je geeft juist je goedkeuring door niet te stemmen en dus niet te zeggen: ik ben tegen partijen X, Y en Zquote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:06 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik stem al jaren niet meer. Als ik dat wel doe dan geef ik mijn goedkeuring aan al die prutsers in Den Haag en zeg ik in feite dat ik het hele verrotte systeem goedkeur. Als we in NL nou echt iets willen veranderen dan moet heel NL zich bij de volgende verkiezingen onthouden van stemmen. Dan verliezen ze alle macht en komt de boodschap luid en duidelijk over.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:06 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik stem al jaren niet meer. Als ik dat wel doe dan geef ik mijn goedkeuring aan al die prutsers in Den Haag en zeg ik in feite dat ik het hele verrotte systeem goedkeur. Als we in NL nou echt iets willen veranderen dan moet heel NL zich bij de volgende verkiezingen onthouden van stemmen. Dan verliezen ze alle macht en komt de boodschap luid en duidelijk over.
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:07 schreef mschol het volgende:
[..]
je geeft juist je goedkeuring door niet te stemmen en dus niet te zeggen: ik ben tegen partijen X, Y en Z
Inderdaad. Niet stemmen, niet zeiken.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
[..]
Wat hij zegt.
Niet stemmen is toestemmen.
Inderdaad, stem dan blanco. Geef je niemand je goedkeuring, maar heb je wel gestemd.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
[..]
Wat hij zegt.
Boehoe, jank jank, huil huil.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:23 schreef La_Vita het volgende:
Ga anders even een paar maanden naar Syrië TS, dan piep je wel anders
Dat is mijn punt helemaal niet?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:39 schreef BasOne het volgende:
[..]
Boehoe, jank jank, huil huil.
Ga nog meer domme vergelijkingen maken.
In land X verdienen ze maar 200 euro per maand, daar kunnen ze goed rondkomen, waar zeuren we over.
Dat de kosten hier tig keer zo hoog zijn, och, laten we daar even niet over praten, dat doet niet ter zake, hun kunnen van 200 Euro rond komen dus kunnen wij dat ook.
Wat is je punt?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:43 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Dat is mijn punt helemaal niet?Zet het journaal anders eens aan ofzo
Je kunt het systeem niet van binnenuit veranderen.quote:
Dat denk jij alleen maar.quote:Democratie is niet alles. Maar de alternatieven zijn slechter.
Het probleem is echter dat het tegenovergestelde exact dezelfde uitkomst heeft. Wel stemmen = Politieke partijen die totaal niet doen wat ze toezegden en daarna gewoon hun eigen zakken vullen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
[..]
Wat hij zegt.
Voor geweld kan je ook de Randstad in.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:43 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Dat is mijn punt helemaal niet?Zet het journaal anders eens aan ofzo
lol, wat een kromme logicaquote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
[..]
Wat hij zegt.
Niet stemmen is niet instemmen met (1) het systeem en (2) geen behoorlijke partij kunnen vinden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 05:40 schreef mschol het volgende:
[..]
als je dat krom vind heb je imho echt een klap van de molen gehad..
Stem dan op de piraten partij.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet stemmen is niet instemmen met (1) het systeem en (2) geen behoorlijke partij kunnen vinden.
Als je de keuze hebt uit 10 gerechten in een restaurant en je kiest er geen een, vind je dan alles lekker?
Laatste keer dat ik stemde (PvdD) was in 2008. Daarna in het buitenland.quote:
Moet je zorgen dat je bij de overheid, de semi-overheid of in de politiek aan het werk komt.quote:TS schreef "Ik wil GVD ook eens een mevallertje inplaats van altijd maar genaaid te worden.."
Dat fabeltje mag dan ook meteen de prullenmand in. Wat dat betreft werkt het bij de overheid niet anders dan in het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:40 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Moet je zorgen dat je bij de overheid, de semi-overheid of in de politiek aan het werk komt.
Kun je bij ontslag nog weg met een mooie vertrekregeling ook.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:06 schreef PalmRoyale het volgende:
Volgens mij kreeg Erik Staal pas nog 3,5 miljoen mee als dank voor zijn wanvertoning.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:47 schreef Mutant01 het volgende:
Dat fabeltje mag dan ook meteen de prullenmand in. Wat dat betreft werkt het bij de overheid niet anders dan in het bedrijfsleven.
Ik zou als ik jou was niet teveel zonder onderbouwing blaten om het blaten, dat tast je geloofwaardigheid aan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat fabeltje mag dan ook meteen de prullenmand in. Wat dat betreft werkt het bij de overheid niet anders dan in het bedrijfsleven.
http://www.ontslag.nl/amb(...)wettelijke-uitkeringquote:Bovenwettelijke uitkering
De meeste ambtenaren hebben naast recht op WW, ook recht op een zogenaamde bovenwettelijke uitkering.
Misschien moet jij niet zo blaten, dat men als ambtenaar na talloze jaren er te hebben gewerkt, recht heeft op een aanvullende uitkering bovenop de WW, met als voorwaarde dat je bijv. boventallig bent verklaard, is niet heel vreemd -> vergelijkbaar met de gouden handdruk (of gewoonweg afkoop) in het bedrijfsleven. Dus oh oh oh wat hebben die ambtenaren het toch goed.... nee dus, de overdrijvingen zijn weer eens niet van de lucht. Tegenwoordig is het zelfs zo dat als je boventallig bent verklaard en je nog dat extra'tje krijgt - je gewoon kan worden ingezet voor werk op een andere afdeling.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:52 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was niet teveel zonder onderbouwing blaten om het blaten, dat tast je geloofwaardigheid aan.
[..]
http://www.ontslag.nl/amb(...)wettelijke-uitkering
Boe-fucking-hoequote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:23 schreef La_Vita het volgende:
Ga anders even een paar maanden naar Syrië TS, dan piep je wel anders
Fuck jij denkt echt dat je me kent he?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:28 schreef RetepV het volgende:
Misschien helpt het om te kijken wat voor offers de andere landen binnen de EU brengen?
Want je lult maar over jezelf, maar dat je naaste buren minstens net zulke grote offers brengen interesseert je blijkbaar geen reet.
Dat jij graag rijk wil worden zonder er een poot voor uit te hoeven steken... Tja, dat wil de mens al zo lang de mensheid bestaat. Waarom zou jij daar meer recht op hebben dan de andere 6,5 miljard mensen op deze wereld?
De omstandigheden, daar heb jij geen grip op. Wet van de Grote Getallen. Jij tegen 6,5 miljard andere mensen.
Wat je wel kan doen is je persoonlijke situatie verbeteren. Harder werken, efficienter werken, betere keuzes in je leven maken, geen leningen nemen, je doelen beter stellen. Tja, de overheid roomt een deel van je verdiensten af. Maar daar krijg je ook weer wat voor terug.
En wat denk je nou? Dat iemand die zich verkiesbaar stelt zich alleen voor jou gaat inzetten? Wakker worden, die zet zich in voor al zijn kiezers. En het grootste deel van al die kiezers kan toch wel eens een iets andere mening hebben dan jij. Je bent dus niet door je politicus genaaid, maar door de dictatuur van de massa. Weer die Wet van de Grote Getallen.
In het kort: jij bent Calimero, en jouw posting is in de trend van: "Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk".
Je hebt dat al eerder een keer gezegd en dat stuk heb ik toen ook gequote en gebruikt voor een nieuw topic van dezelfde strekking als dit.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:36 schreef LXIV het volgende:
Wat ik wel bizar vind is dat de belastingen extreem hoog zijn en dat allerlei aftrekposten vervallen, maar dat we in ruil voor die enorme bedragen die we betalen ondertussen bijna niks meer terugkrijgen.Vroeger kon je op de gemeente nog een uitreksel krijgen voor bijna niets, of werd het zwembad gesubsidieerd. Maar tegenwoordig betaal je jezelf helemaal blauw aan belastingen, accijnzen en heffingen, maar zie je nooit een cent ervan terug in iets.
Ik heb fijn werk en hoef geen mooie vertrek regeling, ik dop m'n eigen boontjes, ik wil een eerlijke heldere overheid die naast het bieden van een sterke schouder aan buren in Europa vooral ook het belang van eigen burgers, en met name de zelfbeschikking van het individu,voorop stelt...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:40 schreef yyyentle het volgende:
Moet je zorgen dat je bij de overheid, de semi-overheid of in de politiek aan het werk komt.
Kun je bij ontslag nog weg met een mooie vertrekregeling ook.
Ik ben semi-overheid en krijg 10 maanden bruto mee na 3,5 jaar werkenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangafquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:17 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik ben semi-overheid en krijg 10 maanden bruto mee na 3,5 jaar werken
Staat wel tegenover dat ik geen ww-rechten heb...
Op mijn post van die 3,5 miljoen reageer je niet dus omdat je dat niet uitkomt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangafHad je dat niet gedaan, dan had jij (en je werkgever) trouwens allerlei (extra) reintegratieverplichtingen (in de WW wordt je dan als O&O'er aangemerkt).
Jawel, zie mijn andere posts, daar staat inhoudelijk precies een antwoord op je post. Hoe denk jij dat het in het bedrijfsleven gaat? Vertel het mij eens? Ooit eens van de oprotpremie (en dan niet in het kader van immigratie) gehoord?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:22 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Op mijn post van die 3,5 miljoen reageer je niet dus omdat je dat niet uitkomt.
Diegenen die begrijpend kunnen lezen kunnen in de link die ik eerder gaf lezen dat de meeste werknemers die bij de overheid werken recht op een aanvullende en/of een verlengde uitkering hebben.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangaf
In het bedrijfsleven gaat men geen 3,5 miljoen weggeven als men geld tekort komt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
Jawel, zie mijn andere posts, daar staat inhoudelijk precies een antwoord op je post. Hoe denk jij dat het in het bedrijfsleven gaat?
Klopt, en diegene die begrijpend kunnen lezen hadden ook kunnen weten dat ze daarvoor veelal moeten afzien van een oprotpremie, gouden handdruk of whatsoever en extra inspanningsverplichtingen hebben ten aanzien van reintegratie.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:24 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Diegenen die begrijpend kunnen lezen kunnen je in de link die ik eerder gaf lezen dat de meeste werknemers die bij de overheid werken recht op een aanvullende en/of een verlengde uitkering hebben.
Ik zou me toch eerst eens beter inlezen als ik jou was. Mensen kunnen zich af laten kopen maar dat hoeft helemaal niet, ieder contract is anders ........dat zou jij moeten wetenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en diegene die begrijpend kunnen lezen hadden ook kunnen weten dat ze daarvoor moeten afzien van een oprotpremie, gouden handdruk of whatsoever en extra inspanningsverplichtingen hebben ten aanzien van reintegratie.
En weet je waarom. Mensen MOETEN zo langmogelijk belasting betalen. Dat je struikelt met hardlopen of dat je nek breekt met skieen dat moeten kosten wat voorkomen worden. Want ohwee als je niet meer levert in the Name Game.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:00 schreef YuckFou het volgende:
Ik betaal met liefde nog een paar procenten meer belasting als ik verder m'n vrijheid behoud.
Alles wat maar riekt naar "gevaar!" word verboden, 2e kamer leden leven&debateren bij de waan van de dag en gaan ervanuit dat de gemiddelde Nederlander zo stom is als het achtereind van een varken en "het wel best vind" ik ben dat zooo zat, hersens genoeg in ons land en die kunnen echt wel voor zichzelf beslissen of wat ze doen goed voor ze is of niet.....
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en diegene die begrijpend kunnen lezen hadden ook kunnen weten dat ze daarvoor veelal moeten afzien van een oprotpremie, gouden handdruk of whatsoever en extra inspanningsverplichtingen hebben ten aanzien van reintegratie.
Om misverstanden te voorkomen.quote:Inkomen na ontslag
Als u ontslag krijgt of zelf ontslag neemt krijgt u te maken met financiële onzekerheden. Misschien krijgt u van uw werkgever een ontslagvergoeding mee. Die kunt u op verschillende manieren gebruiken naast de onderstaande (wettelijke) regelingen.
Dat klopt ergens wel. Menselijke waarden lijken onbelangrijker te worden. Steeds meer geldt dat je economische waarde het enige is wat telt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En weet je waarom. Mensen MOETEN zo langmogelijk belasting betalen. Dat je struikelt met hardlopen of dat je nek breekt met skieen dat moeten kosten wat voorkomen worden. Want ohwee als je niet meer levert in the Name Game.
Omdat wij geen reet te vertellen hebben hier en omdat wij alles pikken wat die criminelen uitvreten. Grootste deel van NL heeft volgens mij nie eens in de gaten wat er aan de hand is, zitten in een the Voice of Holland-coma.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:21 schreef YuckFou het volgende:
Aanvullend, dit gaat dus niet eens zozeer over de graaicultuur aan de top en het onvermogen om daar wat aan te doen, het gaat om de betutteling, het "wij weten wat goed voor u is" en het halfslappe optreden tegen falende organisaties...
Waarom komt de NS jaar op jaar weg met een falen in de winter? Waarom gaat Amsterdam dicht om 05:00 's morgens? Waarom wordt het hebben van 2 of meer banen, je vakantieuitkering en de erfenis van tante Annie zo gruwelijk zwaar belast? Waarom rijden er niet dag en nacht Intercities rond zodat je 's nachts dronken met de trein naar huis kan? Waarom is de Betuwelijn 1 grote faal en stikt de A15 nog altijd van de vrachtwagens? Waarom kost een museumkaartje ergens tussen de 10&20 euro en zijn ze in de UK gratis? nou? nou? nou?
Omdat ze het niet snappen, daar in Den Haag, en maar doen alsof wij het niet snappen.
http://www.owl-advies.nl/(...)et_het_verleden.htmlquote:
Ik HEB nog niet ingestemdquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangafHad je dat niet gedaan, dan had jij (en je werkgever) trouwens allerlei (extra) reintegratieverplichtingen (in de WW word je dan als O&O'er aangemerkt).
De extra inspanningsverplichting geldt voor beide. In de semi-ambtenarij is het niet ongebruikelijk dat je bijvoorbeeld gewoon beschikbaar moet zijn voor je ex-werkgever indien er iemand ziek is of een bepaalde afdeling onderbemand is. Je kan die aanvulling vergelijken met een zeer beperkte vorm van wachtgeld. En mensen afkopen hoeft inderdaad niet, dat is een keuze die gemaakt moet worden tussen werkgever en werknemer. Bovendien geldt wel dat we nu spreken over mensen in vaste dienst.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:34 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ik zou me toch eerst eens beter inlezen als ik jou was. Mensen kunnen zich af laten kopen maar dat hoeft helemaal niet, ieder contract is anders ........dat zou jij moeten weten![]()
Het feit dat werknemers bij de overheid een verlengde uitkering krijgen is iets wat in het bedrijfsleven niet voorkomt.
Die extra inspanningverplichtingen ten aanzien van reintegratie, bedoel je dat die geldt voor de werkgever?
http://www.loyalis.nl/default.asp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |