Je weet de omstandigheden niet, niet TE snel over oordelen dusquote:Op zondag 4 maart 2012 13:50 schreef Simpel-Zat het volgende:
Je bent niet te achterlijk om je hier te registreren en een stukje tekst in leesbaar Nederlands weg te plempen. Is het zoeken van een gewone baan geen optie? Parasiteren is een keuze.
je krijgt maar voor een deel WAJONG dan in dit geval waarschijnlijk 16 uur. En dan een perccentage van het minimumloon.. Voor een 21-jarige is dat 48,41 euro per dag.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wajong én 24 uur betaalde arbeid en dan 600 euro in de maand krijgen? Is dat niet heel weinig?
Ik snap het. Was alleen even verbaasd over het totale bedrag. Maargoed, niet helemaal on- topicquote:Op zondag 4 maart 2012 13:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
je krijgt maar voor een deel WAJONG dan in dit geval waarschijnlijk 16 uur. En dan een perccentage van het minimumloon.. Voor een 21-jarige is dat 48,41 euro per dag.
Dat denk ik ook, was gisteren nog een artikel over op de FP: 'Een op vijf voelt gevolgen nieuwe bijstandswet'quote:Op zondag 4 maart 2012 14:04 schreef Lienekien het volgende:
Als je gaat samenwonen, krijg je te maken met de bijstandsnorm voor gezinnen. Jullie krijgen dan die norm minus wat je vriendin binnenbrengt.
Denk ik.
Je hoeft je toch niet te verdedigen ik constateer alleen wat.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:33 schreef asfalthooligan het volgende:
Ben meer 1 die met de handen bezig is .
Typen gaat me minder af kan er niks aan doen .
We hebben mekaar bij toeval gevonden en ja we hebben 13 jaar verschil ,maar daar merken we niks van
Kun je je zielige reacties niet voor je houden, ik vermoed dat er niemand op zit te wachten...quote:Op zondag 4 maart 2012 14:36 schreef Poepoog het volgende:
Je hoeft je toch niet te verdedigen ik constateer alleen wat.
Dacht dat het een openbaar forum was.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kun je je zielige reacties niet voor je houden, ik vermoed dat er niemand op zit te wachten...
Dus in een dergelijk topic hoe kan ik het spannender maken is het ook schandalig dat mensen reageren? Omdat men geen weet heeft van de situatie behoudens de OP?quote:Op zondag 4 maart 2012 14:53 schreef NanaVonB het volgende:
ik vind het buitengewoon schandalig hoe sommige mensen reageren. Hoe kan je iemand nou veroordelen die je helemaal niet kent? En dan de bemoeienis en het invullen van wat hij allemaal zou moeten doen en dat hij zou moeten werken terwijl jullie geen enkele weet van zijn situatie hebben...Dat is het beoordelen van situaties zonder bronnen en dat is onmogelijk. SCHANDALIG!
Sommige FOK!ers kunnen nu eenmaal aan de hand van een paar posts op een internetforum beoordelen of iemand al dan niet terecht een uitkering ontvangt.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:53 schreef NanaVonB het volgende:
ik vind het buitengewoon schandalig hoe sommige mensen reageren. Hoe kan je iemand nou veroordelen die je helemaal niet kent? En dan de bemoeienis en het invullen van wat hij allemaal zou moeten doen en dat hij zou moeten werken terwijl jullie geen enkele weet van zijn situatie hebben...Dat is het beoordelen van situaties zonder bronnen en dat is onmogelijk. SCHANDALIG!
Het causale verband ontgaat mij.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:56 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus in een dergelijk topic hoe kan ik het spannender maken is het ook schandalig dat mensen reageren? Omdat men geen weet heeft van de situatie behoudens de OP?
Ik zie hier maar heel weinig mensen TS zijn uitkeringssituatie 'beoordelen'.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:02 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Sommige FOK!ers kunnen nu eenmaal aan de hand van een paar posts op een internetforum beoordelen of iemand al dan niet terecht een uitkering ontvangt.
Troll of aansteller, weet het niet zekerquote:Op zondag 4 maart 2012 14:53 schreef NanaVonB het volgende:
Ik zie er wel twee drie. En vind dat betrekkelijk veel.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik zie hier maar heel weinig mensen TS zijn uitkeringssituatie 'beoordelen'.
Er is een verschil tussen 'beoordelen' en 'veroordelen'. De rant die ik hierboven las ging overduidelijk over het 'veroordelen', vandaar ook mijn 'haakjes'.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zie er wel twee drie. En vind dat betrekkelijk veel.
Dit is wellicht het beste idee inderdaad, maar dan zitten TS en zijn vriendin wel met een dubbele huur en overige vaste lasten. Uit laten rekenen wat uiteindelijk financiëel gezien de beste oplossing is, dus.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:59 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik denk dat samenwonen niet zo slim is financieel gezien met die nieuwe regeltjes. Volgende keer zeg je vrijgezel te zijn en dat het uit is. Klaar. Als je een check krijgt en ze is ook aanwezig is ze op bezoek als goede vriendin.
Zo had ik je post ook geduid. Nogmaals: ik vind 2 of 3 veroordelende posters niet 'heel weinig'.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen 'beoordelen' en 'veroordelen'. De rant die ik hierboven las ging overduidelijk over het 'veroordelen', vandaar ook mijn 'haakjes'.
Er komen wel meer veroordelende FOKkers in WGR, in vrijwel elke topic lees ik eigenschudldikkebult roepers ipv dat ze daadwerkelijk hulp bieden.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Zo had ik je post ook geduid. Nogmaals: ik vind 2 of 3 veroordelende posters niet 'heel weinig'.
Dat weet ik en voor mijn part mogen ze ook wegblijven als hun enige doel is om, niet gehinderd door enige kennis van zaken, een TS af te zeiken.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Er komen wel meer veroordelende FOKkers in WGR, in vrijwel elke topic lees ik eigenschudldikkebult roepers ipv dat ze daadwerkelijk hulp bieden.
En daar ben ik het dus volledig mee eens.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik en voor mijn part mogen ze ook wegblijven als hun enige doel is om, niet gehinderd door enige kennis van zaken, een TS af te zeiken.
Ik ken wel een Rinus en Ramonaquote:Op zondag 4 maart 2012 14:22 schreef asfalthooligan het volgende:
@ poepoog rare reactie ,maar het is anders dan je denkt.
Jij hebt denk ik zo,n rinus en deborah beeld ,maar dan denk je verkeert.
Ik niet.. Maar ik ben het wel eens met je dat het veroordelende hier te hoog ligt. Ik zou dan ook graag zien dat mensen ofwel een antwoord geven op de vraag van TS ofwel gewoon lekker wegblijven en voor mijn part een topic in KLB openen.quote:
Jij ben 34 en krijgt 850 en zij is 21 en krijgt 600? Jullie gaan samen de bijstandsnorm van 2 samenwonende mensen krijgen, als ik me niet vergis is dat 1050 ongeveer (??), jullie leveren dus 400 in als het klopt wat ik zeg.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:14 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik ben dus ook druk aan het uitzoeken nog .
Als het ong 200 minder in de maand word wat ik verwacht is het in principe gewoon mogelijk voor ons 2en en te doen .
Maar zij is nog jong dus denk dat daar ook nog een addertje onder het gras zit ivm leeftijd.
We zitten dus alles even te bestuderen
Ik ben er ook bang voor ja.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jij krijgt 850 en zij 600? Jullie gaan samen de bijstandsnorm van 2 samenwonende mensen krijgen, als ik me niet vergis is dat 1050 ongeveer (??), jullie leveren dus 400 in als het klopt wat ik zeg.
Ik las vanmiddag ergens dat het deel van de Wajong uitkering voor de bijstand niet wordt meegeteld als inkomen van de partner.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef Kloonhommel het volgende:
Jij krijgt 850 en zij 600? Jullie gaan samen de bijstandsnorm van 2 samenwonende mensen krijgen, als ik me niet vergis is dat 1050 ongeveer (??), jullie leveren dus 400 in als het klopt wat ik zeg.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)e-bijstandsuitkeringquote:Een bijstandsuitkering en andere inkomsten
De gemeente trekt uw eventuele andere inkomsten af van uw bijstandsuitkering. Deze inkomsten kunnen bijvoorbeeld bestaan uit:
- inkomsten van anderen in uw gezin. Het loon van kinderen van 16 tot 18 jaar telt tot een bedrag van € 827,- netto per maand per kind niet mee. En inkomsten van thuiswonende kinderen van 18 jaar en ouder, die studiefinanciering of een tegemoetkoming voor schoolkosten (WTOS) krijgen of kunnen krijgen, tellen niet mee als het totaal (ook uit een baantje) niet hoger is dan € 1.059,49 netto per maand. Heeft uw studerende kind meer inkomsten? Dan tellen de inkomsten boven dit bedrag mee voor de bijstandsuitkering;
- geld verdiend met werken;
- een socialezekerheidsuitkering (WIA, WW). De Wajong-uitkering wordt niet van de bijstandsuitkering afgetrokken
- (kinder)alimentatie;
- heffingskortingen van de Belastingdienst. De jonggehandicaptenkorting wordt niet meegeteld voor iedereen van 27 jaar of ouder.
Als ik de pdf van Lienekien zo bekijk lijkt het alsof TS onder dit valt: Gezin, allen jonger dan 65 jaar €1.269,60quote:
Zo te lezen is dat goed nieuws voor TS...quote:Op zondag 4 maart 2012 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik las vanmiddag ergens dat het deel van de Wajong uitkering voor de bijstand niet wordt meegeteld als inkomen van de partner.
EDIT, hier:
[..]
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)e-bijstandsuitkering
In de SV/bijstand zal ik mij eerst meer moeten verdiepen en daar ontbreekt mij momenteel even de tijd voor. Sorry.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:41 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Als ik de pdf van Lienekien zo bekijk lijkt het alsof TS onder dit valt: Gezin, allen jonger dan 65 jaar €1.269,60
De overige passen niet in TS zijn toekomstige situatie onder voorbehoud. Wat denk jij?
Laat maar, Wajong wordt niet afgetrokken van de WWB. Zijn we gelijk klaar met nadenken.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef r_one het volgende:
[..]
In de SV/bijstand zal ik mij eerst meer moeten verdiepen en daar ontbreekt mij momenteel even de tijd voor. Sorry.
Volgens mij heeft dat betrekking op de Wajong van een studerend inwonend kind, niet die van een bijstandsgerechtigde, want dat wordt ze als ze samen een gezin vormen.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:49 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Laat maar, Wajong wordt niet afgetrokken van de WWB. Zijn we gelijk klaar met nadenken.
TS: veel plezier toegewenst met het samenwonen.
Je refereert nu naar het stukjequote:Op maandag 5 maart 2012 01:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat betrekking op de Wajong van een studerend inwonend kind, niet die van een bijstandsgerechtigde, want dat wordt ze als ze samen een gezin vormen.
?quote:Heeft uw studerende kind meer inkomsten?
Volgens mij ook. Ik zou nog niet gaan juichen hier.quote:Op maandag 5 maart 2012 01:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat betrekking op de Wajong van een studerend inwonend kind, niet die van een bijstandsgerechtigde, want dat wordt ze als ze samen een gezin vormen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |