abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:20:09 #151
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108883776
Feit: wat een puberaal gelul van Dhalsim
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:58:56 #152
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108889276
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
Feit: wat een puberaal gelul van Dhalsim
Dank je voor deze bijzonder waardevolle bijdrage aan de discussie. Jij geeft mensen echt stof tot nadenken. :Z
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:21:40 #153
124676 RobertoCarlos
pi_108890130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:58 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Dank je voor deze bijzonder waardevolle bijdrage aan de discussie. Jij geeft mensen echt stof tot nadenken. :Z
Nee jouw kleuterverhaal voegt wat toe _O- _O- :W
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:22:09 #154
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108890146
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:33 schreef fruityloop het volgende:
We leven in een land waar professionals worden gewantrouwd, iedereen alles zelf meent te kunnen beslissen, maar zodra een eigen keuze een slechte blijkt te zijn, verwacht men doodleuk dat "de overheid" dat weer recht breidt, en is het altijd de schuld van een ander.
Ik denk ook dat het probleem is dat men zodanig murw gebeukt is met oneliners, overheidsspotjes en andere vangnetten dat de omslag naar zelf denken en zelf handelen voor velen een te grote stap is. Dat zou ook niet in 1 klap hoeven te gebeuren, maar een wending in algeheel belang zeg maar, waarbij de focus niet alleen op financiën ligt maar ook op mensen en de samenleving, zonder gelijk allerlei verboden van stal te halen of juist weer de overdreven peppi&kokki toon aan te halen een begin zou zijn waarbij ik, hopend op het goede in mensen, denk te zien dat er toch een ander soort bewustzijn bovenkomt, in plaats van het najagen van geld en luxe....

quote:
Kijk maar naar dat legiolease verhaal, een relatief klein aantal klanten waren ook écht misleid, en zijn terecht gecompenseerd, maar het grotere deel van de klagers waren mensen die moedwillig aan het beleggen sloegen met geleend geld, en in die rechtszaak een perfecte manier meenden te zien om hun eigen inschattingsfouten goed te kunnen maken. Die mensen zijn dus ook door de rechters niet in gelijk gesteld, voor zover die gevallen de rechtszaal hebben gehaald. Overal, op elk niveau was/is er hebzucht, en een compleet gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.
Spijker op de kop, gek gemaakt door de media (stap!nu!in!) aangewakkerd door banken die geld ruiken en vervolgens huillie doen omdat ze niet gelezen hebben wat ze gingen betalen maar op de blauwe ogen van de adviseur afgingen, een enkele zal inderdaad willens en wetens bedrogen zijn, maar velen zijn vooral door hebzucht verblind erin gestapt, en dan is het toch vooral je eigen schuld, en daar is die zelfbeschikking en transparantie weer, je mag erin stappen, als je maar eerlijke informatie hebt over waar je precies in stapt...

quote:
Men/we kunnen gewoon niet omgaan met de verantwoordelijkheden die onlosmakelijk volgen op onze grote verworven vrijheden.
We zijn het ontwend, afgeleerd, het is uit handen genomen en de luiheid heeft het gewonnen van de wil om moeite te doen, alles moet komen aanwaaien, het liefst zo snel mogelijk zonder moeite en je moet er vooral geen vuile handen van krijgen of lange stukken tekst voor hoeven te lezen anders haakt men af en wijzen ze graag naar diegenen die die moeite wel hebben genomen en de dans ontsprongen zijn.
Maar dan tackel ik toch even de verworven vrijheden die relatief zijn, natuurlijk wonen we in NL en is dit een van de meeste vrije landen ter wereld, maar ook hier gelden een heel aantal regels en verboden die ik of van nature voor waar aanneem, of juist veroordeel omdat ze in mijn persoonlijk leven ingrijpen, en dat blijft jammer...

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:37 schreef erik666 het volgende:
YF je zou de politiek in moeten, ben het verder helemaal eens met jou.
Ergens ver hierboven heb ik daar al antwoord op gegeven, ain't gonna happen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:18 schreef yyyentle het volgende:
Ik geloof serieus dat mensen die nu pensioen afdragen en hebben afgedragen zich best zorgen mogen maken of ze wel iets krijgen als het zover is.
Ik geloof serieus dat ik nooit iets van mn ingelegde premies ga terug zien en ga er vanuit dat ik tot m'n dood moet werken, een enkele zwaar belaste erfenis uitgezonderd...
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:27 schreef Scorpie het volgende:
TS betuttelt overigens wel, maar is zichzelf er niet van bewust.
Dat is eerder ook al tegen me gezegd terug in t topic, maar waar ben ik dan betuttelend over? :?
quote:
En dat heeft met dit topic wat te maken??

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:11 schreef Dhalsim het volgende:
Feit:
Als je WEL stemt geef je daarmee aan dat je de partij waarop je kiest op z'n minst steun geeft om de boel te verzieken....uuuh...regeren.
Tja, ik ben een D'66 stemmer, hun programma is veruit het meest progressieve wat er is en ook al ben ik het niet met alles eens, ze volgen wel de lijn die ik zelf zou kiezen, al vrees ik dat, zoals bij iedere partij, het electoraal gewin uiteindelijk wint van de integriteit ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:11 schreef Dhalsim het volgende:

Feit:
Je kunt de structuur van een (politiek) systeem niet veranderen binnen het systeem. (You can think outside the box while staying in the box, but you will never change the box without stepping outside of the box - ik weet niet waarom maar ik kan het beter in het engels dan in het nederlands uitleggen).

Het systeem onderuithalen zonder een ander systeem klaar te hebben staan is vragen om problemen. Het systeem aanvallen binnen het systeem zal altijd leiden tot een gewelddadige confrontatie. Je zou kunnen stellen dat dat dan maar noodzakelijk is, maar ik waag dat te betwijfelen.

Het is ook mogelijk een systeem op te bouwen naast het bestaande systeem. In theorie is dat moeilijk omdat de wetten van het bestaande systeem dat niet zomaar toelaten maar in de praktijk zijn er mogelijkheden omdat het bestaande systeem door o.a. bezuinigingen de capaciteit mist om de controle op de opgestelde wetten af te dwingen.
Ik roep niet om revolutie, ik vond occupy een goed idee, maar een dramatische uitvoering en nog steeds vind ik NL een fijn land om te wonen, het zou de dames en heren politici alleen sieren als ze minder voor zichzelf en meer voor het land zouden doen en op de (veel) langere termijn zou een omwenteling van het systeem prettig zijn, maar dat is vrijwel alleen mondiaal te bewerkstelligen in deze tijd, NL kan niet in z'n eentje drugs vrijgeven, de grenzen open gooien en er vanuit gaan dat met voldoende transparante informatie het volk zichzelf kan bedruipen, er zal altijd een vorm van bestuur nodig zijn om de zaak draaiend te houden, maar dan wel een bestuur wat doet wat ze beloven, niet bij de waan van de dag leeft en ongeďnformeerd maar oneliners de camara inslingert in de hoop bij de volgende verkiezingen een zeteltje extra te pakken. :r
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:24:57 #155
124676 RobertoCarlos
pi_108890216
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:22 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het probleem is dat men zodanig murw gebeukt is met oneliners, overheidsspotjes en andere vangnetten dat de omslag naar zelf denken en zelf handelen voor velen een te grote stap is. Dat zou ook niet in 1 klap hoeven te gebeuren, maar een wending in algeheel belang zeg maar, waarbij de focus niet alleen op financiën ligt maar ook op mensen en de samenleving, zonder gelijk allerlei verboden van stal te halen of juist weer de overdreven peppi&kokki toon aan te halen een begin zou zijn waarbij ik, hopend op het goede in mensen, denk te zien dat er toch een ander soort bewustzijn bovenkomt, in plaats van het najagen van geld en luxe....

[..]

Spijker op de kop, gek gemaakt door de media (stap!nu!in!) aangewakkerd door banken die geld ruiken en vervolgens huillie doen omdat ze niet gelezen hebben wat ze gingen betalen maar op de blauwe ogen van de adviseur afgingen, een enkele zal inderdaad willens en wetens bedrogen zijn, maar velen zijn vooral door hebzucht verblind erin gestapt, en dan is het toch vooral je eigen schuld, en daar is die zelfbeschikking en transparantie weer, je mag erin stappen, als je maar eerlijke informatie hebt over waar je precies in stapt...

[..]

We zijn het ontwend, afgeleerd, het is uit handen genomen en de luiheid heeft het gewonnen van de wil om moeite te doen, alles moet komen aanwaaien, het liefst zo snel mogelijk zonder moeite en je moet er vooral geen vuile handen van krijgen of lange stukken tekst voor hoeven te lezen anders haakt men af en wijzen ze graag naar diegenen die die moeite wel hebben genomen en de dans ontsprongen zijn.
Maar dan tackel ik toch even de verworven vrijheden die relatief zijn, natuurlijk wonen we in NL en is dit een van de meeste vrije landen ter wereld, maar ook hier gelden een heel aantal regels en verboden die ik of van nature voor waar aanneem, of juist veroordeel omdat ze in mijn persoonlijk leven ingrijpen, en dat blijft jammer...

[..]

Ergens ver hierboven heb ik daar al antwoord op gegeven, ain't gonna happen ;)

[..]

Ik geloof serieus dat ik nooit iets van mn ingelegde premies ga terug zien en ga er vanuit dat ik tot m'n dood moet werken, een enkele zwaar belaste erfenis uitgezonderd...

[..]

Dat is eerder ook al tegen me gezegd terug in t topic, maar waar ben ik dan betuttelend over? :?

[..]

En dat heeft met dit topic wat te maken??
Want? Waar gaat dit topic anders over dan?
En wie is trouwens die 'we' waar je het de hele tijd over hebt?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:29:04 #156
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108890346
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Want? Waar gaat dit topic anders over dan?
En wie is trouwens die 'we' waar je het de hele tijd over hebt?
Niet over de geldgraaiende Vestia directeur die op Bonaire zit, en als je de moeite had genomen het volledig door te lezen dan had je dat wel begrepen...
"We" zijn, ik jij, hij, hullie, anderen, mensen die mijn idee, denkrichting, de mood van dit topic onderschrijven....
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:50:21 #157
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108890931
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee jouw kleuterverhaal voegt wat toe _O- _O- :W
Waarom weerleg je mijn standpunten dan niet gewoon i.p.v. wat beledigende taal uit te slaan? Als jij zo'n intelligente en bewuste persoonlijkheid bent dan weet je dat in ieder geval verdomd goed te verbergen. Misschien is het een goed idee om je infantiele mening voor je te houden als je gedronken hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dhalsim op 09-03-2012 15:25:07 ]
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:40:29 #158
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_108907458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:24 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik bedoelde te zeggen wat iedere ouder zal kunnen beamen, namelijk dat kinderen altijd een bron van zorg zullen zijn, ook al gaat alles goed. Zo heb ik een uitgaande puberdochter en lig regelmatig 's nachts wakker. Volkomen onnodig, want het is een slimme meid, maar ik kan het niet helpen. Hetzelfde kan opgaan voor de partner.

Dit is zelfs niet in de verste verte een reden om hier van af te zien, maar de consequentie is simpelweg dat het over en uit is met de zorgeloosheid. Wat voor mij een reden is om jonge mensen die nog niet in die levensfase zitten (zoals mijn dochter), vooral aan te moedigen om te genieten van hun vrijheid en zorgeloosheid. Jeugd moet je vieren vind ik en ik denk niet dat daar iets mis mee is.
Ah... die fiets. Ik dacht dat je bedoelde dat je nu van je jeugd moet genieten omdat het slechts een kwestie van tijd zou zijn voor je een partner en kinderen hebt. Alsof die op een dag opeens voor je deur staan en bij je intrekken :P

Overigens is het voor jou misschien geen reden om ervan af te zien, maar voor anderen misschien wel. Persoonlijk zie ik er om heel andere redenen vanaf, maar ik zou me best voor kunnen stellen dat iemand geen trek heeft in die zorgen.
pi_108924770
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 00:51 schreef YuckFou het volgende:
Het trof me in dit topic: ACTIE 22 MAART WWnV
TS schreef "Ik wil GVD ook eens een mevallertje inplaats van altijd maar genaaid te worden.."

En dat is een gedachte die al langer door m'n hoofd speelt, ik begrijp dat we crisis hebben, dat we de Griekse buren moeten steunen, sterke schouders helpen anderen bladibla, maar waarom worden we ondertussen dan tot in den treure gekoeieneerd en betutteld alsof we een stel onvolwassen kutkoters zijn?

"Hoi we vragen een offer van een miljardje of 35 onderhand en oh daarnaast is alles wat leuk, lief, aardig, space en gezellig is te frivool en wellicht in theorie&potentie gevaarlijk dus verbieden we het, zodat je in ieder geval door kan werken om onze bezuinigingen te financieren"

Dat is momenteel zo'n beetje het gevoel wat ik van politiek DenHaag heb, naast dat het sowieso al 30+ jaar incomptente prutsers zijn die maar wat aankloten....

Ik weet niet zo goed waar dit topic heenmoet, [POL]? [GC]? modjes kijk maar, ik ben in ieder geval benieuwd hoe andere Fok!kers hierover denken, of dat ik moederziel alleen in mijn gevoel ben?
Simpel, omdat de bevolking simpelweg niets te vertellen heeft. De overheid heeft de absolute controle over zijn onderdanen. De bevolking kan niets doen omdat ze weerloos worden gehouden sinds 1918. Toen werden alle burgers ontwapend om een eventuele revolutie te voorkomen. In landen als de vs en zwitserland zouden deze nederlandse toestanden ondenkbaar zijn.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 22:54:56 #160
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108924862
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:52 schreef kontknager het volgende:

[..]

Simpel, omdat de bevolking simpelweg niets te vertellen heeft. De overheid heeft de absolute controle over zijn onderdanen. De bevolking kan niets doen omdat ze weerloos worden gehouden sinds 1918. Toen werden alle burgers ontwapend om een eventuele revolutie te voorkomen. In landen als de vs en zwitserland zouden deze nederlandse toestanden ondenkbaar zijn.
Welke toestanden? Deze regering wordt gewoon gesteund door een meerderheid van de direct gekozen tweede kamer.

Wat jij voorsteld is een minderheidje doe even de regering gaat omgooien.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:37:54 #161
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_108939143
Het zou natuurlijk echtgaaf zijn als we een meevallertje krijgen. We hebben een stabiel politiek klimaat, dat is ook wat waard. Ik denk dat we hier op lange termijn weleens beter af kunnen zijn dan in landen waar veel wordt gestaakt. Op de korte termijn daarentegen zullen we er veel op achteruit gaan.

Geluk zit hem in de kleine dingen. Een FOK!-draadje dat uit een schijndood herrijst bijvoorbeeld. Mensen die na weken of maanden radiostilte weer bereid zijn mee te discussieren. Wie herinnert zich niet die levendige discussies over bedrijfsgoddelijkheid en topsalarissen?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:58:15 #162
124676 RobertoCarlos
pi_108939661
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:50 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Waarom weerleg je mijn standpunten dan niet gewoon i.p.v. wat beledigende taal uit te slaan? Als jij zo'n intelligente en bewuste persoonlijkheid bent dan weet je dat in ieder geval verdomd goed te verbergen. Misschien is het een goed idee om je infantiele mening voor je te houden als je gedronken hebt.
:N wat een negatieve en persoonlijke reactie :N Maar goed, typisch Nederlands weer. Als het je niet bevalt wild en agressief om je heen slaan en de schuld vooral aan anderen geven }:| Met zo'n instelling kom je idd nergens
  zaterdag 10 maart 2012 @ 15:37:18 #163
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108940625
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
:N wat een negatieve en persoonlijke reactie :N Maar goed, typisch Nederlands weer. Als het je niet bevalt wild en agressief om je heen slaan en de schuld vooral aan anderen geven }:| Met zo'n instelling kom je idd nergens
Misschien zou je zelf eens de moeite moeten nemen om een uitgebreide reply te schrijven in plaats van met oneliners proberen iemand in een hoek te zetten.
Je bent zelf niet erg spraakzaam verder op dit onderwerp, je pikt alleen dingen waar je op kan inhakken eruit, dat voegt eigenlijk verder niks toe....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')