abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108694262
Me vriendin en ik zitten vanwege een zeikerige gemeente er sterk aan te denken om te gaan samenwonen ,maar voordat wil ik wat dingen uitzoeken.
Ik ben 34 en heb een bijstandsuitkering ivm wachten op een plek bij de sociale werkplaats.
Zij bijna 21 en een wajong + 24 uur betaalde arbeid.
De gemeente is erg zeurderig en controleert te streng.
Als zij op visite is meer dan 2 a 3 middagen of avonden in de week zien ze het al als samenwonen .
Ook qa slapen is 2 nachten maximaal.
Ik weet dat ze gaan controleren ,want had bij inschrijving gelijk al een niet zo vriendelijk onthaal.
Ook moet ik rekening houden met onverwachts huisbezoek.
Daarom nemen we het zekere voor het onzekere,ook al is ze er niet elke dag
Wat verandert er voor ons dan.
Haar wajong en werk is ong 600 in de maand
Mijn bijstand nog geen 850 euro
hoeveel gaat zij of ik er op achteruit.
Gkb is alleen nog een klein bedrag in de maand betalen en verders niks.
De rekeningen enz mag ik allemaal zelf doen van hun.
  PR/Manusje van alles zondag 4 maart 2012 @ 13:50:42 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_108694470
edit.

hebben ze je niet meer informatie gegeven bij de gemeente, over samenwonen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_108694486
Je bent niet te achterlijk om je hier te registreren en een stukje tekst in leesbaar Nederlands weg te plempen. Is het zoeken van een gewone baan geen optie? Parasiteren is een keuze.
pi_108694590
Inderdaad, relatief weinig spelfouten. Je moet toch minimaal in een callcenter kunnen werken lijkt mij.
٩๏̯͡๏)۶
pi_108694625
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:50 schreef Simpel-Zat het volgende:
Je bent niet te achterlijk om je hier te registreren en een stukje tekst in leesbaar Nederlands weg te plempen. Is het zoeken van een gewone baan geen optie? Parasiteren is een keuze.
Je weet de omstandigheden niet, niet TE snel over oordelen dus ;)
  zondag 4 maart 2012 @ 13:54:48 #6
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_108694628
Gewoon samenwonen en verantwoordelijkheid nemen voor jouw eigen bestaan.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_108694720
Wajong én 24 uur betaalde arbeid en dan 600 euro in de maand krijgen? Is dat niet heel weinig?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_108694810
Wil heel graag weer normaal werken ,maar door een burnout en nog wat dingen is vaak 6 uur per dag al heel zwaar + laag tempo en geen werkdruk aankunnen hoe graag ik het ook wil.
Ben ook al gewoon op zoek ,maar met lbo kom je niet zover.
Werk al wel weer 4 halve dagen in de dagbesteding ,waar ik inpak en en productie werkzaamheden
De woningbouw heb ik me al bij ingeschreven ,maar dat kan nog wel even duren ong 1 jaar.
en knut :Ze is bijna 21 hoe jonger hoe minder loon
  PR/Manusje van alles zondag 4 maart 2012 @ 13:59:14 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_108694814
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wajong én 24 uur betaalde arbeid en dan 600 euro in de maand krijgen? Is dat niet heel weinig?
je krijgt maar voor een deel WAJONG dan in dit geval waarschijnlijk 16 uur. En dan een perccentage van het minimumloon.. Voor een 21-jarige is dat 48,41 euro per dag.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 4 maart 2012 @ 14:03:20 #10
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_108694971
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

je krijgt maar voor een deel WAJONG dan in dit geval waarschijnlijk 16 uur. En dan een perccentage van het minimumloon.. Voor een 21-jarige is dat 48,41 euro per dag.
Ik snap het. Was alleen even verbaasd over het totale bedrag. Maargoed, niet helemaal on- topic
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 4 maart 2012 @ 14:04:23 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108694994
Als je gaat samenwonen, krijg je te maken met de bijstandsnorm voor gezinnen. Jullie krijgen dan die norm minus wat je vriendin binnenbrengt.

Denk ik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108695160
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:04 schreef Lienekien het volgende:
Als je gaat samenwonen, krijg je te maken met de bijstandsnorm voor gezinnen. Jullie krijgen dan die norm minus wat je vriendin binnenbrengt.

Denk ik.
Dat denk ik ook, was gisteren nog een artikel over op de FP: 'Een op vijf voelt gevolgen nieuwe bijstandswet'
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_108695241
Wel een beetje soort zoekt soort :@
pi_108695567
@ poepoog rare reactie ,maar het is anders dan je denkt.
Jij hebt denk ik zo,n rinus en deborah beeld ,maar dan denk je verkeert.
Zij heeft het vanwege der knie verders mankeerd er weinig aan haar.
Bij mij is het gewoon wat minder geworden door de burnout en adhd + heel gevoelig voor spanning en stress .
Vroeger was ik houthakker en werkte ik 40 uur per week keihard.
In 2010 veel meegemaakt en ben ik ingestort.
Langzaam aan komt het wel weer goed ,maar het moet van ver komen
pi_108695752
NOFI hoor, maar met je taalgebruik, het leeftijdsverschil en de situatie in de O/P is het misschien te makkelijk om daar aan te gaan denken. En ik gok ook niet dat Rinus en Deborah (wie dat ook mogen zijn) ook van hunzelf een ander beeld hebben dan anderen van hun.
pi_108695875
Ben meer 1 die met de handen bezig is .
Typen gaat me minder af kan er niks aan doen .
We hebben mekaar bij toeval gevonden en ja we hebben 13 jaar verschil ,maar daar merken we niks van
pi_108695962
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:33 schreef asfalthooligan het volgende:
Ben meer 1 die met de handen bezig is .
Typen gaat me minder af kan er niks aan doen .
We hebben mekaar bij toeval gevonden en ja we hebben 13 jaar verschil ,maar daar merken we niks van
Je hoeft je toch niet te verdedigen ik constateer alleen wat.
pi_108696247
quote:
9s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:36 schreef Poepoog het volgende:
Je hoeft je toch niet te verdedigen ik constateer alleen wat.
Kun je je zielige reacties niet voor je houden, ik vermoed dat er niemand op zit te wachten... :')
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 4 maart 2012 @ 14:45:54 #19
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108696294
Hele vervelende situatie, TS. Met je leeftijd en opleiding ben je inderdaad bijna kansloos op de arbeidsmarkt... volslagen ruk natuurlijk maar het is niet anders (breek me de bek niet open over leeftijdsdiscriminatie op de arbeidsmarkt want dan wordt ik WOEST :( ).

En ik vrees dat je inderdaad wel eens tot de slachtoffers van de aankomende nieuwe bijstandswet gaat worden vanwege die 'gezinsnorm', en dit terwijl jullie inderdaad in een behoorlijk uitzichtsloze situatie lijken te zitten omdat geen van jullie beiden veel kans maakt om zelfstandig een (beter) inkomen te verkrijgen.

Het enige wat ik kan bedenken is dit: ga zo snel mogelijk met de sociale dienst/UWV praten om in aanmerking te komen voor een een of ander leer-/reïntegratietraject. Je WILT werken, laat dat ook merken!

Heel veel sterkte, TS!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_108696344
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kun je je zielige reacties niet voor je houden, ik vermoed dat er niemand op zit te wachten... :')
Dacht dat het een openbaar forum was. :?
pi_108696588
ik vind het buitengewoon schandalig hoe sommige mensen reageren. Hoe kan je iemand nou veroordelen die je helemaal niet kent? En dan de bemoeienis en het invullen van wat hij allemaal zou moeten doen en dat hij zou moeten werken terwijl jullie geen enkele weet van zijn situatie hebben...Dat is het beoordelen van situaties zonder bronnen en dat is onmogelijk. SCHANDALIG!
pi_108696694
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:53 schreef NanaVonB het volgende:
ik vind het buitengewoon schandalig hoe sommige mensen reageren. Hoe kan je iemand nou veroordelen die je helemaal niet kent? En dan de bemoeienis en het invullen van wat hij allemaal zou moeten doen en dat hij zou moeten werken terwijl jullie geen enkele weet van zijn situatie hebben...Dat is het beoordelen van situaties zonder bronnen en dat is onmogelijk. SCHANDALIG!
Dus in een dergelijk topic hoe kan ik het spannender maken is het ook schandalig dat mensen reageren? Omdat men geen weet heeft van de situatie behoudens de OP?
pi_108696891
quote:
Sommige FOK!ers kunnen nu eenmaal aan de hand van een paar posts op een internetforum beoordelen of iemand al dan niet terecht een uitkering ontvangt.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_108698159
quote:
9s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:56 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dus in een dergelijk topic hoe kan ik het spannender maken is het ook schandalig dat mensen reageren? Omdat men geen weet heeft van de situatie behoudens de OP?
Het causale verband ontgaat mij.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:47:22 #25
323439 HetKlusKonijn
pi_108698745
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:02 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Sommige FOK!ers kunnen nu eenmaal aan de hand van een paar posts op een internetforum beoordelen of iemand al dan niet terecht een uitkering ontvangt.
Ik zie hier maar heel weinig mensen TS zijn uitkeringssituatie 'beoordelen'.
Het lijkt mij overduidelijk dat hij in een heel nare financiele situatie zal belanden als de nieuwe wet van kracht wordt, en de énige manier om hem en zijn vriendin te helpen, is om hem te adviseren om zich toch te gaan oriënteren op mogelijke manieren om meer inkomsten te genereren. En dat is, hoe je het ook went of keert, naar de sociale dienst/UWV te gaan en daar te vragen naar de mogelijkheden tot een reintegratietraject, leerproject, o.i.d.
Ik snap niet wat daar 'beoordelend' aan is. Het is een welgemeend advies.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 4 maart 2012 @ 15:50:10 #26
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_108698854
quote:
Troll of aansteller, weet het niet zeker :'(
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_108698872
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik zie hier maar heel weinig mensen TS zijn uitkeringssituatie 'beoordelen'.
Ik zie er wel twee drie. En vind dat betrekkelijk veel.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_108698898
Je hebt met samenwonen sowieso 1 huur minder dus het lijkt me dat jullie dan allebei financieel beter af zijn. Kun je het niet laten uitrekenen door die eikels bij de sociale dienst? Doen ze eens wat anders dan zeiken.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:53:50 #29
323439 HetKlusKonijn
pi_108699015
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zie er wel twee drie. En vind dat betrekkelijk veel.
Er is een verschil tussen 'beoordelen' en 'veroordelen'. De rant die ik hierboven las ging overduidelijk over het 'veroordelen', vandaar ook mijn 'haakjes'.

Veroordelen is uiteraard uit den boze.
Beoordelen, inschatten, welgemeende suggesties en advies lijken mij zeer welkom.
pi_108699274
Ik denk dat samenwonen niet zo slim is financieel gezien met die nieuwe regeltjes. Volgende keer zeg je vrijgezel te zijn en dat het uit is. Klaar. Als je een check krijgt en ze is ook aanwezig is ze op bezoek als goede vriendin.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 4 maart 2012 @ 16:05:10 #31
323439 HetKlusKonijn
pi_108699480
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:59 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik denk dat samenwonen niet zo slim is financieel gezien met die nieuwe regeltjes. Volgende keer zeg je vrijgezel te zijn en dat het uit is. Klaar. Als je een check krijgt en ze is ook aanwezig is ze op bezoek als goede vriendin.
Dit is wellicht het beste idee inderdaad, maar dan zitten TS en zijn vriendin wel met een dubbele huur en overige vaste lasten. Uit laten rekenen wat uiteindelijk financiëel gezien de beste oplossing is, dus.
pi_108700100
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen 'beoordelen' en 'veroordelen'. De rant die ik hierboven las ging overduidelijk over het 'veroordelen', vandaar ook mijn 'haakjes'.
Zo had ik je post ook geduid. Nogmaals: ik vind 2 of 3 veroordelende posters niet 'heel weinig'.
.
pi_108700648
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Zo had ik je post ook geduid. Nogmaals: ik vind 2 of 3 veroordelende posters niet 'heel weinig'.
Er komen wel meer veroordelende FOKkers in WGR, in vrijwel elke topic lees ik eigenschudldikkebult roepers ipv dat ze daadwerkelijk hulp bieden.
pi_108701357
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:30 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Er komen wel meer veroordelende FOKkers in WGR, in vrijwel elke topic lees ik eigenschudldikkebult roepers ipv dat ze daadwerkelijk hulp bieden.
Dat weet ik en voor mijn part mogen ze ook wegblijven als hun enige doel is om, niet gehinderd door enige kennis van zaken, een TS af te zeiken.
.
  zondag 4 maart 2012 @ 16:52:12 #35
323439 HetKlusKonijn
pi_108701744
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat weet ik en voor mijn part mogen ze ook wegblijven als hun enige doel is om, niet gehinderd door enige kennis van zaken, een TS af te zeiken.
En daar ben ik het dus volledig mee eens.
Het schijnt tot sommige IQ-nulli maar niet te willen doordringen dat niemand voor zijn 'plezier' in een (langdurige) bijstandssituatie zit. En écht het kan velen van ons zomaar overkomen, door ziekte, ontslag, of wat dan ook. 'Zalig zijn de armen van geest' zei niet voor niks een of andere grappenmaker zo'n 2000 jaar geleden en daar had-ie volledig gelijk in.
pi_108702430
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:22 schreef asfalthooligan het volgende:
@ poepoog rare reactie ,maar het is anders dan je denkt.
Jij hebt denk ik zo,n rinus en deborah beeld ,maar dan denk je verkeert.
Ik ken wel een Rinus en Ramona :')
.
  Licht Ontvlambaar zondag 4 maart 2012 @ 17:12:01 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108702930
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ken wel een Rinus en Ramona :')
Ik niet.. Maar ik ben het wel eens met je dat het veroordelende hier te hoog ligt. Ik zou dan ook graag zien dat mensen ofwel een antwoord geven op de vraag van TS ofwel gewoon lekker wegblijven en voor mijn part een topic in KLB openen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 4 maart 2012 @ 17:14:41 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108703151
Jammer dat TS alleen reageert op de provocaties.
pi_108706610
Ik ben dus ook druk aan het uitzoeken nog .
Als het ong 200 minder in de maand word wat ik verwacht is het in principe gewoon mogelijk voor ons 2en en te doen .
Maar zij is nog jong dus denk dat daar ook nog een addertje onder het gras zit ivm leeftijd.
We zitten dus alles even te bestuderen
  zondag 4 maart 2012 @ 18:18:22 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108706930
http://www.sozawe-nw-fryslan.nl/1-1-2012%20poster%20Sozawe.pdf

Ik kom er niet zo goed uit, eerlijk gezegd. Misschien toch maar eens met je bijstandsconsulent overleggen.
pi_108707885
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:14 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik ben dus ook druk aan het uitzoeken nog .
Als het ong 200 minder in de maand word wat ik verwacht is het in principe gewoon mogelijk voor ons 2en en te doen .
Maar zij is nog jong dus denk dat daar ook nog een addertje onder het gras zit ivm leeftijd.
We zitten dus alles even te bestuderen
Jij ben 34 en krijgt 850 en zij is 21 en krijgt 600? Jullie gaan samen de bijstandsnorm van 2 samenwonende mensen krijgen, als ik me niet vergis is dat 1050 ongeveer (??), jullie leveren dus 400 in als het klopt wat ik zeg.
pi_108707981
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jij krijgt 850 en zij 600? Jullie gaan samen de bijstandsnorm van 2 samenwonende mensen krijgen, als ik me niet vergis is dat 1050 ongeveer (??), jullie leveren dus 400 in als het klopt wat ik zeg.
Ik ben er ook bang voor ja.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')