen wordt steeds lastiger. Aangezien ik nu een redelijk flexibele baas heb en deze uren kan werken, vind ik het prima zo.
pi_108733019
Ik zit een beetje met hetzelfde.. zou best wat meer thuis willen blijven straks met het kindje, maar ik ben bang dat ik zo'n fijne plek als ik nu heb nooit meer zal krijgen. Daarbij.. als ik nu stop met werken totdat de kinderen (wil er meer denk ik) groot zijn, zit ik met een enorm pensioengat en een gat op mijn cv.. word ik ook niet blij van denk ik :N

Zit eraan te denken om terug te gaan naar 4x9, mocht dat niet haalbaar zijn 4x8. En dan het eerste jaar ouderschapsverlof ofzo zodat ik 3x8 doe ofzo. Ben ik toch aan het werk, blijf ik mijn functie behouden, kom ik aan mijn eigen behoeften toe maar ook aan dat van ons kindje.

We zien het allemaal wel. Tis nog ver weg en manlief zit nu middenin een belangrijke sollicitatieprocedure. Wie weet wat er allemaal gaat veranderen als hij daar komt te werken. Even afwachten dus ;)
pi_108733116
PE gefeliciteerd *O*

Oeke denk je wel goed om jezelf meis :*
Voor alle spugers en sad panda's :*
Zoë en Clauwhee nog gefeliciteerd *O*

Werken of thuisblijven. Ik vind dat het iets is dat ieder voor zich moet bepalen. Nu werk ik 36 uur en dat wil ik straks ook gewoon blijven doen. Moet wel zeggen dat ik bij de eerste ook echt er weer aan toe was om te gaan werken. Verveelde me soms echt thuis, had toen namelijk ook nog geen rijbewijs en woonde afgelegen dus ergens naar toe gaan was niet zo makkelijk.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:07:21 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108733216
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:33 schreef Soempie het volgende:
Ik mis m'n werk echt geen seconde. :@ M'n man maakt er wel grappen over. Ik ben bijna klaar met de universiteit en hij is na de middelbare school gaan werken. Heeft zich vervolgens flink omhoog gewerkt en dan word ik 'huisvrouw'. :')

Dat is dus het enige, dat ik er zelfs soms een 'minderwaardig' gevoel van krijg. Helemaal als ik me indenk wat andere mensen vinden, alsof ik dan de hele dag op m'n reet zit niks te doen. Maar dat is dus helemaal niet zo. En dan bedenk ik dat er ook mensen werkzaam zijn in de kinderopvang, dus waarom zou thuis blijven dan minder zijn? Tja, als ik nou Mattís aan z'n lot over zou laten en zelf de halve dag ATWT zou kijken... :+

Marrije, heb je nooit dat mensen er negatief op reageren? En wat als je kindjes groot zijn? Wil je dan weer gaan werken?
Nee, nooit gemerkt in elk geval, dat mensen negatief reageren. Als mijn kinderen groot zijn dan ben ik halverwege de 40 :@ Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik dan wel wat doen, maar niet om carrière te maken. In mijn 'vakgebied' zat ik al over mijn toptijd heen toen ik eruit ging, dus als ik weer ga werken dan moet ik maar ff zien waar ik dan zin in heb. Maar ik kan mezelf ook goed vermaken zonder buitenshuis te werken.
pi_108733791
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat geldt ook alleen bij je eerste kind he? :P Dreumessen en/of Peuters houden daar echt geen rekening mee hoor :+

@Asy, als ik veel minder zou gaan werken zou ik niet in m'n huidige functie kunnen blijven. Maar ik vind het zo met 4x9 ook prima te doen hoor...
Daarom geniet ik er zo van :D.

Sorbo :*. Fijn dat je weer een beetje onder de levenden bent.

Wat werk betreft heb ik het als ambtenaar wel makkelijk :+. Ik neem straks ouderschapsverlof op dus dan werk ik 3 x 7,5 uur. En daarna hangt het er even vanaf of JD al werk heeft, zoniet: dan zien we dat in januari wel weer.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:32:31 #54
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108733860
Grmbl... MANNEN!!... Ben ik al een heel weekend aan het rommelen geweest, neemt ie nu gewoon z'n telefoon niet op als ik bel... Probeer 'm al vanaf half negen te bereiken :{

Niet dat er nu iets aan de hand is natuurlijk, maar het gaat om het idee :+
pi_108733876
Phaidra
gek gezicht is dat he :D haha

Sorbootje :* wat vervelend!

Marjolijntje
lief kamertje al zeg O+
en fijn dat je morgen naar de fysio kunt!

Fluug :*

Pff..werk..
tot 14feb ging ik er vanuit dat ik geen werk zou hebben, zou dan eerst een tijdje thuis blijven.
Vond mn lief ook n fijn idee (die is veel weg ivm werk)
maar toen kreeg ik dus telefoon dat ik misschien contractverlenging krijg / n vast contract
komende woensdag 't gesprek.. we zullen zien.

ik zou, mocht ik (wel op n andere afd) er kunnen blijven werken, max 24-28u willen werken. Mn lief is veel weg en eignl alles van het huis/regelzaken enz komt op mij neer. Op mn werk heb je geen vaste werkdagen/tijden en dat (gebrek aan) ritme brak me weleens op.

In mn werkgebied is nu weinig werk, heb er ook bewust voor gekozen om in deze tijd zwanger te worden, zodat als ons kind/kinderen groter zijn ik meer kan werken en dan wel kan doorgroeien in 't werk. Ben net 24 geworden dus voor mijn gevoel nog tijd zat om te werken :P

Soempie (en marrije), vind t een mooi iets als mensen thuis kunnen zijn voor hun gezin.
er is toch een stabiele basis voor de kinderen als de moeder/vader thuis is.
iig ik vond t altijd erg fijn dat mn moeder er altijd was :). Dat heeft mn lief ook zo ervaren, vandaar dat wij er wel positief over zijn.
pi_108733890
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef flugeltje het volgende:
Grmbl... MANNEN!!... Ben ik al een heel weekend aan het rommelen geweest, neemt ie nu gewoon z'n telefoon niet op als ik bel... Probeer 'm al vanaf half negen te bereiken :{

:{ ..
ja snap ik! frustrerend lijkt me
pi_108733917
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef flugeltje het volgende:

:o. Begrijpelijk.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:34:36 #58
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108733922
Mijn grootste angst is dat ie de bevalling mist omdat ie óf z'n telefoon niet opneemt, óf omdat ie op de gang een of ander heel 'belangrijk' telefoontje voor z'n werk moet voeren....
pi_108733942
Zou'ie dat doen ja? De gang op gaan? :o. Nee toch?
pi_108733986
Over werken.. Ik heb er oprecht geen oordeel over als vrouwen volledig thuisblijven bij hun kinderen. Als het financieel mogelijk is en ze voelen zich er prettig bij, prima! Ik zou er zelf alleen niet aan moeten denken. Of in deeltijd werken, dat wil ik ook écht niet. Voor de geboorte van Isabeau werkte ik 40 uur per week en nu nog 36 uur (dat is fulltime bij ons) verdeeld over vier dagen. Mijn man is dat ook gaan doen, dus we hebben allebei een vrije dag.

Wat me aan de andere kant dus wel wóest kan maken is dat ik na de geboorte van Isabeau regelmatig de vraag kreeg hoeveel ik nog werkte, óf ik nog werkte en poeh poeh poeh wat veel zeg, 36 uur! Denk maar niet dat mijn man ooit één keer die vraag gekregen heeft. Dat hij fulltime bleef werken was vanzelfsprekend. HOEZO? Werk ik voor spek en bonen ofzo?? En aggos wat schattig, hij had een papadag.

KOTS!

Zo, dat lucht op.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:36:52 #61
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108733994
quote:
11s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:35 schreef Kuukske het volgende:
Zou'ie dat doen ja? De gang op gaan? :o. Nee toch?
Laat ik zeggen dat ik er geen vergif op in durf te nemen dat ie het NIET doet... :')

Vrije dagen bestaan ook niet in z'n vocabulaire en ook tijdens vakanties wordt er vlotjes doorgewerkt... Als ik nu 'te vroeg' zou bevallen zou het zomaar eens kunnen dat ie in de bevalling/kraamperiode nog van alles moet/wil regelen...
  maandag 5 maart 2012 @ 10:37:50 #62
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108734014
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
Over werken.. Ik heb er oprecht geen oordeel over als vrouwen volledig thuisblijven bij hun kinderen. Als het financieel mogelijk is en ze voelen zich er prettig bij, prima! Ik zou er zelf alleen niet aan moeten denken. Of in deeltijd werken, dat wil ik ook écht niet. Voor de geboorte van Isabeau werkte ik 40 uur per week en nu nog 36 uur (dat is fulltime bij ons) verdeeld over vier dagen. Mijn man is dat ook gaan doen, dus we hebben allebei een vrije dag.

Wat me aan de andere kant dus wel wóest kan maken is dat ik na de geboorte van Isabeau regelmatig de vraag kreeg hoeveel ik nog werkte, óf ik nog werkte en poeh poeh poeh wat veel zeg, 36 uur! Denk maar niet dat mijn man ooit één keer die vraag gekregen heeft. Dat hij fulltime bleef werken was vanzelfsprekend. HOEZO? Werk ik voor spek en bonen ofzo?? En aggos wat schattig, hij had een papadag.

KOTS!

Zo, dat lucht op.
:D

Ik ken het ja, hier dus ook 36 uur over 4 dagen... Tijn werkt er 32 en toch verwacht 'men' dat ik als vrouw toch meer doe voor de kinderen enzo....
pi_108734045
Fluug grr kan me voorstellen dat je daar heel gefrustreerd van raakt, dat hij nu zn telefoon niet opneemt. Als je m straks wel aan de lijn hebt zou ik het niet kunnen laten om te zeggen: hij is er al hoor, laat maar! :6
  maandag 5 maart 2012 @ 10:40:09 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108734084
Ooh wat irritant Fluugs! Ik kon Argento ook niet bereiken toen ik door moest naar de gyn. Woest was ik. Bleek dat zijn telefoon stuk was. Smsjes kreeg hij wel gewoon en toen belde hij ook meteen terug.

Argento was had alles dusdanig vroeg geregeld dat ie zich de laatste weken zat te vervelen op zijn werk.

Maar Fluugs, bij Willem heb je hem in die 31 uur toch ook wel eens even weggestuurd? Ik heb Argento toen wel een paar keer naar buiten gestuurd om een frisse neus te halen en even wat telefoontjes te plegen. ik had toen wel een ruggeprik en het schoot toch voor geen meter op dus dat kon ook makkelijk
pi_108734088
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef bijtje84 het volgende:
Fluug grr kan me voorstellen dat je daar heel gefrustreerd van raakt, dat hij nu zn telefoon niet opneemt. Als je m straks wel aan de lijn hebt zou ik het niet kunnen laten om te zeggen: hij is er al hoor, laat maar! :6
pi_108734113
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik ken het ja, hier dus ook 36 uur over 4 dagen... Tijn werkt er 32 en toch verwacht 'men' dat ik als vrouw toch meer doe voor de kinderen enzo....
Oh ja dat ook nog!
  maandag 5 maart 2012 @ 10:41:32 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108734126
Ik vind de term 'papadag' ook niet echt lekker. Net zoals dat papa moet "oppassen" als mama weg moet. Ga toch weg, ik ben toch ook niet aan het "oppassen" als ik thuis ben?
pi_108734134
Idd Fluugs, gewoon even laten schrikken en doen alsof het hoofdje al staat ofzo.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:42:23 #69
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108734160
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:40 schreef Kyara het volgende:
Ooh wat irritant Fluugs! Ik kon Argento ook niet bereiken toen ik door moest naar de gyn. Woest was ik. Bleek dat zijn telefoon stuk was. Smsjes kreeg hij wel gewoon en toen belde hij ook meteen terug.

Argento was had alles dusdanig vroeg geregeld dat ie zich de laatste weken zat te vervelen op zijn werk.

Maar Fluugs, bij Willem heb je hem in die 31 uur toch ook wel eens even weggestuurd? Ik heb Argento toen wel een paar keer naar buiten gestuurd om een frisse neus te halen en even wat telefoontjes te plegen. ik had toen wel een ruggeprik en het schoot toch voor geen meter op dus dat kon ook makkelijk
Sterker nog, we hebben samen het halve ziekenhuis doorgewandeld en ook nog een stukje door de tuin, was lekker weer.... Verder hebben we ons vermaakt op internet :') Maar het laatste stuk was ie toch echt helemaal bij mij hoor... :Y
pi_108734165
'Papadag' bah ja daar krijg ik nou ook jeuk van!
pi_108734171
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de term 'papadag' ook niet echt lekker. Net zoals dat papa moet "oppassen" als mama weg moet. Ga toch weg, ik ben toch ook niet aan het "oppassen" als ik thuis ben?
Idd, puur kotsmateriaal!

Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar wij hebben juist heel duidelijke afspraken over dat we allebei volledig wilden werken en de zorg wilden delen en dan krijg je dat soort ouderwetsch gezeik. Bleegh :)
  maandag 5 maart 2012 @ 10:43:11 #72
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108734186
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Kyara het volgende:
Daarom heb ik de term 'mama-dag' geintroduceerd hier. Gelijke monniken ;)
pi_108734545
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:42 schreef bijtje84 het volgende:
'Papadag' bah ja daar krijg ik nou ook jeuk van!
:Y

zie nooit n moeder op FB of waar dan ook posten dat ze n 'mamadag' hebben
vaders wel.. :X wat moet je daar op zeggen dan: oh wat goed *O* ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 05-03-2012 11:05:58 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 11:09:55 #74
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108734979
Hehe, eindelijk belde ie dan toch terug.... M'n schoonzus heeft er iets meer dan een uur over gedaan, ik had dus al 2 keer bevallen kunnen zijn :')

Enfin; helaas kon ie niet eerder thuiskomen, zelf dus maar de grote boodschappen doen.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:11:29 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108735017
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:

KOTS!

Zo, dat lucht op.
Na de geboorte van mijn eerste ben ik full time blijven werken, dat is me prima bevallen, mijn man was toen fulltime thuis bij ons kind. Maar uiteindelijk bevalt het me beter om helemaal niet te werken. En werkt mijn man (meer dan) fulltime (ivm eigen bedrijf). Als ik zou willen zou ik veel meer voor ons bedrijf kunnen doen dan wat ik tot nu toe doe, maar ik voel de behoefte niet. Wat voor de één wel werkt, werkt voor de ander niet. En het raakt mij niet eerlijk gezegd, als iemand een oordeel heeft over thuisblijvende moeders. Ik voel mij niet schuldig (dat ik financieel niets bijdraag bijvoorbeeld) of minderwaardig. Ik ben happy zo en dit werkt prima voor ons gezin. Ik heb eigenlijk ook nooit commentaar gekregen toen ik 40 uur werkte na de geboorte van mijn oudste.
pi_108735609
Echt commentaar krijg/kreeg ik ook niet hoor, maar van die irritante vragen, waar het ouderwetse wereldbeeld al in doorklinkt. En natuurlijk moet je je niet schuldig voelen, no way!
  maandag 5 maart 2012 @ 11:34:28 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108735674
flugel :o :*
Fijn dat hij inmiddels heeft teruggebeld.

Mijn man belt mij inmiddels al op vanaf het werk als ik niet binnen 2 uur iets terug mail ;)

Mijn buik gaat nu in het buikentopic ;)

Ow en Marrije: eerste pakje staat op de foto (ongestreken :P )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:38:45 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108735808
Ow en mijn man werkt 32 uur als ambtenaar (4 uur ov) en heeft daarnaast nog een eigen bedrijf.
Zijn werk levert én meer op én hij haalt er meer voldoening uit.
Ik ben blij met onze verdeling.
Wat fijn dat we allemaal zo verschillend zijn! O+
pi_108735854
Maar ben ik dan de enige die bang is dat ze later, als de kinderen de deur uit zijn, moeilijk aan de bak komt?

Of moeti k me er niet zo druk om maken en denken: Wie dan leeft wie dan zorgt?

En een pensioengat?

Dat zijn voor mij de voornaamste redenen
pi_108735915
Wij doen niet aan papa en mama dagen. Ik werk 20 uur, hij (meer dan) fulltime. Minder werken is eigenlijk gewoon nirt haalbaar. (das ook een leuke discussie in de vriendengroep *lol*)

Met thuisblijven is t niet eens dat k mn werk mistte, maar meer het bezigzijn op zich. T huishouden ben ik al heel snel zat :') ik haal dsar ook geen voldoening uit ofzo.
Een carrière heb ik ook niet, mssr gewoon bezig zijn vind ik fijn. Plus dat werken beter is voor de financien :P kan k minder geld uit geven aan onzin dingen :D
  maandag 5 maart 2012 @ 11:46:15 #81
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108736051
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar ben ik dan de enige die bang is dat ze later, als de kinderen de deur uit zijn, moeilijk aan de bak komt?

En een pensioengat?

Nee dat ben je dus niet ;)

Ik zal om die reden (en het feit dat ik dus niet echt gelukkig word van thuisblijven) ook niet stoppen met werken. Hoogstens dat ik nog een keer kies voor een dag ouderschapsverlof als Tijn niet meer parttime kan werken...
pi_108736060
Ik ga straks 36 uur werken en mijn man ook.

Beide 4x 9 uur...
Of soms misschien wel een paar keer 8 uur per dag en dan op de dag dat we thuis zijn 's avonds nog een paar uurtjes of zo. We zien wel.

We zouden eerst beide 32 uur gaan werken, maar ik weet nu al hoe dat gaat. Dan werken we beide alsnog constant 34-36 uur en krijgen dat dan niet betaald. We werken nu beide gemiddeld ook al 42-45 uur per week.

We werken beide bij hetzelfde bedrijf. Niet altijd even fijn ;) Maar ja het went :P
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 5 maart 2012 @ 11:49:18 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108736141
Twinkle, om het cv gat blijf ik dus ook een paar uur werken (anders zou ik ook vrijwilligerswerk kunnen gaan doen). Pernsioengat maak ik me niet zo druk om. Maar wij zitten in de luxe positie dat we genoeg spaargeld hebben.
pi_108736184
Oh en wat betreft bevallen enzo. Vorige keer had R gezorgd dat ie de laatste weken geen afspraken ver weg meer had. T ziekenhuis is tussen huis en werk dus ook handig :)

Zn compagnon woont in Emmeloord (werkt in t Westland) en vorig jaar zou zn vrouw een geplande ks krijgen in week 38. Breken dr vliezen spontaan in de 36e week. Gelukkig op een gunstige tijd ivm files, want hij moest naar sneek naar t ziekenhuis *lol*
pi_108736203
quote:

En een pensioengat?

Nee hoor, zeker niet!

Dat is voor mij zelfs de voornaamste reden geweest om vroeg aan een kind te beginnen. (vroeg is in dit geval, tijdens het laatste jaar van mijn studie aan de universiteit en op mn 24e.)

De gedachte erachter was dat ik dan geen enorm gat in mn cv zou hebben én nog aan de start van mn carriere zou staan en die dus niet per se hoefde te onderbreken enz. afgezien daarvan wilden we gewoon héél graag kinderen :P
dat heeft bij ons wel echt meegewogen in de beslissing voor timing voor kind, de arbeidsmarkt, wel of geen gat in je cv, wel of niet thuisblijven. Dit was voor ons de beste oplossing. Ik kon vanuit huis voor een academisch tijdschrift blijven werken 3 dagen pw, dat heb ik dus ook gedaan tot ik met verlof ging van mn jongste. Daarna ging t tijdschrift over de kop en ben ik een nieuwe studie begonnen.

Het is de bedoeling bij een volgend kind dat ik part-time begin en na een jaar fulltime ga en mijn lief parttime. Mocht ik dusdanig verdienen dat wij ons een naar-volle-tevredenheid-levensstandaard kunnen permiteren op alleen mijn salaris dan is het mogelijk dat hij helemaal stopt met werken en zich alleen stort op wat kleine Japan-gerelateerde klusjes (zijn vakgebied ;) ).

Maar idd, daar wordt niet naar gevraagd, aan moeders wordt gevraagd of ze nog werken en hoeveel, aan vaders wordt dat nooit gevraagd, toch raar. Of er wordt hooguit gevraagd of ze ook 1 dag p/w ouderschapsverlof opnemen.
:)
  maandag 5 maart 2012 @ 12:14:03 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108736949
quote:

En een pensioengat?

Wat je moet dat weet ik niet :P Maar ik zou zeggen: doe vooral waar jij denkt dat je goed aan doet :)
Kijken naar de afwegingen van een ander is leuk, maar meestal zitten mensen in hele andere situaties, kwa inkomen, kwa wensen mbt levensstandaard, kwa leeftijd. Zo zat ik niet in de situatie op mijn 24e om te denken aan kinderen om maar wat te noemen.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:19:44 #87
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108737142
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:34 schreef Asyniur het volgende:

Ow en Marrije: eerste pakje staat op de foto (ongestreken :P )
SPOILER
Een bescheiden pakje Asy :)
pi_108737187
Ik vind t zelf wel prettig om relatief jong aan kinderen te beginnen (heb op mn 26e dus 2 kinderen). Als.ze straks.groot zijn hebben we in principe nog alle tijd met zn 2en. Plus dat ik ook nog.kwa werk alle kanten op zou kunnen.

Zijn trouwens geen afwegingen geweest hier hoor. Maar we wilden gewoon graag een kindje :) ik riep altiid dat ik op mn 26e aan kinderen wilde beginnen. Na mn studie en specialisatie :P nou die 2 dingen zijn niet gelukt en ik loop dus iets voor op mn planning :P
  maandag 5 maart 2012 @ 12:23:25 #89
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108737270
Ik wilde ook altijd graag op m'n 24e aan kinderen beginnen, liep ook effe wat anders... Ach, het is zoals het is... Uiteindelijk heb ik wel de vent van m'n dromen gevonden :Y Okay, soms is het ook wel eens de vent van m'n nachtmerries :') Maar je kunt niet alles hebben :P
pi_108737522
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:23 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde ook altijd graag op m'n 24e aan kinderen beginnen, liep ook effe wat anders... Ach, het is zoals het is... Uiteindelijk heb ik wel de vent van m'n dromen gevonden :Y Okay, soms is het ook wel eens de vent van m'n nachtmerries :') Maar je kunt niet alles hebben :P
Ja je weet nooit hoe t loopt in je leven.
Ik vond de mijne op mn 16e :') al wist ie dat toen nog niet (en ik ook niet) :P toen ie me dumpte na 3,5 maand hehe. Maar ja hij is.met hangende pootjes teruggekomen een jaar later :P
  maandag 5 maart 2012 @ 12:31:31 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108737570
Wat bedoel je met bescheiden pakje Marrije? :D

Och ja, ik zou ook jong moeder worden, in elk geval voor mijn 30e. Ook mislukt, maar wat flugel zegt: nu wel de vent gevonden waarmee ik oud wil worden.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:42:21 #92
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108737925
Zo, heerlijk geslapen vannacht O+

MvM flessen zijn vandaag afgeleverd, net al lekker lopen knoeien met dat opvangbankje in de plee en dan eroverheen pissen :') Nouja goed. Goeie doel enzo he :7

Qua werk voor mij.. ik wissel nu van baan, enorm handige timing, magoed, zoiets plan je niet, en zal je net zien natuurlijk dat het allemaal samenvalt. :) Ik werk komende week nog bij mn oude werkplek en ga vanaf +/- 15 maart op mn nieuwe plek beginnen. Daar weten ze het of course nog niet, en ga het ook pas vertellen als ik een echo heb gehad. :) Heb al gelezen dat ze je niet kunnen ontslaan in proefperiode oid als je verteld dat je zwanger bent om die reden. Nadeel is wel dat ik voor dit werk nog een opleiding van een jaar moet doen, maar we gaan wel zien hoe dat opgelost wordt. :) Ik zie het allemaal wel.
Voorlopig blijf ik tot mn verlof 32 uur werken. Zat te denken eerst aan 24 uur ivm mn darmaandoening, maar ik dacht; ach, ik kan net zogoed op 32 uur in zetten en dan zie ik wel waar het schip strand, als ik minder moet werken door klachten van mn zwangerschap kan dat altijd nog. Daarna wil ik wel 24 uur gaan werken, omdat het handiger is dat ik minder ga werken dan mijn man (ik zit in de zorg, mijn man in de IT).
Hij zal dan 4x9 uur gaan werken waarschijnlijk, en dan hebben we dus nog 2 dagen in de week die we moeten oplossen qua opvang. :) Komt heus goed denk ik. Dat worden of opa's en oma's of toch gewoon kinderdagverblijf, alhoewel ik het zelf niet prettig vind om daar een hummeltje van zo rond de 3 maanden neer te gooien, magoed... We hebben nog de tijd.

Nu lekker ff niks O+ Vriendin is net langsgekomen, lekker gekletst, die heeft een kleintje van 1,5, heerlijk meiske O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_108738630
Kan iemand me dan vertellen hoe je de dag waarop je vrij neemt zodat je bij je kinderen kunt blijven dan wél mag noemen?

Politiek correct gezeur ook altijd. Hmf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108738655
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Kan iemand me dan vertellen hoe je de dag waarop je vrij neemt zodat je bij je kinderen kunt blijven dan wél mag noemen?

Niet contractgebondendag. Of vrije dag. 8-)
  maandag 5 maart 2012 @ 13:05:03 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108738673
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:31 schreef Asyniur het volgende:
Wat bedoel je met bescheiden pakje Marrije? :D

Och ja, ik zou ook jong moeder worden, in elk geval voor mijn 30e. Ook mislukt, maar wat flugel zegt: nu wel de vent gevonden waarmee ik oud wil worden.
:D Als in rustig kwa kleur en opdruk (geen kleine kriebels all over, nagenoeg effen broekje).
  maandag 5 maart 2012 @ 13:05:28 #96
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108738690
quote:

Ik heb gewoon een mamadag hoor :Y

Maar ik ben dan ook standaard tegendraads :')

Dames, hellup... Ik begin weer door te slaan... Heb mezelf net weer de voorweeen gedweild en zit hier nu rusteloos op de bank rond te kijken wat ik NU weer eens aan kan gaan pakken....
pi_108738771
lief pakje asy :*

fluug rustig aan!
  maandag 5 maart 2012 @ 13:08:26 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108738790
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:05 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een mamadag hoor :Y

Maar ik ben dan ook standaard tegendraads :')

Dames, hellup... Ik begin weer door te slaan... Heb mezelf net weer de voorweeen gedweild en zit hier nu rusteloos op de bank rond te kijken wat ik NU weer eens aan kan gaan pakken....
Je mag bij mij de boel wel dweilen :Y Zorg ik wel dat je af en toe wat rust neemt en voor een kopje thee enzo :D
pi_108738798
Da's nou weer mijn grote ergernis, dat ik dan even op een korte, handige manier wil refereren aan de dag waarop ik vrij neem zodat ik bij de kinderen kan zijn en dat ik dan razendsnel in moet schatten of ik een 'oppasdag'- of 'mamadag'-figuur me heb teneinde een vervelende discussie te vermijden.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:08:54 #100
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108738807
Het allerergste is dat ik net naar de wc ging en even naar de voegjes keek.... :')
pi_108738815
quote:

Luierdag :P
  maandag 5 maart 2012 @ 13:09:41 #102
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108738839
Mamadag kan hier overigens ook een oma/willemdag betekenen terwijl mama op HAAR dag naar de sauna vertrekt O-)
pi_108738844
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef flugeltje het volgende:
Het allerergste is dat ik net naar de wc ging en even naar de voegjes keek.... :')
Just do it.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:12:18 #104
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108738929
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
Da's nou weer mijn grote ergernis, dat ik dan even op een korte, handige manier wil refereren aan de dag waarop ik vrij neem zodat ik bij de kinderen kan zijn en dat ik dan razendsnel in moet schatten of ik een 'oppasdag'- of 'mamadag'-figuur me heb teneinde een vervelende discussie te vermijden.
_O-
Gewoon zeggen wat jij wilt en de discussie niet aangaan :P
pi_108738955
Sorbo, fijn dat je je weer wat beter voelt!!

Over werken, mijn vriend werkt fulltime en ik nu 3x8 (sinds een half jaar, daarvoor werkte ik 4x8), en dit
bevalt ons prima! Ik zou persoonlijk ook niet alleen maar thuis willen zijn. Ben juist blij dat ik ook nog aan het werk kan! Ook om het gat in je CV verhaal zou ik niet stoppen, ik krijg weleens mensen aan mijn bureau die bijvoorbeeld 10 jaar niet gewerkt hebben en weer wat gaan doen. Daar kan ik moeilijk werk voor vinden!

Enfermera, succes met het plassen voor MvM! Hier zit het er bijna op, donderdag de laatste flessen aan de straat en dan heb ik 10 weken meegedaan.
pi_108738957
Tja ik heb geen glazen bol waar ik in kan kijken, dus ik weet niet hoe het over 30 jaar is.
Maar ik weet wel dat wij een spaarhypotheek hebben (30% aflossingsvrij) en dat is wel een leuk appeltje voor de dorst straks. Dus of ik me echt heel druk om een pensioengat moet maken .. ik weet het niet.

Maar ik denk dat 32 uur echt de max gaat worden voor mij. Liever nog 24 uur, maar goed .. daar moeten ik en mijn leidinggevende het maar eens over gaan hebben tegen de tijd dat het algemeen bekend is dat ik zwanger ben (hij weet het nu al .. maar ik heb nog even. Ook vanwege de sollicitatie van mijn man die ik even moet afwachten).

Komt goed! :)

Ik voel me vandaag trouwens wel echt zwanger! Heb het gevoel dat mijn boobies 3 cupmaten zijn gegroeid :')
pi_108739138
quote:
Tijd voor een nieuwe wc-pot? O-)
  maandag 5 maart 2012 @ 13:20:08 #108
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108739176
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:18 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe wc-pot? O-)
Die kan er gelukkig nog mee door, maar ik was wel al weer aan het googlen op tegenverf :@
pi_108739374
Misschien is dit het moment om Martijn te bellen Fluug? :P
pi_108739539
Fluug!! :( ga eens tv kijken ofzo! ;)

Ik vraag me nu af waarom dagen ineens een naam moeten hebben/krijgen. Die hebben ze toch al? ;) als het vrijdag is is het vrijdag en die dag werk ik niet. En dat wordt dan niet ineens thuisdag of mamadag of mijntijddag of weetikwatvoordag. Gewoon vrijdag.
En trouwens, ik ben elke dag van de week mama. Dus ook in die zin vind ik het gek klinken.

Maar, een ieder graag in zijn waarde latend zeg ik er verder niks van als iemand het wel zo wil noemen :)
Nou als dat niet politiek-correct is weet ik het ook niet meer! :D
  maandag 5 maart 2012 @ 13:31:43 #111
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108739543
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:26 schreef Kuukske het volgende:
Misschien is dit het moment om Martijn te bellen Fluug? :P
Die krijgt ter plekke een hartverzakking vrees ik :')

Enfin; ik ga eerst maar eens een klein tukje doen. Wie weet zakt het... :P
pi_108739584
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:31 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Die krijgt ter plekke een hartverzakking vrees ik :')

Enfin; ik ga eerst maar eens een klein tukje doen. Wie weet zakt het... :P
:D! Trusten :*.
pi_108739586
Kijk, dat klinkt een stuk verstandiger dan voegen poetsen of tegelverf zoeken.
Tukse!
  maandag 5 maart 2012 @ 13:33:31 #114
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108739614
Wow. Mn ogen zitten hier ineens te branden! Is het zo vroeg (in mn zwangerschap) al dutjestijd??? Wtf.... :o
pi_108739644
quote:
15s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:33 schreef Enfermera het volgende:
Wow. Mn ogen zitten hier ineens te branden! Is het zo vroeg (in mn zwangerschap) al dutjestijd??? Wtf.... :o
fijn he :')

Ik dacht echt dat ik nog meer vermoeid kon raken dan ik al was... nou deze week ben ik er achter dat dat dus wel kan :') Naja na 12 weken moet het beter worden tooooch? O-)
  maandag 5 maart 2012 @ 13:35:13 #116
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108739667
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:32 schreef bijtje84 het volgende:
Kijk, dat klinkt een stuk verstandiger dan voegen poetsen of tegelverf zoeken.
Tukse!
Jij kent het voegjesverhaal overduidelijk nog niet :D Ik zal 't straks als ik wakker ben nog wel een keer smakelijk vertellen....
  maandag 5 maart 2012 @ 13:35:35 #117
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108739680
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:34 schreef Skoap het volgende:

[..]

fijn he :')

Ik dacht echt dat ik nog meer vermoeid kon raken dan ik al was... nou deze week ben ik er achter dat dat dus wel kan :') Naja na 12 weken moet het beter worden tooooch? O-)
Whahaha omg! Oke dus ik ben niet gek :')
Ja, dat zeggen ze he! :7 :')
pi_108739711
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Jij kent het voegjesverhaal overduidelijk nog niet :D Ik zal 't straks als ik wakker ben nog wel een keer smakelijk vertellen....
Nu wordt ik wel nieuwsgierig ja!
  maandag 5 maart 2012 @ 13:40:08 #119
30252 Soempie
Procreating
pi_108739836
quote:
_O-

Je man heeft dus af en toe ook de partner van z'n nachtmerries. :D

Asy, ik vind het pakje zo lief. O+

En hier maak ik me dus helemaal geen zorgen om m'n pensioen en ook niet om een gat in m'n cv. Misschien stom, maarja dat zien we dan tegen die tijd wel. Ik wil toch geen carriere maken, dus wat dat betreft...En m'n studie ben ik gestart voor mijn eigen plezier: orthopedagogiek richting leren en ontwikkeling. Dus als ik thuis blijf doe ik niet heel iets anders dan waarvoor ik opgeleid ben. :+

Mogelijk dat ik later vrijwillig wat bij kan dragen op school of misschien kan ik me aanmelden als gastouder. Thuis vermaak ik me trouwens prima. Naast het huishouden en het zorgen zijn er zat andere dingen te doen die ik leuk vind en waar ik dus wél gelukkig van word.

Maargoed, m'n haren gaan ook overeind staan als mensen andere keuzes afkeuren, zoals de keuze van Sorbo. Het zou mijn keuze niet zijn, maar dat is dus heel persoonlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108740108
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Klaar met school, net eindgesprek gehad en gehaald.
Nu is voor mijn gevoel mijn zwangerschapsverlof al voor de helft begonnen :Y

ja ben een bietje blij :P
  maandag 5 maart 2012 @ 13:48:51 #121
30252 Soempie
Procreating
pi_108740131

*O* voor Covie.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:49:55 #122
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108740168
Tof Covie!! :D *G*
pi_108740193
Covie wat goed & fijn *O*
pi_108740442
Fijn Covie!! *O*
pi_108740496
Fijn covie!

Ik noem mn vrije dagen gewoon vrije dag :D dat Floris dan bij me is lijkt.me vrij logisch :D
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 14:07:43 #126
309370 Nanadu
pi_108740743
Sorbootje ik herken je verhaal wel hoor. Ik werk 31.5 uur per week (3x9u en 1x4,5u) en ik kreeg ook vanuit mijn omgeving de vraag of ik nog steeds blijf werken en dezelfde uren. Als ik vervolgens reageer dat ik gewoon dezelfde uren blijf werken kijken veel mij vol ongeloof aan, omdat ik nu een tweede krijg. Ik zou zelf wel 1 dag minder willen werken, dus 3 dagen maar dat is op dit moment financieel niet haalbaar.

Flugeltje al wat gevonden om je te vermaken (behalve de voegen ;) )

Covie wat goed *O* *O* *O*
pi_108740791
Haha ja precies Son, dat dus!!

Pff er dansen er hier 2 de samba in mijn buik! :o
pi_108740912
Thnx!! :D

Fluugs blijf met je tengels van die voegen af! :')

Heerlijk lijkt me dat om thuis te blijven. Beetje vrijwilligerswerk erbij o.i.d en er zijn nog zat dingen wat ik ooit nog eens zou willen leren. Sopho jou begrijp ik ook wel hoor, zo ken ik wel meer vrouwen die gewoon fulltime willen blijven werken.

Over de papadag gesproken ik noem de woensdag mijn mamadag en de maandag is de papadag.
Maar dat is dus gewoon de extra vrije dag die erbij komt door het ouderschapsverlof. Dat is toch niet raar. Volgens mij komt die term ook uit het bedrijfsleven.
pi_108741269
Goed bezig Covie!
  maandag 5 maart 2012 @ 14:42:47 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108741755
Claudia, ik zeg altijd dat ik 3 dagen werk en de overige vrij ben. Mijn man heeft wel een papadag. Zo noemt hij het zelf.

Waah covie! Wat goed zeg! *O*

Heeft iemand het nummer van Martijn? Voordat hij strakjes weer een flugel van de vloer kan gaan rapen... :X

Dank je voor de lieve opmerkingen over het pakje. Ik ben er blij mee *O*
Nu nog een prachtig mooi klein jongetje voor erin O+
pi_108741788
Is PE eigenlijk al gesignaleerd?
pi_108742102
Ohohoh ik lees heel braaf mee maar post eigenlijk amper. Gewoon omdat ik niks te melden heb ;-)
Morgen 13 weken en voel me nogsteeds prima ;) , wel sneller moe maar dat heeft er vast mee te maken dat er een 3-jarige rond holt in huis en ik dus minder rust pak als ik tijdens mijn eerste zwangerschap wel eens deed.

Gisteren heeft de buurvrouw gependeld :D als het klopt dan is deze baby een jongen! Helaas moeten we nog ruim 6 weken geduld hebben voor we het weten }:| ....Ik ben zóóó nieuwsgierig!
  maandag 5 maart 2012 @ 14:54:30 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108742168
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:36 schreef bijtje84 het volgende:

[..]

Nu wordt ik wel nieuwsgierig ja!
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:00 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Iets met een zwangere vrouw die vond dat de wc-pot vervangen moest worden en de voegjes van de toilet smetteloos wit moesten zijn. Diezelfde zwangere vrouw heeft na heel lang zeuren tegen d'r volgens haar zeer luie vriendje die 'blijkbaar' helemaal niet het beste met z'n kind voorhad ( :') ) de wc pot zelf van de grond gesloopt en is met witsel en kwast aan de gang gegaan totdat ze door haar hoefjes ging en vriendlief haar bij thuiskomst van de vloer kon tillen op de bank kon zetten en een paar dagen bezig was met het herstellen van de 'schade' in de wc... :+
pi_108742740
Covie you go girl! *O*
  maandag 5 maart 2012 @ 15:15:37 #135
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108742862
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:48 schreef covie het volgende:

Klaar met school, net eindgesprek gehad en gehaald.
Nu is voor mijn gevoel mijn zwangerschapsverlof al voor de helft begonnen :Y

ja ben een bietje blij :P
Goed gedaan!!! *O*
pi_108743105
*O* Gefeliciteerd Covie! *O*
  maandag 5 maart 2012 @ 15:29:20 #137
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108743328
Gaat lekker hier met mijn zoektoch naar een vk. Mailtje terug gehad van de KNOV:
even in een spoiler aangezien je er uit kan afleiden waar ik woon...
SPOILER
Echter, mijn man zegt weer, nav google maps:
(weer even wat weggepiept)
SPOILER
Gaat lekker -O- ik word hier een beetje simpel van. Dus die KNOV geeft al duidelijkere uitleg, alhoewel het nog steeds niet klopt.
En dan probeer ik vandaag mn huisarts te bellen voor advies. Ik belde om 12.00, oke, toen waren ze niet aanwezig, logisch. Ik kon ze dan tussen 14 en 15 bellen. Ja, toen was ik kapot en lag ik te tukken.. dus ik probeer het net nog even, kijken of ze toch niet nog bereikbaar zijn, is het 'vanwege vakantie is onze praktijk minder bereikbaar deze week en nemen andere huisartsen waar voor patienten. als uw naam begint met...'
}:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Enfermera op 05-03-2012 15:35:38 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 15:49:33 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108744054
Enfermera, als je al zoveel moeite moet doen om bij juist díe praktijk te komen, heb je daar dan nog wel zin in? Mijn vertrouwen zou dan al weg zijn :@
Mijn vlossen redden het echt niet om binnen 15 minuten vanuit de ene uithoek van hun werkgebied naar de andere te komen :N

Hier komt zojuist de bijna definitieve versie van het geboortekaartje per mail binnen (ik wil nog een paar hele kleine wijzigingen). En nu wil ik mijn kind! :o
  maandag 5 maart 2012 @ 15:53:45 #139
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108744198
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:49 schreef Asyniur het volgende:
Enfermera, als je al zoveel moeite moet doen om bij juist díe praktijk te komen, heb je daar dan nog wel zin in? Mijn vertrouwen zou dan al weg zijn :@
Mijn vlossen redden het echt niet om binnen 15 minuten vanuit de ene uithoek van hun werkgebied naar de andere te komen :N

Hier komt zojuist de bijna definitieve versie van het geboortekaartje per mail binnen (ik wil nog een paar hele kleine wijzigingen). En nu wil ik mijn kind! :o
Nja, ik snap het gewoon niet. En ik heb eerder geen zin om naar die andere te gaan ivm drukte, files, parkeermogelijkheden (weinig tot niet). -O- En k vind het gewoon raar dat ik dus geen keuze heb, ik MOET wel naar die ene die dan op 11 minuten zit.

Leuk van je kaartje!!! :D O+
  maandag 5 maart 2012 @ 15:58:03 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108744328
Maar is bij jullie de keuze dan maar zo beperkt dat jij maar kan kiezen tussen 2 praktijken (waarvan de ene je dus niet wil)?
Ik woon in een durp en zelfs ik heb keuze uit minstens 10 praktijken!
  maandag 5 maart 2012 @ 16:01:50 #141
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108744460
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:58 schreef Asyniur het volgende:
Maar is bij jullie de keuze dan maar zo beperkt dat jij maar kan kiezen tussen 2 praktijken (waarvan de ene je dus niet wil)?
Ja... dat dus. In mijn dorp zit geen praktijk, dus ik moet sowieso ergens anders heen. En die ene waar ik nu heen 'moet' heeft alleen spreekuur in mijn dorp op dinsdagochtend, of ik moet dus naar een andere stad met beperkte parkeermogelijkheid..
  maandag 5 maart 2012 @ 16:02:25 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108744488
Ik ben gewoon door het ziekenhuis doorverwezen naar de vk praktijk. Heb er verder niet eens bij nagedacht eigenlijk :@ . Praktijk zit wel lekker in de buurt, maar woon in een stad dus er was vast wel meer keuze geweest.
pi_108744571
Covie *O* !!

Enfermera :{. Wat irritant

Asy
Wat fijn n geb kaartje O+

:{ waarom zijn paaseitjes zo lekker? O+
  maandag 5 maart 2012 @ 16:09:53 #144
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108744738
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:02 schreef Kyara het volgende:
Ik ben gewoon door het ziekenhuis doorverwezen naar de vk praktijk. Heb er verder niet eens bij nagedacht eigenlijk :@ . Praktijk zit wel lekker in de buurt, maar woon in een stad dus er was vast wel meer keuze geweest.
Fijn O+

@Zoe: ja..
pi_108744823
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:58 schreef Asyniur het volgende:
ik kon hier maar uit 1 praktijk "kiezen" ook :D
Eigenlijk alle dorpen hier in de buurt wel. Er zijn simpelweg een soort postcodeafspraken waardoor je je niet zonder meer bij een andere praktijk aan kunt melden, de vk in de plaats verderop zou mij 's nachts best wel net aan binnen 15 minuten kunnen bereiken denk ik. Misschien dat ze er dan van haar bed tot mijn bed 20 minuten over doet?
Maar overdag?... :N
Tijdens de spitsuren?... :X

Enfermera je hoeft toch ook maar maximaal 1 keer per week op spreekuur te komen? In het begin zelfs eens in de vier weken, kun je dan niet gewoon de afspraak op de dinsdag maken op de dag dat er spreekuur plaatsvindt in je eigen woonplaats?
:)
pi_108744968
Ik heb geen idee waar k allemaal terecht kan. Bij ons in t dorp zit een praktijk. Ook precies aan de goede kant van t spoor voor mij. Kan er lopend naartoe zelfs (nja was 2 jaar geleden dichterbij :P). Een van de verloskundigen woont aan de overkant van de groenstrook waar k aan woon :D
  maandag 5 maart 2012 @ 16:18:38 #147
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108745091
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik kon hier maar uit 1 praktijk "kiezen" ook :D
Eigenlijk alle dorpen hier in de buurt wel. Er zijn simpelweg een soort postcodeafspraken waardoor je je niet zonder meer bij een andere praktijk aan kunt melden, de vk in de plaats verderop zou mij 's nachts best wel net aan binnen 15 minuten kunnen bereiken denk ik. Misschien dat ze er dan van haar bed tot mijn bed 20 minuten over doet?
Maar overdag?... :N
Tijdens de spitsuren?... :X

Enfermera je hoeft toch ook maar maximaal 1 keer per week op spreekuur te komen? In het begin zelfs eens in de vier weken, kun je dan niet gewoon de afspraak op de dinsdag maken op de dag dat er spreekuur plaatsvindt in je eigen woonplaats?
Ja precies, dat ook nog.. :') Dat vraag ik me dus ook af of dat lukt bij die ene waar ik nu heen 'moet'. De spits is daar rampzalig. Magoed. :')
Ja joh, ik schik me wel in. :+ Maar daar ben ik gewoon niet zo goed in >:) O-)
pi_108745608
Flugel, de voegen _O-
Zo lang je nog niks dat dat overtreft gedaan hebt komt Martijn er goed vanaf deze keer :P
The way you rock'n'roll
  maandag 5 maart 2012 @ 16:36:13 #149
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108745700
Enfermera, ik weet niet precies waar je woont maar praktijk van www verloskundige com zijn echt fantastisch. O+ Vind ik dan he. ;)
A grand adventure has begun.
  maandag 5 maart 2012 @ 16:37:53 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108745759
In mijn dorp zitten ook ongeveer 4 praktijken. Ik heb er destijds gewoon een gebeld, en ik kon terecht. Geen vragen over postcodes etc. Maarja, na een paar weken werd ik doorverwezen naar een gynaecoloog, en dan heb je pas echt geen keuze; dan moet je naar het ziekenhuis. Dat was voor ons best belastend, omdat ik geen auto rijd en en mijn man dus altijd mee moest, en parkeren bij het ziekenhuis ook niet echt makkelijk was. Zo zie je maar weer, kan altijd lastiger :)
  maandag 5 maart 2012 @ 16:50:26 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108746226
Covie *O*
pi_108746583
*O* covie gefeliciteerd

Enfermera, wat lastig om zo een vk te moeten kiezen.
Ik had keuze uit 2 praktijken, allebei vlakbij dus keuze was niet zo moeilijk.
  maandag 5 maart 2012 @ 17:02:12 #153
351479 KatyM
Hihaah!
pi_108746677
Covie gefeliciteerd *O*

Ik ben vandaag ook blij! Ik werk 38 uur en heb nu akkoord voor m'n ouderschapsverlof. Ene week 3 dagen van 8 uur, de andere week 4 dagen van 8 uur! zo relaxed! :D. Nu neemt m'n man die ene week dat ik 4 dagen werk, die ene dag vrij/ouderschapsverlof.. dan hoeven we maar 2 dagen kdv! Dat kunnen we een jaar doen. Daarna zie ik het wel weer 8-).

*O* *O* *O*

Zo.

Ook benieuwd naar het fluugs-voegjes-verhaal... al komt het me ergens bekend voor.
  maandag 5 maart 2012 @ 17:04:57 #154
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108746794
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:36 schreef Keshet het volgende:
Enfermera, ik weet niet precies waar je woont maar praktijk van www verloskundige com zijn echt fantastisch. O+ Vind ik dan he. ;)
Thanks voor de tip! :* Ga ik wellicht even bellen :D
pi_108746807
In mijn stad(je) hebben we 1 vk praktijk. Was dus niet moeilijk kiezen :9
Qua kraamzorg de organisatie gekozen die m'n vk heeft opgezet.

:o zag op babybytes dat t nog 58dgn duurt tot m'n uitgerekende datum
Dat is al snel!
*spannend* al heb ik t gevoel dat ik die 40wkn niet vol ga maken :{
m'n lief heeft dat gevoel ook. Das wel apart toch..

We zullen zien hoe t gaat lopen, stiekem erg veel zin in :@

KatyM
Wat fijn!
En t verhaal van fluug op pag 6 post 133 :D had m al eens gelezen, mooi verhaal hihi
pi_108747620
Stampvoet-momentje. Ik wil m'n mannetje ziehieeeenn! Ik wil die voetjes, die zo lekker in m'n zij porren, vasthouden, snuffelen en voelen! En z'n koppie en z'n billekes.

Zucht.

/stampvoet. Back to normal :+.
pi_108749797
Ja Kuuks, dat! Ik ook..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_108749849
*pruillip* ja maar jij weet al wanneer je em gaat zien :@ */pruillip*
  maandag 5 maart 2012 @ 18:31:17 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108750044
Nou het is niet dat ín mijn dorp 10 praktijken zitten. Volgens mij juist geeneen, maar wel in de omgeving uiteindelijk een stuk of 10.
Maar goed, ik heb er maar eentje gebeld op aanraden van een vriendin, die heel blij met hun was en dat was het...

Kuuks, misschien haal jij Webkim wel in O-) ;)
pi_108750737
Nou dan moet het morgen bij dat inwendige onderzoek raar lopen denk k. :D
pi_108751550
Hallo lieve allemaal, even walsen hoor...

Ik tref net op de wc bruine afscheiding aan in mijn onderbroek ;( Ook al de hele dag wat lichte zeurderige pijn in mn buik. Vk gebeld en kan alleen maar afwachten hoe dit gaat aflopen.
Mn borsten voelen minder gespannen en ben ook al de hele dag niet misselijk.
Ik vrees het ergste ;(

(Gister wel voor het eerst sinds de test weer seks gehad :@ ..., dus kan misschien daarvan komen, iets gesprongen ofzo)
Maar omdat de symptomen zo afgenomen zijn ben ik bang :'(
  maandag 5 maart 2012 @ 19:10:23 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108751649
Nou, je weet maar nooit...
Bij mij braken spontaan de vliezen, zonder enige voorbode. Dusssss...

Ow Fieder :{
Ik duim voor je. Waarschijnlijk is het 'gewoon' van de sex :*
pi_108751787
kan best zijn dat het door de seks komt hoor fieder. Ik duim voor je dat dat het is en dat het gauw weer over is :*
Ik weet inmiddels dat er pas alarmbellen moeten gaan rinkelen als je helderrood bloedverlies hebt, anders niet.
pi_108752083
Fieder, ik heb de eerste weken regelmatig wat licht bloedverlies en bruine afscheiding gehad. En ons meisje is nu toch al bijna 24 weken blijven plakken. Probeer wat hoop te houden! :*
En het is bagger en eng en het wachten duurt lang, stom!
pi_108752282
Fieder: :* :* :* Ik duim voor je!
pi_108752307
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:20 schreef Marjolijntje het volgende:
Fieder, ik heb de eerste weken regelmatig wat licht bloedverlies en bruine afscheiding gehad. En ons meisje is nu toch al bijna 24 weken blijven plakken. Probeer wat hoop te houden! :*
En het is bagger en eng en het wachten duurt lang, stom!
Dat wachten ja! Ik heb gewoon liever dat het er nu uit komt stromen dan dat het volgende week bij de echo blijkt.. klinkt dat raar??

Inmiddels is bij afvegen het papier schoon, maar nog wel krampjes en verder voel ik niks meer...
pi_108752511
Oh fieder :*. Hoop dat jullie wondertje blijft plakken

Hier veel buikpijn als ik iets doe. Soort kramp aan de rechterkant van m'n buik waar ze ook vaak haar voetjes oid tegenaan drukt. Als ik rustiger aan doe gaat t weer weg :{
Komt t van 'bezig zijn' of wordt ze op die momenten toevallig drukker ofzo?
  maandag 5 maart 2012 @ 19:29:17 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108752521
Nee dat klinkt niet raar. Je hebt gewoon liever zekerheid dan onzekerheid :Y
Schoon papiertje is een goed teken :*
pi_108752638
Krampen zijn ook normaal Fieder, die kunnen er heel erg bijhoren! Alles groeit en rekt etc en dat kan best ongemakkelijk voelen.

Zoe, dat heb ik ook! Ook precies op die plek! Sowieso vandaag een hele drukke buikbaby (en volgens mij duwt ze ook tegen mn darmen aan, dr komt een gas uit niet normaal :@ )
  maandag 5 maart 2012 @ 19:45:37 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108753452
Ai Fieder, kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent. Wat de rest ook zegt, het kan heel goed van je vrijpartij zijn hoor, bruin bloed is meestal niet zo erg en krampjes kun je ook hebben van een orgasme... sterkte :*

Ik had toch nog een leuke klus gevonden, ik heb alle flessen en spenen uitgezocht en uitgekookt... Kon ik bij zitten :P Nu door Tijn op de bank geparkeerd terwijl hij een appeltaart bakt en als die in de oven staat meteen maar even de dringendste boodschappen haalt... Hij is toch best wel okay O+ Nu z'n telefoongedrag nog aanpassen :+
pi_108753488
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:31 schreef Marjolijntje het volgende:

Zoe, dat heb ik ook! Ook precies op die plek! Sowieso vandaag een hele drukke buikbaby (en volgens mij duwt ze ook tegen mn darmen aan, dr komt een gas uit niet normaal :@ )
Toevallig! Ja ze is bij mij ook super druk.
Haha ja dat kan idd :9
pi_108753542
Covie gefeliciteerd!! :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef flugeltje het volgende:
Ai Fieder, kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent. Wat de rest ook zegt, het kan heel goed van je vrijpartij zijn hoor, bruin bloed is meestal niet zo erg en krampjes kun je ook hebben van een orgasme... sterkte :*

Ik had toch nog een leuke klus gevonden, ik heb alle flessen en spenen uitgezocht en uitgekookt... Kon ik bij zitten :P Nu door Tijn op de bank geparkeerd terwijl hij een appeltaart bakt en als die in de oven staat meteen maar even de dringendste boodschappen haalt... Hij is toch best wel okay O+ Nu z'n telefoongedrag nog aanpassen :+
:D :D

Fieder, wat de rest ook al zegt!! Ik duim iig heel hard voor een plakker voor je!! :*
pi_108753658
Pff Fieder ik kan me die onzekerheid heel goed voorstellen!
Hoe lang moet je nog wachten tot de echo?

En anders, als het te lang duurt, kun je niet vragen of de echo naar voren geschoven kan worden? Desnoods inwendig, maar dan heb je hopelijk rust.

Ik duim voor je!
pi_108753914
Ik heb volgende week vrijdag afspraak staan voor 1e echo. Zolang ik geen rood bloed verlies mag ik denk ik niet eerder langskomen. Ik kijk even hoe ik de nacht doorkom en dan bel ik eventueel morgen weer op.
Zit te twijfelen of ik zal gaan werken... Ze weten natuurlijk nog van niks daar. Stel dat het misgaat, moet ik het mijn baas dan vertellen? Of gewoon ziek melden? Moeilijk!!
Pff wat is dit rot :N
  maandag 5 maart 2012 @ 19:55:10 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108753964
Hoe ver ben je nu Fieder?
pi_108754167
Fieder :*
pi_108754226
Lastig Fieder dat je zo ongerust bent, maar zoals velen voor mij al gezegd hebben lijkt oud bloed eerder van gemeenschap te komen. Duim dan ook voor een goede echo volgende week.

M'n eerste zwangerschapskwaaltje komt volgens mij een beetje opzetten...nzeker nog niet pijnlijk, maar toch wel irritant dat ik me nu al bewust ben van m'n bekken. Ik had toch eigenlijk eerder de intense vermoeidheid van het eerste trimester verwacht.

Tot slot nog een vraag aan Flugeltje: hoe gaat precies de berekening van de uitgerekende datum als je een kortere cyclus hebt? (in mijn geval 24 dagen) ik weet dat je er al diverse keren over geschreven hebt, maar weet het niet precies meer (alsof het zo ingewikkeld kan zijn).
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 20:00:12 #178
309370 Nanadu
pi_108754263
fieder wat rot voor je! Ik hoop dat het gewoon door het vrijen komt. Mijn zus zit nu in hetzelfde schuitje, vanochtend bruinverlies en ook volgende week vrijdag pas een echo. Die is nu dus ook heel onzeker en het enige wat je kan doen is afwachten ;( In ieder geval sterkte en als je geen rust vindt gewoon bellen!

Ik heb geprobeerd om mij vandaag te houden aan de nieuwe afspraken die ik heb gemaakt op mijn werk wat betreft rusten, maar ik vond het best lastig. We werkten met 1 minder en dan ben ik toch snel geneigd om niet mijn rust te nemen en te helpen. Ik merk nu dat ik daar mee geconfronteerd wordt, want ik heb me toch een last van mijn linkerbil :@ Ik heb nu afgesproken dat ik morgen wat later begin, want heb ook 's middags cursus. Is nog best lastig, op je grenzen letten :D
pi_108754334
Fieder ik heb tot en met 16 weken bloedverlies gehad. Maar beebje doet het goed. Het kan van zoveel dingen komen. Alleen wil je die onzekerheid niet, ik werd er ook heel onzeker van. Wat de andere dames ook zeggen, het hoeft echt niets te betekenen!

Wat betreft werken, ik ga 31,5 uur verdeeld over 3,5 dag werken en m'n lief 4 dagen. Ik zou een keuze van een ander nooit veroordelen, lekker doen waar je jezelf goed bij voelt!

Verder, ik heb pijn meiden. Best veel. M'n leidinggevende laat me oproepen voor de arbo, daar kan ik volgende week terecht. Op aanraden van fysio, vlos besloten toch 6 wk van tevoren met verlof te gaan (nog maar tien weken te gaan dus, slik!). We gaan met de arbo kijken hoe we die tien weken het makkelijkst / met de minste pijn kan volbrengen. Want dat wil ik wel echt proberen. Ik vind het even slikken, mijn hoofd wil dit nog lang niet maar lichaam doet het zo. Maar ik luister wel, want het gaat niet alleen om mij nu maar ook om beeb en mijn lijf na de bevalling. En het is wel een fijn gevoel dat mijn werkgever meedenkt.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_108754375
Ben nu 7 weken en 4 dagen... Nanadu wat toevallig van je zus!
pi_108754411
Fieder, wat rottig. Echt het is helemaal waar wat hier allemaal gezegd wordt, krampen is heel normaal en een beetje bruinverlies kan heel goed van het vrijen komen. Maar het blijft vervelend. Als het helpt: ik zit nu te kijken naar een heen en weer bobbelende dikke zwangere buik en ik had tot twee keer toe bruinverlies en heb mijn hele zwangerschap krampen. Heel veel sterkte,ik weet nog goed hoe vervelend het voelde.
  maandag 5 maart 2012 @ 20:03:30 #182
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108754440
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:59 schreef Kursor het volgende:
Lastig Fieder dat je zo ongerust bent, maar zoals velen voor mij al gezegd hebben lijkt oud bloed eerder van gemeenschap te komen. Duim dan ook voor een goede echo volgende week.

M'n eerste zwangerschapskwaaltje komt volgens mij een beetje opzetten...nzeker nog niet pijnlijk, maar toch wel irritant dat ik me nu al bewust ben van m'n bekken. Ik had toch eigenlijk eerder de intense vermoeidheid van het eerste trimester verwacht.

Tot slot nog een vraag aan Flugeltje: hoe gaat precies de berekening van de uitgerekende datum als je een kortere cyclus hebt? (in mijn geval 24 dagen) ik weet dat je er al diverse keren over geschreven hebt, maar weet het niet precies meer (alsof het zo ingewikkeld kan zijn).
Sowieso zullen ze het bij de termijnecho bepalen, anders moet je een calculator zoeken waar je de cyclusduur in kunt vullen of gewoon je NOD op 4 dagen eerder zetten...
  maandag 5 maart 2012 @ 20:07:31 #183
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108754721
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Fieder het volgende:
Ben nu 7 weken en 4 dagen... Nanadu wat toevallig van je zus!
In dat geval gewoon de VK bellen morgen en vragen of je een eerdere echo mag omdat je 't gewoon niet trekt zo.... Dan van de uitslag af laten hangen wat je doet. Het is wel fijn om het toch met je baas te bespreken, ik weet uit het verleden dat wanneer het misgaat het eigenlijk wel fijn is als je baas op de hoogte is...
pi_108754866
Ik wacht de termijnecho inderdaad maar af; lang geduld hebben nog dus. Ik hou zelf gewoon maar vier dagen eerder aan dan de standaardberekening, dus zoals je aangeeft.
pi_108755036
Goed trouwens Clauwheee dat je leidinggevende met je meedenkt en met de Arbo wil zoeken naar mogelijkheden. Nog beter dat je nu al je prioriteiten weet, ik hoop dat dat je helpt.
pi_108755195
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:01 schreef clauwheee het volgende:

Verder, ik heb pijn meiden. Best veel. M'n leidinggevende laat me oproepen voor de arbo, daar kan ik volgende week terecht. Op aanraden van fysio, vlos besloten toch 6 wk van tevoren met verlof te gaan (nog maar tien weken te gaan dus, slik!). We gaan met de arbo kijken hoe we die tien weken het makkelijkst / met de minste pijn kan volbrengen. Want dat wil ik wel echt proberen. Ik vind het even slikken, mijn hoofd wil dit nog lang niet maar lichaam doet het zo. Maar ik luister wel, want het gaat niet alleen om mij nu maar ook om beeb en mijn lijf na de bevalling. En het is wel een fijn gevoel dat mijn werkgever meedenkt.
:* wat ellendig
Waar heb je pijn? Bekken enz?
Fijn dat je werkgever meedenkt :)
  maandag 5 maart 2012 @ 20:17:13 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108755343
clauwhee :*

Pijn is zo kut, de arbodienst zal je vast verder kunnen helpen. En ga naar de fysio, dat helpt echt... Denk aan jezelf meis, anderen zullen het niet makkelijk doen...
pi_108755511
Ik ga naar bed meiden, bedankt voor jullie lieve woorden.
Heb inmiddels behoorlijk kramp, ga 2 paracetamolletjes nemen en dan maar wachten. Als er morgen bloed is ga ik bellen.
pi_108755762
Fieder :* ik duim voor je! Hoop dat je een beetje kunt slapen.
pi_108756397
Zoe, bekken, laag in de rug en bil/been. Ik ben ook nog eens ongelijk in de heupen. Mijn naam betekent kreupel, ik doe m'n naam eer aan.. Kan soms niet eens omhoog komen en liggen/zitten geeft een zeurende, maar hele scherpe constante pijn.

Fluug, ik ga nu 2 keer per week naar de fysio. Ze had me vrijdag op het hart gedrukt alles goed te overwegen, omdat ze ook gewoon kan voelen en zien dat het snel slechter wordt nu. En dat ze me lichamelijk zo goed mogelijk wil helpen, maar ik het kunnen accepteren zelf moet doen..
  maandag 5 maart 2012 @ 20:38:16 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108756588
Lastig accepteren he? Misschien helpt het te weten dat het bij mij echt 200% scheelde toen ik halve dagen ging werken en mezelf wat meer in acht hield... Toen kon ik ook ineens weer beter uit de weg. Niet door je grenzen heengaan schijnt het 'trucje' te zijn... Vrijwel onmogelijk dus ;)
pi_108757826
Hi Dames, hier weer is even tijd om een keer te posten ipv alleen meelezen. Hier alles goed, alleen ook bekkenklachten. Gelukkig wel binnen de perken te houden door rustig aan te doen. Maar jeetje wat frustrerend is dat. En niet over je grens heen gaan helpt, maar beetje jammer dat die grens per dag verschild.

@fieder sterkte! Hoop dat je morgen geen nieuw bloed hebt.
@clauwhee dat klinkt echt niet fijn. Hoe moeilijk het ook is om nu minder te kunnen doen, je moet nog even tot de bevalling en het gaat nog wat zwaarder worden voor je lichaam.
pi_108758153
Echt wel Fluug en adesse. Ik kan dat sowieso al niet goed, mijn eigen grenzen bepalen. En ik ben een planner en controleur. Hier heb ik geen controle over. Fysio had het inderdaad over halve dagen werken, zodat ik mijn tijd door de dag heen beter kan verdelen. Heb nu met m'n leidinggevende afgesproken dat ik, tot ik bij de arbo ben geweest (as maandag), deze week kijk wat wel en niet en hoe lang kan, zodat ik dat als ervaring meeneem naar maandag. En dan samen kijken hoe we het precies doen. En omdat ik dat zelf prettig vind, heb ik deze week wat ruimte gereserveerd om de projecten die ik nu trek, op een rijtje te zetten met prio's en kijken hoe ik dat de komende 10 weken ga invullen (en reeël is). Alleen het accepteren dat ik niet 4 maar 6 weken van tevoren stop, was er al eentje waar ik tranen van kreeg. Debiel dacht ik later eigenlijk, maar ja ieder gek z'n gebrek...

En ik slaap niet/nauwelijks door pijn, daar ben ik ook emo van.
pi_108758296
Clauwhee, vervelend zeg :* Lijkt me ook lastig te accepteren dat je wat rustiger aan moet doen nu. Pas goed op jezelf he!
Dat geldt ook voor Nanadu trouwens!

Bekkenklachten lijken me echt heel vervelend. Hier gelukkig geen last van (gehad).
Sowieso heb ik ook een hoop geluk wat betreft klachten. Eigenlijk heel weinig, tuurlijk wel s last ergens enzo, maar das vooral als ik een hoop gedaan heb. Ook met Floris slepen helpt niet altijd. Maar das vooral aan t eind van de dag, dus te overzien.
Oh en maagzuur, maar das ook nog neit zo erg, plus goed onder controle te houden met rennies..
Hopelijk blijft t allemaal zo, maar das wel een beetje mijn verwachting, als ik kijk naar mn vorige zwangerschap.
pi_108758394
Dat is inderdaad lekker Son. Lekker mee doorgaan! :Y

En bedankt voor alle reacties dames :* Ik heb net lekker stiekem nog een gebakje gegeten. Dat mocht van mezelf :P
pi_108758622
Groot gelijk heb je! Af en toe jezelf verwennen ;)

Mn zus vond trouwens dat mn gezicht smaller wordt..best apart hehe, want ik ben wel zwaarder geworden (nu een kilo of 6 hoor, dus valt mee ;). Dus ik heb vandaag een pak cafe noirs leeggegeten :P
  FOK!fotograaf maandag 5 maart 2012 @ 21:11:31 #197
13368 NiGeLaToR
pi_108758635
Herken dat wel clauwheee, mijn meissie moet er ook nog flink aan wennen dat niet alles meer kan. Normaal gaat ze met een buitenland trip voor haar werk hele dag aan de slag, dan 's avonds uit eten en socializen en in de ochtend nog 10-20km hardlopen. Nu dus kiezen - en straks helemaal. Gelukkig gaat ze wel op tijd naar bed en luistert ze goed naar haar lichaam - maar het is even wennen (of frustrerend soms, als je lichaam je 'in de steek laat'). Uiteindelijk zal je op de lange termijn de paar weken meer of minder werk niet missen - je krijgt genoeg kans om het in te halen en je bent maar een of een paar keer samen met je buikbaby :)
pi_108758686
Even een stomme vraag, slaap je al met een kussen onder je knieeen of tussen je benen? Het is gewoon balen als je lichaam niet kan wat je hoofd allemaal wil. Voor mij is het lastig dat ik de feedback dat ik over een grens heen ben gegaan de volgende dag pas krijg.
  FOK!fotograaf maandag 5 maart 2012 @ 21:13:55 #199
13368 NiGeLaToR
pi_108758796
Owjah en ze was frustie omdat ze de foliumzuur was vergeten - gelukkig is daar vanaf week 11 niet zo'n noodzaak meer voor, maarja, je wilt het goed doen he.. :)
pi_108759196
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:12 schreef adesse het volgende:
Even een stomme vraag, slaap je al met een kussen onder je knieeen of tussen je benen? Het is gewoon balen als je lichaam niet kan wat je hoofd allemaal wil. Voor mij is het lastig dat ik de feedback dat ik over een grens heen ben gegaan de volgende dag pas krijg.
Ja, ik slaap sinds een paar weken met een voedingskussen.

Dat is ook vervelend, want vaak kost het je dan weer een paar dagen om ervan te herstellen.
pi_108759237
En voor ik het vergeet, een welverdiende, hartstikke dikke *O* jompel *O* voor covie!
pi_108759583
Balen dat je dan nog steeds pijn hebt tijdens slapen. Ik moet hem zelfs dubbel doen als ik op m'n zij lig. Idd en vaak weet ik dan ook niet meer wat nu te veel was. Hopelijk lukt het om er achter te komen hoeveel uur je kunt werken.
pi_108763337
Ojee, wat een hoop weer om op te reageren.

Maar belangrijkste: Fieder, :*. Houd moed meis. De rest heeft alles al gezegd eigenlijk en daar sluit ik me bij aan.

Fluug: kook jij flesjes en speentjes al uit ja? Ik dacht dat ik wel kon wachten op bijv de kraam. :@. Verwarrend! Moeten ze in de koelkast?
  maandag 5 maart 2012 @ 22:32:56 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108764033
Ik kook nog niks uit.
Sowieso wil ik nieuwe spenen op de flessen want degene die ik nu heb zijn 2 jaar oud.

Mensen met bekkenproblemen: probeer zo min mogelijk over je grenzen te gaan. Dat is beter voor het herstel daarna.
Mijn bekkentherapeut vergeleek het met een sportblessure. Als je je aan de voorgeschreven rust houdt, herstelt de blessure beter en sneller dan als je heel snel weer op de been bent en doorgaat...
maar het is makkelijker gezegd dan gedaan... Deze dame gaat naar bed met 2 pcm in d'r mik ivm iets teveel gedaan vandaag ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 22:41:30 #205
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108764546
quote:
11s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:21 schreef Kuukske het volgende:
Ojee, wat een hoop weer om op te reageren.

Maar belangrijkste: Fieder, :*. Houd moed meis. De rest heeft alles al gezegd eigenlijk en daar sluit ik me bij aan.

Fluug: kook jij flesjes en speentjes al uit ja? Ik dacht dat ik wel kon wachten op bijv de kraam. :@. Verwarrend! Moeten ze in de koelkast?
Het is hier natuurlijk allemaal al een keer gebruikt, dus ik heb alles uitgezocht, uitgekookt en weer opgeborgen. Voor we het gaan gebruiken moet het sowieso nog een keer hoor, maar dan heb ik toch weer iets gedaan nu :') Bovendien wordt het er echt lekker fris en schoon van. De vaatwasser laat toch altijd een soort van vettig waasje achter...
  maandag 5 maart 2012 @ 22:51:34 #206
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108765113
Hoi hoi!

Ik ben er weer. We zijn gistermiddag thuis gekomen.

Iedereen bedankt voor de felicitaties, en DJMO voor het doorgeven van de smsjes op dit forum!

Zaterdagmiddag dus naar het ziekenhuis vertrokken, we waren daar rond 2 uur/half 3 's middags. Toen had ik 2 cm ontsluiting, en wel wat weeen, maar niet pijnlijk. 2 uur later had ik weer een ctg en 3 / 4 cm ontsluiting. Dat was het moment dat we de kids hebben laten ophalen door mijn ouders. De weeen werden inmiddels ook al wat pijnlijker.
1,5 uur later weer aan de ctg, en daarna gevoeld hoeveel ontsluiting ik had. dit was nu 5 cm. Op dat moment heeft de VK mijn vliezen gebroken. Toen was het 20.00 uur. En werden de weeen ook echt behoorlijk pijnlijk en scherp. Rond half 9 had ik al persdrang, heb het zelf nog wat tegen kunnen houden. Maar toch maar wel alvast op de bel gedrukt zodat de VK er aan kwam, toen hebben ze alles al klaargelegd voor de bevalling, en voor de kleine dame.
VK voelde, en toen had ik 8 cm en mocht ik langzaamaan meepersen, gewoon aan toegeven had ze gezegd.paar minuten later stond er alleen nog een ' randje' en toen ik echt actief mocht persen was ze er binnen een minuut.

Onder de spoiler staat de naam en de foto's

SPOILER
  maandag 5 maart 2012 @ 22:58:46 #207
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108765484
Och PE wat een lekker ding O+
pi_108765630
Pe nogmaals gefeliciteerd met je meisje O+ wat een moppie zeg!
pi_108765648
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:58 schreef flugeltje het volgende:
Dit!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 maart 2012 @ 23:03:09 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108765733
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:51 schreef PureEvil het volgende:
Hoi hoi!

Ik ben er weer. We zijn gistermiddag thuis gekomen.

Iedereen bedankt voor de felicitaties, en DJMO voor het doorgeven van de smsjes op dit forum!

Zaterdagmiddag dus naar het ziekenhuis vertrokken, we waren daar rond 2 uur/half 3 's middags. Toen had ik 2 cm ontsluiting, en wel wat weeen, maar niet pijnlijk. 2 uur later had ik weer een ctg en 3 / 4 cm ontsluiting. Dat was het moment dat we de kids hebben laten ophalen door mijn ouders. De weeen werden inmiddels ook al wat pijnlijker.
1,5 uur later weer aan de ctg, en daarna gevoeld hoeveel ontsluiting ik had. dit was nu 5 cm. Op dat moment heeft de VK mijn vliezen gebroken. Toen was het 20.00 uur. En werden de weeen ook echt behoorlijk pijnlijk en scherp. Rond half 9 had ik al persdrang, heb het zelf nog wat tegen kunnen houden. Maar toch maar wel alvast op de bel gedrukt zodat de VK er aan kwam, toen hebben ze alles al klaargelegd voor de bevalling, en voor de kleine dame.
VK voelde, en toen had ik 8 cm en mocht ik langzaamaan meepersen, gewoon aan toegeven had ze gezegd.paar minuten later stond er alleen nog een ' randje' en toen ik echt actief mocht persen was ze er binnen een minuut.

Onder de spoiler staat de naam en de foto's

SPOILER
_O_ wat een mooi meisje O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108766975
Oh PE, wat een prachtmeisje. O+ Gefeliciteerd!
pi_108767141
Pe, wat een mooitje <3 ik rammel nog een standje harder nu...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 04:49:43 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108770747
wat een plaatje pe! O+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 05:04:31 #214
326689 MixedEmotions
Ne oblivicaris...
pi_108770758
Aww wat een poppetje! Gefeliciteerd, PE :)
"... Cold silence has a tendency to atrophy any sense of compassion ..."
~ Tool ~
pi_108770846
Dus....mijn baby wordt opeens druk :D
Ik voel de hele tijd plopjes O+ en,gisteravond toen k mn hand op mn buik,had voelde k dr ook schoppen aan de buitenkant O+
Blijkbaar beweegt ze vooral s nachts...nja kan k er vandaag lang genoeg van genieten aangezien k vanaf 4uur wakker ben...leuk joh kinderen :') (vooral als.ze alleen maar.mama willen...4uur slaap en een dag,werken...heb dr zin in...)
Postieve noot: vandaag 21 weken *O*
pi_108770869
Wauw PE <3

En Son, 21 alweer, hoera, over de helft!
Hardloper.
IG @webkim
pi_108770952
Wauw PE wat een mooierd O+
Gefeliciteerd met je meisje :*
pi_108770976
PE, wat een mooi meisje O+

Fieder, hoe gaat t nu met jou?
pi_108771026
PE: wat een mooierd! lief!

Clauwheee, dikke :* Wat goed dat je nu echt aan jezelf gaat denken!

Fieder, ik ben ook benieuwd, hoe ben je je nacht doorgekomen?

Son 21 weken! *O*

KatyM en ik alweer 24 weken *O* En ik bedacht me dus net dat ik nog maximaal 12 weken hoef te werken. Al vermoed ik dat het er 10 worden en dat ik eerder al wel (deels) de ziektewet in ga.. 10 weken! Dat past al op 2 handen! Het gaat snel!
Vandaag extra controle bij de verloskundige voor mn bloeddruk (ben benieuwd) en eindelijk de fysio. Zit net pas 20 minuten achter mn pc en mn heup doet nu alweer zeer }:| Tis wel nodig dus.. Hoop dat het me een beetje gaat helpen..
pi_108771472
Fiederke, ik hoop dat je je beter voelt :*
Geen klachten zegt echt niets, ik heb nauwelijks meer last van mijn borsten (was eerst heel heftig) ben alleen iets vermoeider en af en toe heel in de verte een klein beetje misselijk en toch had ik gisteren een heel klein kloppend hartje op de echo O+
pi_108771560
Goeiemorgen dames,

Allereerst, PE, van harte met je prachtige meisje :* O+ Wat een geweldige foto's zeg! (Staat er nou 'lief he' op dat mutsje O+ ?)

Hier weinig nieuws... Nog steeds bruinverlies en scherpe steken onder in mn buik. Vannacht amper kunnen slapen dus heb me ziek gemeld.
Ik wil eigenlijk naar de vk voor een echo maar gister zei ze dat ik moest afwachten tot volgende week. Durf het nu niet nog eens te vragen :@
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:44:26 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108771803
he wat naar Fieder. Vooral die onzekerheid is slopend. Sterkte en hopelijk is het allemaal goed :*
pi_108771855
PE, wat een mooi meidje heb je daar! O+
Nogmaals gefeliciteerd!

Fieder, ik heb ook rond 7-10 weken veel bloedverlies gehad. Bij beide zwangerschappen. :{
En steekjes in de buik. En ik kreeg uiteindelijk een vroege echo. Maar ik had ook echt rood bloed.
Ik weet heel goed hoe je je voelt. Het is echt heel naar. Bij deze zwangerschap heb ik om die reden gezegd dat ik geen derde wil. Die onzekerheid. :N
Ik kan je alleen maar een dikke knuffel geven. Houd hoop! :*

37 weken vandaag! *O*
Dus: meld!
:o
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:49:50 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108771877
:o Oeke al weer LLM! wat gaat het allemaal toch snel! Midas is morgen ook alweer 8 weken :o
pi_108771888
Oja, meld! :P.
Oeks, welkom bij de LLMs *O*.
pi_108771921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:24 schreef Fieder het volgende:
Goeiemorgen dames,

Allereerst, PE, van harte met je prachtige meisje :* O+ Wat een geweldige foto's zeg! (Staat er nou 'lief he' op dat mutsje O+ ?)

Hier weinig nieuws... Nog steeds bruinverlies en scherpe steken onder in mn buik. Vannacht amper kunnen slapen dus heb me ziek gemeld.
Ik wil eigenlijk naar de vk voor een echo maar gister zei ze dat ik moest afwachten tot volgende week. Durf het nu niet nog eens te vragen :@
Ik blijf voor je duimen meiske! Hopelijk volgende week goed nieuws!
Tot die tijd: probeer jezelf zoveel mogelijk af te leiden..

En ik kan me goed voorstellen dat je je voor vandaag ziek hebt gemeld.
Vervelend die onzekerheid :*

En nog vervelender.. een VK die je niet nu al in kan plannen om die onzekerheid weg te nemen.

PE Wat een ontzettend lief en mooi kindje! Ik begrijp uit je verhaal dat je meerdere kinderen hebt?

Geniet ervan!
pi_108771940
PE, Wat een prachtig meisje...!!
Fieder, ook ik heb vanaf 5 weken tot een week of 8/9 bloedverlies gehad. Net zoals bij Oeke ook echt rood, gelukkig steeds echo's gekregen en het bleef lekker zitten en knipperen O+ . Ik hoop dat het bij jou ook zo zal gaan.

Oeke, jij je ook melden,whoeehooeee. Ik hoop dat je straks ook klaar bent met je werk en dat je nog even lekker met je beentjes omhoog mag zitten.

Son, wat fijn dat je haar nu veel voelt! Wel balen van je klote nacht...
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_108772194
PE, mooi meiske O+!

Fieder, sterkte :*.

Oeke 37 weken *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108772416
Prachtig meisje PE!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:28:34 #230
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108772526
OMG Oeks is ook alweer LLM... :o * kop nog wat dieper in zand steekt...

Hier vannacht prima geslapen, moet wel heel veel meer plassen dan eerst, maar gok dat dit komt omdat Pieterke gewoon goed ingedaald is nu en m'n blaas lekker verdrukt. Wel nog last van m'n rug en heupen, maar ik gok dat dat pas over is als ik eenmaal bevallen ben. Gelukkig zometeen in de herhaling met de zwangerschapsmassage, heb er zin in O+

Son, fijn is dat he, als je het weer duidelijk gaat voelen? Wel balen van de verrotte nacht natuurlijk :*

Fieder, ik zou toch gewoon je VK bellen hoor. Aangeven dat het je gewoon écht niet lekker zit en je jezelf heel erg druk maakt. Meestal kunnen ze dan echt wel iets regelen...
pi_108772545
Oh verhip ja, vanmiddag weer controle bij de vlos.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:30:50 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108772568
PE, wat een mooierd! O+

Son, wat fijn dat je haar zo goed kan voelen. En kinderen die even alleen maar mama willen: praat me d'r niet van... :{w

Fieder, gewoon bellen hoor, als je je zorgen maakt. Daar zijn ze voor :*

Waah oeke met meldplicht! :o

flugel, fijn dat je goed geslapen hebt :Y

Ik heb zojuist een jongetje afgeleverd op de psz. Hij wilde niet meer lopen op 1/3 van de rit dus kon ik hem dragen :X
Ik ga maar eventjes liggen in de hoop dat ik straks nog overeind kan komen...
Ow en vanmiddag worden de klossen geleverd. Kan mijn man ze er direct onder zetten. Kom ik misschien weer wat beter uit bed.
pi_108772570
Omdat iedereen er zo overheen leest (geloof ik) quote ik mezelf maar even :P
Ik denk dat ik ondertussen iets meer durf mee te posten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
had ik gisteren een heel klein kloppend hartje op de echo O+
pi_108772654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:31 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Niet gezien inderdaad :o. Proficiat *O*.
pi_108772729
Ophelia *O* (hoe ver ben je precies?) Volgende keer wat meer *O* eromheen gooien, dan zien we het zeker :)

Kan iemand mij vertellen wat LLM is? (iets met bijna aan de beurt zijn, maar wat betekent het?)

Ik heb net toch even de vk gebeld, degene die de echo's maakt heeft bevallingsdienst, maar gaat proberen om vanmiddag tijd voor me te maken. Hoop dat het lukt. Ze waren heel erg lief snik...
Heb net wel weer overgegeven maar volgens mij meer van de zenuwen...
Ben blij dat ik thuis ben gebleven

Ik lees hier toch ook van dames die echt rood bloed verloren zijn terwijl het allemaal goed was. Hoop blijven houden... Voornaamste schok waren verminderde symptomen maar ook dat kan van dag tot dag verschillen. PFFFFFFFFF
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:40:21 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108772760
quote:

[..]

Och helemaal gemist ja :@

Wat fijn O+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:41:36 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108772786
Ophelia, wat een geweldig nieuws! *O*

Fieder, zie je? Komt goed meis! Hou moed :*
pi_108772797
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:34 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Niet gezien inderdaad :o. Proficiat *O*.
^^ Sorry, daar moet voor gejompeld worden natuurlijk!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108772871
O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:38 schreef Fieder het volgende:
Ophelia *O* (hoe ver ben je precies?) Volgende keer wat meer *O* eromheen gooien, dan zien we het zeker :)

[...]

Ik lees hier toch ook van dames die echt rood bloed verloren zijn terwijl het allemaal goed was. Hoop blijven houden... Voornaamste schok waren verminderde symptomen maar ook dat kan van dag tot dag verschillen. PFFFFFFFFF
Ik zit nu op 7w6d, vandaar ook dat mijn post specifiek aan jou gericht was ;) (ik moet echt even over een drempel heen om hier mee te posten)
pi_108772930
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:38 schreef Fieder het volgende:

Kan iemand mij vertellen wat LLM is? (iets met bijna aan de beurt zijn, maar wat betekent het?)

Ik heb net toch even de vk gebeld, degene die de echo's maakt heeft bevallingsdienst, maar gaat proberen om vanmiddag tijd voor me te maken. Hoop dat het lukt. Ze waren heel erg lief snik...
Heb net wel weer overgegeven maar volgens mij meer van de zenuwen...
Ben blij dat ik thuis ben gebleven

Fijn dat je toch even terecht kunt. LLM = laatste loodjes moeder trouwens.
pi_108772975
Ok dan ben je echt net wat daagjes verder dan ik! Als je een hartje hebt gezien dan kun je die drempel wel achter je laten nu! :) Alhoewel het altijd spannend zal blijven natuurlijk.
Bedankt voor je bemoedigende woorden. En nogmaals *O* voor de knipper!

Laatste loodjes moeders :D succes!!
pi_108772999
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:50 schreef Fieder het volgende:
Ok dan ben je echt net wat daagjes verder dan ik!
Maar veel minder 'symptomen' heb ik al een week of anderhalf :Y
Ik hoop gewoon dat je vanmiddag terecht kunt en net zo'n mooi boontje aan een draadje :P te zien krijgt :*
pi_108773010
Ophelia gefeliciteerd met je knippertje *O*

Fieder, wat een spannende tijd moet dat voor je zijn. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook veel bruinige afscheiding gehad.. en meer meiden zoals je hier kunt lezen, hou moed!

PE wat een mooi meiske O+ geniet er van. Het klinkt als een prima bevalling, ik teken er voor. Je moest nog wel een nachtje in het ziekenhuis blijven? uit voorzorg?

Asy, zo'n dreumes tillen lijkt me geen pretje in jouw toestand, effe rustig aan he!
pi_108773047
PE O+ O+ O+
Wát een schoonheid heb je daar... geniet ervan!

Ophelia *O* fijn! Lekker broeden. Hoe voel je je verder?

Fieder, hopen dat je vanmiddag toch terecht kunt! En dat je dan gewoon een knipper hebt.

Vanochtend ben ik in een lagere versnelling opgestaan, eerst in bed nog een crackertje opgepeuzeld, toen rustig aan douchen etc. En mijn ontbijt zit er nog in, sterker nog ik ben bijna niet misselijk! :D
Ik merk wel dat ik last heb van een warme douche, pfff. Ik kan er niet meer te lang onder blijven staan want dan word ik flauw en misselijk. Meer dames die dat herkennen?
pi_108773051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:51 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar veel minder 'symptomen' heb ik al een week of anderhalf :Y
Ik hoop gewoon dat je vanmiddag terecht kunt en net zo'n mooi boontje aan een draadje :P te zien krijgt :*
Ik hoop het ook... :P boontje aan een draadje O+ Bedankt :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:56:59 #246
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_108773146
Ik val even binnen om PE te feliciteren, hoor! Mooi meiske heb je daar! Gefeliciteerd!
pi_108773322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
O+

[..]

Ik zit nu op 7w6d, vandaar ook dat mijn post specifiek aan jou gericht was ;) (ik moet echt even over een drempel heen om hier mee te posten)
Wat leuk ik zit op 7w5d

Wat fijn dat je echo goed was O+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:04:35 #248
30252 Soempie
Procreating
pi_108773328
Net als Fee kom ik ook weer even binnenvallen om PE te feliciteren. Wat een mooierd. O+ En wat een leuk shirtje met die lieveheersbeestjes. O+

En Ophelia die eindelijk hier mee komt posten. *O* :*
pi_108773350
PE wat een schatje O+ O+
pi_108773372
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:53 schreef Mangostine het volgende:
Ik merk wel dat ik last heb van een warme douche, pfff. Ik kan er niet meer te lang onder blijven staan want dan word ik flauw en misselijk. Meer dames die dat herkennen?
Heb ik ook last van helaas...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:06:24 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108773376
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:58 schreef flugeltje het volgende:
Dit :D Wat een dotttje! O+ :D

quote:

[..]

Jeuj! *O* Gefelii!!

He fieder wat vervelend :* Beetje afleiding proberen te zoeken voor zover dat lukt? :)

Ik heb een hopeloze nacht gehad. Gister he-le-maal kapot, zelfs een dutje gedaan (was mn vrije dag) van 14-15. Vervolgens mezelf om 19.00 in bed geinstalleerd met heerlijk kopje thee, wat boekjes en de telefoon (om mn ouders te bellen :D) zoals mn lief mij adviseerde :@ (ik denk daar zelf dan niet aan :'))
Nou, lekker ff gelezen, en ik dacht, ik ga rond half 9 slapen ofzo. Ga ik liggen, ben ik misselijk. Godver }:|
King pepermuntje, later nog naar beneden voor een appeltje, maar zelfs zittend bleef ik misselijk -O- dus maar een serie'tje gekeken met mn man :P Toen om 22.45 toch maar weer naar bed, sliep denk pas een uur later. Misselijkheid viel 's nachts wel mee, maar ik moest om half 6 weer op...en ik was helemaal gesloopt.
Ik vond het gescheten en heb me lekker ziek gemeld. :) Tis toch mn laatste week :') Whaha.

Ohja, en ik heb me maar gevoegd, heb me aangemeld bij die VK waar ik wel heen moest... :+ vanochtend gebeld door ze, en ik heb 21 maart mn intake en 26 maart mn eerste echo O+ O+ Zo leuk & spannend!!
pi_108773430
Enfermera, fijn dat dat gedoe rondom de vk geregeld is. Geeft wel een stukje rust denk ik?

Wat naar dat je zo misselijk bent. Lekker thuis blijven hoor, ze hebben het verdient toch???

Ik probeer mezelf een beetje af te leiden met jullie :') Ben maar alleen thuis en er is niet veel op tv, saai!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:21:57 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108773747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:08 schreef Fieder het volgende:
Enfermera, fijn dat dat gedoe rondom de vk geregeld is. Geeft wel een stukje rust denk ik?

Wat naar dat je zo misselijk bent. Lekker thuis blijven hoor, ze hebben het verdient toch???

Ik probeer mezelf een beetje af te leiden met jullie :') Ben maar alleen thuis en er is niet veel op tv, saai!
Ja, idd.. het moet toch een keer he :P :+
Ja, is echt irritant. Magoed. Regelmatig wat eten en straks nog maar een dutje ofzo :D Whahaaha ja idd _O- Mn collega klonk ook aardig gepikeerd toen ik zei dat ik me ziek wilde melden :') Trut. XD

Goed zo! :* Nee he, altijd zo stom overdag :o Ik had wat opgenomen gister en dat zit ik nu te kijken, denk dat ik straks nog een filmpje ga kijken.. OEH! Of Friends! :D Moet ik wel even zoeken op zolder... oh fuck :') Nouja. XD
pi_108773853
Ophelia *O*

En PE wat een mooie dame!! O+ Zooooooooooooooooooooooo lief O+

Ooooh ik krijg er ondertussen bijna tranen van in de ogen, maar volgens mij wordt dat steeds erger nu ik zelf dichterbij de datum kom :')
pi_108773870
@ Enfermera
Oeh Friends heb ik ook nog liggen haha! O+ komt zo even thuis lunchen, wel lief van m.

En dan wachten op telefoontje vk (hoop dat dat komt)

Vorige week was ik ook zo vreselijk misselijk, hele dag door aan het eten, maar voornamelijk zoet en koolhydraten (eierkoeken). Toen ik later wat meer zout en hartig at voelde ik me al veel beter (kaas en ei). Misschien is het een tip? Belangrijkste is dat je het binnenhoudt natuurlijk :')

Covie :D :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:31:18 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108773956
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:27 schreef Fieder het volgende:
@ Enfermera
Oeh Friends heb ik ook nog liggen haha! O+ komt zo even thuis lunchen, wel lief van m.

En dan wachten op telefoontje vk (hoop dat dat komt)

Vorige week was ik ook zo vreselijk misselijk, hele dag door aan het eten, maar voornamelijk zoet en koolhydraten (eierkoeken). Toen ik later wat meer zout en hartig at voelde ik me al veel beter (kaas en ei). Misschien is het een tip? Belangrijkste is dat je het binnenhoudt natuurlijk :')

Covie :D :*
Whihi ja leuk toch! :D Oh wat fijn meis O+ dat is wel lekker.
Hoop idd dat je wat duidelijkheid krijgt :*
Whahahaha _O- Ja klopt.. thanks :*
Nou tot nu toe hou ik het nog binnen gelukkig, maar dat gevoel is gewoon kut -O- Maar ga zo eerst eens even douchen en dan maar weer eens wat eten..
pi_108774037
Ik kan inderdaad ook niet zo lang in een warm bad of een warme doucheh oor .. word ik helemaal duizelig van!

Ophelia, fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

En fieder en Emfermera.. als jullie je vervelen ==>> Uitzending gemist? RTL Gemist?
doe ik altijd :+

En anders lekker hier blijven posten .. geen bal te doen op mijn werk dus ik post vrolijk mee.

Fieder hopelijk kun je inderdaad vandaag terecht.. dan heb je vandaag je antwoord al (wat dat ook moge zijn, maar ik ga uit van het positieve!) :)

Oww had ik al gezegd dat mijn boobies echt wel groter en voller aanvoelen :')
Ze deinen mee als ik loop naar de kopieer machine en dat heb ik echt nooooit gehad :P :o
Vindt (8> niet erg haha
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:37:44 #258
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108774125
Twinkle; ja idd, dat had ik ook :o wij hebben geen bad, ging bij een vriendin in bad, heerlijk, maar ik moest echt even gaan zitten toen ik er net uit stapte (wat ik al heel langzaam deed) :o :') Pfff!

Whaha ja idd uitzending gemist kan ook nog!! Heerlijk dat je zoveel kan terugkijken inmiddels :D :Y

Haha Twinkle ja die boobiesssss! :D Erg he! Heb je al grotere Bh's moeten kopen? :7 Ik nog niet, maar ze zijn idd ook zo groot.. Whahaha deinen _O-
Nee precies :D Mn (8> grapte ook al dat ie ze nu echt moest gaan ondersteunen met z'n handen (eerder deed ie dat voor de grap) :') nu zei ik; je moet wel! :{w XD
pi_108774159
Clauwhee
Wat vervelend :*
nu ik thuis zit (wat ook niet makkelijk is geweest) heb ik veel en veel minder pijn.
En slaap ik ook beter (iig niet meer elke nacht wakker van de pijn)
Heb nu meer last van harde buiken dan van m'n bekken.. Maar daar kan ik beter naar luisteren en dus rust nemen.

Hoop dat dmv meer rust het voor jou ook beter wordt :*

Mijlpalen *O*

Ophelia wat fijn *O*

PE wat een mooie meid, lekker genieten!

Fieder hoop dat alles goed is :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:48:39 #260
351479 KatyM
Hihaah!
pi_108774451
Marjolijntje *O* 24 weken :D Gezellig zo samen O+

Fieder, ik hoop dat je vanmiddag goed nieuws krijgt hoor, echt vervelend, begrijpelijk dat je je zo'n zorgen maakt :*

Ophelia, van harte! O+ *O*

Fluugs, ik ben jaloers op je massage, heerlijk!

Oeks LLM! :o Zoe :*

Gister naar een bevallingsinfo avond van de VU geweest. Een natuurlijke bevalling en keizersnede op IMAX formaat :o. Oh ik werd er echt misselijk van. Ik lig daar straks ook zo :o!
pi_108774619
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:48 schreef KatyM het volgende:
Gister naar een bevallingsinfo avond van de VU geweest. Een natuurlijke bevalling en keizersnede op IMAX formaat :o. Oh ik werd er echt misselijk van. Ik lig daar straks ook zo :o!
:{ Oeps... Geen eens een 3D bril?
pi_108774632
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:48 schreef KatyM het volgende:
Ik vind beelden over bevallingen ook 100x erger dan de ergste verhalen hier. Raar eigenlijk :+.

Ga je ook in de VU bevallen? Dan woon je vast dicht bij mijn werk :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108774725

Brr.. KatyM
Als je zelf bevalt maak je t vast heel anders mee :9 (ik heb geen idee haha)

Heb n 36wkn echo gepland *O* begin april.
Nu al zin in
pi_108774951
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:53 schreef Fieder het volgende:

[..]

:{ Oeps... Geen eens een 3D bril?
3D, getver :D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:07:43 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108774995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:58 schreef Zoë23 het volgende:

Brr.. KatyM

dan zie je het in elk geval zelf niet. dat scheelt....

gruwel, moet er niet aan denken hoor, die beelden.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:08:01 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108775004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:58 schreef Zoë23 het volgende:

Brr.. KatyM

Jazeker, je kijkt al bijvoorbeeld niet recht in je eigen kruis :P
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:11:37 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108775090
okey Asy, jij zegt het iets plastischer maar dat bedoelde ik inderdaad :D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:43:42 #268
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108776004
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:29 schreef Kuukske het volgende:
Oh verhip ja, vanmiddag weer controle bij de vlos.
Hoelaat moet je daarheen? En krijg je dan nog steeds dat inwendige onderzoek? Of heb je zoiets van ' laat maar, liever niet :{w ' ben benieuwd !

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fiederke, ik hoop dat je je beter voelt :*
Geen klachten zegt echt niets, ik heb nauwelijks meer last van mijn borsten (was eerst heel heftig) ben alleen iets vermoeider en af en toe heel in de verte een klein beetje misselijk en toch had ik gisteren een heel klein kloppend hartje op de echo O+
*O* *O* Gefeliciteerd, Super ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:51 schreef Mereltje het volgende:
PE wat een mooi meiske O+ geniet er van. Het klinkt als een prima bevalling, ik teken er voor. Je moest nog wel een nachtje in het ziekenhuis blijven? uit voorzorg?
Ik ben om 20.52 bevallen, en na 10 uur 's avonds laten ze je niet meer naar huis gaan, was blij toe. Stel je voor, net vers bevallen, en dan gelijk al naar huis....Nee, ik was wel blij met mn nachtje ziekenhuis hoor. Maargoed, de volgende middag naar huis, dus dat was ook wel lekker rustig zo.

En ik had ook aardig wat naweeen en bloedverlies/stolsels, dus wat dat betreft vond ik het ook wel fijn zo.

Kleine doet het verder helemaal prima trouwens, wordt om de 3/4 uur wakker voor een fles, is een hele rustige dame. En zo'n schatje he O+
Jordy wil haar ook de hele tijd vasthouden en knuffelen en fles geven enzo, zo lief. Wesley vind het nou ook toch wel leuk worden, maar hij durft haar nog niet vast te houden...
pi_108776147
PE wist helemaal niet dat ze je na 22 uur niet meer naar huis laten gaan. Kan me voorstellen dat het wel lekker is een nachtje nog in het ziekenhuis. Mooi dat de kleine het zo goed doet en haar broertjes zo lief reageren :)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:48:44 #270
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_108776163
PE, nog van harte! Wat een plaatje zeg O+!

Fieder, veel succes vanmiddag. Ik duim voor je!

Vanavond 20-weken echo *O*. Wel spannend hoor! Als je leest over de afwijkingen die tijdens deze echo ontdekt kunnen worden krijg ik wel een kriebel in m'n maag. En, zou het nog steeds een meisje zijn? (ik heb een aantal bonnetjes voor de zekerheid nog maar bewaard :') )

Vanaf welke week is het normaal om je kindje iedere dag te voelen? Nu (bij 20 weken dus :)) nog niet, toch? Ene dag voel ik heel veel gekriebel, andere dag bijna niet. Nu weet ik dat mijn placenta voor ligt dus daar kan het ook wel aan liggen toch?
pi_108776191
ohhh PE ze is echt heel erg mooi! :Y

Fieder, hopelijk goed nieuws vanmiddag. Fijn dat je toch even tussendoor terecht kunt. Je blijft je anders toch zorgen maken he..

Ik ben 12 weken!! *O* joepie!!! Morgen heb ik mijn echo en ik verheug me er heeel erg op. Gisteren met mijn vriend naar de Ikea geweest. Tuurlijk gekeken bij de kinderkamertjes. Ik heb wel leuke dingen gezien! Maar opgeteld bij elkaar kom je dan toch wel aan 500,- voor bedje, commode(ladekast) en een kledingkast. Nu zit ik dus te denken. Tja voor 650euro kan ik ook naar de babydump en dan krijg ik er geloof ik nog een box bij ook. En de babydump vind ik dan qua kwaliteit en originaliteit wel weer leuker. Maaar gelukkig hoef ik die beslissing nog lang niet te maken :P Wel heel erg leuk om te orienteren!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:00:33 #272
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108776558
Okay, die massage is de moeite waard!! Heerlijk ontspannen nu...

Nu nog iemand zo gek zien te vinden die me na de bevalling een mama/kind massage kado wil doen... Dan krijg je eerst een les babymassage van een uur en daarna zelf een uur lang massage O+
pi_108776786
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Jazeker, je kijkt al bijvoorbeeld niet recht in je eigen kruis :P
:D haha

ok dat scheelt :P

ik schrok niet zozeer van hoe het kindje eruit kwam.. maar de placenta
mn lief ook: :o
had ie niet verwacht haha.
maar idd zelf zie je dat heel anders O-)

tante soesa
wat leuk!
hoop op n goede 20wkn echo vanavond! :*
volgens mij rond de 28wkn ofz had ik gelezen. Maar dat hangt idd ook van de ligging van je placenta af, mn zus voelde de beeb helemaal niet, en nu met 34wkn heel af en toe ('t hoofdje bij de blaas enz)
en t kan ook n heel verschil zijn natuurlijk als je kindje rustig is.

mn vk zei dat ik er op moest letten of t niet anders was dan anders
je leert het ritme wel n beetje kennen denk ik, en als je zelf drukker bent geweest voel je t ook wat minder.

kwisted *O*
zeker leuk om te shoppen! en een gratis box erbij scheelt ook weer min.100 euro uiteindelijk.
ben zelf blij met de commode&box van de babydump :)

fluug
ohhh klinkt goed!

heb zo'n zin in een voetmassage }:| al heel lang!
vanavond mn (8> maar even vragen, die heeft t rustig op zn werk smste hij, dus dan heeft ie daar nog wel energie voor hehe })

PE
:) klinkt goed allemaal, lekker genieten met jullie mooie meid!
pi_108777248
Fieder sterkte! De onzekerheid is het ergste. Hopelijk kun je vanmiddag nog terecht.

Kwisted 12 weken *O*
Tante Soesa spannend he die 20-weken echo. Ik ging de dag ervoor ook ineens van alles in mn hoofd halen... Maar, succes en veel plezier! *O*
Marjolijntje en KatyM 24 weken *O*
Ophelia welkom en gefeliciteerd! *O*

Fluugs klinkt goed zeg zo'n babymassage en daarna nog zelf gemasseerd worden. Er is vast wel iemand in je omgeving die je dat na een subtiele hint cadeau wil geven ;)

Zoe hihi dat was schrikken die placenta hihi. Tis ook niet het allerleukste wat eruit komt zetten nee ;) en je kunt ook tegen je gyn/vk zeggen dat je m niet wilt bewonderen. Bij mij hield de vk de placenta ineens boven mn hoofd zo van 'kijk hier heeft je dochter in gewoond, mooi he?!' Uhm nou nee... haal maar weer weg :)
pi_108777452
bijtje
vind 't er wel vies uit zien :@
't is natuurlijk ook n wonder enzo maar toch..
brr! moet er nu iig niet aan denken haha
pi_108778528
Ophelia dat had ik ook gemist! Super *O*!

Fieder succes met wachten meid!

Mango had ik in het begin ook, van dat douchen.

Mijn meisje is druk :). Gezellig!
pi_108778942
Ophelia wat een goed nieuws!! :)

PE, wat een mooie meid zeg!! O+

Mango, ik heb daar ook last van, dat ik vooral 's ochtends snel flauw wordt onder de douche.

Hier vandaag alweer 16 weken!! :)
pi_108779097
Heerlijk Clauwheee, zo'n druk meisje in je buik!! O+
pi_108779204
Er steekt een hiel of een elleboog onder m'n rib uit. *auw*!

Maar hé, de oven is gepoetst, inclusief alle attributen die daarbij horen. Morgen de flessenwarmer ontkalken en een beginnetje maken met de voorraadkast. En dan heb ik m'n nesteldrangissues wel gehad denk ik :7.
pi_108779444
Labelloo *O*

Clauwheee
Leuk zo'n drukke buikbaby O+
die van mij is vandaag wat rustig, maar dat zal wel komen omdat ik gestressed ben :@

Kuukske
:X auw

& Goed bezig!

Zo ff de stad in met mams, nieuwe parkeerkaart enz regelen voor m'n liefs nieuwe auto en wat voor z'n vaders verjaardag enz
Bel ik m'n moeder op: ik kan wel lopend naar de stad! :)
Zegt ze: nee doen we niet, vind ik eng

:9

Ik wordt echt rond :{ voel de bm nu ook 'rond' bij de zijkanten van m'n buik en alles zwelt op lijkt t wel :{ (niet extreem ofzo, maar ik zie t wel)
pi_108780392
Hallo lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie steun maar het is helaas niet goed. Net echo gehad en er was geen hartje te vinden, bovendien was het te klein in verhouding tot het zakje.
De echo van volgende week blijft staan, voor het geval ik minder ver ben dan ik dacht, maar die kans acht ze kleiner dan 5%. Mocht ik bloed gaan verliezen dan kijken ze volgende week of dat volledig is.

Ik voel me rustig nu, eigenlijk wist ik het al. Nu ik mijn posts een beetje terugkijk ben ik er al een tijdje mee bezig eigenlijk.

Ik hoop dat het snel voorbij zal zijn en dat we dan opnieuw dit geluk mee mogen maken.

Veel liefs, Fieder
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:49:10 #282
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108780482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:47 schreef Fieder het volgende:
Hallo lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie steun maar het is helaas niet goed. Net echo gehad en er was geen hartje te vinden, bovendien was het te klein in verhouding tot het zakje.
De echo van volgende week blijft staan, voor het geval ik minder ver ben dan ik dacht, maar die kans acht ze kleiner dan 5%. Mocht ik bloed gaan verliezen dan kijken ze volgende week of dat volledig is.

Ik voel me rustig nu, eigenlijk wist ik het al. Nu ik mijn posts een beetje terugkijk ben ik er al een tijdje mee bezig eigenlijk.

Ik hoop dat het snel voorbij zal zijn en dat we dan opnieuw dit geluk mee mogen maken.

Veel liefs, Fieder
He gatverdarre fieder, dat meen je!!! :o ;( Pfffff. Jeutje! En er is geen kans dat het nog te vroeg is voor die echo ofzo? Dat het volgende week wellicht anders is?
Bah. Wat een narigheid. Hele dikke knuffel! :*
pi_108780492
Wat klote dat het mis is gegaan Fieder :'( Veel sterkte :*
pi_108780708
Fieder, wat ontzettend klote. Neem je tijd om eea op je in te laten werken.
Hopelijk ben je hier binnenkort weer terug, maar vooral op een moment dat jij en klaar voor bent.
pi_108780760
Fieder, wat klote ;( Sterkte lieverd :*
pi_108781358
Ach Fieder, noes... :-(
Sterkte! Hopelijk ben je snel terug in dit topic...

Nou, en ik kwam even zeggen dat ik zo ongeduldig ben. Soms is het hier allemaal zo dubbel...

Maar vannacht of morgen geen spontane acties van baby graag: morgen wordt Morris twee! <3

En voor Thomas' kleuterklas staan de tractaties al klaar in de vriezer. Onthoofde diepvriessoesjes met muisjes. Easy does it. :D

Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:16:43 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_108781629
Ah, Fieder, wat een rotnieuws ;(, niet waar we allemaal op hoopten . Sterkte :*
pi_108781812
Fieder: :*
pi_108781880
Na al een hele hoop delen meelezen nu eindelijk maar eens meeposten...
Ik wilde al die fijne verhalen niet onderbreken. ( helaas ook wat minder fijne verhalen :'( sterkte Fieder!)

Even wat stats over mij dan..
Ben nu 18w4d zwanger. Uiterekend op 3 augustus, en hoop dan een mooi meisje te kunnen ontvangen. Op de 9 maandenbeurs laten kijken, en daar zeiden ze dat t een girl is! T is mijn eerste baby.

19 maart heb ik mijn 20wk echo. Voel af en toe wel kriebels maar niet echt veel beweging nog. Ik werk fulltime in de horeca, en dat gaat gelukkig wel goed. Weinig kwaaltjes, alleen zondagavond een stekerige pijn bovenin mijn rechterbil, bij het bot. Hoop niet dat t mijn bekken is...

Zo dat was de voorstelronde. Sorry voor de beetje egopost...

PE ik kan natuurlijk niet achterblijven, maar wat een prachtig meisje heb je gekregen! Geniet ervan!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_108781993
Fieder wat balen!!!! :* :*

Bunny welkom! Leuk, een meisje! O+
pi_108782054
Ah nee Fieder ;( Wat naar zeg!
Hopelijk toch nog groei volgende week, hoewel de kans klein is. Iig sterkte :*

@Asy, Flugel, Sproet (die heb ik onthouden ;)), ja tis zeker fijn om steeds duidelijker beweging te voelen. Ik voel dr vandaag sowieso veel :o O+

En Asy, jij ook zo'n mama plakker. De mijne noemt bij altijd buhbah (ofzoiets), maar vanochtend haalde R m uit bed (ik mocht blijven slapen tot half 7 eigenlijk, t was toen 5 uur :')) Toen hoorde ik m roepen: buhbah, buhbah en uiteindelijk mama...Hij kan t wel :P En beneden was ie ook iedere keer naar mij aan t roepen (ook echt mama riep ie toen)..Dus om half 6 kwamen ze maar naar me toe...En kind gelijk lachen en doen he...draak..En toen we later naar boven gingen om even de was op te hangen, zat ie: papa sssst :')

Ik begin nu een beetje in te kakken...pff nog 3 uur werken, joehoe :')

Oh en een beetje dubbel in 1 post maar *O* voor het kloppende hartje van Ophelia O+

Oh ja tante soesa, volgens mij is t idd 28 weken (wat Zoe dus al zei) met betrekking tot het bewegen iedere dag.
Floris was ook een hele rustige buikbaby, die voelde ik echt tot best laat niet iedere dag (en mn placenta lag toen achter..). T heeft ook voordelen trouwens, ik ben nooit bont en blauw van binnen geschopt ;)
Verhalen over voeten die eruit komen enzo herken ik ook echt niet. Dat heeft de mijne nooit gedaan.

Bunny, gezellig dat je ook mee komt kletsen!
En wat leuk een meisje O+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:31:23 #292
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108782220
Uitkoken flessen & speentjes, dat doe ik pas als het nodig blijkt te zijn. Misschien wat aan de late kant, maar bij de laatste twee was dat de eerste weken helemaal niet aan de orde. Pas toen ik eens alleen wegging en mijn man een flesje wilde geven, daarvoor alleen bv.

PE, wat een knapperd!! Leuk ook, een roepnaam die afwijkt van de officiele namen.

Ophelia, *O*

Oeh Oeke heeft meldplicht *O* Was je nog aan de dingen op je to do lijst toegekomen, vroeg ik me af. . .

Fluug, hier ook zo ongeveer om het uur naar de wc snachts -O-

Asy, worden de klossen bezorgd omdat je niet in staat bent ze te halen of is dat een 'standaard luxe'?

Zoe, fijn dat het beter gaat.

Katy, ah dat was echt een infoavond om gerustgesteld door te worden.

Succes vanavond Soesa.

Fieder, ah wat erg, je was er al zo bang voor. Hopelijk kom je weer snel terug in dit topic :*
pi_108782261
Fieder, wat verdrietig! :*
pi_108782367
Fieder wat kl*te :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:35:59 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108782424
Fieder wat naar. Heel veel sterkte :*
pi_108782608
Ohh Fieder dat is slecht nieuws zeg.. Heel veel sterkte de komende tijd :*
pi_108782673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:47 schreef Fieder het volgende:
Hallo lieve allemaal,

Veel liefs, Fieder
He bah, wat verdrietig ;(. Zat je gevoel toch goed. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108782745
Fiedertje , wat enorm verdrietig meid :'( :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:56:43 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108783174
Kwisted, 12 weken! *O*
Prachtige mijlpaal!

Tante_Soesa, altijd spannend zo'n 20 weken echo. Komt vast helemaal goed :Y
Ow en rond deze termijn voel je vaak nog niet elke dag de baby.
En het klopt dat de cijfers zijn tussen 26-28 weken moet je je kindje elke dag voelen, maar zo strikt houden veel vlossen het niet aan hoor. Als jij al een hele poos je baby dagelijks heel vaak voelt en je bent 'pas' 22 weken en je maakt je zorgen als je hem 1 dag niet voelt (of véél minder) dan zal een vlos meestal wel even luisteren. Al is het maar om je gerust te stellen.

Ik word nu nog flauw onder de douche, maar ik denk dat het (bij mij) vooral te maken heeft met de inspanning :')
Na het douchen ben ik vaak helemaal kapot...

Och Fieder toch! Ik had het zo anders voor je gehoopt :*

Welkom Bunny!

Son, het is heel lief zo'n mamaplakker maar soms word je er ook niet goed van. Met eten mag mijn man niet helpen, die wordt de lepel uit de handen gerukt met de mededeling 'mama' (ow en vergeet dan niet hierbij een mierzoet stemmetje inclusief knipperende oogjes bij te bedenken).
Idem voor zoveel andere dingen...

Marrije, mijn vlos had een formulier waarmee we de klossen en bedpan konden aanvragen en dan werden ze thuis bezorgd. Vorige zwangerschap moest mijn man ze ophalen in het ziekenhuis (alwaar moeilijk werd gedaan omdat ze voor mij zijn en ik ze eigenlijk zelf moest komen ophalen?? 8)7 ). Nu hoeven we er dus de deur niet voor uit. Ze worden strakjes ook weer opgehaald. Luxe hè?

En terwijl ik zit te typen, zie ik mijn buik gewoon heen en weer golven :D
pi_108783316
Wat een lieverdje PE O+
pi_108783357
En heel veel sterkte Fieder, wat een droevig verhaal ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')