SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
[img]]https://lh6.googleusercontent.com/-1rNxQCWd3GE/T1CLhQrskfI/AAAAAAAACFU/sKTfQd[/img]
[ Bericht 3% gewijzigd door trovey op 02-03-2012 13:23:35 ]Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Mijn laatste post in het vorige topic.quote:Met die starstich is het inderdaad opletten dat je elke keer de sterren blijt tellen anders ga je minderen, ik had ook last van dat probleem, is op te lossen maar steeds tellen of je het zelfde aantal blijft houden..
Mooie deken en konijntje....hier bent ik bijna klaar met deken 1 maar met de restjes (draden van een meter enzo) ben ik bezig met een scrapdeken die dus heel geleidelijk zal ontstaan.
Iets wat recht is b.v. een das. Neem dan wel een grote naald en dik garen (of gebruik meerdere draden) als je in twee uur klaar wilt zijn. Zoiets als een pannenlap kan ook dat is in ieder geval sneller klaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:20 schreef Miendientje het volgende:
Hoi, ik kan niet haken maar ik wil het wel eens leren. Wat is nou een leuk projectje om mee te beginnen. Iets wat je in 2 uur tijd kunt maken en wat niet al te moeilijk is.
Een deken van restjes(metertje wol hier, 50 cm wol daarquote:[b]Op [@Trovey, wat is een scrap-deken?
dat krijg je ervan als je niet leest wat er geschreven is..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:38 schreef Dottey het volgende:
Truitje is niet zo mijn ding, maar zit hij niet verkeerd om?
Mooie muts, ik ben zelf meer een fan van losser zittende hoofddeksel, het zit me snel te strak + mijn haar is er nu niet echt meer geschikt voor, dik haar met krullenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:38 schreef Dottey het volgende:
trouwens ook maar weer eens een beanie gehaakt![]()
voor mijn 2 jarig nichtje noa
[ afbeelding ]
ohwwwwwmooizei ze
![]()
lijfje van mijn popje is af, maar de inspiratie voor het hoofd nog niet aanwezig![]()
verder alles wat ik haak vind ik het NET NIET.. dus ik haal het vaak weer uit![]()
Ben maar weer eens gestart met breien om de afwisseling te krijgen.
Ik heb niet alles gelezen want jullie kletsen me te veel tegenwoordigGaat veel te snel
![]()
Wel plaatjes kijken enzo als ik tijd heb![]()
Liev konijn in de OP
lijkt wel de tijger van cartoon "casper" leuk hoor![]()
Truitje is niet zo mijn ding, maar zit hij niet verkeerd om?
Ik heb net de filmpjes over die haaktechniek voor zo'n deken van You Tube gehaald, 17 filmpjes.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:39 schreef Peetje_75 het volgende:
@Tan: Voor zo'n deken als ik ga maken, heb je geen grote naald nodig. Door de kleine vierkantjes heb je steeds maar maximaal 7 steken op je naald staan (of iets meer als je grotere vierkantjes maakt), dus dat kan makkelijk met een gewone haaknaald. Eentje met een flinke verdikking waar je 'm vasthoudt is dan wel weer handig...
Bedankt allemaal ook voor de complimenten over Hobbes... misschien went ik nog wel aan 'm met z'n korte armpjes
@LittleQ, voor zo'n deken met van die blokjes heb je geen aparte haaknaald nodig, dat lukt ook prima (misschien nog wel beter zelfs) met een gewone haaknaald, als 't er maar eentje is met een "handvat" zodat de steken er niet af kunnen glijden.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:11 schreef LittleQ het volgende:
@Trovey, leuk zo'n deken! En jij zult wel een berg restjes hebben, met je kringloopvondsten elke keer weer![]()
Tunisch haken vind ik ook zo leuk eruit zien, heb al tijden een tunische haaknaald op mijn wishlist staan!
leuk!! ik ben benieuwd naar 't resultaat!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:04 schreef Macka66 het volgende:
Ben ook maar eens aan het haken geslagen. Heb een patroon voor een lief amigurumi meisje van Owlishly uitgezocht, en voordat ik ook nog maar wol had gekocht was ze al gereserveerd door mijn oudste kleuterdame
Een driewerf *hoera*hoera*hoera*quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef Mvr.Poes het volgende:
IK KAN HAKEN!! Ooh wauw ik ben zo trots!
Naast de optie van Trui (draadje op de plek waar je begonnen bent) kun je ook eens kijken of steekmarkeerders iets voor je zijn. Ik gebruik die van Prym, en vind ze heel makkelijk!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef Mvr.Poes het volgende:
Dat konijntje is lief! (waarom zijn er geen emoticons op de ipad?!)
IK KAN HAKEN!! Ooh wauw ik ben zo trots!
Ben aan ollie bezig en nu 24 steken gedaan haha maar het lukt me wel! Tot in den treure geteld, uitgehaald etc maar nu ga ik er niet meer aan twijfelen, heb het 10x nageteld en heb gewoon netjes 24 steken gedaan. Klaar. Niet meer twijfelen.
Wat ik wel "moeilijk" vind is om te onthouden waar ik ben, als er staat 2 vaste in elke 3de vaste dan ga ik twijfelen of ik al bij de 2 ben of ik niet verkeerd heb geteld etc etc. Hebben jullie daar nog een tip voor dat het makkelijker gaat en ik niet meer zo hoef te twijfelen?
Dus het is niet perse moeilijk, het is eerder onzekerheid haha.
Waar halen jullie vulling voor de beestjes? Heb ergens eens hema gelezen maar waar moet ik naar zoeken? En bij welke afdeling?
We horen wel even hoeveel bolletjes het geworden zijn phluphy!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:58 schreef phluphy het volgende:
Hm. Ik moet zometeen wat inkopen doen in een dorp-met-een-Zeeman-en-een-wolwinkel.
Mijn voornemen is om er niet naar binnen te gaan.
Mooi zijn die. Ik had het patroon ook op Ravelry zien staan en bij mijn favo gezet!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet meer precies wie er om vroeg, maar hier is het patroon van het konijntje dat ik had gemaakt: http://blog.craftzine.com(...)rn_spring_bunny.html
Zoiets moet je doen ja, iets wat je steken markeert. Dan weet je waar je begonnen bent. Ik duw er zelf een schijfspeldje inquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:39 schreef Ilske het volgende:
[..]
Naast de optie van Trui (draadje op de plek waar je begonnen bent) kun je ook eens kijken of steekmarkeerders iets voor je zijn. Ik gebruik die van Prym, en vind ze heel makkelijk!
10quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:40 schreef Ilske het volgende:
[..]
We horen wel even hoeveel bolletjes het geworden zijn phluphy!
Echt heel weinig restjes (dus een metertje of zo) valt dan weer tegen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:11 schreef LittleQ het volgende:
@Trovey, leuk zo'n deken! En jij zult wel een berg restjes hebben, met je kringloopvondsten elke keer weer![]()
Tunisch haken vind ik ook zo leuk eruit zien, heb al tijden een tunische haaknaald op mijn wishlist staan!
Wat ik altijd doe is niet 3 en dan 2 tellen, maar 5, dan weet je waar je in de telreeks zit.. dus 1,2,3,4,5 (waarbij 4&5 de steken zijn om te meerderen). En dan nog raak je soms de tel kwijt. Je kan ook oefenen met het herkennen van je eerdere verdubbelingen en vanuit daar verder tellen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:35 schreef Mvr.Poes het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tips, dat het handig was om een toer te markeren was ik door schade en schande al achtergekomen haha dus dat doe ik al. Was de tel al snel genoeg kwijt. Ik bedoelde iets anders maar het is moeilijk uit te leggen.
http://www.hetkleinewinkeltje.nl/quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Hahaha, wat cool! Waar heb je die vandaan
Ik vind het ook echt een superleuke kadotipquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:09 schreef Lyssa het volgende:
[..]
http://www.hetkleinewinkeltje.nl/
in Millingen aan de Rijn, maar ze bezorgen ookDeze is voor een swapje voor iemand anders.
En niet zomaar een lamp maar een halogeenlamp anders zie ik nog helemaal niets.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:51 schreef Mirjam het volgende:
haha, die haaknaald is echt knetterbriljant!
ik haak graag s'avonds, maar dan moet ike cht een lamp over m'n schouder slepen en aanzetten, anders zie ik het niet
Dat was o.a. ik! Dank je, hij is echt heel leuk!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet meer precies wie er om vroeg, maar hier is het patroon van het konijntje dat ik had gemaakt: http://blog.craftzine.com(...)rn_spring_bunny.html
Ik kan nog wel 10+ dekens bedenken die ik wil maken, nu de tijd nog.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:30 schreef LittleQ het volgende:
@Peetje, bedankt voor de tip! ik ga het eens een keer proberen met een gewone haaknaald![]()
@Mvr.Poes, als ik in de 3e steek 2 vasten moet doen, tel ik tot 4. Ik weet dan dat 1 2 een enkele vaste is en dat 3 en 4 in dezelfde moeten. Moet ik in de 6e steek 2 vasten doen, tel ik dus 1 2 3 4 5 en dan moeten 6 en 7 dus in dezelfde. Ik tel niet verder, ik begin elke keer na de vermeerdering weer opnieuw bij 1 met tellen.
Oh, bij het teruglezen zie ik dat Lyssa het op dezelfde manier doet als ik (of ik als zij)![]()
@Trovey, ik ben benieuwd naar wat je nog meer in gedachten hebt voor deken-ideeën! Ik vind het knap, ik vind er geen ruk aan een deken maken... Maar ze zijn wel altijd zo leuk!
terugelezenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:35 schreef trui het volgende:
[..]
dat krijg je ervan als je niet leest wat er geschreven is..
leuke muts! paste hij goed? dat vind ik altijd het lastige van mutsen, om ze precies op de juiste maat te krijgen.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:09 schreef Dottey het volgende:
DAT LAMPJE!GENIAAL!
![]()
mijn vriend riep gelijk.. NEE! in bed haken?
NEE! daar doen we slapen
dus stiekem onder de dekens haken is er niet bij![]()
Hahah!! Ik heb het gekocht bij http://www.hetkleinewinkeltje.nl/ maar daar staat dat er van elke maat nog maar 1 op voorraad is. Ik kan me voorstellen dat het wel werkt, hij geeft goed licht. Maar hij is niet voor mij, dus uitgebreid verslag kan ik je niet geven, hij gaat mee voor een swapjequote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:09 schreef Dottey het volgende:
DAT LAMPJE!GENIAAL!
![]()
mijn vriend riep gelijk.. NEE! in bed haken?
NEE! daar doen we slapen
dus stiekem onder de dekens haken is er niet bij![]()
Zijn die in veel maten te krijgen? En werkt het ook een beetje? of is het meer voor de heb?
Die Flower Pot had ik al heel snel nadat ik leerde haken op mijn to-do list gezet. Ik heb nu de 1e bloem af, van de 2e heb ik nu de stengel af. Ik ga een lichtblauwe en een wit-met blauwe maken. Ik wil 'm (als hij goed is gelukt) cadeau doen aan een vriendinnetje van me en ze hebben smurfblauwe eetstoelen, dus dat leek me er wel leuk bij staanquote:Op zondag 4 maart 2012 09:18 schreef crejo het volgende:
@ LittleQ, wat leuk die flower pot. die heb ik ook op mijn lijstje gezet, waar al zo veel op staat... haha. Hoever ben je?
Heb Ollie zelf nog niet gemaakt, maar snap wel wat je bedoelt. En het komt inderdaad vanzelf goed!quote:Op zondag 4 maart 2012 13:47 schreef Mvr.Poes het volgende:
Een haaknaald met een lichtje, wat grappig!
En lief mutsje, leuk met die bijpassende sterretjes erop!
Hier nog druk met het lijfje van Ollie, alle steken kloppen maar ik ben nu halverwege maar zie er nog niet veel in... Vooral geen hoogte terwijl ik al op de helft ben.
En dan komt die angst voor mislukking weer naar boven.
Dit is het nu (ben met het lijfje bezig) http://www.flickr.com/photos/72091647@N05/6805670086/
Toer 11 net afgerond. Moet nu gaan minderen.
Iemand al eens ollie gemaakt? Mijn vriend zei dat t meer moeite kost om de breedte in te gaan dan in de hoogte en dat de hoogte in de volgende toeren nog komt.
Ik hoop dat zijn theorie klopt! (dan heb ik mezelf gelukkig voor niks druk gemaakt).Tot die tijd maak ik me zorgen haha.
Dat dacht ik ook, de steken buigen naar binnen ipv naar buiten. Hmmz, misschien niet helemaal duidelijk maar volgens mij even keren.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:19 schreef Ilske het volgende:
MwPoes: ziet er idd netjes uit, enige wat ik vermoed (voor zover ik het kan zien op je foto) is dat je "binnenstebuiten" haakt (is volgens mij in vorige topic een hoop over geschreven, aangezien heel veel mensen binnenstebuiten bleken te haken). Misschien wil je nog een foto posten van de zijkant?
Ik geloof dat je gewoon benieuwd bent naar onze eerste haakselsquote:Op zondag 4 maart 2012 14:54 schreef Mvr.Poes het volgende:
Wauw wat een complimenten! Word er helemaal verlegen van want ik vind het er dus niet netjes uitzien haha, veel gaten enz.
Wat is binnenste buiten haken?
Ik steek mn naald onder de twee lusjes en maak dan de steek.
Het begindraadje draadje hangt idd naar buiten.
Zal vanavond/morgen ff een fot van de buitenkant posten, heb het erg druk, moet nu ook snel gaan rennen om optijd te zijn *zwaait gehaast*
Ik ga het niet echt als dekendeken gebruiken zegmaar. Maar meer voor op de bank bijvoorbeeld als een soort sprei.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:30 schreef melice het volgende:
Herfstblad, Is katoen dan niet te zwaar en 'koud' voor een deken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze bedoelde ik , link in spoiler omdat ie heeel lang ishaken is cool
Tof zeg, hoe heb je die poezen gehaakt? Ze lijken net echt en maken de deken echt helemaal af!quote:
Ja, mooi he?quote:Op zondag 4 maart 2012 17:24 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Tof zeg, hoe heb je die poezen gehaakt? Ze lijken net echt en maken de deken echt helemaal af!
Geen ideequote:Op zondag 4 maart 2012 16:40 schreef phluphy het volgende:
Fantastische deken, Herfstblad! Enig idee hoeveel uurtjes werk je er al in hebt zitten?
Die van mij kotsen ook nooit behalve in dit soort gevallenquote:Op zondag 4 maart 2012 19:05 schreef Herfstblad het volgende:
Mijne zijn meestal heel netjes. Die zwarte kotst altijd net naast het kleed en die rode kotst eigenlijk nooit.
Maar de deken ligt nu nog op een stoel, niet op de bank (alleen voor de foto wel).
Mijn giraf heeft een kop, een lijf, oren, 2 benen en 1 arm
Ik ook. Dierenfan, leuke sleutelhanger, die valt vast heel goed in de smaak! Waar haal je de 'basis' van die sleutelhanger vandaan, hobbywinkel oid? Etsy?quote:
ik denk dat dat van Lucy beter georganiseerd is dan dat van mij...quote:Op zondag 4 maart 2012 17:24 schreef Herfstblad het volgende:
Leuke giraffes en leuk potje, trui!Vind je huis op die foto's wel een beetje Lucyhuis, maar niet zo hysterisch druk als dat van haar (mij - als kleurfanaat - zelfs te druk).
Myluckynumber9 komen die van mij vandaan. Dat is echt hele goede service, het is goedkoop, ze is snel, verandert de waarde op het pakje en geeft vaak wat extra's. Het is er ook vlotjes, nog geen week volgens mij.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:31 schreef Ilske het volgende:
[..]
Ik ook. Dierenfan, leuke sleutelhanger, die valt vast heel goed in de smaak! Waar haal je de 'basis' van die sleutelhanger vandaan, hobbywinkel oid? Etsy?
En Herfstblad, hele mooie deken!
Ik verzuip een beetje in alle Etsy-shops, ik zoek (zoals Lyssa laatst had) leuke gekleurde knoopjes en kralen/kraaltjes (beetje in de stijl van Lucy van Attic24). Ik heb al Hobbyfunhouse, buzzy Bee shop en My lucky number 9 gevonden, heeft iemand nog andere goede shops?
Ik weet het, alleen ik snapte een stuk van mijn patroon niet helemaal. Dat was nogal vaag, met lange verhalen omschreven, dus besloot ik Google eens uit te proberenquote:Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef BrainTeaser het volgende:
@Child: in de OP staat een tabel met haaktermen; NL, UK en US
Ah, op die manier! Ik kan me voorstellen dat je dan de meest vreemde vertalingen krijgt ja!quote:Op zondag 4 maart 2012 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet het, alleen ik snapte een stuk van mijn patroon niet helemaal. Dat was nogal vaag, met lange verhalen omschreven, dus besloot ik Google eens uit te proberen
Tja... een normaal boek in het Engels lezen of een film zonder ondertitels kan ik wel aan, maar dit was even teveel van het goede. Het is en blijft mijn tweede taal en ik ben niet zo heel slim vrees ikquote:Op zondag 4 maart 2012 21:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ah, op die manier! Ik kan me voorstellen dat je dan de meest vreemde vertalingen krijgt ja!
Klinkt goed, herinnerde me al dat jij goede ervaring met haar had. Ik ga morgen maar eens wat leuke spullen bij elkaar zoeken! (wat een straf :p)quote:Op zondag 4 maart 2012 21:49 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Myluckynumber9 komen die van mij vandaan. Dat is echt hele goede service, het is goedkoop, ze is snel, verandert de waarde op het pakje en geeft vaak wat extra's. Het is er ook vlotjes, nog geen week volgens mij.
Meestal vertaal ik patronen eerst helemaal en begin dan pas. Dit patroon telt 13 kantjes, dus ik doe het nu zonder vertaling. In mijn "gemaakte" map schrijf ik hem denk ik wel in het Nederlands uit.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:56 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind Engelse patronen veel makkelijker dan Nederlandse, maar ik heb dan ook met de Engelse patronen leren haken
Ditquote:Op zondag 4 maart 2012 21:56 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind Engelse patronen veel makkelijker dan Nederlandse, maar ik heb dan ook met de Engelse patronen leren haken
Dankje BrainTeaser! Volgens mij doe ik het al zo, dus ik denk dat ik het met deze overgangen moet doen. Het zou zo mooi zijn als je er écht niets van zou zien. Ik zal morgen even proberen een foto te maken.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Mooi, trui!Moest bij dat potje inderdaad ook even aan Attic24 denken, vooral met die poef op de achtergrond!
Daste: je zou hier eens kunnen kijken, daar staan 2 methoden; 1 voor spiralen en 1 voor rondes!
Ok, maar dan moet je dus ook weer de andere kant op haken toch? Dat is meer mijn probleem, anders ga ik de verkeerde (lees: onmogelijke) kant op...quote:Op maandag 5 maart 2012 09:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ik draai het niet meteen hoor, eigenlijk pas als het om gaat krullen en dan na 1 of 2 rondjes, flip ik het om.
nee joh, je blijft gewoon dezelfde kant op haken, maar op een gegeven moment moet je de natuurlijke 'omkrulling' gewoon even omploppen.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:50 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ok, maar dan moet je dus ook weer de andere kant op haken toch? Dat is meer mijn probleem, anders ga ik de verkeerde (lees: onmogelijke) kant op...
Haha is dat zo?quote:Op zondag 4 maart 2012 15:02 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik geloof dat je gewoon benieuwd bent naar onze eerste haaksels
(Ik heb hem weggedaan want hij was echt niet mooi!)
missN, dat is toch niet binnenstebuiten? maar buitenstebuiten.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:22 schreef MissN het volgende:
@lijnloos, volgens mij doe je het gewoon goed! bij rondhaken haak je idd tegen de klok in..maar als je dus een beestje maakt en binnenstebuiten haakt dan haak je idd met de klok mee....
foto uploaden bij bv photobucket oidquote:Op maandag 5 maart 2012 11:49 schreef crejo het volgende:
is er ieman die me kan helpen? Ik wil graag foto's toevoegen, maar heb geen idee hoe het moet. Ik moet een url invoeren? Heb de foto's op mijn computer staan, maar kan ook niet via kopieren, plakken doen.........
Ja ok, ik snap wat je bedoelt. Dat is idd binnestebuitenquote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Lijnloos het volgende:
nou ja, laat maar... beetje lastig uitleggen zonder haakwerkje om te fotograferen. Maar mijn "oude" manier is dus van rechts naar links en van binnen naar buiten... dan ga je dus tegen de klok in.
haha dit dus. ik heb weer eens veel woorden nodig.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
foto uploaden bij bv photobucket oid
dan de link plakken bij het [ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat laatste ja.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:04 schreef crejo het volgende:
ok, dat heb ik gedaan, moet ik dan dat hele balkje wat daar bovenin staat kopieren? Als ik dat doe, zie ik de foto namelijk niet, alleen de tekst. of wordt de foto dan geplaatst als ik de tekst invoer??
ik gebruik eerst de Preview om te spieken of het gelukt isquote:Op maandag 5 maart 2012 12:04 schreef crejo het volgende:
ok, dat heb ik gedaan, moet ik dan dat hele balkje wat daar bovenin staat kopieren? Als ik dat doe, zie ik de foto namelijk niet, alleen de tekst. of wordt de foto dan geplaatst als ik de tekst invoer??
Rechtsklikken op de foto die je hier wilt posten en dan de URL kopieren en die tussen "img" tags zetten in het reactievenster in dit topic.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:50 schreef crejo het volgende:
maar hoe doe je dat nou?? ik snap er niets van. zie niets wat eindigt op jpg
Heb je een mac toevallig?quote:Op maandag 5 maart 2012 13:02 schreef crejo het volgende:
nou, bedankt voor het plaatsen van mijn foto's. ik zal verder gaan puzzelen, maar ze staan er nu. Ik zie namelijk geen url als ik met de rechtermuisknop klik. Dan krijg ik een hele lijst met dingen die ik kan doen, kopieren enz.... maar weet niet waar de url dan staat. Nou, ik zal het nog wel eens proberen.
Onder eigenschappen/properties staat de url van het plaatje...quote:Op maandag 5 maart 2012 13:02 schreef crejo het volgende:
nou, bedankt voor het plaatsen van mijn foto's. ik zal verder gaan puzzelen, maar ze staan er nu. Ik zie namelijk geen url als ik met de rechtermuisknop klik. Dan krijg ik een hele lijst met dingen die ik kan doen, kopieren enz.... maar weet niet waar de url dan staat. Nou, ik zal het nog wel eens proberen.
No problem! Fijn dat het gelukt isquote:Op maandag 5 maart 2012 13:06 schreef crejo het volgende:
@ Bietel, ja, dat is het, nu weet ik hoe het moet.... Heb een preview gedaan, dan zie ik de foto wel. Dus voor de volgende keer.............. Zal ze nu niet nog een keer plaatsen, ze staan er al op en de omschrijving van mijn 1e project (ooievaar) en stapelslak (2e project) staat een aantal berichten daarboven.
bedankt voor de hulp Bietel en Kwiwi en Angelof9
Mag ik ze ontvoeren!? Ze zijn gewoon te liefquote:Op maandag 5 maart 2012 15:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja ja, ik heb zondag dingen afgemaakt![]()
Guusje:
[ afbeelding ]
Hij is nog best wel leuk geworden.
En mn vrijdag tussendoorprojectje:
[ afbeelding ]
Mijn giraffe kijkt een beetje onschuldig naar rechts. Ach, is zijn charme ook wel!quote:Op maandag 5 maart 2012 19:34 schreef Angelof9 het volgende:
Sorry, ik had even echte inelkaarzetwoede! Nu heeft ie een scheve kop, het zei zo, ik ga hem er echt niet nog een keer afhalen, want daar wordt ie ook niet mooier van. Zucht.
Nu even een makkelijk niet-in-elkaar-zet project zoeken...
Haha die van mij kijkt ook niet helemaal recht maar ik vind het wel aandoenlijk inderdaad. Het ligt dus zeker niet aan jou Angel!!quote:Op maandag 5 maart 2012 20:05 schreef x__duck het volgende:
[..]
Mijn giraffe kijkt een beetje onschuldig naar rechts. Ach, is zijn charme ook wel!
(Hij is ook wel zielig zonder pootje, staart en oren...)
Oh wat tof die giraffequote:Op maandag 5 maart 2012 15:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja ja, ik heb zondag dingen afgemaakt![]()
Guusje:
[ afbeelding ]
Hij is nog best wel leuk geworden.
En mn vrijdag tussendoorprojectje:
[ afbeelding ]
Klopt helemaal!quote:Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, bedankt!!! Het buitenstebinnen haken gaat helemaal top nu!
meteen een andere vraag: die oren van de girafe, moet je daar dus 4 van maken en per 2 aan elkaar maken?
EsseEi.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Waar/van wie is het patroon van die grote giraffe die iedereen opeens maakt? Heb dat even gemist.
Wat doe je als je projectloos bent? Dan haak je gewoon een kat. Grijs![]()
Hoef nog maar een half been, staart, oren en dat neus/snuit/mondding.
Ben ik woensdag weer projectloos
Klinkt bekend!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:27 schreef crejo het volgende:
Haha. Vriendlief heeft eerst steeds opmerkingen over het haken, ik bedenk dan steeds wat ik hierna wil maken, nu gaat hij aangeven wat hij leuk vindt dat ik maak.... Och.. mannen!!!!
Volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde, zo ging het hier ookquote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:51 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Klinkt bekend!Ik kan me ook het gezicht van mijn vriend nog voor de geest halen toen ik begon met haken:
Totdat ik het South Park viertal maakte, toen vond-ie het "toch wel grappig" en nu heb ik 'm zelfs z'n eigen beestje al moeten beloven!
wow, 20 stuks! waar is dat dan voor?quote:Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef Daste het volgende:
Mijn Japanse poppetje is waarschijnlijk goedgekeurd. Mag ik er nog een stuk of 20 gaan maken.Eerst de Giraffe af!
Nee, daar ben ik te lui voorquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:22 schreef trui het volgende:
ah, hij is erg mooi geworden, angel!heb je nu toch ook elke toer gesloten of lijkt dat maar zo?
Die tweede methode van NeedleNoodle, bedoel je? Was dat niet mooi?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:53 schreef trui het volgende:
ja, ik heb 't bij de 3e eerst geprobeerd, maar vond dat toch te lelijk op dat grote stuk lijf, dus ben toch maar weer teruggekeerd naar methode 1.
Awww, wat leuk en mooiquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:59 schreef Angelof9 het volgende:
En hier is ie dan, giraffe nummer 2:
[ afbeelding ]
Voor een kamp, dit zou dan een herinnering zijn voor alle deelnemers.quote:
Die heb ik ook nog wel liggen denk ik. Sowieso nog meer dan een halve bol.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:52 schreef Bloempje. het volgende:
Hoi! Wat een leuke beestjes komen er weer allemaal voorbij
Ik had even een vraagje, weten jullie of er ergens nog rode royal wol van de zeeman te krijgen is? Ik was aan een updeken begonnen en heb al een hele hoop rode vierkantjes. Alleen... Nu is mijn rode wol op. Ik dacht toen: ach, dat is er toch nog wel altijd, maar ik kan het nu nergens meer vinden
Dat zou heel fijn zijn! Er komt een PM aanquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:07 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog wel liggen denk ik. Sowieso nog meer dan een halve bol.
Ik heb 'm niet meer nodig omdat ik tegenwoordig bijna altijd wol bij de wibra haal. Als je 'm wilt hebben, stuur je maar een PM, dan kijk ik vanavond wel even!
Mijne zitten al vast.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 04:21 schreef MissN het volgende:
ohh goed dat ik die vraag van de giraffe-oren lees...ik dacht ook al wat een domme dunne flutoren...maar je moet ze dus dubbel haken....En goed idee trouwens om de armen en benen meteen mee te haken..bij welke toer doe jij dat Angel??
Haha nou zo ernstig is het allemaal niet hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:11 schreef Angelof9 het volgende:
Blijkbaar word je als poes gewoon niet serieus genomen bij de Hema! Ik zou een klacht indienen.
Het lijkt me dat die snel kapot gaat, met knopen aan kleding die erachter haken enzo, maar hij is wel gaaf!!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:19 schreef trui het volgende:
ik heb trouwens weer een item aan m'n must-hook-list toegevoegd. deze lekker hysterische hippie-deken
Als er niet in de beschrijving staat dat je het dicht moet naaien, zou ik het niet doen. Staat er verderop in het patroon niet iets over het lijfje?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:53 schreef Mvr.Poes het volgende:
Even een vraagje, ik ben nu zover dat het lijfje van Ollie bijna af is, nu staat er : hecht af,vul het lijfje op.
Nu staat in het begin uitgelegd hoe je moet afhechten nl : haal de draad door de laatste lus en trek aan.
Bedoelen ze daarmee het lusje waar eerst mijn haaknaald inzat?
En daarna (in het patroon) staat : vul het lijfje op.
Moet ik het dan opvullen en dan open laten of dat dichtnaaien met het een of ander?
Sorry voor de misschien domme vragen,maar dit is de eerste keer dat ik iets ga vullen.
En het is inderdaad helemaal goed gekomen met het lijfje van Ollie! Hij schoot zo ineens omhoog haha.
Ga nu vulling halen (kussen bij de action) heb nog geen winkel gevonden waar ze dat verkopen hier nl. De hema hier verkocht het ook niet.
jaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:53 schreef Mvr.Poes het volgende:
Even een vraagje, ik ben nu zover dat het lijfje van Ollie bijna af is, nu staat er : hecht af,vul het lijfje op.
Nu staat in het begin uitgelegd hoe je moet afhechten nl : haal de draad door de laatste lus en trek aan.
Bedoelen ze daarmee het lusje waar eerst mijn haaknaald inzat?
na het opvullen kun je met de draad die je bij het afhechten nog hebt hangen, het laatste rondje dichtmaken. Of, als dat de bedoeling is, straks het koppie er aannaaien misschien? Even verder lezen wat de bedoeling is.quote:En daarna (in het patroon) staat : vul het lijfje op.
Moet ik het dan opvullen en dan open laten of dat dichtnaaien met het een of ander?
Sorry voor de misschien domme vragen,maar dit is de eerste keer dat ik iets ga vullen.
En het is inderdaad helemaal goed gekomen met het lijfje van Ollie! Hij schoot zo ineens omhoog haha.
Ga nu vulling halen (kussen bij de action) heb nog geen winkel gevonden waar ze dat verkopen hier nl. De hema hier verkocht het ook niet.
Jiji als uitgangspunt gebruikt. Maar ik pas eigenlijk bijna altijd patronen aanquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:34 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Haha nou zo ernstig is het allemaal niet hoorMaar wel stom dat ik er destijds nog geen meter vanaf stond... Als ik dat had geweten....
Iemand nog een idee over de vraag van het vullen en dichtnaaien?
Leuke kat trouwens! Is het een eigen ontwerp of een bestaand patroon?
Moet je even een mapje hobbynaalden meenemen, daar zit ook een wolnaald in.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:23 schreef Nerys het volgende:
Wat een leuke dingen allemaal weer, die giraffen blijven het leuks.
Weet iemand of ze van die dikke naalden (hoe heten die krengen in het Nederlands? Tapestry needles bedoel ik) hebben bij de Hema?
Ohh die Engelse versie zou ik wel graag willen als het mag van EsseEiquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:51 schreef Ilske het volgende:
Ik wilde gaan zingen: "Is this the way to Armadillo?"
Hij is cute! en je tweede giraffe ook!
En die daffodil, superleuk, ik vond het ook al zulk lekker weer vandaag.
Mocht iemand het Engelse patroon van de giraffe willen dan heb ik ook een vertaalde versie (amerikaanse termen) gemaakt. Met goedkeuring van EsseEi ben ik ook bereid deze te mailen hoor! (ben inmiddels aan nr 3 begonnen)
Ik zit hier afwisselend te haken, te FOK!en een een hond naar buiten te "schoppen"met diarree.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:58 schreef Ilske het volgende:
Zit hier teouwens afwisselend te haken en 'draw something' op de ipad te spelen,hoe verslavend!
Ik dacht toch dat ik hem jou ook gestuurd had? Nou ja, ik vergeet wel meer de laatste tijdquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:01 schreef EsseEi het volgende:
Jaa mag wel hoor Ilskeheb nu ook de engelse met dank aan Trui
soo....
die armadillo is cutevind het alleen n iet een schattig beestje ofzo (als in: het is niet pluizig) maar wel netjes gehaakt en gehaakt toch wel schattig
en bloemetje is vrolijk
Achja, volgens mij zitten wij wat dat soort dingen betreft wel aardig op één lijnquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:44 schreef trui het volgende:
Haha hebbrn we dubbel werk zitten verrichten ilske.
Leuk gordeldiertje, angel!
ik zit hier iedere avond 2 honden buiten te laten (blaffen of plassen???) - Fokken - haken - vertalen - djeezes !!! It's called multi-taskingquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zit hier afwisselend te haken, te FOK!en een een hond naar buiten te "schoppen"met diarree.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Godagoyas op 06-03-2012 22:09:57 ]
Bedankt voor de reactie!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
jaDan kunnen de steken niet meer los gaan zeg maar.
[..]
na het opvullen kun je met de draad die je bij het afhechten nog hebt hangen, het laatste rondje dichtmaken. Of, als dat de bedoeling is, straks het koppie er aannaaien misschien? Even verder lezen wat de bedoeling is.
Komt goed
-edit- heb zelf het boekje![]()
Het lijfje blijft open, daar zet je straks inderdaad het koppie in en die naai je op de rand vast zodat het koppie er een beetje invalt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |