Die omslag maken is best wel lastig merk ik... Ik heb gewoon geen enkel scenario in m'n hoofd waarbij Pieterke een paar weken eerder komt... Ook Martijn niet trouwens, die is nog haske druk bezig om op z'n werk alles zo voor te bereiden dat ie er bij 42 weken 4 weken tussenuit kan...quote:Op zondag 4 maart 2012 20:19 schreef covie het volgende:
Ik denk dat je de 40 weken niet haalt dit keer fluugs, dus ik zou emotioneel gezien ook de omslag maar eens proberen te maken![]()
Ja klopt, zei ik net in het vorige topic ook al... Alleen waren ze toen niet zo heftig als nu... Het zal er bijhoren bij mij denk ik, maar fijn is anders...quote:Op zondag 4 maart 2012 20:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vorige keer had je toch ook al lang van te voren last va voorweeen fluugs?
Althans k kan me herinneren dat ik er van overtuigd was dat jij en Pessie me in gingen halen![]()
Nja hopelijk doen ze wel iets!
Vandaag de zolder opgeruimd. Weer een hoop weggedaan (blijven ieder jaar bezig). Volgende.week gaan ze beginnen aan de babykamer
![]()
En nu ben ik verrot, heb ook de woonkamer schoongemaakt, gisteren de bovenverdieping. Dus morgen doe k niks...
Aah komt allemaal vast goed!quote:Op zondag 4 maart 2012 20:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die omslag maken is best wel lastig merk ik... Ik heb gewoon geen enkel scenario in m'n hoofd waarbij Pieterke een paar weken eerder komt... Ook Martijn niet trouwens, die is nog haske druk bezig om op z'n werk alles zo voor te bereiden dat ie er bij 42 weken 4 weken tussenuit kan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Oh daar heb ik overheen gelezen.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja klopt, zei ik net in het vorige topic ook al... Alleen waren ze toen niet zo heftig als nu... Het zal er bijhoren bij mij denk ik, maar fijn is anders...
Zolder ruimen! Toch iets van nesteldrang dus
Het staat op de planning voor volgende week zondagquote:Op zondag 4 maart 2012 20:54 schreef Asyniur het volgende:
Maar ik begin er pas aan na de bevalling, dus als jij jouw dadendrang nou eens wat eerder uitvoert? Dan hoef ik het niet meer te doen
Aah mooi, ik verheug me alvast op een opgeruimde kastquote:Op zondag 4 maart 2012 21:05 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het staat op de planning voor volgende week zondag
Fijn!quote:Op maandag 5 maart 2012 06:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Misselijk
Marjoleintje, leuk kamertje!
Heb je niet gemist nee, ik wacht ook nieuwsgierig af.quote:Op maandag 5 maart 2012 07:40 schreef KatyM het volgende:
Fijne dag iedereen!Nog geen naam en foto van PE he, of heb ik dat gemist?
Dat geldt ook alleen bij je eerste kind he?quote:Op maandag 5 maart 2012 09:30 schreef Kuukske het volgende:
Boh, wat is dat verlof toch heerlijk. Iedere morgen om een uur of negen je bed es uit komen rollen. Ik geniet er echt van, zolang dat nog kan.
Jeetje, bagger zeg! Gelukkig gaat het nu weer wat beter, sterkte!quote:Op maandag 5 maart 2012 08:46 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben ook weer enigszins onder de levenden. Wat een K-week heb ik achter de rug zeg. Ik denk dat ik wel 50 keer heb overgegeven.
Maar goed, nu weer op kantoor. Beetje slapjes nog en uiteraard nog wel misselijk, maar het is te doen.
Nee, nooit gemerkt in elk geval, dat mensen negatief reageren. Als mijn kinderen groot zijn dan ben ik halverwege de 40quote:Op maandag 5 maart 2012 09:33 schreef Soempie het volgende:
Ik mis m'n werk echt geen seconde.M'n man maakt er wel grappen over. Ik ben bijna klaar met de universiteit en hij is na de middelbare school gaan werken. Heeft zich vervolgens flink omhoog gewerkt en dan word ik 'huisvrouw'.
![]()
Dat is dus het enige, dat ik er zelfs soms een 'minderwaardig' gevoel van krijg. Helemaal als ik me indenk wat andere mensen vinden, alsof ik dan de hele dag op m'n reet zit niks te doen. Maar dat is dus helemaal niet zo. En dan bedenk ik dat er ook mensen werkzaam zijn in de kinderopvang, dus waarom zou thuis blijven dan minder zijn? Tja, als ik nou Mattís aan z'n lot over zou laten en zelf de halve dag ATWT zou kijken...![]()
Marrije, heb je nooit dat mensen er negatief op reageren? En wat als je kindjes groot zijn? Wil je dan weer gaan werken?
Daarom geniet ik er zo vanquote:Op maandag 5 maart 2012 09:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat geldt ook alleen bij je eerste kind he?Dreumessen en/of Peuters houden daar echt geen rekening mee hoor
@Asy, als ik veel minder zou gaan werken zou ik niet in m'n huidige functie kunnen blijven. Maar ik vind het zo met 4x9 ook prima te doen hoor...
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef flugeltje het volgende:
Grmbl... MANNEN!!... Ben ik al een heel weekend aan het rommelen geweest, neemt ie nu gewoon z'n telefoon niet op als ik bel... Probeer 'm al vanaf half negen te bereiken
Niet dat er nu iets aan de hand is natuurlijk, maar het gaat om het idee![]()
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:32 schreef flugeltje het volgende:
Grmbl... MANNEN!!... Ben ik al een heel weekend aan het rommelen geweest, neemt ie nu gewoon z'n telefoon niet op als ik bel... Probeer 'm al vanaf half negen te bereiken
Niet dat er nu iets aan de hand is natuurlijk, maar het gaat om het idee![]()
Laat ik zeggen dat ik er geen vergif op in durf te nemen dat ie het NIET doet...quote:Op maandag 5 maart 2012 10:35 schreef Kuukske het volgende:
Zou'ie dat doen ja? De gang op gaan?. Nee toch?
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
Over werken.. Ik heb er oprecht geen oordeel over als vrouwen volledig thuisblijven bij hun kinderen. Als het financieel mogelijk is en ze voelen zich er prettig bij, prima! Ik zou er zelf alleen niet aan moeten denken. Of in deeltijd werken, dat wil ik ook écht niet. Voor de geboorte van Isabeau werkte ik 40 uur per week en nu nog 36 uur (dat is fulltime bij ons) verdeeld over vier dagen. Mijn man is dat ook gaan doen, dus we hebben allebei een vrije dag.
Wat me aan de andere kant dus wel wóest kan maken is dat ik na de geboorte van Isabeau regelmatig de vraag kreeg hoeveel ik nog werkte, óf ik nog werkte en poeh poeh poeh wat veel zeg, 36 uur! Denk maar niet dat mijn man ooit één keer die vraag gekregen heeft. Dat hij fulltime bleef werken was vanzelfsprekend. HOEZO? Werk ik voor spek en bonen ofzo?? En aggos wat schattig, hij had een papadag.
KOTS!
Zo, dat lucht op.
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef bijtje84 het volgende:
Fluug grr kan me voorstellen dat je daar heel gefrustreerd van raakt, dat hij nu zn telefoon niet opneemt. Als je m straks wel aan de lijn hebt zou ik het niet kunnen laten om te zeggen: hij is er al hoor, laat maar!
Oh ja dat ook nog!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ken het ja, hier dus ook 36 uur over 4 dagen... Tijn werkt er 32 en toch verwacht 'men' dat ik als vrouw toch meer doe voor de kinderen enzo....
Sterker nog, we hebben samen het halve ziekenhuis doorgewandeld en ook nog een stukje door de tuin, was lekker weer.... Verder hebben we ons vermaakt op internetquote:Op maandag 5 maart 2012 10:40 schreef Kyara het volgende:
Ooh wat irritant Fluugs! Ik kon Argento ook niet bereiken toen ik door moest naar de gyn. Woest was ik. Bleek dat zijn telefoon stuk was. Smsjes kreeg hij wel gewoon en toen belde hij ook meteen terug.
Argento was had alles dusdanig vroeg geregeld dat ie zich de laatste weken zat te vervelen op zijn werk.
Maar Fluugs, bij Willem heb je hem in die 31 uur toch ook wel eens even weggestuurd? Ik heb Argento toen wel een paar keer naar buiten gestuurd om een frisse neus te halen en even wat telefoontjes te plegen. ik had toen wel een ruggeprik en het schoot toch voor geen meter op dus dat kon ook makkelijk
Idd, puur kotsmateriaal!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de term 'papadag' ook niet echt lekker. Net zoals dat papa moet "oppassen" als mama weg moet. Ga toch weg, ik ben toch ook niet aan het "oppassen" als ik thuis ben?
Daarom heb ik de term 'mama-dag' geintroduceerd hier. Gelijke monnikenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de term 'papadag' ook niet echt lekker. Net zoals dat papa moet "oppassen" als mama weg moet. Ga toch weg, ik ben toch ook niet aan het "oppassen" als ik thuis ben?
quote:Op maandag 5 maart 2012 10:42 schreef bijtje84 het volgende:
'Papadag' bah ja daar krijg ik nou ook jeuk van!
Na de geboorte van mijn eerste ben ik full time blijven werken, dat is me prima bevallen, mijn man was toen fulltime thuis bij ons kind. Maar uiteindelijk bevalt het me beter om helemaal niet te werken. En werkt mijn man (meer dan) fulltime (ivm eigen bedrijf). Als ik zou willen zou ik veel meer voor ons bedrijf kunnen doen dan wat ik tot nu toe doe, maar ik voel de behoefte niet. Wat voor de één wel werkt, werkt voor de ander niet. En het raakt mij niet eerlijk gezegd, als iemand een oordeel heeft over thuisblijvende moeders. Ik voel mij niet schuldig (dat ik financieel niets bijdraag bijvoorbeeld) of minderwaardig. Ik ben happy zo en dit werkt prima voor ons gezin. Ik heb eigenlijk ook nooit commentaar gekregen toen ik 40 uur werkte na de geboorte van mijn oudste.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
Over werken.. Ik heb er oprecht geen oordeel over als vrouwen volledig thuisblijven bij hun kinderen. Als het financieel mogelijk is en ze voelen zich er prettig bij, prima! Ik zou er zelf alleen niet aan moeten denken. Of in deeltijd werken, dat wil ik ook écht niet. Voor de geboorte van Isabeau werkte ik 40 uur per week en nu nog 36 uur (dat is fulltime bij ons) verdeeld over vier dagen. Mijn man is dat ook gaan doen, dus we hebben allebei een vrije dag.
Wat me aan de andere kant dus wel wóest kan maken is dat ik na de geboorte van Isabeau regelmatig de vraag kreeg hoeveel ik nog werkte, óf ik nog werkte en poeh poeh poeh wat veel zeg, 36 uur! Denk maar niet dat mijn man ooit één keer die vraag gekregen heeft. Dat hij fulltime bleef werken was vanzelfsprekend. HOEZO? Werk ik voor spek en bonen ofzo?? En aggos wat schattig, hij had een papadag.
KOTS!
Zo, dat lucht op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |