Als je ze dus nog altijd als collectief bezit wil beschouwen, zie ik graag een manier hoe jij dat denkt te gaan betalen. Eerst privatiseren en dan, na excessen zoals dit, nationaliseren omdat het uit de klauwen loopt, is niet echt daadkrachtig en consistent bestuur.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van 'wie' is die cooperatie dan? Van zichzelf als rechtspersoon? Dat zou je dan zeggen. Ik vind dat een rechtspersoon 'zonder eigenaar' die voortkomt uit collectief bezit nog steeds collectief bezit is. Die verenigingen zouden moeten doen waarvoor ze er zijn: het leveren van goede huisvesting die betaalbaar is. Niet gokken en miljarden verliezen en de falende bestuurders daarop met miljoenenbonussen naar huis sturen. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.
Betalen? Aan wie wil jij wat betalen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je ze dus nog altijd als collectief bezit wil beschouwen, zie ik graag een manier hoe jij dat denkt te gaan betalen. Eerst privatiseren en dan, na excessen zoals dit, nationaliseren omdat het uit de klauwen loopt, is niet echt daadkrachtig en consistent bestuur.
Van 1994 tot 2000 is men bezig geweest met een grote privatiseringsoperatie, waarbij corporaties moesten betalen voor de schulden die zij hadden en de overheden zekere directe subsidies stop zetten. Nog altijd is er geen 100% afhankelijkheid; logisch met systemen zoals het WSW, CFV en de woningwet en zijn opvolgers. Woningen vorderen en verkopen aan huurders klinkt heel leuk, toch heeft dat zo zijn nadelen. Er blijven mensen die niet kunnen kopen, er blijven mensen die moeten huren of die korte tijd in woningnood verkeren, er blijven woningen onverkoopbaar, er blijven complexen oninteressant om grote groepen kopers te plaatsen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Betalen? Aan wie wil jij wat betalen?
De overheid kan die woningen gewoon vorderen en verkopen aan de huurders. Daarmee kun je de staatsschuld dan grotendeels aflossen. Prima. En ook daadkrachtig.
Die huizen zijn niemands privébezit, dus hoeft er ook aan niemand betaalt te worden.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Van 1994 tot 2000 is men bezig geweest met een grote privatiseringsoperatie, waarbij corporaties moesten betalen voor de schulden die zij hadden en de overheden zekere directe subsidies stop zetten. Nog altijd is er geen 100% afhankelijkheid; logisch met systemen zoals het WSW, CFV en de woningwet en zijn opvolgers. Woningen vorderen en verkopen aan huurders klinkt heel leuk, toch heeft dat zo zijn nadelen. Er blijven mensen die niet kunnen kopen, er blijven mensen die moeten huren of die korte tijd in woningnood verkeren, er blijven woningen onverkoopbaar, er blijven complexen oninteressant om grote groepen kopers te plaatsen.
Daarnaast weet ik niet hoe rechtmatig dergelijke vorderingen zouden zijn. Ik ben het met je eens dat de rol van de corporatie moet worden teruggedrongen, maar een tijdelijke oplossing gaat op de lange termijn niet voorkomen dat er woningen noodzakelijk blijven voor zwakke actoren op de woningmarkt. Althans; ik zie niet snel een politieke partij die niet tot deze mening is toegedaan en dergelijke zienswijzen gaan de kamer vandaag of morgen nog niet uit.
Die huizen zijn het bezit van een corporatie.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die huizen zijn niemands privébezit, dus hoeft er ook aan niemand betaalt te worden.
Die cooperatie is toch een zelfstandig rechtspersoon? Er is niemand van wie die huizen zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die huizen zijn het bezit van een corporatie.
Ik mag er niet gaan wonen, of wel?
Een huis kan niet in het bezit zijn van een rechtspersoon?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die cooperatie is toch een zelfstandig rechtspersoon? Er is niemand van wie die huizen zijn.
Zit je nu een beetje te trollen? Je snapt toch wel wat ik bedoel. Bij nationalisering raakt geen enkele werkelijke persoon geld kwijt. Die cooperaties zijn van geen enkel werkelijk persoon. Daarom is dat heel anders dan bijv. het nationaliseren van een NV, dat wel van personen is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een huis kan niet in het bezit zijn van een rechtspersoon?
Die zijn inderdaad van niemand. Iedereen kan het zijn of haar eigendom noemen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die cooperatie is toch een zelfstandig rechtspersoon? Er is niemand van wie die huizen zijn.
Oh, dus we kunnen het hele systeem met stichtingen, verenigingen en corporaties opdoeken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zit je nu een beetje te trollen? Je snapt toch wel wat ik bedoel. Bij nationalisering raakt geen enkele werkelijke persoon geld kwijt. Die cooperaties zijn van geen enkel werkelijk persoon. Daarom is dat heel anders dan bijv. het nationaliseren van een NV, dat wel van personen is.
Ja dat denk ik inderdaad. Noem dan eens een persoon die eigenaar is. Dat kun je niet, want die is er niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad van niemand. Iedereen kan het zijn of haar eigendom noemen.
Wat denk je nou zelf?
Veel stichtingen en verenigingen zijn wel integer. Daar is niks mis mee.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, dus we kunnen het hele systeem met stichtingen, verenigingen en corporaties opdoeken?
Dat is zonder probleem te nationaliseren, want het is toch van geen enkel werkelijk persoon.
Handig spaarvarkentje, heb je daar gevonden!
Maar zodra een stichting een verkeerde bestuurder heeft, moet hij meteen genationaliseerd worden, indien dit geld kan opleveren en zodoende kan bijdragen aan het aflossen van de staatsschuld?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel stichtingen en verenigingen zijn wel integer. Daar is niks mis mee.
Ja, dat moet een optie zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zodra een stichting een verkeerde bestuurder heeft, moet hij meteen genationaliseerd worden, indien dit geld kan opleveren en zodoende kan bijdragen aan het aflossen van de staatsschuld?
Dus enkel het bezit van burgers, niet van verenigingen, behoeft beschermd te worden door de overheid? Ik vind het nogal wat impact hebben op de rechtszekerheid in dit land.quote:
Iemand zoals Staal.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:22 schreef eriksd het volgende:
Wat is een verkeerde bestuurder eigenlijk?
Is hij veroordeeld?quote:
Nee. Hij heeft, volgens bepaalde normen, onethisch gedrag vertoond.quote:
Aha. Dat klinkt als een grijs gebied. Lijkt mij een wat wankele basis om te gaan nationaliseren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee. Hij heeft, volgens bepaalde normen, onethisch gedrag vertoond.
Maar als hij daadwerkelijk veroordeeld zou zijn?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aha. Dat klinkt als een grijs gebied. Lijkt mij een wat wankele basis om te gaan nationaliseren.
Uiteindelijk is enkel de rechtszekerheid van burgers van belang. Eigenlijk hebben die bestuurders dat bezit van de gemeenschap gestolen. Het zou juist rechtszekerheid zijn wanneer de boel weer genationaliseerd werd, zodat deze fout uit het verleden werd rechtgetrokken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus enkel het bezit van burgers, niet van verenigingen, behoeft beschermd te worden door de overheid? Ik vind het nogal wat impact hebben op de rechtszekerheid in dit land.
Ik snap sowieso de hang naar nationalisatie niet. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar als hij daadwerkelijk veroordeeld zou zijn?
Dan lijkt me de noodzaak om de volledige vereniging te nationaliseren eveneens twijfelachtig.
Wie ontkent het bestaan van rechtspersonen dan? Niemand toch. Je moet wel lezen wat er staat.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap sowieso de hang naar nationalisatie niet. Laat dat duidelijk zijn.
Maar dat moreel verontwaardigde geroep om iemands hoofd en in blinde woede het bestaan van rechtspersonen ontkennen, komop zeg.
Door te stellen dat "de huizen" niet aan een persoon toebehoren maak je het woord toch op zijn minst aan inflatie onderhevig. Terwijl voor de wet beiden over dezelfde eigendomsrechten beschikken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie ontkent het bestaan van rechtspersonen dan? Niemand toch. Je moet wel lezen wat er staat.
Ik leg toch al 5 posts uit dat zo'n stichting wel een rechtspersoon is, maar dat er geen natuurlijke personen zijn die eigenaar zijn van die stichtingen. Dat is het hele punt.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Door te stellen dat "de huizen" niet aan een persoon toebehoren maak je het woord toch op zijn minst aan inflatie onderhevig. Terwijl voor de wet beiden over dezelfde eigendomsrechten beschikken.
Gelukkig zou ik haast willen zeggen.
Onwaar, bestuurders hebben geen bezit van de gemeenschap gestolen, een mandaat van volksvertegenwoordigers heeft hen het beheer over maatschappelijk bezit toebedeeld. Daar is geen vorm van diefstal aan te pas gekomen. De overheid ging akkoord, allereerst met jarenlange subsidiering, tenslotte met verzelfstandiging van deze lichamen. Of een vereniging dan beursgenoteerd moet worden om dit kapitaal weer te verburgeren, lijkt me een mooi vraagstuk, maar niet een waar een overheid een mening over dient te vormen. Voor de PTT is een beursgang misschien een uitkomst, voor de NS een gedeeltelijke verzelfstandiging in een naamloze vennootschap met een GA en voor corporaties zijn andere rechtsvormen passend.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk is enkel de rechtszekerheid van burgers van belang. Eigenlijk hebben die bestuurders dat bezit van de gemeenschap gestolen. Het zou juist rechtszekerheid zijn wanneer de boel weer genationaliseerd werd, zodat deze fout uit het verleden werd rechtgetrokken.
Lijkt me niet te bewijzen, deze uitspraak.quote:Wie heeft er nu geprofiteerd van die privatiseringen? De huurders in ieder geval niet. Terwijl die verenigingen oorspronkelijk voor hen zijn opgericht. De enigen die geprofiteerd hebben zijn de bestuurders, die schaamteloos hun zakken hebben kunnen vullen.
Het is op dat moment net zo logisch om het waterleidingsbedrijf aan de gemeente te geven, als er een goede controle op te plaatsen dat dergelijke excessen niet meer voorkomen, als dat een beursgang te billijken is. Waarom is nationalisering van een verzelfstandigd bedrijf, waardoor men dus bepaalde middelen liquide moest maken om de schuld t.a.v. de overheid af te lossen, de logische optie? Men heeft destijds gekozen voor een zelfstandige corporatiewereld, juist omdat teveel maatschappelijk kapitaal opgesloten zat in stenen voor lage inkomens. Dat is niet prettig voor de overheid, die meer taken heeft dan het garanderen van lage huren voor de lage inkomens.quote:Stel dat het waterleidingsbedrijf van de gemeente is. Op zekere dag wordt besloten tot privatisering. Toevallig ben ik de voorzitter van het bedrijf. De komende jaren haal ik exorbitante bedragen weg en vergok ik met financiële handel een miljard. Zou het dan niet terecht zijn wanneer er besloten wordt het waterleidingsbedrijf weer aan de gemeente te geven? Ik vind van wel. Het is niet zo dat die bestuurders ooit een cent betaalt hebben voor al die woningen, met andere woorden, dat ze het rechtmatig gekocht hebben en dus eigenaar zijn. Zo gedragen ze zich nu wel. Het is niet het eerste schandaal op dat gebied.
Het is een onzinnig onderscheid. Je treedt gewoon het fenomeen eigendom met voeten omdat iemand in jouw ogen onbetamelijk handelt. Of er aan het eind van de rit "een mens" aan de touwtjes trekt zou geen criterium moeten zijn voor de vraag of het eigendomsrecht geldt.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik leg toch al 5 posts uit dat zo'n stichting wel een rechtspersoon is, maar dat er geen natuurlijke personen zijn die eigenaar zijn van die stichtingen. Dat is het hele punt.
Nee, je komt met een conclusie dat er geen afbreuk gedaan wordt aan de rechtszekerheid als bezit van een rechtspersoon wordt afgenomen, omdat het geen natuurlijke personen betreft. Daar heeft erik terecht kritiek op.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik leg toch al 5 posts uit dat zo'n stichting wel een rechtspersoon is, maar dat er geen natuurlijke personen zijn die eigenaar zijn van die stichtingen. Dat is het hele punt.
Het is een zeer zinnig onderscheid. Je schaadt er immers geen (natuurlijk) persoon mee door dat te nationaliseren. Linksom of rechtsom zijn die woningen nog steeds gemeenschapsbezit. Of ze nu rechtstreeks onder de staat vallen of zijn ondergebracht in zo'n stichting.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is een onzinnig onderscheid. Je treedt gewoon het fenomeen eigendom met voeten omdat iemand in jouw ogen onbetamelijk handelt. Of er aan het eind van de rit "een mens" aan de touwtjes trekt zou geen criterium moeten zijn voor de vraag of het eigendomsrecht geldt.
Dan moet hij dat net zo exact verwoorden als jij. Ik vind ik dit opzicht rechtszekerheid niet het hoogste goed. Het gaat mij om algemeen belang boven eigenbelang. En rechtvaardigheid boven rechtszekerheid. Daar valt verder niet over te discussiëren, want dat is gewoon een individueel standpunt, waar zowel jij als ik onze eigen mening over mogen hebben.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, je komt met een conclusie dat er geen afbreuk gedaan wordt aan de rechtszekerheid als bezit van een rechtspersoon wordt afgenomen, omdat het geen natuurlijke personen betreft. Daar heeft erik terecht kritiek op.
Een nationalisatie of een beursgang zijn net zo schadelijk, indien zij opgelegd worden, zonder instemming van de corporatie zelf, voor het vertrouwen dat men heeft in de overheid, als wanneer het een boerderij van een natuurlijk persoon zou betreffen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een zeer zinnig onderscheid. Je schaadt er immers geen (natuurlijk) persoon mee door dat te nationaliseren. Linksom of rechtsom zijn die woningen nog steeds gemeenschapsbezit. Of ze nu rechtstreeks onder de staat vallen of zijn ondergebracht in zo'n stichting.
Dus als een natuurlijk persoon er geen last van heeft, geldt het eigendomsrecht van een rechtspersoon niet. Zie je de enorm onwenselijke implicaties hiervan niet?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een zeer zinnig onderscheid. Je schaadt er immers geen (natuurlijk) persoon mee door dat te nationaliseren. Linksom of rechtsom zijn die woningen nog steeds gemeenschapsbezit. Of ze nu rechtstreeks onder de staat vallen of zijn ondergebracht in zo'n stichting.
Jawel, het is dan ook een uitzonderlijke maatregel.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus als een natuurlijk persoon er geen last van heeft, geldt het eigendomsrecht van een rechtspersoon niet. Zie je de enorm onwenselijke implicaties hiervan niet?
Algemeen belang is de som van alle eigen belangen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet hij dat net zo exact verwoorden als jij. Ik vind ik dit opzicht rechtszekerheid niet het hoogste goed. Het gaat mij om algemeen belang boven eigenbelang.
Pas op je woorden. Dat zijn heel gevaarlijke uitspraken, zonder meteen de communistische kaart te spelen, zijn er al talloze eigenaren op dergelijke gronden “rechtvaardig” van al hun eigendommen ontdaan, soms met geweld, omdat dit weliswaar rechtszekere bezittingen zijn, maar men het niet rechtvaardig vond dat alle middelen bij een beperkte groep lag.quote:En rechtvaardigheid boven rechtszekerheid.
We mogen daar uiteraard een persoonlijk standpunt over hebben, maar waar het nu om gaat is dat jij, door het handelen van dhr. Staal, een compleet nieuwe maatschappelijke kijk op bezit bepleit, vanwege zekere positief-rechtelijke uitwerkingen van bruteringen zoals zij zich in onze maatschappij hebben voorgedaan.quote:Daar valt verder niet over te discussiëren, want dat is gewoon een individueel standpunt, waar zowel jij als ik onze eigen mening over mogen hebben.
Dat sociale contract heeft inderdaad twee contractanten. Allereerst de burger die de bezittingen die hij rechtmatig heeft verworven, waaronder de corporatie waar dhr. Staal bestuurder van was, zal aanwenden voor het belang van de doelgroep waarvoor zij is opgericht, maar ook de overheid die het handelen van deze rechtspersoon respecteert en de soevereiniteit daarvan erkent.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, het is dan ook een uitzonderlijke maatregel.
Maar jullie lijken wel niet te snappen hoezeer dit soort incidenten de maatschappij ondermijnt. Die maatschappij kan enkel voortbestaan door het 'sociaal contract' wat de burger heeft met de staat en met elkaar. Dat contract is op de eerste plaats gebaseerd op eigenbelang, groepsbelang en rechtvaardigheid.
Goed, in dat doemscenario geloof ik niet en wederom lijkt mij dit geen reden de rechtstaat preventief te ontmantelen,quote:Ik denk dat dit punt dichterbij is als de politici denken. Nog een paar jaar crisis, nog een paar forse bezuinigingen en belastingverhogingen, nog een paar graaiers die miljardenschade's veroorzaken en als straf miljoenenbonussen ontvangen en de emmer loopt over. Dan is er helemaal geen rechtstaat meer.
Dit zijn natuurlijk dusdanig niet-toetsbare criteria dat juist daarom het eigendomsrecht zo absoluut is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, het is dan ook een uitzonderlijke maatregel.
Maar jullie lijken wel niet te snappen hoezeer dit soort incidenten de maatschappij ondermijnt. Die maatschappij kan enkel voortbestaan door het 'sociaal contract' wat de burger heeft met de staat en met elkaar. Dat contract is op de eerste plaats gebaseerd op eigenbelang, groepsbelang en rechtvaardigheid.
En dat wordt anders als de overheid aan de touwtjes trekt? Henk en Ingrid zullen altijd wat te klagen hebben zolang een ander wat heeft dat zij niet hebben.quote:Wanneer mensen steeds meer uitgeknepen worden door de belastingen, steeds meer overal voor moeten betalen en diegenen die verantwoordelijk zijn voor die verliezen ongegeneerd doorgaan met het graaien en het vullen van hun zakken dan wordt op een zeker moment een culminatiepunt bereikt. Dan denken ook Henk&Ingrid van 'bekijk het maar. Waarom moet ik overal voor betalen en me suf werken terwijl ik niks overhoud". Dan desintegreert de maatschappij gewoon.
Geen idee.quote:Ik denk dat dit punt dichterbij is als de politici denken. Nog een paar jaar crisis, nog een paar forse bezuinigingen en belastingverhogingen, nog een paar graaiers die miljardenschade's veroorzaken en als straf miljoenenbonussen ontvangen en de emmer loopt over. Dan is er helemaal geen rechtstaat meer.
Een cooperatie is geen burger.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat sociale contract heeft inderdaad twee contractanten. Allereerst de burger die de bezittingen die hij rechtmatig heeft verworven, waaronder de corporatie waar dhr. Staal bestuurder van was, zal aanwenden voor het belang van de doelgroep waarvoor zij is opgericht, maar ook de overheid die het handelen van deze rechtspersoon respecteert en de soevereiniteit daarvan erkent.
[..]
Goed, in dat doemscenario geloof ik niet en wederom lijkt mij dit geen reden de rechtstaat preventief te ontmantelen,
Dat is logisch. Overigens is het niet zo zwart-wit gekleurd als jij hier stelt, soit.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:49 schreef LXIV het volgende:
Wanneer een bestuurder faalt met het beheer van semi-collectief goed, miljarden verlies maakt, en als bonus met een paar miljoen met pensioen gaat, terwijl de verliezen gedekt worden door het verhogen van de huren, dan is het toch heel logisch dat 'de mensen' hier woedend over worden?
Dit is het systeem, dit is het probleem met gecentraliseerde macht.quote:Waarom moeten de huurders die verliezen ophoesten? Waarom niet diegene die er rechtstreeks voor verantwoordelijk is? Waarom worden er enorme bonussen betaalt voor zogenaamde 'verantwoordelijkheid', terwijl die verantwoordelijkheid feitelijk niks inhoudt want als het mis gaat zijn er geen consequenties? Waarom alle fouten in de hele opzet daar met de mantel der liefde bedekken?
Dat kan in Nederland ook.quote:Als bestuurders in Nederland verantwoordelijk gehouden zouden kunnen worden voor hun handelen, net zo als in de VS, zie ENRON, dan is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Een corporatie ook geen cooperatie.quote:
Zodra de meeste mensen het bedrag horen zijn ze spontaan dat onderscheid vergeten.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Even voor de duidelijkheid, het gaat niet om een oprotpremie maar om uitbetaling van gelden om een pensioengat te dekken als gevolg van het vervroegd nemen van ontslag.
Ach, in dit geval is de nuancering ook meer iets voor de liefhebber, het blijft wel een bizarre situatie natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zodra de meeste mensen het bedrag horen zijn ze spontaan dat onderscheid vergeten.
waarom geen brandbommen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:24 schreef roos94 het volgende:
Ik woon tegenover een vestia, toen ik klein was ging ik het raam ondergooien met sneeuwballen, kwam er zo'n vent boos naar buiten, ik wegrennen
Inderdaad. Dit vind ik echt een van de meest aanstootgevend oprotpremies in tijden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 05:07 schreef Oldie57 het volgende:
Het neo-liberalisme van de VVD blijkt dus in de praktijk zo te werken dat het geld voor de graaiende maar blunderende bestuurder wordt opgehoest door de sociale minima in de vorm van hogere huren.
Die constant grijnzende Mark Rutte interesseert het toch allemaal geen fuck.
Ja, fantastisch idee. Een noodwet om een individu uit te kleden. De tering zeg.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit vind ik echt een van de meest aanstootgevend oprotpremies in tijden.
Sowieso had die man al een belachelijk hoog salaris. Dan levert hij wanprestaties, en krijgt nog een miljoenen premie. Zo verwerpelijk.
Zeker omdat dit inderdaad opgehoest moet worden door huurders met een laag inkomen.
Ik snap echt niet dat er niet een noodwet uitgevaardigd kan worden om deze uitvreter financieel uit te kleden. De PVV had het hier ook al over. Natuurlijk klinkt dit enorm populistisch, maar gezien de ernst van de zaak mogen ze hier best een uitzondering voor maken.
Moet je eens voorstellen dat je omwille van een huurachterstand van een paar duizend euro op straat komt te staan, terwijl deze uitvreter die de corporatie al naar de rand van de afgrond geleid heeft, met miljoenen euro's 'gemeenschapsgeld' ergens de gevierde peer uithangt.
Populistisch, but I don't give a fuck.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, fantastisch idee. Een noodwet om een individu uit te kleden. De tering zeg.
Dat is je goed recht. Maar je weet zelf ook wel dat wetgeving voor 1 persoon gelukkig niet kan, en ook hoogst onwenselijk is.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Populistisch en rancuneus, but I don't give a fuck.
Ik vind dit echt gewoon niet kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |