abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108620545
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

[img]]https://lh6.googleusercontent.com/-1rNxQCWd3GE/T1CLhQrskfI/AAAAAAAACFU/sKTfQd[/img]

[ Bericht 3% gewijzigd door trovey op 02-03-2012 13:23:35 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108620747
quote:
Met die starstich is het inderdaad opletten dat je elke keer de sterren blijt tellen anders ga je minderen :') , ik had ook last van dat probleem, is op te lossen maar steeds tellen of je het zelfde aantal blijft houden.. :P

Mooie deken en konijntje O+ ....hier bent ik bijna klaar met deken 1 maar met de restjes (draden van een meter enzo) ben ik bezig met een scrapdeken die dus heel geleidelijk zal ontstaan.
Mijn laatste post in het vorige topic. ;)
Optimist tot in de kist
pi_108622062
Hoi, ik kan niet haken maar ik wil het wel eens leren. Wat is nou een leuk projectje om mee te beginnen. Iets wat je in 2 uur tijd kunt maken en wat niet al te moeilijk is.
pi_108622124
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:20 schreef Miendientje het volgende:
Hoi, ik kan niet haken maar ik wil het wel eens leren. Wat is nou een leuk projectje om mee te beginnen. Iets wat je in 2 uur tijd kunt maken en wat niet al te moeilijk is.
Iets wat recht is b.v. een das. Neem dan wel een grote naald en dik garen (of gebruik meerdere draden) als je in twee uur klaar wilt zijn. Zoiets als een pannenlap kan ook dat is in ieder geval sneller klaar.
Optimist tot in de kist
pi_108622252
@Peetje, leuke Hobbes! Hij staat ook nog op mijn to-hook list (net als té veel andere dingen...) Ben benieuwd naar je deken! Waar gaat ie voor dienen?
@Dierenfan, Peetje had een vrij grote foto geplaatst. Als ik met mijn muis er even overheen ga, wordt ie bij mij normale grootte.
@Trui, ik hoop dat je toch een keertje aan je old rose wrap kunt beginnen! Ik vind 'm echt prachtig en weet zeker dat ie bij jou ook geweldig wordt!
@Mariyette, ik vind de starstitch een hartstikke leuke steek! Jammer dat ie scheef loopt...
@Kwiwi, wat een schattig konijntje!
@Oceanix, geweldige deken! Ik hou daar wel van, die regenboogkleuren! Ik begrijp dat dit je eerste deken is geworden, ben je van plan om meer te maken?
@Zouzomaarkunnen, leuke aanwinst!
@Trovey, wat is een scrap-deken?

Ik ben gisteravond begonnen aan de Flower Pot van Mygurumi. Ben benieuwd of die van mij net zo leuk wordt als die van haar ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:50:59 #6
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108623060
@Kwiwi O+
@Oceanix O+

Ik haak voortaan niet meer iedere dag, krijg echt pijn aan mijn schouderbladen en de kleine spiertjes in mijn armen
:') :') :')
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_108624251
Zou iedereen voortaan z'n foto's een beetje willen verkleinen? Het duurt nu vrij lang om ze te laden, of om naar onder te scrollen. Zeker als je op je mobiel zit...
:)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_108624665
@littleQ dit is mijn eerste deken en ik ben met een tweede bezig. Die wordt hetzelfde. Ik ga de lelijke kussens van de caravan hiermee verstoppen. _O-
pi_108629466
trouwens ook maar weer eens een beanie gehaakt :D

voor mijn 2 jarig nichtje noa

ohwwwwwmooi O+ zei ze :D

lijfje van mijn popje is af, maar de inspiratie voor het hoofd nog niet aanwezig :P
verder alles wat ik haak vind ik het NET NIET.. dus ik haal het vaak weer uit :+
Ben maar weer eens gestart met breien om de afwisseling te krijgen.
Ik heb niet alles gelezen want jullie kletsen me te veel tegenwoordig :P Gaat veel te snel :P
Wel plaatjes kijken enzo als ik tijd heb ;)

Liev konijn in de OP
lijkt wel de tijger van cartoon "casper" leuk hoor :D
Truitje is niet zo mijn ding, maar zit hij niet verkeerd om? :@
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108631803
Kwiwi je konijntje is echt lieff, zal je oma blij mee zijn!
En erg mooie deken van Oceanonix!!
haken is cool
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:22:35 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_108633498
quote:
7s.gif [b]Op [@Trovey, wat is een scrap-deken?
Een deken van restjes(metertje wol hier, 50 cm wol daar :P )

Zoiets als deze(maar dan gewoon met vasten)en dan met de kleurtjes die hier overblijven

http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-scrap-blanket
Optimist tot in de kist
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:35:12 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108633954
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:38 schreef Dottey het volgende:
dat krijg je ervan als je niet leest wat er geschreven is.. :P

leuke muts! paste hij goed? dat vind ik altijd het lastige van mutsen, om ze precies op de juiste maat te krijgen.
in de haak.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:37:16 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_108634024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:38 schreef Dottey het volgende:
trouwens ook maar weer eens een beanie gehaakt :D

voor mijn 2 jarig nichtje noa

[ afbeelding ]

ohwwwwwmooi O+ zei ze :D

lijfje van mijn popje is af, maar de inspiratie voor het hoofd nog niet aanwezig :P
verder alles wat ik haak vind ik het NET NIET.. dus ik haal het vaak weer uit :+
Ben maar weer eens gestart met breien om de afwisseling te krijgen.
Ik heb niet alles gelezen want jullie kletsen me te veel tegenwoordig :P Gaat veel te snel :P
Wel plaatjes kijken enzo als ik tijd heb ;)

Liev konijn in de OP
lijkt wel de tijger van cartoon "casper" leuk hoor :D
Mooie muts, ik ben zelf meer een fan van losser zittende hoofddeksel, het zit me snel te strak + mijn haar is er nu niet echt meer geschikt voor, dik haar met krullen :P
Optimist tot in de kist
pi_108636567
@Tan: Voor zo'n deken als ik ga maken, heb je geen grote naald nodig. Door de kleine vierkantjes heb je steeds maar maximaal 7 steken op je naald staan (of iets meer als je grotere vierkantjes maakt), dus dat kan makkelijk met een gewone haaknaald. Eentje met een flinke verdikking waar je 'm vasthoudt is dan wel weer handig...

Bedankt allemaal ook voor de complimenten over Hobbes... misschien went ik nog wel aan 'm met z'n korte armpjes ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:42:51 #15
244933 trovey
Nachtoele
pi_108636719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:39 schreef Peetje_75 het volgende:
@Tan: Voor zo'n deken als ik ga maken, heb je geen grote naald nodig. Door de kleine vierkantjes heb je steeds maar maximaal 7 steken op je naald staan (of iets meer als je grotere vierkantjes maakt), dus dat kan makkelijk met een gewone haaknaald. Eentje met een flinke verdikking waar je 'm vasthoudt is dan wel weer handig...

Bedankt allemaal ook voor de complimenten over Hobbes... misschien went ik nog wel aan 'm met z'n korte armpjes ;)
Ik heb net de filmpjes over die haaktechniek voor zo'n deken van You Tube gehaald, 17 filmpjes. :P
Optimist tot in de kist
pi_108637526
Ik ga bij de giraf maar alvast de armen vullen denk ik...ben nog maar halverwege maar ben bang dat t straks niet meer goed wil..
haken is cool
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:01:29 #17
211083 Angelof9
I must go first
pi_108637652
Oh ja, dat heb ik ook niet op het laatst gedaan hoor. Gewoon elke keer een stukje.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_108638147
@Trovey, leuk zo'n deken! En jij zult wel een berg restjes hebben, met je kringloopvondsten elke keer weer ;)

Tunisch haken vind ik ook zo leuk eruit zien, heb al tijden een tunische haaknaald op mijn wishlist staan!
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 21:04:38 #19
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_108640856
* Macka66 het licht ziet en eindelijk snapt wat die idioot lange haaknaald tussen d'r breinaalden van de vrijmarkt is

Ben ook maar eens aan het haken geslagen. Heb een patroon voor een lief amigurumi meisje van Owlishly uitgezocht, en voordat ik ook nog maar wol had gekocht was ze al gereserveerd door mijn oudste kleuterdame :D
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_108641556
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:11 schreef LittleQ het volgende:
@Trovey, leuk zo'n deken! En jij zult wel een berg restjes hebben, met je kringloopvondsten elke keer weer ;)

Tunisch haken vind ik ook zo leuk eruit zien, heb al tijden een tunische haaknaald op mijn wishlist staan!
@LittleQ, voor zo'n deken met van die blokjes heb je geen aparte haaknaald nodig, dat lukt ook prima (misschien nog wel beter zelfs) met een gewone haaknaald, als 't er maar eentje is met een "handvat" zodat de steken er niet af kunnen glijden.

@Trovey, valt best mee he, qua ingewikkeldigheid... :s)
pi_108646787
Wat een leuke nijn en muts zeg! :)

Omdat ik nog niet het juiste garen in huis heb (pas ergens volgende week), kan ik niet verder met DE giraffe :'( Erg jammer!
Ik ben dus eventjes met een ander klein projectje begonnen: een klein konijntje. Alleen begrijp ik het patroon van het oortje niet helemaal... Het is vast erg eenvoudig, maar ik haak alleen maar rond en heb vaak moeite met andere 'methodes'. Zou iemand mij kunnen helpen?

Dit is het hele patroon van het oortje:
1: 14 l, keer om (dit begrijp ik ;) )
2. hstkje in de 3de vanaf haaknaald (begrijp ik ook) en in 10 volg. stkn. 5 hstkj in volg. stk. (u bent nu aan de verkeerde kand van de l), 12 hstkj.

Dat laatste gedeelte....??? Moet ik nou in 10 steken 5 halve stokjes haken? (50 x dus?) het wordt een heel klein beestje vanaf ongeveer 7 cm).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:10:45 #22
211083 Angelof9
I must go first
pi_108646919
Zoals ik het lees: 1 half stokje in de 3e vanaf de naald. Dan heb je er nog 11. In de volgende 10 doe je een stokje (ik neem aan dat stkn. stokje betekent?) en in de laatste 5 halve stokjes. Dan ga je dus de bocht om en dan aan de onderkant weer verder met in alle 12 een half stokje.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:11:48 #23
211083 Angelof9
I must go first
pi_108646971
Oh, wacht nee, stkn betekent "steken". Dus 11 halve stokjes en dan 5 in de laatste.
pi_108647074
Oké, zo begrijp ik het! Ik ga het even proberen, dankjewel!!!
pi_108647490
Jaaaaaa!!! Ik heb een oortje! Heeeeel erg bedankt! :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:25:06 #26
211083 Angelof9
I must go first
pi_108647528
Graag gedaan :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:37:01 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108648018
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:04 schreef Macka66 het volgende:
Ben ook maar eens aan het haken geslagen. Heb een patroon voor een lief amigurumi meisje van Owlishly uitgezocht, en voordat ik ook nog maar wol had gekocht was ze al gereserveerd door mijn oudste kleuterdame :D
leuk!! ik ben benieuwd naar 't resultaat!
in de haak.
pi_108652068
Dat konijntje is lief! (waarom zijn er geen emoticons op de ipad?!)

IK KAN HAKEN!! Ooh wauw ik ben zo trots!

Ben aan ollie bezig en nu 24 steken gedaan haha maar het lukt me wel! Tot in den treure geteld, uitgehaald etc maar nu ga ik er niet meer aan twijfelen, heb het 10x nageteld en heb gewoon netjes 24 steken gedaan. Klaar. Niet meer twijfelen.
Wat ik wel "moeilijk" vind is om te onthouden waar ik ben, als er staat 2 vaste in elke 3de vaste dan ga ik twijfelen of ik al bij de 2 ben of ik niet verkeerd heb geteld etc etc. Hebben jullie daar nog een tip voor dat het makkelijker gaat en ik niet meer zo hoef te twijfelen?
Dus het is niet perse moeilijk, het is eerder onzekerheid haha.

Waar halen jullie vulling voor de beestjes? Heb ergens eens hema gelezen maar waar moet ik naar zoeken? En bij welke afdeling?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 02:08:18 #29
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_108653696
Ik koop goedkope kussenvullingen bij Ikea of Blokker en daar vul ik mijn beestjes mee :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:38:17 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108656236
Ik heb laatst ook eens kussenvulling gebruikt, bij gebrek aan genoeg fiberfill, maar ik vond het veel minder prettig aanvoelen. Nog 'synthetischer', op de een of andere manier. Ik gebruik normaal gesproken ook die van de Hema. Maar ik vind het lastig te omschrijven waar het ligt in de winkel. Misschien gewoon even vragen daar?
En wat betreft het tellen en bijhouden van wat je al gehaakt hebt: ik gebruik vaak het uiteinde van het 'begindraadje' als markering voor het begin van een ronde. Als ik bijv 2 toeren gehaakt heb trek ik dat uiteind op die plaats door het haakwerk. Dan zie je wat makkelijker waar het rondje ongeveer begint. Verder kun je als je goed kijkt nog wel terugzien waar je gemeerderd hebt. Daar zitten dan twee 'v'tjes in 1 onderliggende steek.

[ Bericht 40% gewijzigd door trui op 03-03-2012 08:46:14 ]
in de haak.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:57:31 #31
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108656364
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef Mvr.Poes het volgende:

Een driewerf *hoera*hoera*hoera* *O*
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:58:24 #32
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108656371
Hm. Ik moet zometeen wat inkopen doen in een dorp-met-een-Zeeman-en-een-wolwinkel.
Mijn voornemen is om er niet naar binnen te gaan. O-)
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:03:03 #33
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108656402
Nou, als er nieuwe voorraad bij de Zeeman is, ga ik vandaag toch wel even ' kijken'... :)
pi_108657524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 01:10 schreef Mvr.Poes het volgende:
Dat konijntje is lief! (waarom zijn er geen emoticons op de ipad?!)

Ben aan ollie bezig en nu 24 steken gedaan haha maar het lukt me wel! Tot in den treure geteld, uitgehaald etc maar nu ga ik er niet meer aan twijfelen, heb het 10x nageteld en heb gewoon netjes 24 steken gedaan. Klaar. Niet meer twijfelen.
Wat ik wel "moeilijk" vind is om te onthouden waar ik ben, als er staat 2 vaste in elke 3de vaste dan ga ik twijfelen of ik al bij de 2 ben of ik niet verkeerd heb geteld etc etc. Hebben jullie daar nog een tip voor dat het makkelijker gaat en ik niet meer zo hoef te twijfelen?
Dus het is niet perse moeilijk, het is eerder onzekerheid haha.

Waar halen jullie vulling voor de beestjes? Heb ergens eens hema gelezen maar waar moet ik naar zoeken? En bij welke afdeling?
Naast de optie van Trui (draadje op de plek waar je begonnen bent) kun je ook eens kijken of steekmarkeerders iets voor je zijn. Ik gebruik die van Prym, en vind ze heel makkelijk!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_108657539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:58 schreef phluphy het volgende:
Hm. Ik moet zometeen wat inkopen doen in een dorp-met-een-Zeeman-en-een-wolwinkel.
Mijn voornemen is om er niet naar binnen te gaan. O-)
We horen wel even hoeveel bolletjes het geworden zijn phluphy! ;)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:43:07 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108657577
Ik weet niet meer precies wie er om vroeg, maar hier is het patroon van het konijntje dat ik had gemaakt: http://blog.craftzine.com(...)rn_spring_bunny.html
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:53:03 #37
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108657753
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet meer precies wie er om vroeg, maar hier is het patroon van het konijntje dat ik had gemaakt: http://blog.craftzine.com(...)rn_spring_bunny.html
Mooi zijn die. Ik had het patroon ook op Ravelry zien staan en bij mijn favo gezet! O+
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 10:53:28 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_108657763
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:39 schreef Ilske het volgende:

[..]

Naast de optie van Trui (draadje op de plek waar je begonnen bent) kun je ook eens kijken of steekmarkeerders iets voor je zijn. Ik gebruik die van Prym, en vind ze heel makkelijk!
Zoiets moet je doen ja, iets wat je steken markeert. Dan weet je waar je begonnen bent. Ik duw er zelf een schijfspeldje in :') bij gebrek aan beter
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108657948
hihi ik heb bij mijn giraf alle toeren uitgeschreven en wanneer ik welke kleur wil doen..en als ik dan 1 toer af heb streep ik weer 1 toer door..en ik tel dus alle steken ipv toerenmarkeerder..lekker omslachtig allemaal, maar ik heb dr lol in :o
haken is cool
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:03:42 #40
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108657984
Ik had de toeren vd giraffe ook uitgeschreven per 5 en aangestreept welke ik gehad had.
En ik stak een draadje door de eerste steek van de nieuwe toer. Tellen en op blijven letten is niet mijn sterkste kant :')
pi_108658145
Oke dus ik ben niet de enige :) jaa ik ben ook slecht in tellen en goed in de tel kwijtraken :P maar tot nu toe gaat het leuk!
haken is cool
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:14:42 #42
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108658202
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:40 schreef Ilske het volgende:

[..]

We horen wel even hoeveel bolletjes het geworden zijn phluphy! ;)
10 :P Knalrode Phildar katoen. O+

Ben ook bij Zeeman binnengelopen, maar daar hadden ze geen katoen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_108658673
http://www.flickr.com/photos/72091647@N05/6802520930/

Bedankt voor jullie felicitaties! Erg leuk, nu ben ik nog enthousiaster!

Na wat geruzie met mijn telefoon de app gedownload van Flickr, kan ik teminste mijn beginnetje aan jullie showen!

Bedankt voor de tips, dat het handig was om een toer te markeren was ik door schade en schande al achtergekomen haha dus dat doe ik al. Was de tel al snel genoeg kwijt. Ik bedoelde iets anders maar het is moeilijk uit te leggen.
Ga het nog een keer proberen.
Wanneer er staat 2 vasten in elke 3de vaste begin ik met haken. Halverwege de toer ga ik twijfelen, ben ik al toe aan die twee vasten in een vaste of heb ik dat al gedaan? En dan ga ik twijfelen, haal ik weer opnieuw uit om soms tot de conclusie te komen dat ik goed bezig was.
Wat ik nu doe, ik tel hardop bv. 1,2 en als ik dan 2 vasten in een vaste moet doen dan tel ik de 3de niet mee maar zeg ik hardop 4! En dan weer 5,6 en dan 8!
Toeren tellen is nu dus het probleem (nog) niet, eerder het tellen IN de toer.

Moet zo van mezelf eerst wat in het huis doen en de cavia verschonen en dan ga ik naar de stad voor wat extra wol en veiligheidsspelden om te markeren en dan kan ik lekker haken! (als ik tijd heb,moet ook nog gaan werken.)
Anders vanavond gezellig met vriendlief op de bank.
pi_108659168
Ziet er goed uit Mevr. Poes!!
haken is cool
pi_108659511
@Mevr.Poes: ik snap precies wat je bedoeld hoor! Ik heb dat ook: moest ik nu al twee vasten in 1 steek of pas bij de volgende? Ik weet daar geen handigheidje voor. Je kunt het wel terugtellen als je weet waar je met je toer begonnen bent. Maar ik twijfel ook weleens en dan haal ik weer wat steken uit. Het heeft denk ik gewoon met concentratie te maken. Maar je eerste haakwerkje ziet er netjes uit hoor! Veel plezier verder!!
pi_108659534
Mvr.Poes, wat dierenfan ook al zegt: gewoon terugtellen vanaf het begin van de toer, de handigheid komt vanzelf :)
pi_108663568
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:11 schreef LittleQ het volgende:

Echt heel weinig restjes (dus een metertje of zo) valt dan weer tegen. :') Gisteren bij de kringloop nog een "nest"restjes meegekregen omdat ze het weg wilden gooien, dat gaat puzzelen worden om het uit elkaar te halen maar ik heb dan wel echte restjes. :+

Log Cabin deken moet nog een cm of 20-30 dan kan ik het ding van over mijn voeten tot mijn schouders gebruiken(ik ben 1,69) dus ik ben er bijna. *O* Overigens nog wol genoeg over daarna. van mijn zogenaamde restbolletjes. :') Ik heb alweer een idee voor een volgende (naast de echte scrapdeken).
Optimist tot in de kist
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:33:59 #48
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108665593
oeeh ik zag nog een heel lief konijntje :D
en die start stitch deken is tof alleen jammer dat ie zo scheef is!
Ik ga hard aan baby dekentje werken dit weekenD :D
pi_108666257
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:35 schreef Mvr.Poes het volgende:

[ afbeelding ]

Bedankt voor de tips, dat het handig was om een toer te markeren was ik door schade en schande al achtergekomen haha dus dat doe ik al. Was de tel al snel genoeg kwijt. Ik bedoelde iets anders maar het is moeilijk uit te leggen.
Wat ik altijd doe is niet 3 en dan 2 tellen, maar 5, dan weet je waar je in de telreeks zit.. dus 1,2,3,4,5 (waarbij 4&5 de steken zijn om te meerderen). En dan nog raak je soms de tel kwijt. Je kan ook oefenen met het herkennen van je eerdere verdubbelingen en vanuit daar verder tellen.

Ik heb nog even gescoord bij een wolwinkel:

Waaronder een lichtgevende haaknaald!
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 15:54:10 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_108666353
Hahaha, wat cool! Waar heb je die vandaan :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108666903
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Hahaha, wat cool! Waar heb je die vandaan :D
http://www.hetkleinewinkeltje.nl/

in Millingen aan de Rijn, maar ze bezorgen ook ;) Deze is voor een swapje voor iemand anders.
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 16:10:17 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_108666945
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:09 schreef Lyssa het volgende:

[..]

http://www.hetkleinewinkeltje.nl/

in Millingen aan de Rijn, maar ze bezorgen ook ;) Deze is voor een swapje voor iemand anders.
Ik vind het ook echt een superleuke kadotip :D Even onthouden!
pi_108668227
Haaknaald met een lampje...briljant. _O_

Op is op en nog maar eentje aanwezig van elke. ;(
Optimist tot in de kist
pi_108668312
haha, die haaknaald is echt knetterbriljant! :D
ik haak graag s'avonds, maar dan moet ike cht een lamp over m'n schouder slepen en aanzetten, anders zie ik het niet :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_108668384
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:51 schreef Mirjam het volgende:
haha, die haaknaald is echt knetterbriljant! :D
ik haak graag s'avonds, maar dan moet ike cht een lamp over m'n schouder slepen en aanzetten, anders zie ik het niet :')
En niet zomaar een lamp maar een halogeenlamp anders zie ik nog helemaal niets. :')
Optimist tot in de kist
pi_108674820
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Dat was o.a. ik! Dank je, hij is echt heel leuk!

Lyssa: leuke wolletjes en geweldige haaknaald :)
pi_108675178
@Peetje, bedankt voor de tip! ik ga het eens een keer proberen met een gewone haaknaald :)
@Mvr.Poes, als ik in de 3e steek 2 vasten moet doen, tel ik tot 4. Ik weet dan dat 1 2 een enkele vaste is en dat 3 en 4 in dezelfde moeten. Moet ik in de 6e steek 2 vasten doen, tel ik dus 1 2 3 4 5 en dan moeten 6 en 7 dus in dezelfde. Ik tel niet verder, ik begin elke keer na de vermeerdering weer opnieuw bij 1 met tellen.
Oh, bij het teruglezen zie ik dat Lyssa het op dezelfde manier doet als ik (of ik als zij) ;)
@Trovey, ik ben benieuwd naar wat je nog meer in gedachten hebt voor deken-ideeën! Ik vind het knap, ik vind er geen ruk aan een deken maken... Maar ze zijn wel altijd zo leuk!
pi_108675996
Ik lijm een houten parel op het einde van mijn haaknaald voor kleine tunische werkjes >> zo glijden de steken er ook niet af ;)
pi_108676717
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:30 schreef LittleQ het volgende:
@Peetje, bedankt voor de tip! ik ga het eens een keer proberen met een gewone haaknaald :)
@Mvr.Poes, als ik in de 3e steek 2 vasten moet doen, tel ik tot 4. Ik weet dan dat 1 2 een enkele vaste is en dat 3 en 4 in dezelfde moeten. Moet ik in de 6e steek 2 vasten doen, tel ik dus 1 2 3 4 5 en dan moeten 6 en 7 dus in dezelfde. Ik tel niet verder, ik begin elke keer na de vermeerdering weer opnieuw bij 1 met tellen.
Oh, bij het teruglezen zie ik dat Lyssa het op dezelfde manier doet als ik (of ik als zij) ;)
@Trovey, ik ben benieuwd naar wat je nog meer in gedachten hebt voor deken-ideeën! Ik vind het knap, ik vind er geen ruk aan een deken maken... Maar ze zijn wel altijd zo leuk!
Ik kan nog wel 10+ dekens bedenken die ik wil maken, nu de tijd nog. :')

Voor de personen die het olifantje willen namaken van de Max uitzending
http://amigurumis.hyves.nl/blog
Optimist tot in de kist
pi_108678971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:35 schreef trui het volgende:

[..]

dat krijg je ervan als je niet leest wat er geschreven is.. :P

leuke muts! paste hij goed? dat vind ik altijd het lastige van mutsen, om ze precies op de juiste maat te krijgen.
terugelezen :P hij zit achterstevoren-express :9

muts is precies goed en kan nog paar maanden mee, want ze was hier op visite en ik kon zo prima elke toer even meten :P Maar ik vind dat ook altijd rete lastig, nu eens opgeschreven hoeveel steken / toeren (ergens, briefje is natuurlijk weer kwijt)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108679043
DAT LAMPJE! O+ GENIAAL! O+

mijn vriend riep gelijk.. NEE! in bed haken?
NEE! daar doen we slapen O-)

dus stiekem onder de dekens haken is er niet bij :(
Zijn die in veel maten te krijgen? En werkt het ook een beetje? of is het meer voor de heb?
pi_108679607
Wat grappig, die haaknaald! :)

Ik heb mijn mini-konijntje-sleutelhanger af. Verbaas me er nóg over hoe lang ik er over heb gedaan.... Maarja, hij is wel schattig geworden. Zal morgen even een foto maken.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:23:31 #63
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108679674
Die lichtgevende haaknaald is geweldig!! _O_
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108681008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:09 schreef Dottey het volgende:

:D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_108681384
Wat een mooie wolletjes Lyssa! Ik haak nu ook met scheepjeswol en dat gaat super. Lekker zacht.
Ben alleen bezig met de Giraffe van EsseEi, maar zat daar niet een fout in het patroon? Meen het ergens gelezen te hebben hier. Zoja, waar zit de fout?
Ben nu met het hoofdje bezig.

Met meerderen en minderen tel ik net zoals hierboven al is aangegeven.
2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste. Dan tel ik altijd tot 4 en begin dan weer bij 1 te tellen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:26:09 #66
211083 Angelof9
I must go first
pi_108682035
Bij de hoorntjes geloof ik. Maar ze heeft het al aangepast dus misschien heb je het patroon zonder fout.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:15:38 #67
52016 Lyssa
music <3
pi_108683822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:09 schreef Dottey het volgende:

Zijn die in veel maten te krijgen? En werkt het ook een beetje? of is het meer voor de heb?
Hahah!! Ik heb het gekocht bij http://www.hetkleinewinkeltje.nl/ maar daar staat dat er van elke maat nog maar 1 op voorraad is. Ik kan me voorstellen dat het wel werkt, hij geeft goed licht. Maar hij is niet voor mij, dus uitgebreid verslag kan ik je niet geven, hij gaat mee voor een swapje ;)
pi_108688873
goedemorgen!!! Nou, heb echt een paar dagen niet gelezen, maar dan ben je wel even bezig om weer alles te lezen en te bekijken.... Wat zijn er weer leuke dingen gemaakt!!!
@kwiwi, schattig konijntje!!!
@oceanonix. wat een gave deken zeg......... die felle kleuren met zwart!!!
@ LittleQ, wat leuk die flower pot. die heb ik ook op mijn lijstje gezet, waar al zo veel op staat... haha. Hoever ben je?
@ Dottey. leuk hoor dat mutsje...
@ mevr poes. Goed dat je kan haken. Leuk is het he? Gisteren is een vriendin bij mij geweest om te leren haken. Zij kon het ook helemaal niet, dus eerst oefenen met de lossen, uiteindelijk oefenen met vasten maken en daar een paar rijen van haken. Nu is ze begonnen met ene makkelijk patroon. Denk dat ze vandaag nog wel langs komt, want ze zou niet verder gaan dan alleen de toeren met vasten. Dan kan ik daarna weer uitleggen hoe je moet minderen. Wel heel leuk hoor, iemand anders enthousiast maken. Ben benieuwd of ze het vol blijft houden.
@lyssa.. Gaaf, die lichtgevende haaknaald.

Ik ben nu aan het wachten op mijn veiligheidsoogjes, heb mijn stapelslak bijna af, moet alleen het hoofd nog, die heb ik gehaakt, maar kan ik nog niet opvullen en afmaken, omdat ik de oogjes niet heb. Heb via internet nu garen besteld, ben benieuwd of het wat is.

Ik zal zo de ooievaar eens afmaken. Ik ben ook een van de velen die het in elkaar zetten vervelend vindt. Dan heb ik alles af, maar moet alleen nog alles in elkaar zetten. Ben ondertussen ook bezig met een muziekschaap. Heb muziekdoosjes gekocht, dus ben benieuwd wat dat gaat worden. wat is dat wollige draad irritant zeg!!! Je ziet de steken niet, dus alles moet op gevoel. Maar het wordt wel heel leuk.

Ik zal eens kijken hoe ik foto's hier moet plaatsen, dat kreeg ik laats niet voor elkaar, net als die emoticons toevoegen in de tekst, lukt me ook niet. Ben ik echt zo'n leek??? haha

Fijne dag!!!
  zondag 4 maart 2012 @ 10:43:15 #69
211083 Angelof9
I must go first
pi_108689687
Ik heb even een mutsje en haarband/oorwarmer ding gemaakt voor een collega die net opa is geworden. Nu weer verder met de giraffe!

zondag 4 maart 2012 @ 10:58:40 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108689943
bijzondere kleurtjes voor een opa, heeft ie ze al gepast? ;)
in de haak.
  zondag 4 maart 2012 @ 11:42:24 #71
211083 Angelof9
I must go first
pi_108690810
Nouja, die baby ken ik niet ;)
  zondag 4 maart 2012 @ 11:42:36 #72
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108690816
haha nee hoor, luie EsseEi (of drukke EsseEi het is maar hoe je het bekijkt) heeft het heel slecht nogniet aangepast. Het is bij de hoorntjes maar het spreekt wel aardig voor zich: er staat dat het minderen 6 keer hherhaald moet worden, maar het is maar 3 keer.
pi_108693530
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:18 schreef crejo het volgende:
@ LittleQ, wat leuk die flower pot. die heb ik ook op mijn lijstje gezet, waar al zo veel op staat... haha. Hoever ben je?
Die Flower Pot had ik al heel snel nadat ik leerde haken op mijn to-do list gezet. Ik heb nu de 1e bloem af, van de 2e heb ik nu de stengel af. Ik ga een lichtblauwe en een wit-met blauwe maken. Ik wil 'm (als hij goed is gelukt) cadeau doen aan een vriendinnetje van me en ze hebben smurfblauwe eetstoelen, dus dat leek me er wel leuk bij staan ;)
Waar heb jij je oogjes besteld? Ben heel benieuwd naar je werkjes!

@Angel, wat heerlijke zoet! Ik vind die knoopjes er op hartstikke leuk!
  zondag 4 maart 2012 @ 13:34:56 #74
244933 trovey
Nachtoele
pi_108693909
Tussendoorwerkje voor het weekend is hier een hoes voor een rond voetenbankje...gaat een vliegenzwam worden, Rode Saskia met dubbele draad en daarop witte vlekken van witte Zeeman Sparkle (kan ik dat toch nog ergens voor gebruiken) zodat het wat extra's heeft. :P
Optimist tot in de kist
pi_108694342
Een haaknaald met een lichtje, wat grappig!

En lief mutsje, leuk met die bijpassende sterretjes erop!

Hier nog druk met het lijfje van Ollie, alle steken kloppen maar ik ben nu halverwege maar zie er nog niet veel in... Vooral geen hoogte terwijl ik al op de helft ben.
En dan komt die angst voor mislukking weer naar boven.
Dit is het nu (ben met het lijfje bezig) http://www.flickr.com/photos/72091647@N05/6805670086/
Toer 11 net afgerond. Moet nu gaan minderen.

Iemand al eens ollie gemaakt? Mijn vriend zei dat t meer moeite kost om de breedte in te gaan dan in de hoogte en dat de hoogte in de volgende toeren nog komt.
Ik hoop dat zijn theorie klopt! (dan heb ik mezelf gelukkig voor niks druk gemaakt).Tot die tijd maak ik me zorgen haha.
pi_108694538
Ik vraag me ook weleens af of het wel goed gaat, maar naarmate ik dichter bij het 'eind' kom en heb gevuld, zie ik het ineens wel. Komt dus goed!
pi_108694935
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:47 schreef Mvr.Poes het volgende:
Een haaknaald met een lichtje, wat grappig!

En lief mutsje, leuk met die bijpassende sterretjes erop!

Hier nog druk met het lijfje van Ollie, alle steken kloppen maar ik ben nu halverwege maar zie er nog niet veel in... Vooral geen hoogte terwijl ik al op de helft ben.
En dan komt die angst voor mislukking weer naar boven.
Dit is het nu (ben met het lijfje bezig) http://www.flickr.com/photos/72091647@N05/6805670086/
Toer 11 net afgerond. Moet nu gaan minderen.

Iemand al eens ollie gemaakt? Mijn vriend zei dat t meer moeite kost om de breedte in te gaan dan in de hoogte en dat de hoogte in de volgende toeren nog komt.
Ik hoop dat zijn theorie klopt! (dan heb ik mezelf gelukkig voor niks druk gemaakt).Tot die tijd maak ik me zorgen haha.
Heb Ollie zelf nog niet gemaakt, maar snap wel wat je bedoelt. En het komt inderdaad vanzelf goed! ;)

De eerste toeren (waarin je steeds meerdert) blijft je werkje inderdaad helemaal plat. Zodra je niet meer meerdert, gaat je werkje iets de hoogte in, maar dat lijkt inderdaad heel langzaam te gaan. Dat komt vooral omdat je werkje dan maar licht omkrult en de rand een beetje naar buiten gaat staan.
Zodra je straks weer gaat minderen, 'dwing' je de rand om meer naar binnen te trekken, en dan komt die hoogte vanzelf! :)

Gewoon goed je steken en je toeren tellen, dan komt de juiste vorm echt vanzelf! Ik ken dat gevoel van "komt dit wel goed?" ook, maar maak je er niet te druk om, het komt echt goed! ;)
pi_108694967
LittleQ, bij mij ligt de flower pot al een paar maand te wachten op vulling en afwerking :(
Was ook één van mijn eerste prutswerkjes, dus grote kans dat er veel fouten in zitten... misschien toch maar weer eens opnemen ?

Kok Philippe wacht ook nog op afwerking : oren aannaaien, haren geven ... Gevuld is ie al wel, maar 'k heb zn benen achterstevoren vastgemaakt ... 'k begin liever aan iets nieuws dan afwerken :(
  zondag 4 maart 2012 @ 14:09:03 #79
211083 Angelof9
I must go first
pi_108695141
Poes: Als je gewoon het patroon volgt, komt het vast wel goed. Je haakt in elk geval erg netjes.
pi_108695472
MwPoes: ziet er idd netjes uit, enige wat ik vermoed (voor zover ik het kan zien op je foto) is dat je "binnenstebuiten" haakt (is volgens mij in vorige topic een hoop over geschreven, aangezien heel veel mensen binnenstebuiten bleken te haken ;) ). Misschien wil je nog een foto posten van de zijkant?
pi_108695525
In het vorige topic is er een berichtje geplaatst over de staartjes van dé giraffes.
Hoe hebben jullie die gemaakt?
  zondag 4 maart 2012 @ 14:25:49 #82
211083 Angelof9
I must go first
pi_108695668
6v in magic circle en dan een toer of 15-20 evt in een paar kleuren. Dan wat draadjes aan het uiteinde vastknopen en die een beetje uit elkaar trekken, zodat het een soort van pluizig wordt.
pi_108695967
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:19 schreef Ilske het volgende:
MwPoes: ziet er idd netjes uit, enige wat ik vermoed (voor zover ik het kan zien op je foto) is dat je "binnenstebuiten" haakt (is volgens mij in vorige topic een hoop over geschreven, aangezien heel veel mensen binnenstebuiten bleken te haken ;) ). Misschien wil je nog een foto posten van de zijkant?
Dat dacht ik ook, de steken buigen naar binnen ipv naar buiten. Hmmz, misschien niet helemaal duidelijk maar volgens mij even keren.
Hangt het begindraadje aan de buitenkant?

Volgens mij wordt Ollie niet zo groot dus veel meer hoogte heb je denk ik niet nodig. Straks als je gevuld hebt, komt het vast goed want het ziet er reuzenetjes uit!
pi_108696049
Thnx Angel!
pi_108696634
Wauw wat een complimenten! Word er helemaal verlegen van want ik vind het er dus niet netjes uitzien haha, veel gaten enz.
Wat is binnenste buiten haken?
Ik steek mn naald onder de twee lusjes en maak dan de steek.
Het begindraadje draadje hangt idd naar buiten.
Zal vanavond/morgen ff een fot van de buitenkant posten, heb het erg druk, moet nu ook snel gaan rennen om optijd te zijn *zwaait gehaast*
pi_108696881
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:54 schreef Mvr.Poes het volgende:
Wauw wat een complimenten! Word er helemaal verlegen van want ik vind het er dus niet netjes uitzien haha, veel gaten enz.
Wat is binnenste buiten haken?
Ik steek mn naald onder de twee lusjes en maak dan de steek.
Het begindraadje draadje hangt idd naar buiten.
Zal vanavond/morgen ff een fot van de buitenkant posten, heb het erg druk, moet nu ook snel gaan rennen om optijd te zijn *zwaait gehaast*
Ik geloof dat je gewoon benieuwd bent naar onze eerste haaksels ;)
(Ik heb hem weggedaan want hij was echt niet mooi!)
pi_108697274

Kleinere versie. Zie hier het origineel. Ik heb hem hier klein gehouden, anders wordt dit topic op mobiele telefoons zo traag.

De katten zijn alletwee absoluut geen kleine katers. :)
Dat de zwarte kat er weer op staat, is geen toeval trouwens. Ik vond hem een mooie manier om de vooruitgang te laten zien. ;)

De deken lijkt niet veel groter, maar hij is toch wel groter. Met name bovenaan de foto's te zien. Ik zie alleen nu wel dat 'ie anders ligt dan op de foto eerder :P
pi_108697610
Mevr. Poes: Haakwerk krult van nature wat naar binnen, als je van plat naar bol gaat haken. Wat dan je binnenkant wordt, moet eigenlijk naar buiten.
Op zich is, zo te zien, je manier van haken (als in de techniek) niet verkeerd. Het ziet er netjes uit. Je zou het alleen even moeten keren, voor je het vult en sluit.

Als je je werk eerder keert, gaat de rand wat naar buiten krullen, Persoonlijk vind ik dat prettiger haken, want dan zie je het 'v-tje' goed en ik vind het makkelijker insteken.

Je manier van haken heeft geen invloed op het eindresultaat, als je het uiteindelijk gewoon keert. Tenzij je in voorste of achterste steek van het 'v-tje' moet haken, dan wordt voorste natuurlijk achterste en andersom, als je het omdraait aan het einde.
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 15:26:50 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_108697894
@Mevr. Poes, ik had laatst een openbaring, dankzij de dames hier. Ik bleek dus ook binnenstebuiten te haken.

Kijk, eerst deed ik het zo, dit is de binnenstebuiten:

En zo is het goed:

Het enige verschil is dat het bolletje andersom is geduwd. Snap je m?
  zondag 4 maart 2012 @ 15:32:31 #90
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_108698136
kwam even vlug gluren hier leuk mutsje haarband deken maar de absolute top is die haaknaald met licht, die wil ik ook *O* *O* *O* is alleen maar om te hebben hoor :@ heb zoveel haak en breinaalden :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_108698922
Herfstblad, echt een hele mooie deken! Ik wou dat ik zo'n een op de bank had liggen, helaas vind ik het teveel werk. Misschien als tussendoor project maar dan ben ik bang dat hij nooit afkomt.
Waar heb je hem mee gehaakt? welke wol?

Ik haakte ook verkeerd om, nu met de giraffe haak ik eindelijk goed :)
pi_108699055
:) Hij is gemaakt met Catania katoen (en een paar bolletjes Phildar Cotton 3 en 2 bolletjes Durable)
pi_108699525
Heel mooi, Herfstblad! Wauw! _O_ O+
pi_108699816
Erg mooi Herfstblad! Leuk met al die verschillende kleuren en patroontjes!
pi_108700659
Herfstblad, Is katoen dan niet te zwaar en 'koud' voor een deken?
pi_108700945
super herfstblad!!
ik zag laatst een dekbedovertrek waar zoiets op gedrukt was, maar dit is toch zoveeel mooier!
haken is cool
pi_108701097
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:30 schreef melice het volgende:
Herfstblad, Is katoen dan niet te zwaar en 'koud' voor een deken?
Ik ga het niet echt als dekendeken gebruiken zegmaar. Maar meer voor op de bank bijvoorbeeld als een soort sprei.
Zwaar valt mee. Vind hem niet zwaarder dan mijn 2 dekens van acryl in elk geval. :) Maar goed, hij is nog niet af natuurlijk.

En dank voor de complimenten trouwens.
  zondag 4 maart 2012 @ 16:40:51 #98
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108701174
Fantastische deken, Herfstblad! Enig idee hoeveel uurtjes werk je er al in hebt zitten?
... ♥ ik mis je ♥
pi_108701201
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze bedoelde ik , link in spoiler omdat ie heeel lang is
haken is cool
pi_108701230
Prachtig die deken O+

Het patroon van het olifantje dat Christel in de uitzending van KoffieMax haakte is hier te vinden.

Ik ben drie kwartier bezig geweest met alleen het lijfje ...
  zondag 4 maart 2012 @ 17:03:22 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108702357
serinde, ik vermoed dat ze al wat onderdelen van tevoren gemaakt had hoor.

hij wordt prachtig, herfstblad! hoeveel groter moet ie nog worden?

een tussendoortje dat ik dit weekend maakte:

ik had jullie ook nog een foto van m'n eindelijk complete setje phoenix mitts beloofd:

en ziehier de twee giraffenvrienden. ze konden het meteen goed samen vinden.

gemaakt met iets dunner garen, en wol ipv softfun (katoen/acryl mengsel). vandaar iets kleiner.
in de haak.
pi_108703674
Dat moet bijna wel trui. Er zijn ongetwijfeld veel mensen die (heel) veel sneller haken dan ik, maar dit zou wel overdreven zijn!

Wat leuk die giraffes samen, ik heb ook zeeman soft in huis om nog eentje te maken.
En een mooi potje, zag hem toevallig zojuist op Ravelry voorbij komen!
  zondag 4 maart 2012 @ 17:24:37 #103
211083 Angelof9
I must go first
pi_108703744
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:12 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]
Tof zeg, hoe heb je die poezen gehaakt? Ze lijken net echt en maken de deken echt helemaal af! :D
pi_108703760
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Tof zeg, hoe heb je die poezen gehaakt? Ze lijken net echt en maken de deken echt helemaal af! :D
Ja, mooi he? ;)

quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:40 schreef phluphy het volgende:
Fantastische deken, Herfstblad! Enig idee hoeveel uurtjes werk je er al in hebt zitten?
Geen idee :P Ook omdat ik maar 1 vierkantje per dag haak. Denk een uur of 40?

Leuke giraffes en leuk potje, trui! ;) Vind je huis op die foto's wel een beetje Lucyhuis, maar niet zo hysterisch druk als dat van haar (mij - als kleurfanaat - zelfs te druk).

De deken is voorlopig nog niet af, denk ik. Ik heb echt geen idee hoe groot hij gaat worden. Tot ik het zat ben. :P
pi_108704715
De snuit van mijn giraffe past om mijn vuist hihi... Ik mag binnenkort wel alvast extra garen bestellen! Wordt n duur girap(f)je
haken is cool
  zondag 4 maart 2012 @ 17:44:06 #106
211083 Angelof9
I must go first
pi_108704955
Ik heb mijn giraffe af behalve de kop. Hij zit nu (al koploos) naast die andere, ziet er zo raar uit, hihi! Maar snel een kop maken ;)
pi_108707022
Ik heb juist de kop al af. Alle rottige kleine onderdeeltjes zitten in ieder geval vast! Bij mij rolt er nu dus een hoofd ;) Ben nu met het lijf bezig.

Volgens mij hadden jullie het er al over gehad, maar is het mogelijk om zonder 'verspringen' met een nieuwe kleur te beginnen? Of moet je dat op de koop toenemen als je in spiralen werkt?

Gave deken trouwens, Herfstblad! En een heel leuk potje, Trui! Je mittens zijn ook mooi trouwens. Ik heb alleen juist last van koude vingers, dus voor mij zou het geen zin hebben om ze te gaan haken.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_108708093
Mooi, trui! :) Moest bij dat potje inderdaad ook even aan Attic24 denken, vooral met die poef op de achtergrond! ;)

Daste: je zou hier eens kunnen kijken, daar staan 2 methoden; 1 voor spiralen en 1 voor rondes! :)
  zondag 4 maart 2012 @ 18:42:47 #109
244933 trovey
Nachtoele
pi_108708212
Hele mooie deken Herfstblad O+ ...jij durf je katten op de deken te laten? :X Die van mij zouden meteen weer ongein uithalen in de trant van "Oh kijk, de bazin heeft wat voor zichzelf gemaakt laten we het even onderkotsen" }) ....ja mijn katten halen dat soort geintjes uit. ;( :')

Die pothoes is ook O+ , ik ben wel gek op kleurtjes, zeker als de rest van het interieur lekker rustig is gehouden, handschoenen en giraffen zijn ook mooi.

Net even een test gedaan onder mijn deken.....nog een heel klein stukje *O* , moet echter wel rond blijven haken dus de zijkanten worden ook nog een stukje breder. :')
Optimist tot in de kist
pi_108709253
;) Mijne zijn meestal heel netjes. Die zwarte kotst altijd net naast het kleed en die rode kotst eigenlijk nooit.
Maar de deken ligt nu nog op een stoel, niet op de bank (alleen voor de foto wel).

Mijn giraf heeft een kop, een lijf, oren, 2 benen en 1 arm :P
  zondag 4 maart 2012 @ 19:12:22 #111
244933 trovey
Nachtoele
pi_108709561
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:05 schreef Herfstblad het volgende:
;) Mijne zijn meestal heel netjes. Die zwarte kotst altijd net naast het kleed en die rode kotst eigenlijk nooit.
Maar de deken ligt nu nog op een stoel, niet op de bank (alleen voor de foto wel).

Mijn giraf heeft een kop, een lijf, oren, 2 benen en 1 arm :P
Die van mij kotsen ook nooit behalve in dit soort gevallen :') ...ze doen het gewoon expres }:| Zet je een mooie handgemaakte pot op de grond want daar zal het ding wel veilig staan...."hoe lossen we dat nou op".... gooien we gewoon de zwaarste soortgenoot uit de kast bovenop de pot...scherven...zo dat is ook weer gelukt. }) *O* Ik heb het opgegeven :'( :+
Optimist tot in de kist
pi_108709754
:P Hier komen ze wel van buiten naar binnen stieren. Met natte poten als het even kan, want 'dat glijdt zo lekker.' Ze hebben hier ook al wel dingen kapot gemaakt, waaronder een vaas.
pi_108711658
ik ben de armpjes en beetjes van de giraffe aan het haken, maar het houdt nogal lastig vast. Omdat het maar 12 steken zijn, iemand een truckje ervoor?

Edit; moet ook niet zo zeuren, haken moet ook niet te makkelijk worden natuurlijk...

[ Bericht 24% gewijzigd door melice op 04-03-2012 19:57:14 ]
pi_108711855
Melice,
plat plooien, stuk of 5 steekjes maken, platgeplooide stukje openduwen en op een andere plaats platduwen zodanig dat je weer plaats hebt om 5 steekjes te maken

weet ni of 't goed uitgelegd is zo, maar op deze manier lukt het mij om kleine tubetjes te haken
  zondag 4 maart 2012 @ 20:07:25 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108712697
Zo doe ik het ook godagoyas.
in de haak.
pi_108713354
Ik vind inderdaad de gehaakte versie van dat dekbedovertrek veeeeeeeeeeel mooier! :D

Zo, hier is mijn mini-konijntje voor een meisje van 8:

pi_108713512
heel mooi dierenfan!
pi_108714269
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:07 schreef trui het volgende:
Zo doe ik het ook godagoyas.
Ik ook. Dierenfan, leuke sleutelhanger, die valt vast heel goed in de smaak! Waar haal je de 'basis' van die sleutelhanger vandaan, hobbywinkel oid? Etsy?
En Herfstblad, hele mooie deken!

Ik verzuip een beetje in alle Etsy-shops, ik zoek (zoals Lyssa laatst had) leuke gekleurde knoopjes en kralen/kraaltjes (beetje in de stijl van Lucy van Attic24). Ik heb al Hobbyfunhouse, buzzy Bee shop en My lucky number 9 gevonden, heeft iemand nog andere goede shops?
  zondag 4 maart 2012 @ 20:33:04 #119
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108714395
Trui je giraffen zijn cool! :D en dat potje is ook leuk :D
vind de armwarmers ook mooi maar heb daar zelf niet zo veel mee...
konijnensleutelhanger is cute! :D:D
en alles wat ik niet genoemd heb vond ik ook tof (weet alleen niet meer precies wat ik allemaal gezien heb)

jullie gaan hetniet geloven: ik was heeel lekker opweg met m'n babydekentje, bij m'n ouders thuis. was wezen winkelen dus moest ongever 1000 tassen mee naar huis nemen..ben er 1 vergeten: die met garen + dekentje + TOILETTASJE MET AL M'N HAAKNAALDEN!!
Dus...dat wordt een week afkicken!
of iets met zpagetti gaan maken maar ik weet niet wat
pi_108714583
Die giraffen en dat potje vind ik ook errrrg leuk!
@ Ilske: de sleutelhangers haal ik bij de Xenos
pi_108715285
Dierenfan, een tweelingbroertje van mn 2e ami ooit gemaakt : zelfs dezelfde kleren :)

EsseEi : oei dat wordt afkicken... of ergens morgen een nieuwe haaknaald kopen en een bolletje wol :P
  zondag 4 maart 2012 @ 20:47:02 #122
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108715330
Morgen op laten sturen, dinsdag in huis, EssiEi! Of inderdaad 1 nieuwe haaknaald kopen. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_108715393
met T-shirt Yarn :P
altijd T-shirts in huis toch?
  zondag 4 maart 2012 @ 20:50:13 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108715531
esseEi, een mooie mand of tijdschriftenbak van zpaghetti?
in de haak.
  zondag 4 maart 2012 @ 20:52:02 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108715634
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:24 schreef Herfstblad het volgende:
Leuke giraffes en leuk potje, trui! ;) Vind je huis op die foto's wel een beetje Lucyhuis, maar niet zo hysterisch druk als dat van haar (mij - als kleurfanaat - zelfs te druk).
ik denk dat dat van Lucy beter georganiseerd is dan dat van mij... :)
in de haak.
pi_108718596
Google Translate vertaald haaktermen goed o.O Er heerst hier complete verbijstering ;)
  zondag 4 maart 2012 @ 21:49:39 #127
52016 Lyssa
music <3
pi_108719942
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:31 schreef Ilske het volgende:

[..]

Ik ook. Dierenfan, leuke sleutelhanger, die valt vast heel goed in de smaak! Waar haal je de 'basis' van die sleutelhanger vandaan, hobbywinkel oid? Etsy?
En Herfstblad, hele mooie deken!

Ik verzuip een beetje in alle Etsy-shops, ik zoek (zoals Lyssa laatst had) leuke gekleurde knoopjes en kralen/kraaltjes (beetje in de stijl van Lucy van Attic24). Ik heb al Hobbyfunhouse, buzzy Bee shop en My lucky number 9 gevonden, heeft iemand nog andere goede shops?
Myluckynumber9 komen die van mij vandaan. Dat is echt hele goede service, het is goedkoop, ze is snel, verandert de waarde op het pakje en geeft vaak wat extra's. Het is er ook vlotjes, nog geen week volgens mij.
pi_108719985
@Child: in de OP staat een tabel met haaktermen; NL, UK en US :)
pi_108720167
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef BrainTeaser het volgende:
@Child: in de OP staat een tabel met haaktermen; NL, UK en US :)
Ik weet het, alleen ik snapte een stuk van mijn patroon niet helemaal. Dat was nogal vaag, met lange verhalen omschreven, dus besloot ik Google eens uit te proberen ;)
pi_108720228
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik weet het, alleen ik snapte een stuk van mijn patroon niet helemaal. Dat was nogal vaag, met lange verhalen omschreven, dus besloot ik Google eens uit te proberen ;)
Ah, op die manier! Ik kan me voorstellen dat je dan de meest vreemde vertalingen krijgt ja! ;)
pi_108720328
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:53 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ah, op die manier! Ik kan me voorstellen dat je dan de meest vreemde vertalingen krijgt ja! ;)
Tja... een normaal boek in het Engels lezen of een film zonder ondertitels kan ik wel aan, maar dit was even teveel van het goede. Het is en blijft mijn tweede taal en ik ben niet zo heel slim vrees ik ;)
  zondag 4 maart 2012 @ 21:56:18 #132
211083 Angelof9
I must go first
pi_108720415
Ik vind Engelse patronen veel makkelijker dan Nederlandse, maar ik heb dan ook met de Engelse patronen leren haken :P
pi_108720727
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:49 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Myluckynumber9 komen die van mij vandaan. Dat is echt hele goede service, het is goedkoop, ze is snel, verandert de waarde op het pakje en geeft vaak wat extra's. Het is er ook vlotjes, nog geen week volgens mij.
Klinkt goed, herinnerde me al dat jij goede ervaring met haar had. Ik ga morgen maar eens wat leuke spullen bij elkaar zoeken! (wat een straf :p)
pi_108720760
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:56 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind Engelse patronen veel makkelijker dan Nederlandse, maar ik heb dan ook met de Engelse patronen leren haken :P
Meestal vertaal ik patronen eerst helemaal en begin dan pas. Dit patroon telt 13 kantjes, dus ik doe het nu zonder vertaling. In mijn "gemaakte" map schrijf ik hem denk ik wel in het Nederlands uit.
  zondag 4 maart 2012 @ 22:03:43 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108720887
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:56 schreef Angelof9 het volgende:
Dit :P Ik kan sinds kort pas Nederlandse patronen lezen zonder steeds op te moeten zoeken wat ze met een bepaalde steek bedoelen :')
pi_108722058
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Mooi, trui! :) Moest bij dat potje inderdaad ook even aan Attic24 denken, vooral met die poef op de achtergrond! ;)

Daste: je zou hier eens kunnen kijken, daar staan 2 methoden; 1 voor spiralen en 1 voor rondes! :)
Dankje BrainTeaser! Volgens mij doe ik het al zo, dus ik denk dat ik het met deze overgangen moet doen. Het zou zo mooi zijn als je er écht niets van zou zien. Ik zal morgen even proberen een foto te maken.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_108722555
@ EsseEi, wat balen zeg!!!!! Maar Zpaggeti is ook leuk!!!! Ik heb ook tassen gemaakt daarmee, wil kijken of dat een aanvulling is bij de sieraden die ik verkoop op braderie..... Leuke hobby erbij,
@ Ilske, ik weet niet wat je zoekt aan kralen enz, maar ik heb ook heeeeeeel veel thuis, aangezien een andere hobby van mij sieraden maken is. Alleen heb ik daar op dit moment niet veel tijd voor door het haken........ haha

Maar........... Op de ogen na is mijn sjakie stapelslak en mijn ooievaar klaar!!!! Dus ik zal ze morgen eens op de foto zetten. Komt daarna wel met ogen....Pffff wel onderschat hoeveel werk erin zat, maar ik ben dan ook maar net begonnen, misschien stelt het voor jullie niet veel voor. Ik heb wel regelmatig zere vingers en kramp in de handen gehad.
pi_108726976
Dat tunisch haken schiet best lekker op zeg, als je 't eenmaal door hebt! Ik heb daarstraks al m'n 2e kleurwissel gedaan en ik vind 'm nu al superleuk worden O+
M'n sliert is 1.65m lang, dus dat gaat de breedte worden uiteindelijk denk ik...

Ben voor de afwisseling ook begonnen aan Ollie de schildpad (van Christel Krukkert), maar dan in 't groen ipv geel zoals 't patroon aangeeft. Lijfje daarvan is ook al af.

Produktief weekendje gehad dus, al zeg ik 't zelf ;)
pi_108727621
Het kriebelde al een tijdje, dus ben ik ook aan een deken begonnen toen ik dit weekend dit patroontje ergens vond op internet.

Heb al 5 granny's af *) 6 grijze nodig voor een deur in mn huisje ... en ik ga nog lang ni slapen :Y

Het wordt deze

Vriend vindt hem ook OK, pffff alsof hij haakt, en niet ik :D
pi_108732021
Leuk patroon Goya! En succes met alle Granny's maken!

Ik ben gisteravond aan Essei's Giraf begonnen en heb het hoofd en 1 hoorntje af nu. Wat is dat buitenstebinnen haken toch handig zeg! :@ Dat scheelt een boel gepriegel bij die dunne rondjes (zoals bij de hoorns). Het enige wat me nog niet lukt is ook buitenstebinnen beginnen. Nu maak ik mijn beginnetje met de 6 vasten, maar moet ik dan de boel draaien waardoor het een beetje gek lijkt. Ik heb al tig you-tube-filmpjes bekeken maar kan er niet achterkomen wat ik nou verkeerd doe eigenlijk. Zal wel aan mij liggen...
  maandag 5 maart 2012 @ 09:29:13 #141
211083 Angelof9
I must go first
pi_108732451
Ik draai het niet meteen hoor, eigenlijk pas als het om gaat krullen en dan na 1 of 2 rondjes, flip ik het om.
  maandag 5 maart 2012 @ 09:48:51 #142
211083 Angelof9
I must go first
pi_108732856
pi_108732891
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ik draai het niet meteen hoor, eigenlijk pas als het om gaat krullen en dan na 1 of 2 rondjes, flip ik het om.
Ok, maar dan moet je dus ook weer de andere kant op haken toch? Dat is meer mijn probleem, anders ga ik de verkeerde (lees: onmogelijke) kant op...
pi_108734779
@Daste, ik haak bij de giraf ook in spiralen en ik kan idd ook niet voorkomen dat je de kleurwissel ziet....het is nooit onzichtbaar volgens mij :P
haken is cool
pi_108734802
Ahh die Granny Turtle is leukk O+
haken is cool
  maandag 5 maart 2012 @ 11:14:23 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108735096
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:50 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ok, maar dan moet je dus ook weer de andere kant op haken toch? Dat is meer mijn probleem, anders ga ik de verkeerde (lees: onmogelijke) kant op...
nee joh, je blijft gewoon dezelfde kant op haken, maar op een gegeven moment moet je de natuurlijke 'omkrulling' gewoon even omploppen.
in de haak.
pi_108735134
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:02 schreef x__duck het volgende:

[..]

Ik geloof dat je gewoon benieuwd bent naar onze eerste haaksels ;)
(Ik heb hem weggedaan want hij was echt niet mooi!)
Haha is dat zo? ;) Misschien ben ik gewoon te kritisch op mijn eigen werkje.
Zie hier ook zoveel moois voorbij komen dat ik wel eens vergeet dat het mn eerste werkje is.

@bie(n?)tje bedankt voor de tip, nu nog even uitzoeken hoe ik niet meer binnenstebuiten haak.

@guppyfriend ik zie het verschil heel duidelijk inderdaad! Bedankt voor de foto's!
Nu nog zover zien te komen dat ik niet meer binnestebuiten haak.
Mijn moeder dacht de oplossing te weten, ben benieuwd of het klopt. Zij zei dat ik niet van voren moest insteken maar van achteren en dat het dan wel goed zou gaan. Klopt dat?

Herfstblad, je deken is supermooi en die rode kat ook maar die zwarte, my god ik ben verliefd! Wat een prachtig beestje!

Verder zag ik nog een leuke sleutelhanger, een giraffe en een fleurige bloempot en een mooi ontwerp voor een granny.

Ennn ik las een mede ollie haakster die het lijfje al af heeft! ( waar ik nog aan bezig ben)
Vertel eens, ik ben nu bij toer 11 herken jij het zoals het bij jou was? (heul niet nieuwschierig en opzoek naar bevestiging hoor)

Wel fijn om te lezen dat jullie dat gevoel van komt het nog goed herkennen, dan is er nog hoop!
pi_108735191
Hmmm, dan doe ik toch iets verkeerd denk ik... Als ik nu zeg maar rond haak, dan ga ik de cirkel rond tegen de klok in... Maar als ik buitenstebinnen haak in een rondje, dan haak ik met de klok mee... Dus moet ik de andere kant op. :?
  maandag 5 maart 2012 @ 11:20:20 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108735276
het klok-verhaal werkt verwarrend omdat het lijkt alsof je ineens de andere kant op haakt. maar in feite blijf je van rechts naar links haken. (als je tenminste rechtshandig haakt).
in de haak.
pi_108735329
@lijnloos, volgens mij doe je het gewoon goed! bij rondhaken haak je idd tegen de klok in..maar als je dus een beestje maakt en binnenstebuiten haakt dan haak je idd met de klok mee....
haken is cool
pi_108735426
k heb net nog maar 3 bollen phildar besteld voor giraf..k hoop echt dat ik het hiermee ga redden... t wordt een duur kado zo :o gelukig is het voor naaste familie :Y
haken is cool
  maandag 5 maart 2012 @ 11:30:22 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108735566
Daste, bij de 1e giraf heb ik het lijf niet spiraalsgewijs gehaakt, maar elke toer gesloten, en de laatste toer van een kleur steeds op de sarah london manier. door elke kleur op een andere plaats te laten beginnen zag je daardoor weinig van het 'sluitingslitteken' en waren de rijen mooie rechte strepen.
bij de 2e giraf heb ik de onderste (jogless) methode van needles&noodles gebruikt. maar dat leverde een duidelijker 'litteken' op, omdat je dan dus niet verspringt maar alle sluitingen boven elkaar krijgt.
ik ben bij de derde (ja, sorry, kon 't niet laten, ben een derde begonnen omdat ik nog een lekker zoete meisjesversie wilde maken :@ ) nu wel spiraalsgewijs aan het haken. ik ben nog maar 3 kleurtjes ver, maar twijfel nog of ik de aanzet van een nieuwe kleur ga laten verspringen of toch weer boven elkaar ga laten plaatsvinden.

de armen en benen heb ik bij beide giraffen wel spiraalsgewijs gehaakt. ik probeer de verspringing zo te plaatsen dat ie aan de onderkant van de arm valt.
in de haak.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:32:02 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108735600
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:22 schreef MissN het volgende:
@lijnloos, volgens mij doe je het gewoon goed! bij rondhaken haak je idd tegen de klok in..maar als je dus een beestje maakt en binnenstebuiten haakt dan haak je idd met de klok mee....
missN, dat is toch niet binnenstebuiten? maar buitenstebuiten. :P
in de haak.
pi_108735781
@trui..., nu weet ik het ook niet meer :? :? hihihi laat ik me dr maar niet mee bemoeien :p straks raken anderen door mij in de war...
haken is cool
  maandag 5 maart 2012 @ 11:40:33 #155
211083 Angelof9
I must go first
pi_108735857
Ik haak altijd met de klok mee. Of zoals trui zegt van rechts naar links.
pi_108735918
Het is altijd van rechts naar links... maar de vraag is, doe je dan van rechts naar boven en naar links of van rechts naar beneden ne naar links :+

Nou ja, ik moet vanavond nog maar es kijken, want gisteren kwam ik er niet uit en ben ik omgedraaid zeg maar... :@
  maandag 5 maart 2012 @ 11:46:55 #157
211083 Angelof9
I must go first
pi_108736071
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Van rechts naar links en van buiten naar binnen insteken.
pi_108736127
nou ja, laat maar... beetje lastig uitleggen zonder haakwerkje om te fotograferen. Maar mijn "oude" manier is dus van rechts naar links en van binnen naar buiten... dan ga je dus tegen de klok in.
pi_108736156
is er ieman die me kan helpen? Ik wil graag foto's toevoegen, maar heb geen idee hoe het moet. Ik moet een url invoeren? Heb de foto's op mijn computer staan, maar kan ook niet via kopieren, plakken doen.........
  maandag 5 maart 2012 @ 11:50:54 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108736189
lijnloos, het hangt er 'gewoon' vanaf of je de bodem omhoog drukt of naar beneden laat. zodra je 'm 'omhoog' gedruk hebt, en de omkrullende randen (die eerst naar je toe stonden) naar buiten geduwd hebt maak je automatisch een draai. je keert het haakwerk een beetje naar je toe, haakt verder in de richting die je al ging, maar het ziet er alleen ineens andersom uit.
in de haak.
pi_108736229
@crejo, je moet je foto's eerst uploaden op een andere site speciaal voor foto's , tinypic of flickr...en dan kan je de url kopieren in je berichtje....
haken is cool
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 maart 2012 @ 11:52:26 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108736234
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:49 schreef crejo het volgende:
is er ieman die me kan helpen? Ik wil graag foto's toevoegen, maar heb geen idee hoe het moet. Ik moet een url invoeren? Heb de foto's op mijn computer staan, maar kan ook niet via kopieren, plakken doen.........
foto uploaden bij bv photobucket oid
dan de link plakken bij het picture.png
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_108736243
Oh verrek! Trui, dat is hem denk ik! Ok, bodem de andere kant op duwen, dan ben ik er! *O*
Ik trok de bodem steeds van me af, als ik hem naar me toe druk klopt ie!
  maandag 5 maart 2012 @ 11:53:24 #164
211083 Angelof9
I must go first
pi_108736265
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Lijnloos het volgende:
nou ja, laat maar... beetje lastig uitleggen zonder haakwerkje om te fotograferen. Maar mijn "oude" manier is dus van rechts naar links en van binnen naar buiten... dan ga je dus tegen de klok in.
Ja ok, ik snap wat je bedoelt. Dat is idd binnestebuiten :+
  maandag 5 maart 2012 @ 11:54:36 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108736298
crejo, je zult foto's die je wil laten zien eerst ergens moeten uploaden. maak bijvoorbeeld een gratis photobucket.com account aan en upload daar wat foto's (wijst zich vanzelf als je daar eenmaal bent). dan zie je bij elke foto een aantal codes verschijnen die je kunt kopiëren. de URL-code plak je hier tussen [img ] en [/img ] haken zonder de spaties (of je klikt op het 'foto' icoontje boven je schrijf-venstertje en plakt 'm daarin). bij photobucket zit zelfs een optie waar de img-haken al bij zitten. dan klik je op 'invoeren' en je foto's zijn zichtbaar. :+ peace of cake! 8-)
in de haak.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:55:37 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108736322
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

foto uploaden bij bv photobucket oid
dan de link plakken bij het [ afbeelding ]
haha dit dus. ik heb weer eens veel woorden nodig. :')
in de haak.
pi_108736640
ok, dat heb ik gedaan, moet ik dan dat hele balkje wat daar bovenin staat kopieren? Als ik dat doe, zie ik de foto namelijk niet, alleen de tekst. of wordt de foto dan geplaatst als ik de tekst invoer??
pi_108737710
SPOILER
  maandag 5 maart 2012 @ 12:39:27 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108737834
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:04 schreef crejo het volgende:
ok, dat heb ik gedaan, moet ik dan dat hele balkje wat daar bovenin staat kopieren? Als ik dat doe, zie ik de foto namelijk niet, alleen de tekst. of wordt de foto dan geplaatst als ik de tekst invoer??
dat laatste ja.
(en voor 't geval je perongeluk de URL van een webpagina ipv de foto kopieert: de URL van een foto eindigt doorgaans op .jpg ).
in de haak.
pi_108737880
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:04 schreef crejo het volgende:
ik gebruik eerst de Preview om te spieken of het gelukt is
pi_108738034
ok. ga een poging wagen...

mijn 1e project, een ooievaar. moeten alleen nog ogen op. Deze is binnenstebuiten gehaakt, maar toch wel leuk geworden.

Mijn 2e project, ik had onderschat hoeveel werk het eigenlijk was........... haha
De kop zit er nog niet op, omdat ik ook hiervoor nog geen ogen heb.

Zie wel dat de kleuren niet goed uitkomen, het zijn knalkleuren en de middelste ring is paars, lijkt wel op blauw...

[ Bericht 42% gewijzigd door crejo op 05-03-2012 13:15:06 ]
pi_108738077
nou, ik doe blijkbaar toch iets niet goed.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:47:58 #173
211083 Angelof9
I must go first
pi_108738113
Je link gaat naar een url, niet naar een foto. Het moet eindeigen op ".jpg"
  maandag 5 maart 2012 @ 12:49:15 #174
211083 Angelof9
I must go first
pi_108738170
Zo dus:

Quote mijn post om de tag te zien.
pi_108738202
maar hoe doe je dat nou?? ik snap er niets van. zie niets wat eindigt op jpg
  maandag 5 maart 2012 @ 12:55:25 #176
211083 Angelof9
I must go first
pi_108738359
Je moet linken naar het plaatje zelf, niet naar de pagina op flickr waar het plaatje staat, want dan werkt het niet. Ik weet niet welke browser je hebt, maar meestal kun je rechts klikken op de foto en dan daar vandaan de URL van het plaatje kopieren. Het moet in elk geval eindigen op ".jpg"
  maandag 5 maart 2012 @ 12:56:31 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108738393
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:50 schreef crejo het volgende:
maar hoe doe je dat nou?? ik snap er niets van. zie niets wat eindigt op jpg
Rechtsklikken op de foto die je hier wilt posten en dan de URL kopieren en die tussen "img" tags zetten in het reactievenster in dit topic.

Zo bijvoorbeeld voor de eerste foto die je wilde plaatsen:
[img] http://farm8.staticflickr.com/7043/6809325328_407ba93e2d.jpg [/img]

En dan de spaties tussen de tags en de link weghalen :) Dan komt dit eruit als je op invoeren klikt:
  maandag 5 maart 2012 @ 12:57:33 #178
211083 Angelof9
I must go first
pi_108738428
Of dit:

Zo, nu staan ze er ook alledrie ;)
pi_108738546
@ Crejo: Voor flickr is er een een speciale functie die je kunt gebruiken. Dat zijn de blauwe en roze stip, in hetzelfde rijtje als de 'voeg afbeelding toe' knop. Daar kun je wel invoeren wat je net gebruikt hebt en hoeft het niet met .jpg te eindigen.
Zo doe ik het het in ieder geval.
Succes! :)
pi_108738577
nou, bedankt voor het plaatsen van mijn foto's. ik zal verder gaan puzzelen, maar ze staan er nu. Ik zie namelijk geen url als ik met de rechtermuisknop klik. Dan krijg ik een hele lijst met dingen die ik kan doen, kopieren enz.... maar weet niet waar de url dan staat. Nou, ik zal het nog wel eens proberen.
pi_108738635
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:02 schreef crejo het volgende:
nou, bedankt voor het plaatsen van mijn foto's. ik zal verder gaan puzzelen, maar ze staan er nu. Ik zie namelijk geen url als ik met de rechtermuisknop klik. Dan krijg ik een hele lijst met dingen die ik kan doen, kopieren enz.... maar weet niet waar de url dan staat. Nou, ik zal het nog wel eens proberen.
Heb je een mac toevallig? :)
pi_108738666
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:02 schreef crejo het volgende:
Onder eigenschappen/properties staat de url van het plaatje...
pi_108738728
@ Bietel, ja, dat is het, nu weet ik hoe het moet.... Heb een preview gedaan, dan zie ik de foto wel. Dus voor de volgende keer.............. Zal ze nu niet nog een keer plaatsen, ze staan er al op en de omschrijving van mijn 1e project (ooievaar) en stapelslak (2e project) staat een aantal berichten daarboven.

bedankt voor de hulp Bietel en Kwiwi en Angelof9
pi_108738758
Je kunt je bericht ook editten hoor ;) Dan hoef je alleen je bericht te wijzigen naar de nieuwe dingetjes/url's en dan heb je ze alsnog...
pi_108739050
joehoe, het is gelukt. Sorry dat de foto's er nou zo vaak op staan, ik weet nu hoe het moet, dus zal de volgende keer de foto's 1 keer plaatsen...........
pi_108740197
Wat zijn ze leuk geworden Crejo!!! (fijn dat het gelukt is met het plaatsen van de foto's!)

Die grannyturtle vind ik superrrr!
pi_108740457
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:06 schreef crejo het volgende:
@ Bietel, ja, dat is het, nu weet ik hoe het moet.... Heb een preview gedaan, dan zie ik de foto wel. Dus voor de volgende keer.............. Zal ze nu niet nog een keer plaatsen, ze staan er al op en de omschrijving van mijn 1e project (ooievaar) en stapelslak (2e project) staat een aantal berichten daarboven.

bedankt voor de hulp Bietel en Kwiwi en Angelof9
No problem! Fijn dat het gelukt is :)
Leuke slak en ooievaar :)
pi_108740616
Heb deze morgen nieuw boekje binnen, mn 7e al :) Mooie beertjes maar ziet er wel redelijk klein prutswerk uit... zal mn eerste poging maar met dikke wol maken :)

Enne oja! Dank je wel Lijnloos voor je beschrijving van je UP granny's. Heb jouw instrukties maar gevolgd voor een granny, want de beschrijving van mn patroon van de huisjesdeken wilde aan geen kant lukken :'(
pi_108740899
Goya, leuk... Nou ja, graag gedaan dan ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 14:50:18 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108742019
mooievaar, crejo! ;) maar wat heeft ie nou voor een hoedje op?
in de haak.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:55:49 #191
211083 Angelof9
I must go first
pi_108742227
Een flapoormuts om z'n oren warm te houden ;)
pi_108743728
haha. moet een pilotenmuts voorstellen
pi_108743913
Ja ja, ik heb zondag dingen afgemaakt :o
Guusje:

Hij is nog best wel leuk geworden.

En mn vrijdag tussendoorprojectje:
pi_108744071
leuk, whoopdidoo............
pi_108746446
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
Guusje:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mag ik ze ontvoeren!? Ze zijn gewoon te lief
  maandag 5 maart 2012 @ 17:21:54 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108747430
lief, whoop!
in de haak.
  maandag 5 maart 2012 @ 17:52:30 #197
92279 N.icka
Windforce 11
pi_108748540
Guusje O+
pi_108748913
Mijn giraf! (al heeft het hoofd nu op de een of andere manier ook wat weg van een eland...)

Het valt me wel op dat ik geen slipstitch maak na de kleurwissel. Waarschijnlijk valt het daardoor meer op. Nou ja, dit wordt dan maar zijn rug. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
W. Somerset Maugham
pi_108748914
Wat een scheetjes!
  maandag 5 maart 2012 @ 18:07:12 #200
211083 Angelof9
I must go first
pi_108749113
Leuke kleuren!
pi_108749251
Ja, inderdaad! Heel mooi zo samen!
pi_108751140
@crejo: mooie haaksels! :Y

@Whoop: lieve Guusje en konijntje! O+ O+

@Daste: mooie kleuren, heel tof zo bij elkaar! :)
  maandag 5 maart 2012 @ 19:24:05 #203
211083 Angelof9
I must go first
pi_108752258
AAAARGHHHH!!!! :(

Ik ga nu voor de zoveelste keer die kutkop van die kutgiraffe halen, ARGH! Ik kan dat kreng er gewoon niet recht opkrijgen!!

:( :( :(
pi_108752277
Leuk crejo! Al bedacht aan wie je ze weg gaat geven of hou je ze lekker zelf?

Whoopdidoo i love guusje, wil ik ook ooit eens gaan maken (wil bijna alles van haar maken)

Drafte leuke giraffe en i love de kleur bruin! Welk merk?

Hier trouwens met succes een keertje geminderd (na 5 keer uithalen wegens verkeerd tellen denk ik)
Doe steeds 2 toeren haken,dan vind ik het weer ff genoeg en even later pak ik het weer op.
pi_108752643
Succes Angel! Rustig in en uitademen...En als met beleid niet werkt, dan maar met grof geweld! ;) Dat roep ik zelf altijd als iets niet lukt

De wol is Nova van de Wibra. Ik heb lang, lang geleden de Wibra in Nijmegen leeg gekocht, omdat mijn eigen Wibra bijna geen kleuren had. En ik vind die wol ideaal voor beestjes maken, maar ik maak helemaal niet zo vaak beestjes :@
W. Somerset Maugham
  maandag 5 maart 2012 @ 19:34:45 #206
211083 Angelof9
I must go first
pi_108752823
Sorry, ik had even echte inelkaarzetwoede! Nu heeft ie een scheve kop, het zei zo, ik ga hem er echt niet nog een keer afhalen, want daar wordt ie ook niet mooier van. Zucht.

Nu even een makkelijk niet-in-elkaar-zet project zoeken...
pi_108754592
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:34 schreef Angelof9 het volgende:
Sorry, ik had even echte inelkaarzetwoede! Nu heeft ie een scheve kop, het zei zo, ik ga hem er echt niet nog een keer afhalen, want daar wordt ie ook niet mooier van. Zucht.

Nu even een makkelijk niet-in-elkaar-zet project zoeken...
Mijn giraffe kijkt een beetje onschuldig naar rechts. Ach, is zijn charme ook wel!
(Hij is ook wel zielig zonder pootje, staart en oren...)
  maandag 5 maart 2012 @ 20:08:04 #208
211083 Angelof9
I must go first
pi_108754750
Ik heb dit keer de benen, armen en staart gewoon meegehaakt, dus die hoefde ik er gelukkig niet aan te zetten! Een kop is al erg genoeg.
pi_108754860
Dat is makkelijk ja! Ik wilde alleen na twee armen wel een lijf haken...
Hij is inmiddels denk ik 60 centimeter groot!
pi_108756207
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:05 schreef x__duck het volgende:

[..]

Mijn giraffe kijkt een beetje onschuldig naar rechts. Ach, is zijn charme ook wel!
(Hij is ook wel zielig zonder pootje, staart en oren...)
Haha die van mij kijkt ook niet helemaal recht maar ik vind het wel aandoenlijk inderdaad. Het ligt dus zeker niet aan jou Angel!!
  maandag 5 maart 2012 @ 20:47:24 #211
244933 trovey
Nachtoele
pi_108757095
Daarom ben ik dus niet van de beestjes, veel te veel gepriegel :{w maar wat ik hier zie is wel mooi gemaakt. O+
Optimist tot in de kist
pi_108757234
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
Guusje:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh wat tof die giraffe O+ _O_
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_108757623
Ik heb even geen zin om op iedereen persoonlijk te reageren, dus doe ik het zo:
Ik heb veel moois voorbij zien komen!
pi_108757800
Trui, bedankt!!! Het buitenstebinnen haken gaat helemaal top nu! *O*

meteen een andere vraag: die oren van de girafe, moet je daar dus 4 van maken en per 2 aan elkaar maken?
pi_108759778
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, bedankt!!! Het buitenstebinnen haken gaat helemaal top nu! *O*

meteen een andere vraag: die oren van de girafe, moet je daar dus 4 van maken en per 2 aan elkaar maken?
Klopt helemaal!
  maandag 5 maart 2012 @ 21:29:14 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108759796
Yep.
in de haak.
pi_108760070
Oh shit, verkeerd gelezen...
W. Somerset Maugham
  maandag 5 maart 2012 @ 21:57:39 #218
211083 Angelof9
I must go first
pi_108761784
Ja, ik ook. Mijn eerste giraffe heeft erg dunne oren, bij de tweede had ik het beter begrepen. Ik denk dat ik misschien nog wel de oren van eerste giraffe afknip en ze opnieuw maak.
pi_108762397
Waar/van wie is het patroon van die grote giraffe die iedereen opeens maakt? Heb dat even gemist.

Wat doe je als je projectloos bent? Dan haak je gewoon een kat. Grijs O+
Hoef nog maar een half been, staart, oren en dat neus/snuit/mondding.
Ben ik woensdag weer projectloos :P
pi_108762417
Ik had ze ook niet dubbel gemaakt, dat had ik ook niet zo begrepen. Volgende krijgt dan ook dikkere oortjes!
  maandag 5 maart 2012 @ 22:11:06 #221
211083 Angelof9
I must go first
pi_108762681
Ik ben nu met deze armadillo bezig, geen idee waarom ik mezelf dat nou weer aandoe, want het is een afgrijselijk gepruts. Mijn handen doen pijn, alsmede mijn ogen en nek en schouders. Maar gewoon doorgaan natuurlijk :')

Het is zo'n leuk ding!
pi_108762897
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Waar/van wie is het patroon van die grote giraffe die iedereen opeens maakt? Heb dat even gemist.

Wat doe je als je projectloos bent? Dan haak je gewoon een kat. Grijs O+
Hoef nog maar een half been, staart, oren en dat neus/snuit/mondding.
Ben ik woensdag weer projectloos :P
EsseEi.
Giraf is hier nog niet af :'). Nog een half armpje, hoorns en een staart.
pi_108765725
Ik had 2 halve oortjes al gemaakt, ben daarna begonnen aan het lijf... De eerst 2 kleuren gedaan, 3e een paar steekjes al. De hoorns en kop zijn af, dus eerst nu het lijf verder afmaken, oortjes verder afmaken en samen met de hoorns op de kop en dan armen en benen nog doen en de boel af maken. Ik wil wel ook proberen de naam (of eerste letter) op de buik in te haken... Een kijken of dat gaat lukken ;) heb nog anderhalve maand voor de ontvanger jarig is... Geen druk nog dus :D
pi_108765987
Mijn Japanse poppetje is waarschijnlijk goedgekeurd. Mag ik er nog een stuk of 20 gaan maken. 8)7 Eerst de Giraffe af!
W. Somerset Maugham
pi_108770722
ohh goed dat ik die vraag van de giraffe-oren lees...ik dacht ook al wat een domme dunne flutoren...maar je moet ze dus dubbel haken.... 8)7 En goed idee trouwens om de armen en benen meteen mee te haken..bij welke toer doe jij dat Angel??
haken is cool
  dinsdag 6 maart 2012 @ 07:23:12 #226
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108771038
inderdaad: 4 oren, en per 2 aan elkaar maken :P

Weer heele mooie dingen! :D die ooievaar is tof!
en die stapeltoren ook heel netjes

ook nog een leuk guusje (of gijsje? ) en konijntje! :D

Gister is m'n paps heel lief m'n haakwerk tas komen brengen!! :D was zelf pas om 12 uur thuis ofzo, maar vandaag (vanavond) kan ik dus lekker haken :D:D
pi_108771584
ohhhh, wat lief zeg!!! Dat je spullen langs gebracht worden. Aftellen dus naar vanavond.

Ik weet nog niet wat ik met de gehaakte dingen ga doen. Zie behoorlijk wat dingen die niet goed zijn, niet mooi zijn (perfectionistisch) dat ik vind dat het niet weg gegeven kan worden.. Eens kijken of ik me erover heen kan zetten.

Haha. Vriendlief heeft eerst steeds opmerkingen over het haken, ik bedenk dan steeds wat ik hierna wil maken, nu gaat hij aangeven wat hij leuk vindt dat ik maak.... Och.. mannen!!!!
pi_108771903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:27 schreef crejo het volgende:
Haha. Vriendlief heeft eerst steeds opmerkingen over het haken, ik bedenk dan steeds wat ik hierna wil maken, nu gaat hij aangeven wat hij leuk vindt dat ik maak.... Och.. mannen!!!!
Klinkt bekend! ;) Ik kan me ook het gezicht van mijn vriend nog voor de geest halen toen ik begon met haken: :|W
Totdat ik het South Park viertal maakte, toen vond-ie het "toch wel grappig" en nu heb ik 'm zelfs z'n eigen beestje al moeten beloven! ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:12:02 #229
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108772256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:51 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Klinkt bekend! ;) Ik kan me ook het gezicht van mijn vriend nog voor de geest halen toen ik begon met haken: :|W
Totdat ik het South Park viertal maakte, toen vond-ie het "toch wel grappig" en nu heb ik 'm zelfs z'n eigen beestje al moeten beloven! ;)
Volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde, zo ging het hier ook :D
pi_108772441
ze doen zich zo stoer voor, maar ondertussen..................... ga je hierna de kikker maken? die is wel heel erg leuk....... Als het nou een stoer iets was.... haha
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:25:26 #231
211083 Angelof9
I must go first
pi_108772473
De benen bij de één na laatste toer voordat je met de strepen begint en de armen in de tweede toer van de 8e streep (het kontje meegeteld).
pi_108772663
Mijn vent vindt het allemaal prima dat haken, maar hij wil absoluut niks voor zichzelf. Ik krijg alleen af en toe een opgetrokken wenkbrauw als ik weer met nieuwe benodigdheden voor mijn hobbies aan kom zetten (wol, borduurgaren, nieuw patroon, whatever)...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:36:20 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108772683
F. heeft idd ook wel eens gezegd dat hij het er zo gezellig uit vind zien als ik op de bank zit te haken! :D O+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:46:46 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108772896
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef Daste het volgende:
Mijn Japanse poppetje is waarschijnlijk goedgekeurd. Mag ik er nog een stuk of 20 gaan maken. 8)7 Eerst de Giraffe af!
wow, 20 stuks! waar is dat dan voor?

en haha allemaal dunne giraffen-oortjes, stelletje slecht-lezers! :P nee hoor, ik vond 't ook wel een tikkeltje tricky hoe het beschreven staat, van die oren. maar toen ik las 'haak de twee aan elkaar' oid begreep ik wel dat dat met 2 afzonderlijke oren toch niet helemaal de bedoeling kon zijn.
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:52:57 #235
211083 Angelof9
I must go first
pi_108773041
Ik snapte dat zinnetje dus niet, dus heb ik maar gewoon een toer vasten om het oor heen gedaan. Pas de tweede keer zag ik wat er werkelijk stond _O-
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:59:04 #236
211083 Angelof9
I must go first
pi_108773196
En hier is ie dan, giraffe nummer 2:

Het is een jongetje zoals je kunt zien, en hij houdt van yoga.

Z'm mama is gek op hem!

(Sorry voor de fotospam!)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:22:58 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108773769
ah, hij is erg mooi geworden, angel! O+ heb je nu toch ook elke toer gesloten of lijkt dat maar zo?
in de haak.
pi_108774023
Echt ontzettend lief! Vooral die foto met zn mama *smelt*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:34:57 #239
211083 Angelof9
I must go first
pi_108774046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:22 schreef trui het volgende:
ah, hij is erg mooi geworden, angel! O+ heb je nu toch ook elke toer gesloten of lijkt dat maar zo?
Nee, daar ben ik te lui voor :P Hij heeft een mooi naadje op z'n rug ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:47:34 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108774409
maar als je in spiralen haakt krijg je toch juist geen naadje?
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:49:24 #241
211083 Angelof9
I must go first
pi_108774476
Nee, maar ik bedoel dat je de kleur een beetje ziet verspringen, omdat ik de rondes niet sluit. En die verspringingen zitten op z'n rug en aan de binnenkant van benen en armen. Het geeft 'm ook wel weer iets charmants ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:53:10 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108774599
ja, ik heb 't bij de 3e eerst geprobeerd, maar vond dat toch te lelijk op dat grote stuk lijf, dus ben toch maar weer teruggekeerd naar methode 1. :')
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:55:15 #243
211083 Angelof9
I must go first
pi_108774660
Het blijft altijd wat, maar ik heb me maar bij neergelegd dat je kleurwisselingen gewoon ziet. Zeker met vasten (met stokjes is het makkelijker weg te werken).
pi_108775293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:53 schreef trui het volgende:
ja, ik heb 't bij de 3e eerst geprobeerd, maar vond dat toch te lelijk op dat grote stuk lijf, dus ben toch maar weer teruggekeerd naar methode 1. :')
Die tweede methode van NeedleNoodle, bedoel je? Was dat niet mooi?
Want die was ik ook van plan te gebruiken binnenkort... -O-
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:19:10 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108775313
ik heb trouwens weer een item aan m'n must-hook-list toegevoegd. deze lekker hysterische hippie-deken O+
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:23:18 #246
211083 Angelof9
I must go first
pi_108775417
Die vind ik ook heel mooi, maar ik heb geen geduld voor dekens.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:41:41 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108775949
dit is een kwestie van af en toe een flinke stapel vierkantjes maken, tussen de korterdurende projecten door. :) fijn voor op vakantie enzo. O+
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:46:50 #248
211083 Angelof9
I must go first
pi_108776093
Dan vind ik een sjaal alweer langdurig genoeg! En eigenlijk ben ik die halverwege meestal ook al zat. Dan laat ik me dagelijks afleiden door een leuker project.
pi_108776121
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:59 schreef Angelof9 het volgende:
En hier is ie dan, giraffe nummer 2:

[ afbeelding ]

Awww, wat leuk en mooi O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_108778357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:46 schreef trui het volgende:

[..]

wow, 20 stuks! waar is dat dan voor?

Voor een kamp, dit zou dan een herinnering zijn voor alle deelnemers.

En ik vind die fotospam helemaal niet erg, Angel!
W. Somerset Maugham
pi_108778728
Nee, idd hele leuke fotospam Angel : je mag nog :)
pi_108779921
leuk die giraf........ zo, dat is mooi, zo'n opdracht voor een kamp!!!!
pi_108779932
Heel leuk die 2de giraffe, hij is ook een stukje kleiner of lijkt dat zo?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:42:02 #254
211083 Angelof9
I must go first
pi_108780155
Ja klopt, dunner wol en kleinere naald gebruikt. Het was wel rotwol trouwens, heel onregelmatig.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:52:22 #255
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_108780605
Hoi! Wat een leuke beestjes komen er weer allemaal voorbij O+
Ik had even een vraagje, weten jullie of er ergens nog rode royal wol van de zeeman te krijgen is? Ik was aan een updeken begonnen en heb al een hele hoop rode vierkantjes. Alleen... Nu is mijn rode wol op. Ik dacht toen: ach, dat is er toch nog wel altijd, maar ik kan het nu nergens meer vinden ;(
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:55:31 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_108780719
Ik heb nog wel rood!
pi_108780772
oohooohhhh die mama en zoon giraf!!! Ik ga binnenkort echt overstag!! Maar ik heb nog zoooooooooooveel projecten!
pi_108781214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:52 schreef Bloempje. het volgende:
Hoi! Wat een leuke beestjes komen er weer allemaal voorbij O+
Ik had even een vraagje, weten jullie of er ergens nog rode royal wol van de zeeman te krijgen is? Ik was aan een updeken begonnen en heb al een hele hoop rode vierkantjes. Alleen... Nu is mijn rode wol op. Ik dacht toen: ach, dat is er toch nog wel altijd, maar ik kan het nu nergens meer vinden ;(
Die heb ik ook nog wel liggen denk ik. Sowieso nog meer dan een halve bol.
Ik heb 'm niet meer nodig omdat ik tegenwoordig bijna altijd wol bij de wibra haal. Als je 'm wilt hebben, stuur je maar een PM, dan kijk ik vanavond wel even! ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:37:33 #259
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_108782491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:07 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Die heb ik ook nog wel liggen denk ik. Sowieso nog meer dan een halve bol.
Ik heb 'm niet meer nodig omdat ik tegenwoordig bijna altijd wol bij de wibra haal. Als je 'm wilt hebben, stuur je maar een PM, dan kijk ik vanavond wel even! ;)
Dat zou heel fijn zijn! Er komt een PM aan :)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:52:02 #260
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_108783001
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:55 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb nog wel rood!
Waar je vanaf wilt? :D *O*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:59:41 #261
211083 Angelof9
I must go first
pi_108783270
Nouja, wil. Maar ik heb genoeg dus als je het nodig hebt, stuur ik het met plezier naar je toe.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:30:33 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108784315
EsseEi, wat lief van je vader trouwens, dat ie je je haakspullen heeft gebracht. O+ (en zie je e-mail ivm de vertaling van 't giraffenpatroon)
in de haak.
pi_108785087
Even een vraagje, ik ben nu zover dat het lijfje van Ollie bijna af is, nu staat er : hecht af,vul het lijfje op.
Nu staat in het begin uitgelegd hoe je moet afhechten nl : haal de draad door de laatste lus en trek aan.
Bedoelen ze daarmee het lusje waar eerst mijn haaknaald inzat?
En daarna (in het patroon) staat : vul het lijfje op.
Moet ik het dan opvullen en dan open laten of dat dichtnaaien met het een of ander?
Sorry voor de misschien domme vragen,maar dit is de eerste keer dat ik iets ga vullen.
En het is inderdaad helemaal goed gekomen met het lijfje van Ollie! Hij schoot zo ineens omhoog haha.
Ga nu vulling halen (kussen bij de action :@ ) heb nog geen winkel gevonden waar ze dat verkopen hier nl. De hema hier verkocht het ook niet.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:03:31 #264
211083 Angelof9
I must go first
pi_108785416
Heb je een Pipoos in de buurt? Die verkopen ook fiberfill.
pi_108786447
Ik heb een Jiji the cat, zonder de grote ogen, gemaakt.
Hij maakt er graag een zooitje van als hij eet en speelt.

Ik vind hem cute en gaat in de stapel van Geboortecadeautjes O+
pi_108786640
Update voor de pop...

had iemand nog een rondslingerende kop liggen? want daar is ik nu de inspiratie voor :P

ze lijkt een beetje scheef :P maar dat is ze niet :P Komt helemaal goed :P
pi_108786816
Sjiek lijfje Dottey! Ik ben nog lang zo ver niet dat ik zelf kan uitzoeken en uitproberen om iets nieuws te maken. Maar ben dan ook nog bezig met andere hobbies... zou me moeten beperken tot één denk ik, maar ja :?
pi_108787593
Net bij de action geweest en een kussentje gescoord, loop ik de hema binnen voor naalden zie ik dat ze TOCH vulling hebben. Nee hoor mvr. we verkopen echt geen vulling.... :s maargoed ik doe het gewooon met de vulling uit het kussen daarna haal ik daar wel een zak.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:11:57 #269
211083 Angelof9
I must go first
pi_108787714
Blijkbaar word je als poes gewoon niet serieus genomen bij de Hema! Ik zou een klacht indienen.
pi_108787729
Mooi Angelof! En bedankt voor de tip van de armen en benen meehaken :)
Leuke kat Dottey, die brokjes :+
En ik heb nog iets leukkss! Ik had gister nieuwe phildar besteld via wolplein, en ik kreeg het net al door de brievenbuss *O* *O* zo kan het dus ook :) echt super!
haken is cool
pi_108788395
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 04:21 schreef MissN het volgende:
ohh goed dat ik die vraag van de giraffe-oren lees...ik dacht ook al wat een domme dunne flutoren...maar je moet ze dus dubbel haken.... 8)7 En goed idee trouwens om de armen en benen meteen mee te haken..bij welke toer doe jij dat Angel??
Mijne zitten al vast. :').
Nou ja, bij de volgende giraffe dan maar. Of toch loshalen. Aanlokkelijk :P

Leuke dingen zijn er weer voorbijgekomen trouwens!
pi_108788518
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:11 schreef Angelof9 het volgende:
Blijkbaar word je als poes gewoon niet serieus genomen bij de Hema! Ik zou een klacht indienen.
Haha nou zo ernstig is het allemaal niet hoor ;) Maar wel stom dat ik er destijds nog geen meter vanaf stond... Als ik dat had geweten....
Iemand nog een idee over de vraag van het vullen en dichtnaaien?

Leuke kat trouwens! Is het een eigen ontwerp of een bestaand patroon?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:42:27 #273
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108788733
oeeh dat katje is cute~! :D

En angel je giraffen zijn tof :D

Ben beetje laks met die haakbeschrijving, maar zal me vanavond eens er over buigen. Zie inderdaad dat dat van die oren niet heel duidelijk er staat :P en zal die fout ook aanpassen en naar die engelse versie kijekn :) (Thnx Trui! ;)) tis hier zeg maar: werken en dan 2 avonden in de week iets anders. Die andere avonden moet ik kiezen uit: iets met vriendje doen, studeren of iets voor mezelf. Tja en iets voor mezelf is dan meestal haken, en dan valt zo'n beschrijving wel eens in het niet. En het weekend plan ik ook altijd vol enzo...maar goed
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:13:12 #274
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108789657
Angel, wat een super giraffen, mooie kleuren ook!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:17:08 #275
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108789755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:19 schreef trui het volgende:
ik heb trouwens weer een item aan m'n must-hook-list toegevoegd. deze lekker hysterische hippie-deken O+
Het lijkt me dat die snel kapot gaat, met knopen aan kleding die erachter haken enzo, maar hij is wel gaaf!!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:20:28 #276
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108789839
En Jiji the cat is gaaf! Die gaat op mijn lijstje, maar dan uiteraard wel zwart O+ met grote ogen!
pi_108790806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:53 schreef Mvr.Poes het volgende:
Even een vraagje, ik ben nu zover dat het lijfje van Ollie bijna af is, nu staat er : hecht af,vul het lijfje op.
Nu staat in het begin uitgelegd hoe je moet afhechten nl : haal de draad door de laatste lus en trek aan.
Moet ik het dan opvullen en dan open laten of dat dichtnaaien met het een of ander?
Sorry voor de misschien domme vragen,maar dit is de eerste keer dat ik iets ga vullen.
En het is inderdaad helemaal goed gekomen met het lijfje van Ollie! Hij schoot zo ineens omhoog haha.
Ga nu vulling halen (kussen bij de action :@ ) heb nog geen winkel gevonden waar ze dat verkopen hier nl. De hema hier verkocht het ook niet.
Als er niet in de beschrijving staat dat je het dicht moet naaien, zou ik het niet doen. Staat er verderop in het patroon niet iets over het lijfje?
Verder zou je eens op youtube kunnen kijken. Daar zijn heel veel filmpjes te vinden over haken. Hoe je moet afhechten, kleuren wisselen, verschillende steken enz, enz. Heel handig!
Succes!
pi_108791306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:53 schreef Mvr.Poes het volgende:
ja :Y Dan kunnen de steken niet meer los gaan zeg maar.

quote:
na het opvullen kun je met de draad die je bij het afhechten nog hebt hangen, het laatste rondje dichtmaken. Of, als dat de bedoeling is, straks het koppie er aannaaien misschien? Even verder lezen wat de bedoeling is.

Komt goed ^O^

-edit- heb zelf het boekje 8)7
Het lijfje blijft open, daar zet je straks inderdaad het koppie in en die naai je op de rand vast zodat het koppie er een beetje invalt :)
pi_108791380
Rustig aan EsseEi, het is al super dat je het patroon met ons wil delen :)
haken is cool
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:23:59 #280
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_108791985
Wat een leuke dingen allemaal weer, die giraffen blijven het leuks. :)

Weet iemand of ze van die dikke naalden (hoe heten die krengen in het Nederlands? Tapestry needles bedoel ik) hebben bij de Hema?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:31:24 #281
211083 Angelof9
I must go first
pi_108792370
Stopnaalden. Ik geloof wel dat ze die hebben, ja.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:35:59 #282
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_108792617
Stopnaalden, thanks! (ik dacht dat stopnaalden altijd een scherpe punt hadden, maar misschien sleep mijn oma ze terwijl ik sliep }) )
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:41:12 #283
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_108792874
Ondertussen kan je alle NL dierentuinen vullen met de giraffes! Love them!
Het was zulk lekker weer vandaag, het leek wel lente. Inspiratie dus en deze gehaakt.
pi_108794795
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:34 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Haha nou zo ernstig is het allemaal niet hoor ;) Maar wel stom dat ik er destijds nog geen meter vanaf stond... Als ik dat had geweten....
Iemand nog een idee over de vraag van het vullen en dichtnaaien?

Leuke kat trouwens! Is het een eigen ontwerp of een bestaand patroon?
Jiji als uitgangspunt gebruikt. Maar ik pas eigenlijk bijna altijd patronen aan :@
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:22:26 #285
211083 Angelof9
I must go first
pi_108795057
Hier is dan de armadillo:

Het was een vreselijk gepruts, maar hij is wel heel lief ♥

dinsdag 6 maart 2012 @ 20:31:25 #286
244933 trovey
Nachtoele
pi_108795567
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:23 schreef Nerys het volgende:
Wat een leuke dingen allemaal weer, die giraffen blijven het leuks. :)

Weet iemand of ze van die dikke naalden (hoe heten die krengen in het Nederlands? Tapestry needles bedoel ik) hebben bij de Hema?
Moet je even een mapje hobbynaalden meenemen, daar zit ook een wolnaald in. ;)

Mooie beestjes en bloem. O+
Optimist tot in de kist
  Moderator dinsdag 6 maart 2012 @ 20:48:21 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_108796420
Armadillo's O+

Dat mapje hobbynaalden heb ik ook! Handig!
pi_108796580
Ik wilde gaan zingen: "Is this the way to Armadillo?" ;)
Hij is cute! en je tweede giraffe ook!
En die daffodil, superleuk, ik vond het ook al zulk lekker weer vandaag.

Mocht iemand het Engelse patroon van de giraffe willen dan heb ik ook een vertaalde versie (amerikaanse termen) gemaakt. Met goedkeuring van EsseEi ben ik ook bereid deze te mailen hoor! (ben inmiddels aan nr 3 begonnen :') )
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:53:48 #289
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108796738
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:51 schreef Ilske het volgende:
Ik wilde gaan zingen: "Is this the way to Armadillo?" ;)
Hij is cute! en je tweede giraffe ook!
En die daffodil, superleuk, ik vond het ook al zulk lekker weer vandaag.

Mocht iemand het Engelse patroon van de giraffe willen dan heb ik ook een vertaalde versie (amerikaanse termen) gemaakt. Met goedkeuring van EsseEi ben ik ook bereid deze te mailen hoor! (ben inmiddels aan nr 3 begonnen :') )
Ohh die Engelse versie zou ik wel graag willen als het mag van EsseEi :@
pi_108796895
Toffe giraffen, kat, bloem, bijna-pop en armadillo! O+

Het gaat wel echt hard de laatste tijd hier, met zoveel actieve mensen! Supergezellig natuurlijk, maar ik merk dat ik niet altijd op iedereen zoveel kan reageren als ik zou willen, sorry! :@

Hier ben ik ook wat leuke dingen aan het haken, maar ik durf ze niet te showen omdat ze voor een swap zijn! ;) Na afloop kan dat natuurlijk wel! :9
pi_108796921
EsseEi: met de toezegging hem alleen aan Fok!kers te sturen, mag kwiwi (en evt anderen) hem hebben?
pi_108796974
Zit hier teouwens afwisselend te haken en 'draw something' op de ipad te spelen,hoe verslavend!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:01:13 #293
244933 trovey
Nachtoele
pi_108797132
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:58 schreef Ilske het volgende:
Zit hier teouwens afwisselend te haken en 'draw something' op de ipad te spelen,hoe verslavend!
Ik zit hier afwisselend te haken, te FOK!en een een hond naar buiten te "schoppen"met diarree. :X :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:01:48 #294
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108797164
Jaa mag wel hoor Ilske :) heb nu ook de engelse met dank aan Trui ;) soo.... :D

die armadillo is cute :) vind het alleen n iet een schattig beestje ofzo (als in: het is niet pluizig) maar wel netjes gehaakt en gehaakt toch wel schattig :)
en bloemetje is vrolijk :D
pi_108798348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:01 schreef EsseEi het volgende:
Jaa mag wel hoor Ilske :) heb nu ook de engelse met dank aan Trui ;) soo.... :D

die armadillo is cute :) vind het alleen n iet een schattig beestje ofzo (als in: het is niet pluizig) maar wel netjes gehaakt en gehaakt toch wel schattig :)
en bloemetje is vrolijk :D
Ik dacht toch dat ik hem jou ook gestuurd had? Nou ja, ik vergeet wel meer de laatste tijd :')

Kwiwi (en evt anderen): pm me gerust je mailadres ff, dan stuur ik hem morgen zsm op!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:38:20 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108799290
jaa klopt inderdaad :@ maar pff lui en druk enzo en de hele tidj dacht ik: die moet ik nog bekijken! en toen zat trui erg aan te dringen haha ;) dus "moest" ik vanavond wel even kijken. :D hier dus ook memory loss enzo
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:44:44 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108799651
Haha hebbrn we dubbel werk zitten verrichten ilske. :o

Leuk gordeldiertje, angel!
in de haak.
pi_108799669
Haha, no big deal! Had de mijne nog wel wat veranderd om het zeshoekige er iets uit te halen, dus het meerderen en minderen iets te spreiden. Maar ik zal hem in beperkte, streng gecontroleerde oplage verspreiden! ;)
pi_108799704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:44 schreef trui het volgende:
Haha hebbrn we dubbel werk zitten verrichten ilske. :o

Leuk gordeldiertje, angel!
Achja, volgens mij zitten wij wat dat soort dingen betreft wel aardig op één lijn :)
pi_108800507
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zit hier afwisselend te haken, te FOK!en een een hond naar buiten te "schoppen"met diarree. :X :')
ik zit hier iedere avond 2 honden buiten te laten (blaffen of plassen???) - Fokken - haken - vertalen - djeezes !!! It's called multi-tasking :o

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Godagoyas op 06-03-2012 22:09:57 ]
pi_108801902
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:08 schreef Serinde het volgende:

[..]

ja :Y Dan kunnen de steken niet meer los gaan zeg maar.

[..]

na het opvullen kun je met de draad die je bij het afhechten nog hebt hangen, het laatste rondje dichtmaken. Of, als dat de bedoeling is, straks het koppie er aannaaien misschien? Even verder lezen wat de bedoeling is.

Komt goed ^O^

-edit- heb zelf het boekje 8)7
Het lijfje blijft open, daar zet je straks inderdaad het koppie in en die naai je op de rand vast zodat het koppie er een beetje invalt :)
Bedankt voor de reactie!
Dan laat ik hem lekker open voor zn kopje.

Zag trouwens in het patroon voor het kopje en de benen (om over zn schild nog maar niet te spreken) nog wat lastige dingen staan dus vrees dat ik jullie nog wel vaker lastig ga vallen!
Weet niet meer wie het vroeg maar de Hema heeft van die hobbynaalden, heb ze vanmiddag gehaald. Kosten 2 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')