abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 00:51:28 #1
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108651363
Het trof me in dit topic: ACTIE 22 MAART WWnV
TS schreef "Ik wil GVD ook eens een mevallertje inplaats van altijd maar genaaid te worden.."

En dat is een gedachte die al langer door m'n hoofd speelt, ik begrijp dat we crisis hebben, dat we de Griekse buren moeten steunen, sterke schouders helpen anderen bladibla, maar waarom worden we ondertussen dan tot in den treure gekoeieneerd en betutteld alsof we een stel onvolwassen kutkoters zijn?

"Hoi we vragen een offer van een miljardje of 35 onderhand en oh daarnaast is alles wat leuk, lief, aardig, space en gezellig is te frivool en wellicht in theorie&potentie gevaarlijk dus verbieden we het, zodat je in ieder geval door kan werken om onze bezuinigingen te financieren"

Dat is momenteel zo'n beetje het gevoel wat ik van politiek DenHaag heb, naast dat het sowieso al 30+ jaar incomptente prutsers zijn die maar wat aankloten....

Ik weet niet zo goed waar dit topic heenmoet, [POL]? [GC]? modjes kijk maar, ik ben in ieder geval benieuwd hoe andere Fok!kers hierover denken, of dat ik moederziel alleen in mijn gevoel ben?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_108651602
Vergeet dat meevallertje de komende jaren maar.
Je wordt alleen maar harder genaaid :') En waarvoor? Belasting belasting belasting..
Mee betalen aan incompetente Europese landen, mee betalen aan de prive auto van de vrienden van de politiek..

Ach ja.. zou bij god niet weten waar ik op zou moeten stemmen, het is allemaal bagger.
pi_108651716
Nog even volhouden! Over 20 jaar zijn die babyboomers dood.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 01:00:38 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108651734
Ik betaal met liefde nog een paar procenten meer belasting als ik verder m'n vrijheid behoud.
Alles wat maar riekt naar "gevaar!" word verboden, 2e kamer leden leven&debateren bij de waan van de dag en gaan ervanuit dat de gemiddelde Nederlander zo stom is als het achtereind van een varken en "het wel best vind" ik ben dat zooo zat, hersens genoeg in ons land en die kunnen echt wel voor zichzelf beslissen of wat ze doen goed voor ze is of niet.....
  zaterdag 3 maart 2012 @ 01:06:29 #5
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_108651949
Ik stem al jaren niet meer. Als ik dat wel doe dan geef ik mijn goedkeuring aan al die prutsers in Den Haag en zeg ik in feite dat ik het hele verrotte systeem goedkeur. Als we in NL nou echt iets willen veranderen dan moet heel NL zich bij de volgende verkiezingen onthouden van stemmen. Dan verliezen ze alle macht en komt de boodschap luid en duidelijk over.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_108651970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:06 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik stem al jaren niet meer. Als ik dat wel doe dan geef ik mijn goedkeuring aan al die prutsers in Den Haag en zeg ik in feite dat ik het hele verrotte systeem goedkeur. Als we in NL nou echt iets willen veranderen dan moet heel NL zich bij de volgende verkiezingen onthouden van stemmen. Dan verliezen ze alle macht en komt de boodschap luid en duidelijk over.
je geeft juist je goedkeuring door niet te stemmen en dus niet te zeggen: ik ben tegen partijen X, Y en Z
pi_108652063
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:07 schreef mschol het volgende:

[..]

je geeft juist je goedkeuring door niet te stemmen en dus niet te zeggen: ik ben tegen partijen X, Y en Z
Wat hij zegt.

Niet stemmen is toestemmen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 3 maart 2012 @ 01:15:29 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108652250
Ik stem altijd, D'66 tegen beter weten in, omdat ze een idioot vooruitstrevend progressief programma hebben wat juist zwaar leunt op zelfbeschikking, veel meer dan de zogenaamde liberale partijen, alleen in hun uitvoering falen ze nogal :')

en nou moet ik slapen, morgen meer!
pi_108652264
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef BasOne het volgende:

[..]

[..]

Wat hij zegt.

Inderdaad. Niet stemmen, niet zeiken.

Democratie is niet alles. Maar de alternatieven zijn slechter.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 01:23:03 #10
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_108652476
Ga anders even een paar maanden naar Syrië TS, dan piep je wel anders
My mama didn't raise no fool
pi_108652537
quote:

[..]

[..]

Wat hij zegt.

Inderdaad, stem dan blanco. Geef je niemand je goedkeuring, maar heb je wel gestemd.

Dat 'de burger wordt altijd genaaid' gevoel kreeg ik vandaag ook nogal. De topman van PostNL krijgt een mooie salarisverhoging terwijl z'n bedrijf het afgelopen jaar 7% minder post heeft bezorgd en een aantal jaar terug ook al een flink deel van z'n omzet heeft verloren door de verzelfstandiging van TNT Express. Daarnaast worden de huurders van Vestia keihard anaal genomen met een forse huurverhoging, terwijl Vestia er financieel een potje van heeft gemaakt.

Wie mag daar voor op draaien? Juist, de burger die verder wordt uitgeknepen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 01:39:34 #12
75049 BasOne
Spaceship!
pi_108652931
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:23 schreef La_Vita het volgende:
Boehoe, jank jank, huil huil.

Ga nog meer domme vergelijkingen maken.

In land X verdienen ze maar 200 euro per maand, daar kunnen ze goed rondkomen, waar zeuren we over.
Dat de kosten hier tig keer zo hoog zijn, och, laten we daar even niet over praten, dat doet niet ter zake, hun kunnen van 200 Euro rond komen dus kunnen wij dat ook.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 3 maart 2012 @ 01:43:30 #13
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_108653059
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:39 schreef BasOne het volgende:

[..]

Boehoe, jank jank, huil huil.

Ga nog meer domme vergelijkingen maken.

In land X verdienen ze maar 200 euro per maand, daar kunnen ze goed rondkomen, waar zeuren we over.
Dat de kosten hier tig keer zo hoog zijn, och, laten we daar even niet over praten, dat doet niet ter zake, hun kunnen van 200 Euro rond komen dus kunnen wij dat ook.
Dat is mijn punt helemaal niet? :') Zet het journaal anders eens aan ofzo
My mama didn't raise no fool
  zaterdag 3 maart 2012 @ 02:09:21 #14
75049 BasOne
Spaceship!
pi_108653719
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:43 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat het in een ander land slechter is?

Nou en?

Nederland is een rijk land, en we hebben gvd voedselbanken.
Laboro te salutante
pi_108654194
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:15 schreef beerten het volgende:
Inderdaad. Niet stemmen, niet zeiken.
Je kunt het systeem niet van binnenuit veranderen.

quote:
Democratie is niet alles. Maar de alternatieven zijn slechter.
Dat denk jij alleen maar.
pi_108654483
Vergelijkingen met Syrie vind ik nergens op slaan. Neem dan Duitsland of een scandinavisch land, ik vind het daar toch beter dan in NL. Nu woon ik al een tijd niet meer in NL, met als redenen: Geen waar voor je betaalde belastinggeld, en criminalisering van burgers tav onschuldige zaken zoals softdrugsgebruik, scheefwonen en spookburgeren. Verder ben ik het zeer oneens over bepaalde uitgaven van de overheid (HSL, Noord-zuidlijn, JSF), maar ook het oneerlijke systeem van HRA naar mensen die huren alsmede privacybeperkende zaken zoalsd OV-chipkaart ed. Ik voelde me steeds minder thuis en was al lang niet meer trots om nederlander te zijn.
Het kost nederland behoorlijk wat inkomsten dat ik er niet meer woon. Ik heb een redelijk hoog inkomen dus helaas zal de schatkist gevult moeten worden door een steeds groter wordende groep mensen met een laag inkomen. Dat spijt me, maar een land verdiend de politici waar het op stemt.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 03:27:27 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108655179
quote:

[..]

[..]

Wat hij zegt.

Het probleem is echter dat het tegenovergestelde exact dezelfde uitkomst heeft. Wel stemmen = Politieke partijen die totaal niet doen wat ze toezegden en daarna gewoon hun eigen zakken vullen.

Zou mooi zijn om een politieke partij op te richten die poogt het liquideren van ambtenaren bespreekbaar te maken. En dan als die partij geen ambtenaar zijn ( nogal lullig jezelf proberen om te laten leggen). Als een stel pedo's het mag, mag dit ook.
pi_108655386
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:43 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Voor geweld kan je ook de Randstad in.
And remember, respect is everything!
pi_108655618
Kneus, waar ligt de macht van hun dan ? Op welke manier versterken ze hun eigen machtspositie door geld vd burgers te pakken ?
pi_108655629
quote:

[..]

[..]

Wat hij zegt.

lol, wat een kromme logica :')
pi_108655792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 04:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

lol, wat een kromme logica :')
als je dat krom vind heb je imho echt een klap van de molen gehad...
pi_108656064
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 05:40 schreef mschol het volgende:

[..]

als je dat krom vind heb je imho echt een klap van de molen gehad..
Niet stemmen is niet instemmen met (1) het systeem en (2) geen behoorlijke partij kunnen vinden.

Als je de keuze hebt uit 10 gerechten in een restaurant en je kiest er geen een, vind je dan alles lekker? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_108656082
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet stemmen is niet instemmen met (1) het systeem en (2) geen behoorlijke partij kunnen vinden.

Als je de keuze hebt uit 10 gerechten in een restaurant en je kiest er geen een, vind je dan alles lekker? :')
Stem dan op de piraten partij.
pi_108656121
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:14 schreef Typisch het volgende:

[..]

Stem dan op de piraten partij.
Laatste keer dat ik stemde (PvdD) was in 2008. Daarna in het buitenland.

Piratenpartij is de enige die een kans zou maken inderdaad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_108656175
Misschien helpt het om te kijken wat voor offers de andere landen binnen de EU brengen?

Want je lult maar over jezelf, maar dat je naaste buren minstens net zulke grote offers brengen interesseert je blijkbaar geen reet.

Dat jij graag rijk wil worden zonder er een poot voor uit te hoeven steken... Tja, dat wil de mens al zo lang de mensheid bestaat. Waarom zou jij daar meer recht op hebben dan de andere 6,5 miljard mensen op deze wereld?

De omstandigheden, daar heb jij geen grip op. Wet van de Grote Getallen. Jij tegen 6,5 miljard andere mensen.

Wat je wel kan doen is je persoonlijke situatie verbeteren. Harder werken, efficienter werken, betere keuzes in je leven maken, geen leningen nemen, je doelen beter stellen. Tja, de overheid roomt een deel van je verdiensten af. Maar daar krijg je ook weer wat voor terug.

En wat denk je nou? Dat iemand die zich verkiesbaar stelt zich alleen voor jou gaat inzetten? Wakker worden, die zet zich in voor al zijn kiezers. En het grootste deel van al die kiezers kan toch wel eens een iets andere mening hebben dan jij. Je bent dus niet door je politicus genaaid, maar door de dictatuur van de massa. Weer die Wet van de Grote Getallen.

In het kort: jij bent Calimero, en jouw posting is in de trend van: "Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk".
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:36:52 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108656229
Wat ik wel bizar vind is dat de belastingen extreem hoog zijn en dat allerlei aftrekposten vervallen, maar dat we in ruil voor die enorme bedragen die we betalen ondertussen bijna niks meer terugkrijgen.

Vroeger kon je op de gemeente nog een uitreksel krijgen voor bijna niets, of werd het zwembad gesubsidieerd. Maar tegenwoordig betaal je jezelf helemaal blauw aan belastingen, accijnzen en heffingen, maar zie je nooit een cent ervan terug in iets.
The End Times are wild
pi_108656245
quote:
TS schreef "Ik wil GVD ook eens een mevallertje inplaats van altijd maar genaaid te worden.."
Moet je zorgen dat je bij de overheid, de semi-overheid of in de politiek aan het werk komt.

Kun je bij ontslag nog weg met een mooie vertrekregeling ook. :P
pi_108656281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:40 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Moet je zorgen dat je bij de overheid, de semi-overheid of in de politiek aan het werk komt.

Dat fabeltje mag dan ook meteen de prullenmand in. Wat dat betreft werkt het bij de overheid niet anders dan in het bedrijfsleven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_108656299
quote:
^O^
pi_108656322
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:47 schreef Mutant01 het volgende:

Dat fabeltje mag dan ook meteen de prullenmand in. Wat dat betreft werkt het bij de overheid niet anders dan in het bedrijfsleven.
Volgens mij kreeg Erik Staal pas nog 3,5 miljoen mee als dank voor zijn wanvertoning.
pi_108656330
quote:

[..]

Ik zou als ik jou was niet teveel zonder onderbouwing blaten om het blaten, dat tast je geloofwaardigheid aan. ;)

quote:
Bovenwettelijke uitkering

De meeste ambtenaren hebben naast recht op WW, ook recht op een zogenaamde bovenwettelijke uitkering.
http://www.ontslag.nl/amb(...)wettelijke-uitkering
pi_108656455
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:52 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was niet teveel zonder onderbouwing blaten om het blaten, dat tast je geloofwaardigheid aan. ;)

[..]

http://www.ontslag.nl/amb(...)wettelijke-uitkering
Misschien moet jij niet zo blaten, dat men als ambtenaar na talloze jaren er te hebben gewerkt, recht heeft op een aanvullende uitkering bovenop de WW, met als voorwaarde dat je bijv. boventallig bent verklaard, is niet heel vreemd -> vergelijkbaar met de gouden handdruk (of gewoonweg afkoop) in het bedrijfsleven. Dus oh oh oh wat hebben die ambtenaren het toch goed.... nee dus, de overdrijvingen zijn weer eens niet van de lucht. Tegenwoordig is het zelfs zo dat als je boventallig bent verklaard en je nog dat extra'tje krijgt - je gewoon kan worden ingezet voor werk op een andere afdeling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mutant01 op 03-03-2012 09:17:55 ]
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:11:55 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108656472
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:23 schreef La_Vita het volgende:
Boe-fucking-hoe :')
Nee ik ga niet naar Syrië om anders te piepen, ik woon, werk en leef in NL en heb het hier verder prima naar m'n zin, ik ben alleen dat stel mongolen in DenHaag meer dan zat, er zijn genoeg ergernissen waar "t volk" maar over mokt en daar wordt niks aan gedaan, want veiligheid, want kinderen, want fijnstof, want Brussel, want nog meer peppi&kokki taal, maar wel besluiten dat er nog meer bezuinigd moet worden want Europa...
Al spenderen ze het halve BNP aan Europa, mijn zegen hebben ze, zolang ze ook maar voor hun eigen volk zorgen, en dat doen ze niet, hier is het knijpen, knijpen en nog meer knijpen en vervolgens als bonus nog eens ingrijpen in je privacy, in je rijgedrag, in je voedingspatroon en doorhameren op het gevoel van onveiligheid want er zou wel eens iets kunnen gebeuren....

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:28 schreef RetepV het volgende:
Misschien helpt het om te kijken wat voor offers de andere landen binnen de EU brengen?
Want je lult maar over jezelf, maar dat je naaste buren minstens net zulke grote offers brengen interesseert je blijkbaar geen reet.
Dat jij graag rijk wil worden zonder er een poot voor uit te hoeven steken... Tja, dat wil de mens al zo lang de mensheid bestaat. Waarom zou jij daar meer recht op hebben dan de andere 6,5 miljard mensen op deze wereld?
De omstandigheden, daar heb jij geen grip op. Wet van de Grote Getallen. Jij tegen 6,5 miljard andere mensen.
Wat je wel kan doen is je persoonlijke situatie verbeteren. Harder werken, efficienter werken, betere keuzes in je leven maken, geen leningen nemen, je doelen beter stellen. Tja, de overheid roomt een deel van je verdiensten af. Maar daar krijg je ook weer wat voor terug.
En wat denk je nou? Dat iemand die zich verkiesbaar stelt zich alleen voor jou gaat inzetten? Wakker worden, die zet zich in voor al zijn kiezers. En het grootste deel van al die kiezers kan toch wel eens een iets andere mening hebben dan jij. Je bent dus niet door je politicus genaaid, maar door de dictatuur van de massa. Weer die Wet van de Grote Getallen.
In het kort: jij bent Calimero, en jouw posting is in de trend van: "Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk".
Fuck jij denkt echt dat je me kent he?
Kneus, ik verdien genoeg, hoef niet rijk te worden en ben vermoedelijk Europeser ingesteld dan jij, ik erger me vooral dood aan het spendeer gedrag van onze overheid waar ik inderdaad verplicht aan meebetaal, dat ik belasting op van alles en nog wat moet betalen is een onontkoombaar feit en daar is niks mis mee, alleen de manier waarop het met scheppen tegelijk aan onzin wordt uitgegeven en bij andere zaken waar ik wel waarde aan hecht wordt weggehaald stuit me in hoge mate tegen de borst, ik vind kunst bijvoorbeeld vele malen belangrijker dan een nieuw type straaljager....
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:36 schreef LXIV het volgende:
Wat ik wel bizar vind is dat de belastingen extreem hoog zijn en dat allerlei aftrekposten vervallen, maar dat we in ruil voor die enorme bedragen die we betalen ondertussen bijna niks meer terugkrijgen.Vroeger kon je op de gemeente nog een uitreksel krijgen voor bijna niets, of werd het zwembad gesubsidieerd. Maar tegenwoordig betaal je jezelf helemaal blauw aan belastingen, accijnzen en heffingen, maar zie je nooit een cent ervan terug in iets.
Je hebt dat al eerder een keer gezegd en dat stuk heb ik toen ook gequote en gebruikt voor een nieuw topic van dezelfde strekking als dit.
Je betaald je al jaren volledig blauw aan van alles en nog wat en je krijgt er een steeds dieper uitgeholde samenleving voor terug, wie doet er dan wat verkeerd?
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:40 schreef yyyentle het volgende:
Ik heb fijn werk en hoef geen mooie vertrek regeling, ik dop m'n eigen boontjes, ik wil een eerlijke heldere overheid die naast het bieden van een sterke schouder aan buren in Europa vooral ook het belang van eigen burgers, en met name de zelfbeschikking van het individu,voorop stelt...
pi_108656507
Ben het helemaal eens met TS. Terwijl de top zich schaamteloos verder verrijkt wordt de gewone, hardwerkende mens steeds harder genaaid.
Tja, ze moeten wel, want als jan met de pet het niet slechter krijgt, gaat de productie naar het buitenland.
Die manier van redeneren geldt vreemd genoeg andersom voor de veelverdieners: als zij niet steeds meer krijgen bovenop een al belachelijk hoge beloning gaan ze in het buitenland werken en zullen we het hier ongetwijfeld nog slechter krijgen zonder hun verlichte {s] uitperspraktijken[/s], zeer bezielende leiding.
En zo wordt alles rechtgepraat wat krom is. Ze kunnen ook een directeur uit een lagelonenland halen die het voor 10% doet van wat de huidige vraagt. Dat komt de efficientie zeer ten goede.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:17:19 #35
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108656513
quote:

[..]

Ik ben semi-overheid en krijg 10 maanden bruto mee na 3,5 jaar werken ;)

Staat wel tegenover dat ik geen ww-rechten heb...
pi_108656536
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:17 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik ben semi-overheid en krijg 10 maanden bruto mee na 3,5 jaar werken ;)

Staat wel tegenover dat ik geen ww-rechten heb...
Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangaf ;) Had je dat niet gedaan, dan had jij (en je werkgever) trouwens allerlei (extra) reintegratieverplichtingen (in de WW word je dan als O&O'er aangemerkt).
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:21:45 #37
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108656550
Aanvullend, dit gaat dus niet eens zozeer over de graaicultuur aan de top en het onvermogen om daar wat aan te doen, het gaat om de betutteling, het "wij weten wat goed voor u is" en het halfslappe optreden tegen falende organisaties...
Waarom komt de NS jaar op jaar weg met een falen in de winter? Waarom gaat Amsterdam dicht om 05:00 's morgens? Waarom wordt het hebben van 2 of meer banen, je vakantieuitkering en de erfenis van tante Annie zo gruwelijk zwaar belast? Waarom rijden er niet dag en nacht Intercities rond zodat je 's nachts dronken met de trein naar huis kan? Waarom is de Betuwelijn 1 grote faal en stikt de A15 nog altijd van de vrachtwagens? Waarom kost een museumkaartje ergens tussen de 10&20 euro en zijn ze in de UK gratis? nou? nou? nou?

Omdat ze het niet snappen, daar in Den Haag, en maar doen alsof wij het niet snappen. :')
pi_108656557
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:19 schreef Mutant01 het volgende:

Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangaf ;) Had je dat niet gedaan, dan had jij (en je werkgever) trouwens allerlei (extra) reintegratieverplichtingen (in de WW wordt je dan als O&O'er aangemerkt).
Op mijn post van die 3,5 miljoen reageer je niet dus omdat je dat niet uitkomt.
:W
pi_108656563
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:22 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Op mijn post van die 3,5 miljoen reageer je niet dus omdat je dat niet uitkomt.
:W
Jawel, zie mijn andere posts, daar staat inhoudelijk precies een antwoord op je post. Hoe denk jij dat het in het bedrijfsleven gaat? Vertel het mij eens? Ooit eens van de oprotpremie (en dan niet in het kader van immigratie) gehoord?
Allah Al Watan Al Malik
pi_108656569
quote:

[..]

Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangaf ;)
Diegenen die begrijpend kunnen lezen kunnen in de link die ik eerder gaf lezen dat de meeste werknemers die bij de overheid werken recht op een aanvullende en/of een verlengde uitkering hebben. :Y
pi_108656570
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:23 schreef Mutant01 het volgende:

Jawel, zie mijn andere posts, daar staat inhoudelijk precies een antwoord op je post. Hoe denk jij dat het in het bedrijfsleven gaat?
In het bedrijfsleven gaat men geen 3,5 miljoen weggeven als men geld tekort komt.
pi_108656574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:24 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Diegenen die begrijpend kunnen lezen kunnen je in de link die ik eerder gaf lezen dat de meeste werknemers die bij de overheid werken recht op een aanvullende en/of een verlengde uitkering hebben. :Y
Klopt, en diegene die begrijpend kunnen lezen hadden ook kunnen weten dat ze daarvoor veelal moeten afzien van een oprotpremie, gouden handdruk of whatsoever en extra inspanningsverplichtingen hebben ten aanzien van reintegratie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_108656647
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, en diegene die begrijpend kunnen lezen hadden ook kunnen weten dat ze daarvoor moeten afzien van een oprotpremie, gouden handdruk of whatsoever en extra inspanningsverplichtingen hebben ten aanzien van reintegratie.
Ik zou me toch eerst eens beter inlezen als ik jou was. Mensen kunnen zich af laten kopen maar dat hoeft helemaal niet, ieder contract is anders ........dat zou jij moeten weten ;)
Het feit dat werknemers bij de overheid een verlengde uitkering krijgen is iets wat in het bedrijfsleven niet voorkomt.

Die extra inspanningverplichtingen ten aanzien van reintegratie, bedoel je dat die geldt voor de werkgever?

http://www.loyalis.nl/default.asp
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:34:36 #44
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_108656656
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:00 schreef YuckFou het volgende:
Ik betaal met liefde nog een paar procenten meer belasting als ik verder m'n vrijheid behoud.
Alles wat maar riekt naar "gevaar!" word verboden, 2e kamer leden leven&debateren bij de waan van de dag en gaan ervanuit dat de gemiddelde Nederlander zo stom is als het achtereind van een varken en "het wel best vind" ik ben dat zooo zat, hersens genoeg in ons land en die kunnen echt wel voor zichzelf beslissen of wat ze doen goed voor ze is of niet.....
En weet je waarom. Mensen MOETEN zo langmogelijk belasting betalen. Dat je struikelt met hardlopen of dat je nek breekt met skieen dat moeten kosten wat voorkomen worden. Want ohwee als je niet meer levert in the Name Game.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_108656688
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, en diegene die begrijpend kunnen lezen hadden ook kunnen weten dat ze daarvoor veelal moeten afzien van een oprotpremie, gouden handdruk of whatsoever en extra inspanningsverplichtingen hebben ten aanzien van reintegratie.
quote:
Inkomen na ontslag

Als u ontslag krijgt of zelf ontslag neemt krijgt u te maken met financiële onzekerheden. Misschien krijgt u van uw werkgever een ontslagvergoeding mee. Die kunt u op verschillende manieren gebruiken naast de onderstaande (wettelijke) regelingen.
Om misverstanden te voorkomen. ;)
pi_108656690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En weet je waarom. Mensen MOETEN zo langmogelijk belasting betalen. Dat je struikelt met hardlopen of dat je nek breekt met skieen dat moeten kosten wat voorkomen worden. Want ohwee als je niet meer levert in the Name Game.
Dat klopt ergens wel. Menselijke waarden lijken onbelangrijker te worden. Steeds meer geldt dat je economische waarde het enige is wat telt.
pi_108656716
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:21 schreef YuckFou het volgende:
Aanvullend, dit gaat dus niet eens zozeer over de graaicultuur aan de top en het onvermogen om daar wat aan te doen, het gaat om de betutteling, het "wij weten wat goed voor u is" en het halfslappe optreden tegen falende organisaties...
Waarom komt de NS jaar op jaar weg met een falen in de winter? Waarom gaat Amsterdam dicht om 05:00 's morgens? Waarom wordt het hebben van 2 of meer banen, je vakantieuitkering en de erfenis van tante Annie zo gruwelijk zwaar belast? Waarom rijden er niet dag en nacht Intercities rond zodat je 's nachts dronken met de trein naar huis kan? Waarom is de Betuwelijn 1 grote faal en stikt de A15 nog altijd van de vrachtwagens? Waarom kost een museumkaartje ergens tussen de 10&20 euro en zijn ze in de UK gratis? nou? nou? nou?

Omdat ze het niet snappen, daar in Den Haag, en maar doen alsof wij het niet snappen. :')
Omdat wij geen reet te vertellen hebben hier en omdat wij alles pikken wat die criminelen uitvreten. Grootste deel van NL heeft volgens mij nie eens in de gaten wat er aan de hand is, zitten in een the Voice of Holland-coma.
pi_108656787
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:37 schreef yyyentle het volgende:

[..]

[..]

Om misverstanden te voorkomen. ;)
http://www.owl-advies.nl/(...)et_het_verleden.html

Om nog meer misverstanden te voorkomen, lees ze! De praktijk is dus dat je als simpele ambtenaar doorgaans moet kiezen. Net als de praktijkvoorbeeld die net hier in het topic langskwam. Zak geld en geen WW of WW+aanvulling, maar met extra verplichtingen en geen zak geld.... Die keuze is voor veel mensen overigens erg lastig.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:52:28 #49
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108656856
quote:

[..]

Precies, een vorm van afkoop dus. Zoals ik al aangaf ;) Had je dat niet gedaan, dan had jij (en je werkgever) trouwens allerlei (extra) reintegratieverplichtingen (in de WW word je dan als O&O'er aangemerkt).
Ik HEB nog niet ingestemd ;) En van die reintegratieverplichtingen moet je je niet teveel voorstellen. Dat heb ik gezien bij andere collega's en dat is echt een farce. Cursusje sollicitatiebrieven schrijven en de verplichting om 500 connecties te hebben op Linkedin....

Ik kan me ook laten ontslaan, dan heb je ontslagbescherming, maar ik denk toch dat het beter is als ik gewoon mijn geld pak en elders werk ga zoeken.
pi_108656875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:34 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Ik zou me toch eerst eens beter inlezen als ik jou was. Mensen kunnen zich af laten kopen maar dat hoeft helemaal niet, ieder contract is anders ........dat zou jij moeten weten ;)
Het feit dat werknemers bij de overheid een verlengde uitkering krijgen is iets wat in het bedrijfsleven niet voorkomt.

Die extra inspanningverplichtingen ten aanzien van reintegratie, bedoel je dat die geldt voor de werkgever?

http://www.loyalis.nl/default.asp
De extra inspanningsverplichting geldt voor beide. In de semi-ambtenarij is het niet ongebruikelijk dat je bijvoorbeeld gewoon beschikbaar moet zijn voor je ex-werkgever indien er iemand ziek is of een bepaalde afdeling onderbemand is. Je kan die aanvulling vergelijken met een zeer beperkte vorm van wachtgeld. En mensen afkopen hoeft inderdaad niet, dat is een keuze die gemaakt moet worden tussen werkgever en werknemer. Bovendien geldt wel dat we nu spreken over mensen in vaste dienst.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')