Die omslag maken is best wel lastig merk ik... Ik heb gewoon geen enkel scenario in m'n hoofd waarbij Pieterke een paar weken eerder komt... Ook Martijn niet trouwens, die is nog haske druk bezig om op z'n werk alles zo voor te bereiden dat ie er bij 42 weken 4 weken tussenuit kan...quote:Op zondag 4 maart 2012 20:19 schreef covie het volgende:
Ik denk dat je de 40 weken niet haalt dit keer fluugs, dus ik zou emotioneel gezien ook de omslag maar eens proberen te maken![]()
Ja klopt, zei ik net in het vorige topic ook al... Alleen waren ze toen niet zo heftig als nu... Het zal er bijhoren bij mij denk ik, maar fijn is anders...quote:Op zondag 4 maart 2012 20:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vorige keer had je toch ook al lang van te voren last va voorweeen fluugs?
Althans k kan me herinneren dat ik er van overtuigd was dat jij en Pessie me in gingen halen![]()
Nja hopelijk doen ze wel iets!
Vandaag de zolder opgeruimd. Weer een hoop weggedaan (blijven ieder jaar bezig). Volgende.week gaan ze beginnen aan de babykamer
![]()
En nu ben ik verrot, heb ook de woonkamer schoongemaakt, gisteren de bovenverdieping. Dus morgen doe k niks...
Aah komt allemaal vast goed!quote:Op zondag 4 maart 2012 20:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die omslag maken is best wel lastig merk ik... Ik heb gewoon geen enkel scenario in m'n hoofd waarbij Pieterke een paar weken eerder komt... Ook Martijn niet trouwens, die is nog haske druk bezig om op z'n werk alles zo voor te bereiden dat ie er bij 42 weken 4 weken tussenuit kan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Oh daar heb ik overheen gelezen.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja klopt, zei ik net in het vorige topic ook al... Alleen waren ze toen niet zo heftig als nu... Het zal er bijhoren bij mij denk ik, maar fijn is anders...
Zolder ruimen! Toch iets van nesteldrang dus
Het staat op de planning voor volgende week zondagquote:Op zondag 4 maart 2012 20:54 schreef Asyniur het volgende:
Maar ik begin er pas aan na de bevalling, dus als jij jouw dadendrang nou eens wat eerder uitvoert? Dan hoef ik het niet meer te doen
Aah mooi, ik verheug me alvast op een opgeruimde kastquote:Op zondag 4 maart 2012 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het staat op de planning voor volgende week zondag
Fijn!quote:Op maandag 5 maart 2012 06:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Misselijk
Marjoleintje, leuk kamertje!
Heb je niet gemist nee, ik wacht ook nieuwsgierig af.quote:Op maandag 5 maart 2012 07:40 schreef KatyM het volgende:
Fijne dag iedereen!Nog geen naam en foto van PE he, of heb ik dat gemist?
Dat geldt ook alleen bij je eerste kind he?quote:Op maandag 5 maart 2012 09:30 schreef Kuukske het volgende:
Boh, wat is dat verlof toch heerlijk. Iedere morgen om een uur of negen je bed es uit komen rollen. Ik geniet er echt van, zolang dat nog kan.
Jeetje, bagger zeg! Gelukkig gaat het nu weer wat beter, sterkte!quote:Op maandag 5 maart 2012 08:46 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben ook weer enigszins onder de levenden. Wat een K-week heb ik achter de rug zeg. Ik denk dat ik wel 50 keer heb overgegeven.
Maar goed, nu weer op kantoor. Beetje slapjes nog en uiteraard nog wel misselijk, maar het is te doen.
Nee, nooit gemerkt in elk geval, dat mensen negatief reageren. Als mijn kinderen groot zijn dan ben ik halverwege de 40quote:Op maandag 5 maart 2012 09:33 schreef Soempie het volgende:
Ik mis m'n werk echt geen seconde.M'n man maakt er wel grappen over. Ik ben bijna klaar met de universiteit en hij is na de middelbare school gaan werken. Heeft zich vervolgens flink omhoog gewerkt en dan word ik 'huisvrouw'.
![]()
Dat is dus het enige, dat ik er zelfs soms een 'minderwaardig' gevoel van krijg. Helemaal als ik me indenk wat andere mensen vinden, alsof ik dan de hele dag op m'n reet zit niks te doen. Maar dat is dus helemaal niet zo. En dan bedenk ik dat er ook mensen werkzaam zijn in de kinderopvang, dus waarom zou thuis blijven dan minder zijn? Tja, als ik nou Mattís aan z'n lot over zou laten en zelf de halve dag ATWT zou kijken...![]()
Marrije, heb je nooit dat mensen er negatief op reageren? En wat als je kindjes groot zijn? Wil je dan weer gaan werken?
Daarom geniet ik er zo vanquote:Op maandag 5 maart 2012 09:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat geldt ook alleen bij je eerste kind he?Dreumessen en/of Peuters houden daar echt geen rekening mee hoor
@Asy, als ik veel minder zou gaan werken zou ik niet in m'n huidige functie kunnen blijven. Maar ik vind het zo met 4x9 ook prima te doen hoor...
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef flugeltje het volgende:
Grmbl... MANNEN!!... Ben ik al een heel weekend aan het rommelen geweest, neemt ie nu gewoon z'n telefoon niet op als ik bel... Probeer 'm al vanaf half negen te bereiken
Niet dat er nu iets aan de hand is natuurlijk, maar het gaat om het idee![]()
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef flugeltje het volgende:
Grmbl... MANNEN!!... Ben ik al een heel weekend aan het rommelen geweest, neemt ie nu gewoon z'n telefoon niet op als ik bel... Probeer 'm al vanaf half negen te bereiken
Niet dat er nu iets aan de hand is natuurlijk, maar het gaat om het idee![]()
Laat ik zeggen dat ik er geen vergif op in durf te nemen dat ie het NIET doet...quote:Op maandag 5 maart 2012 10:35 schreef Kuukske het volgende:
Zou'ie dat doen ja? De gang op gaan?. Nee toch?
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
Over werken.. Ik heb er oprecht geen oordeel over als vrouwen volledig thuisblijven bij hun kinderen. Als het financieel mogelijk is en ze voelen zich er prettig bij, prima! Ik zou er zelf alleen niet aan moeten denken. Of in deeltijd werken, dat wil ik ook écht niet. Voor de geboorte van Isabeau werkte ik 40 uur per week en nu nog 36 uur (dat is fulltime bij ons) verdeeld over vier dagen. Mijn man is dat ook gaan doen, dus we hebben allebei een vrije dag.
Wat me aan de andere kant dus wel wóest kan maken is dat ik na de geboorte van Isabeau regelmatig de vraag kreeg hoeveel ik nog werkte, óf ik nog werkte en poeh poeh poeh wat veel zeg, 36 uur! Denk maar niet dat mijn man ooit één keer die vraag gekregen heeft. Dat hij fulltime bleef werken was vanzelfsprekend. HOEZO? Werk ik voor spek en bonen ofzo?? En aggos wat schattig, hij had een papadag.
KOTS!
Zo, dat lucht op.
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef bijtje84 het volgende:
Fluug grr kan me voorstellen dat je daar heel gefrustreerd van raakt, dat hij nu zn telefoon niet opneemt. Als je m straks wel aan de lijn hebt zou ik het niet kunnen laten om te zeggen: hij is er al hoor, laat maar!
Oh ja dat ook nog!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ken het ja, hier dus ook 36 uur over 4 dagen... Tijn werkt er 32 en toch verwacht 'men' dat ik als vrouw toch meer doe voor de kinderen enzo....
Sterker nog, we hebben samen het halve ziekenhuis doorgewandeld en ook nog een stukje door de tuin, was lekker weer.... Verder hebben we ons vermaakt op internetquote:Op maandag 5 maart 2012 10:40 schreef Kyara het volgende:
Ooh wat irritant Fluugs! Ik kon Argento ook niet bereiken toen ik door moest naar de gyn. Woest was ik. Bleek dat zijn telefoon stuk was. Smsjes kreeg hij wel gewoon en toen belde hij ook meteen terug.
Argento was had alles dusdanig vroeg geregeld dat ie zich de laatste weken zat te vervelen op zijn werk.
Maar Fluugs, bij Willem heb je hem in die 31 uur toch ook wel eens even weggestuurd? Ik heb Argento toen wel een paar keer naar buiten gestuurd om een frisse neus te halen en even wat telefoontjes te plegen. ik had toen wel een ruggeprik en het schoot toch voor geen meter op dus dat kon ook makkelijk
Idd, puur kotsmateriaal!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de term 'papadag' ook niet echt lekker. Net zoals dat papa moet "oppassen" als mama weg moet. Ga toch weg, ik ben toch ook niet aan het "oppassen" als ik thuis ben?
Daarom heb ik de term 'mama-dag' geintroduceerd hier. Gelijke monnikenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de term 'papadag' ook niet echt lekker. Net zoals dat papa moet "oppassen" als mama weg moet. Ga toch weg, ik ben toch ook niet aan het "oppassen" als ik thuis ben?
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:42 schreef bijtje84 het volgende:
'Papadag' bah ja daar krijg ik nou ook jeuk van!
Na de geboorte van mijn eerste ben ik full time blijven werken, dat is me prima bevallen, mijn man was toen fulltime thuis bij ons kind. Maar uiteindelijk bevalt het me beter om helemaal niet te werken. En werkt mijn man (meer dan) fulltime (ivm eigen bedrijf). Als ik zou willen zou ik veel meer voor ons bedrijf kunnen doen dan wat ik tot nu toe doe, maar ik voel de behoefte niet. Wat voor de één wel werkt, werkt voor de ander niet. En het raakt mij niet eerlijk gezegd, als iemand een oordeel heeft over thuisblijvende moeders. Ik voel mij niet schuldig (dat ik financieel niets bijdraag bijvoorbeeld) of minderwaardig. Ik ben happy zo en dit werkt prima voor ons gezin. Ik heb eigenlijk ook nooit commentaar gekregen toen ik 40 uur werkte na de geboorte van mijn oudste.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
Over werken.. Ik heb er oprecht geen oordeel over als vrouwen volledig thuisblijven bij hun kinderen. Als het financieel mogelijk is en ze voelen zich er prettig bij, prima! Ik zou er zelf alleen niet aan moeten denken. Of in deeltijd werken, dat wil ik ook écht niet. Voor de geboorte van Isabeau werkte ik 40 uur per week en nu nog 36 uur (dat is fulltime bij ons) verdeeld over vier dagen. Mijn man is dat ook gaan doen, dus we hebben allebei een vrije dag.
Wat me aan de andere kant dus wel wóest kan maken is dat ik na de geboorte van Isabeau regelmatig de vraag kreeg hoeveel ik nog werkte, óf ik nog werkte en poeh poeh poeh wat veel zeg, 36 uur! Denk maar niet dat mijn man ooit één keer die vraag gekregen heeft. Dat hij fulltime bleef werken was vanzelfsprekend. HOEZO? Werk ik voor spek en bonen ofzo?? En aggos wat schattig, hij had een papadag.
KOTS!
Zo, dat lucht op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat ben je dus nietquote:Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar ben ik dan de enige die bang is dat ze later, als de kinderen de deur uit zijn, moeilijk aan de bak komt?
Of moeti k me er niet zo druk om maken en denken: Wie dan leeft wie dan zorgt?
En een pensioengat?
Dat zijn voor mij de voornaamste redenen
Nee hoor, zeker niet!quote:Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar ben ik dan de enige die bang is dat ze later, als de kinderen de deur uit zijn, moeilijk aan de bak komt?
En een pensioengat?
Wat je moet dat weet ik nietquote:Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef Twinkle20 het volgende:
En een pensioengat?
quote:Op maandag 5 maart 2012 11:34 schreef Asyniur het volgende:
Ow en Marrije: eerste pakje staat op de foto (ongestreken)
Een bescheiden pakje AsySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 5 maart 2012 12:23 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde ook altijd graag op m'n 24e aan kinderen beginnen, liep ook effe wat anders... Ach, het is zoals het is... Uiteindelijk heb ik wel de vent van m'n dromen gevondenOkay, soms is het ook wel eens de vent van m'n nachtmerries
Maar je kunt niet alles hebben
Niet contractgebondendag. Of vrije dag.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Kan iemand me dan vertellen hoe je de dag waarop je vrij neemt zodat je bij je kinderen kunt blijven dan wél mag noemen?
Politiek correct gezeur ook altijd. Hmf.
quote:Op maandag 5 maart 2012 12:31 schreef Asyniur het volgende:
Wat bedoel je met bescheiden pakje Marrije?
Och ja, ik zou ook jong moeder worden, in elk geval voor mijn 30e. Ook mislukt, maar wat flugel zegt: nu wel de vent gevonden waarmee ik oud wil worden.
Ik heb gewoon een mamadag hoorquote:Op maandag 5 maart 2012 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Kan iemand me dan vertellen hoe je de dag waarop je vrij neemt zodat je bij je kinderen kunt blijven dan wél mag noemen?
Je mag bij mij de boel wel dweilenquote:Op maandag 5 maart 2012 13:05 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een mamadag hoor
Maar ik ben dan ook standaard tegendraads
Dames, hellup... Ik begin weer door te slaan... Heb mezelf net weer de voorweeen gedweild en zit hier nu rusteloos op de bank rond te kijken wat ik NU weer eens aan kan gaan pakken....
Luierdagquote:Op maandag 5 maart 2012 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Just do it.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef flugeltje het volgende:
Het allerergste is dat ik net naar de wc ging en even naar de voegjes keek....
quote:Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
Da's nou weer mijn grote ergernis, dat ik dan even op een korte, handige manier wil refereren aan de dag waarop ik vrij neem zodat ik bij de kinderen kan zijn en dat ik dan razendsnel in moet schatten of ik een 'oppasdag'- of 'mamadag'-figuur me heb teneinde een vervelende discussie te vermijden.
Tijd voor een nieuwe wc-pot?quote:Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef flugeltje het volgende:
Die kan er gelukkig nog mee door, maar ik was wel al weer aan het googlen op tegenverfquote:
Die krijgt ter plekke een hartverzakking vrees ikquote:Op maandag 5 maart 2012 13:26 schreef Kuukske het volgende:
Misschien is dit het moment om Martijn te bellen Fluug?
quote:Op maandag 5 maart 2012 13:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die krijgt ter plekke een hartverzakking vrees ik
Enfin; ik ga eerst maar eens een klein tukje doen. Wie weet zakt het...
fijn hequote:Op maandag 5 maart 2012 13:33 schreef Enfermera het volgende:
Wow. Mn ogen zitten hier ineens te branden! Is het zo vroeg (in mn zwangerschap) al dutjestijd??? Wtf....
Jij kent het voegjesverhaal overduidelijk nog nietquote:Op maandag 5 maart 2012 13:32 schreef bijtje84 het volgende:
Kijk, dat klinkt een stuk verstandiger dan voegen poetsen of tegelverf zoeken.
Tukse!
Whahaha omg! Oke dus ik ben niet gekquote:Op maandag 5 maart 2012 13:34 schreef Skoap het volgende:
[..]
fijn he
Ik dacht echt dat ik nog meer vermoeid kon raken dan ik al was... nou deze week ben ik er achter dat dat dus wel kanNaja na 12 weken moet het beter worden tooooch?
Nu wordt ik wel nieuwsgierig ja!quote:Op maandag 5 maart 2012 13:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jij kent het voegjesverhaal overduidelijk nog nietIk zal 't straks als ik wakker ben nog wel een keer smakelijk vertellen....
quote:Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef flugeltje het volgende:
quote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 22:00 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Iets met een zwangere vrouw die vond dat de wc-pot vervangen moest worden en de voegjes van de toilet smetteloos wit moesten zijn. Diezelfde zwangere vrouw heeft na heel lang zeuren tegen d'r volgens haar zeer luie vriendje die 'blijkbaar' helemaal niet het beste met z'n kind voorhad () de wc pot zelf van de grond gesloopt en is met witsel en kwast aan de gang gegaan totdat ze door haar hoefjes ging en vriendlief haar bij thuiskomst van de vloer kon tillen op de bank kon zetten en een paar dagen bezig was met het herstellen van de 'schade' in de wc...
Goed gedaan!!!quote:Op maandag 5 maart 2012 13:48 schreef covie het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klaar met school, net eindgesprek gehad en gehaald.
Nu is voor mijn gevoel mijn zwangerschapsverlof al voor de helft begonnen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ja ben een bietje blij![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter, mijn man zegt weer, nav google maps:
(weer even wat weggepiept)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat lekkerik word hier een beetje simpel van. Dus die KNOV geeft al duidelijkere uitleg, alhoewel het nog steeds niet klopt.
En dan probeer ik vandaag mn huisarts te bellen voor advies. Ik belde om 12.00, oke, toen waren ze niet aanwezig, logisch. Ik kon ze dan tussen 14 en 15 bellen. Ja, toen was ik kapot en lag ik te tukken.. dus ik probeer het net nog even, kijken of ze toch niet nog bereikbaar zijn, is het 'vanwege vakantie is onze praktijk minder bereikbaar deze week en nemen andere huisartsen waar voor patienten. als uw naam begint met...'
[ Bericht 0% gewijzigd door Enfermera op 05-03-2012 15:35:38 ]I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Nja, ik snap het gewoon niet. En ik heb eerder geen zin om naar die andere te gaan ivm drukte, files, parkeermogelijkheden (weinig tot niet).quote:Op maandag 5 maart 2012 15:49 schreef Asyniur het volgende:
Enfermera, als je al zoveel moeite moet doen om bij juist díe praktijk te komen, heb je daar dan nog wel zin in? Mijn vertrouwen zou dan al weg zijn
Mijn vlossen redden het echt niet om binnen 15 minuten vanuit de ene uithoek van hun werkgebied naar de andere te komen
Hier komt zojuist de bijna definitieve versie van het geboortekaartje per mail binnen (ik wil nog een paar hele kleine wijzigingen). En nu wil ik mijn kind!
Ja... dat dus. In mijn dorp zit geen praktijk, dus ik moet sowieso ergens anders heen. En die ene waar ik nu heen 'moet' heeft alleen spreekuur in mijn dorp op dinsdagochtend, of ik moet dus naar een andere stad met beperkte parkeermogelijkheid..quote:Op maandag 5 maart 2012 15:58 schreef Asyniur het volgende:
Maar is bij jullie de keuze dan maar zo beperkt dat jij maar kan kiezen tussen 2 praktijken (waarvan de ene je dus niet wil)?
Ik woon in een durp en zelfs ik heb keuze uit minstens 10 praktijken!
Fijnquote:Op maandag 5 maart 2012 16:02 schreef Kyara het volgende:
Ik ben gewoon door het ziekenhuis doorverwezen naar de vk praktijk. Heb er verder niet eens bij nagedacht eigenlijk. Praktijk zit wel lekker in de buurt, maar woon in een stad dus er was vast wel meer keuze geweest.
ik kon hier maar uit 1 praktijk "kiezen" ookquote:Op maandag 5 maart 2012 15:58 schreef Asyniur het volgende:
Maar is bij jullie de keuze dan maar zo beperkt dat jij maar kan kiezen tussen 2 praktijken (waarvan de ene je dus niet wil)?
Ik woon in een durp en zelfs ik heb keuze uit minstens 10 praktijken!
Ja precies, dat ook nog..quote:Op maandag 5 maart 2012 16:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik kon hier maar uit 1 praktijk "kiezen" ook![]()
Eigenlijk alle dorpen hier in de buurt wel. Er zijn simpelweg een soort postcodeafspraken waardoor je je niet zonder meer bij een andere praktijk aan kunt melden, de vk in de plaats verderop zou mij 's nachts best wel net aan binnen 15 minuten kunnen bereiken denk ik. Misschien dat ze er dan van haar bed tot mijn bed 20 minuten over doet?
Maar overdag?...![]()
Tijdens de spitsuren?...![]()
Enfermera je hoeft toch ook maar maximaal 1 keer per week op spreekuur te komen? In het begin zelfs eens in de vier weken, kun je dan niet gewoon de afspraak op de dinsdag maken op de dag dat er spreekuur plaatsvindt in je eigen woonplaats?
Thanks voor de tip!quote:Op maandag 5 maart 2012 16:36 schreef Keshet het volgende:
Enfermera, ik weet niet precies waar je woont maar praktijk van www verloskundige com zijn echt fantastisch.Vind ik dan he.
Dat wachten ja! Ik heb gewoon liever dat het er nu uit komt stromen dan dat het volgende week bij de echo blijkt.. klinkt dat raar??quote:Op maandag 5 maart 2012 19:20 schreef Marjolijntje het volgende:
Fieder, ik heb de eerste weken regelmatig wat licht bloedverlies en bruine afscheiding gehad. En ons meisje is nu toch al bijna 24 weken blijven plakken. Probeer wat hoop te houden!
En het is bagger en eng en het wachten duurt lang, stom!
Toevallig! Ja ze is bij mij ook super druk.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Zoe, dat heb ik ook! Ook precies op die plek! Sowieso vandaag een hele drukke buikbaby (en volgens mij duwt ze ook tegen mn darmen aan, dr komt een gas uit niet normaal)
quote:Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef flugeltje het volgende:
Ai Fieder, kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent. Wat de rest ook zegt, het kan heel goed van je vrijpartij zijn hoor, bruin bloed is meestal niet zo erg en krampjes kun je ook hebben van een orgasme... sterkte
Ik had toch nog een leuke klus gevonden, ik heb alle flessen en spenen uitgezocht en uitgekookt... Kon ik bij zittenNu door Tijn op de bank geparkeerd terwijl hij een appeltaart bakt en als die in de oven staat meteen maar even de dringendste boodschappen haalt... Hij is toch best wel okay
Nu z'n telefoongedrag nog aanpassen
Sowieso zullen ze het bij de termijnecho bepalen, anders moet je een calculator zoeken waar je de cyclusduur in kunt vullen of gewoon je NOD op 4 dagen eerder zetten...quote:Op maandag 5 maart 2012 19:59 schreef Kursor het volgende:
Lastig Fieder dat je zo ongerust bent, maar zoals velen voor mij al gezegd hebben lijkt oud bloed eerder van gemeenschap te komen. Duim dan ook voor een goede echo volgende week.
M'n eerste zwangerschapskwaaltje komt volgens mij een beetje opzetten...nzeker nog niet pijnlijk, maar toch wel irritant dat ik me nu al bewust ben van m'n bekken. Ik had toch eigenlijk eerder de intense vermoeidheid van het eerste trimester verwacht.
Tot slot nog een vraag aan Flugeltje: hoe gaat precies de berekening van de uitgerekende datum als je een kortere cyclus hebt? (in mijn geval 24 dagen) ik weet dat je er al diverse keren over geschreven hebt, maar weet het niet precies meer (alsof het zo ingewikkeld kan zijn).
In dat geval gewoon de VK bellen morgen en vragen of je een eerdere echo mag omdat je 't gewoon niet trekt zo.... Dan van de uitslag af laten hangen wat je doet. Het is wel fijn om het toch met je baas te bespreken, ik weet uit het verleden dat wanneer het misgaat het eigenlijk wel fijn is als je baas op de hoogte is...quote:Op maandag 5 maart 2012 20:02 schreef Fieder het volgende:
Ben nu 7 weken en 4 dagen... Nanadu wat toevallig van je zus!
quote:Op maandag 5 maart 2012 20:01 schreef clauwheee het volgende:
Verder, ik heb pijn meiden. Best veel. M'n leidinggevende laat me oproepen voor de arbo, daar kan ik volgende week terecht. Op aanraden van fysio, vlos besloten toch 6 wk van tevoren met verlof te gaan (nog maar tien weken te gaan dus, slik!). We gaan met de arbo kijken hoe we die tien weken het makkelijkst / met de minste pijn kan volbrengen. Want dat wil ik wel echt proberen. Ik vind het even slikken, mijn hoofd wil dit nog lang niet maar lichaam doet het zo. Maar ik luister wel, want het gaat niet alleen om mij nu maar ook om beeb en mijn lijf na de bevalling. En het is wel een fijn gevoel dat mijn werkgever meedenkt.
Ja, ik slaap sinds een paar weken met een voedingskussen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:12 schreef adesse het volgende:
Even een stomme vraag, slaap je al met een kussen onder je knieeen of tussen je benen? Het is gewoon balen als je lichaam niet kan wat je hoofd allemaal wil. Voor mij is het lastig dat ik de feedback dat ik over een grens heen ben gegaan de volgende dag pas krijg.
Het is hier natuurlijk allemaal al een keer gebruikt, dus ik heb alles uitgezocht, uitgekookt en weer opgeborgen. Voor we het gaan gebruiken moet het sowieso nog een keer hoor, maar dan heb ik toch weer iets gedaan nuquote:Op maandag 5 maart 2012 22:21 schreef Kuukske het volgende:
Ojee, wat een hoop weer om op te reageren.
Maar belangrijkste: Fieder,. Houd moed meis. De rest heeft alles al gezegd eigenlijk en daar sluit ik me bij aan.
Fluug: kook jij flesjes en speentjes al uit ja? Ik dacht dat ik wel kon wachten op bijv de kraam.. Verwarrend! Moeten ze in de koelkast?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit!quote:
quote:Op maandag 5 maart 2012 22:51 schreef PureEvil het volgende:
Hoi hoi!
Ik ben er weer. We zijn gistermiddag thuis gekomen.
Iedereen bedankt voor de felicitaties, en DJMO voor het doorgeven van de smsjes op dit forum!
Zaterdagmiddag dus naar het ziekenhuis vertrokken, we waren daar rond 2 uur/half 3 's middags. Toen had ik 2 cm ontsluiting, en wel wat weeen, maar niet pijnlijk. 2 uur later had ik weer een ctg en 3 / 4 cm ontsluiting. Dat was het moment dat we de kids hebben laten ophalen door mijn ouders. De weeen werden inmiddels ook al wat pijnlijker.
1,5 uur later weer aan de ctg, en daarna gevoeld hoeveel ontsluiting ik had. dit was nu 5 cm. Op dat moment heeft de VK mijn vliezen gebroken. Toen was het 20.00 uur. En werden de weeen ook echt behoorlijk pijnlijk en scherp. Rond half 9 had ik al persdrang, heb het zelf nog wat tegen kunnen houden. Maar toch maar wel alvast op de bel gedrukt zodat de VK er aan kwam, toen hebben ze alles al klaargelegd voor de bevalling, en voor de kleine dame.
VK voelde, en toen had ik 8 cm en mocht ik langzaamaan meepersen, gewoon aan toegeven had ze gezegd.paar minuten later stond er alleen nog een ' randje' en toen ik echt actief mocht persen was ze er binnen een minuut.
Onder de spoiler staat de naam en de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een mooi meisje
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ik blijf voor je duimen meiske! Hopelijk volgende week goed nieuws!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:24 schreef Fieder het volgende:
Goeiemorgen dames,
Allereerst, PE, van harte met je prachtige meisje![]()
Wat een geweldige foto's zeg! (Staat er nou 'lief he' op dat mutsje
?)
Hier weinig nieuws... Nog steeds bruinverlies en scherpe steken onder in mn buik. Vannacht amper kunnen slapen dus heb me ziek gemeld.
Ik wil eigenlijk naar de vk voor een echo maar gister zei ze dat ik moest afwachten tot volgende week. Durf het nu niet nog eens te vragen
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
had ik gisteren een heel klein kloppend hartje op de echo
Niet gezien inderdaadquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
Omdat iedereen er zo overheen leest (geloof ik) quote ik mezelf maar even![]()
Ik denk dat ik ondertussen iets meer durf mee te posten...
[..]
Och helemaal gemist jaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zit nu op 7w6d, vandaar ook dat mijn post specifiek aan jou gericht wasquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:38 schreef Fieder het volgende:
Ophelia(hoe ver ben je precies?) Volgende keer wat meer
eromheen gooien, dan zien we het zeker
![]()
[...]
Ik lees hier toch ook van dames die echt rood bloed verloren zijn terwijl het allemaal goed was. Hoop blijven houden... Voornaamste schok waren verminderde symptomen maar ook dat kan van dag tot dag verschillen. PFFFFFFFFF
Fijn dat je toch even terecht kunt. LLM = laatste loodjes moeder trouwens.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:38 schreef Fieder het volgende:
Ophelia(hoe ver ben je precies?) Volgende keer wat meer
eromheen gooien, dan zien we het zeker
![]()
Kan iemand mij vertellen wat LLM is? (iets met bijna aan de beurt zijn, maar wat betekent het?)
Ik heb net toch even de vk gebeld, degene die de echo's maakt heeft bevallingsdienst, maar gaat proberen om vanmiddag tijd voor me te maken. Hoop dat het lukt. Ze waren heel erg lief snik...
Heb net wel weer overgegeven maar volgens mij meer van de zenuwen...
Ben blij dat ik thuis ben gebleven
Ik lees hier toch ook van dames die echt rood bloed verloren zijn terwijl het allemaal goed was. Hoop blijven houden... Voornaamste schok waren verminderde symptomen maar ook dat kan van dag tot dag verschillen. PFFFFFFFFF
Maar veel minder 'symptomen' heb ik al een week of anderhalfquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:50 schreef Fieder het volgende:
Ok dan ben je echt net wat daagjes verder dan ik!
Ik hoop het ook...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar veel minder 'symptomen' heb ik al een week of anderhalf
Ik hoop gewoon dat je vanmiddag terecht kunt en net zo'n mooi boontje aan een draadjete zien krijgt
![]()
Wat leuk ik zit op 7w5dquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zit nu op 7w6d, vandaar ook dat mijn post specifiek aan jou gericht was(ik moet echt even over een drempel heen om hier mee te posten)
Heb ik ook last van helaas...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:53 schreef Mangostine het volgende:
Ik merk wel dat ik last heb van een warme douche, pfff. Ik kan er niet meer te lang onder blijven staan want dan word ik flauw en misselijk. Meer dames die dat herkennen?
Ditquote:
Jeuj!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja, idd.. het moet toch een keer hequote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:08 schreef Fieder het volgende:
Enfermera, fijn dat dat gedoe rondom de vk geregeld is. Geeft wel een stukje rust denk ik?
Wat naar dat je zo misselijk bent. Lekker thuis blijven hoor, ze hebben het verdient toch???
Ik probeer mezelf een beetje af te leiden met jullieBen maar alleen thuis en er is niet veel op tv, saai!
Whihi ja leuk toch!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:27 schreef Fieder het volgende:
@ Enfermera
Oeh Friends heb ik ook nog liggen haha!komt zo even thuis lunchen, wel lief van m.
En dan wachten op telefoontje vk (hoop dat dat komt)
Vorige week was ik ook zo vreselijk misselijk, hele dag door aan het eten, maar voornamelijk zoet en koolhydraten (eierkoeken). Toen ik later wat meer zout en hartig at voelde ik me al veel beter (kaas en ei). Misschien is het een tip? Belangrijkste is dat je het binnenhoudt natuurlijk![]()
Covie![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:48 schreef KatyM het volgende:
Gister naar een bevallingsinfo avond van de VU geweest. Een natuurlijke bevalling en keizersnede op IMAX formaat. Oh ik werd er echt misselijk van. Ik lig daar straks ook zo
!
Ik vind beelden over bevallingen ook 100x erger dan de ergste verhalen hier. Raar eigenlijkquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:48 schreef KatyM het volgende:
Gister naar een bevallingsinfo avond van de VU geweest. Een natuurlijke bevalling en keizersnede op IMAX formaat. Oh ik werd er echt misselijk van. Ik lig daar straks ook zo
!
dan zie je het in elk geval zelf niet. dat scheelt....quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:58 schreef Zoë23 het volgende:
Brr.. KatyM
Als je zelf bevalt maak je t vast heel anders mee(ik heb geen idee haha)
Jazeker, je kijkt al bijvoorbeeld niet recht in je eigen kruisquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:58 schreef Zoë23 het volgende:
Brr.. KatyM
Als je zelf bevalt maak je t vast heel anders mee(ik heb geen idee haha)
Hoelaat moet je daarheen? En krijg je dan nog steeds dat inwendige onderzoek? Of heb je zoiets van ' laat maar, liever nietquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:29 schreef Kuukske het volgende:
Oh verhip ja, vanmiddag weer controle bij de vlos.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fiederke, ik hoop dat je je beter voelt![]()
Geen klachten zegt echt niets, ik heb nauwelijks meer last van mijn borsten (was eerst heel heftig) ben alleen iets vermoeider en af en toe heel in de verte een klein beetje misselijk en toch had ik gisteren een heel klein kloppend hartje op de echo
Ik ben om 20.52 bevallen, en na 10 uur 's avonds laten ze je niet meer naar huis gaan, was blij toe. Stel je voor, net vers bevallen, en dan gelijk al naar huis....Nee, ik was wel blij met mn nachtje ziekenhuis hoor. Maargoed, de volgende middag naar huis, dus dat was ook wel lekker rustig zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:51 schreef Mereltje het volgende:
PE wat een mooi meiskegeniet er van. Het klinkt als een prima bevalling, ik teken er voor. Je moest nog wel een nachtje in het ziekenhuis blijven? uit voorzorg?
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jazeker, je kijkt al bijvoorbeeld niet recht in je eigen kruis
He gatverdarre fieder, dat meen je!!!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:47 schreef Fieder het volgende:
Hallo lieve allemaal,
Bedankt voor al jullie steun maar het is helaas niet goed. Net echo gehad en er was geen hartje te vinden, bovendien was het te klein in verhouding tot het zakje.
De echo van volgende week blijft staan, voor het geval ik minder ver ben dan ik dacht, maar die kans acht ze kleiner dan 5%. Mocht ik bloed gaan verliezen dan kijken ze volgende week of dat volledig is.
Ik voel me rustig nu, eigenlijk wist ik het al. Nu ik mijn posts een beetje terugkijk ben ik er al een tijdje mee bezig eigenlijk.
Ik hoop dat het snel voorbij zal zijn en dat we dan opnieuw dit geluk mee mogen maken.
Veel liefs, Fieder
He bah, wat verdrietigquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:47 schreef Fieder het volgende:
Hallo lieve allemaal,
Bedankt voor al jullie steun maar het is helaas niet goed. Net echo gehad en er was geen hartje te vinden, bovendien was het te klein in verhouding tot het zakje.
De echo van volgende week blijft staan, voor het geval ik minder ver ben dan ik dacht, maar die kans acht ze kleiner dan 5%. Mocht ik bloed gaan verliezen dan kijken ze volgende week of dat volledig is.
Ik voel me rustig nu, eigenlijk wist ik het al. Nu ik mijn posts een beetje terugkijk ben ik er al een tijdje mee bezig eigenlijk.
Ik hoop dat het snel voorbij zal zijn en dat we dan opnieuw dit geluk mee mogen maken.
Veel liefs, Fieder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |