Dat begrijpt iedereen wel denk ik. Wat moeilijker te begrijpen is is dat die fouten vervolgens beloond worden...quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:00 schreef Debenijde het volgende:
Waarom begrijpen sommige onder ons niet dat ook in het hoogste management kader fouten gemaakt worden.
En daarom is het tijd voor een ander systeem die we wel begrijpenquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat begrijpt iedereen wel denk ik. Wat moeilijker te begrijpen is is dat die fouten vervolgens beloond worden...
Komt gelukkig niets van terecht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:52 schreef Arolsen het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)e-vestia-topman.html
Mooi dat de politiek eens wat gaat doen aan het. Ik hoop dat ze die schurk maximaal kunnen aanslaan voor de schade en het leed dat hij berokkend heeft..
Beetje al naar gelang de mate van morele verontwaardiging contracten en loon aan gaan passen. Kom nou zeg.quote:
Goed, die Staal heeft er natuurlijk wel een flink potje van gemaakt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beetje al naar gelang de mate van morele verontwaardiging contracten en loon aan gaan passen. Kom nou zeg.
Dat staat buiten kijf. Maar de werkelijke schuldigen in dit geval,of althans de personen die je aan moet pakken, is de falende RvC. Sowieso is de totale vrijblijvendheid van dat orgaan mij al langer een doorn in het oog, met figuren als Nijpels die constant vlak voor de chaos snel vertrekken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, die Staal heeft er natuurlijk wel een flink potje van gemaakt.
Ben het half met je eens. Inderdaad, zo'n RvC moet hier op worden aangesproken, maar daarmee pleit je die Staal natuurlijk niet vrij. Als ik mijn werk niet naar behoren doe, ben ik de gebeten hond, niet mijn directe leidinggevende.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat staat buiten kijf. Maar de werkelijke schuldigen in dit geval,of althans de personen die je aan moet pakken, is de falende RvC. Sowieso is de totale vrijblijvendheid van dat orgaan mij al langer een doorn in het oog, met figuren als Nijpels die constant vlak voor de chaos snel vertrekken.
Op zich is dat ook een kunst; Talent moet je benutten zou de RvC gedacht hebben.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, die Staal heeft er natuurlijk wel een flink potje van gemaakt.
Zou wel willen weten wat ze allemaal aan derivatives hebben ingekocht. Een hoop credit default swaps van Goldman en dergelijke misschien?quote:Tussen 2009 en 2010 stegen de lange leningen van Vestia met 764 miljoen euro naar in totaal 5,1 miljard euro. Tegelijkertijd nam de derivatenportefeuille toe met 4,6 miljard euro naar bijna 10 miljard.
Naar mate van prestaties zou inderdaad beter zijn. En dan niet alleen voor deze dief, maar voor alle dieven die enorme schade aanrichten en er dan met de kassa vandoorgaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beetje al naar gelang de mate van morele verontwaardiging contracten en loon aan gaan passen. Kom nou zeg.
Gelukkig kan het volk lekker afgeven op die luie Grieken en andere buitenlanders. Het volk blijft wel koest.quote:Op zondag 11 maart 2012 06:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou wel willen weten wat ze allemaal aan derivatives hebben ingekocht. Een hoop credit default swaps van Goldman en dergelijke misschien?
Kijk als zo'n grote bank voor 5 miljard aan toxische derivaten kan dumpen bij een woningbouwbedrijf zou je het op fraude moeten onderzoeken. Het ligt er namelijk erg dik bovenop. Een bank zal met liefde een paar miljoen aan smeergeld en omkoping van het bestuur besteden om een paar miljard aan rommel kwijt te kunnen. Het bestuur vertrekt vervolgens met de noorderzon en het zal hen een rotzorg zijn wat er verder met Vestia gebeurt. Zij hebben de buit binnen, de banken hebben de buit binnen en de samenleving draait uiteindelijk voor de rekening op.
We zijn met zijn allen echt zo gigantisch opgelicht. Als het grote publiek het vanmorgen echt zou beseffen wat men gedaan heeft hadden we vanavond lynchpartijen.
Eens met de kanttekening dat Staal net zo goed hard moet worden aangepakt. Het is niet omdat iemand je iets aanbiedt dat je het daarom moet aannemen.quote:Maar de werkelijke schuldigen in dit geval,of althans de personen die je aan moet pakken, is de falende RvC. Sowieso is de totale vrijblijvendheid van dat orgaan mij al langer een doorn in het oog, met figuren als Nijpels die constant vlak voor de chaos snel vertrekken.
Juridisch is dat zeker mogelijk. Daar zijn ook wetten voor opgesteld.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens met de kanttekening dat Staal net zo goed hard moet worden aangepakt. Het is niet omdat iemand je iets aanbiedt dat je het daarom moet aannemen.
Maar inderdaad, met een goede RvC gebeurt zoiets niet. Zou het mogelijk zijn om die leden van de RvC hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor deze blunder?
quote:di 13 nov 2012, 05:30 | 0 reacties |lees voor
Vestia wil miljoenen van Staal terug door Giel ten Boschen Bart Mos
ROTTERDAM -
Woningcorporatie Vestia wil miljoenen euro’s gaan terughalen bij haar voormalige topman Erik Staal.
Hij bracht de Rotterdamse corporatie aan de rand van de afgrond en vertrok vervolgens met een bonus van 3,5 miljoen euro.
Een afgerond onderzoek naar de totstandkoming van zijn salaris en vertrekbonus biedt voldoende aanknopingspunten voor een verhaalsactie.
Dit hebben bronnen bij Vestia gisteren gemeld.
In opdracht van Vestia onderzoeken juristen nu of het geld ook daadwerkelijk bij Staal, die sinds de zomer op Bonaire woont in een strandvilla zonder hypotheek, kan worden teruggevorderd.
Een Vestia-woordvoerder liet gisteren weten geen mededelingen te doen over de kwestie-Staal, zolang het haalbaarheidsonderzoek nog loopt. Wel bevestigde hij dat het onderzoek naar de totstandkoming van het salaris van Staal door het forensisch recherchebureau Intégis onlangs is afgerond.
Vestia raakte begin dit jaar in grote financiële problemen toen bleek dat een corrupte schatbewaarder de corporatie had volgestopt met risicovolle renteverzekeringen.
uiteraard die steekt zijn kop boven het maaiveld uit, en die kop moet erafquote:Op zondag 11 maart 2012 05:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe lang doe je erover om van 1 tot 1 miljard te tellen?
Er wordt altijd op uitkeringstrekkers gekotst maar dit soort praktijken zijn blijkbaar legaal.
Alsjeblieft zeg. Wat wil je horen dan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
uiteraard die steekt zijn kop boven het maaiveld uit, en die kop moet eraf
Dat is de schuld van de marktwerkingsmanie van de overheid.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Wat wil je horen dan?
Oh, Erik Staal, wat heb je het toch goed gedaan! Het is echt een knappe prestatie om de tent te verneuken en wel met miljoenen er vandoor te gaan. Daar moeten we alle bewondering voor hebben.
Heeft weinig met maaiveld te maken dit.
Dus omdat de overheid het niet uit had mogen besteden mogen we met geen vinger naar Erik Staal wijzen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat is de schuld van de marktwerkingsmanie van de overheid.
Goed functionerende overheidsdiensten die kostendekkend en met reguliere accountantscontrole werken in de verhuur van sociale woningen moet je niet aan bloedhonden uitbesteden.
Het gaat hier om 2.500.000 woningen a 150.000 euro ofwel 400 miljard euro, dat trekt veel gespuis aan, die over lijken gaan
en hij heeft het goed gedaan ja,
Zou ik ook gedaan hebben als ze me plaatsen in een overheidsbedrijf met miljarden eigen vermogen zonder enige aandeelhouders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |