Gewoon 4 nummers aan elkaar vast plakken en doen alsof het zo hoortquote:
Begint wel goed maar is naar mijn smaak te herhaaldelijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:20 schreef Braddie het volgende:
Gitaarsolo bedacht voor een nummer voor de band!
Solotje by Bradley Van Dijk 1
Het is een pentatonische solo, heel basic, maar voor dit nummer is eigenlijk niks anders nodig.
Opgenomen met een koptelefoon voor de versterkeren mijn excuses voor die gast die er doorheen schreeuwde.
Anders trekken ze de stekkers er uit?quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:22 schreef The_Dean het volgende:
Ja, als het maar binnen de 5 minuten valt
Wel bagger geregeld allemaal, dat Liet.
Dankjequote:Op donderdag 8 maart 2012 22:24 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Begint wel goed maar is naar mijn smaak te herhaaldelijk
Ja, wij ook. We gaan meedoen met Se Komme Foar My. Nadat we ons opgegeven hadden kregen we een mail dat hij te lang was, max. 5 minuten. Ander nummer kon niet, dus deze maar ingekort.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Anders trekken ze de stekkers er uit?
Ik zie het ze nog echt doen ook....
Niet inkorten. Geen concessies doen. Als ze morgen als commentaar geven dat het te lang is gewoon roepen dat ze blij mogen zijn dat jullie de versie van 12 minuten niet gespeeld hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, wij ook. We gaan meedoen met Se Komme Foar My. Nadat we ons opgegeven hadden kregen we een mail dat hij te lang was, max. 5 minuten. Ander nummer kon niet, dus deze maar ingekort.
Verder hebben we na drie keer vragen nog geen antwoord op welke versterkers er nou staan, maar we mogen onze eigen niet gebruiken, vanwege de ombouwtijd.
Nu spelen we in Iduna, dus volgens mij zijn dat dikke Marshalls, maar we nemen voor de zekerheid lekker ons eigen spul mee.
We moeten er ook al om half vier zijn, om vier uur te soundchecken, en dan 's avonds pas om rond ergens half tien ofzo te spelen.
Wat er op neer komt dat een hele band maar even een dag/middag vrij moet nemen van zijn/haar werk om er op tijd te kunnen zijn. Maar mevrouw kon niks aan de tijden doen. Terwijl ze het zelf mee organiseerd.
Sowieso is het achterlijk vroeg. Als iedereen er is kan je tussen zeven en acht, voor de deuren open gaan, nog makkelijk alles checken man. Meeste is toch singer/songwriter geneuzel. Gitaar in de mengtafel, en klaar.
Morgen maar even aankijken, hopelijk valt het allemaal wat mee...
We hebben er sowieso wel zin in! Omdat het meeste altijd zo standaard is denken we [en ik weet dat niet moet, maar toch] dat we wel een beetje kans maken... nouja, misschien ook niet, want commercie regeert, maar dat we in ieder geval wel anders zijn met wat een melodisch [soft]metal nummer...
Gewoon flink stuk sneller spelenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:52 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ik wou ook niet. Net als een radio edit maken. Als het nummer kort moest hadden we het wel zo geschreven!
Maarja, ben geen one man band
Ze kunnen het blijkbaar, en doen het ook. Geef ze morgen wel even wat commentaar, iedereen is wat over de zeik hierover.
Ja! Had wel problemen met m'n pedaaltjes. Ik heb zo'n daisy chain, maar op de ongebruikte heb ik geen dopjes en in het begin maakte die kortsluiting tegen de zijkant van m'n pedaaltjes.quote:
Dat is inderdaad ook nog een optie.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Gewoon flink stuk sneller spelen
Heb zelf ook een Chinastrat, was mijn eerste gitaar 4 jaar geleden. Ding is lelijk en oud en lelijk, maar leeft weer helemaal na nieuwe single coils (en nu een humbucker). In combinatie met mijn gear komt er absoluut een lekkere sound uit hoor, zeker als je kijkt wat mijn strat + effectenboard + versterker bij elkaar gekost heeftquote:Op donderdag 8 maart 2012 17:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, die singlecoils waren inderdaad clean wel ok, maar met drive/distortion zijn ze crap.
Denk dat ik hem wel gewoon aan de muur hang of zo.en hem dan af en toe eens vast pak.
Haha, ik ben nu voor de Strat en de Amp totaal zeg maar 300 euro kwijt, en hij klinkt clean redelijk Fender, maar zodra je er ook maar een tikkeltje distortion overheen gooit dan is het niks, crunchy gaat het nog wel, maar je moet er niet meer over heen gooien dan zeg 30% gain, dan word het crap.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:51 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Heb zelf ook een Chinastrat, was mijn eerste gitaar 4 jaar geleden. Ding is lelijk en oud en lelijk, maar leeft weer helemaal na nieuwe single coils (en nu een humbucker). In combinatie met mijn gear komt er absoluut een lekkere sound uit hoor, zeker als je kijkt wat mijn strat + effectenboard + versterker bij elkaar gekost heeft
Dingen op gehoor uitvogelen doe ik nu de laatste 4-5-6 maanden zoiets, en ik onthoud vèèl makkelijker dingen, èn het scheelt heel erg, je leert namelijk (vind ik dan) je fretboard ook makkelijker kennen, en gaat zo ook makkelijker improviseren(al is dat heel erg verschillend, want ik blijf bijvoorbeeld ènorm in de Majeur/Penta scale hangen)quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:47 schreef Niles-Crane het volgende:
Maandag (na 4 jaar) mijn eerste gitaarles![]()
Wat suggesties en kritiek kunnen nooit kwaad natuurlijk
Maak de laatste dagen erg veel vorderingen. Ga nu toch vaker (al dan simpele) riffjes op gehoor leren ipv tab, merk al meteen dat dat veel scheeltAl veel nummers van Johnny Cash die ik op gehoor kan spelen en daarmee ook onthouden.
Hopelijk kan ik wat bijgespijkerd worden qua technieken, strum patterns en gewoon algemeen elektrisch gitaar spelen in improviseren
Nee beter, een LTD H500quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:31 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ibanez rga? Ga misschien ook nog een keer een Danelectro aanschaffen, maar heb geen idee waar ik al die gitaren moet gaan laten..
Kwam dit tegen en moet ik toch even hier posten:
Ja, want 1,5/2 tonen benden is ook hetgeen wat een beginnend gitarist gaat doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 02:11 schreef Braddie het volgende:
Ok, ik raad vanaf nu elke beginnende gitarist aan een Crafter ST-120 of ST-200 Strat te kopen
Shit man!, ik kan met die tremolo diven wat ik wil, hij blijft gewoon zuiver![]()
Snaren 1,5 / 2 tonen benden, nee hoor, gewoon zuiver blijvenhaha
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |