abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:10:11 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108605368
2012

12 maart: Webkim (jongen)
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
13 September: Frups
17 september: Kwisted

03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
12 oktober: Mangostine
13 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
eind oktober: Enfermera

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 04-03-2012 09:59:40 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:15:17 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108605666
Ik ben nog zo'n beetje aan het nestelen hoor meisjes, dus ik ben er niet echt bij de afgelopen dagen. Ik verwacht na het weekend al wel een heel stuk op weg te zijn met alles en dan kan ik effe wat rust nemen... Merk ook wel dat het een beetje druk is, de harde buiken werden behoorlijk pijnlijk vanmiddag/vanavond en soms moest ik zelfs effe puffen...

Ach ja, misschien doet het wel iets en zit ik dit keer niet meer helemaal potdicht tegen de tijd dat ik kan bevallen ;)
pi_108605845
Lekker op je gemakje doen Fluug. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_108606638
Fluug, rustig aan maar! Wel hier posten als je serieus gaat puffen hè... ;)

Nou, ik herken de onzekerheden van mijn mede prille zwangeren hoor. Gisteren en vandaag ben ik niet of nauwelijks misselijk en ik lijk wel minder moe... Dus net maar een test er tegenaan gegooid en die was nog knalpositief gelukkig.
Nu weer wachten op de volgende echo, vandaag 8 weken *O* dus nog 3 weken te gaan en dan hopelijk een stuiterspruitje. O+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:20:44 #5
326689 MixedEmotions
Ne oblivicaris...
pi_108614916
Misschien een rare vraag maar hebben jullie ook rare dromen tijdens jullie zwangerschap en over de zwangerschap? :o
"... Cold silence has a tendency to atrophy any sense of compassion ..."
~ Tool ~
pi_108614955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 07:20 schreef MixedEmotions het volgende:
Misschien een rare vraag maar hebben jullie ook rare dromen tijdens jullie zwangerschap en over de zwangerschap? :o
Dat is geen rare vraag, komt heel veel voor, hoort er een beetje bij.

Woah, laatste babyloze vrijdag! :) Dus vanavond gaan F en ik lekker uit eten en mss ook nog naar de bios. Zin in!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:58:32 #7
326689 MixedEmotions
Ne oblivicaris...
pi_108615101
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 07:27 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat is geen rare vraag, komt heel veel voor, hoort er een beetje bij.

Woah, laatste babyloze vrijdag! :) Dus vanavond gaan F en ik lekker uit eten en mss ook nog naar de bios. Zin in!
Ik had altijd al rare dromen maar sinds ik zwanger ben ik 't veel erger geworden... Gelukkig ben ik dan niet de enige :o

Ah lekker! Klinkt als 'n geweldige laatste babyloze vrijdag :)
Weet je al welke film je wilt zien? *O*
"... Cold silence has a tendency to atrophy any sense of compassion ..."
~ Tool ~
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:15:32 #8
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108615224
Mogguh! Meld!

Klinkt goed Webkim! Geniet ervan ;)

Rare dromen...ik heb er een tijdje terug 1 gehad die leek net echt. Was doodeng, heb ook echt aan mn buik gevoeld ofdat de baby er nog inzat toen ik wakker werd. Zo raar :{
pi_108615335
Rare dromen: check! Hoewel de laatste weken wat minder. Vaak ook heel nare dromen idd, of dingen waar geen touw aan vast te knopen is.

Webkim, heerlijk! Geniet van de laatste babyloze vrijdag! Je lief is dus ook weer opgeknapt?

Ik heb een druk weekend voor de boeg met 2 etentjes (vervelend zeg ;) ), dus ik bedacht me gister dat ik wel een massage kon doen ter ontspanning. Straks even bellen of er plek is O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108615409
Etentjes, leuk dames!
Ik moet er zelf nog niet aan denken, op dit moment zijn het voor mij muizenhapjes 's avonds. Een goeie lunch daarentegen zou ik niet afslaan. :9~
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:34:57 #11
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108615422
Ff nieuwsgierig, want volg niet alles... Webkim laatste vrijdag, word je ingeleid of een ks dan? Heb ik even gemist ben ik bang.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108615971
Meld.

Geniet ervan vandaag Kim ;). Laat ik Es' opstaan en ontbijten. Dat lijkt me wel een nuttig begin an de dag.
pi_108616163
Ik ga me bijna afvragen of mijn buikdame geen reïncarnatie is van iemand uit ww2 ofzo :{ pfff hele heftige dromen heb ik...

Maar het hoort er een beetje bij!
pi_108616203
Straks kind maar even naar opa brengen en naar de 20 weken echo.

Webkim veel plezier vanavond!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:31:52 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108616280
Son, veel plezier bij de 20-weken echo!

En webkim heel veel plezier in de bios. Welke film wordt het?

Hier werd vanmorgen spontaan naar mijn buik geluisterd en de baby kreeg een kusje van Harry O+
En ik mail net naar mijn man dat Harry vrolijk wakker is geworden (na een onrustige nacht) en dat buikbaby ook wakker is. Stuurt hij een berichtje terug: hallo buikbaby, tot over een paar weken!
Nou, veeg mij maar op!

Overigens zweet ik als een otter, vooral 's nachts. Ik heb het echt zó warm. Ik denk dat ik vannacht alleen maar een laken opleg...
Ik begin ook vocht vast te houden :X
pi_108616413
Sonnetje succes bij de echo!

Hier vandaag 34 weken de tijd vliegt het gaat me veel te snel :D Vanmiddag weer naar de verloskundige.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:40:56 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108616452
Dat merk ik ook Asyniur, dat ik vocht begin ast te houden. Een beetje nog maar hoor.

Sonnetje, 20 weken echo, hopelijk wordt het relaxt genieten.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:42:21 #18
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108616480
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:38 schreef Rixtje het volgende:
Sonnetje succes bij de echo!

Hier vandaag 34 weken de tijd vliegt het gaat me veel te snel :D Vanmiddag weer naar de verloskundige.
Ja, hier 34 w en 1 dag ;) Zat net nog even naar het lijstje te kijken, we zijn nr 8 en 9.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:49:44 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108616612
Ik sta al 7e! :o
Morgen ben ik 35 weken! :D

Ow en Susie, webkim kijgt een ks...

Marrije, het is ook een beetje vocht bij mij, mar toch. Nou lijk ik nóg dikker :X
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:49:59 #20
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108616620
_O- Dat berichtje van je man asyniur geweldig!

Herkenbaar Asyniur, dat zweten enzo, zo smerig, en het is niet eens warm! :?

En vocht...Ik ben al meer dan een week mn enkels kwijt, dus als iemand ze gezien heeft? Ik wil ze graag terug! :Y
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 09:58:50 #21
13368 NiGeLaToR
pi_108616777
Misschien maar goed dat m'n vriendin niet zo mee leest op Fok!, die maakt zich nu al (10w) druk om dikker worden en aankomen :X Maarja, hoort erbij.. en probeer haar er van te overtuigen dat je na je zwangerschap niet per se een zwanger uiterlijk hoeft te houden (toch?) :)

Veel plezier bij de echo's meiden - deze wannabe-papa wordt elke keer weer emotioneel bij het zien van 't kleine wondertje O+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:03:09 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108616845
nigelator, tja een deel van het aankomen heb je zelf in de hand, maar een deel ook niet. Er groeit nou eenmaal iets in je buik.
Ik ben na de vorige zwangerschap iets meer afgevallen dan ik aangekomen ben. Dat geldt voor meer dames (Sonnetje is zelfs heel erg veel meer afgevallen).
Dus nee, je hoeft geen zwanger uiterlijk te houden ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 10:11:36 #23
13368 NiGeLaToR
pi_108616969
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:03 schreef Asyniur het volgende:
nigelator, tja een deel van het aankomen heb je zelf in de hand, maar een deel ook niet. Er groeit nou eenmaal iets in je buik.
Ik ben na de vorige zwangerschap iets meer afgevallen dan ik aangekomen ben. Dat geldt voor meer dames (Sonnetje is zelfs heel erg veel meer afgevallen).
Dus nee, je hoeft geen zwanger uiterlijk te houden ;)
Pfew :P Nu heeft m'n vriendin 3 weken terug nog een halve marathon gelopen, dus opzich zit er voldoende motivatie in om de boel in model te houden. Maargoed, ze hinkelt ook met de gedachte dat je je ongeboren baby natuurlijk alles wilt geven wat nodig is en nu dus niet 'aan de lijn' wil doen.
Dus, we moeten er nog een beetje inkomen - het feit dat we zo lekker controlfreak zijn maakt dat in dit geval niet makkelijker :)
pi_108617054
Clauwhee 't weekend ook jarig dus :*
bij ons zijn veel mensen achter elkaar jarig, (schoonfam enz) vorig jr heb ik t in april gevierd met m'n lief maar dan ben ik ongv 39wk zwanger, leek me nu niet zo goed idee :9
Met m'n 2lingbroertje vieren vind ik wel weer leuk.

Nigelator + vriendin gefeliciteerd *O*
pi_108617073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:11 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Pfew :P Nu heeft m'n vriendin 3 weken terug nog een halve marathon gelopen, dus opzich zit er voldoende motivatie in om de boel in model te houden. Maargoed, ze hinkelt ook met de gedachte dat je je ongeboren baby natuurlijk alles wilt geven wat nodig is en nu dus niet 'aan de lijn' wil doen.
Dus, we moeten er nog een beetje inkomen - het feit dat we zo lekker controlfreak zijn maakt dat in dit geval niet makkelijker :)
Je mag ook niet aan de lijn doen :9
Gewoon goed en gezond eten, en bewegen als t lukt
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:31:31 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108617372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:11 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Je mag niet lijnen maar je kunt wel opletten wat je eet. Als je gewoon normaal eet, dan valt het meestal mee wat je aankomt en je kindje krijgt dan voldoende :Y
En als je lijf het trekt, kun je nog heel lang actief blijven en aan sport doen, maar wel met mate...
pi_108617542
Nigelator + vriendin gefeliciteerd *O* O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:58:24 #28
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108618036
Nigelator & vriendin, gefeliciteerd!

Asy, ik merkte het van de week toen ik mn schoenen veel moeilijker aan kreeg en smorgens zijn mn handen wat opgezet. Tot nu toe trekt het allemaal weer netjes weg.

Vanmorgen aan het schuren van het wiegje begonnen. Lekker op tijd ):O t Ligt in 4 delen en ik heb er nu 2 geschuurd. Straks deel 3 en aan het eind van de middag deel 4. In etappes is het wel te doen.
pi_108618367
Sorry voor het walsen weer even, maar heb even een vraagje tussendoor.
Nog steeds erg druk hier op mn werk en het ziet er voorlopig niet naar uit dat mn baas terug komt op korte termijn. Ik wil nu dit naar PZ sturen in verband met eerder stoppen vandaag, zodat het niet van mijn eigen vakantie uren afgaat, hebben jullie hier nog opmerkingen over? Kan ik dit zo sturen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Marjolijntje op 02-03-2012 11:30:38 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:19:25 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108618532
Thanx Asy ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 11:22:15 #31
13368 NiGeLaToR
pi_108618594
Dank allen voor de felicitaties :D
Dat bewegen komt goed hoor, heb actief meisje :) Maar, lekker er van genieten gaat ook goed komen voorzie ik :9 (al lijk ik door een blessure momenteel wel meer zwanger dan m'n vriendin :{ )

@Marjolijntje; kun je niet beter bespreken met PZ ipv verwijzen naar iets waar je recht op hebt? Ik merk dat de formele insteek meestal kan rekenen op een formele reactie - al weet ik niet hoe dit op jouw werk normaal gedaan wordt natuurlijk. 'k ga de link wel even doorlezen meteen :Y
pi_108618752
PZ is niet aanwezig vandaag, plus het is een raar mens wat 0,0 inlevingsvermogen heeft en erg lomp uit de hoek komt :@
(Toen mn oma terug kwam uit Frankrijk met een gebroken heup, heb ik bij haar gemeld dat ik een aantal dagen iets eerder weg zou gaan van mn werk om haar thuis te helpen, haar eerste opmerking was of ik geen ooms of tantes had die dat konden doen. For the record, mn oma is net zo belangrijk voor me als mijn ouders..) Zulke reacties zijn haar niet vreemd.
Net als dat de eerste opmerking die ze maakte nadat ik gemeld heb dat ik zwanger was, was dat ik er niet zomaar vanuit moest gaan dat ik minder kon gaan werken. Dáárna kwam er met veel pijn en moeite een felicitatie uit. Dus nee, ik ga er niet graag langs ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:39:59 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108619114
Marjolijntje, ik vind het een heel net berichtje hoor! :Y

Marrije, ik zag het aan de afdruk van mijn sokken :D
pi_108619135
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:12 schreef Marjolijntje het volgende:
Sorry voor het walsen weer even, maar heb even een vraagje tussendoor.
Nog steeds erg druk hier op mn werk en het ziet er voorlopig niet naar uit dat mn baas terug komt op korte termijn. Ik wil nu dit naar PZ sturen in verband met eerder stoppen vandaag, zodat het niet van mijn eigen vakantie uren afgaat, hebben jullie hier nog opmerkingen over? Kan ik dit zo sturen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou me gewoon ziek melden in plaats van het schuiven onder pauzetijden.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 11:40:50 #35
13368 NiGeLaToR
pi_108619148
Dan zit er inderdaad niets anders op dan het nette berichtje te gebruiken :) Jammer dat het zo moet, maar empathisch vermogen bij een PZ medewerker zou natuurlijk ook te veel van het goede zijn :X
pi_108619189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:40 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dan zit er inderdaad niets anders op dan het nette berichtje te gebruiken :) Jammer dat het zo moet, maar empathisch vermogen bij een PZ medewerker zou natuurlijk ook te veel van het goede zijn :X
Empatisch vermogen bij álle medewerkers van een bedrijf toepassen gaat natuurlijk ook wel erg ver ;). Al weet ik niet hoe groot het bedrijf is waar Marjolijntje werkt. Dat je dat van directe collega's krijgt à la.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 11:44:08 #37
13368 NiGeLaToR
pi_108619269
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Empatisch vermogen bij álle medewerkers van een bedrijf toepassen gaat natuurlijk ook wel erg ver ;). Al weet ik niet hoe groot het bedrijf is waar Marjolijntje werkt. Dat je dat van directe collega's krijgt à la.
Tjah, het feit dat je empathie toont betekent niet dat je het iedereen naar de zin kan maken - het kan best zo zijn dat je iets voor iemand rot vindt, maar tegelijkertijd moet constateren dat het niet het probleem van het bedrijf is (wat op zich voor diegene ook nog 's rot kan zijn) :P
Gewoon beetje aardig doen als mens onder elkaar kan geen kwaad :)
pi_108619369
Zoë, en ik vier het met m'n tweelingzusje, grappig!

Marjolijntje, het is vervelend dat het zo moet maar aan dat berichtje mankeert niets.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:49:13 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108619424
clauwheee, ben jij weer een beetje bijgetrokken?
pi_108619510
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tjah, het feit dat je empathie toont betekent niet dat je het iedereen naar de zin kan maken - het kan best zo zijn dat je iets voor iemand rot vindt, maar tegelijkertijd moet constateren dat het niet het probleem van het bedrijf is (wat op zich voor diegene ook nog 's rot kan zijn) :P
Gewoon beetje aardig doen als mens onder elkaar kan geen kwaad :)
True.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:03:03 #41
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_108619783
Hallo dames, het is weer vrijdag, damn wat gaat de tijd snel!

fluug lekker rustig aan doen

mangostine gefeliciteerd:D:D Dat het goed mag blijven gaan en dat je mag genieten.

Vreemde dromen had ik al, maar tijdens mijn zwangerschap nog steeds:)

Nu mag ik ook gaan genieten, ben vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest en heb voor het eerst het hartje gehoord, wat is dat bijzonder zeg.Ook een fijne echo gehad, kon de kleine goed zien in mijn buikje, was eerst rustig maar ging daarna bewegen en draaide zelfs naar het apparaat toe zodat we alles goed konden zien. Wow wat was dat bijzonder.

Ben nu 2 dagen naar voren gezet dus ben vandaag 12 weken en 4 dagen :D
Vanavond toch maar eens gaan vieren dat ik zwanger ben, alles zag er goed uit, hartje klinkt goed,dus ben voor het eerst echt blij:D

Aanstaande woensdag begin ik met zwemmen, wil daar vroeg mee beginnen omdat ik toch weer een conditie op moet gaan bouwen na de nare start 1e trimester. Nog meer dames die al een cursus gaan doen of al begonnen zijn? Of waar denk je over na?
Be dance |Be real| Be You
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:05:58 #42
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_108619857
Ben nog even aan het bijlezen hoor,

@nigelator Gefeliciteerd:D

@marjolijntje vervelend dat het zo moet idd, ziekmelden is ook een optie toch? Dat gaat niet van jouw uren af.

En ik ga weer lezen:D
Be dance |Be real| Be You
pi_108621187
Zo ben ik weer :) nou alles zag er goed uit.Nog steed een meisje O+ en extra lang.gekeken, want er.was ook iemand bij die de opleiding deed. Die heeft eerst gekeken en toen de ander.
Ze dachten eerst dat ik een vleesboom of bijplacenta had, maar de placenta ligt over de voorkant.en een stukje naar achteren.
Heb alleen geen mooie plaatjes, want mevrouw lag er.niet.goed.voor ofzo.
Oh en ze is iets kleiner. Nja metingen kwamen uit op 22 juli. Prima dus hoor. Maar ze zeiden al dat t waarschijnlijk geen reus wordt. Nja tis wel vergelijkbaar als bij Floris. Die liep ook altijd 3 dagen achter en was 7 pond bij geboorte. (zegt allemaal weinig, maar wel leik om de overeenkomsten te zien)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:38:47 #44
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108622616
Fijn dat alles in orde was Son...

Ik heb net het wiegje opgedekt en m'n vluchtkoffertje ingepakt... Nu is alles in gereedheid :o

Alleen m'n nachtkastjes nog effe opruimen voor de kraamperiode en dan mag ons Pietje komen. Bizar idee eigenlijk...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:43:23 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108622785
Fijn Sonnetje, dat het er goed uit zag allemaal :)

Heerlijk Fluug, de wieg al klaar & koffer gereed.

Wie schreef dat nou laatst, ook al bezig met de koffer en die is een maand voor mij uitgerekend. Ben ik aan de late kant met de koffer? Ik heb nog helemaal niks ingepakt. Ik heb over anderhalve week een afspraak bij de gyn en daarna kijk ik wel wat ik in mn koffer stop. . .
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 13:45:52 #46
13368 NiGeLaToR
pi_108622872
Geven jullie de voorkeur aan bevallen thuis of in het ziekenhuis?
Wij willen wel thuis; het ziekenhuis is 5 minuten rijden, dus mocht het nodig zijn, zijn we daar zo.
Is dat overigens een keuze die je 'gewoon' kunt maken - of heeft dat bepaalde consequenties/voorwaarden?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:46:16 #47
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108622884
Naja, ik weet sowieso dat ik in het ziekenhuis beval, dus een koffertje moest ik toch mee. Ik was al bezig met uitstelgedrag, maar door alle harde buiken en het gerommel van de afgelopen dagen kreeg ik ineens haast om de boel af te hebben. Anders had het hier vast tot de 40 weken blijven liggen ofzo :') Ben eigenlijk helemaal ingesteld op 42 weken en had af en toe het gevoel nog zeeen van tijd te hebben, wat bij 36 weken natuurlijk helemaal niet zo is :+
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 13:49:01 #48
13368 NiGeLaToR
pi_108622975
Spannend hoor :D Voor ons nog een 'hele tijd' weg, ben in ieder geval blij dat er in huis niet veel hoeft te gebeuren :) Ik dacht juist dat moeders-in-spe geen last van uitstelgedrag hadden door de instinctieve nesteldrang? :+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:50:02 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108623022
Bij de eerste heb ik mezelf kapotgenesteld, dit keer moet ik mezelf er echt toe zetten... Het gevoel van 'dit, dit en dat moet gebeuren' was er wel, maar de luiheid was groter :')
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 13:50:31 #50
309370 Nanadu
pi_108623044
Sonnetje wat fijn dat de 20 weken echo goed was :) Wat heerlijk dat je zo lang naar je meisje kan kijken O+ Ik kan niet wachten tot 13 maart dan heb ik hem ook en ik hoop dat dan het grote genieten echt kan beginnen!

Marjolijntje ik vind het een goed mailtje, maar jammer dat het zo moet. Heb je niet een vervanger gekregen waar je mee kan praten voor een structurele oplossing? Ik vind namelijk niet dat ze alles zo hun gang kunnen laten gaan alleen omdat er een aantal ziek zijn. Het wordt alleen maar nog zwaarder voor je als je verder komt.

Fluug rustig aan he, maar wel fijn dat je nu de koffer klaar hebt en de wieg ^O^

Ik heb gisteren gesprek met mijn baas gehad en besproken dat ik iedere 2 uur even 10 minuten rust neem en ga zitten. Daarnaast ga ik meer kantoor werk doen zodat ik minder op de groep hoef te staan. Voor de dagen dat ik 's avonds nog cursussen, vergadering en ouderavond heb is afgesproken dat ik later begin. Ik ben wel blij met deze oplossing en als het toch slechter gaat met mijn bloeddruk dan bespreken we weer wat we kunnen doen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:51:54 #51
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108623099
Ik beval ook sowieso in het ziekenhuis, op medische indicatie en mag niet over tijd lopen dus langer dan 6 weken gaat het niet duren. Het is alleen nog niet duidelijk of het een ks gaat worden. Als dat laatste het geval is wordt het een 'logeerkoffer', anders een vluchttas of iets er tussen in als het een inleiding wordt bij 40 weken.
Die harde buiken van jou Fluug zijn wel een motivatie natuurlijk :D Heb ik allemaal niet dus heb nog het idee ongeveer 6 weken de tijd te hebben.

Al wil ik dat wiegje vandaag wel helemaal geschuurd hebben.
pi_108623241
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
Geven jullie de voorkeur aan bevallen thuis of in het ziekenhuis?
Wij willen wel thuis; het ziekenhuis is 5 minuten rijden, dus mocht het nodig zijn, zijn we daar zo.
Is dat overigens een keuze die je 'gewoon' kunt maken - of heeft dat bepaalde consequenties/voorwaarden?
Mag je helemaal zelf bepalen, je mag zelfs op het allerlaatste moment nog besluiten naar het ziekenhuis te gaan terwijl je bijv. thuis wilde bevallen. Of andersom.

(uitgesloten dat er gaande weg in de zwangerschap iets is waardoor je in het ziekenhuis moet bevallen)

Hier ziekenhuis bevalling :)

Son *O* zo fijn!!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:56:55 #53
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108623262
Fijn dat je baas zo meedenkt Nanadu.

Nigelator, er schijnen wel wat voorwaarden te zijn aan een thuisbevalling, maar zolang jouw vrouw niet meer dan 100 kg weegt heb je bij de meeste vk'en geen probleem om thuis te kunnen bevallen. En als er verder geen complicaties zijn kan het ook (placenta die voor de uitgang ligt oid).
En is het nog steeds zo dat je met een brancard vervoerd moet kunnen worden?
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 13:57:08 #54
309370 Nanadu
pi_108623270
Ik beval ook 'verplicht' in het ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk en medicijnen die ik daar nu voor slik. De verloskundige heeft aangegeven dat ik waarschijnlijk ook de 40 weken niet haal vanwege de vorige zwangerschap, maar ik heb nog steeds de hoop dat het vanaf nu goed zal blijven gaan met mijn bloeddruk.
Als ik niet verplicht' in het ziekenhuis moet bevallen had ik het ook gedaan, omdat dit mij rust geeft.
pi_108623348
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:50 schreef flugeltje het volgende:
Bij de eerste heb ik mezelf kapotgenesteld, dit keer moet ik mezelf er echt toe zetten... Het gevoel van 'dit, dit en dat moet gebeuren' was er wel, maar de luiheid was groter :')
+1 tot nu toe... Moet echter nog wel eea echt gebeuren dus na onze vakantie gaan we echt aan de slag. Met 30 weken wil ik klaar zijn 8-)
pi_108624238
Laat ik maar eens uit bed komen :'). Luiheid ten top vandaag.

Hoe bescherm jij het bedje tegen stof dan Fluug? Of is dat niet zo erg? Anders ga ik het bedje ook maar eens opmaken. En anders wilde ik het de kraam laten doen als we terugkomen uit het
Geboortecentrum. :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:29:37 #57
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108624370
Mixedemotinos: heb alleen maar rare dromen. Tot nog toe niet zo over het komend moederschap maar vooral over andere onnoemelijk rare dingen! :') XD

Webkim: heerlijk! O+ Lekker avondje samen! :D

Mangostine: misschien gaat het wel gewoon beter met je omdat je verder in je zwangerschap komt ;) Of ben je gezegend met weinig kwaaltjes!

Sonnetje wat fijn dat alles goed was met de kleine meid! Superleuk :D O+

Nigelator: ik denk dat ik thuis wil bevallen, maar ik weet nog niet wat het veiligste is (heb een chronische darmziekte die op 't moment aardig rustig is met medicatie, maar weet niet of ik een indicatie heb om in het ziekenhuis te bevallen.. anders doe ik dat gewoon :) ) Liever thuis, maar anders wat het veiligste is :)
Het is meer dat ik het fijn vind in een vertrouwde omgeving te zijn, met mensen die zich alleen op mij richten, ipv in- en uitlopend ziekenhuis personeel (en zelf, als verpleegkundige, kan ik me soms ergeren aan dingen die niet goed gaan oid :+ )

Vandaag gelukkig weer niet zo misselijk, wel nog enorm moe :) Ben blij dat het weekend is zo. :D
Heb nog wel een dilemma met mijn nieuwe werk. Ik ga daar 15 maart beginnen, en dan ben ik ongeveer 8 weken. Ik heb nu al elke dag mn positiebroek aan omdat ik mn buik gewoon niet meer kan inhouden, en mn meest losse normale broek zit al megastrak.. :X En ik wil eigenlijk nog niet dat ze het weten op mn nieuwe werk totdat ik de echo heb gehad. En ik sowieso mn contract heb getekend :')
Dus ja. Ik denk dat ik gewoon even moet bikkelen in mn te strakke normale broek.. Dan maar knoop los op weg naar huis en trui eroverheen _O- :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:48:20 #58
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108625045
Een sprei Kuukske :Y
pi_108625161
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:48 schreef Marrije het volgende:
Een sprei Kuukske :Y
Ah, dus ik kan er ook een oud hoeslaken overheen hangen/leggen? :)

En de kraam kijkt dan toch wel eerst nog of ik het wel goed heb gedaan hè? :@.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:52:08 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108625177
Kuuks, ik heb het bedje gewoon opgemaakt. Als de kraam komt, dan maakt zij het wel opnieuw op met schone lakens.
Het eerste wat de kraam bij ons deed, was het bedje afhalen en opnieuw opmaken met een extra deken die ze zelf ergens uit een kast had getrokken :D

Ik ben wel wat dingen aan het verzamelen voor de ziekenhuistas maar heb nog lang niet alles compleet. Maar over 2 weken zal het wel klaar staan, anders raakt mijn man in paniek ;)

Son, wat fijn dat alles goed is! *O*
pi_108625287
Ohh nou dan laat ik het nog even zo liggen denk. :')
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:01:08 #62
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108625483
Dat kan prima Kuuks. Bij mij heeft de kraam het bedje gewoon gelaten zoals ik het had opgemaakt.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2012 @ 15:01:11 #63
13368 NiGeLaToR
pi_108625484
Dit is zo'n leuk topic :D
SPOILER
Weer hoop ideetjes en info; dank iedereen.

Heb net alle reeds gekregen gefeliciteerd kaartjes en knuffels op het dressoir gelegd - hoef ze nu niet meer te verstoppen! *O*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:17:55 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108626087
HIer zijn zojuist de plakletters voor op het geboortebord gearriveerd.
Gek om de naam van je kindje zo opeens in het 'echt' te zien O+
pi_108626090
Leuk is dat he, al die kadootjes :D

Grr lag ik net (nou ja alweer ruim een uur geleden) op bed, normaal doe ik dat nooit maar was om half 6 al wakker, dus wilde toch even slapen. Belt mn vader...met echt iets heel onzinnigs...Nou toen was ik weer klaarwakker, dus nu ben iknog duffer :P
Kind slaapt wel nog (al vanaf half 1/kwart voor 1 ofzo), mja krijg je als je vanaf half 6 wakker bent :P

Ik vind t ook fijn dat alles goed eruit zag! Ik had er op zich wel vertrouwen in hoor.

Oh en wat betreft zwangerschapslichaam na zwangerschap...ik was sowieso 6 kilo lichter dan voor die tijd en plooide ook snel terug. Maar ook neit echt een grote buik gehad.

Ik heb t bedje met 37 weken ofzo opgemaakt. En eigenlijk laten liggen tot ie erin ging slapen (toen ie 4 weken was, dus 8 weken later). Nooit nagedacht over stof eigenlijk :@ Slecht he!

Oh en ik ga weer in t ziekenhuis bevallen. Vorige keer vond ik het wel fijn daar en helemaal na de vorige bevalling vind ik ziekenhuis prettiger. Gewoon voor het geval dat zeg maar :)
pi_108626976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:50 schreef Nanadu het volgende:
Marjolijntje ik vind het een goed mailtje, maar jammer dat het zo moet. Heb je niet een vervanger gekregen waar je mee kan praten voor een structurele oplossing? Ik vind namelijk niet dat ze alles zo hun gang kunnen laten gaan alleen omdat er een aantal ziek zijn. Het wordt alleen maar nog zwaarder voor je als je verder komt.
Heb het mailtje verstuurd en ben lekker een half uur eerder naar huis gegaan :) Heb vorige week aangegeven bij PZ en de algemeen directeur dat het zo niet goed blijft gaan en te zwaar is e.d. maar meer dan een we zijn er mee bezig maar een oplossing is niet makkelijk, komt er niet. En mijn leidinggevende is sowieso de komende 2 weken nog ziek, misschien nog wel langer. Dus die tijd blijft het in ieder geval erg druk voor mij. Tsja, ze zijn nou eenmaal een beetje raar bij ons. Misschien ook omdat het een klein bedrijf is oid? Ben wel benieuwd of ik sowieso nog reactie krijg op mijn mailtje. Zelfs dat verwacht ik niet, moet je na gaan.. Eigenlijk wil ik ook ander werk, maar is nu gewoon niet verstandig. Ik heb een baan met een vast contract en er is bar weinig werk in mijn sector momenteel, dus blijf maar gewoon even zitten nu..

Merk ook dat de baby veel rustiger is als ik het zo druk heb, helemaal niet fijn :( Ik voel haar veel minder, minder vaak en minder heftig.

Over bevallen, ik wil ook in het ziekenhuis. Vind het een fijn idee dat daar alles is als het nodig is om in te grijpen. En onze slaapkamer ligt tegen die van de buren aan. Zou het enorm gênant vinden als die me kunnen horen :@ (jaren 60 flat, niet super gehorig, maar toch..)

[ Bericht 5% gewijzigd door Marjolijntje op 02-03-2012 15:47:14 ]
pi_108627350
Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen.. geeft me meer rust in mijn hoofd denk ik, omdat dit de eerste voor ons is :)

Vanmiddag lekker wezen lunchen met 3 vriendinnen. 2 Van hen weten dat ik zwanger ben, eentje daarvan is 4 weken terug bevallen. Andere vriendin heeft al een kind van bijna 2 en is momenteel 7 maanden zwanger. En dan die andere vriendin nog die kinderloos is en het nogn iet weet van mij.

sHeerlijk om alvast tussen alle kinderspulletjes te kijken.. wat heb ik straks nodig? Wat wil ik absoluut NIET!?

Ik heb nog niks gekocht qua kleertjes... had wel een paar dingen in mijn hand die ik leuk vond maja... nu 6 weken en 4 dagen dus tis nog te pril ... Ik denk dat ik los ga zodra ik gezien heb op de echo dat alles goed is. Alleen moet ik daar nog tot 3 april op wachten dus ...

Heb vandaag lekker vrij.. maandag pas weer werken. Heb een hectische week gehad die wel voorbij is gevlogen, maar erg uitputtend was. Dus vanmorgen wel al lekker huisje gepoetst. Zometeen even een wandeling met de hond want manlief is een half uurtje geleden thuis gekomen. En dan lekker met een filmpje op de bank.

Morgen heb ik het huis ook voor mij alleen want dan is manlief naar school (volgt specialisatie fotografie). Heerlijk zo lekker in mijn eentje keuvelen.

Had daarstraks ineens wel een misselijkheidsgolfje :D ... is wel alweer weg.
En ik moet echt veul vaker plassen als normaal. Dus ik geloof er nog wel in :)
pi_108627485
als iedereen die mag, de komende twee maanden nou even in het rdgg bevalt, dan kan ik zwaaien O+ :D

ik ben bij de eerste twee poliklinisch bevallen, of nja eigk medisch, maar de insteek was poliklinisch :P
bij de derde moet ik medium risk, dus verplicht in t ziekenhuis maar wel met mn eigen vk.
ik had misschien wel graag thuis willen bevallen maar och, ik ben er ook niet echt rouwig om verder.
:)
pi_108628089
Clauwhee wat toevallig :D

Marjolijntje :* pff t wordt er niet makkelijker op voor jou zo
En met die klachten mag jij je echt wel ziekmelden..(of je recht op pauze opnemen) T zou er nog bij moeten komen dat t van je vakantie uren af gaat :{

Loodje *O* lekker genieten!

Sonnetje *O*. Voor de goede 20wkn echo!

Ik wil graag poliklinisch bevallen, ziekenhuis is hier ongv 30km vandaan
Moet even kijken hoe&wat met verzekering. Ben al wel extra verzekerd voor opname ziekenhuis (weet niet of poliklinisch erbij zit) en eigen bijdrage kraamzorg.

Ziekenhuistas staat grotendeels klaar, meer door t gedoe van vorige week.
Kleertjes vd baby enz zijn nog niet uitgewassen, doe ik over anderhalve week. M'n moeder wil graag samen babywasjes draaien en strijken haha :D

Heb n sprei over t wiegje, m'n moeder had de lakentjes al gewassen enz O+

Vanmiddag fotoshoot gehad van m'n dikke buik
Van m'n O+ gekregen voor m'n bday :) ben benieuwd naar t resultaat.
Zo lekker in bad en lekker relaxen mmm :)
pi_108628258
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:29 schreef Enfermera het volgende:
Nigelator: ik denk dat ik thuis wil bevallen, maar ik weet nog niet wat het veiligste is (heb een chronische darmziekte die op 't moment aardig rustig is met medicatie, maar weet niet of ik een indicatie heb om in het ziekenhuis te bevallen.. anders doe ik dat gewoon :) ) Liever thuis, maar anders wat het veiligste is :)
Ik heb net als jij colitis, en zal sowieso in het zhuis moeten bevallen. Maar ik krijg natuurlijk ook nog Remicade, dus daarom wordt er bij mij allemaal wat meer op gelet en alles iets meer in de gaten gehouden.

Overigens, al had ik de keus, ik zou voor het zhuis kiezen. Alle zorg bij de hand, mocht er iets misgaan, dan zit je meteen op de juiste plek :)
pi_108628436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:51 schreef mignonne het volgende:
als iedereen die mag, de komende twee maanden nou even in het rdgg bevalt, dan kan ik zwaaien O+ :D

ik ben bij de eerste twee poliklinisch bevallen, of nja eigk medisch, maar de insteek was poliklinisch :P
bij de derde moet ik medium risk, dus verplicht in t ziekenhuis maar wel met mn eigen vk.
ik had misschien wel graag thuis willen bevallen maar och, ik ben er ook niet echt rouwig om verder.
Als je t niet erg vind sla k even over :P
Half/eind juli is vroeg genoeg :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:19:44 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108628691
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:51 schreef mignonne het volgende:
:W
pi_108628733
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:13 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Als je t niet erg vind sla k even over :P
Half/eind juli is vroeg genoeg :P
ja dan heb k vakantie, ik blijf niet bezig :P

marrije O+ wie weet zie k je :D maar sowieso niet aan je bed, wees maar niet bang :+
pi_108628985
:D kan k me voorstellen mignonne :P
Joh marrrije jij ook :D grappig!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:29:13 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108629107
Wie weet, maf idee zeg, Mignonne! Je herkent me wel aan mn man 8-)
Wat doe jij daar eigenlijk? :D
pi_108629178
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:29 schreef Marrije het volgende:
Wie weet, maf idee zeg, Mignonne! Je herkent me wel aan mn man 8-)
Wat doe jij daar eigenlijk? :D
hahaha :D

ik loop stage in een praktijk in de buurt, andere kant van N. zeg maar.
En die werken samen met rdgg. Tijdens mn stage kom ik dus regelmatig in t rdgg. Van de meeste gyns daar mag je meekijken bij ks dus misschien zie k je toch nog :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:31:34 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108629191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
:D kan k me voorstellen mignonne :P
Joh marrrije jij ook :D grappig!
Ja, was eerst niet het plan, vorige bevallingen in een ander zkh, maar dat zkh is niet zo goed bevallen dus op aanraden van de vk nu dit zkh gekozen.
pi_108629206
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:49 schreef Asyniur het volgende:
clauwheee, ben jij weer een beetje bijgetrokken?
Jawel hoor. Heb het ook wel erg druk en al drie nachten niet goed geslapen. Brak me gisteren gelijk op en toen werd ik een hormonster ;).

En ik kom net van de fysio, die staat er op dat ik minder lange dagen (normaal van 8.00 - 17.30) ga werken zodat ik m'n eigen tijd beter kan indelen. Ze heeft me helemaal behandeld (heupen ongelijk, bekken aan de linkerkant erg gammel, laag in de rug richting m'n billen zit het ook niet goed volgens haar) omdat ik zoveel pijn heb. Dat hielp deze week natuurlijk ook niet mee. Ben nu ook helemaal in de kreukels voor mijn gevoel :D Maar ze gaf mee dat het een advies is, ik er maar even goed over moet nadenken. Vind het lastig, ik voel me verder echt zo goed, dat druist dus in tegen m'n gevoel. Alleen vanaf laag in de rug werkt het niet mee...maar ze zegt dat ik domme pech en aanleg heb en ik het anders niet nog dik 17 weken vol hou, en ik het lichaam daarna ook nog nodig heb.

Ik wil graag in het ziekenhuis. Het is m'n eerste, ik vind het fijn om alles daar bij de hand te hebben mocht het nodig zijn.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:33:33 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108629284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahaha :D

ik loop stage in een praktijk in de buurt, andere kant van N. zeg maar.
En die werken samen met rdgg. Tijdens mn stage kom ik dus regelmatig in t rdgg. Van de meeste gyns daar mag je meekijken bij ks dus misschien zie k je toch nog :P
een vkpraktijk? Klinkt wel leuk allemaal. Whahaha, dat jij de foto's maakt van mijn ks :D
pi_108629308
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja, was eerst niet het plan, vorige bevallingen in een ander zkh, maar dat zkh is niet zo goed bevallen dus op aanraden van de vk nu dit zkh gekozen.
for what it's worth, ik ben twee keer daar bevallen en ook twee keer daar opgenomen, ik vind het een erg fijn ziekenhuis. ik heb het ziekenhuis nu ook van de andere kant meegemaakt zeg maar en ik vind het nog steeds een fijn ziekenhuis.
pi_108629360
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

een vkpraktijk? Klinkt wel leuk allemaal. Whahaha, dat jij de foto's maakt van mijn ks :D
jup :Y

haha ja hoor, duw mij maar een camera in mn handen dat vind k wel leuk :Y)
beter dan zo ingespannen staan turen en dat je bril beslaat omdat je je mondkapje scheef hebt opgedaan :Y)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:37:56 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108629447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

for what it's worth, ik ben twee keer daar bevallen en ook twee keer daar opgenomen, ik vind het een erg fijn ziekenhuis. ik heb het ziekenhuis nu ook van de andere kant meegemaakt zeg maar en ik vind het nog steeds een fijn ziekenhuis.
Altijd leuk, positieve verhalen. Ik heb daar ook de nekplooimeting gedaan en was erg tevreden over alles.
pi_108629467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vorige keer ook daar bevallen en nachtje gebleven en vond t er erg prettig!
Dit keer dus weer. Heb ook maar de keuze tussen daar en zoetermeer. En kom mn hele leven al daar dus snelle keuze :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:43:33 #84
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108629682
Foto's niet verprutsen dan he }:| ;)

Moest je een nachtje blijven son omdat je later dan 20 uur was bevallen ofzo?
pi_108629784
gut ja dat de lens er niet helemaal goed opgedraaid zit ofzo :') :D
pi_108629827
Nee, Floris is met de vaccuumpomp geboren. Moest 24 uur ter observatie blijven. Ben s ochtends om7.44 geboren.
Vriendin van mij mocht kiezen of ze naar huis wilde of wilde blijven slapen. Was wel s avonds
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:52:15 #87
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108630074
Ah ok.

Opeens komt het gevoelsmatig allemaal wat dichterbij :@
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:29:12 #88
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108631547
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb net als jij colitis, en zal sowieso in het zhuis moeten bevallen. Maar ik krijg natuurlijk ook nog Remicade, dus daarom wordt er bij mij allemaal wat meer op gelet en alles iets meer in de gaten gehouden.

Overigens, al had ik de keus, ik zou voor het zhuis kiezen. Alle zorg bij de hand, mocht er iets misgaan, dan zit je meteen op de juiste plek :)
Ja, precies, logisch idd :Y :) Kijk bij mij is het nog niet zo erg als bij jou, ik zit nog aan het 1e soort medicijn wat ze voor colitis geven en het zit in de laatste 15cm van mn dikke darm als ik het goed heb onthouden. :)

Ja idd. Nouja, thuisbevallingen zijn niet per se risicovoller dan ziekenhuisbevallingen, maar dat geldt natuurlijk voor gezonde vrouwen XD :7
pi_108633777
Ik wil thuis bevallen, het is ook onze eerste maar ik vertrouw wel op mijn lichaam en wij zijn in 20min in het ziekenhuis. Ik vind het ziekenhuis hier een beetje stom :@ dan doe ik het liever in mijn eigen omgeving.
pi_108635591
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

Ik beval ook weer in het ziekenhuis, is me de vorige keer prima bevallen. :-). Ik vind het ook erg fijn dat ze hier ook de optie van een tangverlossing hebben, wat een zegen was dat. Ik zou er zo voor tekenen ^O^

Tegelijkertijd zie ik ook best op tegen de bevalling, haal me allerlei enge verhalen in het hoofd. Maarja, ik weet ook dat ik vanaf week 35 (ofzo) niet meer kan wachten om die kleine te zien, ruiken en voelen.
De verwachting is dat ik de 42 weken wel weer zal halen, dus tijd genoeg om me te verheugen.

Oh en rare dromen? Check! Ik heb vannacht een wilde nacht beleefd met Beau vED. Dat hij nog een vrouw en een vriendin er naast had vond ik niet zo erg, en ik kon zelfs over de berg borsthaar heen stappen. :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:23:27 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108635890
Ik wil graag thuis bevallen, net als vorige keer maar toe is het ook niet gelukt ;)
Ik heb het ziekenhuis niet als vervelend ervaren hoor. Ik zou het alleen nu graag thuis doen.

Manlief heeft zojuist de waterdichte hoeslakens erop gelegd.
Het komt steeds dichterbij...
Ik krijg opeens wel nood aan het feit dat ik nog een eerste pakje moet gaan halen...
pi_108636094
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:15 schreef bodpa09 het volgende:
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

Ik beval ook weer in het ziekenhuis, is me de vorige keer prima bevallen. :-). Ik vind het ook erg fijn dat ze hier ook de optie van een tangverlossing hebben, wat een zegen was dat. Ik zou er zo voor tekenen ^O^

meen je dat? :o ja natuurlijk anders zeg je het niet :')
hoezo dat?
pi_108636919
Ferrari rood, bedankt voor het lieve aanbod! (Nux Vomica) Heb het vanmiddag zelf al gekocht. Maar lief! :*

Nigelator, gefeliciteerd!

Mango, schrikken he als je opeens minder voelt? Stuiterspruitje O+

Webkim, laatste babyloze vrijdag :D Gek idee dat je dat al weet!! Gezellige avond toegewenst.

Marjolijntje :* Vervelend voor je!! Mijn werkgever is ook zo'n tactloos persoon, vreselijk.

Marrije, wiegje klaarmaken O+

Sonnetje, goede echo *O* Leuk, extra lang kijken!

Enfermera, mijn broeken doen me ook pijn!! (schijnen je darmen te zijn maar het is gewoon de baby, omdat ik dat wil :') ) Ik heb vandaag een haarelastiekje door mn knoopsgat gedaan, en dan om je knoop heen. Zit ie wat losser! Je hebt er zelfs speciale knoopverlengers ofzo voor. Misschien een idee? Ik draag eignelijk altijd lange truien/ dingen tot over mn kont, dus niemand die t ziet.

Twinkle, lekker geshopt, leuk!!

Zoe, leuk zo'n fotoshoot! Gister op tv zag ik er toevallig één (in de pfaffs?). O+ riep meteen, dat gaan wij toch niet doen?? :(

Bodpa, Beau? :')

Zo volgens mij ben ik weer bij! :D Weekend *O* *O* *O*
pi_108637066
Wat is een leuke goede week voor een 3D of 4D? O+ riep eerst steeds dat ie het niet wilde, maar nu lijkt het hem toch wel leuk. Stiekem is hij ook heel nieuwsgierig :+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:52:37 #95
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108637208
Fieder, idd ja, dat zijn je darmen, maar damn! _O- Whahaha ja! Nou, die duwt natuurlijk wel van onderen he, laten we wel wezen :{w Er zit wel iets te groeien waardoor je last van je darmen hebt :D O+ WHihi.
Ohhhhhhhhhhh wat een goed idee!!! Slimmmm! :o Dat ga ik ook doen! Ja precies, ik ga gewoon lange truien dragen enzo, no problemo :) Heb ook wat langere t-shirts gelukkig... :) Whihi. :D

Jaaaaaaaaa weekend. *O*
En ik heb net heeeeeeeeerlijk heet gedoucht onder onze regendouche. Pfoe, wat was ik daar aan toe zeg O+ :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:55:03 #96
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108637325
...en een tweede kind op komst.
De eerste is nu net 13 maanden.

Mijn vriendin is stiekem gestopt met de pil, ze slikte foliumzuur en al.
Ik heb altijd duidelijk gemaakt dat ik nog even wou wachten omdat we nu in een kleine huurflat zitten en mijn huidige baan nogal onzeker is.

Ik weet dat dit nogal een zwaar onderwerp is maar ik moest het even kwijt.
Als mijn schoonfamilie straks begint over mijn te kleine huis en auto sta ik niet voor mezelf in.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_108637365
Stiekum?! :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108637417
Oh Bert! En hoe sta je er nu tegenover? Komt niet goed uit... maar wel leuk? Of :(
pi_108637444
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:55 schreef bitterend het volgende:
Stiekum?! :o
Haha ik zat ook al :?
Dat,zou mijn vriend me echt niet in dank afnemen (zou ook niet eens in me opkomen ook).
Maar.gefeliciteerd Bert
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:59:39 #100
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108637547
ja, ik voel me totaal niet betrokken. (wellicht niet zo vreemd)
Bij mijn eerste dochter was het totaal anders zo met z'n tweeën, dan maak je het bewuster mee.

Ik zal nooit een abortus laten uitvoeren.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')