een *Fatstrat* heeft dat helaas nietquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:24 schreef BoerBert het volgende:
Strat moet gewoon drie single coils hebben,.
Gitaartje was 100 euro 2e hands 2 jaar geleden, maargoed.. weg doen doe ik niet... dus ik nja... denk wel dat ik hem ga customizen..quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:30 schreef brother52 het volgende:
Wat je je eerst af moet vragen is of de basis die je hebt goed genoeg is en het de moeite waard is om er geld tegenaan te gooien.
Maakt niet uit of hij 100 euro gekost heeft of 400. Is de basis goed genoeg om er nog extra geld tegenaan te gooien?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gitaartje was 100 euro 2e hands 2 jaar geleden, maargoed.. weg doen doe ik niet... dus ik nja... denk wel dat ik hem ga customizen..
Jaquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:20 schreef genakt het volgende:
[..]
HA JE BENT GESPOT MET LIEN seconde tien
FOK!tv 600 FOK!kers bij de John Carter wereldpremière
en op 0:17 links is toch ook die gitaar spelende fokker ? stefanhaan ?
Ok, die singlecoils waren inderdaad clean wel ok, maar met drive/distortion zijn ze crap.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:19 schreef The_Dean het volgende:
Net als die Explorer, denk ook niet dat het bij die de moeite waard is om er een nieuwe body bij te kopen...
En de klank van de Stratley was ik nu ook lang niet tevreden over. Ik zou er een andere humbucker in hebben gezet, maar puur en alleen omdat ik nog vanalles heb liggen. Zeker niet waard om er elementen bij te kopen.
De singlecoils klonken wel aanvaardbaar, en dan waren ze clean nog het mooist. Niet super, maar mooier dan met [over]drive.
Maar aan de andere kant heb ik verbazingwekkend weinig ervaring met singlecoils. Heb wel genoeg Strats gefixed, maar dan let ik meer op of alles goed werkt dan hoe alles klinkt.
Persoonlijk zou ik het niet doen, of je moet voor een prikje leuke elementen kunnen vinden.
Het is volgens mij wel hout, maar ik denk echt van het kaliber, waaiboom.. dus ja...quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maakt niet uit of hij 100 euro gekost heeft of 400. Is de basis goed genoeg om er nog extra geld tegenaan te gooien?
Dat is wat je je vooral af moet vragen.
Dat is wel een hele grappige vergelijkingquote:Op donderdag 8 maart 2012 18:21 schreef Ulx het volgende:
Zo, bestelling is gedaan.
De Danelectric 59 DC M is het geworden. For the time being speel ik dat ding wel door mijn basversterker, dat zou geen probleem moeten opleveren toch? Anders haal ik er wel een Orange Crush bij of zo voor thuis. Aangezien Braddie vergeleken met mij Jimi Hendrix is zie ik me voorlopig toch niet op een podium staan.
Tof, maar ligt het aan mij, of issie wat uit proportie`s?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:11 schreef BoerBert het volgende:
http://www.rockpalace.com/product/Vox-AC15C1-Limited-Edition-Blue
Gaaf ding
Ibanez rga? Ga misschien ook nog een keer een Danelectro aanschaffen, maar heb geen idee waar ik al die gitaren moet gaan laten..quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb nog een supergaaf scheurijzer voor je
Goed idee inderdaad !quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:40 schreef The_Dean het volgende:
Je zou je klanten niet een Bullet aanraden, maar een vriendin wel? Koop een leuk versterkertje en geef haar je strat te leen. Kan ze zien of het wat is, en indertussen doorsparen voor een leuke of betere gitaar
quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:08 schreef brother52 het volgende:
Nee, zelfs 2 tientjes is zo'n Bullet strat nog niet waard.
Is het er serieus zò slecht meegesteld?quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:08 schreef brother52 het volgende:
Nee, zelfs 2 tientjes is zo'n Bullet strat nog niet waard.
Gewoon 4 nummers aan elkaar vast plakken en doen alsof het zo hoortquote:
Begint wel goed maar is naar mijn smaak te herhaaldelijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:20 schreef Braddie het volgende:
Gitaarsolo bedacht voor een nummer voor de band!
Solotje by Bradley Van Dijk 1
Het is een pentatonische solo, heel basic, maar voor dit nummer is eigenlijk niks anders nodig.
Opgenomen met een koptelefoon voor de versterkeren mijn excuses voor die gast die er doorheen schreeuwde.
Anders trekken ze de stekkers er uit?quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:22 schreef The_Dean het volgende:
Ja, als het maar binnen de 5 minuten valt
Wel bagger geregeld allemaal, dat Liet.
Dankjequote:Op donderdag 8 maart 2012 22:24 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Begint wel goed maar is naar mijn smaak te herhaaldelijk
Ja, wij ook. We gaan meedoen met Se Komme Foar My. Nadat we ons opgegeven hadden kregen we een mail dat hij te lang was, max. 5 minuten. Ander nummer kon niet, dus deze maar ingekort.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Anders trekken ze de stekkers er uit?
Ik zie het ze nog echt doen ook....
Niet inkorten. Geen concessies doen. Als ze morgen als commentaar geven dat het te lang is gewoon roepen dat ze blij mogen zijn dat jullie de versie van 12 minuten niet gespeeld hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, wij ook. We gaan meedoen met Se Komme Foar My. Nadat we ons opgegeven hadden kregen we een mail dat hij te lang was, max. 5 minuten. Ander nummer kon niet, dus deze maar ingekort.
Verder hebben we na drie keer vragen nog geen antwoord op welke versterkers er nou staan, maar we mogen onze eigen niet gebruiken, vanwege de ombouwtijd.
Nu spelen we in Iduna, dus volgens mij zijn dat dikke Marshalls, maar we nemen voor de zekerheid lekker ons eigen spul mee.
We moeten er ook al om half vier zijn, om vier uur te soundchecken, en dan 's avonds pas om rond ergens half tien ofzo te spelen.
Wat er op neer komt dat een hele band maar even een dag/middag vrij moet nemen van zijn/haar werk om er op tijd te kunnen zijn. Maar mevrouw kon niks aan de tijden doen. Terwijl ze het zelf mee organiseerd.
Sowieso is het achterlijk vroeg. Als iedereen er is kan je tussen zeven en acht, voor de deuren open gaan, nog makkelijk alles checken man. Meeste is toch singer/songwriter geneuzel. Gitaar in de mengtafel, en klaar.
Morgen maar even aankijken, hopelijk valt het allemaal wat mee...
We hebben er sowieso wel zin in! Omdat het meeste altijd zo standaard is denken we [en ik weet dat niet moet, maar toch] dat we wel een beetje kans maken... nouja, misschien ook niet, want commercie regeert, maar dat we in ieder geval wel anders zijn met wat een melodisch [soft]metal nummer...
Gewoon flink stuk sneller spelenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:52 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ik wou ook niet. Net als een radio edit maken. Als het nummer kort moest hadden we het wel zo geschreven!
Maarja, ben geen one man band
Ze kunnen het blijkbaar, en doen het ook. Geef ze morgen wel even wat commentaar, iedereen is wat over de zeik hierover.
Ja! Had wel problemen met m'n pedaaltjes. Ik heb zo'n daisy chain, maar op de ongebruikte heb ik geen dopjes en in het begin maakte die kortsluiting tegen de zijkant van m'n pedaaltjes.quote:
Dat is inderdaad ook nog een optie.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Gewoon flink stuk sneller spelen
Heb zelf ook een Chinastrat, was mijn eerste gitaar 4 jaar geleden. Ding is lelijk en oud en lelijk, maar leeft weer helemaal na nieuwe single coils (en nu een humbucker). In combinatie met mijn gear komt er absoluut een lekkere sound uit hoor, zeker als je kijkt wat mijn strat + effectenboard + versterker bij elkaar gekost heeftquote:Op donderdag 8 maart 2012 17:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, die singlecoils waren inderdaad clean wel ok, maar met drive/distortion zijn ze crap.
Denk dat ik hem wel gewoon aan de muur hang of zo.en hem dan af en toe eens vast pak.
Haha, ik ben nu voor de Strat en de Amp totaal zeg maar 300 euro kwijt, en hij klinkt clean redelijk Fender, maar zodra je er ook maar een tikkeltje distortion overheen gooit dan is het niks, crunchy gaat het nog wel, maar je moet er niet meer over heen gooien dan zeg 30% gain, dan word het crap.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:51 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Heb zelf ook een Chinastrat, was mijn eerste gitaar 4 jaar geleden. Ding is lelijk en oud en lelijk, maar leeft weer helemaal na nieuwe single coils (en nu een humbucker). In combinatie met mijn gear komt er absoluut een lekkere sound uit hoor, zeker als je kijkt wat mijn strat + effectenboard + versterker bij elkaar gekost heeft
Dingen op gehoor uitvogelen doe ik nu de laatste 4-5-6 maanden zoiets, en ik onthoud vèèl makkelijker dingen, èn het scheelt heel erg, je leert namelijk (vind ik dan) je fretboard ook makkelijker kennen, en gaat zo ook makkelijker improviseren(al is dat heel erg verschillend, want ik blijf bijvoorbeeld ènorm in de Majeur/Penta scale hangen)quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:47 schreef Niles-Crane het volgende:
Maandag (na 4 jaar) mijn eerste gitaarles![]()
Wat suggesties en kritiek kunnen nooit kwaad natuurlijk
Maak de laatste dagen erg veel vorderingen. Ga nu toch vaker (al dan simpele) riffjes op gehoor leren ipv tab, merk al meteen dat dat veel scheeltAl veel nummers van Johnny Cash die ik op gehoor kan spelen en daarmee ook onthouden.
Hopelijk kan ik wat bijgespijkerd worden qua technieken, strum patterns en gewoon algemeen elektrisch gitaar spelen in improviseren
Nee beter, een LTD H500quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:31 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ibanez rga? Ga misschien ook nog een keer een Danelectro aanschaffen, maar heb geen idee waar ik al die gitaren moet gaan laten..
Kwam dit tegen en moet ik toch even hier posten:
Ja, want 1,5/2 tonen benden is ook hetgeen wat een beginnend gitarist gaat doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 02:11 schreef Braddie het volgende:
Ok, ik raad vanaf nu elke beginnende gitarist aan een Crafter ST-120 of ST-200 Strat te kopen
Shit man!, ik kan met die tremolo diven wat ik wil, hij blijft gewoon zuiver![]()
Snaren 1,5 / 2 tonen benden, nee hoor, gewoon zuiver blijvenhaha
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:06 schreef guitarist het volgende:
Dat straalt nog wel echt een beetje uit alsof ze een jonge jongensbandje zijn (en dat is positief), The Edge pakt ook een akkoord verkeerd na de brug? Wel leuk om te zien.
Woensdag op een festival hier in Zwolle speelde ook zo'n conservatorium bandje wat echt alles strak en foutloos speelde. Dat is echt zo saai om te zien, het is juist leuk als het af en toe wat rommelig is.
Ken je de bassist ofzoquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:46 schreef Ulx het volgende:
Zo, mijn gitaartje is op de post gedaan door Thomann.de. Nu maar wachten....
Vanavond naar de Phantom Four in Nijmegen, mocht iemand een paar goede gitaristen met veel vintage Fenders willen zien en horen is dat een aanrader.
Ook, net als de rest van de band, maar de tweede gitarist is een van m'n beste vrienden.quote:
Nee, maar het is ook wel van toepassing als je wat langer speelt, gitaartje handled het prima, en is in mijn ogen ook gewoon goed als je al wat langer speelt(2-3 jaar) en geen geld hebt voor een USA Fender of zo.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:20 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja, want 1,5/2 tonen benden is ook hetgeen wat een beginnend gitarist gaat doen.
Bono vergat ook de tekst rond de bridgequote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:06 schreef guitarist het volgende:
Dat straalt nog wel echt een beetje uit alsof ze een jonge jongensbandje zijn (en dat is positief), The Edge pakt ook een akkoord verkeerd na de brug? Wel leuk om te zien.
Woensdag op een festival hier in Zwolle speelde ook zo'n conservatorium bandje wat echt alles strak en foutloos speelde. Dat is echt zo saai om te zien, het is juist leuk als het af en toe wat rommelig is.
Dat is zeker een mooie performance, al vind ik die tijdens Rose Bowl mooier, maar goed, hun toppunt live blijft voor mij toch I Will Follow, wat een energie heeft dat numemr zeg!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:09 schreef Spelvout het volgende:
Heb niet zo veel met U2 maar ik luister hier al de hele week naar:
Mooie performance!
Ik denk dat je zelf wel weet waar je aan moet werken?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:33 schreef Braddie het volgende:
Some scales in G minor, just foolin by Bradley Van Dijk 1
Was wat aan het kloten om het fretboard wat beter te leren kennen, heeft geen vaste volgorde ofzo, en het is nog wat sloppy.
Een jam posten is ook wel een fijn toch ?(Zelfs al komt het van mij, want progressie en zo)
Heel goed gedaan, Braddie. Je gaat stukken vooruit, blijf vooral dooroefenen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:33 schreef Braddie het volgende:
Some scales in G minor, just foolin by Bradley Van Dijk 1
Was wat aan het kloten om het fretboard wat beter te leren kennen, heeft geen vaste volgorde ofzo, en het is nog wat sloppy.
Een jam posten is ook wel een fijn toch ?(Zelfs al komt het van mij, want progressie en zo)
Vooral blijven reageren, dat helpt!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:55 schreef guitarist het volgende:
[..]
Heel goed gedaan, Braddie. Je gaat stukken vooruit, blijf vooral dooroefenen.
Hij gaat het toch nooit snappen dus dan ga ik het maar van een hele andere kant benaderen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:38 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Vooral blijven reageren, dat helpt!
Inderdaad, permban is de oplossing.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:41 schreef guitarist het volgende:
[..]
Hij gaat het toch nooit snappen dus dan ga ik het maar van een hele andere kant benaderen.
Ja, ik ben enorm sloppy, maar het is een jam om het een beetje te leren kennen, maar inderdad, ik heb nog heel veel oefening nodig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:11 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf wel weet waar je aan moet werken?
Inpluggen en spelen. Ik zie het probleem niet zoquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:27 schreef The_Dean het volgende:
Tussen de bands 1 minuut ombouwtijd... Ben benieuwd hoe dat straks gaat
Direct met Yvonne en Danny het bed in duikenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:56 schreef Ulx het volgende:
Ik bedenk me ineens dat ik best wel een zeer objectieve recensie van hun laatste CD op de frontpage moet zien te krijgen. Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg? Zonder direct met Yvonne of Danny het bed in te moeten duiken?
Ja toch, rot toch op man, permban...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:45 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Inderdaad, permban is de oplossing.
Misschien, maar niks met echte bands denk ik.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Inpluggen en spelen. Ik zie het probleem niet zo
Mijn god, hebben die mensen ooit wel eens eerder wat georganiseerd?
Ik was er al bang voor. Nou ja, je moet wat over hebben voor je vrienden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Direct met Yvonne en Danny het bed in duiken
Inderdaad sloppyquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik ben enorm sloppy, maar het is een jam om het een beetje te leren kennen, maar inderdad, ik heb nog heel veel oefening nodig.
Nee, dat snapt hij niet. Dit gaat al een jaar zo aan. Zwakzinnig? Eigenwijs? You give it a name!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:17 schreef mr-green het volgende:
[..]
Inderdaad sloppy
Maar wat doe jij? Post je gelijk een opname na 1 keer proberen of probeer je het eerst een paar keer tot je een redelijke opname hebt die niet al te sloppy klinkt?
Je doet mij (denk ook de anderen) er een groot genoegen mee als je pas wat post als het wat minder fouten heeftNu post je gewoon een simpele jamm sessie die iedereen wel eens doet.
Snap je wat ik bedoel?
Die minuut is natuurlijk om de biervoorraad op het podium aan te vullen. Goed geregeldquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:27 schreef The_Dean het volgende:
Tussen de bands 1 minuut ombouwtijd... Ben benieuwd hoe dat straks gaat
Take one for the team!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor. Nou ja, je moet wat over hebben voor je vrienden.
Ik moest even denken waarvan ik die naam ook alweer kende maar ik heb ze ooit eens in het voorprogramma van Audioslave in 013 gezien. Ze waren toen een stuk beter dan Audioslave.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:55 schreef Svyatagor het volgende:
Ik luister de laatste tijd weer enorm naar chevelle, beetje emo maar wel lekker beukend
En jij blijft je opwinden, wie is er hier domquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:19 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nee, dat snapt hij niet. Dit gaat al een jaar zo aan. Zwakzinnig? Eigenwijs? You give it a name!
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:37 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
En jij blijft je opwinden, wie is er hier dom
Dat inderdaad, lezen mannen, ;-).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:53 schreef CoiLive het volgende:
Volgens mij geeft hij gewoon antwoord op een vraag.
Ik post hem gelijk na 1 keer, ik snap het best weetje dat ik dingen post als het minder fouten heeft, en tot nu toe was er maar 1 solotje zonder fouten, en die postte ik gistermiddag...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:17 schreef mr-green het volgende:
[..]
Inderdaad sloppy
Maar wat doe jij? Post je gelijk een opname na 1 keer proberen of probeer je het eerst een paar keer tot je een redelijke opname hebt die niet al te sloppy klinkt?
Je doet mij (denk ook de anderen) er een groot genoegen mee als je pas wat post als het wat minder fouten heeftNu post je gewoon een simpele jamm sessie die iedereen wel eens doet.
Snap je wat ik bedoel?
1 jaar en 10 maanden, maar ik speel eigenlijk de laatste maand weer heel veel gitaar(uurtje per dag) en heb het ook 2 maanden links laten liggen...quote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 02:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
1 jaar en 10 maanden, maar ik speel eigenlijk de laatste maand weer heel veel gitaar(uurtje per dag) en heb het ook 2 maanden links laten liggen...
Het scheelt trouwens ook heel erg als je (Zoals ik helaas wel ben) niet zo slordig bent qua spelen..quote:
Cool!! Waar?quote:
16 mei in Veraquote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:54 schreef The_Dean het volgende:
Niet door bij Liet trouwens, allemaal van dat slappe aftreksel geneuzel
Peterselie?quote:Toen wij speelden stopten er allerlei mensen vanalles in de oren.
Dan is het ook vechten tegen de bierkaai.quote:Was net iets luider dan de rest
Maarja, dan moet je niet drie rijen zitplaatsen met oldtimers voor het podium zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |